Ухвала
від 17.12.2021 по справі 600/1842/21-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

17 грудня 2021 р. м. Чернівці Справа № 600/1842/21-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Брезіної Т.М.,

за участю:

секретаря судового засідання Філянович О.І.,

позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача Божеску Г.В.,

представника відповідача Фуркала С.О.,

заінтересованої особи - представника Департаменту соціальної політики Чернівецької міської ради Співак О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання представника відповідача про заміну сторони виконавчого провадження по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту житлово - комунального господарства Чернівецької міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Рішенням суду від 03.09.2021 р. адміністративний позов задоволено частково. Визнано неправомірною бездіяльність Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради щодо не розгляду в Порядку № 565 заяви ОСОБА_1 про проведення безоплатного капітального ремонту квартири АДРЕСА_1 . Зобов`язано Департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради прийняти у відповідності до Порядку № 565 рішення за заявою ОСОБА_1 щодо проведення капітального ремонту квартири АДРЕСА_1 . В решті позову відмовлено.

23.10.2021 р. судом видано виконавчий лист в адміністративній справі №600/1842/21-а.

10.12.2021 р. від Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради надійшло клопотання про заміну боржника у виконавчому провадженні ВП№67294752 з Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради на Департамент соціальної політики Чернівецької міської ради.

Ухвалою суду від 15.12.2021 р. призначено розгляд клопотання Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради про заміну сторони у виконавчому провадженні ВП№67294752 до судового засідання на 16.12.2021 року. Крім того, судом повідомлено належним чином про розгляд даного клопотання усіх сторін по справі, а також державного виконавця та Департамент соціальної політики Чернівецької міської ради.

У судове засідання 16.12.2021 р. з`явились позивач, представник позивача, представник відповідача та представник Департаменту соціальної політики Чернівецької міської ради.

Розглянувши клопотання представника відповідача про заміну боржника у виконавчому провадженні, заслухавши пояснення сторін, які з`явились у судове засідання, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.

Згідно з ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Судом встановлено, що на примусовому виконанні Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби України Головного управління юстиції у Чернівецькій області перебуває виконавче провадження ВП№67294752 з приводу примусового виконання виконавчого листа Чернівецького окружного адміністративного суду від 23.10.2021 р. №600/1842/21-а, де боржником виступає Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради.

15.04.2021 р. 4 сесією VIII скликання Чернівецької міської ради прийнято рішення № 177, внесено зміни та доповнення до рішення міської ради VIII скликання від 25.03.2021р. № 132 про структуру виконавчих органів Чернівецької міської ради. Зокрема, відповідно до пп. 2.2.1 вказаного рішення ліквідовано Департамент житлово-комунального господарства. Вказаний Департамент перебуває у процесі ліквідації, а частина його прав та обов`язків передана Департаменту інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради.

Суд звертає увагу, що відповідно до п. 2 Порядку проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 № 565 визначено, що безоплатний капітальний ремонт власних житлових будинків і квартир (далі - безоплатний капітальний ремонт) проводиться за місцем постійного проживання і реєстрації особи, що має право на зазначені у п. 1 цього Порядку № 565 пільги (далі - особа, що має право на пільгу).

Згідно з п. 5 Порядку № 565 для вирішення питання щодо проведення безоплатного капітального ремонту орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування утворює комісію у складі спеціалістів житлово-експлуатаційних і ремонтно-будівельних організацій, представників органу, що фінансує виконання ремонтних робіт (є головним розпорядником коштів місцевого бюджету), органу технічної інвентаризації та інших уповноважених осіб. Співголовами комісії призначаються заступник керівника органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування та керівник органу, що є головним розпорядником коштів місцевого бюджету. Рішення про проведення безоплатного капітального ремонту приймається у місячний строк після подання заяви особою, що має право на пільгу, на підставі результатів обстеження комісією будинку, квартири. Обстеження проводиться у присутності особи, яка подала заяву.

Відповідно до п. 1.6 та п. 1.8 Положення про департамент соціальної політики Чернівецької міської ради, затвердженого рішенням Чернівецької міської ради VIII скликання від 31.05.2021 № 253, до обов`язків Департаменту соціальної політики Чернівецької міської ради належать, зокрема: призначені державні соціальні допомоги, компенсації та інші соціальні виплати, передбачених чинним законодавством, пільг та субсидій для відшкодування витрат з оплати за житлово-комунальні послуги, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, тощо; призначені пільги з послуг зв`язку, інших пільг передбачених чинним законодавством .

Департамент забезпечує реалізацію державної політики в сфері соціального захисту працюючих, громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, учасників бойових дій, ветеранів війни та праці, репресованих, громадян, що постраждали від аварії на Чорнобильській АЕС, малозабезпечених сімей з дітьми, в першу чергу, багатодітних родин, сімей, в яких виховуються сироти, особи з інвалідністю з дитинства, інших категорій соціально незахищених громадян, які потребують допомоги і соціальної підтримки з боку органів місцевого самоврядування, а також реалізацію державної політики з питань сім`ї, дітей та молоді.

У відповідності до п. 8 ч.1. ст. 15 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" серед пільг особам, на яких поширюється чинність цього Закону, зокрема, державою взято зобов`язання щодо такої пільги як позачерговий безплатний капітальний ремонт власних жилих будинків і першочерговий поточний ремонт жилих будинків і квартир.

Відповідно до посвідчення ОСОБА_1 є особою з інвалідністю 3 групи і має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - інвалідів війни, протоколу засідання ВЛК №86 від 12.03.2018 р., довідки до акту огляду МСЕК серія 12ААБ №857806 від 01.05.2021 р., довідки про результати визначення ступеня втрати професійної працездатності у відсотках застрахованого (40%) від 15.05.2018 р., судом встановлено, що на позивача розповсюджується дія Закону № 3551.

Суд звертає увагу, що основною конституційною засадою судочинства, відповідно до ст. 129 Конституції України, серед іншого, є обов`язковість судового рішення, що є однією із важливих складових принципу правової визначеності, а також права на справедливий суд, закріпленого, зокрема, у ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Згідно з положеннями ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України; судове рішення є обов`язковим до виконання; держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку; контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Відповідно до ст. 2, ч. 2 ст. 14 КАС України та ч. 2 ст. 13 Закону України Про судоустрій і статус суддів регламентовано, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. При цьому, у ст. 370 КАС України додатково закріплено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами; невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

За позицією Конституційного Суду України, висловленою у рішенні від 15 травня 2019 року № 2-р(II)/2019 (справа щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень ч. 2 ст. 26 Закону України Про виконавче провадження (щодо забезпечення державою виконання судового рішення)) судовий захист прав і свобод людини і громадянина необхідно розглядати як вид державного захисту прав і свобод людини і громадянина, і саме держава бере на себе такий обов`язок відповідно до ч. 2 ст. 55 Конституції України (абзац 15 п. 3 мотивувальної частини Рішення від 7 травня 2002 року № 8-рп/2002); право на судовий захист є гарантією реалізації інших конституційних прав і свобод, їх утвердження й захисту за допомогою правосуддя (абзац 8 п. 2.1 п. 2 мотивувальної частини Рішення від 23 листопада 2018 року № 10-р/2018). Отже, як випливає з наведеного, держава повинна повною мірою забезпечити реалізацію гарантованого ст. 55 Конституції України права кожного на судовий захист.

Конституційний Суд України наголосив, що забезпечення державою виконання судового рішення як невід`ємної складової права кожного на судовий захист закладено на конституційному рівні у зв`язку із внесенням Законом України Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя) від 2 червня 2016 року № 1401-VIII змін до Конституції України та доповненням її, зокрема, ст. 129-1, ч. 2 якої передбачено, що держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Також, Конституційний Суд України, взявши до уваги ст. ст. 3, 8, ч. ч. 1, 2 ст. 55, ч. ч. 1, 2 ст. 129-1 Конституції України, свої юридичні позиції щодо визначення виконання судового рішення складовою конституційного права на судовий захист, дійшов висновку, що держава, створюючи належні національні організаційно-правові механізми реалізації права на виконання судового рішення, повинна не лише впроваджувати ефективні системи виконання судових рішень, а й забезпечувати функціонування цих систем у такий спосіб, щоб доступ до них мала кожна особа, на користь якої ухвалене обов`язкове судове рішення, у разі, якщо це рішення не виконується, у тому числі державним органом.

На підставі вказаного суд звертає увагу, що надана позивачу державою пільга щодо проведення капітального ремонту власного житла, згідно Порядку № 565, повинна бути забезпечена та реалізована державою через уповноважені органи. При цьому, рішення суду в адміністративній справі №600/1842/21-а, яким встановлено порушення з боку відповідного державного органу прав та інтересів позивача в частині забезпечення права на пільги щодо проведення капітального ремонту власного житла, повинно бути виконано державою, в особі відповідного органу, який наділений повноваженнями та обов`язками реалізації державної політики, зокрема, в сфері соціального захисту учасників бойових дій.

Суд наголошує, що ліквідація (реорганізація) Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради не може стати підставою для позбавлення позивача права на пільги гарантовані державою. Відповідно до наданих доказів, наявних в матеріалах справи, судом встановлено, що наразі відповідним органом, який наділений повноваженнями та обов`язками реалізації державної політики, зокрема, в сфері соціального захисту учасників бойових дій є Департамент соціальної політики Чернівецької міської ради, а відтак суд вважає, що саме вказаний орган наділений повноваженнями виконати рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 03.09.2021 р. в адміністративній справі №600/1842/21-а.

Беручи до уваги вищевикладене, суд вважає за необхідне задовольнити заяву про заміну боржника у виконавчому провадженні ВП № 67294752 з Департаменту житлово - комунального господарства Чернівецької міської ради на Департамент соціальної політики Чернівецької міської ради.

На підставі наведеного та керуючись статтями 4, 12, 241-243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Клопотання представника Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради задовольнити повністю.

2. Замінити боржника у виконавчому провадженні ВП № 67294752 з Департаменту житлово - комунального господарства Чернівецької міської ради на Департамент соціальної політики Чернівецької міської ради.

Згідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України ухвали суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково. Апеляційна скарга на ухвалу подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення (складання).

Ухвала в повному обсязі складена 21 грудня 2021 року.

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2021
Оприлюднено22.12.2021
Номер документу102071610
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/1842/21-а

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Постанова від 26.07.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 12.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 12.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 17.12.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 15.12.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 09.12.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 30.11.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні