Рішення
від 28.11.2021 по справі 260/3010/21
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

29 листопада 2021 року м. Ужгород№ 260/3010/21 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Плеханова З.Б. розглянувши адміністративну справу за позовом Закарпатський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки закарпатської області до Ужгородська районна державна адміністрація Закарпатської області , третя особа: Центр надання адмінпослуг Великоберезннської селищної ради про скасування запису та зобов`язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В:

Перечинський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки Закарпатської області звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до Ужгородської районної державної адміністрації Закарпатської області, третя особа: Центр надання адміністративних послуг Великоберезнянської селищної ради Ужгородського району Закарпатської області , яким просить:

Зобовязати Ужгородську районну державну адміністрацію Закарпатської області та Центр надання адміністративних послуг Великоберезнянської селищної ради Ужгородського району Закарпатської області - визнати протиправним та скасувати запис від 19.12.2013 року під №13161760000000505 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості щодо Перечинського районного військового комісаріату Закарпатської області - ідентифікацій код 09851656.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 23 липня 2021 року даний позов було залишено без руху, в якій було вказано, що для усунення недоліків позовної заяви позивачу необхідно надати суду: заяву із зазначенням ідентифікаційного коду позивача та відповідача в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України та належним чином засвідчені копії документів, які могли б свідчити про те, що саме цю особу, яка підписала позовну заяву наділено повноваженнями на підпис позовної заяви.

25 серпня 2021 року суду на виконання недоліків позову надійшла заява за підписом ТВО військового комісара Закарпатського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, в якій він просить замінити первісного позивача- Перечинський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки закарпатської області на належного- Закарпатський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, мотивуючи тим ,що Перечинський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки є структурним підрозділом Закарпатського обласного територіального центр комплектування та соціальної підтримки, а з 14.07.2021 року взагалі припинив своє існування.

05 жовтня 2021 ( з врахуванням перебування судді у відпустці) судом було відкрито спрощене провадження та замінено неналежного позивача на належного відповідно до вищевказаної заяви.

21 жовтня 2021 року до суду надійшов Відзив від Ужгородської районної державної адміністрації, в якому вони заперечують проти позову, обгрунтовуючи свої заперечення тим, що відповідач є неналежним відповідачем , оскільки з позовної заяви не вбачається з яких саме підстав позивач просить зобовязати саме Ужгородську РДА виконати вищезазначені дії.

04 листопада 2021 року до суду надійшла Відповідь на відзив подана представником Закарпатського ОТЦК та СП, в якій вказано, що відповідно до Розпорядження голови Закарпатської ОДА № 23 від 14.01.2021 року утворено комісію з реорганізації Перечинської РДА ( код в ЄДРПОУ 22099507) шляхом приєднання до Ужгородської РДА ( код в ЄДРПОУ 04053849) та затверджено її персональний склад, відтак правонаступником повноважень , прав і обовязків Перечинської РДА є Ужгородська РДА.

А відповідно до Безкоштовного запиту з ЄДР юридичних та фізичних осіб26 жовтня 2021року припинено юридичну особу Перечинську РДА.

Вивчивши матеріали справи, суд дійшов до наступних висновків.

Відповідно до Безкоштовного запиту з Єдиного державного Реєстру юридичних та фізичних осіб станом на час розгляду даної справи відносно Перечинського райвійськомату міститься ( наступна інформація:

-ідентифікаційний код юридичної особи:09851658

-Дата державної, дата та номер запису в ЄДР про включення до ЄДР відомостей про юридичну особу- у разі, коли державна реєстрація юридичної особи була проведена до набрання чинності Законом України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців" - Дата державної реєстрації: 01.01.0001. Дата запису : 19.12.2013. Номер запису: 13161760000000505.

-Місцезнаходження реєстраційної справи - Перечинська районна державна адміністрація.

-

Відповідно до Телеграми військового комісара Закарпатського ОТЦ та СП від 13.04.2021 року :

- Перечинський РВК (код 09851656) розформований у 2006 році . 01.11.2006 року був обєднаний з Великоберезнянським-Перечинським РВК, який у 2015 році було перейменовано у Великоберезнянський РВК, в результаті чого було сформовано Перечинський РВК вже з кодом 266161170.

У листі - відповіді ЦНАП Великоберезнянської селищної ради від 07.05.21 року розяснено позивачу, що державним реєстратором Пречинської РДА 19 грудня 2013 року проведено реєстраційну дію "Включення відомостей про юридичну особу з відміткою про те, що свідоцтво вважається недійсним", тим самим включено відомості про юридичну особу -Перечинський райвійськомат ( код ЄДРПОУ -09851656) до ЄДР з відміткою про те, що свідоцтво вважається недійсним. Також розяснено, що реєстраційна дія державним реєстратором може бути скасована у відповідності до ст. 17 Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".

У відповідності до Витягу з Наказу № 237 від 30.10.2020 року Міноборони України "Про проведення додаткових організаційних заходів з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки Закарпатської області " наказано:

-Переформувати Перечинський районний військовий комісаріат у Перечинський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки. Ідентифікаційний код 26616170. Підпорядкувати військовому комісару Закарпатського обласного ТЦК та СП.

Згідно Наказу № 237 від 30.10.2020 року Міноборони "Про проведення додаткових організаційних заходів у військових комісаріатах" наказано:

-переформувати Закарпатський обласний військовий комісаріат у Закарпатський обласного ТЦК та СП.

У відповідності до Наказу № 3дск від 22.06.21 року :

- Ужгородський обєднаний міський , Пречинський районний та Великоберезнянський у Ужгородський районний територіальний центр комплектування та соціальної пітримки.

З Безкоштовного запиту Мінюсту вбачається, що 26.10.2021 року Перечинська РДА ( код ЄДРПОУ) припинена.

Мотиви та норми права застосовані судом.

Законом, що регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців є Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" №755-IV. ( далі Закон № 755-IV).

Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

В статті 1 Закону № 755-IV зазначено , що державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації, нотаріус.

Відповідно до ст. 6 Закону № 755-IV Державний реєстратор:

1) приймає документи;

1-1) встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;

3-1) під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов`язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів;

3-2) перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей;

3-3) перевіряє використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на яких викладені документи, що подаються для здійснення реєстраційних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів;

4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

5) веде Єдиний державний реєстр;

6) веде реєстраційні справи;

6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю;

7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

У відповідності до ст.17 Закону № 755-IV для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, подаються такі документи:

1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про припинення юридичної особи;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог, - у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - у рішенні відповідного державного органу, про припинення юридичної особи.

Для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

У відповідності до вимог Закону № 755-IV ( норми даного Закону у подальшому тексті судового рішення наводяться в редакції станом на дату вчинення реєстраційної дії від 19.12.2013 року):

Державний реєстратор:

- проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

-передає органам державної статистики (далі - органи статистики), доходів і зборів, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо

створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб;

- формує та веде реєстраційні справи (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону);

- оформлює та видає виписки, витяги та довідки з Єдиного державного реєстру;

- проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців;

- проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями;

- звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку;

- здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них;

- вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду;

- здійснює облік одержаного ним від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту одержання електронного документа, проводить необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим Законом, та надсилає заявнику відповідний документ у вигляді електронного документа і на паперовому носії. У разі наявності підстави для відмови у проведенні державної реєстрації заявникові надсилається відповідне повідомлення в електронній формі;

повідомляє правоохоронні органи щодо порушення визначеного законом строку для подання відповідними посадовими особами юридичної особи та фізичною особою - підприємцем державному реєстраторові рішень щодо припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

проводить у випадках, передбачених цим Законом, спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

За положеннями ст.16 Закону № 755-IV Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

У відповідності до ст. 17 Закону № 755-IV Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. Форми реєстраційних карток затверджуються Міністерством юстиції України.

Ті юридичні особи та фізичні особи - підприємці, які зареєстровані до 01.04.2004 та відомості про яких досі не включені до Єдиного державного реєстру, зобов`язані до 10.02.2012 подати державному реєстратору реєстраційну картку для включення відомостей про них до Єдиного державного реєстру, як того вимагають пункти 2-4 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 01.07.2010 N 2390-VI ( 2390-17 ) "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" щодо спрощення механізму державної реєстрації припинення суб`єктів господарювання".

Розділом II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 01.07.2010 № 2390 «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» щодо спрощення механізму державної реєстрації припинення суб`єктів господарювання» передбачено створення тимчасових міжвідомчих спеціальних комісій, за результатами роботи яких відомості про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстрованих до 1 липня 2004 року, та до 03.03.2012 не включених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі Єдиний державний реєстр), будуть включатися до Єдиного державного реєстру з відміткою про те, що свідоцтва про їх державну реєстрацію, оформлені з використанням бланків старого зразка та видані до 1 липня 2004 року, вважаються недійсними.

Частиною дев`ятою зазначеного Розділу встановлено, що порядок утворення, а також завдання та повноваження тимчасових міжвідомчих спеціальних комісій встановлюються спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації.

Положення про тимчасові міжвідомчі спеціальні комісії з питань проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців затверджено наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 575/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.04.2012 за № 569/20882 (далі Положення).

На виконання зазначеного наказу тимчасові міжвідомчі спеціальні комісії створені та функціонують в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Згідно з Положенням до завдань тимчасової міжвідомчої спеціальної комісії відноситься складення узагальненої інформації про невключених юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та передання її виконавчим комітетам міських рад міст обласного значення, районним, районним у містах Києві та Севастополі державним адміністраціям за місцезнаходженням юридичних осіб та за місцем проживання фізичних осіб-підприємців для подальшого включення цих відомостей державними реєстраторами до Єдиного державного реєстру.

Включення до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців здійснюється державним реєстратором на підставі відомостей, отриманих від тимчасових міжвідомчих спеціальних комісій, та включає наступні відомості:

- щодо юридичної особи найменування; ідентифікаційний код; місцезнаходження; дата реєстрації; найменування органу реєстрації.

Відповідно до ст. 40 Закону № 755 підставами для постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є:

визнання фізичної особи - підприємця банкрутом;

провадження нею підприємницької діяльності, що заборонена законом;

неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;

наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність фізичної особи - підприємця за зазначеним місцем проживання.

Отже на підставі встановлених судом обставин та відповідних їм правовідносин та нормативних актів, суд дійшов висновку, що відповідачем не було допущено порушень вказаних нормативних актів, оскільки позивач не звертався у встановлений Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" №755-IV спосіб щодо внесення відповідних змін щодо припинення юридичної особи ,а у суду відсутні повноваження визначені вказаним Законом щодо зобовязань скасувати відповідний запис .

Керуючись статтями 14 частиною 1, 242-246 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В :

1.У задоволенні позову Перечинський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки закарпатської області до Ужгородська районна державна адміністрація Закарпатської області про скасування запису та зобов`язання вчинити дії - відмовити повністю.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів до Восьмого апеляційного адмінсуду.

СуддяЗ.Б.Плеханова

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2021
Оприлюднено29.08.2022
Номер документу101445765
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —260/3010/21

Рішення від 28.11.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 22.07.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні