Ухвала
від 03.12.2021 по справі 380/20471/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/20471/21

У Х В А Л А

з питань забезпечення позову

03 грудня 2021 року

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Кедик М.В., розглянувши заяву представника позивача про забезпечення позову у справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 до Буської міської ради Львівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, -

встановив:

ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 звернулись до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Буської міської ради Львівської області, у якому просять:

- визнати протиправною бездіяльність Буської міської ради Львівської області щодо нерозгляду клопотаннь ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_7 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки для подальшого відведення у приватну власність, земельної ділянки загальною площею 13,3675 га, кадастровий номер 4620683600:04:000:0191, що розташована на території колишньої Милятинської сільської ради Буського району, (цільове призначення 16.00 Землі запасу);

- зобов`язати Буську міську раду Львівської області надати ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки для подальшого відведення у приватну власність, земельної ділянки загальною площею 13,3675 га, кадастровий номер 4620683600:04:000:0191, що розташована на території колишньої Милятинської сільської ради Буського району;

- зобов`язати Буську міську раду Львівської області надати ОСОБА_2 дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки для подальшого відведення у приватну власність, земельної ділянки загальною площею 13,3675 га, кадастровий номер 4620683600:04:000:0191, що розташована на території колишньої Милятинської сільської ради Буського району;

- зобов`язати Буську міську раду Львівської області надати ОСОБА_3 дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки для подальшого відведення у приватну власність, земельної ділянки загальною площею 13,3675 га, кадастровий номер 4620683600:04:000:0191, що розташована на території колишньої Милятинської сільської ради Буського району;

- зобов`язати Буську міську раду Львівської області надати ОСОБА_4 дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки для подальшого відведення у приватну власність, земельної ділянки загальною площею 13,3675 га, кадастровий номер 4620683600:04:000:0191, що розташована на території колишньої Милятинської сільської ради Буського району;

- зобов`язати Буську міську раду Львівської області надати ОСОБА_5 дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки для подальшого відведення у приватну власність, земельної ділянки загальною площею 13,3675 га, кадастровий номер 4620683600:04:000:0191, що розташована на території колишньої Милятинської сільської ради Буського району;

- зобов`язати Буську міську раду Львівської області надати ОСОБА_6 дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки для подальшого відведення у приватну власність, земельної ділянки загальною площею 13,3675 га, кадастровий номер 4620683600:04:000:0191, що розташована на території колишньої Милятинської сільської ради Буського району.

Представник позивачів подав заяву про забезпечення позову від 02.12.2021 (вх. № 90046), у якій просить заборонити Буській міській раді вчиняти дії щодо створення громадського пасовища на земельній ділянці загальною площею 13,3675 га, кадастровий номер 4620683600:04:000:0191, що розташована на території колишньої Милятинської сільської ради Буського району, (цільове призначення 16.00 Землі запасу);

- заборонити державним кадастровим реєстраторам Головного управління Держгеокадастру у Львівській області (у тому числі тим, що провадять свою діяльність на районному рівні) вчиняти дії щодо внесення відомостей (змін) та держаної реєстрації у Державному земельному кадастрі об`єднання, зміни цільового призначення та класифікацію видів земельної ділянки загальною площею 13,3675 га, кадастровий номер 4620683600:04:000:0191, що розташована на території колишньої Милятинської сільської ради Буського району, (цільове призначення 16.00 Землі запасу);

- заборони вчинення органами та суб`єктам, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав (державним реєстраторам прав на нерухоме майно, нотаріусам, територіальним органам Міністерства юстиції України та іншим), вчинення будь-яких реєстраційних дій щодо земельної ділянки загальною площею 13,3675 га, кадастровий номер 4620683600:04:000:0191, що розташована на території колишньої Милятинської сільської ради Буського району, (цільове призначення 16.00 Землі запасу).

Позивач зазначає, що заявники звернулись із заявами про надання дозволів на виготовлення технічної документації щодо поділу земельної ділянки для подальшого відведення у приватну власність землі ще 25.06.2021. Дані заяви отримано Буською міською радою 29.06.2021. Тобто місячний термін на розгляд вказаних заяв минув ще 25.07.2021 року, тим не менш, заявники так і не отримала відповіді. При цьому згідно з даними офіційного сайту Буської міської ради рішенням сесії 1 від 08.07.2021 № 18 Про створення громадського пасовища для випасання худоби на території Буської територіальної громади міська рада вирішила створити громадське пасовище на території Милятинського старостинського округу за рахунок земельної ділянки комунальної власності кадастровий номер № 4620683600:04:000:0191, площею 13.3675 га. Пунктом 2 вказаного рішення затверджено Положення про громадське пасовище, а п. 3 передбачає, що розроблену документацію із землеустрою необхідно подати на розгляд сесії Буської міської ради (фактично надано дозвіл на розробку технічної документації. Відповідач здійснює фактичні дії щодо передачі вищезгаданої земельної ділянки у загальне користування та зміни класифікації виду використання земельної ділянки, при цьому заяви позивачів щодо поділу земельної ділянки міська рада залишила без розгляду. Фактично, невжиття заходів забезпечення позову у даній справі призведе до неможливості передачі у приватну власність вказаної земельної ділянки, що унеможливить відновлення порушених прав та інтересів позивачів у разі задоволення позову, оскільки відбудеться формування земельної ділянки з відповідним цільовим призначенням та її реєстрації у Державному земельному кадастрі, реєстрації прав у державному реєстрі, що призведе до повторного звернення до суду з метою скасування відповідної реєстрації.

Згідно з ч. 1 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

При постановленні ухвали суд виходить з такого.

Відповідно до ч.ч. 1 - 2 ст. 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Згідно з ч. 1 ст. 151 КАС України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Відповідно до ч. 2 ст. 151 КАС України заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Отже, забезпечення адміністративного позову - це вжиття адміністративним судом, в провадженні якого знаходиться справа, певних процесуально-правових заходів щодо охорони прав, свобод та інтересів позивача, які б гарантували виконання рішення суду, у разі задоволення позову; для задоволення судом поданої позивачем заяви про забезпечення адміністративного позову останній має обґрунтувати необхідність задоволення такого клопотання та довести, що незадоволення клопотання призведе хоча б до одного із наслідків, передбачених ч. 2 ст. 150 КАС України.

За приписами п. 17 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» від 06.03.2008 № 2, в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування обставин, які б свідчили про наявність зазначених вище підстав для забезпечення позову.

При вирішенні питання про забезпечення позову адміністративний суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення адміністративного суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.

Тобто, позивач повинен обґрунтувати причини звернення із заявою про забезпечення позову, у зв`язку із чим обов`язковим є подання доказів наявності фактичних обставин, з якими пов`язується застосування певного заходу до забезпечення позову.

Між тим, дослідивши заяву про забезпечення позову, суддя вважає, що позивачем не доведені обставини, які б вказували на очевидну небезпеку заподіянню шкоди правам, свободам та інтересам позивача, які б унеможливили захист його прав, свобод та інтересів без вжиття відповідних заходів.

Окрім цього, суд зазначає, що сам факт подання позову не може бути підставою для забезпечення адміністративного позову. Водночас, при розгляді заяви про забезпечення позову не вирішується питання про законність оскарженого рішення, дій чи бездіяльності відповідача. Оцінка протиправності таких рішень, дій та бездіяльності відповідача буде надана під час розгляду справи по суті.

Таким чином, здійснивши оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів забезпечення позову, з урахуванням розумності та обґрунтованості таких вимог; забезпечення збалансованості інтересів сторін; наявності зв`язку між заходом забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу, суд дійшов висновку, що заява про забезпечення позову не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 150-154, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ухвалив :

У задоволенні заяви представника позивачів про забезпечення позову - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статями 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Суддя Кедик М.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2021
Оприлюднено05.12.2021
Номер документу101599878
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/20471/21

Рішення від 10.05.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 07.04.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 03.12.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 03.12.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 23.11.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні