ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 грудня 2021 року м. Київ № 320/2278/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С., за участю
секретаря судового засідання Бокатової Я.А., розглянувши у порядку письмового
провадження адміністративну справу
за позовомГоловного управління ДПС у Київській області до третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет споруКиєво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_1 проскасування реєстраційної дії, ВСТАНОВИВ:
Головним управлінням ДПС у Київській області (надалі - позивач або ГУ ДПС у Київській області) подано на розгляд Київському окружному адміністративному суду позов до Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області (надалі - відповідач або Києво-Святошинська РДА Київської області), у якому позивач просив суд скасувати реєстраційну дію, вчинену державним реєстратором Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області від 05.12.2019 за № 13551110014010396, згідно з якою Товариство з обмеженою відповідальністю Фітнес УА (код ЄРДПОУ 39191055) припинено.
В обґрунтування позову позивач зазначає, що на податковому обліку ГУ ДПС у Київській області знаходиться Товариство з обмеженою відповідальністю Фітнес УА (код ЄРДПОУ 39191055) (надалі також - ТОВ Фітнес УА ) як платник податків за основним місцем обліку.
Зазначає, що згідно з п. 1.45 ст. 19-1 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) контролюючі органи виконують такі функції як, зокрема, звернення до суду у випадках передбачених законодавством. Відповідно до п. 67.2. ст. 67 ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, зокрема, відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців.
ГУ ДПС у Київській області вказує, що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (надалі - Єдиний державний реєстр або ЄДР) Комунальним підприємством Агенція адміністративних послуг 10.09.2019 за № 13551110014010396 внесено рішення засновників (учасників) ТОВ Фітнес УА про припинення юридичної особи.
За наслідком проведення ліквідаційної процедури 05.12.2019 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис державним реєстратором Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області за № 13551110014010396 про припинення ТОВ Фітнес УА за принципом мовчазної згоди.
При цьому, позивач не погоджується із зазначеним рішенням державного реєстратора від 05.12.2019 № 13551110014010396, зважаючи на наступне.
ГУ ДПС у м. Києва проведено перевірку, за результатами якою складено акт від 29.08.2019 за № 7725/16-15-12-12-12/39191055 та винесено податкове повідомлення-рішення від 23.10.2019 за № 016165410 на загальну суму 170 грн.
У зв`язку з цим, у ТОВ Фітнес УА обліковується податковий борг загальну суму на суму 170 грн. через невиконання зазначених зобов`язань.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань № 755-IV підставою для відмови у державній реєстрації є те, що документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб .
Отже, однією з обов`язкових умов під час державної реєстрації припинення ТОВ Фітнес УА є наявність довідки про відсутність заборгованості.
При цьому, спільним наказом Міністерства юстиції України та Міністерства фінансів України від 18.03.2016 № 759/5/371 Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України затверджено Порядок інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України (далі - Порядок). Інформаційна взаємодія здійснюється на центральному рівні в електронній формі інформаційно-телекомунікаційними засобами з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства з питань захисту інформації.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.03.2020 (суддя Лиска І.Г.) передано адміністративну справу № 320/2278/20 за підсудністю до Окружного адміністративного суду м. Києва.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 04.05.2020 головуючим у справі № 320/2278/20 визначено суддю Пащенка К.С.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 08.05.2020 (суддя Пащенко К.С.) позов Головного управління ДПС у Київській області залишено без руху та встановлено п`ятиденний строк з дня отримання ухвали для усунення недоліків позовної заяви.
25.05.2020 до канцелярії Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла заява, у якій позивачем вказано прохання про надання додаткового строку для усунення недоліків стосовно сплати судового збору у зв`язку з продовженням строку дії карантину відповідно до рішення Кабінету Міністрів України від 20.05.2020.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва 16.06.2020 продовжено строк для усунення недоліків позовної заяви на строку дії карантину, але не пізніше ніж п`ять днів з дня закінчення дії карантину на території України.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва 26.06.2020 виправлено описку у тексті ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.06.2020.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва 29 липня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі та ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи та проведення судового засідання (у письмовому провадженні). Залучено ОСОБА_1 - власника ТОВ Фітнес УА до участі у справі в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору.
Від відповідача відзив на адміністративний позов до Окружного адміністративного суду м. Києва не надходив. Від третьої особи , що не заявляє самостійних вимог на предмет спору пояснення щодо позову до суду також не надходили.
Вивчивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, суд зазначає наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Фітнес УА (код ЄРДПОУ 39191055) зареєстроване 23.04.2014. Місцезнаходження юридичної особи: 07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Січових Стрільців, буд. 12.
10 вересня 2019 року до ЄДР Комунальним підприємством Агенція адміністративних послуг за № 13551110014010396 внесено рішення засновників (учасників) ТОВ Фітнес УА про припинення юридичної особи.
23 жовтня 2019 року ГУ ДПС у м. Києві винесено податкове повідомлення-рішення № 016165410 про застосування штрафних (фінансових) санкцій до ТОВ Фітнес УА у сумі 170 гривень
05 грудня 2019 року за наслідком проведення ліквідаційної процедури до ЄДР внесено запис державним реєстратором Києво-Святошинської РДА Київської області № 13551110014010396 про припинення ТОВ Фітнес УА за принципом мовчазної згоди.
Не погоджуючись із державною реєстрацією припинення вказаного товариства через наявність податкового боргу, ГУ ДПС у Київській області звернулося з адміністративним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Спірні правовідносини між сторонами регулюються Податковим кодексом України (надалі також - ПК України), Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань № 755-IV (надалі також - Закон № 755-ІV), наказом Міністерства юстиції України та Міністерства фінансів України Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України від 18.03.2016 № 759/5/371 (надалі також - Наказ № 759/5/371), Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588 (надалі також - Порядок № 1588) та іншими підзаконними нормативно-правовими актами у редакціях, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:
- припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
- відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
- скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Тобто, вказана норма Податкового кодексу України встановлює повноваження органу доходів і зборів звертатись до адміністративного суду для відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб саме з метою забезпечення контролю за виконанням податкового обов`язку платниками податків, тобто коли він діє на реалізацію своїх владних повноважень, визначених законом. Відтак, у цій справі до суду з позовом звернувся суб`єкт владних повноважень у випадку, який прямо передбачений законом (стаття 67 ПК України), на виконання повноважень щодо забезпечення контролю за виконанням податкового обов`язку платниками податків.
Методика обліку платників податків і зборів у контролюючих органах визначена Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588.
Згідно з п. 11.1 Порядку № 1588, платник податків зобов`язаний повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку про його ліквідацію або реорганізацію протягом 3-х робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі).
Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Центрального контролюючого органу.
Відповідно до п. 11.13 Порядку № 1588, у разі припинення юридичної особи у разі її ліквідації за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу контролюючий орган зобов`язаний надіслати в електронній формі та на паперовому носії державному реєстраторові протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи одне з таких повідомлень:
повідомлення про початок проведення позапланової перевірки, призначеної у зв`язку з рішенням про припинення юридичної особи (припиненням підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням) за формою № 24-ОПП (додаток 16);
повідомлення про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв`язку з рішенням про припинення юридичної особи (припиненням підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням) за формою № 25-ОПП (додаток 17).
Згідно з п. 11.14 Порядку № 1588, у разі надсилання державному реєстратору повідомлення за формою № 25-ОПП таке повідомлення не пізніше двох місяців з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи має бути замінено контролюючим органом повідомленням про проведення позапланової перевірки за формою № 26-ОПП (додаток 18) або повідомленням про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) за формою № 27-ОПП (додаток 19) із зазначенням причин заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи згідно з пунктом 11.27 цього розділу.
Нормами п. 11.17 Порядку № 1588, визначено, що після проведеної документальної позапланової перевірки платника податків та його відокремлених підрозділів та спливу законодавчо встановлених строків сплати узгоджених грошових зобов`язань такого платника податків та його відокремлених підрозділів, у разі відсутності заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи, визначених пунктом 11.27 цього розділу, та встановлення факту відсутності заборгованості платника податків та його відокремлених підрозділів перед бюджетом щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, контролюючий орган складає довідку про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів за формою № 22-ОПП (додаток 20).
Така довідка надсилається відповідальній особі платника податків. За зверненням комісії з припинення (ліквідаційної комісії), ліквідатора, платника податків (фізичної особи), іншої особи, яку за даними Єдиного державного реєстру (згідно з рішенням про припинення) призначено відповідальною за проведення процедур припинення юридичної особи, довідка за формою № 22-ОПП може бути видана такій особі безпосередньо у контролюючому органі, але не пізніше третього робочого дня, що настає за днем реєстрації довідки у контролюючому органі. Після закінчення триденного строку довідка надсилається поштою.
При цьому, відповідно до пп. 2 п. 11.27 Порядку № 1588, обставинами заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) може бути, зокрема, наявність податкового боргу, грошових зобов`язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов`язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих (виплачених) найманим працівникам.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб регулює Закон України від Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 755-IV у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 9 Закону № 755-ІV відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі, в тому числі і відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Частинами 1, 11 статті 13 Закону № 755-IV передбачено, що інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.
Частинами 13, 14 статті 17 Закону № 755-IV передбачено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу; 3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення, злиття або приєднання; 4) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу, злиття або приєднання; 5) документи для державної реєстрації створення юридичної особи, визначені частиною першою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення; 6) документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання.
Положеннями п. 11 частини 1 статті 28 Закону № 755-IV встановлено наступне: підставою для відмови у державній реєстрації є те, що документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб .
З аналізу зазначених норм права вбачається, що державному реєстратору при вирішенні такого питання не надано право вимагати додаткових документів, які не передбачені вказаним Законом, а підстави для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи є чітко визначеними.
Вичерпний перелік таких підстав наведено у статті 28 Закону № 755-IV, однією з яких є надходження до державного реєстратора відомостей про наявність у юридичної особи, що має намір припинити свою діяльність, заборгованості зі сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
При цьому, приписами пп. 2 п. 2 спільного наказу Міністерства юстиції України та Міністерства фінансів України від 18.03.2016 № 759/5/371 Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України передбачено, що до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, про узгодження плану реорганізації юридичної особи такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби України, а саме:
- про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП.
Отже, Наказом № 759/5/371 визначено, що у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до ЄДР у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості про наявну заборгованість з податків/зборів юридичної особи, що підлягає припиненню.
Таке повідомлення надсилається за формою № 27-ОПП із обов`язковим зазначенням причин заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи, а саме, наявність заборгованості зі сплати податків і зборів.
Водночас, матеріали адміністративної справи не місять доказів направлення позивачем в порядку інформаційної взаємодії повідомлення за формою № 27-ОПП про наявність заперечення проти припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Фітнес УА з огляду на наявність податкового боргу
Також у справі відсутні докази, що підтверджують надходження до державного реєстратора відомостей щодо наявності у Товариства податкової заборгованості зі сплати податків, зборів та/або із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, чи про відкриті виконавчі провадження щодо цієї юридичної особи на час вчинення оскаржуваної реєстраційної дії або інші докази, що могли б мати наслідком відмову у проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи.
Разом з цим, суд звертає увагу, що Закон № 755-IV не покладає на державного реєстратора обов`язок під час вчинення реєстраційної дії припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками, перевіряти таку інформацію з власної ініціативи.
Як вже зазначалось судом, виключний перелік підстав для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи визначений у ст. 28 Закону № 755-IV, відповідно до пункту 11 частини 1 статті 28 якого однією з підстав для відмови у державній реєстрації є те, що документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
При цьому лише повідомлення органу податкової служби, яке надійшло до державного реєстратора про наявність заперечень щодо припинення юридичної особи є підставою для відмови в державній реєстрації припинення юридичної особи.
Єдиний документ, наявний в матеріалах адміністративної справи - Податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 23.10.2019 № 016165410 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 170 гривень. Акт перевірки від 29.08.2019 № 7725/16-15-12-12-12/39191055 на підставі якого було винесено вказане податкове повідомлення-рішення, позивачем до суду надано не було.
Реєстратором Києво-Святошинської РДА Київської області до ЄДР внесено запис № 13551110014010396 про припинення ТОВ Фітнес УА 05 грудня 2019 року. Тобто, станом на день державної реєстрації припинення Товариства у позивача була наявна інформація про наявність в останнього податкового боргу у розмірі 170 гривень.
Однак, жодного повідомлення за формою № 27-ОПП, як передбачено Наказом № 759/5/371 та на виконання ч. 1 ст. 28 Закону № 755-IV позивачем не надсилалось.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідач, вчиняючи реєстраційну дію, не отримував вказаного повідомлення, а за відсутності заперечень ГУ ДПС у Київській області проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ Фітнес УА , державний реєстратор діяв у відповідності до вимог чинного законодавства на підставі наявних у його розпорядженні документів.
Наведені вище обставини в своїй сукупності дають суду підстави для висновку щодо необґрунтованості позовних вимог та відсутності підстав для їх задоволення.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з вимогами ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтею 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 73 КАС України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Оскільки позивачем не було надано доказів направлення відповідачу повідомлення із запереченнями проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП у відповідності до чинного законодавства, то вимога позивача щодо зобов`язання скасувати реєстраційну дію, вчинену державним реєстратором Києво-Святошинської РДА Київської області від 05.12.2019 за № 13551110014010396, згідно з якою ТОВ Фітнес УА (код ЄРДПОУ 39191055) припинено, не підлягає задоволенню.
Згідно з п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Рішенням ЄСПЛ від 19 квітня 1993 року у справі Краска проти Швейцарії визначено, що ефективність справедливого розгляду досягається тоді, коли сторони процесу мають право представити перед судом ті аргументи, які вони вважають важливими для справи. При цьому такі аргументи мають бути почуті, тобто ретельно розглянуті судом. Іншими словами, суд має обов`язок провести ретельний розгляд подань, аргументів та доказів, поданих сторонами.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, проаналізувавши всі обставини справи, з урахуванням нормативного регулювання спірних правовідносин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Київській області не підлягають задоволенню.
Оскільки у задоволенні позову відмовлено, то відповідно до ст. 139 КАС України відсутні підстави для розподілу судових витрат, понесених позивачем. Натомість відповідачем не надано доказів понесення судових витрат у даній справі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1, 2, 9, 72-78, 241-246, 250 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Головного управління ДПС у Київській області - відмовити повністю.
Рішення, відповідно до ст. 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Суддя К.С. Пащенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2021 |
Оприлюднено | 09.12.2021 |
Номер документу | 101728578 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пащенко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні