Ухвала
від 10.11.2021 по справі 686/5494/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/5494/21

Провадження № 1-кс/686/11332/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2021 року м. Хмельницький

Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши в залі суду у м. Хмельницькому клопотання слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні №32020240000000020 від 11.06.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 199, ч. 1 ст. 204 КК України,

ВСТАНОВИВ:

10.11.2021 року слідчий відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором відділу Хмельницької обласної прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на у використовуваному ФОП ОСОБА_5 приміщені торгівельного кіоску «Тютюнові вироби» його підсобних та прилеглих до нього приміщень, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , та розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 6810100000:01:003:0254 та на праві власності належить Територіальній громаді міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради (ЄДРПОУ 33332218) з метою відшукання та вилучення незаконно виготовлених підакцизних товарів (тютюнових виробів), у т.ч. із підробленими марками акцизного податку, марок акцизного податку, чорнових записів щодо об`ємів виготовлення, придбання та реалізації незаконно виготовленої підакцизної продукції, грошові кошти, електронні носії інформації, на яких можуть знаходитись дані про злочинну діяльність , засобів мобільного зв`язку (телефони), комп`ютерна техніка, записи камер зовнішнього та внутрішнього відео спостереження, а також інших речей та документів, що можуть мати значення доказів здійснення незаконно виготовлених, придбання, транспортування та зберігання з метою збуту, а також збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів (тютюнових виробів).

В обґрунтування даного клопотання зазначено, що «досудовим розслідуванням встановлено, що гр. «КН», «КВ», «ПЛ», «НВ», «БА», «ЮО», «КО», «БВ», «БН», «КВВ», «СО», «НВМ», разом з іншими невстановленими особами, у період з травня 2019 року по теперішній час, на території м. Хмельницький здійснюють виготовлення, придбання, перевезення, а також подальше зберігання підроблених марок акцизного податку, з метою використання при продажу товарів незаконно виготовлених алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку

Гр. «КН», «КВ», «ПЛ», «НВ», «БА», «ЮО», «КО», «БВ», «БН», «КВВ», «СО», «НВМ», разом з іншими невстановленими особами, у період з травня 2019 року по теперішній час, на території м. Хмельницький здійснюють придбання з метою збуту, зберігання з цією метою, а також транспортування та збут незаконно виготовлених алкогольних напоїв, розлитих в скляну та пластикову тару різної ємності.

Гр. « ОСОБА_6 », «Н.В.», «Д.Т.І», «С.О.М.», «М.Ж.В.», «Ж.А.П.», «І.А.М.», «Ч.Т.В.» та інші невстановлені особи, у період з листопада 2020 року по теперішній час, на території м. Хмельницького здійснюють незаконне придбання з метою збуту, зберігання з цією метою, а також транспортування та збут незаконно виготовлених алкогольних та тютюнових виробів.

Гр. « ОСОБА_6 », «Н.В.», «Д.Т.І», «С.О.М.», «М.Ж.В.», «Ж.А.П.», «І.А.М.», «Ч.Т.В.» та інші невстановлені особи на території м. Хмельницького здійснюють виготовлення, придбання, перевезення, а також подальше зберігання підроблених марок акцизного податку, з метою використання при продажу підакцизних товарів тютюнових виробів.

Зокрема, під час проведення слідчих (розшукових) дій встановлено, що одним із місць зберігання та реалізації незаконно виготовлених підакцизних товарів, в тому числі з підробленими марками акцизного податку, являється торгівельний кіоск «Тютюнові вироби» за адресою: АДРЕСА_1 , в якому свою діяльність здійснює ФОП ОСОБА_5 (і.п.н. НОМЕР_1 ).

Так, 22.01.2021 на адресу слідчого управління ГУ ДФС у Хмельницькій області надійшли матеріали управління оперативної підтримки ГУ ДФС у Хмельницькій, щодо вчинення гр. «Н.В.М.», «Н.В.», «Д.Т.І.», «С.О.М.», «М.Ж.В.», «Ж.А.П.», «І.А.М.», «Ч.Т.В.» кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 204, ч. 1 ст. 199 КК України, в яких містилися зразки тютюнових виробів придбаних заявником у торгівельному кіоску « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за адресою: АДРЕСА_1 , в якому свою діяльність здійснює ФОП ОСОБА_5 «і.п.н. НОМЕР_1 ).

Відповідно до висновків експерта №СЕ-19/123-21/489-ТД від 25.02.2021 марка акцизного податку, якою обклеєні сигарети не відповідає встановленому зразку, що перебуває в офіційному обігу на території України та має ознаки повної технічної підробки.

Крім того, під час проведення слідчих (розшукових) дій також встановлено, що ФОП ОСОБА_5 (і.п.н. НОМЕР_1 ) здійснює зберігання та реалізацію назаконно виготовлених підакцизних товарів, в тому числі з підробленими марками акцизного податку, з інших належних їй торгівельних точок, а саме: кіоск № НОМЕР_2 , що знаходиться на території ринку «Кооператив», за адресою м. Хмельницький, вул. Соборна, 11, кіоск № НОМЕР_3 , що знаходиться на території ринку «Ізіда» за адресою: м. Хмельницький, Львівське шосе, 25/1, та кіоск № НОМЕР_4 «Тютюнові та алкогольні вироби» на території ринку «Сардонікс» за адресою: м. Хмельницький, вул. геологів, 18/1, у кожному з яких 09.02.2021 проведено контроль за вчиненням злочину у формі оперативної закупки.

Відповідно до матеріалів кримінального провадження використовуваний у своїй злочинній діяльності ОСОБА_5 торгівельний кіоск «Тютюнові вироби» за адресою: м. Хмельницький, вул. Староміська, 31, розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 6810100000:01:003:0254 та на праві власності належить ТОВ «ШІП» (ЄДРПОУ 1470125).

Таким чином, у слідства є достатні підстави вважати, що незаконно виготовлені підакцизні товари (тютюнові вироби), марки акцизного податку, засоби мобільного зв`язку (телефони), грошові кошти, комп`ютерна техніка, електронні носії інформації, на яких можуть знаходитись дані про злочинну діяльність, записи камери зовнішнього та внутрішнього відеоспостереження, а також інші предмети і документи (документи, чорнові записи, тощо), мають значення доказів щодо здійснення виготовлення, зберігання, транспортування та збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів (тютюнових виробів), можуть зберігатись у торгівельному кіоску «Тютюнові вироби» за адресою: м. Хмельницький, вул. Староміська, 31, що розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 6810100000:01:003:0254 та на праві власності належить Територіальній громаді міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради (ЄДРПОУ 33332218).

Зазначеній вище речі мають важливе доказове значення у кримінальному провадженні, так як їх відшукання і вилучення необхідні для дослідження усіх обставин вчинення кримінального правопорушення, встановлення місць незаконного виготовлення підакцизних товарів, осіб, причетних до скоєння злочину, отриманих даних про об`єми реалізації незаконно виготовленої підакцизної продукції, а також дослідження інших даних про злочинну діяльність щодо незаконного виготовлення, придбання, транспортування, зберігання з метою збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів. Крім цього, незаконно виготовлені підакцизні товари необхідні для проведення судово-технічних та судово-товарознавчих експертиз.

28.04.2021 на підставі ухвали слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області було проведено обшук у торгівельному кіоску « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , та в ході обшуку предметів, речей чи документів зазначених в ухвалі не виявлено. Однак встановлено, що на даний час у вказаному торгівельному кіоску продовжують збувати незаконно виготовлені підакцизні товари».

А тому, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знарядь кримінального правопорушення, майна збутого в результаті його вчинення, для забезпечення об`єктивного, повного та всебічного дослідження обставин вчинення кримінального правопорушення просять надати дозвіл на проведення обшуку.

Заслухавши слідчого, який наполягає на задоволенні клопотання, дослідивши додані до клопотання матеріали, приходжу до наступних висновків.

Відповідно до положень статті 13 КПК України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до статті 64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

Стаття 30 Конституції України гарантує кожному недоторканність житла. Не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

Відповідно до пунктів 1, 2, 6, 8 частини першої статті 7 КПК України зміст та форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, до яких, зокрема, належать: верховенство права; законність; недоторканність житла чи іншого володіння особи; невтручання у приватне життя.

Частинами першою, другою статті 234 КПК України встановлено, що обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.

За змістом наведеної норми закону слідча дія може бути санкціонована слідчим суддею виключно у разі наявності достатніх відомостей про те, що шляхом її реалізації буде досягнуто мети слідчої дії.

Згідно зі статтею 8 Конвенції кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється відповідно до закону і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Право на недоторканність житла є просторовим аспектом права на приватне життя, передбаченого статтею 8 Конвенції. Практика Європейського суду з прав людини свідчить, що винесення постанови про дозвіл на обшук житла особи повинно супроводжуватись врахуванням принципу пропорційності між достатніми та обґрунтованими підставами для проведення такого обшуку і наслідками, до яких він призведе, а також наявності гарантій від порушень прав та основоположних свобод особи при проведенні такої процедури.

Відповідно до частини п`ятої статті 234 КПК України на слідчого суддю покладено обов`язок перевірити наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Із доданих до матеріалів клопотання документів слідує, що СУ ГУНП в Хмельницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 32020240000000020 від 11.06.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 199, ч. 1 ст. 204 КК України.

Встановлено, що відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 282910182 від 04.11.2021 цілісний майновий комплекс за адресою: м. Хмельницький, вул. Староміська, 31 належить на праві власності ТОВ «ШІП» (ЄДРПОУ 14170125).

Із досліджених матеріалів клопотання та пояснень слідчого у судовому засіданні, слідчим суддею встановлено, що обставини, якими слідчий мотивує необхідність проведення обшуку у використовуваному ФОП ОСОБА_5 приміщені торгівельного кіоску «Тютюнові вироби», його підсобних та прилеглих до нього приміщень, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , практично ті самі, які були встановлені органом досудового розслідування та аналізувалися слідчим суддею під час попереднього розгляду клопотання про надання дозволу на проведення обшуку 15.04.2021.

При цьому, ухвалою слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 15.04.2021 було надано слідчим слідчої групи у кримінальному провадженні № 32020240000000020 від 11.06.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 199, ч. 1 ст. 204 КК України дозвіл на проведення обшуку у використовуваному ФОП ОСОБА_5 приміщенні торгівельного кіоску «Тютюнові вироби», його підсобних та прилеглих до нього приміщень, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 6810100000:01:003:0254, яка на праві власності належить ТОВ «ШІП» (ЄДРПОУ 14170125) з метою відшукання та вилучення незаконно виготовлених підакцизних товарів (тютюнових виробів), у т.ч. із підробленими марками акцизного податку, незаконно виготовлених марок акцизного податку, чорнових записів щодо об`ємів виготовлення, придбання та реалізації незаконно виготовленої підакцизної продукції, копій записів камер зовнішнього та внутрішнього відео спостереження.

Встановлено, що дана слідча дія виявилася безрезультатною, оскільки в ході обшуку предметів, речей чи документів, зазначених в ухвалі слідчого судді, речей і предметів, обіг яких в Україні обмежено, виявлено не було, про що свідчить протокол обушку від 28.04.2021.

Жодних інших доказів, крім рапорту заст. начальника відділу УСР у Хмельницькій області від 04.11.2021, які би підтверджували факт здійснення ОСОБА_5 діяльності, пов`язаної із незаконною реалізацією тютюнових виробів із марками акцизного податку, які не відповідають встановленому зразку, а також тютюнових виробів без марок акцизного податку та які б у часі були здобуті після розгляду по суті 15.04.2021 клопотання про надання дозволу на проведення обшуку та фактичного його проведення за адресою: АДРЕСА_1 , не долучено.

Рапорт оперативного працівника на підтвердження означених обставин за відсутності інших доказів, не є достатньою підставою для підтвердження вказаних обставини, у зв`язку із чим подане клопотання є необґрунтованим. Відповідно до п.2.2.9 Інструкції з діловодства в системі Міністерства внутрішніх справ, затвердженої наказом МВС від 23.08.2012 №747 рапорт працівника правоохоронних органів належить до внутрішніх документів, а відтак, не може вважатися належним та допустимим доказом та слугувати підставою для надання дозволу на проведення обшуку.

Слідчий суддя вважає, що долучені до матеріалів клопотання докази не є достатніми для доведення виправданості такого ступеня втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого та не є співмірним процесуальним заходом у цьому кримінальному провадженні.

На думку слідчого судді, слідчим не доведено, що встановлені у ході розгляду клопотання обставини дають підстави вважати, що незаконно виготовлені підакцизні товари (тютюнові вироби), марки акцизного податку, комп`ютерна техніка, електронні носії інформації, на яких можуть знаходитись дані про злочинну діяльність дійсно знаходяться у зазначеному в клопотанні торгівельному кіоску.

За таких обставин, враховуючи надані матеріали, слідчий суддя вважає, що у задоволенні клопотання слід відмовити.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 233-235 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали проголошено 29.11.2020 року.

Слідчий суддя Хмельницького

міськрайонного суду ОСОБА_7 ОСОБА_8

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення10.11.2021
Оприлюднено22.12.2022
Номер документу101486000
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —686/5494/21

Ухвала від 06.12.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 10.11.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 10.11.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 10.08.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 10.08.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 10.08.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 30.07.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 30.07.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 30.07.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 30.07.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні