ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/5716/20 Суддя (судді) першої інстанції: Колеснікова І.С.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2021 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі: судді-доповідача: Беспалова О. О., суддів: Грибан І.О., Парінова А.Б., розглянувши у порядку письмового провадження у місті Києві апеляційні скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Святовіт-ЛТД" та Головного управління Державної податкової служби у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 березня 2021 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Святовіт-ЛТД" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Святовіт-ЛТД" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України, в якому просило суд:
- визнати протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Київській області про присвоєння ТОВ "Святовіт-ЛТД" статусу ризикового платника податків (визначення таким, що відповідає п.п. 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку); зобов`язання Головного управління ДПС у Київській виключити ТОВ "Святовіт-ЛТД" з переліку ризикових платників податку;
- визнати протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДФС у Київській області №1144677/40589151 від 18.04.2019 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в ЄРПН ПН №6 від 26.03.2019 на суму 81173,02 грн., в т.ч. ПДВ 13528,84 грн., днем фактичного подання - 26.03.2019 р.;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Київській області №1144678/40589151 від 18.04.2019;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в ЄРПН ПН №8 від 26.03.2019 на суму 72603,82 грн., в т.ч. ПДВ 12100,64 грн. днем фактичного подання - 26.03.2019 р.;
- визнати протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДФС у Київській області №1201895/40589151 від 24.06.2019;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в ЄРПН ПН №10 від 20.06.2019 на суму 81173,36 грн., в т.ч. ПДВ 13528,89 грн. днем фактичного подання - 20.06.2019;
- визнати протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДФС у Київській області №1288837/40589151 від 24.09.2019;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в ЄРПН ПН №13 від 02.09.2019 на суму 121200,00 грн., в т.ч. ПДВ 20 200,00 грн. днем фактичного подання - 02.09.2019;
- визнати протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДФС у Київській області №1288836/40589151 від 24.09.2019;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в ЄРПН ПН №14 від 02.09.2019 на суму 121200,00 грн., в т.ч. ПДВ 20200,00 грн. днем фактичного подання - 02.09.2019;
- визнати протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДФС у Київській області №1053613/40589151 від 17.01.2019;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в ЄРПН ПН №46 від 28.12.2018 на суму 1700000,00 грн., в т.ч. ПДВ 283333,33 грн. днем фактичного подання - 28.12.2018;
- визнати протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДФС у Київській області №1133802/40589151 від 05.04.2019;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в ЄРПН ПН №1 від 08.01.2019 на суму 100000,00 грн., в т.ч. ПДВ 16666,67 грн. днем фактичного подання - 08.01.2019;
- визнати протиправним зупинення ДФС України реєстрації ПН №17 від 24.09.2019 на суму 49214,54 грн., в т.ч. ПДВ 8202,42 грн.;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію ПН №17 від 24.09.2019 днем її подання - 24.09.2019;
- визнати протиправним зупинення ДФС України реєстрації ПН №10 від 24.12.2019 на суму 59015,81 грн., в т.ч. ПДВ 9835,97 грн.;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію ПН №10 від 24.12.2019 днем її подання - 24.12.2019;
- визнати протиправним зупинення ДФС України реєстрації ПН №9 від 27.12.2019 на суму 64783,00 грн., в т.ч. ПДВ 10797,17 грн.;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію ПН №9 від 27.12.2019 днем її подання - 27.12.2019;
- визнати протиправним зупинення ДФС України реєстрації ПН №2 від 29.11.2019 на суму 102000,00 грн., в т.ч. ПДВ 17000,00 грн.;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію ПН №2 від 29.11.2019 днем її подання - 29.11.2019;
- визнати протиправним зупинення ДФС України реєстрації ПН №3 від 21.12.2019 на суму 45544,08 грн., в т.ч. ПДВ 7590,68 грн.;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію ПН №3 від 21.12.2019 днем її подання - 21.12.2019;
- визнати протиправним зупинення ДФС України реєстрації ПН №16 від 19.09.2019 на суму 12500,00 грн., в т.ч. ПДВ 2083,33 грн.;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію ПН №16 від 19.09.2019 днем її подання - 19.09.2019.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.07.2020 відкрито спрощене провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), встановлено відповідачам п`ятнадцятиденний термін з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02 березня 2021 року, залишеною без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 31.08.2021 адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Святовіт-ЛТД" до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України в частині позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішень комісії ГУ ДФС у Київській області №1288837/40589151 від 24.09.2019, №1288836/40589151 від 24.09.2019, №1053613/40589151 від 17.01.2019, №1133802/40589151 від 05.04.2019 про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ "Святовіт-ЛТД" №13 від 02.09.2019, №14 від 02.09.2019, №46 від 28.12.2018, №1 від 08.01.2019 залишено без розгляду.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 02 березня 2021 року позов товариства з обмеженою відповідальністю " Святовіт-ЛТД " задоволено частково.
Визнано протиправними та скасовано рішення комісії Головного управління ДФС у Київській області №1144677/40589151 від 18.04.2019, №1144678/40589151 від 18.04.2019, №1201895/40589151 від 24.06.2019 про відмову в реєстрації податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю "Святовіт-ЛТД".
Зобов`язано Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю "Святовіт-ЛТД" №6 від 26.03.2019, №8 від 26.03.2019, №10 від 20.06.2019 днем їх фактичного подання позивачем на реєстрацію.
У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням в частині відмови у задоволенні позову, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції, в частині відмови у задоволенні позовних вимог, з огляду на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права та ухвалити в цій частині, нову постанову, якою позов задовольнити у повному обсязі.
Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції безпідставно зроблено висновки щодо відсутності підстав для задоволення позову в частині визнання протиправним та скасування рішення податкового органу про присвоєння ТОВ "Святовіт-ЛТД" статусу ризикового платника податків (визначення таким, що відповідає п.п. 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку), оскільки існування такого призводить до прийняття протиправних рішень при направленні позивачем на реєстрацію податкових накладних.
Крім того, не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням в частині задоволення позову, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції, в частині задоволення позовних вимог, з огляду на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права та ухвалити в цій частині, нову постанову, якою позов залишити без задоволення.
Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції не надано належної оцінки доводам викладеним у відзиві на позов, в частині ненадання до пояснень доказів необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
До Шостого апеляційного адміністративного суду від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу податкового органу, відповідно до змісту якого товариством щодо задоволення вимог апелянта заперечено.
У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції,
Товариство з обмеженою відповідальністю "Святовіт-ЛТД", ідентифікаційний код 40589151, місцезнаходження: 08205, Київська область, м. Ірпінь, вул. Центральна, 6А, зареєстровано як юридична особа 22.06.2016, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань здійснено запис №13391020000013051. Основним видом діяльності товариства є - 41.10 Організація будівництва будівель.
Державною архітектурно-будівельною інспекцією України позивачу видано ліцензію від 17.05.2017 №21-Л на здійснення господарської діяльності з будівництва об`єктів IV і V категорій складності.
Позивачем сформовано податкові накладні: від 26.03.2019 №6 (постачальник (продавець) - ТОВ "Святовіт-ЛТД", отримувач (покупець) - КП "Ромникомунтепло" Роменської міської ради на суму 81173,02 грн., в тому числі 13528,84 грн. ПДВ (реконструкція газової котельні згідно договору №19\03-02 від 26.03.2019); від 26.03.2019 №8 (постачальник (продавець) - ТОВ "Святовіт-ЛТД", отримувач (покупець) - КП "Ромникомунтепло" Роменської міської ради на суму 72603,82 грн., в тому числі 12100,64 грн. ПДВ (аванс за реконструкцію газової котельні); від 20.06.2019 №10 (постачальник (продавець) - ТОВ "Святовіт-ЛТД", отримувач (покупець) - КП "Ромникомунтепло" Роменської міської ради на суму 81173,02 грн., в тому числі 13528,84 грн. ПДВ (реконструкція газової котельні згідно договору №19\03-02 від 26.03.2019); від 02.09.2019 №13 (постачальник (продавець) - ТОВ "Святовіт-ЛТД", отримувач (покупець) - КП "Павлоградтеплоенерго" на суму 121200,00 грн., в тому числі 20200,00 грн. ПДВ (виготовлення проектно-кошторисної документації "Твердопалвивної котельні для Центральної міської лікарні №4 за адресою: вул. Дніпровська, 59, м. Павлоград, Дніпропетровської області" згідно договору №29\19 від 03.05.2019); від 02.09.2019 №14 (постачальник (продавець) - ТОВ "Святовіт-ЛТД", отримувач (покупець) - КП "Павлоградтеплоенерго" на суму 121200,00 грн., в тому числі 20200,00 грн. ПДВ (виготовлення проектно-кошторисної документації "Твердопалвивної котельні для ЗОШ №1 за адресою: вул. Озерна, 59, м. Павлоград Дніпропетровської області; ДУЗ №28, вул. Миру, 71, м. Павлоград Дніпропетровської області; ДУЗ №7, вул. Озерна, 85, м. Павлоград Дніпропетровської області" згідно договору №30\19 від 03.05.2019); від 28.12.2018 №46 (постачальник (продавець) - ТОВ "Святовіт-ЛТД", отримувач (покупець) - ТОВ "Теплоком-Плюс" на суму 1700000,00 грн., в тому числі 283333,33 грн. ПДВ (будівництво котельні згідно договору №11\06 від 11.06.2018); від 08.12.2019 №1 (постачальник (продавець) - ТОВ "Святовіт-ЛТД", отримувач (покупець) - ТОВ "Теплоком-Плюс" на суму 100000,00 грн., в тому числі 16666,67 грн. ПДВ (будівництво котельні згідно договору №11\06 від 11.06.2018); від 24.09.2019 №17 (постачальник (продавець) - ТОВ "Святовіт-ЛТД", отримувач (покупець) - КП "Ромникомунтепло" Роменської міської ради на суму 49214,54 грн., в тому числі 8202,00 грн. ПДВ (реконструкція газової котельні згідно договору №19\03-02 від 26.06.2019); від 24.12.2019 №10 (постачальник (продавець) - ТОВ "Святовіт-ЛТД", отримувач (покупець) - КП "Ромникомунтепло" Роменської міської ради на суму 59016,81 грн., в тому числі 9835,97 грн. ПДВ (роботи по об`єкту "Реконструкція газової котельні з заміною котла та впровадження автоматизації та диспетчиризації роботи котельні за адресою: вул. Конотопська, 46, м. Ромни Сумської області"); від 27.12.2019 №9 (постачальник (продавець) - ТОВ "Святовіт-ЛТД", отримувач (покупець) - ТОВ "Арма Прайд" на суму 64783,00 грн., в тому числі 10797,17 грн. ПДВ (будівництво блочно-модульної транспортабельної твердопаливної котельні ТКУМ-400); від 29.11.2019 №2 (постачальник (продавець) - ТОВ "Святовіт-ЛТД", отримувач (покупець) - ТОВ "Лайт Стоун" на суму 102000,00 грн., в тому числі 17000,00 грн. ПДВ (реконструкція котельні по вул. Северинівська, 129 в м. Ірпінь (нарощування труби котельної) згідно договору №40/102-1 від 28.11.2019); від 21.12.2019 №3 (постачальник (продавець) - ТОВ "Святовіт-ЛТД", отримувач (покупець) - ТОВ "Лайт Стоун" на суму 45544,08 грн., в тому числі 7590,68 грн. ПДВ (реконструкція котельні по вул. Северинівська, 129 в м. Ірпінь (нарощування труби котельної) згідно договору №40/102-1 від 28.11.2019); від 19.09.2019 №16 (постачальник (продавець) - ТОВ "Святовіт-ЛТД", отримувач (покупець) - ТОВ "Фах Інвест Груп" на суму 12500,00 грн., в тому числі 2083,33 грн. ПДВ (виготовлення проектно-кошторисної документації згідно договору №19\19 від 19.09.2019), та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно квитанцій АС "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України від 15.04.2019 №9073824323, від 15.04.2019 №9074671673, від 21.06.2019 №9132736210, від 17.09.2019 №9212712607, від 17.09.2019 №9212745420, від 15.01.2019 №9305737238, від 30.01.2019 №9009282100, від 15.10.2019 №9240439778, від 15.01.2020 №9330531624, від 14.01.2020 №9328987191, від 04.12.2019 №9290274590, від 14.01.2020 №9328937154, від 15.10.2019 №9240472304, зазначені податкові накладні прийнято, реєстрацію зупинено в зв`язку з відповідністю податкових накладних вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку", запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Позивачем направлено до ДПС України повідомлення від 16.04.2019 №5, від 16.04.2019 №4, від 21.06.2019 №6, від 18.09.2019 №9, від 18.09.2019 №8, від 16.01.2019 №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та відповідні письмові пояснення до податкових накладних №6 від 26.03.2019, №8 від 26.03.2019, №10 від 20.06.2019, №13 від 02.09.2019, №14 від 02.09.2019, №46 від 28.12.2018, №1 від 08.01.2019.
Згідно квитанцій від 16.04.2019 №18324086, від 16.04.2019 №18321104, від 21.06.2019 №21248340, від 19.09.2019 №27269882, від 19.09.2019 №27269731, вказані повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, прийнято до розгляду ДПС України.
Рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.04.2019 №1144677/40589151, від 18.04.2019 №1144678/40589151, від 24.09.2019 №1288837/40589151, від 24.09.2019 №1288836/40589151, від 24.06.2019 №1201895/40589151, від 17.01.2019 №1053613/40589151, від 05.04.2019 №1133802/40589151 відмовлено в реєстрації податкових накладних ТОВ "Святовіт-ЛТД" №6 від 26.03.2019, №8 від 26.03.2019, №10 від 20.06.2019, №13 від 02.09.2019, №14 від 02.09.2019, №46 від 28.12.2018, №1 від 08.01.2019, №17 від 24.09.2019, №10 від 24.12.2019, №9 від 27.12.2019, №2 від 29.11.2019, №3 від 21.12.2019, №16 від 19.09.2019 у зв`язку з ненаданням платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Не погоджуючись із вказаними рішеннями, позивачем подано до Державної податкової служби України скарги: від 27.04.2019 на рішення від 18.04.2019 №1144677/40589151; від 27.04.2019 на рішення від 18.04.2019 №1144678/40589151; від 17.07.2019 на рішення від 24.06.2019 №1201895/40589151; від 03.10.2019 на рішення від 24.09.2019 №1288836/40589151; від 25.01.2019 на рішення від 17.01.2019 №1053613/40589151; від 11.04.2019 на рішення від 05.04.2019 №1133802/40589151; від 03.10.2019 на рішення від 24.09.2019 №1288837/40589151.
Згідно квитанцій від 23.05.2019 №20314149, від 23.05.2019 №20313240, від 17.07.2019 №22620715, скарги позивача від 27.04.2019, 17.07.2019 не прийнято. Відповідно до квитанцій від 03.10.2019 №28398449, від 03.10.2019 №28398097 скарги позивача від 25.01.2019, 11.04.2019, 03.10.2019 прийнято контролюючим органом.
Рішеннями за результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.10.2019 №39457/40589151/2, від 04.02.2019 №6599/40589151/2, від 22.04.2019 №24187/40589151/2, від 08.10.2019 №39458/40589151/2 скарги позивача від 03.10.2019 на рішення від 24.09.2019 №1288836/40589151, від 25.01.2019 на рішення від 17.01.2019 №1053613/40589151, від 11.04.2019 на рішення від 05.04.2019 №1133802/40589151, від 03.10.2019 на рішення від 24.09.2019 №1288837/40589151 залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №13 від 02.09.2019, №14 від 02.09.2019, №46 від 28.12.2018, №1 від 08.01.2019 - без змін.
Вважаючи протиправними рішення про присвоєння ТОВ "Святовіт-ЛТД" статусу ризикового платника податків та рішення комісії від 18.04.2019 №1144677/40589151, від 18.04.2019 №1144678/40589151, від 24.09.2019 №1288837/40589151, від 24.09.2019 №1288836/40589151, від 24.06.2019 №1201895/40589151, від 17.01.2019 №1053613/40589151, від 05.04.2019 №1133802/40589151 про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач звернувся з позовом до суду
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає про таке.
В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі по тексту в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Згідно підпункту 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
За приписами пункту 61.1. статті 61 Податкового кодексу України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до підпункту 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом, зокрема, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Приписами пункту 71.1 статті 71 Податкового кодексу України визначено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Відповідно до пунктів 74.1, 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.
Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.
Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Положеннями пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами пункту 201.16 вказаної норми (у редакції, чинній з 31.12.2017), реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" (далі - Закон №2245-VIII), змінено редакцію пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
Відповідно до приписів пункту 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону №2245-VIII, Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) на час виникнення спірних правовідносин визначався Порядком зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (далі по тексту - Порядок №117).
Згідно пункту 2 Порядку №117, моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства; критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик; ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а"/"б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а"/"б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Відповідно до пунктів 5-7 Порядку №117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку), реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
За приписами пункту 10 цього ж Порядку, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
З аналізу наведених норм законодавства вбачається, що контролюючий орган здійснює моніторинг податкових накладних/розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДФС.
Здійснюючи моніторинг, контролюючий орган виявляє ризики порушення норм податкового законодавства, які проявляються у ймовірності складання та надання податкових накладних з порушенням норм Податкового кодексу України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг, дані про які зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку.
Дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, незалежно від джерела її отримання (отриманої внаслідок проведення податкової перевірки, за результатами засідання Комісії ГУ ДПС), є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку передбаченому Податковим кодексом України та нормативно-правових актів, прийнятих на виконання вимог цього Кодексу. Способом здійснення таких дій є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм Податкового кодексу України, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.
Обов`язковою ж ознакою дій/бездіяльності/рішень суб`єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб`єктів відповідних правовідносин і мають обов`язковий характер для останніх.
Дії контролюючого органу щодо внесення до Інтегрованої системи результатів засідання Комісії (за результатами якої не приймалось рішення про відмову у реєстрації податкової накладної), так само як і протокол Комісії, не породжують правових наслідків для платників податків та не порушують їхні права, оскільки розміщена в цій системі інформація є службовою та використовується податковими органами для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі (використовуються для виконання покладених на контролюючі органи, функцій та завдань) з метою здійснення відповідних прав та обов`язків.
Аналогічну за змістом правову позицію висловлено Верховним Судом, зокрема у своїх постановах від 20.11.2019 у справі №480/4006/18, від 03.03.2020 у справі №240/3665/19.
Відтак, віднесення Комісією контролюючого органу ТОВ "Святовіт-ЛТД" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, є лише передумовою для можливого здійснення подальших дій, в т.ч. зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, при вирішенні питання реєстрації якої відповідність критеріям ризиковості має бути спростовано платником податків шляхом подання на вимогу податкового органу переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, і лише ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування або ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, є підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Законодавством передбачено певний порядок виконання податковими органами своїх функцій щодо податкового контролю, що у правовідносинах, які розглядаються, визначений у формі перевірки наданих платником податків пояснень та документів щодо проведених ним операцій. А тому, саме рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН призведе до певних негативних правових наслідків для платника податків, та, вважаючи рішення контролюючого органу неправомірним, особа може звернутись до суду за захистом прав, (свобод) та інтересів від порушень з боку суб`єкта владних повноважень, і в межах цього спору підставами позову, серед іншого, можуть бути доводи щодо неправомірності дій контролюючого органу по віднесенню платника податків до переліку таких платників податків які відповідають критеріям ризиковості.
Аналогічну правову позицію висловлено також Верховним Судом у своїй постанові від 27.08.2019 у справі №540/2077/18.
Ідентичний підхід до розуміння заходів податкового контролю також викладено Верховним Судом України у постановах по справах від 03.11.2015 у справі №21-99а15 та від 17.11.2015 у справі №21-2944а15, в яких, зокрема, зазначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів. Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності, яким, відповідно, є комплекс збору та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій. Також Верховний Суд України дійшов висновку, що дії податкової з віднесення такої інформації до відповідних баз даних не породжують правових наслідків для платника податків і не порушують прав останніх, а включення суб`єктом владних повноважень до баз даних інформації про таку перевірку не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що використання контролюючим органом податкової інформації, наявної в інформаційних системах ДПС, або внесення інформації в такі бази за результатами її опрацювання у певний спосіб, зокрема, віднесення ТОВ "Святовіт-ЛТД" до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань, безпосередньо рішення Комісії по віднесенню платника податків до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, без прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань, не порушує права та інтереси позивача.
Аналогічного висновку у подібних правовідносинах дійшов також Верховний Суд у своїй постанові від 11.01.2021 у справі №280/3394/19.
Відтак, судом першої інстанції зроблено вірні висновки, що у цій частині позовні вимоги ТОВ "Святовіт-ЛТД" задоволенню не підлягають.
Також судом першої інстанції зроблено вірні висновки щодо відсутності підстав для задоволення позову в частині визнання протиправним зупинення реєстрації податкових накладних ТОВ "Святовіт-ЛТД" №17 від 24.09.2019, №10 від 24.12.2019, №9 від 27.12.2019, №2 від 29.11.2019, №3 від 21.12.2019, №16 від 19.09.2019 у зв`язку з відповідністю податкових накладних вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".
Згідно приписів підпунктів 1-4 пункту 13 Порядку №117, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 14 Порядку №117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Положеннями пункту 15 Порядку №117 встановлювалось, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Відповідно до пункту 21 Порядку №117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, при вирішенні питання реєстрації якої відповідність критеріям ризиковості має бути спростовано платником податків шляхом подання на вимогу податкового органу переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, і лише ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування або ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, є підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Як вірно встановлено судом першої інстанції та не спростовується позивачем в апеляційній скарзі, позивачем не подавались до контролюючого органу письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних №17 від 24.09.2019, №10 від 24.12.2019, №9 від 27.12.2019, №2 від 29.11.2019, №3 від 21.12.2019, №16 від 19.09.2019. Також, позивачем не подавались до контролюючого органу будь-які первинні документи на підтвердження господарських операцій, за якими позивачем складено зазначені податкові накладні.
Згідно пункту 23 Порядку №117, комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень та які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі не відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно та/або які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Пунктом 28 Порядку №117, окрім іншого, визначалось, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено "Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246.
Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної, реєстрацію якої попередньо зупинено, є повноваженням ДПС України. При цьому платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування, письмові пояснення та копії документів, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Щодо задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними та скасування рішень комісії ГУ ДФС у Київській області №1144677/40589151 від 18.04.2019, №1144678/40589151 від 18.04.2019, №1201895/40589151 від 24.06.2019 та зобов`язання Державної податкової служби України здійснити реєстрацію в ЄРПН податкових накладних №6 від 26.03.2019, №8 від 26.03.2019, №10 від 20.06.2019 днем їх фактичного подання позивачем на реєстрацію, суд зазначає наступне.
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (підпункти 1-4 пункту 13 Порядку №117)
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (пункт 14 Порядку №117).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг) (пункт 15 Порядку №117).
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (пункт 21 Порядку №117).
Як вірно встановлено судом першої інстанції та не спростовано податковим органом в апеляційній скарзі, позивачем направлялись письмові пояснення та підтверджуючі документи для підтвердження підстав подання податкових накладних №6 від 26.03.2019, №8 від 26.03.2019, №10 від 20.06.2019 з метою їх реєстрації, а саме: договори від 26.03.2019 №19\03-02, від 26.03.2019 №19\03-01, укладені між ТОВ "Святовіт-ЛТД" (Підрядник) та КП "Ромникомунтепло" Роменської міської ради (Замовник), на проведення робіт на об`єктах замовника; видаткові накладні від 08.04.2019 №3, від 05.07.2019 №6, рахунки від 28.03.2019 №5, від 27.03.2019 №4, платіжні доручення від 28.03.2019, від 21.06.2019, банківські виписки, якими підтверджується попередня оплата контрагентом робіт/послуг позивача.
Натомість, підставою для відмови в реєстрації податкових накладних ТОВ "Святовіт-ЛТД" №6 від 26.03.2019, №8 від 26.03.2019, №10 від 20.06.2019 стало ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
При цьому можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, що контролюючим органом не виконано.
Також, матеріалами справи підтверджено факт надання позивачем до податкового органу відповідних пояснень та документів, в тому числі розрахункових документів (платіжні доручення, банківські виписки) на підтвердження зазначеної у податкових накладних інформації, яких, за висновком суду, достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №6 від 26.03.2019, №8 від 26.03.2019, №10 від 20.06.2019.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо необґрунтованості спірних рішень №1144677/40589151 від 18.04.2019, №1144678/40589151 від 18.04.2019, №1201895/40589151 від 24.06.2019 про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ "Святовіт-ЛТД" №6 від 26.03.2019, №8 від 26.03.2019, №10 від 20.06.2019 та, відповідно наявності підстав як для їх скасування так і для реєстрації вказаних податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних.
Також не знайшли свого підтвердження доводи позивача в частині протиправності висновків суду першої інстанції в частині часткового задоволення вимог позивача щодо відшкодування витрат на правову допомогу.
Як вбачається із змісту рішення суду, суд першої інстанції задовольняючи вимоги позивача в частині стягнення з відповідача судових витрат погодився із обґрунтуванням заявленої позивачем вартості послуг адвоката, однак, стягнув таку в частині, саме з огляду на часткове задоволення позовних вимог.
Колегія суддів вважає за необхідне акцентувати, що стягнення судових витрат з відповідача (суб`єкта владних повноважень) безпосередньо пов`язано із фактом задоволення позовних вимог .
Так зокрема, частиною третьою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Відтак, судом першої інстанції зроблено вірні висновки, що відшкодуванню судових витрат позивачу за рахунок суб`єкта владних повноважень здійснюється пропорційно задоволеним вимог.
Таким чином, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а викладені в апеляційній скарзі доводи позицію суду першої інстанції не спростовують.
Згідно ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.
У відповідності до ст. 139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо:
а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;
б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;
в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;
г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
Керуючись ст.ст. 229, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 328, 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційні скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Святовіт-ЛТД" та Головного управління Державної податкової служби у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 березня 2021 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Святовіт-ЛТД" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії залишити без задоволення.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 березня 2021 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328, 329 КАС України.
Суддя-доповідач О. О. Беспалов
Суддя І. О. Грибан
Суддя А. Б. Парінов
(Повний текст постанови складено 30.11.2021року)
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2021 |
Оприлюднено | 02.12.2021 |
Номер документу | 101499327 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні