Рішення
від 07.12.2021 по справі 160/10584/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2021 року Справа № 160/10584/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Рябчук О.С.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог: Чумаківська сільська рада про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

30.06.2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог: Чумаківська сільська рада, в якому позивач просить:

- визнати неправомірними дії державного кадастрового реєстратора Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, які полягають у архівуванні земельної ділянки за кадастровим номером 122148800:01:093:0015, в утворенні земельної ділянки за кадастровими номером 1221488000:01:093:0019 шляхом об`єднання земельних ділянок за кадастровими номерами 122148800:01:093:0017, 122148800:01:093:0016, 122148800:01:093:0018, 122148800:01:093:0015 та утворення земельних ділянок за кадастровими номерами 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025 шляхом поділу земельної ділянки за кадастровими номером 1221488000:01:093:0019;

- скасувати запис про державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельних ділянок за кадастровими номерами 1221488000:01:093:0019, 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ: 39835428, місцезнаходження: 49006, м. Дніпро, вул. Філософська, буд. 39-А) внести відомості (зміни до них) про об`єкт Державного земельного кадастру, а саме, земельну ділянку, яка була зареєстрована за заявою 3В-9704725932021 від 19.04.2021 (архівний кадастровий номер 122148800:01:093:0015).

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що 27.01.2021 року на підставі наказу № 40-ОТГ Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області передало у власність Чумаківської сільської ради земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012, площею 8,3716 га. 15.03.2021 року в реєстрі речових прав на нерухоме майно за Чумаківською сільською радою зареєстровано право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012. 06.04.2021 року Чумаківська сільська рада своїм рішенням № 66-6/VІІІ надала ОСОБА_1 та ще 7 особам дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012. Позивачем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2 га, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012. 20.04.2021 року за заявою позивача ЗВ-9704725932021 від 19.04.2021 проведено реєстрацію земельної ділянки, присвоєно кадастровий номер 1221488000:01:093:0015 та видано витяг з Державного земельного кадастру за номером НВ-1215852482021. Позивач під час подання Чумаківській сільській раді заяви про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність дізналась про те, що відведеної їй земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0015 на публічній кадастровій карті немає. Земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:093:0015 зникла з публічної кадастрової карти внаслідок архівації земельних ділянок 1221488000:01:093:0015, 1221488000:01:093:0016, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0018. Вказані земельні ділянки заархівовані, їх реєстрація в Державному земельному реєстрі скасована. Утворено нову земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 за рахунок об`єднання земельної ділянки, що розроблена позивачем та іншими земельними ділянками, а саме: 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025. В порушення ч. 2 ст. 79-1 Закону України Про Державний земельний кадастр формування земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 та формування шляхом її поділу 4 земельних ділянок відбулось без відведення цієї земельної ділянки із земель комунальної власності. Формування земельних ділянок здійснюється, зокрема, у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності: шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок - ч. 2 ст. 79-1 Закону України Про державний земельний кадастр . Державний реєстратор при об`єднанні та поділі земельних ділянок порушив приписи ч. 5 та ч. 6 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр , а саме: не перевірив відповідність документів для державної реєстрації вимогам законодавства та не відмовив у реєстрації земельної ділянки у зв`язку з тим, що в межах земельних ділянок вже знаходились інші земельні ділянки. Незаконна архівація кадастрового номеру земельної ділянки, яка була зареєстрована в результаті реалізації позивачем зазначеного рішення, робить неможливим завершення законодавчо передбаченого процесу отримання земельної ділянки у власність.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями зазначена справа розподілена судді О.С. Рябчук.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.07.2021 року відкрито провадження у справі № 160/10584/21 та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін починаючи з 30.07.2021року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31 серпня 2021 року провадження у справі № 160/10584/21 зупинено до набрання законної сили рішенням в адміністративній справі №160/9375/21 за позовною заявою ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог: Чумаківська сільська рада, про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії.

Постановою Третього апеляційного суду від 16 листопада 2021 року у справі № 160/10584/21 ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду скасовано.

Справу № 160/10584/21 направлено для продовження розгляду до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2021 року провадження у справі поновлено та продовжено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення ( виклику) сторін.

16.07.2021 року судом отримано відзив Головного управління Держгеокадатру у Дніпропетровській області на позовну заяву ОСОБА_1 , в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що згідно з наказом № 40-ОТГ від 27.01.2021 року ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області передало у власність Чумаківської сільської ради земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012. Рішеннями Чумаківської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області від 06.04.2021 року № 61-6/VІІІ, 63-6/VІІІ, 60-6/VІІІ, 62-6/VІІІ, 77-6/VІІІ, 76-6/VІІІ, 75-6/VІІІ, 74-6/VІІІ надано дозвіл 8 (восьми) фізичним особам на розробку проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства в розмірі 2 га (за рахунок поділу земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером - 1221488000:01:093:0012, загальною площею 8,3716 га), зокрема, дозвіл надано і позивачу. На розгляд до відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надійшов проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства розроблений ФОП ОСОБА_3 . За заявою розробника державним реєстратором було сформовано земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:093:0015, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012. Шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012 також утворено наступні земельні ділянки: 1221488000:01:093:0018, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0016. Проекти землеустрою на вище зазначені ділянки розроблені ФОП ОСОБА_3 та надані до відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області. Внесені відомості про земельні ділянки містили помилки, які були допущені при реєстрації поділу земельної ділянки - 1221488000:01:093:0012, а тому державний реєстратор здійснив утворення земельної ділянки 1221488000:01:093:0019 за рахунок об`єднання наступних земельних ділянок: 1221488000:01:093:0018, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0015, 1221488000:01:093:0016. Зазначені земельні ділянки були перенесені до архіву, а їх державна реєстрація скасована. Натомість, шляхом поділу земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 здійснено реєстрацію земельних ділянок: 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0025; 1221488000:01:093:0020. Відповідно до пп. 9 п. 6 Порядку ведення ДЗК до повноважень державного кадастрового реєстратора належить: виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, допущених у відомостях щодо об`єктів Державного земельного кадастру. Державним кадастровим реєстратором згідно пп. 3 п. 74 Порядку, здійснюючи ведення Державного земельного кадастру, виявлено невідповідність електронного документу, даного ФОП ОСОБА_4 до заяв щодо державної реєстрації земельних ділянок, розробленим цим же сертифікованим інженером-землевпорядником проектам землеустрою. А саме: для державної реєстрації земельних ділянок було подано п`ять електронних обмінних файлів (площами 2,0000 га, 2,0000 га, 2,0000 га, 2,0000 га та площею 0,03719 га). Було виявлено, що в розроблених проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок наявні відомості щодо кадастрових планів земельних ділянок площею 0,3719га на які не було сформовано електронні документи. Натомість в проектах наявні кадастрові плани земельних ділянок площею 6,3716га, 4, 3716га, на які не було сформовано електронні документи. Помилкове надання розробником електронних документів при поділі земельної ділянки кадастровий номер 1221488000:01:093:0012 спричинило формування земельних ділянок, які не відповідають відомостям, що містяться в проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Саме тому державний кадастровий реєстратор здійснив утворення земельної ділянки 1221488000:01:093:0019 за рахунок об`єднання наступних земельних ділянок: 1221488000:01:093:0016, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0014, 1221488000:01:093:0018, 1221488000:01:093:0015. Зазначені земельні ділянки були перенесені до архіву, а їх державна реєстрація була скасована. Натомість, шляхом поділу земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:093:0019, здійснено реєстрацію земельних ділянок: 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024; 1221488000:01:093:0025. На час виправлення технічних помилок, допущених внаслідок неякісного виконання робіт із землеустрою, земельні ділянки за кадастровими номерами 1221488000:01:093:0016, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0014; 1221488000:01:093:0018, 1221488000:01:093:0015, що сформовані за рахунок поділу земельної ділянки 1221488000:01:093:0012, не були передані у власність та/або користування будь-яким фізичним особам. Державний кадастровий реєстратор здійснював поділ та об`єднання земельної ділянки з метою усунення технічної помилки - при формуванні земельних ділянок на підставі наданих проектів землеустрою. Технічно, земельній ділянці з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012 присвоєно новий кадастровий номер - 1221488000:01:093:0019. Власника земельної ділянки - Чумаківську сільську раду, було повідомлено про заміну кадастрового номеру з 1221488000:01:093:0012 на 1221488000:01:093:0019. Отже, державний кадастровий реєстратор, керуючись Законом та Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 № 1051, усуваючи технічні помилки, діяв у межах повноважень та не здійснював будь-яких несанкціонованих змін до інформації, яка обробляється в електронно-обчислювальних машинах (комп`ютерах). Всі дії державного кадастрового реєстратора були направлені на формування земельних ділянок комунальної власності (згідно даних, внесених у Поземельну книгу заявник та власник - Чумаківська сільська рада). Усунення технічної помилки здійснено державним реєстратором самостійно - при формуванні земельних ділянок на підставі наданих проектів землеустрою. Здійснення таких дій не вимагало додаткового отримання відповідної заяви власника земельної ділянки. Рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою не є правовстановлюючим актом і не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття права власності чи користування на земельну ділянку. В разі неотримання в користування земельної ділянки особа, яка понесла витрати на розробку та погодження проекту землеустрою, за умови формування земельної ділянки, може претендувати на відшкодування здійснених витрат.

19.08.2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від ОСОБА_1 надійшла відповідь на відзив. Позивач наполягає на задоволенні адміністративного позову, вказує, що такі дії відповідача грубо порушують право позивача на отримання земельної ділянки та вважає доводи, які викладені в відзиві на позов такими, що не відповідають чинному законодавству.

07.09.2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшли пояснення від Чумаківської сільської ради. У своїх пояснення третя особа зазначила, що на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області та акту приймання - передачі від 27.01.2021 року до комунальної власності Чумаківської сільської ради була передана земельна ділянка з кадастровим номером № 1221488000:01:093:0012. Чумаківською сільською радою Дніпровського району Дніпропетровської області у відповідності до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень було оформлено право власності на земельну ділянку з кадастровим номером № 1221488000:01:093:0012 та зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. За результатом візуального вивчення інформації, яка наявна у Публічній кадастровій карті, було встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 має ті самі межі, що і земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012, яка була передана до комунальної власності Чумаківської сільської ради на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області та акту приймання-передачі від 27.01.2021 року. Чумаківською сільською радою не приймалось окремих рішень про об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0015, № 1221488000:01:093:0016, № 1221488000:01:093:0017, № 1221488000:01:093:0018 та про утворення земельної ділянки з кадастровим номером № 1221488000:01:093:0019 внаслідок такого об`єднання. На 6 сесії VІІІ скликання було прийнято рішення про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства за рахунок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012. Також, третя особа зазначає, що позивач скористалась своїм правом адміністративного оскарження дій Державного кадастрового реєстратора шляхом подання скарги до Держгеокадастру.

Згідно до ч.5 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Частиною 4статті 243 Кодексу адміністративного України встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Згідно з ч.5ст.250 Кодексу адміністративного судочинства України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Відповідно до ч. 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що згідно із відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012 належить Чумаківській сільській раді (код ЄДРПОУ 04339793) на праві комунальної власності.

Рішенням Чумаківської сільської ради шостої сесії восьмого скликання № 60-6/VІІІ від 06.04.2021 року ОСОБА_1 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі у власність орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства.

20.04.2021 року за заявою позивача ЗВ-9704725932021 від 19.04.2021 проведено реєстрацію земельної ділянки, присвоєно кадастровий номер 1221488000:01:093:0015 та видано витяг з Державного земельного кадастру за номером НВ-1215852482021.

ОСОБА_1 , одночасно ще з 7 особами отримала дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0012.

За рахунок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012 утворилось 4 нових земельних ділянок, відповідно за заявами 4 осіб: 1221488000:01:093:0015 (земельна ділянка за заявою позивача), 1221488000:01:093:0018 (земельна ділянка за заявою ОСОБА_5 ), 1221488000:01:093:0017 (земельна ділянка за заявою ОСОБА_2 ), 1221488000:01:093:0016 (земельна ділянка за заявою ОСОБА_6 ).

Земельні ділянки за кадастровими номерами 1221488000:01:093:0015 (земельна ділянка, сформована за заявою позивача), 1221488000:01:093:0016, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0018 заархівовані посадовою особою відповідача, їх реєстрація в Державному земельному реєстрі скасована, утворено нову земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 за рахунок об`єднання земельної ділянки що розроблена позивачем (1221488000:01:093:0015) та ділянками, що зареєстровані на підставі заяв інших осіб (1221488000:01:093:0016, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0018).

В результаті об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0015 (земельна ділянка, сформована за заявою позивача), 1221488000:01:093:0016, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0018 державним кадастровим реєстратором здійснена державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019.

Межі земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012 ідентичні земельній ділянці з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019.

Позивач, вважаючи дії посадової особи відповідача щодо архівування земельної ділянки, сформованої за її заявою, протиправними, звернулась до суду за захистом своїх порушених прав.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та спірним правовідносинам сторін, судом встановлено таке.

Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю врегульовано Земельним кодексом України від 25.10.2001 року № 2768-III (далі - ЗК України).

Приписами ч. 1 ст. 79-1 ЗК України встановлено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Відповідно до ч. 2 ст. 79-1 ЗК України формування земельних ділянок здійснюється:

у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;

шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок;

шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом;

за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Згідно із ч. 3 ст. 79-1 ЗК України сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

За умовами ч. 4 ст. 79-1 ЗК України земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до ч. 5 ст. 79-1 ЗК України формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Водночас, згідно із ч. 6 ст. 79-1 ЗК України формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Відповідно до ст. 56 Закон України Про землеустрій технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок включає:

а) пояснювальну записку;

б) технічне завдання на складання документації, затверджене замовником документації;

в) кадастрові плани земельних ділянок, які об`єднуються в одну земельну ділянку, або частини земельної ділянки, яка виділяється в окрему земельну ділянку;

г) матеріали польових геодезичних робіт;

ґ) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання при поділі земельної ділянки по межі поділу;

д) перелік обтяжень прав на земельну ділянку, обмежень на її використання та наявні земельні сервітути;

е) нотаріально посвідчена згода на поділ чи об`єднання земельної ділянки заставодержателів, користувачів земельної ділянки (у разі перебування земельної ділянки в заставі, користуванні);

є) згоду власника земельної ділянки, для земель державної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на поділ чи об`єднання земельних ділянок користувачем (крім випадків поділу земельної ділянки у зв`язку з набуттям права власності на житловий будинок, розташований на ній).

Отже, наведені приписи чинного законодавства встановлюють, що формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; або шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Водночас формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, і жодних виключень вказана норма не містить.

На вимогу суду щодо надання відповідачем належним чином засвідчених копій технічної документації щодо об`єднання (утворення) та поділу земельної ділянки 1221488000:01:093:0019, Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області листом вх.№ 71499/21 від 18 серпня 2021 року повідомило про неможливість надання копії технічної документації із землеустрою на земельну ділянку за кадастровим номером 1221488000:01:093:0019, оскільки ця ділянка перенесена до архівного шару.

В обґрунтування своєї правової позиції відповідач у відзиві посилається на те, що Державним кадастровим реєстратором виявлено невідповідність електронного документу, даного ФОП ОСОБА_4 до заяв щодо державної реєстрації земельних ділянок, розробленим цим же сертифікованим інженером-землевпорядником проектам землеустрою. А саме: для державної реєстрації земельних ділянок було подано п`ять електронних обмінних файлів (площами 2,0000 га, 2,0000 га, 2,0000 га, 2,0000 га та площею 0,03719 га). Було виявлено, що в розроблених проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок наявні відомості щодо кадастрових планів земельних ділянок площею 0,3719га на які не було сформовано електронні документи. Натомість в проектах наявні кадастрові плани земельних ділянок площею 6,3716га, 4, 3716га, на які не було сформовано електронні документи. Помилкове надання розробником електронних документів при поділі земельної ділянки кадастровий номер 1221488000:01:093:0012 спричинило формування земельних ділянок, які не відповідають відомостям, що містяться в проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Саме тому державний кадастровий реєстратор здійснив утворення земельної ділянки 1221488000:01:093:0019 за рахунок об`єднання наступних земельних ділянок: 1221488000:01:093:0016, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0014, 1221488000:01:093:0018, 1221488000:01:093:0015.

Однак, вказані доводи відповідача суд оцінює критично, з огляду на таке.

Закон України Про державний земельний кадастр установлює правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 24 Закон України Про державний земельний кадастр державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно із ч. 3 ст. 24 Закон України Про державний земельний кадастр державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою:

особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;

власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи;

органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності);

замовником технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель (у разі внесення до Державного земельного кадастру за результатами проведення інвентаризації земель масиву земель сільськогосподарського призначення відомостей про земельну ділянку, що входить до такого масиву).

Відповідно до ч. 4 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються:

заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин;

оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки;

документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.

Заява із доданими документами надається заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення, а в разі подання заяви в електронній формі - надсилається засобами телекомунікаційного зв`язку.

Умовами ч. 5 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр передбачено, що державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви:

перевіряє відповідність документів вимогам законодавства;

за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Відповідно до ч. 6 Закону України Про державний земельний кадастр підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є:

розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;

подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;

невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Отже, не відповідність відомостям, що містяться в проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок, є підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки.

Разом з тим, під час здійснення дій за заявою ЗВ-9704725932021 від 19.04.2021 щодо реєстрації земельної ділянки 1221488000:01:093:0015, кадастровим реєстратором не було виявлено підстав для відмови у її реєстрації.

Згідно із ч. 8 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки.

Так, відповідно до приписів ч. 8 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр , позивачу було видано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, з кадастровим планом земельної ділянки.

Також, при наданні оцінки діям відповідача щодо предмета позову, суд враховує лист Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 29-28.0212-7088/2-21 від 14.06.2021, відповідно до якого за результатом розгляду скарг на дії Державного кадастрового реєстратора від 21.05.2021 та від 24.05.2021р. встановлено наступне. Чумаківська сільська рада Дніпровського району Дніпропетровської області у відповідності до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень оформлює право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012 (дата проведення державної реєстрації речового права - 15.03.2021). За заявами Чумаківської сільської ради від 19.04.2021 на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок розроблених ФПС ОСОБА_3 20.04.2021 державними кадастровими реєстраторами Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області здійснено реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0014, 1221488000:01:093:0015, 1221488000:01:093:0016, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0018, що утворені в результаті поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012. В результаті об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0014, 1221488000:01:093:0015, 1221488000:01:093:0016, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0018 державним кадастровим реєстратором Захарчук О.М. 27.04.2021 здійснена державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019. 12.05.2021 за заявами гр. ОСОБА_7 та на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, розроблених ТОВ Сервіс Експерт М державними кадастровими реєстраторами Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_8 та ОСОБА_9 здійснено державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025 шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019. Зважаючи, що вище зазначені дії щодо формування та державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 є порушенням ч. 6 ст. 791 Земельного кодексу України, ч. 3 та 4 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр , ст. 56 Закону України Про землеустрій , що призвело до припинення існування сформованих земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0014, 1221488000:01:093:0015, 1221488000:01:093:0016, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0018, як об`єктів цивільних прав Держгеокадастром частково задоволені скарги шляхом прийняття рішення про анулювання доступу Державного кадастрового реєстратора до Державного земельного кадастру. Наказом Держгеокадастру від 14.06.2021 року № 292 доступ до автоматизованої системи Державного земельного кадастру державному кадастровому реєстратору Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_8 анульовано.

Тобто, Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру встановлений факт незаконного припинення існування сформованих земельних ділянок, в тому числі, і ділянки, сформованої за заявою позивача.

Крім того, до матеріалів справи надано належним чином завірену копію наказу № 292 від 14.06.2021 року, згідно з яким анульовано доступ до Автоматизованої системи Державного земельного кадастру державним кадастровим реєстраторам Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_8 та ОСОБА_10 .

Також, судом встановлено, що державний кадастровий реєстратор здійснив об`єднання та архівацію земельних ділянок без жодної технічної документації.

Відповідно до вимог п. "є" ст. 56 Закону України "Про землеустрій" технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок включає також згоду власника земельної ділянки, проте такої згоди Чумаківська сільська рада не надавала.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено завдання та основні засади адміністративного судочинства.

Згідно із п.п. 1, 2 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано.

З аналізу вище вказаних норм права та доданих Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастр доказів, судом встановлено протиправність дій державного кадастрового реєстратора Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області під час архівування земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012, утворенні земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 шляхом об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0014, 1221488000:01:093:0015, 1221488000:01:093:0016, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0018 та утворення нових земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025 за рахунок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0019.

Отже, судом встановлено, що дії відповідача під час архівування земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012 та утворенні земельних ділянок є такими, що здійснені в порушення вимог ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відновленням порушеного права позивача, завданого протиправними діями державного кадастрового реєстратора, є задоволення позовних вимог у шлях, обраний позивачем, в частині скасування записів про державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0019, 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025 та зобов`язання Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області внести відомості (зміни до них) про об`єкт Державного земельного кадастру, а саме, земельну ділянку, яка була зареєстрована за заявою ЗВ-9704725932021 від 19.04.2021 (архівний кадастровий номер 1221488000:01:093:0015).

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позовна заява підлягає задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі суд виходить з положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

За подання позовної заяви позивачем сплачено судовий збір у розмірі 908,00 грн. згідно із дублікатом квитанції № 0.0.2178442398.1 від 08.06.2021 року.

З огляду на викладене, на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області необхідно стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 908,00 грн.

Щодо витрат на професійну правничу допомогу, суд зазначає наступне.

Відповідно до частин 1, 2 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

За приписами частини 3 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги (частина 4 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідно до частини 5 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:

1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);

2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);

3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;

4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Згідно з частини 9 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує:

1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи;

2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес;

3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо;

4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно до закону досудове вирішення спору є обов`язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.

Отже, положеннями Кодексу адміністративного судочинства України передбачено відшкодування витрат на професійну правничу допомогу виключно адвокатам; заявлена до стягнення сума витрат має бути співмірною з наданими послугами, обґрунтованою та пропорційною до предмета спору, ці витрати мають бути пов`язаними з розглядом справи.

Суд під час вирішення питання щодо розподілу судових витрат зобов`язаний оцінити рівень витрат на правничу допомогу обґрунтовано у кожному конкретному випадку за критеріями співмірності необхідних і достатніх витрат.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 26.09.2018 року у справі № 816/416/18.

Приписами п. 4 ч. 1 ст.1 Закону України від 05 липня 2012 року № 5076-VI Про адвокатуру та адвокатську діяльність (далі - Закон № 5076-VI) передбачено, що договір про надання правової допомоги - домовленість, за якою одна сторона (адвокат, адвокатське бюро, адвокатське об`єднання) зобов`язується здійснити захист, представництво або надати інші види правової допомоги другій стороні (клієнту) на умовах і в порядку, що визначені договором, а клієнт зобов`язується оплатити надання правової допомоги та фактичні витрати, необхідні для виконання договору.

Статтею 19 Закону № 5076-VI визначено такі види адвокатської діяльності, як надання правової інформації, консультацій і роз`яснень з правових питань, правовий супровід діяльності юридичних і фізичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, держави; складення заяв, скарг, процесуальних та інших документів правового характеру; представництво інтересів фізичних і юридичних осіб у судах під час здійснення цивільного, господарського, адміністративного та конституційного судочинства, а також в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами.

Відповідно до п. 6, 9 ч. 1 ст. 1 Закону № 5076-VI інші види правової допомоги - види адвокатської діяльності з надання правової інформації, консультацій і роз`яснень з правових питань, правового супроводу діяльності клієнта, складення заяв, скарг, процесуальних та інших документів правового характеру, спрямованих на забезпечення реалізації прав, свобод і законних інтересів клієнта, недопущення їх порушень, а також на сприяння їх відновленню в разі порушення.

Представництво - вид адвокатської діяльності, що полягає в забезпеченні реалізації прав і обов`язків клієнта в цивільному, господарському, адміністративному та конституційному судочинстві, в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами, прав і обов`язків потерпілого під час розгляду справ про адміністративні правопорушення, а також прав і обов`язків потерпілого, цивільного позивача, цивільного відповідача у кримінальному провадженні.

Згідно зі статтею 30 Закону № 5076-VI гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту.

Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги.

При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.

У свою чергу, в підтвердження здійсненої правової допомоги, необхідно долучати й розрахунок погодинної вартості правової допомоги, наданої у справі, який має бути передбачений договором про надання правової допомоги.

Розрахунок платної правової допомоги повинен відображати вартість години за певний вид послуги та час витрачений на: участь у судових засіданнях; вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням; ознайомлення з матеріалами справи в суді тощо.

Слід зазначити, що як вказано у рішенні Конституційного Суду України від 30.09.2009 року №23рп/2009, правова допомога є багатоаспектною, різною за змістом, обсягом та формами і може включати консультації, роз`яснення, складення позовів і звернень, довідок, заяв, скарг, здійснення представництва, зокрема в судах та інших державних органах тощо. Вибір форми та суб`єкта надання такої допомоги залежить від волі особи, яка бажає її отримати. Право на правову допомогу - це гарантована державою можливість кожної особи отримати таку допомогу в обсязі та формах, визначених нею, незалежно від характеру правовідносин особи з іншими суб`єктами права.

Аналізуючи наведені правові норми, суд зазначає, що на підтвердження витрат, понесених на професійну правничу допомогу, мають бути надані договір про надання правової допомоги (договір доручення, договір про надання юридичних послуг тощо), документи, що свідчать про оплату гонорару та інших витрат, пов`язаних із наданням правової допомоги, оформлені у встановленому законом порядку (квитанція до прибуткового касового ордера, платіжне доручення з відміткою банку або інший банківський документ, касові чеки, посвідчення про відрядження). Зазначені витрати мають бути документально підтверджені та доведені. Відсутність документального підтвердження витрат на правову допомогу, а також розрахунку погодинної вартості правової допомоги є підставою для відмови у задоволенні вимог про відшкодування таких.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 27 червня 2018 року у справі № 826/1216/16 та у постановах Верховного Суду від 23 січня 2020 року у справі № 300/941/19 та від 31 березня 2020 року у справі № 726/549/19.

На підтвердження заявлених витрат на професійну правничу допомогу позивачем надано копії:

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивачем до позовної заяви було додано копії:

-договору про надання правової допомоги № 41/21 від 21.05.2021 року;

-акту про надані послуги за договором про надання правової допомоги № 41/21 від 21.05.201р. за період з 21.05.2021р. по 19.08.2021р.;

-банківської квитанції від 06.07.2021р. на суму 14 555,00грн.;

-свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю серії ДП № 3150;

-ордеру про надання правничої ( правової) допомоги серії АЕ № 1080535.

Відповідно до п. 1.1 договору № 47/21 від 21 травня 2021 року, укладеного між адвокатським об`єднанням Легарт та ОСОБА_1 , адвокатське об`єднання надає клієнту правовоу допомогу на умовах передбачених Законом України Про адвокатуру та адвокатську діяльність , здійснює захист, представництво інтересів клієнта та надає інші види правової допомоги стосовно надання у власність земельної ділянки в межах кадастрового номеру 1221488000:01:093:0015, яка була за архівована.

Пунктом 3.1 договору № 41/21 від 21 травня 2021 року встановлено, що розмір гонорару адвокатського об`єднання складає 2 000,00грн. за 1 годину роботи.

Також, надано Акт про надані послуги за Договором про надання правової допомоги № 41/21 від 21.05.2021 року за період: 21.05.2021-19.08.2021, згідно яким клієнту надано наступну правову допомогу:

1. Складання та надсилання до ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області скарги на дії державного кадастрового реєстратора від 21.05.2021(1 год.) - 2000,00 грн.;

2. Складання та надсилання до Чумаківської сільської ради адвокатського запиту вих № 09_052021 від 25.05.2021 року (30 хв.) - 1000,00 грн.;

3. Складання та надсилання до Чумаківської сільської ради адвокатського запиту вих. № 09_072021 від 14.07.2021 року (30хв.) - 1000,00 грн.;

4. Складання та надсилання до ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області адвокатського запиту вих. № 09-072021 від 14.07.2021 року (30 хв.) - 1000,00 грн.;

5. Складання та надсилання до ПП Інститут землевпорядних відносин адвокатського запиту вих. № 09-01_072021 від 19.07.2021 року (30 хв.) - 1000,00 грн.;

6. Складання та надсилання до ТОВ Сервіс експерт М адвокатського запиту вих № 09-01_072021 від 23.07.2021 року (30 хв.) - 1000,00 грн.;

7. Складання та надсилання до Кваліфікаційної комісії Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру скарги на землевпорядні організації від 09.08.2021 року (1 год.) - 2000,00 грн.;

8. Складання адміністративного позову ОСОБА_1 до ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії; сплата судового збору за подання адміністративного позову ОСОБА_1 до ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії; формування пакету документів за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - для суду, відповідача та третьої особи; подання адміністративного позову ОСОБА_1 ; складання інших необхідних процесуальних документів за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області, а саме: відповідь на відзив, клопотання про розподіл судових витрат (5 год.) - 10000,00 грн.

Відповідно до п.1 ч. 3 ст. 134 КАС України для цілей розподілу судових витрат входить розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою.

Відповідно до ч. 2 ст. 30 Закону № 5076-VI порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги. (ч. 4 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України)

Таким чином, розмір витрат на правничу допомогу адвоката визначається згідно із умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена.

Суд зазначає, що здійснені адвокатом дії, визначені в рахунках на оплату, мають бути здійснені адвокатом фактично, та дійсність їх вчинення має бути документально підтверджена

Проте, ані у Договорі б41/21 від 21.05.2021 р., ані інші документи, надані на підтвердження понесених витрат на професійну правову допомогу, не містять відомостей про підстави для зміни розміру гонорару, умови повернення.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що у поданих документах не обґрунтовано заявлену адвокатом вартість наданих правових послуг з урахуванням їх обсягу відповідно до умов Договору, акту наданих послуг пропорційно до Договору. Розмір витрат на правничу допомогу має бути співмірним із складністю справи, обґрунтованим та пропорційним виконаним адвокатом робіт та пов`язаним з розглядом справи.

При вирішенні питання щодо розподілу витрат, пов`язаних з правничою допомогою, суд враховує, що адміністративна справа №160/10584/21 згідно із частиною 6 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України є справою незначної складності, що передбачає її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Водночас, судом встановлено, що складання та надсилання запитів до різних установ, як і сплата судового збору та формування пакету документів за адміністративним позовом є етапами складання адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

При визначенні суми відшкодування суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (установлення їх дійсності та необхідності), а також критерію розумності їх розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін.

Ті самі критерії застосовує Європейський суд з прав людини, присуджуючи судові витрат на підставі ст.41 конвенції. Зокрема, згідно з його практикою заявник має право на компенсацію судових та інших витрат, лише якщо буде доведено, що такі витрати були фактичними й неминучими, а їх розмір - обґрунтованим (рішення у справі « East/WestAllianceLimited» проти України» , заява №19336/04).

Відповідний висновок Європейським судом з прав людини зроблений і у рішеннях від 26 лютого 2015 року у справі «Баришевський проти України» , від 10 грудня 2009 року у справі «Гімайдуліна і інших проти України» , від 12 жовтня 2006 року у справі «Двойних проти України» , від 30 березня 2004 року у справі «Меріт проти України» , де Суд зазначив, що заявник має право на відшкодування судових та інших витрат лише у разі, якщо доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їх розмір обґрунтованим.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що визначені адвокатом дії в поданих документах є частково підтвердженими на суму 5 000,00 грн.

Вказана сума є співмірною із вчиненими адвокатом діями та наданими послугами у цій справі.

З огляду на викладене, враховуючи, задоволення позовних вимог у повному обсязі, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача витрат на правничу допомогу у сумі 5 000,00 грн.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог: Чумаківська сільська рада про визнання дій неправомірними, скасування запису та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Визнати неправомірними дії державного кадастрового реєстратора Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, які полягають у архівуванні земельної ділянки за кадастровим номером 122148800:01:093:0015, в утворенні земельної ділянки за кадастровими номером 1221488000:01:093:0019 шляхом об`єднання земельних ділянок за кадастровими номерами 122148800:01:093:0017, 122148800:01:093:0016, 122148800:01:093:0018, 122148800:01:093:0015 та утворення земельних ділянок за кадастровими номерами 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025 шляхом поділу земельної ділянки за кадастровими номером 1221488000:01:093:0019.

Скасувати запис про державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельних ділянок за кадастровими номерами 1221488000:01:093:0019, 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025.

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ: 39835428, місцезнаходження: 49006, м. Дніпро, вул. Філософська, буд. 39-А) внести відомості (зміни до них) про об`єкт Державного земельного кадастру, а саме, земельну ділянку, яка була зареєстрована за заявою 3В-9704725932021 від 19.04.2021 (архівний кадастровий номер 122148800:01:093:0015).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (вул. Філософська, 39-а, м. Дніпро, 49006, код ЄДРПОУ 39835428) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 908,00 грн. (дев`ятсот вісім гривень 00коп.).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (вул. Філософська, 39-а, м. Дніпро, 49006, код ЄДРПОУ 39835428) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) витрати на правову допомогу адвоката у розмірі 5 000, 00 грн.( п`ять тисяч гривень 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.С. Рябчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2021
Оприлюднено09.12.2021
Номер документу101721324
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/10584/21

Ухвала від 02.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 19.04.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 07.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Постанова від 16.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 20.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 31.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 31.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні