Рішення
від 17.12.2021 по справі 460/15095/21
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

17 грудня 2021 року м. Рівне №460/15095/21 Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнародний завод бетонного устаткування" до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними рішень, зобов`язання вчинення певних дій,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Міжнародний завод бетонного устаткування" (далі - позивач) звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Рівненській області (далі - відповідач), в якому просить суд: 1) визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Рівненській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №3271324/42548080 від 22.10.2021 року та №3271325/42548080 від 22.10.2021 року; 2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні: №13 від 21.09.2021 року на загальну суму 50000,00грн (в т.ч. ПДВ 20% - 8333,33грн) та №20 від 30.09.2021 року на загальну суму 743336,00грн (в т.ч. ПДВ 20% - 123889,33грн). Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем було сформовано та надіслано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні№13 від 21.09.2021 року на загальну суму 50000,00грн (в т.ч. ПДВ 20% - 8333,33грн) та №20 від 30.09.2021 року на загальну суму 743336,00грн (в т.ч. ПДВ 20% - 123889,33грн). Проте, реєстрацію таких податкових накладних зупинено з підстав відповідності пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивач вказує, квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не містять жодної конкретизації щодо переліку документів, які необхідно надати. Вказує, що надав до комісії регіонального рівня усі належні документи на підтвердження здійснення господарської операції за вказаними вище податковими накладними, проте комісією прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №13 від 21.09.2021 року на загальну суму 50000,00грн (в т.ч. ПДВ 20% - 8333,33грн) та №20 від 30.09.2021 року на загальну суму 743336,00грн (в т.ч. ПДВ 20% - 123889,33грн) в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - ЄРПН) з підстав ненадання платником податку документів. Позивач вказує, що такі рішення комісії є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки платником податків виконано у повному обсязі обов`язок надання документів, а оскаржувані рішення не містять жодних обґрунтувань щодо підстав для відмови у реєстрації. Просив задовольнити позов у повному обсязі та стягнути з відповідачі судові витрати на правову допомогу адвоката.

Відповідач подав відзив на позовну заяву. В обґрунтування відзиву вказує, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних № 13 від 21.09.2021 та № 20 від 30.09.2021 стало відповідність останніх п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Зокрема, коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8474 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Відповідач вказує, що направлене платником податків повідомлення про подання пояснень та копій документів по податкових накладних № 13 від 21.09.2021 та № 20 від 30.09.2021 не містило повного пакету документів, передбачених вимогам п. 6 Порядку № 1165, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, що зазначено в самих рішеннях. Вказує, що в оскаржуваних рішеннях чітко вказано яких конкретно документів позивачем не надано. Просить у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Ухвалою суду від 08.11.2021 позовна заява залишалася без руху та позивачу встановлювався строк для усунення недоліків позовної заяви тривалістю 10 днів з дня вручення зазначеної ухвали.

Ухвалою суду від 11.11.2021 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою суду від 14.12.2021 відмовлено в задоволенні клопотання відповідачів про розгляд справи в судовому засіданні.

Розглянувши позовну заяву, відзив відповідача та матеріали справи, оцінивши належність, допустимість та достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив таке.

З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю Міжнародний завод бетонного устаткування ТОВ МЗБУ (код ЄДРПОУ: 42548080, адреса: 30536, Рівненська область, с. Колоденка, вул. Красногірська, буд. 68 ) є діючим суб`єктом господарювання (дата запису: 11.10.2018 номер запису: 16081020000014485), не перебуває в процесі припинення, в тому числі, є зареєстрованим у контролюючих органах та є платником податку на додану вартість у відповідності із витягом з реєстру платників ПДВ №1917164500090, відтак, при здійсненні господарської діяльності має право на складання та реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зареєстрованими видами діяльності ТОВ Міжнародний завод бетонного устаткування є: Код КВЕД 28.92 Виробництво машин і устатковання для добувної промисловості та будівництва (основний); Код КВЕД 06.20 Добування природного газу; Код КВЕД 09.10 Надання допоміжних послуг у сфері добування нафти та природного газу; Код КВЕД 23.61 Виготовлення виробів із бетону для будівництва; Код КВЕД 23.62 Виготовлення виробів із гіпсу для будівництва; Код КВЕД 23.63 Виробництвобетонних розчинів, готових для використання; Код КВЕД 23.64 Виробництво сухих будівельних сумішей; Код КВЕД 23.65 Виготовлення виробів із волокнистого цементу; Код КВЕД 23.69 Виробництво інших виробів із бетону, гіпсу та цементу; Код КВЕД 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій: Код КВЕД 25.30 Виробництво парових котлів, крім котлів центрального опалення; Код КВЕД 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; Код КВЕД 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; Код КВЕД 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання; Код КВЕД 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; Код КВЕД 46.72 Оптова торгівля металами та металевими рудами; Код КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; Код КВЕД 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього; Код КВЕД 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення: Код КВЕД 49.32 Надання послуг таксі; Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; Код КВЕД 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; Код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна: Код КВЕД 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання; Код КВЕД 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у.; Код КВЕД 77.21 Прокат товарів для спорту та відпочинку.

В процесі своєї діяльності, ТОВ Міжнародний завод бетонного устаткування , використовує найману працю 16 працівників згідно затвердженого штатного розпису та здійснює свою діяльність в орендованому нежитловому приміщенні - будівлі складу розташованому за адресою: Рівненська область, м. Рівне, вул. Будівельників. 1, що підтверджується укладеним з ОСОБА_1 договором оренди майна №8 від 01 січня 2021 року (Т-1, а.с.15-19). Товариство на правах оренди має транспортні засоби (Т-1, а.с.20-22).

Судом встановлено, що між ТОВ Міжнародний завод бетонного устаткування (Продавець) та Товариство з обмеженою відповідальністю Захід - Авто (Покупець) укладено Договір №10022021 про поставку блочно- модульного бетонного заводу АБЗУ-55 від 10.02.2021 року (Т-1, а.с.45-47)..

Відповідно до п.1.1. вказаного договору Продавець зобов`язується передати за цим договором у власність Покупця, а Покупець, в свою чергу, зобов`язується прийняти та оплатити Товар, найменування, марка й кількість якого вказується в специфікації, яка є невід`ємною частиною Договору і викладена в Додатку №1 до нього, на умовах, що викладені у цьому Договорі.

Пунктами 1.2 та 1.3 даного Договору назва Товару: блочно-модульний бетонний завод АБЗУ-55 (проектною потужністю 55мЗгод), в комплекті - 1 шт. Виробники елементів вузла - США, Німеччина, Італія та України. Продавець зобов`язується здійснити роботи по шеф-монтажу Товару, що буде поставлений за цим Договором, здійснити навчання працівників Покупця щодо експлуатації стаціонарних бетонних вузлів, а також провести випуск продукції протягом двох робочих змін.

Так, відповідно до п.4.2 Договору загальна вартість Договору: 3 854 836 грн. (три мільйони вісімсот п`ятдесят чотири тисячі вісімсот тридцять шість гривень в т. ч. ПДВ) і складається: Стаціонарний бетонний вузол АБЗУ - 45; Додатковий комплект силосу цементу 70т, підставки, шибер, фільтр, аерація, цементний шнек, навісне обладнання: Модифікація заводу до АБЗУ-55 (шеврона стрічка, подовжений конвеєр, зміна АСУ, бункер випереджального циклу): Компенсація розтермінування (втрати здорожчання металу).

Згідно із п. 6.1 даного Договору розрахунки між Продавцем та Покупцем здійснюється наступним чином: Платіж - 1: 277,500 тис. гривень (двісті сімдесят сім тисяч п`ятсот гривень ) в день підписання цієї угоди; платіж - 2: за 14 днів до моменту відвантаження заводу; платіж - 3: за 2 дні до моменту початку шеф-монтажних робіт; платіж - 4: на протязі 2х днів після підписання Акту пуско-налагоджувальних робіт; платіж - 5: остаточний розрахунок сторони узгоджують окремо на партнерських засадах. Право власності на Товар у Покупця виникає з моменту повної оплати Товару.

На виконання п. 6.1 Договору №10022021 про поставку блочно-модульного бетонного заводу АБЗУ-55 від 10.02.2021 року та на підставі виставленого рахунку на оплату №30 від 10.02.2021 року ТОВ Захід- Авто проведено авансові платежі 21.09.2021 року на суму 50 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 8 333,33 грн.) та 30.09.2021 року на суму 743 336,00 грн. (в т.ч. ПДВ в розмірі 123 889.33 грн.) (Т-1, а.с.48-57).

Позивач згідно п. 1.3 Договору зобов`язаний здійснити роботи по шефмонтажу Товару (блочно-модульний бетонний завод АБЗУ-55 (проектною потужністю 55мЗ/год.) та здійснити навчання працівників Покупця щодо експлуатації стаціонарних бетонних вузлів, а також провести пробний випуск продукції протягом двох робочих змін.

З матеріалів справи встановлено, що для поставки та монтажу блочно-модульного бетонного заводу АБЗУ-55 суб`єкту господарювання ТОВ Захід-Авто , позивачем використовується матеріал придбаний на підставі укладених договорів з ТОВ Елеватор Сервіс , ТОВ Дослідний завод зварювального устаткування інституту електрозварювання ім. С.О. Патона ТОВ "АВ метал груп" код 36441934 - постачання металу, ТОВ "ВКП Арсенал" код 31662445 - постачання комплектуючих, ОСОБА_2 код НОМЕР_1 - постачання допоміжного матеріалу, ТОВ "ВАМ Україна" код 33780845 - постачання комплектуючих, ТОВ "Вамет і КО" код 39810335 - постачання комплектуючих, ТОВ "ВАРТІС" код 34350636 - постачання металу, ТОВ "Епіцентр К" код 32490244 - постачання комплектуючих, ТОВ "ЗЕМИК" код 38897347 - постачання датчиків тензорезисторних, ТОВ КАМОЦЦІ код 14290527 - постачання комплектуючих, ТОВ "МПСР" код 39643833 - постачання електродвигунів, ПП "ТД "Пневмо-комплект" код 36470420 - постачання електровібравторів, ПРОМЕЛЕКТРО ТОВ МНП код 25644276 - постачання електродвигунів, ПП "РІВНЕМЕТАЛКОМ" код 38552468 - постачання металу, ТОВ Рівненська обласна енергопостачальна компанія код 42101003 - постачання електроенергії, ФОП ОСОБА_3 код НОМЕР_2 - постачання кисню газоподібного техн.сорт 11, суміші СО2-Аг, діоксиду вуглецю, ФОП ОСОБА_4 код НОМЕР_3 - постачання суміші СО2-А, ОСОБА_5 ФОП код НОМЕР_4 - постачання комплектуючих, ПП "ТЕХПРОФІЛЬ" код НОМЕР_5 - постачання допоміжного матеріалу, УКРКОНВЕЄРБЕЛТ ТОВ код 40697672 - постачання стрічки конвеєрної, ФОП ОСОБА_6 код НОМЕР_6 - постачання електроматеріалу, ТОВ "ХІМБУДТРЕЙД" код 13971998 - постачання допоміжного матеріалу. Позивач для перевезення матеріалів необхідних для монтажу блочно-модульного бетонного заводу АБЗУ-55 використовує транспортний засіб Спеціалізований вантажний-фургон малотонажний, який орендує на підставі договору оренди транспортних засобів від 16.06.2020 року у ОСОБА_7 , також позивач використовує орендоване обладнання згідно договору №3 від 01.04.2019 укладеного з ОСОБА_8 (Т-1, а.с.58-60,83-250, Т-2, а.с.1-3).

Таким чином, на виконання умов Договору №10022021 про поставку блочно-модульного бетонного заводу АБЗУ-55 від 10.02.2021 року ТОВ Захід-Авто проведено авансові платежі, а позивачем здійснено закупівлю матеріалів для подальшого поставки та монтажу блочно-модульного бетонного заводу АБЗУ-55, на даний час блочно-модульннй завод АБЗУ-55 - 80% готовності, що підтверджується вище переліченими документами.

13.10.2021 позивачем складено та направлено для реєстрації в ЄРПН податкову накладну №13 від 21.09.2021 складену на ТОВ Захід-Авто на суму 50 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 8333,33 грн. отриманої передоплати по договору (Т-1, а.с.34).

13.10.2021 позивачем отримано квитанцію №9304962658 про зупинення реєстрації податкової накладної №13 від 21.09.2021 з підстав відповідності п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8474 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання). Запропоновано платнику надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (Т-1, а.с.35).

13.10.2021 позивачем складено та направлено для реєстрації в ЄРПН податкову накладну №20 від 30.09.2021 складену на ТОВ Захід-Авто на суму 743 336,00 грн., у т.ч. ПДВ 123 889,33 грн. отриманої передоплати по договору (Т-1, а.с.40).

13.10.2021 позивачем отримано квитанцію №9303049692 про зупинення реєстрації податкової накладної №20 від 30.09.2021 з підстав відповідності п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8474 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання). Запропоновано платнику надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (Т-1, а.с.41).

18.10.2021 позивачем було подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку, реєстрацію яких зупинено із письмовими пояснення та підтверджуючими документами на підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних №13 від 21.09.2021 та №20 від 30.09.2021 в кількості 130 додатків (Т-1, а.с.36).

За результатами розгляду наданих між ТОВ Міжнародний завод бетонного устаткування пояснень та копій підтверджуючих документів, 22.10.2021 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Рівненській області прийнято рішення №3271324/42548080, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 21.09.2021 та №3271325/42548080, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №20 від 30.09.2021 (Т-1, а.с.37,42).

Підставою для відмови відповідачем зазначено загальне посилання, а саме ненадання платником:

Первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити);

В графі Додаткова інформація відповідачем зазначено: не надано товарно-транспортних накладних на транспортування придбаних комплектуючих .

22.10.2021 р. позивачем подавались скарги до Комісії центрального рівня на вищенаведені рішення про відмову у реєстрації податкових накладних (Т-1, а.с.38,43).

Рішеннями за результатами розгляду скарги від 01.11.2021 №50142/42548080/2 та №50115/42548080/2 - скаргу позивача залишено без задоволення (Т-1, а.с.39, 44).

Позивач, вважаючи такі рішення протиправними, звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає таке.

За правилами п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 (далі іменується - ПК України), операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, в силу вимог п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п.201.7 ст. 207 ПК України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

За правилами пункту 201.10. ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1165 від 11.12.2019 року затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі іменується - Порядок №1165).

Відповідно до пункту 3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:

D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:

P = Pм х 1,4,

де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

У разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі (пункт 4 Порядку №1165).

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3) (пункт 5 Порядку №1165).

Згідно п.6 Порядку 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно п.7 Порядку 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

За правилами пункту 10, 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Судом встановлено, що у зв`язку з укладенням договору №10022021 про поставку блочно-модульного бетонного заводу АБЗУ-55 від 10,02,2021 року та отримання передоплати від ТОВ Захід-Авто , відповідно до приписів п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України, за правилом першої події, на підставі п. а) п. 187.1 ст. 187 ПК України ТОВ Міжнародний завод бетонного устаткування 13.10.2021 було складено та відправлено на реєстрацію податкові накладні №13 від 21.09.2021 та №20 від 30.09.2021.

Порядком №1165 було затверджено критерії ризиковості здійснення операцій.

Згідно п.1 зазначених Критеріїв, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

12.12.2019 року Міністерством фінансів України було прийнято ПОРЯДОК прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №520 (надалі Порядок №520).

Згідно п. 2 зазначеного Порядку, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

На розгляд такої Комісії позивачем було надано відповідні пояснення та копії підтверджуючих документів щодо господарської операції, на підставі яких було сформовано податкові накладні№13 від 21.09.2021 та №20 від 30.09.2021, реєстрацію якої було зупинено.

Згідно п.4, 5 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

У відповідності до п.11 Порядку №520, Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Дослідивши та проаналізувавши надані позивачем копії документів, суд встановив, що надіслані позивачем письмові пояснення з копіями документів, в повній мірі відображають зміст господарських операцій між позивачем та ТОВ Захід-Авто .

Позивачем були надані первинні документи бухгалтерського обліку на підтвердження господарської операції: договори, видаткові накладні, акти наданих послуг, документи бухгалтерського обліку, розрахункові документи тощо.

Судом встановлено, що позивачем було подано на розгляд комісії контролюючого органу - Головного управління ДПС у Рівненській області, всі можливі та необхідні документи щодо господарської операції, на підставі якої позивачем сформовано податкові накладні№13 від 21.09.2021 та №20 від 30.09.2021, реєстрацію якої зупинено.

Вказані документи складені у повній відповідності до вимог законодавства і саме такими документами супроводжувалось оформлення господарської операції, в рамках якої складені такі податкові накладні, які оформлені позивачем до реєстрації в ЄРПН.

Незважаючи на виконання позивачем вказаних вимог законодавства, відповідачем прийнято оскаржувані рішення №3271324/42548080 від 22.10.2021, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 21.09.2021 та №3271325/42548080 від 22.10.2021, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №20 від 30.09.2021з підстав ненадання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів.

При цьому, в рішенні вказано, що підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних стало саме не надання позивачем товарно-транспортних накладних на придбання комплектуючих.

Суд в даному випадку звертає увагу, що товарно-транспортні накладні не являються первинними документами, вони не фіксують господарських операцій та не засвідчують факту проведення взаєморозрахунків.

З наданих позивачем первинних документів в кількості 130 додатків, які містили в собі повну і достовірну інформацію про придбання комплектуючих можна було встановити зміст та обсяг господарських операцій, а також пересвідчитись в їх реальності.

Мотивування оспорюваного рішення фактом ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів; без належної конкретизації документів, яких не було надано платником і на підставі яких, відповідач не мав можливості прийняти позитивне рішення щодо реєстрації податкових накладних№13 від 21.09.2021 та №20 від 30.09.2021 суд вважає неприйнятним, оскільки у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючим органом не зазначено конкретного переліку документів, який повинен надати платник податків.

У випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податку перебуває в стані правової невизначеності, що позбавляє можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Така позиція суду узгоджується з висновками Верховного суду, викладеними у постанові від 22.07.2019 р. у справі № 815/2985/18.

При цьому, на думку суду, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Несприятливе для особи рішення має бути мотивованим.

Проте, оскаржувані рішення №3271324/42548080 від 22.10.2021, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 21.09.2021 та №3271325/42548080 від 22.10.2021, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №20 від 30.09.2021суд не може назвати мотивованими та такими, що прийняті з урахуванням всіх фактичних обставин справи.

Додатково, суд зазначає, що не надання платником податку даних документів, у випадку якщо з наданих платником податків документів можливо встановити зміст та обсяг господарської операції не може бути достатньою правовою підставою для відмови платнику податків у реєстрації податкової накладної.

Оскільки для виникнення податкового зобов`язання з ПДВ достатньо настання однієї з подій, то обов`язок продавця виписати і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну на відповідну суму ПДВ, кореспондує з правом контролюючого органу вимагати у платника ПДВ ту документацію, яка підтверджує настання саме такої події, а не обох подій одночасно. Якщо мова йде про зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку в якості оплати товарів/послуг, що підлягають постачанню, то документами, достатніми для підтвердження такої операції будуть розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, а також відповідні договори та рахунки на оплату, що підтверджують наявність правових підстав для зарахування відповідної суми коштів. Відповідно, саме такі документи можуть вважатися необхідною передумовою для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.

Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 18.02.2020 по справі №360/1776/19.

Окрім того, судом встановлено, що аналогічні податкові накладні, складені на ТОВ Захід-Авто були належним чином зареєстровані в ЄРПН.

Таким чином, на думку суду, вимагання від позивача товарно-транспортних накладних на придбання комплектуючих є необґрунтованим.

Таким чином, з огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано необхідні документи, які підтверджують здійснення господарської операції за спірними податковими накладними у реєстрації яких було відмовлено.

Згідно з п. 70 рішення Європейського суду з прав людини у справі RYSOVSKYY v. UKRAINE (Рисовський проти України), заява № 29979/04, Судом проаналізовано поняття належне урядування .

Аналізуючи відповідність цього мотивування Конвенції, Суд підкреслює особливу важливість принципу належного урядування . Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах Беєлер проти Італії [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, Онер`їлдіз проти Туреччини [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, Megadat.com S.r.l. проти Молдови (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і Москаль проти Польщі (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах Лелас проти Хорватії (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і Тошкуце та інші проти Румунії (ToscutaandOthers v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах Онер`їлдіз проти Туреччини (Oneryildiz v. Turkey), п. 128, та Беєлер проти Італії (Beyeler v. Italy), п. 119).

Таким чином, надані позивачем документи та пояснення були цілком достатніми для прийняття Комісією ГУ ДПС в Рівненській області рішення про реєстрацію податкових накладних №13 від 21.09.2021 та №20 від 30.09.2021 в ЄРПН.

Відтак, оскаржувані рішення №3271324/42548080 від 22.10.2021, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 21.09.2021 та №3271325/42548080 від 22.10.2021, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №20 від 30.09.2021 є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні№13 від 21.09.2021 та №20 від 30.09.2021, суд зазначає наступне.

Відповідно до пунктів 2, 10 частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі Порядок № 1246), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до абзацу 22 пункту 201.10 статті 201 ПК України, відсутність факту реєстрації платником податку продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

01.02.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Пунктом 2 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу - комісія регіонального та центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Комісія регіонального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія центрального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі ДПС.

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пп.14.1.60 п.14.1ст.14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з п.1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Відповідно до пп.9 п.4 Положення № 227, ДПС відповідно до покладених на неї завдань забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, інших реєстрів, банків і баз даних, ведення яких покладено законодавством на ДПС, а також реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Таким чином, Єдиний реєстр податкових накладних формується та ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, тобто саме Державною податковою службою України.

З метою уникнення будь-яких негативних наслідків для платника податків щодо права на формування податкового кредиту, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання відповідача 2 Державну податкову службу України провести реєстрацію податкових накладних№13 від 21.09.2021 та №20 від 30.09.2021 в ЄРПН у день їх подання платником податків на реєстрацію.

В контексті наведених норм, за встановлених фактичних обставин суд вважає, що для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних позивачем виконані умови, визначені законом, та прийняття рішення щодо реєстрації таких податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних у даному випадку не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Суд також зазначає, що обраний спосіб захисту про зобов`язання відповідача вчинити відповідні дії узгоджується зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод(право на ефективний засіб юридичного захисту), відповідно до якої кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Виходячи з наведеного, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позову.

У статті 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до положень статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, сплачену позивачем суму судового збору відповідно до платіжного доручення № 815 від 03.11.2021 в розмірі 4540грн слід стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів у справі.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позовну заяву задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській від 22 жовтня 2021 року № 3271324/42548080 про відмову у реєстрації податкової накладної № 13, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Міжнародний завод бетонного устаткування" 21 вересня 2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 13, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Міжнародний завод бетонного устаткування" 21 вересня 2021 року днем подання її на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській від 22 жовтня 2021 року № 3271325/42548080 про відмову у реєстрації податкової накладної № 20, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю "Міжнародний завод бетонного устаткування" 30 вересня 2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 20, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Міжнародний завод бетонного устаткування" 30 вересня 2021 року днем подання її на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнародний завод бетонного устаткування" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судовий збір в сумі 2270грн (дві тисячі двісті сімдесят гривень).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжнародний завод бетонного устаткування" за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судовий збір в сумі 2270грн (дві тисячі двісті сімдесят гривень).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Міжнародний завод бетонного устаткування" (вул. Красногірська, 68, с. Колоденка, Рівненський район, Рівненська область, 35306. ЄДРПОУ/РНОКПП 42548080)

Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській (33023, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Відінська, 12, ЄДРПОУ 44070166);

Відповідач 2 - Державна податкова служба України (Львівська площа, 8,м.Київ,04053. ЄДРПОУ/РНОКПП 43005393)

Повний текст рішення складений 17 грудня 2021 року

Суддя Т.О. Комшелюк

Дата ухвалення рішення17.12.2021
Оприлюднено19.12.2021

Судовий реєстр по справі —460/15095/21

Постанова від 12.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 12.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 12.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 22.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 28.01.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 17.12.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

Ухвала від 14.12.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

Ухвала від 10.11.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

Ухвала від 08.11.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні