Постанова
від 16.11.2021 по справі 917/1403/20
ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" листопада 2021 р. Справа№ 917/1403/20

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Разіної Т.І.

суддів: Михальської Ю.Б.

Іоннікової І.А.

Секретар судового засідання: Безрадна А.Л.

За участю представників учасників процесу: згідно протоколу судового засідання від 16.11.2021

Розглянув у відритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА" на рішення Господарського суду міста Києва від 27.07.2021 у справі №917/1403/20 (суддя Борисенко І.І., м. Київ, повний текст рішення складено 02.08.2021)

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА", Полтавська обл., м. Полтава,

до Полтавської обласної державної адміністрації, Полтавська обл.,

м. Полтава,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача:

1. Полтавська районна державна адміністрація Полтавської області, Полтавська область, Полтавський район, с. Сем`янівка;

2. Служба автомобільних доріг у Полтавській області, Полтавська обл.,

м. Полтава,

про визнання незаконним та скасування розпорядження

За результатами розгляду апеляційної скарги, Північний апеляційний господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

Короткий зміст позовних вимог

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА" (далі - позивач) звернувся до Господарського суду Полтавської області з позовом до Полтавської обласної державної адміністрації ( далі - відповідач), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Полтавської районна державної адміністрації Полтавської області (далі - третя особа 1) та Служба автомобільних доріг у Полтавській області (далі - третя особа 2), в якій просив суд визнати незаконним та скасувати розпорядження тимчасово виконувача обов`язків голови Полтавської обласної державної адміністрації Пругло О. від 30.10.2019 "Про розірвання договору оренди землі з Товариством з обмеженою відповідальністю "Техноторг-Полтава" та розпорядження голови Полтавської обласної державної адміністрації Синєгубова О. № 75 від 07.02.2020 "Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 30.10.2019 №819".

Позовні вимоги мотивовані тим, що дані розпорядження, на думку позивача, прийняті з порушенням Закону України "Про оренду землі", оскільки орендована ним земельна ділянка використовувалася за цільовим призначенням та з дотриманням вимог чинного законодавства та умов договору оренди землі від 08.07.2010.

Короткий зміст рішення місцевого господарського суду та мотиви його ухвалення

Рішенням Господарського суду міста Києва від 27.07.2021 у справі №917/1403/20 в задоволенні позовних відмовлено повністю.

Рішення суду першої інстанції мотивовано тим, що:

- у п. 39 Договору оренди землі від 08.07.2010 укладеним між позивачем та відповідачем визначено, що однією з підстав розірвання договору в односторонньому порядку є використання земельної ділянки не за цільовим призначенням;

- акт обстеження земельної ділянки площею 0,4800 га (кадастровий номер 5324085200:00:023:0030), що розташована за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 17.10.2019 жовтня 2019 та акт обстеження земельної ділянки №1232-ДК/0005/АП/09/01/-20 від 08.01.2020 є належними доказами використання зазначеної земельної ділянки з порушенням вимог п. а ст. 96 та ст. 168 Земельного кодексу України;

- факт використання земельної ділянки не за цільовим призначенням житлової та громадської забудови державної власності площею 0,4800 га з кадастровим номером 532408200:00:023:0030, яка розташована за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області з порушення вимог пункту "а" ст. 96 Земельного Кодексу України та ст. 168 Земельного кодексу України також підтверджується листом Головного управління Держгеокадастру у Полтавській від 18.05.2020 №ПІ-102/0-129/0/63-20;

- вище перелічені акти, які були складені за наслідками проведеного вищезазначеного державного нагляду, що є підставою для прийняття розпорядження від 07.02.2020 № 75, яким внесено зміни до розпорядження від 30.10.2019 № 819, відповідно до яких розпорядження від 30.10.2019 № 819 "Про розірвання договору оренди землі з ТОВ "Техноторг-Полтава" набирає чинності з моменту оформлення Управлінням з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо використання Товариством з обмеженою відповідальністю "Техноторг-Полтава" земельної ділянки з кадастровим номером 5324085200:00:023:0030, тому відсутні підстави для визнання та скасування вказаних розпоряджень;

- розпорядженням голови Полтавської облдержадміністрації № 441 від 10.08.2020 року надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки державної власності іншого призначення у постійне користування зі зміною її цільового призначення, площею 0,4800 га (кадастровий номер 5324085200:00:023:0030) для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (для реконструкції (будівництва) автомобільної дороги державного значення загального користування М-03 Київ - Харків - Довжанський на ділянці Лубни - Полтава, Полтавська область), що розташована за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області;

- земельна ділянка використовується Службою автомобільних доріг у Полтавській області за цільовим призначенням. Роботи з реконструкції (будівництва) автомобільної дороги загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський перебувають на завершальній стадії. (Проект "Реконструкція автомобільної дороги державного значення М-03 Київ- Харків-Довжанський на ділянці Лубни - Полтава Полтавської області, км 210 + 000 - км 300 + 550, км 323 + 000 - км 329 + 050, Полтавська область", затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 серпня 2013 № 562-р.);

- за умови визнання незаконними і скасування спірних розпоряджень права позивача не відновляться та це не призведе до реального й ефективного захисту його інтересів, оскільки земельну ділянку передано Службі автомобільних доріг у Полтавській області у постійне користування, на якій на завершальному етапі відбуваються роботи з реконструкції (будівництва) автомобільної дороги загального користування державного значення М-03, а отже земельна ділянка використовуватися для суспільних потреб, тому позивачем обрано невірний та неефективний спосіб захисту своїх порушених прав.

При цьому, суд першої інстанції керувався положеннями ст.ст. 21, 651 Цивільного кодексу України, ст. 188 Господарського кодексу України, ст.ст. 84, 96, 122, 168 Земельного кодексу України.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги та узагальнення її доводів

Не погодившись із прийнятим рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА" (далі - скаржник) звернулося до Північного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення Господарського суду міста Києва від 27.07.2021 скасувати та постановити нове, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі, а саме: визнати незаконним та скасувати розпорядження тимчасово виконувача обов`язків голови Полтавської обласної державної адміністрації Пругло О. №819 від 30.10.2019 Про розірвання договору оренди землі в ТОВ "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА" та розпорядження голови Полтавської обласної державної адміністрації Синєгубова О. №75 від 07.02.2020 Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 30.10.2019 №819 .

Апеляційна скарга Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА" обґрунтована порушенням місцевим господарським судом норм матеріального права, зокрема, - ст.ст. 15, 16, 21, 651 Цивільного кодексу України, ст. 188 Господарського кодексу України, ст.ст. 1, 31 Закону України Про оренду землі , ст.ст. 19, 20, 93, 152 Земельного кодексу України та порушенням норм процесуального права, а саме: ст.ст. 2, 4 Господарського процесуального кодексу України; не з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, недоведеністю обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими, невідповідністю висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, встановленим обставинам справи.

Зокрема, узагальнені доводи Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА" зводяться до того, що місцевим господарським судом не було надано оцінку п. п. 15, 16 договору оренди землі від 08.07.2010; не враховано надані позивачем докази сплати витрат сільськогосподарського виробництва, докази щодо цільового використання земельної ділянки та перешкоджання в користуванні орендованою земельною ділянкою, щодо захисту орендарем своїх прав шляхом звернення до правоохоронних органів. Скаржник вважає, що місцевий господарський дійшов передчасного висновку про використання позивачем земельної ділянки не за цільовим призначенням, що у свою чергу свідчить про порушення умов договору оренди земельної ділянки.

Заявник вказує, що єдиним органом державної влади, який може встановити чи використовувалася земельна ділянка за цільовим призначенням є центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі - Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру. При цьому, судом першої інстанції не враховано лист Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 20.07.2020 №ПІ-102/0-129-0/63-20 з повідомленням про те, що порушення вимог земельного законодавства позивачем при використанні земельної ділянки не визначено. Водночас, місцевий господарський суд помилково зазначає про те, що оскільки право позивача оренди земельної ділянки припинено 11.02.2020, то на момент складання листа Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 20.07.20250 №ПІ-102/0-129-0/63-20, позивач не був користувачем земельної ділянки, залишивши поза увагою той факт, що перевірку було проведено 08.01.2020.

Узагальнені доводи та заперечення інших учасників справи

21.10.2021 від відповідача через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду надійшов відзив на апеляційну скаргу позивача, у якому останній просить апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА" залишити без задоволення, а рішення Господарського суду міста Києва від 27.07.2021 у справі №917/1403/20.

Відповідач у відзиві на апеляційну скаргу позивача вказував на те, що рішення суду першої інстанції прийнято з дотриманням норм матеріального та процесуального права, у зв`язку з чим підстави для його скасування - відсутні.

Відзиви на апеляційну скаргу від третіх осіб 1,2 до суду апеляційної інстанції у встановлений строк не надходили.

Частиною 3 ст. 263 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), що відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що треті особи 1,2 не був обмежений у своїх процесуальних правах надати відзив на апеляційну скаргу через канцелярію суду або шляхом їх направлення на адресу суду поштовим відправленням. Відтак, приймаючи до уваги, що треті особи 1, 2 у строк, встановлений судом апеляційної інстанції не подав відзиву на апеляційну скаргу, суд дійшов висновку, що неподання третіми особами 1, 2 відзиву не перешкоджає вирішенню справи по суті за наявними в ній матеріалами.

Дії суду апеляційної інстанції щодо розгляду апеляційної скарги по суті

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.09.2021 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА" у справі №917/1403/20 передано для розгляду колегії суддів у складі: головуючий суддя - Разіна Т.І., судді: Іоннікова І.А., Тарасенко К.В.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 27.09.2021 відкрито апеляційне провадження у справі №917/1403/20; розгляд апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА" на рішення Господарського суду міста Києва від 27.07.2021 призначено на 02.11.2021.

Розпорядженням керівника апарату суду №09.1-08/5556/21 від 01.11.2021 у зв`язку з перебуванням судді Тарасенко К.В. у відпустці, відповідно до підпунктів 2.3.25., 2.3.49. пункту 2.3. Положення про автоматизовану систему документообігу суду, призначено повторний автоматизований розподіл справи № 917/1403/20.

Відповідно до витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 01.11.2021 визначено наступний склад колегії суддів: головуючий суддя Разіна Т.І., судді: Михальська Ю.Б, Іоннікова І.А.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 02.11.2021 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА" на рішення Господарського суду міста Києва від 27.07.2021 у справі № 917/1403/20 прийнято до провадження колегією суддів у складі: головуючого судді Разіна Т.І., судді: Михальська Ю.Б, Іоннікова І.А; розгляд справи №917/1403/20 призначено на 16.11.2021.

Явка учасників процесу

У судове засідання 16.11.2021 з`явився представник відповідача.

Позивач та треті особи 1, 2 у судове засідання не з`явилися, про причини неявки суд не повідомили про дату, час та місце розгляду апеляційної скарги були повідомлені належним чином, що підтверджується наявними у матеріалах справи повідомленнями про вручення поштових відправлень.

Заяв/клопотань про відкладення розгляду апеляційної скарги від позивача та третіх осіб 1, 2 через відділ забезпечення автоматизованого розподілу, контролю та моніторингу виконання документів Північного апеляційного господарського суду не надходило.

Відповідно до ч. 12 ст. 270 Господарського процесуального кодексу України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

З огляду на те, що позивач та треті особи 1, 2 належним чином повідомлені про дату, час та місце проведення судового засідання у даній справі, явка представників сторін судом апеляційної інстанції обов`язковою не визнавалась, а участь в засіданні суду є правом, а не обов`язком сторони (ст. 42 ГПК України), зважаючи на відсутність від позивача та третіх осіб 1, 2 клопотань/заяв про відкладення розгляду справи з поданням відповідних доказів, а також враховуючи положення ч. 12 ст. 270 ГПК України, суд апеляційної інстанції прийшов до висновку про можливість розгляду справи за відсутності останніх.

Позиція представників сторін у справі

Представник відповідача у судовому засіданні доводи апеляційної скарги заперечував з підстав, викладених у відзиві на неї та просив апеляційну скаргу позивача залишити без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Фактичні обставини справи встановлені судом апеляційної інстанції

08.07.2010 між Полтавською районною державною адміністрацією Полтавської області як орендодавцем, на виконання розпорядження голови Полтавської районної державної адміністрації Полтавської області від 22.06.2010 р. № 792 та Товариством з обмеженою відповідальністю "Техноторг-Полтава" як орендарем укладено Договір оренди землі.

Відповідно до Договору Орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для комерційного використання, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, загальною площею 0,48 га, кадастровий номер 5324085200:00:023:0030.

Земельна ділянка передається в оренду під будівництво виставково-торгівельного комплексу сільськогосподарської техніки та вантажного транспорту з станцією технічного обслуговування, цільове призначення земельної ділянки - для іншого призначення (код УКЦВЗ 3,4).

Договір укладено на 49 (сорок дев`ять) років до 07.07.2059 року.

Розпорядженням Полтавської облдержадміністрації від 10.10.2019 року №768 створено тимчасову комісію з метою обстеження земельної ділянки площею 0,4800 га (кадастровий номер 5324085200:00:023:0030), що розташована за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, якій доручено провести обстеження земельної ділянки та підготувати відповідні документи до 31.10.2019 року.

17.10.2019 року вищезазначеною Тимчасовою комісією було проведено обстеження вказаної земельної ділянки та складено відповідний Акт обстеження.

Згідно з цим Актом обстеження земельної ділянки площею 0,4800 га (кадастровий номер 5324085200:00:023:0030), що розташована за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 17 жовтня 2019 року встановлено, що земельна ділянка відповідно до пункту 15 договору оренди землі від 08.07.2010 року укладеного між Полтавською районною державною адміністрацією та ТОВ "Техноторг-Полтава" передана орендарю під будівництво виставково-торгівельного комплексу сільськогосподарської техніки та вантажного транспорту з станцією технічного обслуговування.

Тимчасовою комісією встановлено, що зазначена земельна ділянка забур`янена (зафіксовано фотографічними знімками), на ній відсутні ознаки ведення будівельних робіт та будь-якої господарської діяльності, тобто орендар не почав використовувати земельну ділянку відповідно до умов укладеного договору не зважаючи на те, що схемою планування Полтавської області зазначена земельна ділянка відноситься до території переважного містобудівного освоєння (зона урбанізації), що може відповідати намірам забудови. План зонування або детальний план територій, як вимагає Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" не виготовлялися.

30.10.2019 Полтавською облдержадміністрацією видано розпорядження №819 "Про розірвання договору оренди землі з Товариством з обмеженою відповідальністю "Техноторг-Полтава", відповідно до якого розірвано в односторонньому порядку договір оренди землі, укладений 08.07.2010 року між Полтавською районною державною адміністрацією та ТОВ "Техноторг-Полтава", що зареєстрований у Полтавському районному реєстраційному відділі Полтавської регіональної філії ДП "Центр ДЗК" про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 08.07.2010 р. за № 041054000263, на земельну ділянку державної власності площею 0,48 га, (кадастровий номер 5324085200:00:023:0030), що розташована за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, для комерційного використання, під будівництво виставково-торгівельного комплексу сільськогосподарської техніки та вантажного транспорту з станцією технічного обслуговування, у зв`язку з нецільовим використання земельної ділянки.

08.01.2020 року на виконання Наказу Головного управлінням Держгеокадастру у Полтавській області від 19.12.2019 № 1232-ДК "Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності" було здійснено державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, шляхом обстеження земельної ділянки площею 0,4800 га (землі, які використовуються в комерційних цілях) з кадастровим номером 5324085200:00:023:0030 на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.

В ході проведення вищезазначеного державного нагляду за дотриманням земельного законодавства складено Акт обстеження вищезазначеної земельної ділянки № 1232-ДК/0005/АП/09/01/-20 від 08.01.2020, яким зафіксовано використання зазначеної земельної ділянки з порушенням вимог п. а ст. 96 та ст. 168 Земельного кодексу України

07.02.2020 розпорядженням Полтавської облдержадміністрації № 75 внесено зміни до розпорядження облдержадміністрації від 30.10.2019 р, № 819 згідно з яким останнє доповнено пунктом 5 такого змісту: "Розпорядження набирає чинності з моменту оформлення Управлінням з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області акта перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо використання Товариством з обмеженою відповідальністю "Техноторг-Полтава" земельної ділянки з кадастровим номером 5324085200:00:023:0030".

У зв`язку з тим, що позивач вважає вищезазначені розпорядження прийняті без дотримання чинного законодавства, останній звернувся до суду з позовом про визнання їх незаконними та скасування.

Крім того, місцевим господарським судом встановлено, що розпорядженням голови Полтавської облдержадміністрації № 441 від 10.08.2020 року надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки державної власності іншого призначення у постійне користування зі зміною її цільового призначення, площею 0,4800 га (кадастровий номер 5324085200:00:023:0030) для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (для реконструкції (будівництва) автомобільної дороги державного значення загального користування М-03 Київ - Харків - Довжанський на ділянці Лубни - Полтава, Полтавська область), що розташована за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.

На замовлення Служби автомобільних доріг у Полтавській області розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з цільовим призначенням - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (код згідно КВЦПЗ - 12.04) площею 0,4800 га (кадастровий номер 5324085200:00:023:0030), яка розташована за межами населених пунктів на території Полтавської міської територіальної громади Полтавського району Полтавської області (колишня Супрунівська сільська рада Полтавського району Полтавської області), для реконструкції (будівництва) автомобільної дороги загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський на ділянці Лубни-Полтава.

Розпорядженням Голови Полтавської обласної державної адміністрації "Про затвердження Службі автомобільних доріг у Полтавській області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки в постійне користування" від 17.03.2021 № 189 затверджено вищевказаний проект (копія розпорядження додається).

Ця земельна ділянка використовується Службою автомобільних доріг у Полтавській області за цільовим призначенням. Роботи з реконструкції (будівництва) автомобільної дороги загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський перебувають на завершальній стадії. (Проект "Реконструкція автомобільної дороги державного значення М-03 Київ- Харків-Довжанський на ділянці Лубни - Полтава Полтавської області, км 210 + 000 - км 300 + 550, км 323 + 000 - км 329 + 050, Полтавська область", затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 серпня 2013 № 562-р.).

Згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку цільове призначення спірної земельної ділянки - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, вид використання - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, для реконструкції (будівництва) автомобільної дороги державного значення загального користування М-ОЗ Київ-Харків-Довжанський на ділянці Лубни-Полтава (інформація Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку додана до матеріалів справи).

Мотиви та джерела права, з яких виходить суд апеляційної інстанції при прийнятті постанови

У відповідності до вимог ч.ч. 1, 2, 4, 5 ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. У суді апеляційної інстанції не приймаються і не розглядаються позовні вимоги та підстави позову, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Суд, беручи до уваги межі перегляду справи в апеляційній інстанції, заслухавши представника відповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при прийнятті оскаржуваного судового рішення, дійшов висновку, що апеляційна скарга позивача не підлягає задоволенню, а оскаржене рішення місцевого господарського суду не підлягає зміні чи скасуванню, виходячи з наступних підстав.

Відповідно до статті 21 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси. Суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Отже, підставами для визнання недійсним акта (рішення) є невідповідність його вимогам законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт, і порушення у зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі.

Згідно із ч.ч.1, 2 та ч. 3 ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.

У пункті "ґ" статті 141 ЗК України використання земельної ділянки не за цільовим призначенням визначено як підставу припинення права користування земельною ділянкою.

Відповідно до частин 3, 4 статті 31 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.

Відповідно до ч. 1 ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачене законом або договором.

Враховуючи вищевказані норми законодавства допускається можливість розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку у разі, якщо це передбачено умовами такого договору.

Наведені норми законодавства не забороняють сторонам договору оренди земельної ділянки передбачити випадки його розірвання в односторонньому порядку шляхом вчинення стороною одностороннього правочину, що оформляється прийняттям рішення у встановленому порядку (таку правову позицію викладено у постанові Верховного Суду від 04.04.2018 у справі № 910/8011/17).

Так, у п. 39 Договору оренди землі від 08.07.2010 визначено, що однією з підстав розірвання договору в односторонньому порядку є використання земельної ділянки не за цільовим призначенням.

Як вже зазначалось вище, розпорядженням Полтавської облдержадміністрації від 10.10.2019 року № 768 створено тимчасову комісію з метою обстеження земельної ділянки площею 0,4800 га (кадастровий номер 5324085200:00:023:0030), що розташована за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, якій доручено провести обстеження земельної ділянки та підготувати відповідні документи до 31.10.2019 року.

17.10.2019 року вищезазначеною Тимчасовою комісією було проведено обстеження вказаної земельної ділянки та складено відповідний Акт обстеження.

У акті обстеження земельної ділянки площею 0,4800 га (кадастровий номер 5324085200:00:023:0030), що розташована за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 17 жовтня 2019 року встановлено, що земельна ділянка відповідно до пункту 15 договору оренди землі від 08.07.2010 року укладеного між Полтавською районною державною адміністрацією та ТОВ "Техноторг-Полтава" передана орендарю під будівництво виставково-торгівельного комплексу сільськогосподарської техніки та вантажного транспорту з станцією технічного обслуговування.

Також Тимчасовою комісією встановлено, що зазначена земельна ділянка забур`янена (зафіксовано фотографічними знімками), на ній відсутні ознаки ведення будівельних робіт та будь-якої господарської діяльності, тобто орендар не почав використовувати земельну ділянку відповідно до умов укладеного договору не зважаючи на те, що схемою планування Полтавської області зазначена земельна ділянка відноситься до території переважного містобудівного освоєння (зона урбанізації), що може відповідати намірам забудови. План зонування або детальний план територій, як вимагає Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" не виготовлялися.

В акті також зазначено, що має місце необґрунтованість вилучення землі зі сфери сільськогосподарського виробництва для потреб іншої галузі.

Відповідно до п. "а" ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов`язані забезпечувати використання землі за цільовим призначенням.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що у п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" визначено, що невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням - невикористання земельної ділянки, крім реалізації науково обґрунтованих проектних рішень, або фактичне використання земельної ділянки, яке не відповідає її цільовому призначенню, встановленому при передачі земельної ділянки у власність чи наданні в користування, в тому числі в оренду, а також недодержання режиму використання земельної ділянки або її частини в разі встановлення обмежень (обтяжень).

Отже, вбачається використання земельної ділянки не за цільовим призначенням, що свідчить про порушення істотних умов договору оренди землі, що призвело до порушення режиму використання земельної ділянки її забур`янення.

Всупереч ст. 74 ГПК України доказів спростування виявлених порушень під час використання земельної ділянки суду не надано.

Згідно вимог ч. 1 ст. 96 ЗК України землекористувачі зобов`язані, зокрема, забезпечувати використання землі за цільовим призначенням та за свій рахунок приводити її у попередній стан у разі незаконної зміни її рельєфу, за винятком випадків незаконної зміни рельєфу не власником такої земельної ділянки.

Приписами статті 24 Закону України визначено, що орендодавець має право вимагати від орендаря використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з договором оренди.

Відповідно до вимог ч.ч. 1, 3 ст. 168 ЗК України ґрунти земельних ділянок є об`єктом особливої охорони. При здійсненні діяльності, пов`язаної з порушенням поверхневого шару ґрунту, власники земельних ділянок та землекористувачі повинні здійснювати зняття, складування, зберігання поверхневого шару ґрунту та нанесення його на ділянку, з якої він був знятий (рекультивація), або на іншу земельну ділянку для підвищення її продуктивності та інших якостей.

Місцевим господарським судом встановлено та убачається з матеріалів справи, що 08.01.2020 року на виконання Наказу Головного управлінням Держгеокадастру у Полтавській області від 19.12.2019 № 1232-ДК "Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності" було здійснено державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, шляхом обстеження земельної ділянки площею 0,4800 га (землі, які використовуються в комерційних цілях) з кадастровим номером 5324085200:00:023:0030 на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.

В ході проведення вищезазначеного державного нагляду за дотриманням земельного законодавства складено акт обстеження вищезазначеної земельної ділянки № 1232-ДК/0005/АП/09/01/-20 від 08.01.2020, яким зафіксовано використання зазначеної земельної ділянки з порушенням вимог п. а ст. 96 та ст. 168 Земельного кодексу України.

Так, в акті зазначено, що земельна ділянка житлової та громадської забудови державної власності площею 0,4800 га з кадастровим номером 532408200:00:023:0030, яка розташована за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, використовується з порушення вимог пункту а) статті 96 Земельного Кодексу України та статті 168 Земельного кодексу України.

Як убачається з вимог ст. 1 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" визначено, що невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням - невикористання земельної ділянки, крім реалізації науково обґрунтованих проектних рішень, або фактичне використання земельної ділянки, яке не відповідає її цільовому призначенню, встановленому при передачі земельної ділянки у власність чи наданні в користування, в тому числі в оренду, а також недодержання режиму використання земельної ділянки або її частини в разі встановлення обмежень (обтяжень).

Органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних питаннях, що виникають в галузі використання та охорони земель усіх категорій та форм власності є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, а також її органи на місцях, у даному випадку - Головне управління Держгеокадастру в Полтавській області, яке в межах своїх повноважень забезпечує реалізацію повноважень Держгеокадастру на території Полтавської області.

Пунктом 7 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, визначено, що Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Положенням, затвердженим наказом Держгеокадастру від 17.11.2016 року № 308 Головне управління Держгеокадастру в Полтавській області

Як убачається з вимог ст. 20 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" міністерства, інші центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи звертаються до суду, якщо це необхідно для здійснення їхніх повноважень у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 5 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Відповідно до ст. 9 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом як проведення перевірок, так і розгляду звернень юридичних і фізичних осіб. Таким чином, заяви власників або землекористувачів не є єдиною підставою для проведення перевірки.

Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з позицією суду першої інстанції щодо того, що уповноваженим органом - Головним управлінням Держгеокадастру в Полтавській області (державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель ГУ Держгеокадастру у Полтавській області) була проведена відповідна перевірка.

Тому посилання позивача на проведення вказаної перевірки не уповноваженим органом суперечить вищенаведеним приписам чинного законодавства та є необґрунтованими.

З урахуванням встановлених обставин, суд апеляційної інстанції погоджується із висновком місцевого господарського суду про те, що акт обстеження земельної ділянки площею 0,4800 га (кадастровий номер 5324085200:00:023:0030), що розташована за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 17 жовтня 2019 року та акт обстеження земельної ділянки № 1232-ДК/0005/АП/09/01/-20 від 08.01.2020 є належними доказами використання зазначеної земельної ділянки з порушенням вимог п. а ст. 96 та ст. 168 Земельного кодексу України.

Разом з тим, доказів спростування встановлених у цих актах обставин з приводу порушення режиму використання земельної ділянки суду не надано.

Крім того, факт використання земельної ділянки не за цільовим призначенням житлової та громадської забудови державної власності площею 0,4800 га з кадастровим номером 532408200:00:023:0030, яка розташована за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області з порушення вимог пункту "а" статті 96 Земельного Кодексу України та статті 168 Земельного кодексу України також підтверджується листом Головного управління Держгеокадастру у Полтавській від 18.05.2020 №ПІ-102/0-129/0/63-20.

З урахуванням висновків за наслідками проведеного вищезазначеного державного нагляду суду доведено, що відповідач правомірно прийняв розпорядження від 07.02.2020 № 75, яким внесено зміни до розпорядження від 30.10.2019 № 819, відповідно до яких розпорядження від 30.10.2019 р. № 819 "Про розірвання договору оренди землі з ТОВ "Техноторг-Полтава" набирає чинності з моменту оформлення Управлінням з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо використання Товариством з обмеженою відповідальністю "Техноторг-Полтава" земельної ділянки з кадастровим номером 5324085200:00:023:0030.

На підставі оскаржуваних розпоряджень було внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно інформацію, що право оренди земельної ділянки припинено (дата реєстрації 11.02.2020 ).

Частинами 1, 2 ст. 84 Земельного кодексу України передбачено, що у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.

Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

Таким чином, невиконання позивачем вимог щодо використання спірної земельної ділянки за цільовим призначенням, завдає шкоду державній власності, розпорядником якої є Полтавська обласна державна адміністрація та свідчить про порушення інтересів держави.

Також місцевим господарським судом встановлено, що розпорядженням голови Полтавської районної державної адміністрації від 10.02.2009 № 80 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельно ділянки ТОВ "Техноторг-Полтава".

Пунктом 1 цього розпорядження затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для комерційного використання (код УКЦВЗ 3.4 - іншого призначення) Товариству з обмеженою відповідальністю "Техноторг-Полтава" під будівництво виставково-торгівельного комплексу з станцією технічного обслуговування за рахунок земель запасу, не наданих у власність і користування на 334+385 км. автодороги Київ-Харків-Довжанський за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.

Пунктом 2 розпорядження позивача зобов`язано сплатити втрати сільськогосподарського виробництва в сумі 32 736 грн.

Відповідно листа Полтавської райдержадміністрації від 11.01.2021 № 01-23/53 та листа Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області 27.01.2021 №13-16-0.332-810/2-21 втрати сільськогосподарського виробництва ТОВ "Техноторг-Полтава" сплачені не були.

Доказів сплати вказаних втрат позивачем до суду не надано.

При цьому, місцевий господарським судом правомірно зазначено, що з наданих платіжних доручень №№ 2353, 2354, 2355 від 15.04.2009 неможливо установити яких саме земельних ділянок стосується оплата.

Також судом першої інстанції встановлено, що розпорядженням голови Полтавської облдержадміністрації № 441 від 10.08.2020 року надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки державної власності іншого призначення у постійне користування зі зміною її цільового призначення, площею 0,4800 га (кадастровий номер 5324085200:00:023:0030) для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (для реконструкції (будівництва) автомобільної дороги державного значення загального користування М-03 Київ - Харків - Довжанський на ділянці Лубни - Полтава, Полтавська область), що розташована за межами населених пунктів на території Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.

На замовлення Служби автомобільних доріг у Полтавській області розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з цільовим призначенням - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (код згідно КВЦПЗ - 12.04) площею 0,4800 га (кадастровий номер 5324085200:00:023:0030), яка розташована за межами населених пунктів на території Полтавської міської територіальної громади Полтавського району Полтавської області (колишня Супрунівська сільська рада Полтавського району Полтавської області), для реконструкції (будівництва) автомобільної дороги загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський на ділянці Лубни-Полтава.

Розпорядженням Голови Полтавської обласної державної адміністрації "Про затвердження Службі автомобільних доріг у Полтавській області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки в постійне користування" від 17.03.2021 № 189 затверджено вищевказаний проект (копія розпорядження додається).

Ця земельна ділянка використовується Службою автомобільних доріг у Полтавській області за цільовим призначенням. Роботи з реконструкції (будівництва) автомобільної дороги загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський перебувають на завершальній стадії. (Проект "Реконструкція автомобільної дороги державного значення М-03 Київ- Харків-Довжанський на ділянці Лубни - Полтава Полтавської області, км 210 + 000 - км 300 + 550, км 323 + 000 - км 329 + 050, Полтавська область", затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 серпня 2013 р. № 562-р.).

Згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку цільове призначення спірної земельної ділянки - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, вид використання - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, для реконструкції (будівництва) автомобільної дороги державного значення загального користування М-ОЗ Київ-Харків-Довжанський на ділянці Лубни-Полтава (інформація Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку додана до матеріалів справи).

Враховуючи викладене, за умови визнання незаконними і скасування спірних розпоряджень права позивача не відновляться та це не призведе до реального й ефективного захисту його інтересів, оскільки земельну ділянку передано Службі автомобільних доріг у Полтавській області у постійне користування, на якій на завершальному етапі відбуваються роботи з реконструкції (будівництва) автомобільної дороги загального користування державного значення М-03, а отже земельна ділянка використовуватися для суспільних потреб.

Згідно вимог ч. 10 ст. 122 ЗК України земельні ділянки, що вилучаються, викуповуються або примусово відчужуються для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, надаються у користування для таких потреб органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, які прийняли рішення про їх вилучення, викуп або примусове відчуження для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності.

Тобто, позивачем, у даному випадку, обрано невірний та неефективний спосіб захисту своїх порушених прав.

За змістом пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 16 квітня 2009 року № 7-рп/2009 у справі № 1-9/2009 (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До ненормативних належать акти, які передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб`єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію фактом їхнього виконання.

У зв`язку з прийняттям суб`єктом владних повноважень ненормативного акта виникають правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, зокрема, у сфері земельних правовідносин, а відповідний ненормативний акт слугує підставою виникнення, зміни або припинення конкретних прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб приватного права.

Отже, розпорядження від 30.10.2019 № 819 та розпорядження від 07.02.2020 № 75, є ненормативними актами органу державної влади, які вичерпали свою дію внаслідок їх виконання, оскільки були реалізовані. Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди земельної ділянки припинено (дата реєстрації - 11.02.2020).

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного суду України у справі за № 3-514гс16 від 06.07.2016 та в Постановах Великої Палати Верховного Суду від 03 та 18 квітня у справах 761/33504/14 та 802/905/17 відповідно.

Враховуючи вище викладені обставини, суд апеляційної інстанції погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що підстави для визнання незаконним та скасування розпорядження тимчасово виконувача обов`язків голови Полтавської обласної державної адміністрації Пругло О. від 30.10.2019 "Про розірвання договору оренди землі з Товариством з обмеженою відповідальністю "Техноторг-Полтава" та розпорядження голови Полтавської обласної державної адміністрації Синєгубова О. № 75 від 07.02.2020 "Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 30.10.2019 № 819" відсутні.

За таких обставин, колегія суддів погоджується з вірним висновком суду першої інстанції про відмову з задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА".

Мотиви прийняття або відхилення аргументів, викладених скаржником апеляційній скарзі

Щодо посилання скаржника на лист Головного управління Держгеокадастру у Полтавській від 20.07.2020 р за №ПІ-102/0-129/0/63-20 у якому зазначено, що порушення вимог земельного законодавства ТОВ "Техноторг-Полтава" при використанні вищезазначеної земельної ділянки суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

У тексті цього листа зазначено, що на момент перевірки проводилося будівництво першої черги обходу м. Полтава автомобільної дороги М-03 Київ - Харків - Довжанський. Вказане будівництво об`єкту транспортної інфраструктури здійснюється у межах міжнародного контракту, укладеного 04.10.2016 року між Укравтодором та підрядною будівельною компанією "ОНУР ТААХХУТ ТАШИМАДЖИЛИК ІНШААТ ТІДЖАРЕТ ВЕ САНАЇ АНОНІМ ШИРКЕТІ".

Оскільки право позивача оренди земельної ділянки припинено 11.02.2020 то на момент складання цього листа позивач не був користувачем земельної ділянки.

Інші доводи скаржника, викладені в апеляційній скарзі, не спростовують висновків місцевого господарського суду, викладених в оскаржуваному рішенні.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що Європейський суд з прав людини у рішенні в справі "Серявін та інші проти України" вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

Названий Суд зазначив, що, хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довод (рішення Європейського суду з прав людини у справі Трофимчук проти України).

Висновки суду апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги

Згідно зі ст.ст. 73, 74 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ч. 2 ст. 86 ГПК України жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, виходячи із фактичних обставин справи, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком місцевого господарського суду про відмову у задоволені позовних вимог, у зв`язку з їх недоведеністю та необґрунтованістю.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 275 ГПК України суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити судове рішення без змін, а скаргу без задоволення.

Частиною 1 ст. 276 ГПК України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Також, відсутні підстави для скасування чи зміни оскаржуваного рішення суду в розумінні ст. 277 ГПК України, з викладених в апеляційній скарзі обставин.

З огляду на викладене, Північний апеляційний господарський суд зазначає, що рішення місцевого господарського суду прийняте з повним і достовірним встановленням всіх фактичних обставин, а також з дотриманням норм матеріального та процесуального права, у зв`язку з чим, суд апеляційної інстанції не вбачає підстав для зміни або скасування рішення Господарського суду міста Києва від 27.07.2021 у справі №917/1403/20, і, відповідно, апеляційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА" є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.

Розподіл судових витрат

Оскільки цією постановою суд апеляційної інстанції не змінює рішення та не ухвалює нового, розподіл судових витрат судом апеляційної інстанції не здійснюється, а витрати пов`язані з розглядом апеляційної скарги на рішення Господарського суду міста Києва від 27.07.2021 у справі №917/1403/20 покладаються на скаржника.

Керуючись ст.ст. 124, 129-1 Конституції України, ст.ст. 8, 11, 74, 129, 240, 267-270, 273, 275, 276, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, Північний апеляційний господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ-ПОЛТАВА" залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду міста Києва від 27.07.2021 у справі №917/1403/20 залишити без змін.

3. Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття.

4. Матеріали справи №917/1403/20 повернути до Господарського суду міста Києва.

Постанову може бути оскаржено у касаційному порядку відповідно до вимог ст.ст. 286-289 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст постанови складено та підписано суддями - 13.12.2021.

Головуючий суддя Т.І. Разіна

Судді Ю.Б. Михальська

І.А. Іоннікова

СудПівнічний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.11.2021
Оприлюднено16.12.2021
Номер документу101910208
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —917/1403/20

Постанова від 16.11.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 29.03.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 02.11.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 20.10.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 27.09.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Рішення від 27.07.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 06.07.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 25.05.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 27.04.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 01.04.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні