ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.12.2021 справа № 914/1992/20
Господарський суд Львівської області у складі судді Гоменюк З.П., при секретарі Зусько І.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом фізичної особи-підприємця Ящука Олексія Олександровича, м. Львів
до відповідача 1 Львівської міської ради, м. Львів
та відповідача 2 Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, м. Львів
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 , м. Львів та Калити Лілії Богданівни , м. Львів
про скасування реєстраційних дій з реєстрації земельних ділянок
за участю представників:
від позивача: не з`явився;
від відповідача 1: не з`явився;
від відповідача 2: не з`явився;
від третьої особи 1: не з`явився;
від третьої особи 2: Курилич А.Я.
ПРОЦЕС.
У провадженні Господарського суду Львівської області перебуває справа № 914/1992/20 за позовом фізичної особи-підприємця Ящука Олексія Олександровича до відповідачів: Львівської міської ради та Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів, - ОСОБА_1 та Калити Лілії Богданівни , про скасування реєстраційних дій з реєстрації земельних ділянок.
З матеріалів справи вбачається, що первинно вказана позовна заява розглядалася суддею Манюком П.Т. Ухвалою від 29.10.2020 суд закрив провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 231 ГПК України, дійшовши висновку про те, що спір не підлягає вирішенню в порядку господарського судочинства. Вказана ухвала була оскаржена позивачем у апеляційному порядку, однак Західний апеляційний господарський суд постановою від 10.02.2021 ухвалу суду першої інстанції залишив без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення. Верховний Суд у складі Касаційного господарського суду постановою від 27.07.2021 задовольнив касаційну скаргу ФОП Ящука Олексія Олександровича, скасувавши ухвалу Господарського суду Львівської області від 29.10.2020 та постанову Західного апеляційного господарського суду від 10.02.2021; справу було надіслано до суду першої інстанції для продовження розгляду.
12.08.2021 справа надійшла на адресу Господарського суду Львівської області, проведено автоматизований розподіл, відповідно до якого системою передано справу на розгляд судді Гоменюк З.П.
Ухвалою від 17.08.2021 прийнято справу № 914/1992/20 до розгляду судом у складі судді Гоменюк З.П., постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 09.09.2021.
30.08.2021 через канцелярію суду від Львівської міської ради надійшло клопотання про відкладення підготовчого засідання (вх. № 19952/21).
06.09.2021 засобами електронного зв`язку до господарського суду надійшла заява про відвід судді (вх. № 20489/21) від представника Калити Лілії Богданівни .
Ухвалою від 07.09.2021 суд залишив вказану заяву без розгляду у зв`язку із її безпідставністю.
08.09.2021 від представника Калити Лілії Богданівни на електронну пошту суду надійшли заперечення на позов із викладеними у них клопотанням про роз`єднання позовних вимог та передачу за підсудністю матеріалів провадження щодо реєстрації земельної ділянки та присвоєння кадастрового номера 4610136800:04:002:0113 до місцевого загального суду, та письмовим опитуванням позивача як свідка.
09.09.2021 через систему Електронний суд до господарського суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи (вх. № 20985/21) від Головного управління Держгеокадастру у Львівській області.
Ухвалою від 09.09.2021, занесеною до протоколу судового засідання від 09.09.2021, суд відклав підготовчого засідання на 20.09.2021.
10.09.2021 від представника Калити Лілії Богданівни надійшла заява про відвід судді Гоменюк З.П. у справі № 914/1992/20 (вх. № 21036/21).
Ухвалою від 13.09.2021 суд визнав заявлений відвід необґрунтованим та передав справу № 914/1992/20 для вирішення питання про відвід суддею, який не входить до складу суду, що розглядає цю справу.
Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 14.09.2021 заява про відвід судді Гоменюк З.П. у справі № 914/1992/20 передана для розгляду судді Яворському Б.І.
Ухвалою від 15.09.2021 суддя Господарського суду Львівської області Яворський Б.І. відмовив у задоволенні заяви про відвід судді Гоменюк З.П., справу повернуто раніше визначеному судді для продовження розгляду.
Ухвалою від 20.09.2021, занесеною до протоколу судового засідання від 20.09.2021, суд відклав підготовче засідання на 18.10.2021.
У судовому засіданні від 18.10.2021 суд оголосив перерву до 20.10.2021.
20.10.2021 через систему Електронний суд до господарського суду надійшов відзив на позовну заяву (вх. № 24515/21) від Головного управління Держгеокадастру у Львівській області.
20.10.2021 від представника позивача надійшла заява (вх. № 24430/21) про відкладення розгляду справи.
Ухвалою від 20.10.2021, занесеною до протоколу судового засідання від 20.10.2021, суд відклав підготовче засідання на 08.11.2021.
04.11.2021 на електронну адресу суду від позивача надійшла відповідь на заперечення та клопотання третьої особи (вх. № 26000/21).
08.11.2021 від представника Калити Лілії Богданівни надійшло клопотання (вх. № 26189/21) про визнання підстав для відмови у наданні відповіді відсутніми та зобов`язання позивача надати відповідь.
Ухвалою від 08.11.2021, занесеною до протоколу судового засідання від 08.11.2021, суд відмовив у задоволенні клопотання третьої особи про визнання підстав для відмови у наданні відповідей відсутніми та зобов`язання позивача надати відповідь; відмовив у задоволенні клопотання про роз`єднання позовних вимог. Цією ж ухвалою суд відклав підготовче засідання на 15.11.2021.
12.11.2021 до господарського суду надійшли пояснення Калити Лілії Богданівни із викладеним у них клопотанням про призначення судової земельно-технічної експертизи (вх. № 4612/21).
12.11.2021 ОСОБА_1 через канцелярію Господарського суду Львівської області подано клопотання про закриття провадження у справі та клопотання про роз`єднання позовних вимог.
Ухвалою від 15.11.2021 суд відмовив у задоволенні вищенаведених клопотань ОСОБА_1 , а також відмовив у задоволенні клопотання Калити Лілії Богданівни про призначення судової земельно-технічної експертизи у справі. Додатково, суд постановив закрити підготовче провадження та призначити справу до розгляду по суті на 08.12.2021.
08.12.2021 на електронну пошту суду надійшло клопотання від представника позивача про відкладення розгляду справи (вх. № 29519/21) та клопотання аналогічного змісту від представника Львівської міської ради (вх. № 29580/21). Розглянувши ці клопотання, суд повідомляє таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
За приписами частини 2 цієї ж статті, суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку з таких підстав: 1) неявка в судове засідання учасника справи, щодо якого немає відомостей про направлення йому ухвали з повідомленням про дату, час і місце судового засідання; 2) перша неявка в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними; 3) виникнення технічних проблем, що унеможливлюють участь особи у судовому засіданні в режимі відеоконференції, крім випадків, коли відповідно до цього Кодексу судове засідання може відбутися без участі такої особи; 4) необхідність витребування нових доказів, у випадку коли учасник справи обґрунтував неможливість заявлення відповідного клопотання в межах підготовчого провадження.
Сторони та треті особи у справі № 914/1992/20 про дату та час розгляду справи були проінформовані належним чином, про що свідчать подані учасниками документи, а також відсутність повернення поштових відправлень, які скеровувалися судом на адреси сторін.
Ухвалами суду у справі № 914/1992/20 явка представників сторін визналася необов`язково з огляду на епідеміологічну ситуацію в Україні та, відповідно, запроваджені карантинні заходи.
Беручи до уваги наведе, суд відмовляє у задоволенні клопотань позивача та відповідача 1 щодо відкладення розгляду справи.
У судовому засіданні 08.12.2021 взяв участь представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - Калити Лілії Богданівни .
Дослідивши наявні у справі докази, врахувавши, що сторони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, і взявши до уваги відсутність підстав для відкладення розгляду справи, суд дійшов висновку про необхідність прийняття рішення у справі, для чого вийшов до нарадчої кімнати.
В судовому засіданні 08.12.2021 після повернення з нарадчої кімнати судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
ПРАВОВА ПОЗИЦІЯ СТОРІН ТА ТРЕТІХ ОСІБ.
Аргументи позивача.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що намагається захистити свої права як орендаря земельної ділянки площею 0,2464 га за адресою: м. Львів, вул. Зелена, 253 від порушень, які не пов`язані з позбавленням права володіння нею, а саме від обмеження (позбавлення) його можливості доїзду та проходу до орендованої ділянки, розміщених на ній об`єктів нерухомості, забезпечення їх належної експлуатації. Таке обмеження прав позивача буде зумовлене можливістю міськради розпоряджатися земельними ділянками з кадастровими номерами 4610136800:04:002:0113 та 4610136800:04:002:0115, які накладаються на дороги та проходи загального користування на території колишнього Відкритого акціонерного товариства Будівельно-монтажне підприємство побуту по вул. Зеленій, 253, у м. Львові, в тому числі і на дороги і проходи до орендованої позивачем ділянки, як об`єктами цивільних прав і передавати їх у власність чи користування будь-яким особам внаслідок вчинення відповідних реєстраційних дій щодо цих ділянок ГУ Держгеокадастру у Львівській області.
У заяві (вх. № 29919/20 від 15.10.2020) позивач зазначає, що подані Львівською міською радою відомості та документи свідчать про, власне, відсутність з її боку реальних активних дій, як суб`єкта містобудування, спрямованих на впорядкування відповідної території, що є основною причиною усіх спорів стосовно користування землею на території колишнього ВАТ Будівельно-монтажне підприємство побуту , в тому числі і даного спору. Предмет спору у справі № 914/1992/20 стосується не рішення про надання земельних ділянок у власність (ч навіть у користування) фізичним особам, а взагалі правомірності дій суб`єкта владних повноважень щодо державної реєстрації земельних ділянок як об`єкта цивільних прав ще до виникнення будь-яких речових прав фізичних осіб на них.
Аргументи відповідача 1.
Львівська міська рада у поданому відзиві (вх. № 26671/20 від 14.09.2020) позов ФОП Ящука Олексія Олександровича вважає надуманим, необґрунтованим та таким, що не підлягає до задоволення з таких підстав.
Містобудівне обґрунтування розміщення земельних ділянок для обслуговування нежитлових будівель на вул. Зеленій, 253, на території ВАТ Будівельно-монтажне підприємство побуту , на яке посилається позивач, погоджене управлінням архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради у 2008 році згідно з діючим на той час Законом України Про планування і забудову територій , передбачало затвердження одночасно із прийняттям відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування рішення про передачу (надання) земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності для розміщення об`єкта містобудування.
Оскільки Львівською міською радою рішення (ухвала) про затвердження ФОП Ящуку О.О. проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання такої на вул. Зеленій, 253, в оренду до 12.03.2011 - часу втрати чинності Закону України Про планування і забудову територій - не приймалося, вказане містобудівне обґрунтування Львівською міською радою не затверджувалося. Містобудівні обґрунтування, як вид містобудівної документації, після втрати з 12.03.2011 чинності Закону України Про планування і забудову територій законодавством не передбачені.
Відповідно до наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 18.05.2020 № 376, встановлення меж земельної ділянки внатурі (на місцевості) здійснюється на підставі розробленої та затвердженої технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки внатурі (на місцевості), технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок або проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Таким чином, оскільки документація із землеустрою для організації заїздів-виїздів на вул. Зеленій, 253, внатурі (на місцевості) не розроблялася, межі заїздів-виїздів на вул. Зеленій, 253, внатурі (на місцевості) не встановлювалися.
Рішення Узгоджувальної комісії для вирішення земельних спорів Львівської міської ради від 17.05.2019, на які позивач вказує, як на незаконні та такі, що прийняті з порушенням норм чинного законодавства, вже є предметом спору в інших судових справах із аналогічним обґрунтуванням позовних вимог.
Відтак, відповідач 1 вважає, що викладені у позові ФОП Ящука О.О. формулювання щодо незаконності рішень Львівської міської ради не можуть зазначатися у контексті цього судового спору, оскільки такі не визнані незаконними та станом на сьогодні є чинними. Позивачем у всіх справах, включаючи і цей спір, наводяться одні і ті ж формулювання та аргументи обставин справи, проте жодним чином не зазначається, які саме норми законодавства були порушені Львівською міською радою при погодженні меж земельних ділянок між ФОП Ящуком О.О., ФОП Калитою Л.Б. та ОСОБА_1., а в межах цього судового спору взагалі не є доречними, оскільки до Львівської міської ради не ставиться жодних вимог. Позивач також не надав жодних графічних матеріалів, де було б відображено накладення земельних ділянок з кадастровими номерами 4610136800:04:002:0113 та 4610136800:04:002:0115 на ділянку, що передана ФОП Ящуку О.О. з кадастровим номером 4610136800:04:002:0065 чи на існуючі заїзди, доїзди чи проходи. Також відповідач 1 повідомляє, що частина земельної ділянки з кадастровим номером 460136800:04:002:0065, що надана в оренду ФОП Ящуку О.О. відповідно до договору оренди земельної ділянки № С-4420 від 28.04.2017 року, площею 0,0490га є в обмеженому користуванні ФОП Ящука О.О., та надання для забезпечення доїзду. Ця ділянка не є окремо сформованою, вона входить в межі орендованої ФОП Ящуком О.О. земельної ділянки з кадастровим номером 4610136800:04:002:0065.
Враховуючи викладене, Львівська міська рада просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Аргументи відповідача 2.
Головне управління Держгеокадастру у Львівській області просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог з огляду на те, що державна реєстрація земельних ділянок з присвоєнням таким кадастрових номерів 4610136800:04:002:0113 та 4610136800:04:002:0115 була проведена у відповідності до вимог чинного Закону України Про Державний земельний кадастр ; підстав для відмови у проведенні відповідної державної реєстрації земельних ділянок кадастровим реєстратором не було встановлено.
Відповідно до статті 9 Закону України Про Державний земельний кадастр , державний кадастровий реєстратор, зокрема, формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг. Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань у діяльність державного кадастрового реєстратора, пов`язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок, забороняється.
Згідно зі ст. 24 цього ж Закону, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).
Такі міркування відповідача 2 викладені у відзивах на позовну заяву (вх. № 27484/21 від22.09.2020 та вх. №24515/21 від 20.10.2021).
Аргументи третіх осіб.
У поясненнях (вх. № 29338/20 від 09.10.2020) треті особи, що не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів, вказують на те, що, враховуючи суб`єктний склад учасників справи, такий спір повинен вирішуватися у порядку цивільного судочинства. Крім цього, треті особи зазначають, що містобудівне обґрунтування, на яке покликається позивач, було попереднім і набувало чинності в разі виконання перелічених у ньому вимог. Лист управління архітектури Департаменту містобудування від 08.12.2009 № Б-11212/2401 про погодження містобудівного обґрунтування в розумінні земельного законодавства ні за яких обставин не може бути обов`язковим документом при наданні будь-кому в оренду земельних ділянок, оскільки він містить лише рекомендації. Подібним є й твердження представника позивача про те, що відповідач 1 зобов`язаний був при наданні в оренду земельних ділянок ОСОБА_1 та ФОП Калиті Л.Б. керуватися новою розробленою містобудівною документацією (детальний план території), оскільки 17.05.2019 рішенням Узгоджувальної комісії для вирішення питання організації проїзду (заїзду) до земельних ділянок на вул. Зеленій, 253, рекомендовано ФОП Ящуку О.О. звернутися до управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування для розроблення детального плану території ВАТ Будівельно-монтажне підприємство побуту , проте докази замовлення позивачем та розробки такого детального плану не надані. Нова містобудівна документація протягом 2010-2020 років не розроблялася, а докази протилежного у матеріалах справи відсутні. Земельна ділянка загальною площею 0,0490 га ніколи не була сформована як об`єкт цивільних прав в розумінні земельного законодавства України і тому не може об`єктом цивільного обороту. Доказами, наявними у матеріалах справи, підтверджується, що у період з 2007 року і по теперішній час Львівська міська рада не приймала рішень про надання ФОП Ящуку О.О. в обмежене користування земельної ділянки площею 0,0490 га для забезпечення доїзду.
Треті особи вказують на безпідставність твердження позивача про те, що рішенням Узгоджувальної комісії від 17.05.2019 про погодження ОСОБА_1 та ФОП Калиті Л.Б. меж земельних ділянок, котрі передаються їм в оренду, ФОП Ящук О.О. позбавляється або може бути позбавлений можливості проїзду до орендованої земельної ділянки та належного йому майна. Позивач не надав жодного доказу того, що надавалися або встановлювалися сервітути чи давалися дозволи на влаштування проїзду до орендованих ним земельних ділянок; узгоджувальна комісія не приймала жодного рішення про влаштування нових чи ліквідацію існуючих проїздів до орендованих позивачем земельних ділянок; позивач користувався і користується щонайменше двома проїздами до орендованої ним земельної ділянки.
На переконання третіх осіб, вимагаючи скасування реєстраційних дій Відділу у м. Львові ГУ Держгеокадастру у Львівській області з реєстрації земельної ділянки площею 0,2438 га, кадастровий номер 4610136800:04:002:0113 та земельної ділянки площею 0,0841 га, кадастровий номер 4610136800:04:002:0115 на вул. Зеленій, 253, у м. Львові позивач не обґрунтовує і не подає доказів щодо: того, яким чином реєстраційними діями відділу у м. Львові ГУ Держгеокадастру у Львівській області порушено законні права та інтереси ФОП Ящука О.О.; в чому саме полягає це порушення та якими доказами підтверджується сам факт порушення законних прав та інтересів ФОП Ящука О.О. реєстраційними діями відділу у м. Львові ГУ Держгеокадастру у Львівській області; які норми земельного та іншого законодавства України порушені реєстраційними діями відділу у м. Львові ГУ Держгеокадастру у Львівській області при реєстрації та присвоєнні кадастрових номерів вищевказаним земельним ділянкам; у чому полягає неправомірність виготовлених проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок фізичним особам ОСОБА_1 та Калиті Л.Б. і чим це доказано; якими саме реєстраційними діями відділу у м. Львові ГУ Держгеокадастру у Львівській області створені чи створюються реальні можливості протиправного обмеження ФОП Ящуку О.О. щодо доступу будь-коли у майбутньому до орендованої ним земельної ділянки.
Додатково, у поясненнях за вх. № 29924/20 від 16.10.2020 Калита Л.Б. зазначає, що позовна заява не підлягає до задоволення з таких підстав: позивачем обрано спосіб захисту, який є неналежним у поєднанні із заявленими підставами та заявленими порушеними правами; позивачем не доведено порушення прав; позивачем не залучено до справи належного співвідповідача; позивач втратив заявлений у позовній заяві статус орендаря земельної ділянки та власника будівлі, що на ній розташована.
ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.
08.12.2008 Управління архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради № Б-11212/2401 попередньо погодило містобудівне обґрунтування розміщення земельних ділянок для обслуговування нежитлових будівель на вул. Зеленій, 253, у м. Львові, на території ВАТ будівельно-монтажне підприємство побуту у складі зі Схемою генплану встановлення меж землекористувачів та влаштування проїздів між ними (в межах земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики - за цільовим призначенням, функціональне використання території - зона підприємств 4-5-го класу шкідливості) із закріпленням земельних ділянок за власниками викуплених споруд на умовах оренди відповідно до пропонованого розподілу (на термін до 10 років за межами червоних ліній розв`язки), зокрема: ФОП Ящук О.О. - земельна ділянка № 1 (територія Т-6) орієнтовною площею 0,2464 га та земельна ділянка № 2 (територія Т-3) орієнтовною площею 0,0268 га (на термін до 5 років за межами червоних ліній розв`язки).
Ухвалою Львівської міської ради від 30.09.2010 № 3924 затверджено містобудівну документацію Корегування генерального плану м. Львова ІІ-стадія. Генеральний план на період до 2025 року та заходи з реалізації генерального плану.
У цьому ж листі вказано, що під`їзд до ділянок організувати від вул. Зеленої через систему внутрішньо-майданчикових проїздів. Дане містобудівне обґрунтування погоджується за умови внесення ВАТ Будівельно-монтажне підприємство побуту відповідних в ухвалу Львівської міської ради від 10.05.2007 № 823та отримання позитивних висновків служб держнагляду.
Ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 № 3840 затверджено містобудівну документацію План зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони .
У Висновку Управління архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради від 23.05.2012 за вих. № 2401-2вих-509 про наявність містобудівних обмежень щодо користування земельною ділянкою, зокрема, у п.6, зазначено, що земельна ділянка площею 0,0490 га надається в обмежене користування для забезпечення доїзду.
Ухвалою Львівської міської ради від 10.11.2016 № 1228 Про затвердження фізичній особі-підприємцю Ящуку О. О. проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання земельних ділянок на вул. Зеленій, 253 вилучено за згодою з користування приватного акціонерного товариства Будівельно-монтажне підприємство побуту земельні ділянки площею 0,2464 га і площею 0,0268 га на вул. Зеленій, 253; затверджено фізичній особі-підприємцю Ящуку Олексію Олександровичу проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надано земельні ділянки на вул. Зеленій, 253 для обслуговування виробничих будівель за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення за функцією використання - землі промисловості.
28.04.2017 між Львівською міською радою та фізичною особою-підприємцем Ящуком Олексієм Олександровичем укладено договір оренди землі, відповідно до п. 1 якого встановлено, що орендодавець на підставі Податкового кодексу України, Закону України Про оренду землі , ухвал Львівської міської ради від 30.06.2016 № 631 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Львова , від 26.07.2012 № 1675 Про затвердження Положення про підготовку, організацію, проведення та оформлення купівлі-продажу у власність або надання в оренду земельних ділянок у м. Львові (зі змінами) та ухвали Львівської міської ради від 10.11.2016 № 1228 Про затвердження фізичній особі-підприємцю Ящуку О.О. проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання земельних ділянок на вул. Зеленій, 253 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для обслуговування виробничих будівель з кадастровим номером 4610136800:04:002:0065, яка розташована у м. Львові на вул. Зеленій, 253.
Пунктом 2 цього ж Договору встановлено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2464 га, у тому числі під капітальною забудовою - 0,0053 га, під тимчасовою забудовою - 0,0862 га, під проїздами, проходами та площадками - 0,0620 га, під зеленими насадженнями - 0,0929 га.
Відповідно до п. 26 договору на орендовану земельну ділянку встановлено обмеження (обтяження) та інші права третіх осіб - згідно з висновком про наявність містобудівельних обмежень щодо користування земельною ділянкою Управління архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради від 23.05.2012 №2401-2вих-509 та обмеження щодо режиму використання земельної ділянки Управління держкомзему у м. Львів від 16.07.2012 №40/01-14/2295-2.
Згідно п. 6 висновку про наявність містобудівельних обмежень щодо користування земельною ділянкою Управління архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради від 23.05.2012 № 2401-2вих-509 земельна ділянка площею 0,0490 га надається в обмежене користування, для забезпечення доїзду.
Ухвалою Львівської міської ради від 29.11.2018 № 4386 Про надання гр. ОСОБА_1 дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 ОСОБА_1 надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,2446 га на АДРЕСА_1 , для обслуговування нежитлової будівлі за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
17.05.2019 Узгоджувальна комісія для вирішення земельних спорів Львівської міської ради, беручи до уваги договори оренди землі від 28.04.2017 № С-4420, № С-4421, укладені між Львівською міською радою та ФОП Ящуком О.О., прийняла рішення погодити межі земельних ділянок на АДРЕСА_1 :
- ОСОБА_1 по лінії Д-А відповідно до акту встановлення і узгодження меж землекористування на місцевості № 1 та по межі земельної ділянки площею 0,2464 га (кадастровий номер 4610136800:04:002:0065), яка знаходиться в оренді ФОП Ящука О.О., згідно з договором оренди землі від 28.04.2017 № С-4420;
- ФОП Калиті Л.Б. по лінії Г-Д відповідно до акту встановлення і узгодження меж землекористування на місцевості № 1 та по межі земельної ділянки площею 0,2464 га (кадастровий номер 4610136800:04:002:0065), яка знаходиться в оренді ФОП Ящука О.О., згідно з договором оренди землі від 28.04.2017 № С-4420;
- ФОП Калиті Л.Б. по лінії А-Б відповідно до акту встановлення і узгодження меж землекористування на місцевості № 1 та по межі земельної ділянки площею 0,0268 га (кадастровий номер 4610136800:04:002:0065), яка знаходиться в оренді ФОП Ящука О.О., згідно з договором оренди землі від 28.04.2017 № С-4421.
Для вирішення питання організації проїзду (заїзду) до земельних ділянок на вул. Зеленій, 253, та облаштування паркомісць рекомендувати ФОП Ящуку О.О. звернутися до управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування для розроблення детального плану території ВАТ будівельно-монтажне підприємство побуту .
19.05.2019 Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради розпорядженням № 285 Про присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси 253 в на вул. Зеленій у м. Львові присвоєно об`єкту нерухомого майна - новозбудованому адміністративному будинку загальною площею 9509,3 кв.м. на вул. Зеленій, 253, у м. Львові адресу 253 в на вул. Зеленій у м. Львові, Львівська область, Україна. Гр. Ящука О.О. зобов`язано виготовити та встановити відповідний номерний знак, звернутися до суб`єкта господарювання, який здійснює технічну інвентаризацію об`єктів нерухомого майна, для відкриття інвентаризаційної справи на об`єкт нерухомого майна на АДРЕСА_1 ; до відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради для оформлення права власності на об`єкт нерухомого майна на АДРЕСА_1 .
Ухвалою Львівської міської ради від 11.07.2019 № 5400 Про надання Калиті Л.Б. дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 Калиті Л.Б. надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0841 га на АДРЕСА_1 , для обслуговування нежитлової будівлі за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Ухвалою Львівської міської ради від 10.10.2019 № 5693 Про затвердження гр. ОСОБА_1 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на АДРЕСА_1 ОСОБА_1 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надано земельну ділянку площею 0,2438 га на АДРЕСА_1 (кадастровий номер 4610139800:04:002:0113) в оренду терміном на 10 років для обслуговування нежитлових будівель (код КВЦПЗ 11.02 - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості) за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
08.04.2020 ФОП Ящук О.О. одержав Сертифікат № ЛВ 162200990964 на об`єкт Будівництво адміністративного будинку на вул. Зеленій, 253, у м. Львові .
Листом від 27.05.2020 № 2401-вих-39530 Департамент містобудування Львівської міської ради повідомив, що у період з 2007 року по теперішній час Львівською міською радою рішень (ухвал) про вилучення з користування ВАТ Будівельно-монтажне підприємство побуту земельної ділянки орієнтовною площею 0,0490 га на АДРЕСА_1 , та надання ФОП Ящуку О.О. в користування цієї земельної ділянки для забезпечення поїзду не приймалось; відповідно до витягу з протоколу № 94 засідання узгоджувальної комісії з вирішення земельних спорів Львівської міської ради від 17.05.2019, ФОП Ящук О.О. не позбавлений права існуючого проїзду до орендованої ним земельної ділянки площею 0,2464 га (кадастровий номер 4610136800:04:002:0065), оскільки на час прийняття комісією рішення існував інший проїзд через територію, яка перебуває у користуванні ВАТ Будівельно-монтажне підприємство побуту без належно оформлених правовстановлюючих документів.
Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради листом від 20.07.2020 вих. № 2401вих-54606 повідомило, що оскільки Львівською міською радою рішення (ухвала) про затвердження ФОП Ящуку О.О. проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Зеленій, 253, в оренду до 12.03.2011 - часу втрати чинності Закону України Про планування і забудову територій не приймалося, вказане містобудівне обґрунтування Львівською міською радою не затверджувалося. Разом із цим вказано, що містобудівні обґрунтування, як вид містобудівної документації, після втрати з 12.03.2011 чинності Закону України Про планування і забудову територій , законодавством не передбачені.
Позивач - фізична особа-підприємець Ящук Олексій Олександрович, звернувся до господарського суду із цим позовом, зазначаючи, що його права порушені фактом вчинення реєстраційних дій з реєстрації земельних ділянок з присвоєнням їм кадастрових номерів, внаслідок чого просить суд:
- скасувати реєстраційну дію Відділу у м. Львові Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 08.08.2019 року з реєстрації земельної ділянки площею 0,2438 га на АДРЕСА_1 з присвоєнням кадастрового номеру 4610136800:04:002:0113, здійснену на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок від 27.09.2018, виготовленого ФОП Лопатка О.І.;
- скасувати реєстраційну дію Відділу у м. Львові Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 05.11.2019 року з реєстрації земельної ділянки площею 0,0841 га на вул. Зеленій, 253, у м. Львові з присвоєнням кадастрового номеру 4610136800:04:002:0115, здійснену на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок від 07.08.2019, виготовленого ФОП Лопатка О.І.;
ПРАВОВА ПОЗИЦІЯ СУДУ.
Відповідно до положень ст. 177 ЦК України, об`єктами цивільних прав є речі, у тому числі гроші та цінні папери, інше майно, майнові права, результати робіт, послуги, результати інтелектуальної, творчої діяльності, інформація, а також інші матеріальні і нематеріальні блага.
До нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення (ч. 1 ст. 181 ЦК України).
Положення статті 10 Закону України Про Державний земельний кадастр передбачають, що об`єктами Державного земельного кадастру є: землі в межах державного кордону України; землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць, землі в межах територій територіальних громад; обмеження у використанні земель; земельна ділянка.
Формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру (ч. 1 ст. 79 1 ЗК України).
За приписами ч. 1 ст. 9 Закону України Про Державний земельний кадастр , внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до ч. 4 цієї ж статті, Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою та містобудівної документації; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.
Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора забороняється, крім випадків, встановлених цим Законом (ч.ч. 6, 7 ст. 9 ЗУ Про Державний земельний кадастр ).
Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); за затвердженими комплексними планами просторового розвитку території територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, детальними планами території (ч. 2 ст. 79 1 ЗК України).
Відповідно до частин 3-5 статті 79 1 Земельного кодексу України, сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер (ч. 1 ст. 16 Закону України Про Державний земельний кадастр ).
Тобто, з аналізу наведених положень чинного законодавства України випливає, що земельні ділянки по вул. Зеленій, 253, у м. Львові, з кадастровими номерами 4610136800:04:002:0113 та 4610136800:04:002:0115 є об`єктами цивільних прав, зареєстровані у встановленому законом порядку, та належать до об`єктів Державного земельного кадастру у розумінні Закону України Про державний земельний кадастр .
Суд погоджується із доводами відповідачів та третіх осіб щодо того, що позивачем жодним чином не доведено порушення своїх законних прав та інтересів. Зокрема, у матеріалах справи відсутні докази, які б вказували на пряме перешкоджання ФОП Ящуку О.О. здійснювати користування орендованою ним земельною ділянкою з кадастровим номером 4610136800:04:002:0065; відсутні докази вчинення спроб третіх осіб незаконним шляхом відчужити вказану земельну ділянку чи обмежити до неї доступ тощо. Позивач зазначає, що його права грубо порушені, проте не вказує, у чому саме полягає таке порушення, не вказує на те, які норми законодавства були порушені Львівською міською радою та Головним управлінням Держгеокадастру у Львівській області. Відсутні також докази, які б слугували підтвердженням неможливості здійснення ФОП Ящуком О.О. своїх прав як законного орендаря земельної ділянки з кадастровим номером 4610136800:04:002:0065.
Державна реєстрація земельних ділянок, як об`єктів цивільних прав, з присвоєнням їм кадастрових номерів 4610136800:04:002:0113 та 4610136800:04:002:0115 жодним чином не порушує та не може порушувати права та інтереси фізичної особи-підприємця Ящука Олексія Олександровича, з огляду на що суд доходить висновку про безпідставність позову.
Статтею 24 Закону України Про Державний земельний кадастр визначено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою:
особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;
власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи;
органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності);
замовником технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель (у разі внесення до Державного земельного кадастру за результатами проведення інвентаризації земель масиву земель сільськогосподарського призначення відомостей про земельну ділянку, що входить до такого масиву);
замовника документації із землеустрою, за якою здійснюється формування земельної ділянки державної, комунальної власності, у випадках, коли розроблення такої документації відбувається без дозволу органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування;
власника земельної частки (паю) або його спадкоємця (у разі формування земельної ділянки в порядку виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв);
особи, визначені частиною першою статті 118 Земельного кодексу України, у тому числі власника нерухомого майна (будівлі, споруди), розташованої на земельній ділянці, що надається (передається) із земель державної чи комунальної власності, або його спадкоємця.
Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви:
перевіряє відповідність документів вимогам законодавства;
за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.
Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є:
подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;
невідповідність поданих документів вимогам законодавства;
знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Зміна найменування акціонерного товариства у зв`язку із зміною типу акціонерного товариства або перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для відмови у державній реєстрації земельної ділянки.
Відмова в державній реєстрації земельної ділянки з підстав, не передбачених цією частиною, заборонена.
Державний кадастровий реєстратор зазначає вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації земельної ділянки.
Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:
поділу чи об`єднання земельних ділянок;
якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника;
ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.
Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).
У разі скасування державної реєстрації з підстав, зазначених в абзацах третьому і четвертому частини десятої, державний кадастровий реєстратор у десятиденний строк повідомляє про це особу, за заявою якої здійснено державну реєстрацію земельної ділянки, а в разі наявності зареєстрованих речових прав на неї - суб`єктів таких прав.
Суд критично оцінює твердження позивача про те, що рішенням Узгоджувальної комісії погоджено межі земельних ділянок по вул. Зеленій, 253, у м. Львові без врахування прав та інтересів користувачів суміжних земельних ділянок, в тому числі й ФОП Ящука О.О., оскільки таке не відповідає дійсності. Це вбачається, зокрема, й з долучених позивачем до матеріалів позову Актів про встановлення і узгодження меж земельної ділянки на місцевості, які підтверджують добросовісне виконання суміжними землекористувачами своїх обов`язків щодо повідомлення інших орендарів про встановлення меж земельних ділянок. Посилання позивача у тексті позову на наявність тривалих суперечок та конфліктних ситуацій між ФОП Ящуком О.О. та третіми особами не може слугувати підтвердженням неправомірності факту реєстрації земельних ділянок, як об`єктів цивільних прав, з присвоєнням їм кадастрових номерів. Вказане також жодним чином не позбавляє ФОП Ящука О.О. доступу до орендованої ним земельної ділянки.
До матеріалів справи сторонами у процесі розгляду спору долучена достатня кількість викопіювань із картографічних та проектних матеріалів, з яких суд встановив, що межі земельних ділянок з кадастровими номерами 4610136800:04:002:0065, 4610136800:04:002:0113 та 4610136800:04:002:0115 жодним чином не накладаються одна на одну. Такі картографічні матеріали також спростовують аргумент позивача, наведений у позовній заяві, що відсутній будь-який єдиний документ (схема, креслення, план земельної ділянки тощо), що дозволяв би встановити, як розміщені на місцевості погоджені межі спірних ділянок по відношенню до вже орендованих позивачем ділянок, до ділянок, надання в оренду яких планується у майбутньому, до заїздів і проїздів на цих ділянках.
Аналогічно, на підставі згаданих картографічних та проектних матеріалів спростовується твердження позивача про те, що літери, які визначають лінії нібито погоджених меж і на які здійснюється посилання в оскаржуваному рішенні, не відображені у жодному документі, що був би додатком до цього рішення і дозволяв би достовірно встановити їх розміщення на території земельних ділянок по вул. Зеленій, 253, у м. Львові.
Умовами договору оренди від 28.04.2017 № С-4420, укладеного між Львівською міською радою та ФОП Ящуком О.О. чітко передбачено, що останньому надається в обмежене користування земельна ділянка площею 0,0490 га, яка входить у межі орендованої ним земельної ділянки загальною площею 0,2464 га, для забезпечення доїзду. Земельна ділянка площею 0,0490 га не виділена, як окрема, та не зареєстрована як об`єкт цивільних прав, проте є невід`ємною частиною земельної ділянки площею 0,2464 га з кадастровим номером 4610136800:04:002:0065.
Суд встановив з наявних у справі матеріалів відсутність будь-яких перешкод, для забезпечення ФОП Ящуку О.О. доїзду до орендованої ним земельної ділянки, що об`єктивно виникали б з факту проведення державної реєстрації земельних ділянок, як об`єктів цивільних прав, з присвоєнням їм кадастрових номерів 4610136800:04:002:0113 та 4610136800:04:002:0115.
Відповідно до статті 152 Земельного кодексу України, держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: а) визнання прав; б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; в) визнання угоди недійсною; г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; ґ) відшкодування заподіяних збитків; д) застосування інших, передбачених законом, способів.
З матеріалів справи не вбачається вчинення ні відповідачами, ні третіми особами неправомірних дій, які б порушували або створювали загрозу порушення законних прав та інтересів фізичної особи-підприємця Ящука Олексія Олександровича.
Статтею 13 ГПК України передбачено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.
Як встановлено ч. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Частиною 2 статті 86 ГПК України передбачено, що жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що заявлений позов є безпідставним і у його задоволенні слід відмовити.
СУДОВІ ВИТРАТИ.
Як передбачено п. 2 ч. 5 ст. 238 ГПК України, в резолютивній частині рішення зазначається про розподіл судових витрат.
За умовами ч. 1 ст. 129 ГПК України, судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Оскільки в позові відмовлено, судові витрати відповідно до вищенаведених норм необхідно залишити за позивачем.
Керуючись ст.ст. 4, 12, 13, 73, 74, 76, 77, 78, 79, 86, 123, 129, 233, 236, 237, 238, 326 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 241 ГПК України та може бути оскаржене до Західного апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення.
В судовому засіданні 08.12.2021 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повний текст складено 20.12.2021.
Суддя Гоменюк З.П.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2021 |
Оприлюднено | 20.12.2021 |
Номер документу | 102009555 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Гоменюк З.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні