КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-30/09/2670 (у 3-х томах) Головуючий у 1-й інстанції: Пилипенко О.Є.
Суддя-доповідач: Зайцев М. П.
У Х В А Л А
Іменем України
"29" червня 2010 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Зайцева М.П.
Суддів: Собківа Я.М.
Усенка В.Г.
при секретарі Губа О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві апеляційну скаргу Державного підприємства «Державна циркова компанія України» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 червня 2009 року у справі за позовом Міністерства культури і туризму України до Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації, 3-ті особи: ОСОБА_4, Державне підприємство «Державна циркова компанія України» про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач Міністерство культури і туризму України, звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом, в якому просило, з урахуванням уточнень позовних вимог від 26.05.2009 року, скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки України» в результаті приєднання до ДП «Державна циркова компанія України», визнати недійсним Акт приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей та інших активів та пасивів, затвердженим в.о. Міністра культури і туризму України - Пристанським І.Р. 14.09.2005 року.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 червня 2009 року позовні вимоги задоволено частково.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, ДП «Державна циркова компанія України» подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення в частині задоволення позовних вимог позивача та в цій частині прийняти нове рішення, яким в задоволенні вимог позивача відмовити повністю, посилаючись на неповне з’ясування судом 1-ої інстанції обставин, що мають значення для справи, що призвело до неправильного вирішення справи.
У судове засідання з’явився представник апелянта, який підтримав апеляційну скаргу та третя особа ОСОБА_4, інші учасники судового процесу не з’явились, причини неявки суду невідомі, про розгляд справи були повідомлені належним чином.
Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду – без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах своїх повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Так, судом 1-ої інстанції встановлено, що Наказом Міністерства культури України № 5 від 20 січня 1993 року «Про створення творчого об'єднання» Укрдержцирк» було створено державний колектив творчої програми «Зірки України» під керівництвом ОСОБА_4 з наданням йому права юридичної особи (частина 5 Наказу № 5 від 20 січня 1993 року).
17 серпня 2004 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було включено відомості про юридичну особу – ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки України», номер запису - 10741200000000622.
Відповідно до Наказу Міністерства культури і мистецтв України від 05.02.2004р. № 68 «Про реформування циркової галузі» створено Державне господарське об'єднання «Концерн «Український державний цирк» (далі - ДГО «Концерн «Укрдержцирк») на базі ДП «Державна циркова компанія України» шляхом його реорганізації (перетворення), реорганізації ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки України» шляхом приєднання його до ДГО «Концерн «Укрдержцирк» та шляхом об'єднання державних циркових підприємств згідно з переліком, а також визначено процедуру здійснення заходів, пов'язаних із створенням ДГО «Концерн «Укрдержцирк».
Наказом Міністерства культури і мистецтв України від 16.04.2004р. № 238 «Про внесення змін до наказу від 05.02.2004 р. № 68» було внесено зміни до Наказу Міністерства культури і мистецтв України від 05.02.2004 р. № 68.
ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки України» було вилучено з ЄДРПОУ на підставі державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті приєднання до ДП «Державна циркова компанія України». (Дані про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи: місце проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Шевченківська районна у місті Києві державна адміністрація; дата запису - 09.01.2008 р.; № запису – 10741120003000622).
Вивчивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги колегія суддів погоджується з висновками суду 1-ої інстанції про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки України» в результаті приєднання до ДП «Державна циркова компанія України» з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 104 ЦК України, юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам -правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (далі - Закон про Реєстрацію), юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Відповідно до Наказу Міністерства культури і мистецтва України «Про реформування циркової галузі» від 05.02.2004 р. № 68 та Наказу Міністерства культури і мистецтва України «Про внесення змін до наказу від 05.02.2004 р. № 68» від 16.04.2004р. № 238, видом припинення ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки України» було обрано реорганізацію, а формою реорганізації - приєднання (тобто, реорганізація у формі приєднання).
Законом про Реєстрацію встановлений чіткий перелік документів, який подається для державної реєстрації рішення уповноваженого органу про припинення юридичної особи та для державної реєстрації припинення юридичної особи у формі реорганізації шляхом приєднання.
Судом 1-ої інстанції встановлено, що 09.01.2008 року Державним реєстратором Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації було здійснено державну реєстрацію припинення ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки України» в результаті її ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією на основі документів, які подаються для державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її реорганізації у формі приєднання. Судом в судовому засіданні встановлено фактичну невідповідність опису та реально поданих документів, які подавалися державному реєстратору.
Виходячи з наведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду 1-ої інстанції, що оскільки Державним реєстратором до Єдиного державного реєстру було внесено запис саме про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, то даними діями було допущено порушення Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Крім того, Наказом Міністерства культури і туризму України від 25.07.2008р. № 840/0/16-08 «Про скасування наказів Міністерства культури і мистецтв України від 05.02.2004р. № 68, від 16.04.2004р. № 238» скасовано Наказ Міністерства культури і мистецтв України № 68 від 5 лютого 2008 року «Про реформування циркової галузі» та Наказ Міністерства культури і мистецтв України № 238 від 16 квітня 2004 року «Про внесення змін до наказу від 05.02.2004 р. № 68» та зобов'язано Управління нормативно-правової та кадрової роботи Міністерства культури і туризму України поновити у судовому порядку державну реєстрацію Державного підприємства «Цирковий творчий колектив «Зірки України», а отже станом на час розгляду справи в суді 1-ої інстанції, скасовані документи які стали підставою для проведення процедури припинення та реєстрації припинення ДП«Цирковий творчий колектив «Зірки України».
На підставі вищевикладеного колегія суддів приходить до висновку, що постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 червня 2009 року ґрунтується на всебічному, повному та об‘єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права, доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду 1-ої інстанції, викладених у зазначеній постанові, у зв‘язку з чим підстав для її скасування не вбачається.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212 КАС України, суд –
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державного підприємства «Державна циркова компанія України» – залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 червня 2009 року по справі № 2-а-30/09/2670 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом одного місяця шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України в порядок, строки, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя: М.П. Зайцев
Судді: Я.М. Собків
В.Г. Усенко
Повний текст виготовлено 02.07.2010 р.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2010 |
Оприлюднено | 03.08.2010 |
Номер документу | 10210645 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Зайцев М. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні