Постанова
від 28.04.2010 по справі 2а-2267/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.6.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 квітня 2010 року Справа № 2а-2267/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Головуючого судді: Твердох ліба Р.С.,

секретаря судового засіда ння Скрипкіній А.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку справу за адміністративн им позовом Державної податко вої інспекції в Артемівськом у районі у місті Луганську до Приватного підприємства „ЛТ Ф „Такт” про визнання недійс ними податкових накладних,

встановив:

26 березня 2010 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов Державної пода ткової інспекції в Артемівсь кому районі у м. Луганську до п риватного підприємства „ЛТФ „Такт” про визнання недійсн ими податкових накладних.

Позивач в обґрунтування св оїх позовних вимог посилаєть ся на те, що Приватне підприєм ство „ЛТФ” Такт”, ідентифіка ційний код 35555157, зареєстровано управлінням державної реєст рації та міського реєстру Лу ганської міської ради 07 грудн я 2007 року, про що було зроблено запис у журналі обліку реєст раційних справ №1382102000014250. Знаход иться на обліку в ДПІ в Жовтне вому районі у м. Луганську.

Між ПП „ЛТФ „Такт”, в особі д иректора ОСОБА_1, діючої н а підставі Статуту підприємс тва та ПП „ВКФ „Будінвест” в о собі директора Потапова В.О., д іючого на підставі Статуту п ідприємства 24.07.2008 укладено дог овір поставки вугільної прод укції № 240701.

На виконання умов вищезазн аченого договору ПП „ВКФ „Бу дінвест” у перевіряємому пер іоді отримало від ПП „ЛТФ „Та кт” вугілля та обладнання на загальну суму 7493179,58 грн., в тому ч ислі ПДВ 1248863,26 грн. згідно подат кових накладних: № 24-07-01 від 24.07.2008 р . на суму 211421,36 грн.; № 27-07-01 від 27.07.2008 на суму 99960 грн.; № 28-07-01 від 28.07.2008 на суму 142800 грн.; № 29-07-01 від 29.07.2008 на суму 174300 гр н.; № 30-07-01 від 30.07.2008 на суму 173880 грн.; № 08 -08-01 від 08.08.2008 на суму 187200 грн.; № 09-08-01 ві д 09.08.2008 на суму 123300 грн.; № 09-08-02 від 09.08.200 8 на суму 30878,40 грн.; № 11-08-01 від 11.08.2008 на с уму 304290 грн.; № 11-08-02 від 11.08.2008 на суму 1 24650 грн.; № 12-08-01 від 12.08.2008 на суму 186300 гр н.; № 13-08-01 від 13.08.2008 на суму 187650 грн.; № 15 -08-01 від 15.08.2008 на суму 155250 грн.; № 19-08-01 ві д 19.08.2008 на суму 218610 грн.; № 20-08-01 від 20.08.200 8 на суму 188100 грн.; № 24-08-01 від 24.08.2008 на с уму 89100 грн.; № 26-08-01 від 26.08.2008 на суму 26 3424 грн.; № 31-08-01 від 31.08.2008 р. на суму 186300 г рн.; № 02-09-01 від 02.09.2008 на суму 16974 грн.; № 06-09-01 від 06.09.2008 на суму 254004 грн.; № 07-09-01 в ід 07.09.2008 на суму 254004 грн.; № 12-09-01 від 12.09 .2008 на суму 151524 грн.; № 15-09-01 від 15.99.2008 на суму 249612 грн.; № 17-09-01 від 17.09.2008 на суму 153450 грн.; № 22-09-01 від 22.09.2008 на суму 202764 гр н.; № 23-09-01 від 23.09.2008 на суму 86940 грн.; № 24- 09-01 від 24.09.2008 на суму 93150 грн.; № 25-09-01 від 25.09.2008 на суму 101016 грн.; № 27-09-01 від 27.09.2008 н а суму 151524 грн.; № 13-10-01 від 13.10.2008 на сум у 31740 грн.; № 02410-01 від 02.10.2008 на суму 181789,20 грн.; № 08-10-01 від 08.10.2008 на суму 8977,50 грн. ; № 16-10-01 від 16.10.2008 на суму 269352 грн.; № 25-10-0 1 від 25.10.2008 на суму 282744,72 грн.; № 26-10-01 від 26.10.2008 на суму 221094 грн.; № 27-10-01 від 27.10.2008 н а суму 308637 грн.; № 29-10-01 від 29.10.2008 на сум у 220455 грн.; № 30-10-01 від 30.10.2008 на суму 88182 г рн.; №31-10-01 від 31.10.2008 на суму 440910 грн.; № 27-11-01 від 27.11.2008 на суму 676922,40 грн., зазн ачених у позовній заяві.

Договір № 240701 від 24.07.2008, видатко ві накладні та податкові нак ладні зі сторони виконавця п ідписано директором ПП „ЛТФ „Такт” Кожевніковою Т.С. та за вірено печаткою підприємств а.

Згідно пояснення ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_1, виданий Ж овтневим РВ УМВС України в Лу ганській області 08.08.1997) від 04.08.2009, о триманого Головним відділом податкової міліції СДПІ ВПП у м. Луганську, протоколу допр осу старшого слідчого з ОВС С В ПМ ДПА в Луганській області , підполковника податкової м іліції Сімонової В.В. від 25.02.2010, п ідприємство було зареєстров ано за винагороду без мети за няття підприємницькою діяль ністю, до фінансово - господар ської діяльності підприємст ва вона ніякого відношення н е має, ніяких документів фіна нсово - господарської діяльн ості, у тому числі податкових накладних та договорів від і мені ПП „ЛТФ „Такт” по взаємо відносинам з ПП „НКФ „Будінв ест” вона не підписувала, слу жбових осіб ПП „НКФ „Будінве ст” вона не знає, товарно - мат еріальних цінностей вона нік оли не реалізовувала.

04 березня 2010 року, постановою слідчого відділу податкової міліції спеціалізованої дер жавної податкової інспекції по роботі з великими платник ами податків у м.Луганську бу ла порушена кримінальна спра ва у відношенні засновника П П „ЛТФ” Такт” ОСОБА_1. за оз наками складу злочину, перед баченого ч.1 ст. 205 Кримінальног о кодексу України. Тому слідч ий прийшов до висновку, що заз начене підприємство створен о фіктивно, з ціллю противною інтересам держави з метою ух илення від оподаткування. Та кож невідомо які саме особи з дійснювали підприємницьку д іяльність від імені ПП „ЛТФ” Такт”.

Умисел юридичної особи виз начається як умисел тієї пос адової або іншої фізичної ос оби, що підписала документи в ід імені юридичної особи, маю чи на це належні повноваженн я. Згідно зі ст. 24 КК України, як що особа усвідомлювала суспі льно небезпечний характер св ого діяння (дії або бездіяльн ості), передбачала його суспі льно небезпечні наслідки і б ажала їх настання.

Відповідно до пунктів 2, 5 „По рядку заповнення податкової накладної”, затвердженого Н аказом ДПА України від 30.05.1997 №165, зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 23.06.1997 за №233/2 037 та ст.8 Закону України „Про де ржавну податкову службу в Ук раїні” податкову накладну ск ладає особа, яка зареєстрова на як платник податку в подат ковому органі якій присвоєно індивідуальний податковий н омер. Податкова накладна вва жається недійсною у разі її з аповнення іншою особою, ніж в казаною у пункті 2 даного Поря дку.

Згідно пункту 18 зазначеного Порядку всі складені примір ники податкової накладної пі дписуються особою, уповноваж еною платником податку здійс нювати поставку товарів, та с кріплюється печаткою такого платника податку - продавця. В исновком експерта № 18 від 02.03.2010 п ідтверджується, що підписи в договорі, податкових та вида ткових накладних виконано не ОСОБА_1., а іншою особою.

Податкові накладні від і ім ені „ЛТФ „Такт” виписані та п ідписані особою, яку неможли во ідентифікувати, що у свою ч ергу не дає можливості встан овити факт наявності у цієї о соби відповідних повноважен ь щодо підпису зазначених по даткових накладних. Таким чи ном, податкові накладні скла дені у порушення вимог чинно го законодавства і тому не мо жуть бути документом, який пі дтверджує право позивача на включення до податкового кре диту сум ПДВ. Просив задоволь нити позов у повному обсязі т а визнати недійсними податко ві накладні зазначені в позо вній заяві.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги, просив суд їх за довольнити, дав пояснення що до суті позовних вимог.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, причин неявки суду не пові домив, про час та дату судовог о засідання був повідомлений . Правом подати суду заперече ння проти позову та докази на підтвердження своїх доводів не скористався.

Відповідно до ч.6 ст.71 КАС Укр аїни, суд вирішує справу на ос нові наявних в матеріалах сп рави доказів.

Суд, вислухавши пояснення п редставника позивача, вивчив ши матеріали справи та дослі дивши докази, вважає, що позов ні вимоги не підлягають задо воленню з наступних підстав.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.

Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам пункту 1 час тини 1 статті 3 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни стосовно визначення адмі ністративної справи.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та Закон ами України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та Законам и України, та принципом рівно сті усіх учасників адміністр ативного процесу перед закон ом і судом, відповідно до яког о усі учасники адміністратив ного процесу є рівними перед законом і судом.

Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності є Закон України „Про державну податкову службу в Україні”.

Відповідно до п 3 ст.8 Закону У країни „Про державну податко ву службу в Україні” № 509-ХІІ ві д 04.12.1990, однією з функцій Держав ної податкової адміністраці ї України є затвердження фор ми податкових розрахунків, з вітів, декларацій та інших до кументів, пов' язаних з обчи сленням і сплатою податків, і нших платежів, декларацій пр о валютні цінності, зразок ка ртки фізичної особи - платник а податків та інших обов' яз кових платежів, форму повідо млення про відкриття або зак риття юридичними особами, фі зичними особами - суб' єкта ми підприємницької діяльнос ті банківських рахунків, а та кож форми звітів про роботу, п роведену органами державної податкової служби.

З позовної заяви вбачаєтьс я, що вона містить вимогу про в изнання недійсними податков их накладних.

Кодексом адміністративног о судочинства України передб ачені випадки для звернення суб' єктів владних повноваж ень з позовними заявами до су ду, які встановлені законом.

Права, функції та основні на прямки діяльності органів по даткової служби визначені За коном України „Про державну податкову службу в Україні”, положеннями п.11 ст.10 якого держ авним податковим інспекціям надане право подавати до суд ів позови до підприємств, уст анов, організацій та громадя н про визнання угод недійсни ми і стягнення в доход держав и коштів, одержаних ними за та кими угодами, а в інших випадк ах - коштів, одержаних без уста новлених законом підстав, а т акож про стягнення заборгова ності перед бюджетом і держа вними цільовими фондами за р ахунок їх майна; відповідно з азначеного Закону п.17 ст.11 пере дбачено право податкових орг анів звертатися у передбачен их законом випадках до судов их органів із заявою (позовно ю заявою) про скасування держ авної реєстрації суб' єкта п ідприємницької діяльності т а п.18 ст.11 - право звертатися у передбачених законом випадк ах до судових органів із заяв ою (позовною заявою) про засто сування санкцій, пов' язаних із забороною організації і п роведення азартних ігор на т ериторії України.

Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон У країни „Про державну податко ву службу в Україні” посадов і особи органів державної по даткової служби зобов' язан і дотримувати Конституції (254к /96-ВР) і законів України, інших н ормативних актів, прав та охо ронюваних законом інтересів громадян, підприємств, устан ов, організацій, забезпечува ти виконання покладених на о ргани державної податкової с лужби функцій та повною міро ю використовувати надані їм права.

З системного аналізу норм ч инного законодавства, зокрем а Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України „Про державну подат кову службу в Україні”, подат кового законодавства Україн и вбачається, що податковим о рганам не надано право на зве рнення до суду з позовними за явами про визнання недійсним и податкових накладних.

При розгляді вимог позивач а про визнання недійсними по даткових накладних суд виход ить із того, що такі вимоги не можуть бути самостійними поз овними вимогами, оскільки ви знання зазначених документі в недійсними в судовому поря дку законом не вимагається. В исновок суду про невідповідн ість цих документів вимогам чинного законодавства має мі ститись у мотивувальній, а не у резолютивній частині судо вого рішення. Крім того, зверн ення до суду з адміністратив ним позовом про визнання нед ійсними податкових накладни х не передбачено Законом Укр аїни „Про державну податкову службу в Україні” та іншими з аконами як спосіб виконання органами державної податков ої служби покладених на них з аконом функцій або як спосіб реалізації законних повнова жень.

Таким чином, звертаючись до адміністративного суду з за значеною позовною заявою, по даткова інспекція діяла не у встановлений законодавство м спосіб та з перевищенням по вноважень, наданих їй чинним законодавством України.

Відповідно до частини 1 стат ті 9 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд п ри вирішенні справи керуєтьс я принципом законності, відп овідно до якого органи держа вної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадо ві і службові особи зобов' я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.

З приписів ст.ст.71, 86 КАС Украї ни вбачається, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, суд оцін ює докази, які є у справі, за св оїм внутрішнім переконанням , що ґрунтується на їх безпосе редньому, всебічному, повном у та об' єктивному досліджен ні.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що КАС Ук раїни, а також чинне законода вство України не надає позив ачеві, як суб' єкту владних п овноважень, права на звернен ня до суду із адміністративн им позовом про визнання неді йсними податкових накладних , що є підставною для відмови у задоволенні позовних вимог.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судов ому засіданні 28 квітня 2010 року проголошено вступну та резол ютивну частини постанови. Ск ладення постанови у повному обсязі відкладено, про що згі дно вимог частини 4 статті 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частин пос танови у судовому засіданні.

Керуючись ст.ст. 94,112,161,162,163,167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд -

постановив:

У задоволенні адміні стративного позову Державно ї податкової інспекції в Арт емівському районі у місті Лу ганську до Приватного підпри ємства „ЛТФ „Такт” про визна ння недійсними податкових на кладних - відмовити в повно му обсязі.

Постанова набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо та ку заяву не було подано у вста новлений КАС України строк. Я кщо було подано заяву про апе ляційне оскарження, але апел яційна скарга не була подана у встановлений КАС України с трок, постанова набирає зако нної сили після закінчення ц ього строку. У разі подання ап еляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінче ння апеляційного розгляду сп рави.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Повний текст постанови скл адений 05 травня 2010 року.

Суддя

Твердохліб Р.С.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.04.2010
Оприлюднено07.08.2010
Номер документу10200666
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2267/10/1270

Ухвала від 02.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 02.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 27.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 28.04.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Твердохліб Р.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні