Справа № 420/16468/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 листопада 2021 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бжассо Н.В., розглянув в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Обслуговуючого кооперативу Чумацький шлях ХХІ до Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення (листа-відмови), зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Обслуговуючого кооперативу Чумацький шлях ХХІ до Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, за результатом розгляду якого позивач просить суд:
Визнати протиправним та скасувати рішення (лист-відмову) Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 19.04.2021 року № 02-01-20/440 про відмову Обслуговуючому кооперативу Чумацький шлях ХХІ в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок: площею 1,64 га, що розташована біля земельної ділянки з кадастровим номером 5125085600:04:001:0181, площею 1,19 га, що розташована біля земельної ділянки з кадастровим номером 5125085600:04:001:0374, площею 0.68 га. Що розташована біля земельної ділянки з кадастровим номером 5125085600:04:001:0181, згідно з графічним матеріалом, в межах с. Лебедівка Білгород-Дністровського району Одеської області;
Зобов`язати Тузлівську сільську раду Білгород-Дністровського району Одеської області надати Обслуговуючому кооперативу Чумацькеий шлях ХХІ дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок: площею 1,64 га, що розташована біля земельної ділянки з кадастровим номером 5125085600:04:001:0181, площею 1,19 га, що розташована біля земельної ділянки з кадастровим номером 5125085600:04:001:0374, площею 0,68 га, що розташована біля земельної ділянки з кадастровим номером 5125085600:04:001:0181, згідно з графічним матеріалом, в межах с. Лебедівка, Білгород-Дністровського району Оденської області, в порядку і в спосіб, передбачений ст. 118 ЗК України.
Зобов`язати відповідача подати у встановлений судом строк звіт про виконання рішення суду.
В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначає, що з метою захисту прав членів кооперативу, як учасників бойових дій, Голова кооперативу звернувся до Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області з клопотаннями вих.. № 12-1 від 12.03.2021 року, вих.. № 12-2 від 12.03.2021 року, вих. № 12-3 від 12.03.2021 року про виділення членам кооперативу, якими є учасники бойових дій, а також, дернини та матері загиблих, ветерани, військовослужбовці АТО/ООС, волонтери, переселенці, Герої України, землеьних ділянок : площею 1,64 га, що розташована біля земельної ділянки з кадастровим номером 5125085600:04:001:0181, площею 1,19 га, що розташована біля земельної ділянки з кадастровим номером 5125085600:04:001:0374, площею 0,68 га, що розташована біля земельної ділянки з кадастровим номером 5125085600:04:001:0181. У відповідь на всі три клопотання відповідач надав одну відповідь, якою відмовив у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо виділення земельної ділянки площею 1,19 га в населеному пункті Лебедівка.
Ухвалою суду від 14.09.2021 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
06.10.2021 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, згідно з яким обслуговуючий кооператив, як юридична особа, не може бути суб`єктом звернення із клопотанням про передачу земельної ділянки відповідно до ст. 118 ЗК України. Також, земельні ділянки, щодо яких позивачем подані клопотання, належать до категорії земель рекреаційного призначення, а питання щодо зміни категорії земельних ділянок позивачем не ставилося.
Суд, розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
12.03.2021 року голова Обслуговуючого кооперативу Чумацький шлях ХХІ , членами якого є дружини та матері загиблих, ветерани, дійсні військовослужбовці АТО/ООС, волонтери, переселенці, Герой України, звернувся до голови Тузлівської селищної ради з клопотанням № 12-1, в якому просив надати земельну ділянку площею 1,64 га, що розташована біля земельної ділянки з кадастровим номером 5125085600:04:001:0181 відповідно до поданих документів, графічних матеріалів та повідомити Кооператив про результат розгляду звернення у термін відповідно до чинного законодавства України.
До заяви додано: графічний матеріал, витяг з протоколу № 9 засідання Правління Обслуговуючого кооперативу Чумацький шлях ХХІ та додаток № 1 до витягу.
12.03.2021 року голова Обслуговуючого кооперативу Чумацький шлях ХХІ , членами якого є дружини та матері загиблих, ветерани, дійсні військовослужбовці АТО/ООС, волонтери, переселенці, Герой України, звернувся до голови Тузлівської селищної ради з клопотанням № 12-2, в якому просив надати земельну ділянку площею 1,19 га, що розташована біля земельної ділянки з кадастровим номером 5125085600:04:001:0374 відповідно до поданих документів, графічних матеріалів та повідомити Кооператив про результат розгляду звернення у термін відповідно до чинного законодавства України.
До заяви додано: графічний матеріал, витяг з протоколу № 9 засідання Правління Обслуговуючого кооперативу Чумацький шлях ХХІ та додаток № 1 до витягу.
12.03.2021 року голова Обслуговуючого кооперативу Чумацький шлях ХХІ , членами якого є дружини та матері загиблих, ветерани, дійсні військовослужбовці АТО/ООС, волонтери, переселенці, Герой України, звернувся до голови Тузлівської селищної ради з клопотанням № 12-3, в якому просив надати земельну ділянку площею 0,68 га, що розташована біля земельної ділянки з кадастровим номером 5125085600:04:001:0181 відповідно до поданих документів, графічних матеріалів та повідомити Кооператив про результат розгляду звернення у термін відповідно до чинного законодавства України.
До заяви додано: графічний матеріал, витяг з протоколу № 9 засідання Правління Обслуговуючого кооперативу Чумацький шлях ХХІ та додаток № 1 до витягу.
19.04.2021 року Тузлівська сільська рада Білгород-Дністровського району Одеської області надала відповідь № 02-01-20/440 на заяви Обслуговуючого кооперативу Чумацький шлях ХХІ від 12.03.2021 року № 12-1, № 12-2, № 12-3, згідно з якою Тузлівська сільська рада розглянула клопотання щодо виділення земельної ділянки площею 1,19 га та зазначила, що земельна ділянка, про яку позивач зазначив в своєму клопотанні, розташована в населеному пункті Лебедівка Білгород-Дністровського району Одеської області. На даний час, в населеному пункті Лебедівка відсутня затверджена відповідно до чинного законодавства містобудівна документація (генеральний план та інші містобудівні та землевпорядні документи населеного пункту). Таким чином, Тузлівська сільська рада не може задовольнити клопотання щодо виділення земельної ділянки площею 1,19 га в населеному пункті Лебедівка.
Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.ч.1-3 ст.116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Згідно з ч.6 ст.118 Земельного кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідно до ч.7 ст.118 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін. У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Суд встановив, що ОК Чумацький шлях ХХІ звернувся до відповідача із клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність в порядку ст.. 118 Земельного кодексу України.
З огляду на наведені норми законодавства, ст. 118 Земельного кодексу України чітко передбачає суб`єктів звернення із таким клопотання - громадяни України.
Разом з тим, звертаючись до відповідача з метою сприяння дружинам та матерям загиблих, ветеранів, дійсних військовослужбовців АТО/ООС, волонтерів, переселенців, Героїв України, із клопотаннями № 12-1, № 12-2, № 12-3 від 12.03.2021 року, ОК Чумацький шлях ХХІ навіть не вказує переліку осіб, в інтересах яких звертається до відповідача.
Таким чином, враховуючи, що нормами законодавства не передбачено права звернення юридичної особи до органу місцевого самоврядування із клопотанням в порядку ст. 118 Земельного кодексу України, суд робить висновок про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову ОК Чумацький шлях ХХІ .
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов Обслуговуючого кооперативу Чумацький шлях ХХІ не належить до задоволення та, відповідно, не належить до задоволення клопотання позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 195, 243, 245, 246, 250, 263, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Відмовити у задоволені позову Обслуговуючого кооперативу Чумацький шлях ХХІ до Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення (листа-відмови), зобов`язання вчинити дії.
Відмовити у задоволенні клопотання Обслуговуючого кооперативу Чумацький шлях ХХІ про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач - Обслуговуючий кооператив Чумацький шлях ХХІ (м. Київ, 03062, а/с 23, код ЄДРПОУ: 436287774).
Відповідач - Тузлівська сільська рада Білгород-Дністровського району Одеської області (вул. Завгороднього, 29, с. Тузли, Татарбунарський р-н., Одеська обл., 68160, код ЄДРПОУ: 04378876).
Повний текст рішення складений та підписаний судом 29 листопада 2021 року, з урахуванням перебування головуючого судді Бжассо Н.В. у відпустці у період з 01.11.2021 року по 26.11.2021 року.
Суддя Н.В. Бжассо
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2021 |
Оприлюднено | 01.12.2021 |
Номер документу | 101447395 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні