Ухвала
від 24.11.2021 по справі 826/10887/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

24 листопада 2021 року м. Київ № 826/10887/13

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Келеберди В.І., розглянувши питання про заміну позивача правонаступником та витребування доказів у справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агровестпостач" про нарахування та стягнення податкових зобов`язань, визначених із застосуванням звичайних цін,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві (далі - позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Агровестпостач (далі - відповідач та/або ТОВ Агровестпостач ) та просить суд про нарахування та стягнення податкових зобов`язань, визначених із застосування звичайних цін.

Під час розгляду справи судом встановлено, що Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 року №229 утворено як юридичну особу публічного права Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міндоходів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 року №311 реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби, зокрема Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міндоходів шляхом її приєднання до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 року №296 реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби, зокрема Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління ДФС шляхом приєднання до Головного управління ДФС у м. Києві.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, зокрема Головне управлінням ДПС у м. Києві.

Згідно пункту 4 вказаної Постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби визначено, що територіальні органи Державної податкової служби є правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.

Звідси слідує, що Головне управління ДПС у м. Києві є правонаступником Головного управління ДФС у м. Києві.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 року №893 постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, зокрема, Головне управління ДПС у м. Києві.

Відповідно до пункту 2 Постанови №893 територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.

Згідно із абзацами 1, 3 пункту 3 Постанови №893 постановлено Державній податковій службі забезпечити утворення комісій з ліквідації територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови та утворення територіальних органів Державної податкової служби відповідно до статті 211 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".

Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 року №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби наказано відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" та Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 (зі змінами) утворити як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком.

Згідно додатку до Наказу №529 утворено Головне управління ДПС у м. Києві як відокремлений підрозділ Державної податкової служби.

Наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 року №643 затверджено Положення про Головне управління ДПС у м. Києві, у відповідності до якого Головне управління ДПС у м. Києві (далі - ГУ ДПС) є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (далі - ДПС).

ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території м. Києва.

ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ 43141267).

У той же час, пунктом 1 Положення про Головне управління ДПС у м. Києві, затвердженого наказом ДПС від 12.11.2020 року визначено, що Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС (код згідно з ЄДРПОУ ВП: 44116011) є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України та забезпечує реалізацію повноважень на території міста Києві.

У відповідності до частини 1 статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Таким чином, зважаючи на наведене суд вважає за необхідне замінити позивача у справі - Державну податкову службу у Печерському районі Головного управління Міндоходів на її правонаступника ГУ ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС (код згідно з ЄДРПОУ ВП: 44116011).

Разом з цим здійснюючи розгляд справи судом встановлено, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.11.2013 року у справі №826/10887/13-а позов Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві до товариства з обмеженою відповідальністю Агровестпостач про нарахування та стягнення податкових зобов`язань, визначених із застосування звичайних цін задоволено.

Нараховано та стягнуто з ТОВ Агровестпостач (код ЄДРПОУ 32248560) суму податкового зобов`язання з податку на прибуток у розмірі 229698,00 гри. та штрафні (фінансові) санкції у розмірі 57424,50 грн. за заниження податкових зобов`язань у півріччі 2012 року із застосуванням звичайних цін.

Нараховано та стягнуто з ТОВ Агровестпостач суму податкового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 185946,00 грн. та штрафні (фінансові) санкції у розмірі 46486,50 грн. за заниження податкових зобов`язань у 2012 році із застосуванням звичайних цін.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 31.07.2014 року у справі №826/10887/13-а апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Агровестпостач" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 листопада 2013 року у справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агровестпостач" про нарахування та стягнення податкових зобов`язань, визначених із застосування звичайних цін задоволено

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.11.2013 року скасовано.

Ухвалено нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві у справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агровестпостач" про нарахування та стягнення податкових зобов`язань, визначених із застосування звичайних цін відмовлено повністю.

Постановою Верховного Суду від 31.05.2019 року у справі №10887/13-а касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві задоволено частково.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.11.2013 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 31.07.2014 року скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.07.2019 року адміністративну справу №826/10887/13-а прийнято до провадження з визначенням порядку розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Між тим, як вбачається зі змісту постанови Верховного Суду від 31.05.2019 року підставою для направлення адміністративної справи №826/10887/13-а на новий розгляд до суду першої інстанції були наступні обставини: З огляду на суперечність письмових доказів щодо ринкової вартості земельної ділянки суди для забезпечення повного і всебічно з`ясування обставин в адміністративній справі не з`ясували питання щодо можливості призначення судової експертизи для визначення ринкової вартості земельної ділянки станом на час укладення договору купівлі-продажу та не здійснили заходів для з`ясування реальної ринкової вартості земельної ділянки. .

Відповідно до положень частини 1, 2 статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно положень статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

У відповідності до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно із частиною 4 статті 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Положеннями частини 3 статті 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.

Зважаючи на наведені обставини, суд вважає за необхідне зобов`язати сторін надати письмові пояснення по суті спору, з урахуванням висновків, які викладені в постанові Верховного Суду від 31.05.2019 року у справі №826/10887/13-а та всі докази, які наявні у них на спростування чи підтвердження правової позиції в межах даної адміністративної справи.

Окрім цього, суд вважає за необхідне запропонувати сторонам надати письмові пояснення щодо доцільності проведення експертизи в межах даної адміністративної справи та у разі, наявної думки про доцільність проведення експертизи запропонувати питання, роз`яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта.

Також, як слідує із постанови Верховного Суду від 31.05.2019 року у справі №826/10887/13-а суд дійшов до висновку, що незважаючи на наявність у матеріалах справи копії листа Державного агентства земельних ресурсів (т. 1, а.с. 128-131, 159) про ініціювання ДПІ відповідно до приписів статті 22 Закону України Про оцінку земель проведення рецензування звіту з експертної оцінки земельних ділянок від 09 грудня 2011 року, матеріали справи не містять інформації про те, чи відбулось рецензування звіту в порядку, передбаченому цим Законом.

Відповідно до пункту 5 Постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 року №442 Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру є правонаступником Державного агентства земельних ресурсів України.

У зв`язку із наведеним, суд з метою повного та всебічного розгляду справи вважає за необхідне витребувати від Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру письмові пояснення чи здійснювалось Державним агентством земельних ресурсів рецензування звіту суб`єкта оціночної діяльності за зверненням Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві вих. №8626/10/26-55-10-02-10 від 23.08.2013 року.

Окрім цього суд вважає за необхідне витребувати від Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, у разі їх наявності, щодо середньої вартості земельних ділянок розташованих на території Гнідинської сільської ради Бориспільського району із дотримання співставних умов на відповідному ринку товарів станом на 25.04.2012 року.

Також, з метою повного та всебічного розгляду справи суд вважає за доцільне витребувати від Гнідинської сільської ради Бориспільського району відомості, у разі їх наявності, щодо середньої вартості земельних ділянок розташованих на території Гнідинської сільської ради Бориспільського району станом на 25.04.2012 року.

Керуючись ст. 52, 77, 80, 102, 118, 241, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Замінити позивача - Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (01011, м. Київ, вул. Лєскова, б. 2) на її правонаступника Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС України (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ ВП: 44116011).

2. Зобов`язати сторін надати письмові пояснення по суті спору, з урахуванням висновків, які викладені в постанові Верховного Суду від 31.05.2019 року у справі №826/10887/13-а та всі докази, які наявні у них на спростування чи підтвердження правової позиції в межах даної адміністративної справи.

3. Запропонувати сторонам надати письмові пояснення щодо доцільності проведення експертизи в межах даної адміністративної справи та у разі наявної думки про доцільність проведення експертизи запропонувати питання, роз`яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта та можливості здійснення сторонами оплати її проведення.

4. Витребувати від Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру письмові пояснення чи здійснювалось Державним агентством земельних ресурсів рецензування звіту суб`єкта оціночної діяльності за зверненням Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві вих. №8626/10/26-55-10-02-10 від 23.08.2013 року.

5. Витребувати від Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру відомості, у разі їх наявності, щодо середньої вартості земельних ділянок розташованих на території Гнідинської сільської ради Бориспільського району із дотримання співставних умов на відповідному ринку товарів станом на 25.04.2012 року.

6. Витребувати від Гнідинської сільської ради Бориспільського району відомості, у разі їх наявності, щодо середньої вартості земельних ділянок розташованих на території Гнідинської сільської ради Бориспільського району станом на 25.04.2012 року.

7. Запитувані пояснення та витребувані документи надати суду протягом 10 календарних днів з дня отримання даної ухвали суду.

8. Копію ухвали направити Головному управлінню Державної податкової служби у місті Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ ВП: 44116011), Товариству з обмеженою відповідальністю Агровестпостач (01015, м. Київ, вул. Старонаводницька, б. 29, офіс 31, код ЄДРПОУ 32248560), Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру (03680, м. Київ, вул. Народного ополчення, б. 3, код ЄДРПОУ 39411771), Гнідинській сільській раді Бориспільського району (08340, Київська область, Бориспільський район, село Гнідин, вул. Нова, б. 1).

9. У разі якщо особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені Кодексом адміністративного судочинства України.

Додаток на адресу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру:

1. Звернення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві від 23.08.2013 року №8626/10/26-55-10-02-10.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання .

Оскарження ухвали окремо від рішення суду не допускається. Заперечення на ухвалу може бути включене до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя В.І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.11.2021
Оприлюднено26.11.2021
Номер документу101330133
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10887/13-а

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 21.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 06.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 30.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 22.12.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 24.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 30.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні