Рішення
від 25.11.2021 по справі 640/19161/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 листопада 2021 року м. Київ № 640/19161/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Балась Т.П., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Трейднафттранс до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Трейднафттранс (далі - позивач або ТОВ Трейднафттранс ) з позовом до Головного управління ДПС у Київській області (далі - відповідач), у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0210565404 від 30.06.2020.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що контролюючий орган дійшов необґрунтованих висновків про несвоєчасну реєстрацію ТОВ Трейднафттранс податкових накладних у ЄРПН у зв`язку з чим безпідставно визначив підприємству штраф у розмірі 58 420,50 грн. Позивач зауважує, що визначаючи штрафні санкції контролюючий орган не врахував, що допущене позивачем порушення є наслідком неправомірних дій Державної податкової служби України щодо блокування коштів-сум ПДВ в системі електронного адміністрування ПДВ (ліміту ПДВ) на підставі ухвали Печерського районного суду м. Києва від 21.08.2019 у справі № 757/44539/19-к.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.09.2020 відкрито спрощене провадження у справі № 640/19161/20 без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Відповідач проти позову заперечує, у відзиві на позов стверджує про правомірність прийнятого ним податкового повідомлення-рішення та просить суд відмовити в задоволенні адміністративного позову. Зокрема, контролюючий орган вказує, що перевіркою встановлено порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за період з 01.08.2019 по 30.09.2019 в ЄРПН, визначених п. 201.10 ст. 201 Податкового Кодексу, що тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу у розмірах, визначених цією нормою.

Частиною 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З клопотаннями про розгляд справи у судовому засіданні учасники справи не звертались.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Трейднафттранс (ідентифікаційний код: 38807824, місцезнаходження: 08131, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, село Софіївська Борщагівка, вул. Мала Кільцева, буд. 4 А) з 01.08.2013 зареєстровано як юридична особа, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі пункту 200.1 статті 200, пункту 75.1.1 п. 75.1 статті 75, в порядку статті 76 Податкового кодексу України, головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Києво-Святошинського управління ГУ ДПС у Київській області Мірутенко О.О. проведено камеральну перевірку ТОВ Трейднафттранс (код ЄДРПОУ 38807824) щодо своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з 01.08.2019 по 30.09.2019, за результатами якої складено акт від 13.04.2020 №1789/10-36-54-04/38807824.

Перевіркою встановлено порушення ТОВ Трейднафттранс граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за період з 01.08.2019 по 30.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, а саме:

ПН/РК № 45 від 16.08.2019 на суму ПДВ 666,67 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 47 від 19.08.2019 на суму ПДВ 666,67 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 46 від 19.08.2019 на суму ПДВ 3 333,33 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 48 від 20.08.2019 на суму ПДВ 7416,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 33 від 20.08.2019 на суму ПДВ 59 957,92 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 49 від 21.08.2019 на суму ПДВ 1 166,67 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 50 від 21.08.2019 на суму ПДВ 3 333,33 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 51 від 21.08.2019 на суму ПДВ 10 629,67 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 53 від 22.08.2019 на суму ПДВ 2 175,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 52 від 22.08.2019 на суму ПДВ 4 126,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 55 від 22.08.2019 на суму ПДВ 19 940,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 54 від 22.08.2019 на суму ПДВ 24 742,23 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 63 від 27.08.2019 на суму ПДВ 333,33 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 62 від 27.08.2019 на суму ПДВ 396,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 57 від 27.08.2019 на суму ПДВ 463,20 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 60 від 27.08.2019 на суму ПДВ 1000,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 58 від 27.08.2019 на суму ПДВ 1 166,67 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 56 від 27.08.2019 на суму ПДВ 1 440,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 61 від 27.08.2019 на суму ПДВ 2 233,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 59 від 27.08.2019 на суму ПДВ 3 333,33 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 85 від 27.08.2019 на суму ПДВ 5 083,33 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 64 від 28.08.2019 на суму ПДВ 333,33 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 65 від 28.08.2019 на суму ПДВ 13 368,75 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 75 від 29.08.2019 на суму ПДВ 244,10 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 76 від 29.08.2019 на суму ПДВ 732,30 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 70 від 29.08.2019 на суму ПДВ 933,20 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 68 від 29.08.2019 на суму ПДВ 1 440,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 69 від 29.08.2019 на суму ПДВ 1 963,33 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 74 від 29.08.2019 на суму ПДВ 5851,12 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 67 від 29.08.2019 на суму ПДВ 6189,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 72 від 29.08.2019 на суму ПДВ 13 527,50 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 73 від 29.08.2019 на суму ПДВ 22 452,50 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 66 від 29.08.2019 на суму ПДВ 50 250,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 71 від 29.08.2019 на суму ПДВ 594,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 81 від 30.08.2019 на суму ПДВ 120 312,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 80 від 30.08.2019 на суму ПДВ 1 019,31 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 77 від 30.08.2019 на суму ПДВ 3517,50 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 82 від 30.08.2019 на суму ПДВ 4632,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 83 від 30.08.2019 на суму ПДВ 8 333,33 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 78 від 30.08.2019 на суму ПДВ 25 476,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 79 від 30.08.2019 на суму ПДВ 46 781,28 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 84 від 31.08.2019 на суму ПДВ 89,63 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 43 від 31.08.2019 на суму ПДВ 11 000,00 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 86 від 31.08.2019 на суму ПДВ 16 844,35 грн., що зареєстрована 26.09.2019, днів затримки - 11;

ПН/РК № 75 від 19.09.2019 на суму ПДВ 89,63 грн., що зареєстрована 16.10.2019, днів затримки - 1;

ПН/РК № 76 від 19.09.2019 на суму ПДВ 18 795,04 грн., що зареєстрована 16.10.2019, днів затримки - 1;

ПН/РК № 77 від 19.09.2019 на суму ПДВ 37 836,74 грн., що зареєстрована 16.10.2019, днів затримки - 1.

На підставі вказаних висновків, Головним управлінням ДПС у Київській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 30.06.2020 № 0210565404, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 10 % у сумі 58 420,50 грн. за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних до 15 календарних днів на суму ПДВ 584 205,16 грн.

Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України (далі - Податковий кодекс України).

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами п. 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

У відповідності з п. 201.8 ст. 201 Податкового кодексу України, право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Згідно приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до абз. 11 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пунктів 11-15 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки податкової накладної.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Отже, як Податковим кодексом України, так і Порядком № 1246 передбачено, що у разі отримання контролюючим органом податкової накладної від платника податку, за результатами проведення перевірки яких, платнику податку надсилається квитанція про прийняття, неприйняття або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування протягом операційного дня.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п.120-1.1 статті 120 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 1 0 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі якщо реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 цієї статті перебіг зазначеного строку переривається на період зупинення їх реєстрації та відновлюється з дня припинення процедури зупинення їх реєстрації згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи,

позивачем надіслано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 45 від 16.08.2019, № 47 від 19.08.2019, № 46 від 19.08.2019, № 48 від 20.08.2019, № 33 від 20.08.2019, № 49 від 21.08.2019, № 50 від 21.08.2019, № 51 від 21.08.2019, № 53 від 22.08.2019, № 52 від 22.08.2019, № 55 від 22.08.2019, № 54 від 22.08.2019, № 63 від 27.08.2019, № 62 від 27.08.2019, № 57 від 27.08.2019, № 60 від 27.08.2019, № 58 від 27.08.2019, № 56 від 27.08.2019, № 61 від 27.08.2019, № 59 від 27.08.2019, № 85 від 27.08.2019, № 64 від 28.08.2019, № 65 від 28.08.2019, № 75 від 29.08.2019, № 76 від 29.08.2019, № 70 від 29.08.2019, № 68 від 29.08.2019, № 69 від 29.08.2019, № 74 від 29.08.2019, № 67 від 29.08.2019, № 72 від 29.08.2019, № 73 від 29.08.2019, № 66 від 29.08.2019, № 71 від 29.08.2019, № 81 від 30.08.2019, № 80 від 30.08.2019, № 77 від 30.08.2019, № 82 від 30.08.2019, № 83 від 30.08.2019, № 78 від 30.08.2019, № 79 від 30.08.2019, № 84 від 31.08.2019, № 43 від 31.08.2019, № 86 від 31.08.2019, граничним строком реєстрації яких відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України є 15.09.2019 та податкові накладні № 75 від 19.09.2019, № 76 від 19.09.2019, № 77 від 19.09.2019, граничним строком реєстрації яких відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України є 15.10.2019.

Згідно наявних у матеріалах справи копій квитанцій судом встановлено, що усі зазначені податкові накладні подані позивачем засобами електронного зв`язку своєчасно, у строк, передбачений пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.

Водночас, зі змісту квитанцій до вказаних податкових накладних установлено наступне: документ доставлено до ДПС України, документ не прийнято з причин - накладено арешт за рішенням суду на суму податку, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

З матеріалів справи установлено, що ухвалою Печерського районного суду м. Києва від 21.08.2019 у справі № 757/44539/19-к накладено арешт на кошти-суми ПДВ в системі електронного адміністрування ПДВ (ліміту ПДВ), зокрема, по ТОВ Трейднафттранс . Виконання ухвали доручено Державній фіскальній службі України.

Отже податкові накладні не були прийняті у зв`язку з накладенням арешту за рішеннями суду на суму податку, на яку продавець мав право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується відповідними квитанціями.

Разом з тим, як підтверджується матеріалами справи, ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 13.09.2019 у справі № 757/48626/19-к скасовано арешт, накладений ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва № № 757/44539/19-к від 21.08.2019 зокрема, на кошти - суми ПДВ в системі електронного адміністрування ПДВ (ліміту ПДВ) по: ТОВ Трейднафттранс (код ЄДРПОУ 38807824).

Вказана ухвала оскарженню не підлягає, а відтак у відповідно до статті 532 Кримінального процесуального кодексу України набрала законної сили з моменту її проголошення, а саме 13.09.2019.

Таким чином, в період з 21.08.2019 по 13.09.2019 позивач був позбавлений права користуватися сумами ПДВ в системі електронного адміністрування ПДВ (лімітом ПДВ), а отже з незалежних від позивача причин він не мав можливості реєструвати податкові накладні на виконання вимог чинного законодавства.

Як вбачається з матеріалів справи, що не заперечується сторонами, фактично контролюючим органом арешт коштів в системі електронного адміністрування ПДВ був знятий лише 25.09.2019 та всі вище перелічені податкові накладні зареєстровані 26.09.2019, тобто зі значним порушенням граничних строків реєстрації податкових накладних

В контексті наведеного слід зазначити, що відповідно до п. 109.1. ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Наведені судом обставини справи свідчать про те, що позивачем було вчинено всі залежні від нього дії по недопущенню порушення строків реєстрації накладних, при цьому, таке порушення сталося не з вини платника податків.

Відповідно, оскільки наявність вини ТОВ Трейднафттранс у несвоєчасній реєстрації накладних не встановлено, то й немає підстав для застосування до позивача юридичної відповідальності. Таким чином, податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог та визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Київській області від 30.06.2020 № 0210565404.

Частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, коли судом здійснюється розгляд справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, у яких обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Частиною першою статті 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI (далі - Закон №3674-VI) передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно з пунктом 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 №3674-VI, за подання юридичною особою до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік від 14.11.2019 № 294-IX установлено, що з 01 січня 2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 2102 гривень.

Як вбачається з позовної заяви, позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення № 0210565404 від 30.06.2020 про застосування штрафних санкцій в сумі 58 420,50 грн.

При цьому, суд звертає увагу, що окремі рішення, прийняті суб`єктом владних повноважень, можуть породжувати підстави для змін майнового стану фізичної чи юридичної особи, оскільки реалізація таких рішень може призводити до зменшення або збільшення майна особи.

Відповідно, оскарження такого рішення спрямоване на захист порушеного права у публічно-правових відносинах з метою збереження належного особі майна.

За практикою Європейського суду з прав людини (зокрема, у справі Щокін проти України ) реалізація податковим органом своєї функції щодо здійснення контролю за правильністю нарахування та сплати суб`єктом господарювання податків, наслідком якої є винесення рішення, що впливає на склад майна позивача, є втручанням до його майнових прав, а отже й вимога про визнання протиправним такого рішення суб`єкта владних повноважень є майновою.

Отже, в разі незгоди з прийнятим податковим органом податковим повідомленням-рішенням та рішенням про застосування штрафних санкцій, та подання позову про їх скасування позивач зобов`язаний сплатити судовий збір за ставкою, передбаченою для подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру.

Відтак, поданий позов є позовом майнового характеру, ціна позову при подачі якого складає 58 420,50 грн.

Таким чином, під час звернення до суду позивачеві належало сплатити судовий збір у розмірі 2102,00 грн.

Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір у розмірі 2197,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями №71 від 12.08.2020.

Таким чином, переплата судового збору складає 95,00 грн.

Зважаючи на задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору на суму 95,00 грн. підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Київській області.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону України Про судовий збір , питання про повернення з Державного бюджету України судового збору, сплаченого в більшому розмірі, ніж встановлено законом, вирішується за клопотанням особи, що його сплатила.

Відтак, задля вирішення питання про повернення позивачеві надміру сплаченої суми судового збору у розмірі 95,00 грн. позивач може звернутися до суду із окремим клопотанням про повернення надмірно сплаченої суми судового збору у розмірі 95,00 грн.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Трейднафттранс задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Київській області № 0210565404 від 30.06.2020.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Трейднафттранс (ідентифікаційний код 38807824) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 43141377) судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Повний текст рішення виготовлення та підписано - 25.11.2021.

Суддя Т.П. Балась

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.11.2021
Оприлюднено29.11.2021
Номер документу101394782
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/19161/20

Ухвала від 08.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 03.05.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 24.04.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 18.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 25.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні