Рішення
від 06.12.2021 по справі 280/7856/21
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

06 грудня 2021 року (09:15)Справа № 280/7856/21 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Калашник Ю.В. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Держпродспоживслужби в м.Києві (03151, м. Київ, вул. Волинська, буд. 12, код ЄДРПОУ 40414833) до Товариства з обмеженою відповідальністю ЯБЛУКИ ТРЕЙД (69005, м. Запоріжжя, вул. Лермонтова, буд. 23, код ЄДРПОУ 42574299) про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

31.08.2021 Головне управління Держпродспоживслужби в м.Києві (далі - позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю ЯБЛУКИ ТРЕЙД (далі - відповідач) про штрафу у розмірі 170 000,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що за створення перешкоди виконанню законних вимог посадових осіб органів ринкового нагляду та їх територіальних органів щодо проведення перевірки шляхом ненадання їм передбаченої законодавством інформації та документації (а саме ненадання розрахункового документу для оплати відібраних зразків продукції) стосовно продукції, яка була відібрана на проведення експертизи, що унеможливило подальше проведення перевірки, за що передбачена відповідальність згідно п.6 ч. 4 ст. 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , на підставі п.1 ч. 1. п.3, ч. 1 ст. 15, ч.1 ст. 23, ч.1, ч.8 ст. 27 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції позивачем винесена постанова про накладення штрафу від 18.05.2021 №28, якою до відповідача застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 170 000,00 грн. Відповідачем сума штрафу самостійно сплачена не була, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Ухвалою суду від 05.10.2021 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у порядку письмового провадження).

Відзив на позовну заяву відповідачем до суду не надано.

На підставі частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно зі ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, в порядку письмового провадження.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.

Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що на підставі Секторального плану державного ринкового нагляду на 2021 рік, затвердженого Головою Держпродспоживслужби В.В. Магалецькою від 30 листопада 2020 року, позивачем видано Наказ про проведення планового заходу від 29.04.2021 № 1588, Направлення на про проведення перевірки планової виїзної перевірки характеристик продукції (з відбором зразків для проведення їх експертизи (випробування) від 29.04.2021 №1403, у період з 05.05.2021 по 11.05.2021, за місцезнаходженням магазину, ринку тощо, де знаходиться продукція, та/або найменування місцезнаходження суб`єкта господарювання та/або відокремленого підрозділу, а саме: м. Київ, просп. Академіка Глушкова. 13-Б, ТРЦ Магелан , магазин iStudio , предметом перевірки були енергоспоживчі продукти, відповідно до визначеного в Направленні на проведення перевірки від 29.04.2021 №1403 переліку.

Направлення на проведення перевірки від 29.04.2021 № 1403 отримано 05.05.2021 особисто під підпис представником ТОВ ЯБЛУКИ ТРЕЙД за довіреністю від 30 квітня 2021 року Гольцовою Ганною Валеріївною .

Відповідно до ч.1 ст. 23 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , під час проведення перевірок характеристик продукції проводиться перевірка документів, у разі необхідності - обстеження зразків продукції, за результатами яких приймається рішення про відбір та експертизу (випробування) зразків продукції, про що зазначається в акті, підготовленому відповідно до вимог статті 23-1 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції .

Позивачем, для проведення експертизи (випробування) продукції прийнято рішення про відбір зразків продукції від 05.05.2021 №21, а саме:

1. Адаптер ХО L40 Туре-С PD ЗА 18W + Lighting (X0-L40) ТМ ХО Simple is Bcauly;

2. Адаптер Baseus Spend Mini QC Dual U Quick charger 18 WEU ТM Baseus;

3. Адаптер TM Apple USB-C Power Adapter 20 W (MHJE3) TM Apple;

4. Зарядна станція Zens Duel Wireless Chargerl Watch Black TM ZЕNS.

Рішення про відбір зразків продукції від 05.05.2021 №21 підписано представником ТОВ ЯБЛУКИ ТРЕЙД за довіреністю від 30 квітня 2021 року Гольцовою Ганною Валеріївною .

Відповідно до статті 14 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності згідно з Рішенням про відбір зразків продукції від 05.05.2021 №21, Головним управлінням складено Акт відбору зразків продукції від 05.05.2021 №21.

Результати перевірки були оформлені відповідно до ч. 5 ст. 23-1 Актом перевірки характеристик продукції від 05 травня 2021 року №1588/145.

Відповідно до Акту від 05.05.2021 № 1588/145 під час проведення планової перевірки у ТОВ ЯБЛУКИ ТРЕЙД у магазині iStudio , за адресою: м. Київ, просп. Академіка Глушкова, 13-Б, ТРЦ Магелан , з`ясовувались питання відповідності продукції вимогам Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та технічним регламентам, які розповсюджуються на зазначену продукцію.

Представнику суб`єкта господарювання вручено копію направлення на проведення перевірки. Суб`єкт господарювання ТОВ ЯБЛИКИ ТРЕЙД магазин iStudio запропоновано надати документи на продукцію (яка була об`єктом перевірки).

Перелік документів визначений у ст. 26 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції .

Під час перевірки спеціалістами відібрано 4 зразки продукції у двох екземплярах, на загальну вартість 6032,00 грн, що зафіксовано у Акті відбору зразків продукції №21 від 05.05.2021, а саме:

5. Адаптер ХО L40 Туре-С PD ЗА 18W + Lighting (X0-L40) ТМ ХО Simple is Beauty;

6. Адаптер Baseus Spend Mini QC Dual U Quick charger 18 WEU TM Baseus;

7. Адаптер TM Apple USB-C Power Adapter 20 W (MHJE3) TM Apple;

8. Зарядна станція Zens Duel Wireless Chargerl Watch Black TM ZENS.

Станом на 11.05.2021 представник ТОВ ЯБЛУКИ ТРЕЙД не надав розрахунковий документ для оплати відібраних зразків продукції, що унеможливило подальше проведення перевірки.

Зазначені дії суб`єкта господарювання - ТОВ ЯБЛИКИ ТРЕЙД є перешкодою виконанню законних вимог посадових осіб органів ринкового нагляду та їх територіальних органів щодо проведення перевірки.

Окрім того, судом встановлено, що від підписання Акту від 05.05.2021 № 1588/145 - представник ТОВ ЯБЛУКИ ТРЕЙД відмовився у зв`язку з чим, листом від 14.05.2021 №06.2/7397 за №0405348799568 зазначений акт направлено засобами поштового зв`язку.

На підставі вищевикладеного, позивачем складено Акт про створення перешкод посадовій особі спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері ринкового нагляду від 11.05.2021.

Таким чином, позивачу шляхом не надання передбаченої законодавством документації стосовно продукції яка перевірялась, а саме: не надання розрахункового документу на оплату відібраних зразків продукції відповідно до Акта відбору зразків продукції №21 від 05.05.2021 було створено перешкоди органу ринкового нагляду для виконання покладених законом обов`язків.

Від підписання Акту про створення перешкод посадовій особі спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері ринкового нагляду від 11.05.2021 представник ТОВ ЯБЛУКИ ТРЕЙД відмовився в зв`язку з чим, листом від 14.05.2021 №06.2/7397 за №0405348799568 зазначений акт позивачем направлено засобами поштового зв`язку на адресу відповідача.

На підставі Акту перевірки характеристик продукції від 05.05.2021 № 1588/145, позивачем складено Протокол від 11.05.2021 № 28 про виявленні порушення вимог Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та статті 15 Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції .

Від підписання протоколу від 11.05.2021 № 28 про виявленні порушення вимог Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та статті 15 Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції - представник ТОВ ЯБЛУКИ ТРЕЙД відмовився, у зв`язку із чим листом від 14.05.2021 року №06.2/7397 за №0405348799568 зазначений протокол від 11.05.2021 № 28 направлено позивачем засобами поштового зв`язку на адресу відповідача.

За результатами розгляду справи Акту перевірки характеристик продукції від 05.05.2021 №1558/145, Протоколу про виявлене правопорушення від 11.05.2021 № 28. Акту про створення перешкод, позивачем відносно відповідача прийнято Постанову про накладення штрафу від 18.05.2021 №28, відповідно до якої до ТОВ ЯБЛУКИ ТРЕЙД застосований штраф у розмірі 10000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян у сумі 170 000 грн.

Постанова про накладення штрафу від 18.05.2021 №28 винесена за порушення п.1 ч. 1. п.3, ч. 1 ст. 15, ч.1 ст. 23, ч.1, ч.8 ст. 27 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , зокрема: створення перешкоди виконанню законних вимог посадових осіб органів ринкового нагляду та їх територіальних органів щодо проведення перевірки шляхом ненадання їм передбаченої законодавством інформації та документації ( а саме ненадання розрахункового документу для оплати відібраних зразків продукції) стосовно продукції, яка була відібрана на проведення експертизи, що унеможливило подальше проведення перевірки, за що передбачена відповідальність згідно п.6 ч. 4 ст. 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції .

Постанову про накладення штрафу від 18.05.2021 № 28 надіслано на адресу відповідача 19.05.2021, що підтверджується фіскальним чеком AT УКРПОШТА за №0405348799061.

Штрафні санкції у розмірі 170 000 грн. відповідачем у добровільному порядку не сплачені, у зв`язку із чим Головне управління Держпродспоживслужби в м. Києві звернулося до суду із вказаним позовом.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та Законом України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції .

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , ринковий нагляд здійснюється органами ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності. Органи ринкового нагляду становлять єдину систему.

Приписами статті 23 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції встановлено, під час проведення перевірок характеристик продукції проводиться перевірка документів, у разі необхідності - обстеження зразків продукції, за результатами яких приймається рішення про відбір та експертизу (випробування) зразків продукції, про що зазначається в акті, підготовленому відповідно до вимог статті 23-1 цього Закону. При проведенні перевірок характеристик продукції органи ринкового нагляду враховують ступінь ризику, який може становити відповідна продукція, а також відомості, що містяться у зверненнях споживачів (користувачів) про захист їх права на безпечність продукції, та іншу інформацію щодо продукції. Органи ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції. Планові перевірки характеристик продукції проводяться у розповсюджувачів цієї продукції, а позапланові - у розповсюджувачів та виробників такої продукції. Предметом таких перевірок є характеристики продукції певного виду (типу), категорії та/або групи.

Відповідно до статті 15 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , посадові особи, які здійснюють ринковий нагляд, мають право:

1) проводити у випадках і порядку, визначених цим Законом, перевірки документів та обстеження зразків продукції, відбирати зразки продукції і забезпечувати проведення їх експертизи (випробування);

2) безперешкодно відвідувати, за умови пред`явлення службового посвідчення та направлення на проведення перевірки, у будь-який час протягом часу роботи об`єкта:

а) торговельні та складські приміщення суб`єктів господарювання і місця, зазначені у пункті 2 частини шостої статті 23 цього Закону, для проведення перевірок характеристик продукції і перевірок стану виконання суб`єктами господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів;

б) місця, зазначені в пункті 3 частини шостої статті 23 цього Закону, для проведення перевірок додержання вимог щодо представлення продукції, яка не відповідає встановленим вимогам, перевірок характеристик продукції та перевірок виконання суб`єктами господарювання приписів і рішень відповідно до частини п`ятої статті 26 цього Закону;

в) місця, зазначені в пункті 4 частини шостої статті 23 цього Закону, для проведення перевірок характеристик продукції;

3) вимагати від суб`єктів господарювання надання документів і матеріалів, необхідних для здійснення ринкового нагляду, одержувати копії таких документів і матеріалів. За згодою органу ринкового нагляду документи і матеріали, необхідні для здійснення ринкового нагляду, їх копії можуть надаватися йому мовою оригіналу або іншою мовою, ніж мова діловодства та документації державних органів, якщо ця мова є зрозумілою для посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд. У разі якщо оригінали таких документів і матеріалів складені іншою мовою, ніж мова діловодства та документації державних органів, на вимогу органів ринкового нагляду суб`єкти господарювання зобов`язані у строк не більше ніж тридцять робочих днів за власний рахунок забезпечити їх переклад мовою діловодства та документації державних органів в обсязі, необхідному для здійснення ринкового нагляду;

4) вимагати від посадових осіб суб`єктів господарювання та фізичних осіб - підприємців надання у погоджений з ними строк усних чи письмових пояснень з питань, що виникають під час проведення перевірок і вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів;

5) складати акти перевірок та застосовувати в установленому законом порядку адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу до суб`єктів господарювання за порушення вимог цього Закону, Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції" та встановлених вимог;

6) складати на основі актів перевірок протоколи про адміністративні правопорушення у сфері здійснення ринкового нагляду та розглядати справи про відповідні адміністративні правопорушення згідно із законом України;

7) залучати у разі потреби в установленому порядку до здійснення ринкового нагляду працівників наукових установ та фахівців. На осіб, які залучені в установленому порядку до здійснення ринкового нагляду, поширюються обов`язки, визначені пунктами 1-5 частини першої статті 17 цього Закону;

8) вимагати від посадових осіб суб`єктів господарювання та фізичних осіб - підприємців припинення дій, які перешкоджають здійсненню заходів ринкового нагляду, а в разі їх відмови від припинення таких дій - звертатися до органів Національної поліції за допомогою у здійсненні законної діяльності з ринкового нагляду.

Відповідно до пункту 6 частини 4 статті 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , до суб`єкта господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі: створення перешкод шляхом недопущення до проведення перевірок характеристик продукції та невиконання встановлених цим Законом вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, - у розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Вказана норма передбачає відповідальність суб`єкта господарювання, саме за створення перешкод шляхом недопущення до проведення перевірок характеристик продукції та невиконання встановлених цим Законом вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд.

Оскільки, відповідачем створені перешкоди виконанню законних вимог посадових осіб органів ринкового нагляду та їх територіальних органів щодо проведення перевірки шляхом ненадання їм передбаченої законодавством інформації та документації, зокрема: ненадання розрахункового документу для оплати відібраних зразків продукції стосовно продукції, яка була відібрана на проведення експертизи, що унеможливило подальше проведення перевірки, що зафіксовано відповідним Актом від 11.05.2021, за що передбачена відповідальність згідно п.6 ч. 4 ст. 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , позивачем винесено постанову про накладення штрафу від 18.05.2021 №28.

Доказів оскарження відповідачем постанови про накладення штрафу від 18.05.2021 №28 у судовому порядку суду не надано, є постанова чинною та підлягає виконанню, а відтак, враховуючи, що зазначене рішення не виконано відповідачем у добровільному порядку, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ґрунтуються на положеннях згаданих вище правових актів є обґрунтованими, з урахуванням чого надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для прийняття рішення у справі про задоволення позовних вимог.

Відзиву на позовну заяву не надано, проти позовних вимог відповідач не заперечив, доводи позивача не спростував.

Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Оскільки, відповідно до приписів ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління Держпродспоживслужби в м.Києві (03151, м. Київ, вул. Волинська, буд. 12, код ЄДРПОУ 40414833) до Товариства з обмеженою відповідальністю ЯБЛУКИ ТРЕЙД (69005, м. Запоріжжя, вул. Лермонтова, буд. 23, код ЄДРПОУ 42574299) про стягнення штрафу, - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ЯБЛУКИ ТРЕЙД суму штрафу згідно з постановою про накладення штрафу від 18 травня 2021 року №28 у розмірі 170 000 грн. (сто сімдесят тисяч 00 копійок) до Державного бюджету України, одержувач: ГУК у м.Києві/Голосіїв.р-н/21081100, код отримувача (ЄДРПОУ 37993783), банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), номер рахунку (IBAN) UA378999980313040106000026002, код класифікації доходів бюджету 21081100, найменування коду класифікації доходів бюджету: Адміністративні штрафи та інші санкції.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 06.12.2021.

Суддя Ю.В. Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2021
Оприлюднено09.12.2021
Номер документу101683477
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/7856/21

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 28.03.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Рішення від 06.12.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні