Постанова
від 01.12.2021 по справі 509/931/17
ОВІДІОПОЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 509/931/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 грудня 2021 року Овідіопольський районний суд Одеської області у складі:

головуючого - судді Кочко В.К.,

при секретарі - Савченко М.В.,

за участю позивача - ОСОБА_1 ,

представника третьої особи Швеця О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт.Овідіополь справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Великодолинської селищної ради Овідіопольського району Одеської області про визнання частково недійсним рішення та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , звернувся до суду з адміністративним позовом про визнання частково недійсним рішення Великодолинської селищної ради Овідіопольського району №142-VII від 05.05.2016 р. "Про затвердження генерального плану та плану зонування селища Великодолинське Овідіопольського району Одеської області в частині земельної ділянки, що належить на праві власності позивачу, цільового призначення - для ведення фермерського господарства, кадастровий номер 5123755300:01:002:1638, площею 7,7739 га та яка розташована за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Великодолинська сщ/р та зобов`язання Великодолинську селищну раду Овідіопольського району Одеської області внести відповідні зміни до Генерального плану та плану зонування селища Великодолинське Овідіопольського району Одеської області в частині земельної ділянки, що належить на праві власності позивачу, цільового призначення - для ведення фермерського господарства, кадастровий номер 5123755300:01:002:1638, площею 7,7739 га та яка розташована за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Великодолинська сщ/р.

В обгрунтування позову ОСОБА_1 вказав, що під час виготовлення Генерального плану смт.Великодолинське у 2016 р. селищною радою не було враховано, що захисна зона забудови суміжної земельної ділянки розміром 100 м. займає частину території земельної ділянки, що належить на праві приватної власності, і ця обставина унеможливлює її подальше використання у повному обсязі за необхідним цільовим призначенням, а тому позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, надіслав до суду відзив та клопотання про розгляд справи за відсутності представника, ухвалення рішення з врахуванням позиції, викладеної у відзиві.

Представник третьої особи у судовому засіданні заперечував проти задоволення позову, надав до суду письмові пояснення.

Суд, вивчивши позов, заслухавши сторони, дослідивши та оцінивши докази по справі, вважає, що адміністративний позов не підлягає задоволенню з таких підстав.

У відповідності до п. 1 ст. 6 Європейської Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, ратифікованої Україною, Законом України № 475/97-ВР від 17 липня 1997 року, яка відповідно до ст. 9 Конституції України є частиною національного законодавства України, кожна людина при визначенні її громадянських прав та обов`язків має право на справедливий розгляд справи незалежним та безстороннім судом.

Відповідно до вимог ст. 55 Конституції України кожному гарантується судовий захист його прав і свобод.

Судом встановлено, що позивачу належить на праві власності земельна ділянка цільового призначення - для ведення фермерського господарства, кадастровий номер 5123755300:01:002:1638, площею 7,7739 га, що підтверджується свідоцтвом на право власності на нерухоме майно, зареєстрованого Реєстраційною службою Овідіопольського районного управління юстиції в Одеській області 30 січня 2015 року, індексний номер 32919058.

Генеральний план та план зонування селища Великодолинське затверджені рішенням Великодолинської селищної ради Овідіопольського району №142-VII від 05 травня 2016 року Про затвердження генерального плану та плану зонування селища Великодолинське Овідіопольського району Одеської області .

Великодолинською селищною радою Овідіопольського району Одеської області на XXI сесії VI скликання було прийнято рішення №394-УІ від 04 травня 2012 року Про розроблення генерального плану селища Великодолинське Овідіопольського району Одеської області. Генеральний план поєднаний з планом зонування селища Великодолинське був розроблений ТОВ Цивільпроект та погоджений в установленому законодавством порядку з відділом містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області, Головним управлінням ДСНС України в Одеській області, Управлінням культури, національностей, релігій та охорони об`єктів культурної спадщини облдержадміністрації, Департаментом екології та природних ресурсів Одеської облдержадміністрації, Головним управлінням Державної санітарно-епідеміологічної служби в Одеській області.

Рішенням XI сесії VII скликання Великодолинської селищної ради за №143-УІІ від 05 травня 2016 року Про затвердження генерального плану та плану зонування селища Великодолинське Овідіопольського району Одеської області був затверджений Генеральний план поєднаний з планом зонування селища Великодолинське Овідіопольського району Одеської області.

Відповідно до ч.1, ч.4 ст. 12 Закону України Про основи містобудування до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій.

До компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать: затвердження детальних планів територій за наявності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території; визначення територій для містобудівних потреб; внесення пропозицій щодо встановлення і зміни меж населених пунктів відповідно до закону.

У відповідності до вимог розділу 4 наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 листопада 2011 року №290 Про затвердження Порядку розроблення містобудівної документації , рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

Замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації; при розробленні детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, - районна державна адміністрація, а в разі відсутності адміністративного району - відповідно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Як вбачається з матеріалів справи рішенням №142-VІІ від 05 травня 2016 року Великодолинської селищної ради Овідіопольського раону Одеської області затверджено генеральний план та план зонування селища Великодолинське Овідіопольського району Одеської області.

Суд вважає безпідставними посилання позивача на не участь в обговоренні проекту Генерального плану стосовно його земельної ділянки та накладення на неї певних обмежень, виходячи з наступного.

Дотримання прав власників об`єктів нерухомого майна, розташованих в межах територій, щодо яких приймається рішення про затвердження детальних планів територій, гарантується чинним законодавством, а саме, громадськими слуханнями, що обов`язково проводяться після розроблення відповідного детального плану території.

Відповідно до ч.1 ст. 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

За змістом ч.3 ст. 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи зобов`язані забезпечити: 1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та доступ до цієї інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні (у разі її утворення); 4) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 5) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Згідно з ч.5, ч.6 ст. 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування. Пропозиції громадськості мають бути обґрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, будівельних норм, державних стандартів і правил та надаватися у строки, визначені для проведення процедури громадських слухань. Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються.

При цьому, відповідно до п.7 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року №555, встановлено, що пропозиції до проектів містобудівної документації мають право подавати: 1) повнолітні дієздатні фізичні особи, які проживають на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; 2) юридичні особи, об`єкти нерухомого майна яких розташовані на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; 3) власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території, щодо якої розроблено проект містобудівної документації, та на суміжних з нею територіях; 4) представники органів самоорганізації населення, діяльність яких поширюється на відповідну територію; 5) народні депутати України, депутати відповідних місцевих рад.

З наведеного слідує, що громадські слухання містобудівної документації на місцевому рівні відбуваються шляхом, зокрема, оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, надання особам, які мають право на подання пропозицій до проектів містобудівної документації на місцевому рівні, строку для подання таких пропозицій; безпосереднє подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування.

За відсутності факту реалізації громадськістю свого права на подання пропозицій до містобудівної документації у передбаченому законом порядку у відповідача відсутній обов`язок з їх розгляду та, відповідно, врахування.

Як вбачається з матеріалів справи, проект генерального плану та плану зонуванння селища Великодолинське Овідіопольського району Одеської області виносився на громадське обговорення, про що замовником - Великодолинською селищною радою овідіопольського району Одеської області, розміщено оголошення у газеті Наддністрянська правда .

При цьому, в матеріалах справи наявний протокол громадських слухань щодо врахування громадських інтересів при розробленні генерального плану поєднаного з планом зонування селища Великодолинське Овідіопольського району Одеської області від 16 грудня 2015 року та надано висновок Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації по проекту генерального плану та плану зонування території смт. Великодолинське Овідіопольського району Одеської області №2/01-24 від 29 квітня 2016 року, висновок Департамента екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації №669/0/769 від 22 лютого 2016 року.

Проте, матеріали справи не містять докази звернення позивача із зауваженнями та/або пропозиціями щодо проекту генерального плану та плану зонування території смт. Великодолинське Овідіопольського району Одеської області, представленого для обговорення чи доказів того, що його зауваження та/або пропозиції щодо вказаного проекту не розглянуті та/або не враховані, що в свою чергу свідчить про відсутність факту порушення прав та інтересів позивача.

Згідно ч.1 ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Адміністративне судочинство спрямоване на захист саме порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин; вирішуючи спір суд повинен встановити, що у зв`язку з прийнятим рішенням, вчиненням дії чи допущенням бездіяльності суб`єктом владних повноважень порушуються права, свободи чи інтереси особи у сфері публічно-правових відносин; при цьому, обставини дійсного (фактичного) порушення відповідачем прав, свобод чи інтересів має довести належними та допустимими доказами саме позивач.

Задоволенню в адміністративному судочинстві підлягають лише ті вимоги, які відновлюють порушені права чи інтереси особи в сфері публічно-правових відносин.

В розумінні КАС України захист прав, свобод та інтересів осіб завжди є наступним, тобто передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення. Право на судовий захист має лише та особа, яка є суб`єктом (носієм) порушених прав, свобод чи інтересів. Тож для того, щоб особі було надано судовий захист, суд встановлює, чи особа дійсно має порушене право, свободу чи інтерес, і це право, свобода чи інтерес порушені відповідачем.

Позивачем не наведено підстави, які б свідчили про порушення його прав в результаті прийняття рішення Великодолинською селищною радою Овідіопольського району №142-VII від 05 травня 2016 року Про затвердження генерального плану та плану зонування селища Великодолинське Овідіопольського району Одеської області в частині земельної ділянки, що належить на праві власності ОСОБА_1 цільового призначення - для ведення фермерського господарства, кадастровий номер 5123755300:01:002:1638, площею 7,7739 га та яка розташована за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, сщ/рада Великодолинська, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.2,8,17,18,171 КАС України (в редакції на момент звернення з адміністративним позовом у 2017 році)

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Великодолинської селищної ради Овідіопольського району Одеської області про визнання частково недійсним рішення та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду у 30-денний строк з дня проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі - з дня складання у повному обсязі.

Суддя В.К.Кочко

СудОвідіопольський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення01.12.2021
Оприлюднено06.12.2021
Номер документу101625808
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —509/931/17

Постанова від 01.12.2021

Адміністративне

Овідіопольський районний суд Одеської області

Кочко В. К.

Постанова від 01.12.2021

Адміністративне

Овідіопольський районний суд Одеської області

Кочко В. К.

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Овідіопольський районний суд Одеської області

Кочко В. К.

Ухвала від 07.09.2021

Адміністративне

Овідіопольський районний суд Одеської області

Кочко В. К.

Постанова від 18.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 17.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 11.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Постанова від 12.09.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 31.07.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 31.07.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні