ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 грудня 2021 року м. Київ № 640/19008/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології до проМіністерства енергетики та захисту довкілля України зобов`язання вчинити дії,
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
Товариство з обмеженою відповідальністю Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Міністерства екології та природних ресурсів України (далі по тексту - відповідач) про:
зобов`язання відповідача скасувати наказ від 10.08.2018 №299 Про анулювання ліцензії в частині анулювання ТОВ Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології ліцензії від 08.01.2014 №1 на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання небезпечних відходів);
зобов`язання відповідача внести зміни до Ліцензійного реєстру (поводження з небезпечними відходами) шляхом зроблення запису про чинність ліцензії ТОВ Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання небезпечних відходів).
Ухвалою суду від 16.11.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою суду від 08.12.2021 замінено Міністерство екології та природних ресурсів України (відповідач) на правонаступника Міністерство енергетики та захисту довкілля України.
Позовні вимоги обґрунтовані протиправними діями відповідача щодо не скасування наказу від 10.08.2018 №299 Про анулювання ліцензії в частині анулювання ТОВ Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології ліцензії від 08.01.2014 №1 на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання небезпечних відходів).
07 грудня 2018 року відповідачем подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого проти задоволення позовних вимог заперечує повністю.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив.
На підставі наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 28.11.2017 №447 Про затвердження План-графіку здійснення заходів державного нагляду (контролю) та посвідчення (направлення) на право проведення планової перевірки від 24.07.2018 №75/18 в період з 30.07.2018 по 03.08.2018 головним спеціалістом відділу дозвільно-ліцензійної діяльності та контролю управління з питань оцінки впливу на довкілля та дозвільно-ліцензійної діяльності Департаменту екологічної безпеки та дозвільно-ліцензійної діяльності Стеценко Анастасією Олександрівною та провідним спеціалістом відділу дозвільно-ліцензійної діяльності та контролю управління з питань оцінки впливу на довкілля та дозвільно-ліцензійної діяльності Департаменту екологічної безпеки та дозвільно-ліцензійної діяльності Анциферовою Анною Олександрівною проведено перевірку додержання ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами ТОВ Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології , про що зроблено відповідний запис у Журналі реєстрації перевірок підприємства.
За результатами вказаної перевірки вищезазначеними посадовими особами складено:
Акт за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами ТОВ Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології №75/18 від 03.08.2018;
Акт про відмову ТОВ Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології у проведенні планової перевірки додержання ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами №75/18-1 від 03.08.2018.
На підставі Акту про відмову у проведенні планової перевірки відповідачем видано наказ №299 від 10.08.2018 Про анулювання ліцензій , яким анульовано ТОВ Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології ліцензію від 08.01.2014 №1 (збирання, зберігання небезпечних відходів) та внесено до Ліцензійного реєстру інформацію про анулювання ТОВ Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології ліцензії на операції поводження з небезпечними відходами.
Не погоджуючись з наказом Міністерства №299 від 10.08.2018 Про анулювання ліцензій позивачем до Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування подано апеляцію.
Розпорядженням Державної регуляторної служби України від 14.09.2018 №93 Про усунення порушень законодавства у сфері ліцензування зобов`язано Міністерство екології та природних ресурсів України усунути порушення вимог вказаних вище законів України Про ліцензування видів господарської діяльності та Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , скасувавши наказ від 10.08.2018 №299 Про анулювання ліцензій в частині анулювання ТОВ ЕЦ ПНВ ПТ ліцензії від 08.01.2014 №1 на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання небезпечних відходів).
Разом з тим, як зазначає відповідач, Міністерство не погоджуючись з розпорядженням Державної регуляторної служби України від 14.09.2018 №93 Про усунення порушень законодавства у сфері ліцензування оскаржило його в судовому порядку до Окружного адміністративного суду міста Києва.
Так, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.03.2019 справі №640/18401/18 закрито провадження у справі за позовом Міністерства екології та природних ресурсів України до Державної регуляторної служби України на підставі п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.05.2019 ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.03.2019 залишено без змін.
Постановою Верховного Суду від 27.02.2020 постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.05.2019 та ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.03.2019 залишено без змін.
Як зазначає позивач в адміністративному позові, станом на момент звернення до суду з даним позовом (15.11.2018) відповідачем розпорядження Державної регуляторної служби України від 14.09.2018 №93 Про усунення порушень законодавства у сфері ліцензування не виконано, наказ від 10.08.2018 №299 Про анулювання ліцензії в частині анулювання ТОВ Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології ліцензії від 08.01.2014 №1 на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання небезпечних відходів), не скасований.
Не погоджуючись з бездіяльністю відповідача та у зв`язку із цим про зобов`язання вчинити дії, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Вирішуючи дану справу, суд виходить з наступного.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.
За результатами здійснення планового заходу або позапланового заходу посадова особа державного нагляду (контролю) складає акт (п. 6 ст.7 даного Закону).
Згідно з п. 8 ч. 2 ст. 16 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності підставою для прийняття рішення про анулювання ліцензії є: акт про відмову ліцензіата у проведенні перевірки органом ліцензування. Відмовою ліцензіата у проведенні перевірки органом ліцензування вважається недопуск уповноважених посадових осіб органу ліцензування до здійснення перевірки додержання ліцензіатом вимог відповідних ліцензійних умов за відсутності передбачених для цього законом підстав (зокрема, ненадання документів, інформації щодо предмета перевірки на письмову вимогу посадових осіб органу ліцензування, відмова в доступі посадових осіб органу ліцензування до місць провадження діяльності, що підлягає ліцензуванню, об`єктів, що використовуються ліцензіатом при провадженні діяльності, що підлягає ліцензуванню, або відсутність протягом першого дня перевірки за місцезнаходженням ліцензіата особи, уповноваженої представляти інтереси ліцензіата на час проведення перевірки).
Відповідачем наголошено на тому, що позивач не допустив перевіряючих до проведення перевірки, що підтверджується актом №75/18-1 від 03.08.2018 про відмову у проведенні перевірки.
Щодо даного доводу відповідача, суд зазначає наступне.
Як зазначає представник позивача, перевіряючих було допущено до перевірки, що підтверджується відміткою із підписами перевіряючих в Журналі реєстрації перевірок №01.
Отже, позивачем допущено перевіряючих до проведення перевірки, а тому твердження відповідача про не допуск є необґрунтованими.
Крім того, судом встановлено, що також підтверджується матеріалами справи, ТОВ Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології 03.08.2018 за вх. №31 надано до Міністерства екології та природних ресурсів України План заходів щодо усунення виявлених порушень, відповідно до Акту складеного за результатами проведеного заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження небезпечними відходами від 03.08.2018 №75/18-1, з додатками. Також позивачем подано 09.08.2018 №41 лист Щодо усунення недоліків з висновком санітарно-епідеміологічної експертизи від 08.08.2018 №602-123-20-2/34977.
Разом з тим, судом встановлено, що Розпорядженням Державної регуляторної служби України від 14.09.2018 №93 Про усунення порушень законодавства у сфері ліцензування зобов`язано Міністерство екології та природних ресурсів України усунути порушення вимог вказаних вище законів України Про ліцензування видів господарської діяльності та Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , скасувавши наказ від 10.08.2018 №299 Про анулювання ліцензій в частині анулювання ТОВ ЕЦ ПНВ ПТ ліцензії від 08.01.2014 №1 на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання небезпечних відходів).
У той же час, як зазначено вище, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.03.2019 справі №640/18401/18, яка залишена без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.05.2019 та постановою Верховного Суду від 27.02.2020, закрито провадження у справі за позовом Міністерства екології та природних ресурсів України до Державної регуляторної служби України про скасування Розпорядженням Державної регуляторної служби України від 14.09.2018 №93 Про усунення порушень законодавства у сфері ліцензування на підставі п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України.
Відповідно до частини одинадцятої статті 5 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності рішення Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування приймається більшістю голосів її членів і оформлюється протокольним рішенням, що підписується особою, яка головувала на засіданні Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування, та секретарем ради, який призначається головою ради з числа її членів.
Рішення Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування щодо розгляду апеляцій або інших скарг здобувачів ліцензії чи ліцензіатів, проектів нормативно-правових актів та/або пропозицій про запровадження чи скасування ліцензування виду господарської діяльності є обов`язковими для розгляду спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування у триденний строк з дня ухвалення відповідного рішення Експертно-апеляційною радою з питань ліцензування і є підставою для видання спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування розпорядження про задоволення апеляції або про відхилення апеляції, про розгляд скарг, про погодження чи відхилення проектів нормативно-правових актів та/або усунення порушень законодавства у сфері ліцензування.
Разом з тим, як станом на момент звернення позивача з даним позовом до суду (15.11.2018), так і станом на день прийняття рішення у даній справі, відповідачем не надано доказів скасування наказу від 10.08.2018 №299 Про анулювання ліцензій в частині анулювання ТОВ ЕЦ ПНВ ПТ ліцензії від 08.01.2014 №1 на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання небезпечних відходів).
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, на думку суду, вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приходить висновку про наявність правових підстав для стягнення на користь позивача судового збору у розмірі 1762,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології (м. Черкаси, 18002, вул. Кірова, 102/1, оф. 5, код ЄДРПОУ 37715319) задовольнити повністю.
2. Зобов`язати Міністерство енергетики та захисту довкілля України (м. Київ, 03035, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, код ЄДРПОУ 43672853) скасувати наказ Міністерства екології та природних ресурсів України від 10.08.2018 №299 Про анулювання ліцензії в частині анулювання ТОВ Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології ліцензії від 08.01.2014 №1 на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання небезпечних відходів).
3. Зобов`язати Міністерство енергетики та захисту довкілля України (м. Київ, 03035, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, код ЄДРПОУ 43672853) внести зміни до Ліцензійного реєстру (поводження з небезпечними відходами) шляхом зроблення запису про чинність ліцензії ТОВ Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання небезпечних відходів).
4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології (м. Черкаси, 18002, вул. Кірова, 102/1, оф. 5, код ЄДРПОУ 37715319) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 1762,00грн. за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства енергетики та захисту довкілля України (м. Київ, 03035, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, код ЄДРПОУ 43672853).
Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2021 |
Оприлюднено | 13.12.2021 |
Номер документу | 101805920 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні