Рішення
від 26.11.2021 по справі 340/6251/21
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2021 року м. Кропивницький Справа № 340/6251/21

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району, Кіровоградської області про визнання протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати Рішення сьомої сесії восьмого скликання Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 24.06.2021 №1433 Про відмову у затверджені проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність (шляхом безоплатної передачі) для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 ;

- зобов`язати Кетрисанівську сільську раду Кропивницького району Кіровоградської області прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 у власність кадастровий номер 3520884200:54:000:0001 загальною площею 1,5000 га для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) за адресою: АДРЕСА_1 .

Позов мотивовано тим, що Рішенням двадцять п`ятої сесії сьомого скликання Благодатненської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області від 27.06.2019 р. № 329 ОСОБА_1 було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в приватну власність орієнтовною площею 1,5000 га для ведення особистого селянського господарства (КВЦПЗ 01.03) АДРЕСА_1 , в межах населеного пункту за рахунок земель комунальної власності на території Благодатненської сільської ради.

26.12.2019 позивачем було замовлено за власні кошти, а ПП Альфа-Земпроект виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, який отримав погодження ГУ Держгеокадастру в Одеській області та Відділу ЖКГ, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики, захисту довкілля та цивільного захисту Бобринецької РДА, відомості щодо земельної ділянки внесені до Державногоземельного кадастру, а земельній ділянці присвоєно кадастровий 3520884200:54:000:0001.

Однак, Рішенням сьомої сесії восьмого скликання Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 24.06.2021 №1433, позивачу відмовлено в затвердженні даного проекту землеустрою.

Позивач вважає безпідставною відмову відповідача, яка порушує його право на отримання у власність земельної ділянки.

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2021 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, прийнято рішення здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження та встановлено сторонам порядок та строк для виконання процесуальних дій (а.с.67).

18.10.2021 (вх. № 30232/21) на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що відповідач позовні вимоги не визнає та просить відмовити в їх задоволенні. В обґрунтування своє позиції зазначає, що відповідно до рішення п`ятої сесії восьмого скликання № 156 від 26 лютого 2021 року Про створення громадських пасовищ на території Кетрисанівської сільської ради на території Кетрисанівської громади було створено громадські пасовища, та надано дозвіл Кетрисанівській сільській раді на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею 5 660 га пасовищ за рахунок земель комунальної власності не наданих у власність і користування для створення громадських пасовищ (КВЦПЗ - 18.00). розташованих за межами населених пунктів на території Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області.

На виконання рішення № 156 від 26 лютого 2021 року Кетрисанівська сільська рада 22 липня 2021 року уклала з ДП Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою Договір № 220 Про виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та зміну цільового призначення земельних ділянок . Згідно додатку ДО 1 до Договору № 220 передбачено виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення на Землі загального користування під громадськими пасовищами (код КВЦПЗ - 18.00) .

Рішенням Кетрисанівської сільської ради № 1866 Про внесення змін до рішення сесії Кетрисанівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області від 26.02.2021 року № 156 затверджено перелік земельних ділянок, цільове призначення яких змінюється. Так, заплановане цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3520884200:54:000:0001 - землі загального користування (вид використання: під громадськими пасовищами 18.00).

Отже, Кетрисанівська сільська рада здійснила розпорядження землями комунальної власності, які не були надані у власність та користування, відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України, шляхом зміни цільового призначення земельних ділянок, відтак затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 3520884200:54:000:0001 у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства є неможливим.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що Рішенням двадцять п`ятої сесії сьомого скликання Благодатненської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області від 27.06.2019 р. № 329 ОСОБА_1 (далі - Позивач) було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в приватну власність орієнтовною площею 1,5000 га для ведення особистого селянського господарства (КВЦПЗ 01.03) АДРЕСА_1 , в межах населеного пункту за рахунок земель комунальної власності на території Благодатненської сільської ради (а.с.23).

На виконання вищевказаного рішення 26.12.2019 ОСОБА_2 було замовлено в ПП Альфа-Земпроект , яким в подальшому було виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

06.10.2020 ГУ Держгеокадастру в Одеській області надано висновок про розгляд документації із землеустрою, яким погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 1,5000 га, що розташована за адресою АДРЕСА_1 у власність (шляхом безоплатної передачі) ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (а.с.51).

09.11.2020 відділом у Лугинському районі головного управління Держгеокадастру у Житомирській області за результатами розгляду проекту землеустрою зареєстровано земельну ділянку та присвоєно кадастровий номер 3520884200:54:000:0001 (а.с.59).

Судом встановлено, що відповідно до Рішення першої сесії восьмого скликання Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району від 10.11.2020 №4 Про реорганізацію сільських рад Бобринецького району шляхом приєднання до Кетрисанівської сільської ради Благодатненську сільську раду (ЄДРПОУ 23690757), місцезнаходження: с. Благодатне, Бобринецький район, Кіровоградська область, реорганізовано шляхом приєднання до Кетрисанівської сільської ради (ЄДРПОУ 04365508), місцезнаходження: с. Кетрисанівка, Бобринецький район, Кіровоградська область, 27247. Повноваження щодо розпорядження земельною ділянкою, яка знаходиться в межах населеного пункту та перебуває у комунальній власності Благодатненської сільської ради та щодо якої розроблено проект землеустрою, перейшли до Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області.

Враховуючи вищевикладене та у відповідності до ч.9 ст.118 Земельного кодексу України подав на затвердження погоджений проект землеустрою.

Рішенням Кетрисанівської сільської ради від 24 червня 2021 № 1433 Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність (шляхом безоплатної передачі) для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 , відмовлено в затвердженні даного проекту землеустрою (а.с.12).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 50 Закону України Про землеустрій проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому Земельним кодексом України.

Відповідно до ч. 1 ст. 186 Земельного кодексу України, схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць погоджуються територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони культурної спадщини, структурним підрозділом відповідної обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони культурної спадщини, територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань лісового господарства, територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань водного господарства, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони навколишнього природного середовища, структурним підрозділом відповідної обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища, структурним підрозділом відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району - виконавчим органом відповідної міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі якщо такий орган не утворений - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурним підрозділом відповідної обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.

Згідно з ч. 6 та ч.7 ст. 186-1 Земельного кодексу України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.

Органам, зазначеним у частинах першій - третій цієї статті, при погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється вимагати: додаткові матеріали та документи, не включені до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до статті 50 Закону України "Про землеустрій"; надання погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями; проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.

Кожен орган здійснює розгляд та погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки самостійно та незалежно від погодження проекту іншими органами, зазначеними у частинах першій - третій цієї статті, у визначений законом строк.

Відповідно до ч.3 ст.50 Закону України Про землеустрій проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна для об`єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.

Так, ст.186 Земельного кодексу України встановлений порядок затвердження землевпорядної документації.

При цьому, затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок приймається не на власний розсуд відповідача, а відповідно до ст.ст.6,13,14 Конституції України виключно в встановленому законом порядку.

Відповідно до ч.9 ст. 118 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відповідно до ч.10 ст. 118 Земельного кодексу України, відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи ГУ Держгеокадастру в Одеській області погоджено проект землеустрою позивача та надано висновок про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 06.10.2020 №24064/82-20 (а.с. 51), у якому зазначено, що проект землеустрою відповідає вимогам чинного законодавства України та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що відповідач безпідставно відмовив позивачу у затвердженні проекту землеустрою.

Встановлені судом обставини справи та наведені норми чинного законодавства свідчать про те, що відповідачем, при вчиненні оскаржуваних дій, не дотримано зазначених принципів, зокрема, останнім відмовлено позивачу без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття правомірного рішення.

Відповідно до ч.1 та ч.2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Встановлені судом обставини справи та наведені норми чинного законодавства свідчать про те, що відповідачем, при вчиненні оскаржуваних дій, не дотримано зазначених принципів, зокрема, останнім відмовлено позивачу без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття правомірного рішення, а тому позовні вимоги, підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем сплачено судовий збір в розмірі 908,00 грн., який підлягає стягненню на користь позивача (а.с.3).

Керуючись статтями 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) до Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області (с.Кетрисанівка, Кропивницький район, Кіровоградська область, 27247, код ЄДРПОУ: 04365508) про визнання протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення сьомої сесії восьмого скликання Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 24.06.2021 №1433 Про відмову у затверджені проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність (шляхом безоплатної передачі) для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 .

Зобов`язати Кетрисанівську сільську раду Кропивницького району Кіровоградської області прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 у власність кадастровий номер 3520884200:54:000:0001 загальною площею 1,5000 га для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) за адресою: АДРЕСА_1 .

Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 908,00 грн. за рахунок Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. Притула

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2021
Оприлюднено02.12.2021
Номер документу101523445
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/6251/21

Ухвала від 09.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 16.02.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Постанова від 12.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 26.11.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 24.09.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні