ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
. 22 грудня 2021 року м. ПолтаваСправа № 440/9512/21
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чеснокової А.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Лубенської міської ради Полтавської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Лубенська міська рада Лубенського району Полтавської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Лубенської міської ради Полтавської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Лубенська міська рада Лубенського району Полтавської області, в якій з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог просить суд:
застосувати до відповідача заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі школи за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 25/1, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах № 2, 3, 4 опису виявлених порушень вимог законодавства Акта, складеного за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 23 червня 2021 року № 91;
встановити відповідачу порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом заборони використання будівлі школи за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 25/1, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область; заборони допуску в будівлю людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення порушень вимог пожежної безпеки; відключення будівлі від електропостачання.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами перевірки додержання відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки зафіксовані порушення останнім вимог нормативно-правових актів з питань пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту щодо експлуатації будівлі школи за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 25/1, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область. Подальша експлуатація вказаної будівлі, на переконання позивача, створює загрозу життю та здоров`ю людей, а відтак, слід застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації вказаної будівлі.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2021 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
У письмових поясненнях Лубенської міської ради зазначено, що відповідач частково усунув виявлені під час перевірки недоліки, при цьому Лубенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Лубенської міської ради Полтавської області працює над усуненням порушень вимог пожежної безпеки, зокрема зафіксованих у пунктах № 2, 3, 4 опису виявлених порушень вимог законодавства Акта, складеного за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 23 червня 2021 року № 91.
У відзиві на позов відповідач також вказував на те, що встановлені перевіркою порушення частково усунуті, наразі ведуться роботи з метою усунення решти виявлених порушень.
15 вересня 2021 року судом отримано відповідь на відзив, у якій позивач наполягав на наявності підстав для застосування заходів реагування, оскільки неусунуті відповідачем порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Відповідно до частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали позовної заяви, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
На підставі наказу начальника Головного управління ДСНС України в Полтавській області від 04 червня 2021 року № 164 та відповідно до посвідчення на проведення перевірки від 07 червня 2021 року № 165 уповноваженими особами Головного управління ДСНС України в Полтавській області проведено позапланову перевірку додержання і виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки відповідачем.
За результатами перевірки складено акт від 23 червня 2021 року № 91, яким зафіксовано низку допущених відповідачем порушень вимог нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки у будівлі школи за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 25/1, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область.
Акт перевірки підписано директором відповідача без зауважень та застережень.
Вважаючи виявлені порушення такими, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Надаючи правову оцінку фактичним обставинам справи та відповідним доводам позивача, суд виходить з такого.
Як визначено пунктом 1 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України, до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання.
Статтею 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
У відповідності до приписів пункту 1 частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Як визначено частиною другою статті 70 Кодексу цивільного захисту України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Враховуючи вищенаведені положення Кодексу цивільного захисту України, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходів (перевірок), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
У свою чергу, визначальною умовою для звернення органу державного нагляду (контролю) до суду з позовом про застосування заходів реагування є наявність порушення суб`єктом господарювання вимог чинного законодавства.
Матеріалами справи підтверджено та не спростовано відповідачем, що за результатами проведення позапланової перевірки позивача виявлено факти порушення останнім вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.
Суд зважає на те, що виявлені порушення у своїй сукупності можуть призвести до виникнення пожежі, не дозволять вчасно її ліквідувати, призведуть до її стрімкого розвитку та потенційно загрожують життю і здоров`ю людей.
З огляду на викладені обставини, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, беручи до уваги створення потенційної небезпеки заподіяння шкоди життю і здоров`ю людей, та з метою недопущення спричинення такої шкоди, а також зважаючи на ненадання суду доказів повного усунення порушень, виявлених в ході проведення позапланової перевірки, суд дійшов висновку про необхідність застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повного зупинення експлуатації будівлі школи за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 25/1, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах № 2, 3, 4 опису виявлених порушень вимог законодавства Акта, складеного за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 23 червня 2021 року № 91.
За викладених обставин позов підлягає задоволенню.
Згідно з частиною першою статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.
Суд вважає за доцільне встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом заборони відповідачу використання за призначенням будівлі школи за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 25/1, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область; заборони допуску в будівлю школи за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 25/1, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область, людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення порушень вимог пожежної безпеки; зобов`язання відключити будівлю школи за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 25/1, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область від електропостачання.
Згідно з частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Підстави для розподілу судових витрат у справі відсутні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 11, 77, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
. Адміністративний позов Головного Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (вул. М. Бірюзова, 26/1, м. Полтава, Полтавська область, 36007, ЄДРПОУ 38610079) до Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Лубенської міської ради Полтавської області (вул. Ярослава Мудрого, 25/1, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область, 37500, ЄДРПОУ 25165854), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Лубенська міська рада Лубенського району Полтавської області (вул. Ярослава Мудрого, 33, м. Лубни, Полтавська область, 37500, ЄДРПОУ 21053182) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.
Застосувати до Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Лубенської міської ради Полтавської області заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повного зупинення експлуатації будівлі школи за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 25/1, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах № 2, 3, 4 опису виявлених порушень вимог законодавства Акта, складеного за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 23 червня 2021 року № 91.
Встановити порядок і спосіб виконання рішення суду шляхом:
заборони Лубенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 1 Лубенської міської ради Полтавської області використання за призначенням будівлі школи за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 25/1, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область,
заборони Лубенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 1 Лубенської міської ради Полтавської області допуску людей до будівлі школи за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 25/1, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область, крім тих, що вживають заходи щодо усунення порушень вимог пожежної безпеки,
зобов`язання Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Лубенської міської ради Полтавської області відключити будівлю школи за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 25/1, м. Лубни, Лубенський район, Полтавська область, від електропостачання.
Рішення набирає законної сили відповідно до положень статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду у порядку та строки, визначені статтями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
СуддяА.О. Чеснокова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2021 |
Оприлюднено | 24.12.2021 |
Номер документу | 102116015 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
А.О. Чеснокова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні