Ухвала
від 17.12.2021 по справі 755/4747/21
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №:755/4747/21

Провадження №: 1-кс/755/5708/21

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"17" грудня 2021 р.

Дніпровського районного суду м. Києва (далі Суд) у складі слідчої судді ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 та прокурора ОСОБА_3 , розглянувши в приміщенні суду в м. Києві клопотання прокурора Дніпровської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про надання дозволу на огляд у рамках кримінального провадження унесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №420201010400000190 від 29.12.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 356, ч. 1 ст. 364, ч. 3 ст. 197-1 КК України, установив:

до слідчого судді даного місцевого суду надійшло вищезазначене клопотання прокурора, яке обґрунтоване тим, що у провадженні СВ Дніпровського управління поліції Головного управління Національної поліції в місті Києві перебувають матеріали вказаного кримінального провадження.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ «Європейські інженерні системи» розпочато будівництво житлового будинку за адресою:

АДРЕСА_1 з порушенням вимог земельного та містобудівного законодавства України.

Також, посадовими особами Департаменту містобудування та архітектури КМДА 22.06.2018 видані містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва «Будівництво офісно-житлового будинку з підземним паркінгом» на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:90:140:0045 на вул. Березняківській, 29 у Дніпровському районі м. Києва зловживаючи службовим становищем всупереч інтересам служби, що завдало істотної шкоди громадським інтересам.

Відповідно до пункту 20 рішення Київської міської ради від 10.07.2003 № 638/798 земельна ділянка площею 0,3630 га (кадастровий номер 8000000000:90:140:0045) передано ТОВ «Європейські інженерні системи» в оренду на 25 років для будівництва, експлуатації та обслуговування офісного будинку на вул. Березняківській, 29 у Дніпровському районі м. Києва (договір оренди земельної ділянки від 28.09.2004 № 66-6-00195).

Відповідно до реєстру містобудівних умов та рбмежень ТОВ «Європейські інженерні системи» 26.03.2015 видані містобудівні умови та обмеження на забудову земельної ділянки по вул. Березняківська, 29 у Дніпровському районі м. Києва із наміром забудови: «Будівництво офісної будівлі із спортивними спорудами».

Пунктом 1 містобудівних умов та обмежень указано, назва об`єкта будівництва: будівництво офісної будівлі зі спортивними спорудами.

Пунктом 9 указаних містобудівних умов та обмежень указано, що функціональне призначення земельної ділянки: територія громадських будівель та споруд.

Також, в містобудівних умовах та обмеженнях зазначено поверховість будівлі 1-2 поверхи.

Разом з тим, Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) Наказом № 529 від 22.06.2018 видано ТОВ «Європейські інженерні системи» нові містобудівні умови та обмеження на об`єкт будівництва «Будівництво офісно-житлового будинку з підземним паркінгом», де указано в тому числі що містобудівні умови та обмеження від 26.03.2015 втратили чинність.

Крім того, відповідно до чинної містобудівної документації м. Києва земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:90:140:0045 на вул. Березняківській, 29 у Дніпровському районі м. Києва за чинною містобудівною документацією віднесена до території громадських будівель та споруд.

Відповідно до паспорту об`єкта будівництва «Будівництво офісно-житлового будинку з підземним паркінгом на вул. Березняківській, 29 у Дніпровському районі м. Києва передбачено будівництво багатоповерхового житлового будинку».

Відповідно до даних Реєстру будівельної діяльності, Державною архітектурно-будівельною інспекцією України замовнику будівництва ТОВ «Європейські інженерні системи» видано дозвіл № ІУ 013201125692 на виконання будівельних робіт: «Будівництво офісно-житлового будинку з підземним паркінгом на АДРЕСА_1 передбачено будівництво багатоповерхового житлового будинку».

Згідно з ч. 5 ст. 20 Земельного кодексу України види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Статтею 39 Земельного кодексу України передбачено, що використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів та норм.

Статтями 5, 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

За ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Відповідно до Генерального плану міста Києва та його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням Київради від 28.03.2002 № 370/1804, вказана земельна ділянка за функціональним призначенням відноситься до територій громадських будівель та споруд.

Також, земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:90:140:0045 на вул. Березняківській, 29 у Дніпровському районі м. Києва розташована в зоні обмеження забудови за умов безпеки польотів.

Разом із цим, всупереч вказаних вимог законодавства та вимог Генерального плану міста Києва, ТОВ «Європейські інженерні системи» за вазаною адресою розпочато будівництво на земельній ділянці, що не відведена для цієї мети, без врахування містобудівної документації та з порушенням будівельних норм та правил.

Крім того, 07.10.2021 працівниками Державної екологічної інспекції Столичного округу складено акт № 02-1103 про недопуск державних інспекторів з охорони навколишнього природного середовища до проведення заходу державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Відповідно до договору № ПП-09/06/20-1 від 19.06.2020 укладений між ТОВ «Європейські інженерні системи» та ТОВ «Пайнері Парк», про реалізацію проекту будівництва, ТОВ «Пайнері Парк» передано право організації будівництва на указаній вище земельній ділянці.

Також, відповідно до договору № 19-10/20 від 10.10.2020 генеральним підрядником на указаному об`єкту будівництва є ТОВ «Юнібілд».

Згідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:90:140:0045 перебуває в оренді ТОВ «Європейські інженерні системи» код ЄДРПОУ 22965130, власником якої є територіальна громада міста Київ в особі Київської міської ради.

На даний час в рамках проведення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні, з метою встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення виникла необхідність проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:140:0045 на вул. Березняківській, 29 у Дніпровському районі м. Києва із залученням спеціалістів - працівників Державної екологічної інспекції Столичного округу.

Відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий проводить огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Згідно ч. 3 вказаної статті з метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Окрім того, відповідно до ч. 7 ст. 237 КПК України, при огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження.

У судовому засіданні прокурори групи прокурорів прокурор Дніпровської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 це клопотання підтримав, просив задовольнити з передумов вказаних безпосередньо у ньому.

Слідчий суддя перевіривши це клопотання заявника на дотримання вимог Кримінального процесуального Кодексу України, заслухавши учасників процесу, приходить до наступного.

Порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України, яке складається з відповідних положеньКонституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України (ст. 1 КПК України).

Так,зокрема,ст.237КПК Українирегламентовано,що з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий,прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

При огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження. Предмети, які вилучені законом з обігу, підлягають вилученню незалежно від їх відношення до кримінального провадження. Вилучені речі та документи, що не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.

З положень же ст. 234 КПК України випливає, що обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

У цій ситуації слідчий суддя, в ході судового розгляду встановив, що 07.10.2021 працівниками Державної екологічної інспекції Столичного округу складено акт №02-1103 про не допуск державних інспекторів для проведення обстеження земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:140:0045 на вул. Березняківській, 29 у Дніпровському районі м. Києва.

Згідно ст. 223 КПК слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні.

Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Як наслідок,у цейчас,наявні реальніприводи тапідстави дляпроведення оглядуземельної ділянкиз кадастровимномером 8000000000:90:140:0045на вул.Березняківській,29у Дніпровськомурайоні м.Києва іззалученням спеціалістів,з метоюподальшого вирішенняпитання щодопроведення контролюючимиорганами перевірокщодо законностівикористання земельноїділянки зкадастровим номером8000000000:90:140:0045за вказаноюадресою,та відповідностіоб`єкту будівництвана ніймістобудівному законодавству.

Враховуючи викладене, слідчий суддя дослідивши матеріали клопотання та долучені до нього документи, за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин провадження, керуючись законом, оцінюючи сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку вважає, що наявні у провадженні докази, передбачені параграфами 3-5 Глави 4 КПК України (показання, речові докази і документи та інші) свідчать про те, що клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Щодо указівки ПІБ осіб, котрі мають можливість здійснювати огляд, то слідчий суддя не уважає це доречним, так як Верховний Суд колегією суддів Третьої судової палати Касаційного кримінального суду в постанові від 07 жовтня2020року у справі № 725/1199/19 вказав, що системне тлумачення процесуальних норм, передбачених статтями236,37,39 КПКдає підстави до висновку, що ухвала про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи може бути виконана прокурором, призначеним здійснювати процесуальне керівництво в порядкуст. 37 КПК, або слідчим, визначеним керівником органу досудового розслідування в порядкуст. 39 цього Кодексу.

Приписист. 235 КПКне зобов`язують слідчого суддю в ухвалі зазначати прокурора чи слідчого, який буде проводити обшук, натомість ухвала слідчого судді має містити відомості про прокурора, слідчого, який подав клопотання про обшук. Тобто, процесуальний закон зобов`язує слідчого суддю встановити, що клопотання надійшло від уповноваженої особи - прокурора, включеного до групи прокурорів, або слідчого, якому доручено здійснювати розслідування, в порядку статей37,39,216 КПК. Судовий контроль під час розгляду клопотання про проведення обшуку здійснюється з метою забезпечення права на недоторканість житла чи іншого володіння особи. При цьому, зміст норм цьогоКодексуне дає підстав для твердження про те, що до повноважень слідчого судді належать, крім здійснення судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні, ще й інші (п. 18ст. 3 КПК), віднесені до повноважень прокурора та слідчого з організації досудового розслідування.

Системне тлумачення норм, передбачених статтями36,40,235,236 КПК, не дає підстав для твердження про те, що до компетенції слідчого судді належить визначення як конкретного слідчого або прокурора, що мають здійснювати таку слідчу (розшукову) дію, так й інших осіб, що будуть приймати участь у проведенні обшуку (понятих, працівників оперативного підрозділу, спеціалістів та ін.).

Питання про дотримання вимогКПКпрокурором або слідчим щодо належного використання повноважень здійснювати обшук, залучення понятих, спеціалістів, працівників оперативного підрозділу, підозрюваного, захисника, інших учасників провадження вирішуються на етапі судового провадження (п. 24ст. 3 КПК), а не провадження у слідчого судді, і за умови надання протоколу обшуку суду як доказу винуватості у вчиненні злочину.

Таким чином, визначення в ухвалі слідчого судді конкретного слідчого або прокурора, які мають здійснювати обшук, знаходиться поза межами повноважень слідчого судді з контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні та обмежуються в цій частині перевіркою того, чи є належним суб`єктом учасник кримінального провадження, який звернувся з клопотанням про проведення обшуку.

Визначення конкретногопрокурора абослідчого (їхгрупи)для проведенняобшуку належитьдо законнихповноважень прокурора (старшого прокурора, групи прокурорів, які здійснюватимуть повноваження прокурорів у конкретному кримінальному провадженні) або старшого слідчої групи (керівника органу досудового розслідування).

Відповідно до п. 4 ч. 2ст. 36 КПКпрокурор, здійснюючи нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, уповноважений доручати слідчому у встановлений прокурором строк проведення слідчих (розшукових) дій, негласних слідчих (розшукових) дій, інших процесуальних дій або давати вказівки щодо їх проведення чи брати участь у них, а в необхідних випадках особисто проводити слідчі (розшукові) та процесуальні дії в порядку, визначеному цим Кодексом, що є способом процесуальної взаємодії прокурора та слідчого.

У п. 2 ч. 2ст. 40 КПКзакріплені кореспондуючі повноваження слідчого проводити слідчі (розшукові) дії та негласні слідчі (розшукові) дії у випадках, встановлених у цьому Кодексі.

Підставами взаємодії між процесуальним керівником, визначеним у кримінальному провадженні відповідно дост. 37 КПК, та слідчим, призначеним відповідно до вимог статей38,39,216цьогоКодексу, є належна реалізація ними своїх повноважень щодо розслідування конкретного кримінального правопорушення.

Основною формою процесуальної взаємодії прокурора зі слідчим, яка вживається на всіх етапах досудового розслідування, є надання письмових вказівок та доручень. Слідчий несе відповідальність за законність та своєчасність здійснення процесуальних дій (ч. 1ст. 40 КПК), а відповідно до ч. 4 цієї статті слідчий зобов`язаний виконувати доручення та вказівки прокурора, які надаються у письмовій формі.

Отже, як правило, доручення та вказівки щодо проведення конкретних слідчих (розшукових) дій мають надаватися у письмовому виді, де їх отримання слідчим у письмовій формі є процесуальною гарантією їх належного виконання, оскільки вони отримують статус офіційного документу.

В той же час якщо закон прямо не вимагає письмової форми, прокурор має право надавати доручення та вказівки слідчому про виконання процесуальних дій усно, якщо це обумовлено, зокрема, невідкладними випадками або виконанням незначного обсягу процесуальних дій.

На підставівикладеного та керуючись ст.ст. 1-29, 234-237, 309, 369-372, 376 КПК України, Суд постановив :

клопотання задовольнити.

Надати дозвіл на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:140:0045 на вул. Березняківській, 29 у Дніпровському районі м. Києва із залученням спеціалістів Державної екологічної інспекції Столичного округу з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення.

Строк дії ухвали один місяць з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає та є обов`язковою для безумовного виконання на всій території України.

Слідча суддя Оксана БІРСА

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.12.2021
Оприлюднено03.02.2023
Номер документу102064422
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —755/4747/21

Ухвала від 28.12.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Курило А. В.

Ухвала від 17.12.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

Ухвала від 16.07.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

Ухвала від 16.07.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

Ухвала від 27.04.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

Ухвала від 29.03.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

Ухвала від 29.03.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні