Постанова
від 24.06.2010 по справі 2а-4470/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.14

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 червня 2010 року Справа № 2а-4470/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого судді:Твердо хліба Р.С.

при секретарі судового зас ідання: Чукіній А.Ю.,

розглянувши у відкр итому судовому засіданні спр аву за адміністративним позо вом Заступника прокурора Луг анської області в інтересах держави в особі Луганського міського центру зайнятості д о Державного підприємства «Л уганськвугілля» в особі відо кремленого підрозділу «Соцв угілля» про стягнення заборг ованості по сплаті страхових внесків на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я в сумі 170 184,95 грн., -

ВСТАНОВИВ:

08 червня 2010 року Заступни к прокурора Луганської облас ті звернувся до Луганського окружного адміністративног о суду в інтересах держави в о собі Луганського міського ц ентру зайнятості з позовом д о Державного підприємства «Л уганськвугілля» в особі відо кремленого підрозділу «Соцв угілля» про стягнення заборг ованості по сплаті страхових внесків в сумі 170 184,95 грн., в яком у зазначив, що відокремлений підрозділ «Соцвугілля» не є юридичною особою, а є структу рним підрозділом Державного підприємства «Луганськвугі лля» та зареєстрований в Луг анському міському центрі зай нятості в якості платника ст рахових внесків до Фонду заг альнообов' язкового держав ного страхування України на випадок безробіття з 25.06.2008р. за реєстраційним номером №120127772. З гідно поданого відповідачем звіту - «Розрахункової від омості про нарахування і пер ерахування страхових внескі в до Фонду загальнообов' язк ового державного страхуванн я України на випадок безробі ття» за перше півріччя 2009 року за ВП «Соцвугілля» ДП «Луган ськвугілля» утворилася прос трочена заборгованість (недо їмка) зі сплати страхових вне сків у розмірі 80804,82 грн., яку стя гнуто з останнього постаново ю Луганського окружного адмі ністративного суду від 14.10.2009р. у справі №2а-25550/09/1270. Так, згідно под аного відповідачем звіту - «Р озрахункової відомості про н арахування і перерахування с трахових внесків до Фонду за гальнообов' язкового держа вного страхування України на випадок безробіття» за 9-ть мі сяців 2009 року за ВП «Соцвугілл я» ДП «Луганськвугілля» лічи ться прострочена заборгован ість (недоїмка) зі сплати стра хових внесків у розмірі 164 933,67 г рн., яка складається з недоїмк и в сумі - 159481,67 грн. та пені в сум і - 5452,00 грн., яку стягнуто з остан нього постановою Луганськог о окружного адміністративно го суду від 23.03.2010р. у справі №2а-591/1 0/1270. Так, згідно поданого відпо відачем звіту - «Розрахунков ої відомості про нарахування і перерахування страхових в несків до Фонду загальнообов ' язкового державного страх ування України на випадок бе зробіття» за перший квартал 2010 року за ВП «Соцвугілля» ДП « Луганськвугілля» лічиться п рострочена заборгованість (н едоїмка) зі сплати страхових внесків у розмірі 335118,62 грн. (335118,62 г рн. - 164 933,67 грн. = 170184,95 грн.). Таким чино м, станом на 01.04.2010р. стягненню з в ідповідача підлягає сума заб оргованості зі сплати страхо вих внесків на випадок безро біття в розмірі 170184,95 грн., яку пр окурор просив стягнути на ко ристь Луганського міського ц ентру зайнятості.

Прокурор та представни к позивача в судовому засіда нні позовні вимоги підтримал и в повному обсязі, надали суд у аналогічні позовній заяві пояснення.

Представник відповід ача в судовому засіданні поз овні вимоги визнав повністю, про що надав суду відповідну письмову заяву №1/187 від 24.06.2010р.

Заслухавши думку прок урора, пояснення представник ів сторін, дослідивши матері али справи, суд вважає, що позо в підлягає задоволенню з нас тупних підстав.

Судом встановлені такі факти і відповідні їм пр авовідносини.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що прав овий порядок в Україні ґрунт ується на засадах, відповідн о до яких ніхто не може бути пр имушений робити те, що не пере дбачено законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Статтею 46 Конституції України встановлено, що гром адяни мають право на соціаль ний захист, що включає право н а забезпечення їх у разі повн ої, часткової або тимчасової втрати працездатності, втра ти годувальника, безробіття з незалежних від них обстави н, а також у старості та в інши х випадках, передбачених зак оном.

Згідно зі ст.19 Закону У країни «Про зайнятість насел ення» Державна служба зайнят ості має право стягувати з пі дприємств, установ і організ ацій, незалежно від форм влас ності, суми прихованих або за нижених обов' язкових зборі в та недоїмок до державного ф онду сприяння зайнятості нас елення.

Спеціальним законом, який визначає правові, фінансові та організаційні засади зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування на випадок безробіття є Зако н України «Про загальнообовя зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя» від 02 березня 2000 року №1533-III.

Відповідно до ст. 8 Зако ну України «Про загальнообов ' язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття» від 02 березня 2000 року № 1533-III Фонд загальнообов' язко вого державного соціального страхування України на випа док безробіття створюється д ля управління на випадок без робіття, провадження збору н а акумуляції страхових внеск ів, контролю за використання м коштів, виплати забезпечен ня та надання соціальних пос луг, здійснення інших функці й згідно із цим Законом і стат утом Фонду. Функції виконавч ої дирекції Фонду покладають ся на органи державної служб и зайнятості (ст. 12 Закону).

Згідно ст. 34 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я» від 02 березня 2000 року №1533-III Фон д має право застосовувати фі нансові санкції, передбачені законом, у разі порушення пор ядку сплати страхувальникам и страхових внесків, стягува ти з посадових осіб та страху вальників передбачені закон ом штрафи та застосовувати і нші фінансові санкції за нед отримання цього Закону. Фонд зобов' язаний забезпечуват и збір страхових внесків, кон тролювати правильність нара хування, своєчасність сплати страхових внесків, а також ви трат за страхуванням на випа док безробіття.

В судовому засіданн і встановлено, що відповідач - відокремлений підрозділ «С оцвугілля» Державног о підприємства «Луганськвуг ілля» зареєстрований в Луган ському міському центрі зайня тості в якості платника стра хових внесків до Фонду загал ьнообов' язкового державно го страхування України на ви падок безробіття з 25.06.2008р. за ре єстраційним номером №120127772 (арк уш справи 6).

Згідно із п.2 ст.35 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття» від 02.03.2000р. №1533-111, роботодаве ць зобов' язаний своєчасно т а в повному розмірі сплачува ти страхові внески до Фонду з агальнообов' язкового держ авного соціального страхува ння на випадок безробіття.

Розмір страхових вне сків на загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття, щ о підлягають сплаті до Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання України, встановлений ч .2 ст.1 Закону України «Про розм ір внесків на деякі види зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування » №2213 -111 від 11.01.2001 року.

Відповідно до ч.1 ст. 38 Закону України «Про загально обов' язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття» (далі-Закон) від 02 .03.2000 р. №1533-111, роботодавець несе відповідальність за несво єчасність сплати та неповну сплату страхових внесків.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №339 від 18.12.2000 року «Про з атвердження Інструкції про п орядок обчислення і сплати в несків на загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Ф онду загальнообов' язковог о державного соціального стр ахування України на випадок безробіття», зареєстрованог о в міністерстві юстиції 16.01.2001 р . за №30/5221, затверджено порядок о бліку платників страхових вн есків, обчислення і сплати ро ботодавцями та застраховани ми особами внесків на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття, обліку їх надхо дження до Фонду загальнообов ' язкового державного соціа льного страхування України н а випадок безробіття та конт ролю за сплатою страхових вн есків. При цьому Розділом 9 про дубльовано вказані положенн я Закону стосовно відповідал ьності платників страхових в несків на загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття .

Пунктом 1 ч.1 ст.38 Закону визначено, що у разі несвоєча сної сплати страхових внескі в страхувальниками або непов ної їх сплати страхувальники сплачують суму донараховани х контролюючим органом стра хових внесків (недоїмки), штра ф та пеню.

Згідно з п. 2 ч.1. ст.38 Закон у штраф накладається у розмі рі прихованої суми виплат, на які відповідно до цього Зако ну нараховуються страхові вн ески, а в разі повторного пору шення - у трикратному розмірі зазначеної суми.

Пунктом 3 ч.1 ст.38 Закону пе редбачено, що пеня обчислюєт ься виходячи з 120 відсотків об лікової ставки Національно го банку України, що діял а на момент сплати, нарахова ної на повну суму недоїмки (б ез урахування штрафів) за ве сь її строк.

Згідно із ч.2 ст.38 Закону н е сплачені в строк страхов і внески, пеня і штраф стягу ються в доход Фонду зі страху вальника у безспірному поряд ку.

Згідно зі ст. 6 Консти туції України органи законод авчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повно важення у встановлених цією Конституцією межах та відпов ідно до законів України.

Статтею 19 Конституці ї України передбачено, що орг ани державної влади та орган и місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ч астини 1 статті 11 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, розгляд і вирішення с прав в адміністративних суда х здійснюється на засадах зм агальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх док азів і у доведенні перед судо м їх переконливості, а частин ою 1 статті 71 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни передбачено, що кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення.

Відповідно до части н 1,3 статті 112 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, позивач може відмовитися в ід адміністративного позову повністю або частково, а відп овідач - визнати адмініст ративний позов повністю або частково. Відмова від адміні стративного позову чи визнан ня адміністративного позову під час підготовчого провад ження мають бути викладені в адресованій суду письмовій заяві, яка приєднується до сп рави. У разі повного визнання відповідачем адміністратив ного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміні стративного позову.

За таких обставин суд прийшов до висновку, що позов ні вимоги Заступника прокур ора Луганської області в інт ересах держави в особі Луган ського міського центру зайня тості до Державного підприєм ства «Луганськвугілля» в осо бі відокремленого підрозділ у «Соцвугілля» про стягнення заборгованості по сплаті ст рахових внесків в сумі 170 184,95 гр н. є обґрунтовними, визнаними в повному обсязі відповідач ем та такими, що підлягають за доволенню.

Питання по судових вит ратах не вирішується, оскіль ки прокурор звільнений від ї х сплати у встановленому пор ядку, а ст. 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и не передбачено їх стягненн я у даних випадках.

На підставі ч. 3 ст. 160 Коде ксу адміністративного судоч инства України у судовому за сіданні 24 червня 2010 року прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови. Складенн я постанови у повному обсязі відкладено на 29 червня 2010 року , про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КА С України повідомлено після проголошення вступної та рез олютивної частин постанови у судовому засіданні.

На підставі викладеного , керуючись ст.35, ст.38 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття » від 02.03.2000 р. №1533-111, Розділом 9 Нака зу Міністерства праці та соц іальної політики України №339 в ід 18.12.2000 року «Про затвердження Інструкції про порядок обчи слення і сплати внесків на за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя», зареєстрованого в мініс терстві юстиції 16.01.2001 р. за №30/5221, с т. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Заступника прокурора Луга нської області в інтересах д ержави в особі Луганського м іського центру зайнятості до Державного підприємства «Лу ганськвугілля» в особі відок ремленого підрозділу «Соцву гілля» про стягнення заборго ваності по сплаті страхових внесків на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я в сумі 170 184,95 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Державног о підприємства "Луганськвугі лля" в особі відокремленого п ідрозділу "Соцвугілля" (місце знаходження: 91022 м.Луганськ, вул .Лермонтова,1в, код ЄДРПОУ 32473323; р озрахунковий рахунок № 2600833384767 у ЛВЦ "Промінвестбанк", МФО 304308) на користь Луганського міськог о центру зайнятості (місцезн аходження: 91053 м.Луганськ, вул.50-р іччя утворення СРСР,22б; код ЄД РПОУ 24046582, п/р №37170971900003, код платежу 5 0040100, одержувач: УДК в м.Луганськ у, Банк ГУ ДКУ у Луганській обл асті, МФО 804013) заборгованість п о страховим внескам на загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття в сумі 170 184 грн. 95 коп . (сто сімдесят тисяч сто вісім десят чотири гривні 95 коп.).

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано у встан овлений КАС України строк. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у встановлений КАС України ст рок, постанова набирає закон ної сили після закінчення ць ого строку. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.

Постанова може бути оск аржена в апеляційному порядк у до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Про апеляційне оскарж ення спочатку подається заяв а. Обґрунтування мотивів оск арження і вимоги до суду апел яційної інстанції викладают ься в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне о скарження та апеляційна скар га подаються до Донецького а пеляційного адміністративн ого суду через Луганський ок ружний адміністративний суд . Копія апеляційної скарги од ночасно надсилається особою , яка її подає, до суду апеляці йної інстанції.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення, а в разі складенн я постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС Ук раїни - з дня складення в повно му обсязі. Якщо постанову бул о проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то строк подання заяви про а пеляційне оскарження обчисл юється з дня отримання нею ко пії постанови. Апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом двадцяти днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження.

Постанова суду набира є законної сили після закінч ення строку апеляційного оск арження.

Повний текст постано ви складено та підписано 29 чер вня 2010 року.

Суддя Твердохліб Р.С.

Дата ухвалення рішення24.06.2010
Оприлюднено05.08.2010
Номер документу10201556
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4470/10/1270

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 14.08.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 24.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 27.10.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Постанова від 24.06.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Твердохліб Р.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні