Рішення
від 15.12.2021 по справі 600/4152/21-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 грудня 2021 р. м. Чернівці Справа № 600/4152/21

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Лелюка О.П., за участю: секретаря судового засідання Миронець Н.Я., представника позивача Бабічук А.С. та представника відповідача Ахтемійчук О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер-Трейдинг» до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Чернівецькій області від 28 квітня 2021 року №00000/2372/0703 по відношенню до Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 .

В обґрунтування протиправності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення позивач посилався на безпідставність висновку відповідача про те, що ТзОВ Лідер-Трейдинг 2020 передало ТзОВ Лідер-Трейдинг право власності на нерухоме майно на підставі акта приймання-передачі нерухомого майна від 24 листопада 2020 року, оскільки такий акт не підлягав державній реєстрації, що свідчить про відсутність факту переходу права власності на нерухоме майно до ТзОВ Лідер-Трейдинг . Натомість, лише 16 лютого 2021 року рішенням №5 ТзОВ Лідер-Трейдинг 2020 вирішено припинити вказане товариство шляхом реорганізації, а саме: приєднання його до ТзОВ Лідер-Трейдинг , а 30 червня 2021 року рішенням загальних зборів учасників ТзОВ Лідер-Трейдинг , затвердженого протоколом №45, було затверджено передавальний акт ТзОВ Лідер-Трейдинг 2020 з додатком. Згідно вказаного передавального акта всі зобов`язання ТзОВ Лідер-Трейдинг 2020 перед кредиторами, усі майнові та немайнові права та обов`язки, матеріальні цінності, а також всі активи і пасиви ТзОВ Лідер-Трейдинг 2020 шляхом реорганізації у формі приєднання перейшли до правонаступника - ТОВ Лідер-Трейдинг . Отже, у зв`язку з реорганізацією ТзОВ Лідер-Трейдинг 2020 шляхом приєднання до ТзОВ Лідер-Трейдинг майно, належне на праві власності ліквідованому підприємству перейшло у власність правонаступника і фактичної передачі майна у власність іншій особі не відбулося, а тому контролюючий орган не мав жодних правових підстав для нарахування податкового зобов`язання.

Крім цього, у позовній заяві вказано стосовно неподання розрахунку форми 1ДФ за 4 квартал 2020 року. Так, позивач зауважив, що жодної виплати доходу ТзОВ Лідер-Трейдинг 2020 за вказаний період не здійснював. Водночас купівля частки у статутному капіталі відбулася фізичною особою, а не безпосередньо ТзОВ Лідер-Трейдинг 2020 , а тому підстави для подання звітності форми 1ДФ відсутні, оскільки ні прибутків, ні збитків ТзОВ Лідер-Трейдинг 2020 не отримував та не поніс.

Ухвалою суду від 06 вересня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; вирішено, що справа буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами; встановлено строк для подання заяв по суті справи; витребувано в Головного управління ДПС у Чернівецькій області належним чином засвідчені копії всіх документів, на підставі яких прийнято податкове повідомлення-рішення від 28 квітня 2021 року №00000/2372/0703.

Відповідач, заперечуючи проти позовних вимог, подав до суду відзив на позовну заяву, в якому вказав про те, що ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 здійснило безоплатну передачу виробничої будівлі та земельної ділянки, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 за ціною 872281,00 грн, отриманих як внесок у статутний фонд від ОСОБА_1 . В даному випадку ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 отримано основні засоби (виробнича будівля та земельна ділянка) як внесок до статутного фонду в обмін на корпоративні права товариства. При цьому право власності на основні фонди перейшли від інвестора до емітента за компенсацію у вигляді отриманих корпоративних прав. Отже, ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 не понесено витрат із придбання вказаних вище основних засобів, а їх вартість визнається відповідно до Протоколу №2/11 від 05 листопада 2020 року Загальних зборів учасників ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 та акту приймання-передачі нерухомого майна у статутний капітал ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 від 05 листопада 2020 року. Оскільки відбувся перехід права власності, то операція з внесення майна до статутного капіталу прирівнюється до продажу, тому інвестор ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 у регістрах бухгалтерського обліку повинен був відобразити операції з продажу основних засобів. Крім цього, в ході проведення перевірки ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 проведено аналіз податкової звітності, наданої ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 до ГУ ДПС у Чернівецькій області, і встановлено, що за результатами 2020 року після підписання акту приймання-передачі нерухомого майна у ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 не відбулося збільшення розміру статутного капіталу та складу засновників. Проведеною перевіркою показників, які підлягають декларуванню в рядку 2120 Інші операційні доходи за період з 23 жовтня 2020 року по 31 грудня 2020 року встановлено заниження податку на прибуток, який підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет в сумі 157011,00 грн, в тому числі за 2020 рік в сумі 157011,00 грн, в результаті допущених порушень, які відображені в акті перевірки.

Крім того, при проведенні перевірки позивача було встановлено, що на підставі акту приймання-передачі нерухомого майна від 05 листопада 2020 року ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 було передано ОСОБА_1 виробничу будівлю та земельну ділянку загальною вартістю 872281,00 грн у постійне користування як внесок у статутний фонд підприємства. Водночас ОСОБА_1 продав частку у статутному капіталі ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 у розмірі 46,87%, яка в грошовому еквіваленті становить 882281,00 грн, ОСОБА_2 шляхом укладання договору купівлі-продажу частки в статутному капіталі ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 від 30 листопада 2020 року. Перевіркою дотримання обов`язків щодо подання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) встановлено порушення вимог пункту 51.1 статті 51 та пункту 119.1 статті 119 Податкового кодексу України, а саме - встановлено неподання Податкового розрахунку форми 1-ДФ за період - IV квартал 2020 року по вказаних вище операціях. Разом з тим, враховуючи положення статті 52-1 підрозділу 10 Інші перехідні положення Податкового кодексу України, штрафна санкція за неподання Податкового розрахунку форми 1-ДФ за IV квартал 2020 року до позивача не застосовувалась.

Вказуючи на законність та обґрунтованість оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, відповідач просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Правом подати відповідь на відзив, передбаченим статтею 163 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач не скористався.

Ухвалою суду від 28 вересня 2021 року клопотання представника Головного управління ДПС у Чернівецькій області про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін задоволено. Призначено розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав з підстав, наведених у позові. Натомість представник відповідача просив суд у задоволенні позову відмовити з підстав, викладених у відзиві.

Крім цього, ухвалами суду, постановленими без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до протоколу судового засідання, витребувано у позивача для огляду в судовому засіданні оригінали документів, доданих до позову в копіях, та відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про витребування доказів, поданого у судовому засіданні 15 грудня 2021 року.

Заслухавши пояснення представників сторін, надані у судових засіданнях по цій справі, перевіривши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що на підставі наказу ГУ ДПС у Чернівецькій області №352-п від 19 березня 2021 року та направлень від 22 березня 2021 року №506, 507 уповноваженими посадовими особами Головного управління ДПС у Чернівецькій області у період з 22 березня 2021 року по 26 березня 2021 року проведено документальну виїзну позапланову перевірку ТзОВ Лідер-Трейдинг 2020 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 23 жовтня 2020 року по 31 грудня 2020 року, валютного законодавства за період з 23 жовтня 2020 року по 31 грудня 2020 року, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 23 жовтня 2020 року по 31 грудня 2020 року, іншого законодавства за період з 23 жовтня 2020 року по 31 грудня 2020 року відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки, який є невід`ємною її частиною.

За результатами проведеної перевірки посадовими особами контролюючого органу складено акт №1304/24-13-07-03/43884518 від 02 квітня 2021 року, в якому зазначені виявлені порушення ТзОВ Лідер-Трейдинг 2020 :

- п.п. 49.18.3 п.п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України, а саме: неподання декларації з податку на прибуток за 2020 рік;

- п. 14.1.36, п. 14.1.191, п. 14.1.202, ст. 14, п. 44.1, п. 44.2, п. 44.6 ст. 44, п.п. 134.1.1 ст. 134 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет в сумі 157011,00 грн, в тому числі за 2020 рік в сумі 157011,00 грн;

- п. 176.2.б) ст. 176 та п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України, а саме - встановлено неподання розрахунку форми 1-ДФ за період IV кварталу 2020 року.

У зв`язку з виявленими порушеннями п. 14.1.36, п. 14.1.191, п. 14.1.202, ст. 14, п. 44.1, п. 44.2, п. 44.6 ст. 44, п.п. 134.1.1 ст. 134 Податкового кодексу України, про що зазначено в акті перевірки №1304/24-13-07-03/43884518 від 02 квітня 2021 року, Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області винесено податкове повідомлення-рішення №00000/2372/0703 від 28 квітня 2021 року, яким збільшено ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 суму грошового зобов`язання за платежем - податок на прибуток підприємств, який сплачують інші підприємства, у загальному розмірі 196263,75 грн, з якої сума збільшеного податкового зобов`язання становить 157011,00 грн, а сума штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) становить 39252,75 грн.

Як вбачається зі змісту листа Головного управління ДПС у Чернівецькій області від 22 липня 2021 року №9161/6/24-13-07-03, вказане податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 рекомендованим листом з повідомленням про вручення №3790/6/24-13-07-03 від 28 квітня 2021 року. Однак указаний лист повернуто відділенням поштового зв`язку із позначкою за закінченням терміну зберігання 04 червня 2021 року. Разом з цим відповідно до пункту 42.2 статті 42 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення №00000/2372/0703 від 28 квітня 2021 року вважається врученим 04 червня 2021 року.

Крім цього, з матеріалів справи вбачається наступне.

Згідно Протоколу №2/11 від 05 листопада 2020 року Загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 , таким внесено у статутний капітал Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 в рахунок внеску ОСОБА_1 нерухоме майно, а саме: виробничу будівлю літ. А загальною площею 3781,00 м кв., що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , та земельну ділянку, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , кадастровий номер 7310136900:41:005:0006.

Факт передачі вказаних вище об`єктів нерухомого майна ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 підтверджується Актом приймання передачі нерухомого майна у статутний капітал Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 , складеним 05 листопада 2020 року, та визнавався позивачем в ході судового розгляду справи.

В подальшому між Товариством з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 та Товариством з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг на підставі Протоколу №3/11 Загальних зборів Засновників Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 від 23 листопада 2020 року про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 шляхом приєднання його до Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг , Протоколу №41 Загальних зборів Учасників Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг від 19 листопада 2020 року, статті 50 Закону України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю , 24 листопада 2020 року складено Акт приймання-передачі нерухомого майна від Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 до Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг , а саме: виробничої будівлі літ. А, загальною площею 3781,00 м. кв., що знаходиться за адресою м. Чернівці, провулок Луговий, 21, та земельної ділянки, що знаходиться за адресою: м. Чернівці, провулок Луговий, 21, кадастровий номер 7310136900:41:005:0006, що належать ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 .

Рішенням учасника Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 від 16 лютого 2021 року вирішено припинити Товариство з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 шляхом реорганізації, а саме: приєднати його до Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг .

30 червня 2021 року протоколом №45 загальних зборів учасників ТОВ Лідер-Трейдинг затверджено Передавальний акт ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 з додатком (пункт 2 протоколу). Вказаний протокол підписано головою зборів ОСОБА_2 , справжність підпису якого засвідчено, і особу та дієздатність якого перевірено приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу Чернівецької області Демченко І.О.

Так, згідно змісту Передавального акта балансових рахунків, майнових та немайнових прав та обов`язків, матеріальних цінностей та активів Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 до правонаступника Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг , такий складено про те, що всі зобов`язання Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 перед кредиторами, ксі майнові та немайнові права та обов`язки, матеріальні цінності, а також всі активи і пасиви ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 шляхом реорганізації у формі приєднання перейшли до правонаступника -Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг .

Як вбачається зі змісту Додатку №1 до передавального акту ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 , відповідно до рішення (протокол №5 від 16 лютого 2021 року) ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 щодо реорганізації шляхом приєднання ліквідатором ОСОБА_3 складено передавальний акт згідно якого до юридичної особи, а саме до Товариство з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг перейшли всі майнові та немайнові права і обов`язки, матеріальні цінності, а також всі активи і пасиви ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 .

У порядку правонаступництва майнових і немайнових прав та обов`язків у результаті приєднання до ТОВ Лідер-Трейдинг перейшли в тому числі, але не виключено наступні майнові права:

- на виробничу будівлю літ. А загальною площею 3781,00 м кв., що знаходиться за адресою м. Чернівці, провудок Луговий, 21, що належить ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 ;

- на земельну ділянку, що знаходиться за адресою: м. Чернівці, провулок Луговий, 21, кадастровий номер 7310136900:41:005:0006, що належить ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 ;

- у порядку правонаступництва до ТОВ Лідер-Трейдинг переходять всі права та обов`язки, які випливають із прав власності, оренди, користування тощо на майно, майнові та немайнові права, які належать ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 , у тому числі, але не виключно щодо будь-яких документів, прав і обов`язків, які були надані і належали ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 , а також інші похідні від цих прав зобов`язання, які є чинними і які належали ТОВ Лідер-Трейдинг 2020 на момент складання передавального акту.

Згідно з Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єктів нерухомого майна від 19 серпня 2021 року ТОВ Лідер-Трейдинг володіє на праві приватної власності об`єктом нежитлової нерухомості - виробничою будівлею літ. А загальною площею 3781,00 кв. м, розташованою за адресою: Чернівецька обл., м. Чернівці, провулок Луговий, будинок 21.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг зареєстроване як юридична особа 06 липня 2021 року, керівником якої є Гальчук Василь Самсонович.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 припинено як юридична особа з 05 липня 2021 року на підставі рішення щодо реорганізації. Правонаступником указаної юридичної особи є Товариство з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг .

За таких обставин Товариство з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг звернулось до адміністративного суду з цим позовом.

Вирішуючи спір, суд зазначає наступне.

Згідно частини першої та другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до пунктів 7 - 9 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг; позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду; відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

За змістом частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Зі змісту позову вбачається та підтверджувалось представником позивача у судовому засіданні, що позивач не погоджується з рішенням суб`єкта владних повноважень про нарахування грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств у розмірі 196263,75 грн, з яких сума за податковими зобов`язанням становить 157011,00 грн, а сума штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) - 39252,75 грн. На думку контролюючого органу, платником податку було порушено пп. 14.1.36, п.п.14.1.191, п.п. 14.1.202 п.14.1, ст. 14, п. 44.1, п. 44.2, п. 44.6 ст. 44, п.п. 134.1.1 ст. 134 Податкового кодексу України у результаті чого занижено податок на прибуток, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет в сумі 157011,00 грн.

Так, згідно пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до пп. 14.1.191. п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

З метою застосування терміна "постачання товарів" електрична та теплова енергія, газ, пар, вода, повітря, охолоджене чи кондиційоване, вважаються товаром.

Постачанням товарів також вважаються:

а) фактична передача матеріальних активів іншій особі на підставі договору про фінансовий лізинг (повернення матеріальних активів згідно з договором про фінансовий лізинг) чи іншої домовленості, відповідно до якої оплата відстрочена, але право власності на матеріальні активи передається не пізніше дати здійснення останнього платежу;

б) передача права власності на матеріальні активи за рішенням органу державної влади або органу місцевого самоврядування чи відповідно до законодавства;

в) будь-яка із зазначених дій платника податку щодо матеріальних активів, якщо платник податку мав право на віднесення сум податку до податкового кредиту у разі придбання зазначеного майна чи його частини (безоплатна передача майна іншій особі; передача майна у межах балансу платника податку, що використовується у господарській діяльності платника податку для його подальшого використання з метою, не пов`язаною із господарською діяльністю такого платника податку; передача у межах балансу платника податку майна, що планувалося для використання в оподатковуваних операціях, для його використання в операціях, що звільняються від оподаткування або не підлягають оподаткуванню);

г) передача (внесення) товарів (у тому числі необоротних активів) як вклад у спільну діяльність без утворення юридичної особи, а також їх повернення;

д) ліквідація платником податку за власним бажанням необоротних активів, які перебувають у такого платника;

е) передача товарів згідно з договором, за яким сплачується комісія (винагорода) за продаж чи купівлю.

Не є постачанням товарів випадки, коли основні виробничі засоби або невиробничі засоби ліквідуються у зв`язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, а також в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення необоротних активів, або коли платник податку надає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення необоротних активів в інший спосіб, внаслідок чого необоротний актив не може використовуватися за первісним призначенням.

Згідно п.п. 14.1.202 п.14.1, ст. 14 Податкового кодексу України продаж (реалізація) товарів - будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів. Не вважаються продажем товарів операції з надання товарів у межах договорів комісії (консигнації), поруки, схову (відповідального зберігання), доручення, довірчого управління, оперативного лізингу (оренди), інших цивільно-правових договорів, які не передбачають передачі прав власності на такі товари.

Пунктом 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.

Відповідно до п. 44.2 ст. 44 Податкового кодексу України для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Платники податку, які відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" застосовують міжнародні стандарти фінансової звітності, ведуть облік доходів і витрат та визначають об`єкт оподаткування з податку на прибуток за такими стандартами з урахуванням положень цього Кодексу. Такі платники податку при застосуванні положень цього Кодексу, в яких міститься посилання на положення (стандарти) бухгалтерського обліку, застосовують відповідні міжнародні стандарти фінансової звітності.

Юридичні особи - платники єдиного податку, які відповідають критеріям, визначеним підпунктом 3 пункту 291.4 статті 291 цього Кодексу, ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат з метою обрахунку об`єкта оподаткування за методикою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно п. 44.6 ст. 44 Податкового кодексу України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в пункті 86.7 статті 86 цього Кодексу платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає в порядку пункту 86.7 статті 86 цього Кодексу документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки, такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.

Відповідно до приписів п.п.134.1.1 п.134.1. ст.134 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу. Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Крім цього, суд звертає увагу і на те, що за приписами ст.1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні для цілей цього Закону терміни вживаються у такому значенні: господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію; активи - ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до отримання економічних вигод у майбутньому; доходи - збільшення економічних вигод у вигляді збільшення активів або зменшення зобов`язань, яке призводить до зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків власників).

Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7 Основні засоби затверджене наказом Міністерства фінансів України №92 від 27.04.2000 року та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 18.05.2000 року за №288/4509 (далі - П(С)БO 7).

Відповідно до п.4 П(С)БO 7 основні засоби - матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік).

Згідно п. 14 П(С)БO 7 первісна вартість основних засобів збільшується на суму витрат, пов`язаних з поліпшенням об`єкта (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводить до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об`єкта. Залишкова вартість основних засобів зменшується у зв`язку з частковою ліквідацією об`єкта основних засобів.

Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 15 Дохід затверджене наказом Міністерства фінансів України №290 від 29.11.1999 року та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 14.12.1999 року за №860/4153 ( далі - П(С)БO 15).

Згідно п. 5 П(С)БO 15 дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов`язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена. Критерії визнання доходу, наведені в цьому Положенні (стандарті), застосовуються окремо до кожної операції. Проте ці критерії потрібно застосовувати до окремих елементів однієї операції або до двох чи більше операцій разом, якщо це випливає із суті такої господарської операції (операцій).

Відповідно до п.7 П(С)БO 15 визнані доходи класифікуються в бухгалтерському обліку за такими групами:

дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг);

чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг);

інші операційні доходи;

фінансові доходи;

інші доходи.

Дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - загальний дохід (виручка) від реалізації продукції, товарів, робіт або послуг без вирахування наданих знижок, повернення раніше проданих товарів та непрямих податків і зборів (податку на додану вартість, акцизного збору тощо).

Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) визначається шляхом вирахування з доходу від реалізації продукції, товарів, робіт, послуг наданих знижок, вартості повернутих раніше проданих товарів, доходів, що за договорами належать комітентам (принципалам тощо), та податків і зборів.

До складу інших операційних доходів включаються суми інших доходів від операційної діяльності підприємства, крім чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), зокрема: дохід від операційної оренди активів; дохід від операційних курсових різниць; відшкодування раніше списаних активів; дохід від роялті, відсотків, отриманих на залишки коштів на поточних рахунках в банках, дохід від реалізації оборотних активів (крім фінансових інвестицій), необоротних активів, утримуваних для продажу, та групи вибуття тощо.

До складу фінансових доходів включаються дивіденди, відсотки та інші доходи, отримані від фінансових інвестицій (крім доходів, які обліковуються за методом участі в капіталі).

До складу інших доходів, зокрема, включаються дохід від реалізації фінансових інвестицій; дохід від неопераційних курсових різниць та інші доходи, які виникають у процесі господарської діяльності, але не пов`язані з операційною діяльністю підприємства.

Згідно п. 21 П(С)БO 15 дохід відображається в бухгалтерському обліку в сумі справедливої вартості активів, що отримані або підлягають отриманню.

Враховуючи наведені норми та зважаючи на те, що Товариство з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 згідно акту приймання-передачі нерухомого майна від 24 листопада 2020 року, посвідченого приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу Паленчук Л.М., здійснило фактично безоплатну передачу Товариству з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг нерухомого майна (виробничої будівлі та земельної ділянки, що знаходяться за адресою: м. Чернівці, провулок Луговий, 21), яке до цього було отримано Товариством з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 як внесок у статутний капітал від ОСОБА_1 згідно Протоколу №2/11 від 05 листопада 2020 року Загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 та Акту приймання-передачі нерухомого майна у статутний капітал Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 від 05 листопада 2020 року, суд погоджується з висновками відповідача про отримання Товариством з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 основних засобів та про те, що операція з внесення майна до статутного капіталу підприємства прирівнюється до продажу основних засобів, а тому Товариство з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 повинно було у регістрах бухгалтерського обліку відобразити операції з продажу основних засобів, чого, як встановлено в ході проведення контролюючим органом перевірки, зроблено не було. Поряд з цим, як встановлено у ході перевірки на підставі аналізу податкової звітності, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 до податкового органу, та не спростовано позивачем у ході судового розгляду цієї справи, за результатами 2020 року у Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 не відбулось збільшення розміру статутного капіталу та складу засновників.

З огляду на викладене, обґрунтованим є висновок відповідача про заниження платником податку інших операційних доходів та заниження податку на прибуток, який підлягав нарахуванню та сплаті до бюджету, а тому наявні підстави для здійснення нарахування такому платнику податків грошового зобов`язання з названого податку та штрафних (фінансових) санкцій (штрафів).

На переконання суду, при винесенні податкового повідомлення-рішення №00000/2372/0703 від 28 квітня 2021 року відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правові підстави для визнання оскаржуваного позивачем рішення протиправним відсутні.

Отже, заявлений позов є безпідставним, необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Щодо доводів позову про те, що оскільки акт приймання-передачі нерухомого майна від 24 листопада 2020 року не пройшов державну реєстрацію, то у відповідача не було підстав для нарахування спірного грошового зобов`язання, то такі є безпідставними, оскільки згідно норм права, які регулюють спірні відносини, не здійснення нотаріусом чи іншим державним реєстратором відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень реєстрації прав на нерухоме майно не звільняє платника податків від дотримання ним вимог податкового законодавства, порушення норм якого обґрунтовано встановлено відповідачем за результатом проведеної перевірки.

При цьому суд критично оцінює наведені в обґрунтування заявлених вимог посилання позивача на обставини щодо реорганізації Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 і приєднання його до Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг та передачу у зв`язку з цим Товариству з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг всіх майнових та немайнових прав Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 , в тому числі і прав на виробничу будівлю та земельну ділянку, які знаходяться за адресою: м. Чернівці, провулок Луговий, 21, адже такі обставини згідно доданих до позову документів мали місце уже після проведення податковим органом документальної виїзної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг 2020 , а тому в апріорі не могли бути враховані податковим органом при винесенні прийнятого за її результатом податкового повідомлення-рішення, яке і є предметом цього спору.

Крім цього, суд критично оцінює доводи позову щодо обставин та підстав набуття права власності Товариством з обмеженою відповідальністю Лідер-Трейдинг на виробничу будівлю та земельну ділянку, які знаходяться за адресою: м. Чернівці, провулок Луговий, 21, з посиланням на інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 19 серпня 2021 року тому, що з наявної у справі інформаційної довідки № 271236593 від 19 серпня 2021 року Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна вбачається зазначення у ній інформації лише про виробничу будівлю за адресою: м. Чернівці, провулок Луговий, 21. Інформація про земельну ділянку за названою адресою відсутня.

Доводи сторін стосовно обставин неподання платником податку податкового розрахунку форми 1-ДФ за 4 квартал 2020 року оцінці судом не підлягають, оскільки, як вбачається з податкового повідомлення-рішення №00000/2372/0703 від 28 квітня 2021 року, розрахунку до нього та визнавалось представниками позивача і відповідача у судовому засіданні, такі обставини не слугували підставою для нарахування спірних грошових зобов`язань, тобто не були покладені в основу прийняття оскаржуваного рішення.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Відповідно до статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно зі статтями 74-76 Кодексу адміністративного судочинства України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до частини першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з частинами першою-третьою статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність вказаних вище доказів окремо, а також достатність і взаємний зв`язок цих доказів у їх сукупності, суд вважає, що позивач не довів обґрунтованість позову, натомість доводи відповідача свідчать про його безпідставність та законність оскаржуваного рішення.

Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Оскільки в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, то зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 22 грудня 2021 року (18 та 19 грудня 2021 року - вихідні дні).

Повне найменування учасників справи: позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Лідер-Трейдинг» (60314, Чернівецька область, Новоселицький район, с. Буда, вул. Г. Нандріша, 6, ЄДРПОУ 37412470), відповідач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-А, ЄДРПОУ ВП 44057187).

Суддя О.П. Лелюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.12.2021
Оприлюднено24.12.2021
Номер документу102118732
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/4152/21-а

Ухвала від 31.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 12.04.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 04.04.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Рішення від 15.12.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Рішення від 15.12.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 28.09.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні