Справа № 522/13001/21
Провадження№1-кс/522/11908/21
УХВАЛА
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши в залі судового засідання в приміщенні Приморського районного суду м. Одеси клопотання прокурора Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні №42021163030000031,
В С Т А Н О В И В :
У провадження слідчого судді ОСОБА_1 надійшло клопотання прокурора Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42021163030000031 від 01.06.2021 року, в якому прокурор просить надати тимчасовий доступ до тендерних та інших договірних, технічних, бухгалтерських, облікових, фінансових документацій що стосується закупівель робіт з капітального ремонту дворового входу до будівлі та підвальних приміщень адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , та капітального ремонту квартири, що надана для розміщення дитячого будинку сімейного типу, за адресою: АДРЕСА_2 , які знаходяться у володінні ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), зареєстровано за адресою АДРЕСА_3 з можливістю вилучення завірених відповідно до вимог законодавства копій та оригіналів документів, а також електронних копій наявних документацій.
Зазначене клопотання обґрунтовано тим, що в провадженні слідчого відділу Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області знаходиться кримінальне провадження №42021163030000031, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01.06.2021, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України на підставі аналізу вивчення електронної системи державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Так, в ході досудового розслідування встановлено, що посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_3 шляхом зловживання службовим становищем вчинили розтрату бюджетних коштів під час проведення капітального ремонту дворового входу до будівлі та підвальних приміщень адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 та капітального ремонту квартири, що надана для розміщення дитячого будинку сімейного типу, за адресою: АДРЕСА_2 . Сума збитків на теперішній час встановлюється.
Так, в ході аналізу електронної системи державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_2 » встановлено, що під час проведення закупівель ІНФОРМАЦІЯ_4 проводилась спрощена закупівля номер UA-2020-11-20-011673-с (код доступу ІНФОРМАЦІЯ_2 ), 20.11.2020 року оголошено тендер, предметом закупівлі якого є «Капітальний ремонт дворового входу до будівлі та підвальних приміщень адміністративної будівлі» за адресою: АДРЕСА_1 за очікуваною вартістю 259600,00 грн.
Під час проведення даної закупівлі учаником виступило ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) із первинною пропозицією 240670,07 грн, та останньою ціновою пропозицією 240670,07 грн.
Відповідно до протоколу розкриття, опублікованого 04 грудня 2020 ІНФОРМАЦІЯ_3 , переможцем вказаних торгів стало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », після чого 08.12.2020 року між ІНФОРМАЦІЯ_4 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » підписано договір № 107-20/П, про закупівлю підрядних робіт за державні кошти на суму 240670, 07 гривень (далі- Договір-1).
Згідно з Додатком № 2 до Договору-1 - календарного графіку виконання робіт, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » повинно проводити ремонтно-будівельні роботи на загальну суму 240670,07 грн. в період з грудня 2020 р. по березень 2021 року.
У Додатку № 3 до Договору-1- план фінасування робіт вказується, що за 2020 рік ІНФОРМАЦІЯ_3 повинно перерахувати на рахунок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » суму у розмірі 18000 грн 00 коп, а залишок суми у розмірі 222670 грн 07 коп. сплатити у 2021 році.
В електронній системі державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_2 » 30 грудня 2020 року опубліковано Додаткову угоду від 30.12.2020 до Договору-1, за яким Договір-1 вважається повністю виконаний сторонами і на основі цієї додаткової угоди здійснюється повний розрахунок. Проте копії Акту виконаних робіт, який дійсно підтверджував виконання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » своїх зобов`язань, не надано.
Також, в ході аналізу електронної системи державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_2 » встановлено, що під час проведення закупівель ІНФОРМАЦІЯ_4 проводилась спрощена закупівля UA-2020-11-20-011224-c (із ссилкою ІНФОРМАЦІЯ_2 ), 20.11.2020 року оголошено тендер, предметом закупівлі якого є «Капітальний ремонт квартири, що надана для розміщення дитячого будинку сімейного типу, за адресою: АДРЕСА_2 за очікуваною вартістю 239100,00 грн.
Під час проведення даної закупівлі учасником знову виступило ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) із первинною пропозицією 219738,47 грн, та останньою ціновою пропозицією 219 738,47 грн.
Згідно з протоколом розкриття, опублікованого 04 грудня 2020 ІНФОРМАЦІЯ_3 , переможцем вказаних торгів визначено також ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », після чого 08.12.2020 року між ІНФОРМАЦІЯ_4 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » підписано договір № 100-20/П про закупівлю підрядних робіт за державні кошти на суму 219738,47 гривень (далі- Договір-2).
Відповідно до Додатку № 2 до Договору-2 - календарного графіку виконання робіт ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » повинно проводити ремонтно-будівельні роботи на загальну суму 219738, 47 грн. в період з грудня 2020 р. по березень 2021 року.
Згідно з Додатком № 3 до Договору- план фінасування робіт, за 2020 р. ІНФОРМАЦІЯ_3 повинно перерахувати на рахунок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у сумі 180000 грн 00 коп, іншу суму у розмірі 39738 грн 47 коп. сплатити у 2021 році.
В електронній системі державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_2 » 30 грудня 2020 року опубліковано Додаткову угоду від 30.12.2020 до Договору-2, за якою Договір-2 вважається повністю виконаний сторонами і на основі цієї додаткової угоди здійснюється повний розрахунок. Проте копії Акту виконаних робіт, який дійсно підтверджував виконання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » своїх зобов`язань, знову не надано.
У своїй тендерній пропозиції для закупівлі щодо «Капітального ремонту дворового входу до будівлі та підвальних приміщень адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 надає довідку №7 від 26.11.2020 про наявність працівників, які будуть безпосередньо працювати на об`єкті будівництва. Така ж сама довідка №7 від 26.11.2020 надана для закупівлі Капітальний ремонт квартири, що надана для розміщення дитячого будинку сімейного типу, за адресою: АДРЕСА_2 . Таким чином, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » надав одну ж ту саму довідку з однаковими реєстраційними номерами та з різним змістом.
Згідно з цими довідками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » залучало до безпосередніх робіт 9 працівників, а саме:
1)Директор- ОСОБА_4 ;
2)Головний інженер ОСОБА_5 ;
3)Інженер проектувальник- ОСОБА_6 ;
4)Виконроб- ОСОБА_7 ;
5)Маляр ОСОБА_8 ;
6)Маляр ОСОБА_9 ;
7)ОСОБА_10 ;
8)Маляр ОСОБА_11 ;
9)Сварщик ОСОБА_12 .
Згідно з тендерною документацію, даний об`єм робіт по двух об`єктах будівництва має виконуватися протягом 4 місяців кожний. Підприємство зазначило одних і тих самих працівників для виконання робіт по обох об`єктах. У зв`язку з цим, виникають сумніви в тому, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » могло якісно та в повному обсязі виконати роботи протягом 22 днів на двох об`єктах будівництва, коли роботи повинні проводитися в сумаріній кількості протягом 8 місяців одними і тими самими працівниками.
За таких обставин для повного, всебічного та об`єктивного дослідження всіх обставин кримінального провадження, які підлягають дослідженню та доказуванню у даному кримінальному провадженні, виникає потреба у проведені будівельно-технічної експертизи з метою встановлення здійснення капітального ремонту дворового входу до будівлі та підвальних приміщень адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , та капітального ремонту квартири, що надана для розміщення дитячого будинку сімейного типу, за адресою: АДРЕСА_2 .
Крім цього, у своїй тендерній пропозиції ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » для підтвердження виконання ним аналогічного договору, надає відгук виданий Комунальним підприємством спільної власності територіальних громад Роздільнянського району (далі « ІНФОРМАЦІЯ_5 ») (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) №172/11 від 25.11.2020 року та №171/11 від 25.11.2020 року. У відгуках міститься інформація про здійснення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » підрядних робіт за договором №1-Б/2019 від 03.07.2019 щодо капітального ремонту ІНФОРМАЦІЯ_6 за адресою: АДРЕСА_4 (індинтифікатор закупівлі UA-2019-05-27-002668). Також ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснив виконання додаткових робіт капітального будівництва ІНФОРМАЦІЯ_6 за адресою: АДРЕСА_4 (індинтифікатор закупівлі UA-2019-05-27-002668). В свою чергу, в електронній системі державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_2 » міститься угода про розірванняя Договору №1-Б/2019 від 03.07.2019. Причини розірвання даного Договору не міститься.
Окрім того, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » знову виграло відкриті торги (індинтифікатор закупівлі UA-2020-07-07-001379-c) щодо виконання підрядних робіт за тим самим об`єктом капітального будівництва та уклало з ІНФОРМАЦІЯ_5 договір 08/20 від 11 серпня 2020 року. Проте в електронній системі державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_2 » знову міститься інформація про розірвання договору 08/20 від 11 серпня 2020 року. Причинами розірвання на цей раз Замовник вказує те, що виконавець не виконав роботи в повному обсязі та не якісно, застосував неякісний будівельний матеріал (код доступу ІНФОРМАЦІЯ_2 ).
У відгуках, що були надані ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » для підтвердження виконання ним аналогічного договору міститься інформація про те, що замовник задоволений роботою ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », всі роботи виконувалися висококваліфікованими робітниками із застосуванням сучасних технологій та матеріалів та що всі роботи були виконані на високому професійному рівні та в належний строк. Виникають сумніви у справжності надання таких відгуків, оскільки є наявна інформація, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не виконував своїх зобов`язань.
Крім цього, дані відгуки не містять необхідних реквізитів, зокрема таких, як печатка підприємства. Також підписи керівника ІНФОРМАЦІЯ_5 у даних відгуках не співпадають з підписами, розміщеними в договорах про виконання підрядних робіт чи додатками до цих договорів.
У зв`язку з цим виникли підозри щодо справжності підписів і самих відгуків в цілому.
Приморська окружна прокуратура міста Одеси звернулась до КП ІНФОРМАЦІЯ_5 з листом №52-2453 від 26.05.2021 з проханням надати копії відгуків, які видавались ІНФОРМАЦІЯ_5 на імя ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом листопада грудня 2020 року.
ІНФОРМАЦІЯ_5 надало відповідь №51/06 від 09.06.2021 про те, що дійсно КП СВТГРР співпрацювало з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » і на ім`я ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » надавалось два відгука №150/11 від 10.11.2020 та №153/11 від 13.11.2020 (копії додавались). Аналізуючи ці два відгуки з тими, які надали ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у своїх тендерних пропозиціях, можна знайти відмінності у номерах, датах, підписах керівника і самому тексті відгуку. У зв`язку з чим виникають підозри щодо підроблення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » відгуків №172/11 від 25.11.2020 року та №171/11 від 25.11.2020 року.
За таких обставин для повного, всебічного та об`єктивного дослідження всіх обставин кримінального провадження, які підлягають дослідженню та доказуванню у даному кримінальному провадженні, виникає потреба у проведені судово-почеркознавчої експертизи з метою встановлення ідентичності підпису керівника на різних відгуках.
Беручи до уваги вищевикладене, для встановлення істини у справі та зважаючи на характер і обставини розслідування кримінального правопорушення та наявність в матеріалах провадження даних, що свідчать про неможливість іншими способами довести обставини справи та здобути докази, окрім як за допомогою отримання тимчасового доступу до тендерних документацій на закупівель робіт «Капітальний ремонт дворового входу до будівлі та підвальних приміщень адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 » та «Капітальний ремонт квартири, що надана для розміщення дитячого будинку сімейного типу, за адресою: АДРЕСА_2 », по вищевказаним об`єктам будівництва, з метою ознайомлення з ними, вилучення їх копій, долучені до матеріалів кримінального провадження для забезпечення проведення відповідної експертизи.
До суду надійшла заява прокурора, у якій зазначено, що клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів він підтримує, та просить провести розгляд за його відсутності.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, передбачений цим Кодексом, в зв`язку з чим суд вважає за можливе розглянути клопотання за відсутності слідчого.
Виклик особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, не здійснювався на підставі ч. 3 ст. 163 КПК України.
Фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалося на підставі ч.4 ст. 107 КПК України.
Розглянувши клопотання, вивчивши надані до нього матеріали, слідчий суддя вважає за необхідне клопотання задовольнити, з наступних підстав.
Виходячи зі змісту вимог ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, одним із яких є тимчасовий доступ до речей і документів.
Відповідно до ст.159КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх.
Як вбачається із змісту п.п. 4, 5, 8, 9 ч. 1 ст. 162 КПК України, до охоронюваної законом таємниці, яка міститься у речах і документах, належить конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю, відомості, які можуть становити банківську таємницю, та персональні дані особи, державну таємницю.
Згідно з п.п. 1-2 ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадження.
Відповідно до ч. 6 ст.163КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Слідчий суддя, вивчивши надані матеріали, що стосуються розгляду клопотання, дійшов висновку, що речі і документи, які зазначені у клопотанні прокурора та до яких прокурор просить надати тимчасовий доступ, з урахуванням наведених обґрунтувань та поданих документів мають суттєве значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, а відомості, які в них містяться, можуть бути використані як докази, довести ті обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, іншим способом неможливо.
На підставі викладеного, ст.ст. 22, 26, 108, ст.ст. 160, 163, 164, 166, 309 КПК України,
УХВАЛИВ:
Задовольнити клопотання прокурора Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні №42021163030000031.
Надати прокурору Приморської окружної прокуратури міста Одеси ОСОБА_3 або за дорученням прокурора або слідчого з слідчої групи у вказаному кримінальному провадженні, дозвіл на тимчасовий доступ до оригіналів документів з можливістю вилучення (виїмки) їх належним чином завірених копій щодо виконання робіт з капітального ремонту дворового входу до будівлі та підвальних приміщень адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , та капітального ремонту квартири, що надана для розміщення дитячого будинку сімейного типу, за адресою: АДРЕСА_2 , які зберігаються в ІНФОРМАЦІЯ_3 (ЄДРПОУ НОМЕР_3 АДРЕСА_5 ), а саме:
- копій тендерних документацій на закупівлю робіт з капітального ремонту дворового входу до будівлі та підвальних приміщень адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , та капітального ремонту квартири, що надана для розміщення дитячого будинку сімейного типу, за адресою: АДРЕСА_2 , (інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, документи, що підтверджують відповідність учасника, вимогам визначеним у ст. 17 Закону України Про державні закупівлі, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічу спеціфікацію, з переліком та обсягом робіт (плани, креслення, малюнки, опис предмета закупівлі, документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції, інформацію про субпідрядників, лист-згоду з проектом договору, тендерну форму Пропозиція, календарний графі виконання робіт; дозвільну документацію на проведення будівельних робіт; експертний висновок проектно-кошторисної документації об`єкту; договір (наказ, розпорядження) про проведення авторського та технічного наглядів, акти передачі-прийняття об`єкта; акт передачі-прийняття проектної документації; документи, які підтверджують вартість матеріалів, які використовувались під час проведення будівельних робіт; сертифікати якості (паспорти) на ці матеріали; експертні висновки щодо в використаних матеріалів; зведені та локальні кошториси; договори про закупівлю підрядних робіт № 107-20/П від 08.12.2020, та № 100-20/П від 08.12.2020 (кошториси, виконавчі схеми, сертифікати якості, копії рахунків на застосовані будівельні матеріали, додаткові угоди, дефектні акти, документи фінансово-господарської звітності щодо виконання зазначених вище договорів: акти виконаних робіт КБ-2в, акти на приховані роботи, довідки про вартість виконаних будівельних робіт (форми КБ-3), журнал обліку виконаних робіт форми КБ-6, підсумкові відомості ресурсів, звіти про витрати основних матеріалів у будівництві в співвідношенні з виробничими нормами, розрахунки загальновиробничих норм, акти звірки взаєморозрахунків, акти прихованих робіт, корегування проекту, висновок експертизи щодо коригування, виписки з бухгалтерських програм по роботі с контрагентами, платіжні доручення, банківські виписки, тощо); проектну документацію по об`єкту, документи, що відображають перерахування коштів (видаткові, прибуткові накладні), загальний журнал будівельних робіт; журнали авторського нагляду; журнали виконання бетонних робіт.
Уповноваженим працівникам ІНФОРМАЦІЯ_3 надати (забезпечити) тимчасовий доступ до вищевказаних документів та інформації.
Визначити строк дії ухвали тривалістю один місяць, а саме до 29 грудня 2021 року включно.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Ухвала виготовлена в двох примірниках: примірник № 1 - у матеріалах судового провадження; примірник № 2 та завірену копію ухвали надано слідчому.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2021 |
Оприлюднено | 21.05.2024 |
Номер документу | 101426878 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Єршова Л. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні