Постанова
від 23.06.2010 по справі 2а-1779/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 червня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-1779/10/1670

Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючого судді - Слоб одянюк Н.І.,

за участю секретаря - Дри жирук М.І.,

представника позивача - П рохорова Н.М.,

представника відповідача - Олефір В.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Приватн ого агропідприємства "Диканс ьке" про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й та пені, -

В С Т А Н О В И В:

28 квітня 2010 року Полтав ське обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів звернулося до Полтавсь кого окружного адміністра тивного суду з адміністратив ним позовом до Приватного аг ропідприємства "Диканське" п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій в ро змірі 9232,43 грн та пені в сумі 36,01 г рн.

В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначив, що відпов ідачем було порушено вимоги статті 19 Закону України "Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні", а саме: в 2009 році відповідачем не вико нано нормативу робочих місць , призначених для працевлашт ування інвалідів, у кількост і 1 робочого місця, що має насл ідком накладення адміністра тивно-господарських санкцій в розмірі 9232,43 грн та пені в сумі 36,01 грн у зв'язку з порушенням т ерміну сплати адміністратив но-господарських санкцій.

В судовому процесі предста вник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задов ольнити, посилаючись на обст авини, викладені в позовній з аяві.

Представник відповідача в судовому процесі позов визн ав та просив його задовольни ти.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини, об' єктивно оцінивши докази, що мають юри дичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Частинами 1, 2 статті 19 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” в редакції Закону, щ о діяла впродовж 2009 року, перед бачено, що для підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій, громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, у кількості одного робочо го місця /частина 1/; підприємс тва, установи, організації, у т ому числі підприємства, уста нови, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, самостійно розраховують кількість робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів відповідно до н ормативу, встановленого част иною першою цієї ж статті, і за безпечують працевлаштуванн я інвалідів /частина 2/.

Відповідно до наявної в мат еріалах справи копії звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2009 рік (форм а № 10-ПІ), наданого відповідаче м Полтавському обласном у відділенню Фонду соціально го захисту інвалідів, середн ьооблікова кількість штатни х працівників облікового скл аду у відповідача за цей пері од становила 37 особи. У відпов ідності до вимог статті 19 зазн аченого Закону норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів становить 1 робо че місце. Разом з тим, згідно в казаного Звіту відповідачем в 2009 році не було створено жодн ого робочого місця для праце влаштування інвалідів та пра цівники, яким відповідно до ч инного законодавства встано влена інвалідність, не працю вали. Тобто підприємством не виконано норматив робочих м ісць для працевлаштування ін валідів у кількості 1 робочог о місця.

Частиною 3 статті 19 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” передбачено, що підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичні о соби, які використовують най ману працю, самостійно здійс нюють працевлаштування інва лідів у рахунок нормативів р обочих місць, виходячи з вимо г статті 18 цього Закону.

Статтею ж 18 встановлено, що з абезпечення прав інвалідів н а працевлаштування та оплачу вану роботу, в тому числі з умо вою про виконання роботи вдо ма, здійснюється шляхом їх бе зпосереднього звернення до п ідприємств, установ, організ ацій чи до державної служби з айнятості.

Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Отже, нормами цієї статті вс тановлені конкретні обов' я зки підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, установ, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, які вико ристовують найману працю /да лі по тексту - роботодавців/ ст осовно забезпечення прав інв алідів на працевлаштування, виконання яких роботодавцям и презумує виконання їх обов ' язку щодо самостійного пра цевлаштування інвалідів, вст ановленого частиною 3 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні”. А оскільки п рацевлаштування інвалідів р оботодавцями неможливе без в ідповідного волевиявлення і нвалідів, то норми статті 18 та кож визначають, хоч і опосере дковано, обов' язок інваліді в звернутися з метою працевл аштування або до роботодавці в безпосередньо, або до центр у зайнятості. В свою чергу аль тернативний спосіб реалізац ії прав інвалідів на працевл аштування зумовлює обов' яз ок роботодавців звітувати до центру зайнятості про наявн ість вакантних робочих місць , призначених для працевлашт ування інвалідів.

Згідно з Наказом Міністерс тва праці та соціальної полі тики України від 19.12.2005 № 420 “Про з атвердження форм звітності т а інструкцій щодо їх заповне ння” формою звітності робото давців про наявність вакантн их місць, в тому числі признач ених для працевлаштування ін валідів, є форма № 3-ПН „Звіт пр о наявність вакансій”, яка ві дповідно до пункту 4 статті 20 З акону України “Про зайнятіст ь населення ” подається робо тодавцями до державної служб и зайнятості щомісячно.

У графі 15 цього Звіту наводя ться дані про можливість пра цевлаштування на вільне робо че місце (вакантну посаду) осо би, що належить до окремої кат егорії громадян, які потребу ють соціального захисту і не здатні на рівних умовах конк урувати на ринку праці, у раху нок річної броні, установлен ої місцевими державними адмі ністраціями, виконавчими орг анами відповідних рад за под анням центрів зайнятості, ві дповідно до статті 5 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння", із змінами та доповнення ми, а також інвалідів, пенсіон ерів, студентів та інших.

З огляду на викладене, звіт за формою 3-ПН є актом інформув ання органу працевлаштуванн я про створені роботодавцем робочі місця для працевлашту вання інвалідів.

Цей звіт є водночас і запито м про направлення до роботод авця інвалідів для працевлаш тування, оскільки центр зайн ятості, отримавши інформацію від інвалідів насамперед пр о їх бажання працювати, а від р оботодавця - про намір та мо жливості працевлаштувати ін валідів, не тільки має змогу, а й зобов' язаний відреагуват и на можливості конкретного роботодавця забезпечити інв алідів певною працею та бажа ння конкретних інвалідів реа лізувати своє право на праце влаштування з врахуванням ін дивідуальних функціональни х можливостей, обумовлених і нвалідністю, наявних у них кв аліфікації та знань. До таког о висновку можна дійти, виход ячи зі змісту норм статті 18-1 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” та пункту 2 статт і 19 Закону України “Про зайнят ість населення”.

Так, відповідно до статті 18-1 Закону України “Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні ” інвалід, який не досяг пенсійного віку, не п рацює, але бажає працювати, ма є право бути зареєстрованим у державній службі зайнятост і як безробітний.

Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.

Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.

Державна служба зайнятост і може за рахунок Фонду соціа льного захисту інвалідів над авати дотацію роботодавцям н а створення спеціальних робо чих місць для інвалідів, заре єстрованих у державній служб і зайнятості, а також проводи ти професійну підготовку, пі двищення кваліфікації і пере підготовку цієї категорії і нвалідів у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни.

Згідно з пунктом 2 статті 19 За кону України “Про зайнятість населення” Державна служба зайнятості має право направл яти для працевлаштування на підприємства, в установи і ор ганізації всіх форм власност і при наявності там вільних р обочих місць (вакантних поса д) громадян, які звертаються д о служби зайнятості, відпові дно до рівня їх освіти і профе сійної підготовки, а інвалід ів, крім того, - відповідно до р екомендацій МСЕК, наявних у н их кваліфікації і знань та з у рахуванням їх побажань.

Згідно пояснень представн ика відповідача, наданих в су довому процесі, Приватним аг ропідприємством "Диканське" в 2009 році звіти про наявність в акансій (форми 3-ПН), призначен их для працевлаштування інва лідів, до Диканського районн ого центру зайнятості не под авались, робочі місця для інв алідів на виконання норматив у, встановленого Законом Укр аїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні”, не створювалися через н езнання діючого законодавст ва.

Відповідно до статті 20 зазн аченого Закону підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції, сума яких в изначається в розмірі середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, установі, організації за ко жне робоче місце, призначене для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом. Дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї, у тому числі підприємстві, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, у фізично ї особи, яка використовує най ману працю. Порушення термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 ві дсотків річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму не доїмки за весь її строк.

У відповідача в 2009 році кільк ість штатних працівників скл адала 37 працівників, фонд опла ти праці у вказаному році скл адав 341 600,00 грн, середньорічна за робітна плата штатного праці вника дорівнювала: 341 600,00 : 37 = 9232,43 г рн.

За 1 робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом, ві дповідач до 16.04.2010 (термін сплати , встановлений частиною 4 стат ті 20 вказаного Закону, - до 15 кв ітня року, наступним за роком , у якому відбулося порушення нормативу) повинен був самос тійно сплатити адміністрати вно-господарські санкції у р озмірі 9 232,43 х 1 = 9 232,43 грн.

У зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій до встановленого термін у позивачем було нараховано пеню у розмірі 36,01 грн (9 232,43 грн х 0, 03%) х 13 дн.

Оскільки вказані суми так і не були сплачені відповідач ем, то відповідно до частини 5 статті 20 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні” ці сум и можуть бути стягнуті в прим усовому порядку за відповідн им рішенням суду.

За таких обставин заявлена по цій справі позовна вимога визнається судом обґрунтова ною, а визнання позову законн им і тому позов підлягає задо воленню.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Полтавського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до При ватного агропідприємства "Ди канське" про стягнення адмін істративно-господарських са нкцій в розмірі 9 232,43 грн та пені в сумі 36,01 грн задовольнити.

Стягнути з Приватного агро підприємства "Диканське" (вул . Юрія Кононенка, 31, с. Великі Бу дища, Диканський район, Полта вська область, код ЄДРПОУ 32790496) н а користь Полтавського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів (вул. Зигіна, 1, м. Полтава, отрим увач: УДК в Диканському район і, банк отримувача: ГУДКУ в Пол тавській області, р/р 31210230700107, код ЄДРПОУ 34698390, МФО 831019) адміністрат ивно-господарські санкції в розмірі 9 232 (дев'ять тисяч двіст і тридцять дві) грн 43 коп та пен ю за порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій в сумі 36 (тридця ть шість) грн 01 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Харківського апеляц ійного адміністративного су ду через Полтавський окр ужний адміністративний суд ш ляхом подачі в 10 - денний строк з дня її проголошення, а в раз і складання постанови у повн ому обсязі відповідно до ста тті 160 КАС України - з дня складе ння в повному обсязі, заяви пр о апеляційне оскарження і по данням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з п одачею її копії до апеляційн ої інстанції, або без поперед нього подання заяви про апел яційне оскарження, якщо апел яційна скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова набирає законно ї сили після закінчення цьог о строку. У разі подання апеля ційної скарги постанова, якщ о її не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постан ови виготовлено 29 червня 2010 ро ку.

Суддя Н.І. Слободянюк

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2010
Оприлюднено09.08.2010
Номер документу10176854
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1779/10/1670

Постанова від 23.06.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні