Ухвала
від 08.12.2021 по справі 804/7057/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

08 грудня 2021 року Справа №804/7057/16

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Серьогіної О.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі заяву представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони у справі та боржника у виконавчому листі у справі № 804/7057/16 за позовом Фізичної особи підприємця ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Чечелівському районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Фізичної особи підприємця ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Чечелівському районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про скасування рішення.

29.11.2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла заява представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій заявник просить суд:

- замінити відповідача (боржника) у справі №804/7057/16 з ДПІ у Чечелівському районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 39621406) на Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856);

- замінити відповідача (боржника) у справі №804/7057/16 з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856) на Головне управління ДПС у

Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) як юридичну особу публічного права;

- замінити відповідача (боржника) у справі №804/7057/16 з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) як юридичної особи публічного права на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658), як

відокремлений територіальний підрозділ на правах філії;

- замінити сторону відповідача (боржника) у виконавчому листі у справі №804/7057/16, виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом, а саме, з ДПІ у Чечелівському районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 39621406) на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658), як відокремлений територіальний підрозділ на правах філії.

В обґрунтування заяви заявник зазначає, що Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) є правонаступником ДПІ у Чечелівському районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 39621406), в тому числі щодо обов`язків. З огляду на викладене, просить суд задовольнити вимоги викладені у заяві.

Розпорядженням керівника апарату суду Наталії Чуфарової від 29.11.2021 року №1144д щодо призначення повторного автоматизованого розподілу заяви про заміну сторони призначено повторний автоматизований розподіл заяви, у зв`язку тим, що суддя Боженко Н.В. не перебуває в автоматизованому розподілі КП "ДСС" напередодні тривалої відпустки.

Після повторного розподілу заяву передано на розгляд судді Дніпропетровського окружного адміністративного суду Серьогіній О.В.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.12.2021 року заяву призначено до розгляду у судовому засіданні на 08.12.2021 року о 09:45 год.

Сторони в судове засідання не прибули, про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

За приписами ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Зважаючи на викладене та відповідно до ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України, враховуючи описану вище явку сторін у судове засідання, повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу судом не здійснювалось.

Згідно з ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Враховуючи особливості розгляду справи, передбачені ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути дану заяву без участі представників сторін у письмовому провадженні.

Так, за наслідками дослідження матеріалів справи, змісту заяви та додатків до неї, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.04.2017 року по справі №804/7057/16 адміністративний позов задоволено частково:

- визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0006291700 від 23.08.2016 р.;

- визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0003951302 від 04.07.2016 р. в частині основного зобов`язання у сумі 6672,20 грн. та штрафних санкцій у сумі 1668,05 грн.;

- визнано протиправною та скасовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ф-0003981302 від 23.08.2016 р. зі сплати єдиного внеску в частині суми 15276,84 грн.;

- визнано протиправним та скасовано рішення №0004021302 від 23.08.2016 р. про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску в частині 1527,68 грн.;

- визнано протиправною та скасовано податкову вимогу про від 02.09.2016 р. №2394-17 на суму податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб в розмірі 9748,09 грн., в тому числі 7803,36 грн. основного платежу та 1944,73 грн. штрафних (фінансових) санкцій;

- в задоволенні інших вимог відмовлено.

Не погоджуючись із даним судовим рішенням Державна податкова інспекція у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звернулася до суду із апеляційною скаргою.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 22.08.2017 року апеляційну скаргу було залишено без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.04.2017 року - без змін.

Не погоджуючись із судовими рішеннями першої та апеляційної інстанції Державна податкова інспекція у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звернулося до суду із касаційною скаргою.

Постановою Верховного Суду від 18.05.2018 року касаційну скаргу задовольнити частково, постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.04.2017 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 22.08.2017 року скасовано, а справу передано на новий розгляд до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.11.2018 року допущено заміну відповідача по справі № 804/7057/16 з Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39621406) на його правонаступника Державну податкову інспекцію у Чечелівському районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39621406).

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.11.2018 року в задоволенні адміністративного позову фізичної особи-підприємця Фізичної особи підприємця ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Чечелівському районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області про скасування рішень суб`єкта владних повноважень відмовлено.

Не погоджуючись із даним судовим рішенням Фізична особа підприємець ОСОБА_1 звернулася до суду із апеляційною скаргою.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 26.02.2019 року апеляційну скаргу було повернуто скаржнику.

Фізична особа підприємець ОСОБА_1 повторно звернулася до суду із апеляційною скаргою.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 26.06.2019 року апеляційну скаргу задоволено, рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.11.2018 р. скасовано та прийнято нову постанову, якою вирішено скасувати податкові повідомлення № 0003951302 від 04.07.2016 р. та № 0006291700 від 23.08.2016 р.; рішення № 0004021302 від 23.08.2016 р. про застосування штрафних санкцій за донарахування своєчасно не нарахованого єдиного внеску; вимогу про сплату боргу (недоїмку) № Ф-0003981302 від 23.08.2016 р. зі сплати єдиного внеску; податкову вимогу № 2394-17 від 02.09.2016 р.

Однією з конституційних засад правосуддя, визначених статтею 129-1 Конституції України, є обов`язковість судових рішень, а незабезпечення реального виконання судового рішення, що набрало законної сили, нівелює інститут судового захисту порушених прав особи, яка зверталася до суду.

Частинами 1, 2 ст. 14 КАС України визначено, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Щодо вимог Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в частині заміни відповідача в порядку процесуального правонаступництва, суд зазначає наступне.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України Про реформування територіальних органів ДФС від 28.03.2018 року №296 ДПІ у Чечелівському районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області реорганізовано шляхом її приєднання як структурного підрозділу ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши ДФС шляхом поділу.

Абзацом 4 пункту 2 постанови № 1200 встановлено, що ДПС та Держмитслужба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої ДФС у відповідних сферах діяльності.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань ДПС зареєстрована 17.05.2019 року.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України №537 від 19.06.2019р. Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено, як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби України, за переліком згідно з додатком 1, а також реорганізовано територіальні органи Державної фіскальної служби України шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби України за переліком згідно з додатком 2. Згідно з додатками 1 та 2 вказаної постанови Кабінету Міністрів України утворено ГУ ДПС у Дніпропетровській області до якого приєдналося ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області було зареєстровано як юридичну особу і включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань згідно Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" за адресою 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А, з кодом 43145015.

Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року № 682-р Питання Державної податкової служби ДПС розпочала виконання функцій і повноважень ДФС з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.09.2019 року № 846 Про внесення змін до деяких актів Кабінети Міністрів України (далі - Постанова № 846) було розподілено сервісну та правоохоронну функції ДПС та передбачено виключення у ДПС функцій з реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску. Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України затверджено, крім іншого, Положення про ДПС, відповідно до якого ДПС є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (код в ЄДРПОУ 39394856) з 02.08.2019 року перебуває в стані припинення.

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області було зареєстровано як юридичну особу і включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань згідно Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" за адресою 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А, з кодом 43145015.

З огляду на викладене, права та обов`язки з ДПІ у Чечелівському районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 39621406) перейшли до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код в ЄДРПОУ 39394856), а з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код в ЄДРПОУ 39394856) перейшли до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015).

В подальшому, постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 року №893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, зокрема, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області. Установлено, що права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

У постанові зазначено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.

Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 року № 529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби було утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком. Можливість з 01.01.2021 року забезпечення здійснення новоствореними територіальними органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються, була передбачена відповідним наказом від 24.12.2020 року № 755.

Крім цього регламентовано, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується (наказ від 12.11.2020 року № 643 Про затвердження положень про територіальні органи ДПС ).

До переліку ліквідованих територіальних органів Державної податкової служби входить і Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, яке було правонаступником Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

На базі ліквідованого Головного управління ДПС у Дніпропетровській області утворено територіальний орган на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, яке створено 30.09.2020 року, про що міститься відповідний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №1000741030008085321.

Відповідно до п. 15 Положення ГУ ДПС утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України, є розпорядником бюджетних коштів.

Отже, з 01.01.2021 року відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, а саме передання компетенції від ліквідованого територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права до територіального органу ДПС як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 44118658).

Відповідно до положень статті 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Таким чином, з метою належного виконання рішення суду, суд вважає за необхідне здійснити заміну відповідача у справі на належного, а саме на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, як відокремлений підрозділ (код ЄДРПОУ 44118658).

Щодо вимоги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в частині заміни боржника у виконавчому листі, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. ч. 1, 4 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Водночас, судом встановлено, що виконавчий лист у даній справі судом видано не було.

За правилами ч. 2 ст. 167 КАС України якщо заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву (клопотання, заперечення) заявнику без розгляду.

За таких обставин, оскільки виконавчий документ не видано, підстави для розгляду питання про заміну боржника у такому виконавчому листі у суду відсутні, у зв`язку з чим, суд приходить до висновку про повернення заяви Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в частині заміни боржника у виконавчих листах з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, як відокремлений підрозділ (код ЄДРПОУ 44118658) без розгляду.

З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення заяви представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в частині заміни сторони у справі № 804/7057/16.

Відповідно до ч. 4 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Згідно із ч. 5 ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст.ст. 52, 241-243, 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в частині заміни сторони у справі № 804/7057/16 - задовольнити.

Замінити відповідача у справі №804/7057/16 з ДПІ у Чечелівському районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 39621406) на Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856).

Замінити відповідача у справі №804/7057/16 з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856) на Головне управління ДПС у

Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015).

Замінити відповідача у справі №804/7057/16 з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658).

Заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в частині заміни боржника у виконавчому листі у справі №804/7057/16 - повернути заявнику без розгляду.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала суду оскаржується шляхом подання апеляційної скарги до Третього апеляційного адміністративного суду.

Суддя О.В. Серьогіна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2021
Оприлюднено09.12.2021
Номер документу101721381
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7057/16

Ухвала від 08.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 26.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 26.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 01.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні