Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 грудня 2021 р. Справа№200/10335/21
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Бабіча С.І., розглянувши у порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом керівника Волноваської окружної прокуратури Донецької області в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Волноваської районної державної адміністрації до Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Керівник Волноваської окружної прокуратури Донецької області в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Волноваської районної державної адміністрації (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації (далі -відповідач), у якому просив:
- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не нарахування та виплати одноразової грошової допомоги, передбаченої ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування дітям: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_20 ;
- зобов`язати нарахувати та виплатити одноразову грошову допомогу, передбачену ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно - правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік , в сумі 13308 грн.: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 ;
- зобов`язати нарахувати та виплатити одноразову грошову допомогу, передбачену ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законом України Про Державний бюджет України на 2019 рік в сумі 12162 грн.: ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_20 .
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Волноваською окружною прокуратурою Донецької області в порядку ст. 23 Закону України Про прокуратуру вивчено стан додержання вимог законодавства з питань соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Вказує, що за результатами вивчення встановлено факт неналежного виконання Управлінням освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації вимог ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування щодо не нарахування та не виплати випускникам навчальних закладів з числа дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, одноразової грошової допомоги, зокрема ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 .
Позивач зазначив, що статтею 8 Закону України Про забезпечення організаційно- правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування передбачено, що випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку. Нормативи забезпечення одягом і взуттям затверджуються Кабінетом Міністрів України. За бажанням випускників навчальних закладів їм може бути видана грошова компенсація в розмірі, необхідному для придбання одягу і взуття.
На думку керівника Волноваської окружної прокуратури Донецької області, неналежне виконання Управлінням освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації делегованих йому державою функцій суперечить принципам верховенства права, задоволення суспільної потреби у відновленні законності та, як наслідок, реалізації державних гарантій захисту прав і свобод дітей, у тому числі соціально вразливих категорій.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував, надав письмовий відзив на позовну заяву, відповідно до якого, серед іншого, зазначив, що стаття 8 Закону України Про забезпечення організаційно - правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування визначає повне державне забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також, осіб із їх числа.
Вказує, що Держава здійснює повне забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа. Право на повне державне забезпечення в навчальних закладах мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, віком до вісімнадцяти років та особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, при продовжені навчання до 23 років або до закінчення відповідних навчальних закладів.
Крім того, відповідач зазначає, що частина 7 статті 8 Закону України Про забезпечення організаційно - правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування визначає, що випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку. Нормативи забезпечення одягом і взуттям затверджуються Кабінетом Міністрів України. За бажанням випускників навчальних закладів їм може бути видана грошова компенсація в розмірі, необхідному для придбання одягу і взуття.
Вказує, що нормативно-правовим актом, що регулює питання соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, є постанова Кабінету Міністрів України від 5 квітня 1994 року № 226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» .
Пунктом 12 постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 року № 226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» визначено, що діти - сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, крім тих, що перебувають під опікою (піклуванням), знаходяться на повному державному утриманні.
Відповідно до підпункту 5 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 року № 226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, що перебувають під опікою (піклуванням), на період навчання у загальноосвітній школі забезпечується безплатно шкільною і спортивною формами, обідами, у вищих навчальних закладах і професійних навчально-виховних закладах - обідами і гуртожитком. При працевлаштуванні після закінчення навчального закладу їм виплачується одноразова грошова допомога в розмірі шести прожиткових мінімумів.
Вказує, що діти - сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, зазначені в адміністративному позові, продовжили своє навчання шляхом вступу до професійно-технічних та вищих навчальних закладів, ніхто з дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування не був працевлаштований.
Вважає, що відповідачем не порушені норми Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , а тому просить у задоволенні позову відмовити.
Позивач не погодившись з викладеними у відзивах на позовну заяву обставинами надав до суду відповідь на відзив, відповідно до якого спростовував викладені у відзивах обставини та просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 200/10335/21 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Суддя Бабіч С.І. перебував у щорічній відпустці з 06 вересня 2021 року по 01 жовтня 2021 року та з 18 жовтня до 23 жовтня і на лікарняному з 25 жовтня до 12 листопада 2021 року.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
З огляду на вищевикладене, суд вважає за можливе розглянути дану справу на підставі наявних у суду матеріалів та прийняти дане рішення у порядку письмового провадження.
Дослідивши наявні у справі докази, повно і всебічно встановивши всі її обставини, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, з огляду на таке.
Позивач, керівник Волноваської місцевої прокуратури Донецької області (місцезнаходження: вул. Герої 51 ОМБр, буд. 4, м. Волноваха, Донецька область, 85700) який діє в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Донецької обласної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 34782775, місцезнаходження: вул. 1 Травня, буд. 1, м. Волноваха, Волноваський район, Донецька область, 85700, є органом державної влади, про що зазначено у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch).
Відповідач, Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 02142632, місцезнаходження: вул. Героїв 51 ОМБр, 1, м. Волноваха, Донецька область, 85700, є органом державної влади, про що зазначено у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch).
Заступник керівника Волноваської окружної прокуратури звернувся до директорів навчальних закладів Волноваського району Донецької області з листом від 04.03.2021 року № 32-747 вих. 21 в якому просив надати інформацію щодо переліку та кількості дітей, позбавлених батьківського піклування, які у 2019 та 2020 рр. закінчили навчальний заклад, окремо вказавши чи продовжували ці особи (окремо по кожному) навчання у професійно-технічних, вищих або інших закладах освіти (із зазначенням назви навчального закладу та дати вступу), чи перебували вищевказані особи на повному державному утриманні, а також чи здійснювалися нарахування та виплата вищезазначеним особам грошової допомоги передбаченої ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та постанови КМУ № 226 від 05.04.1994 Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей- сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування (а.с. 82-83).
На звернення заступника керівника Волноваської окружної прокуратури, навчальні заклади, які розташовані на території Волноваського району листами № 48 від 09.03.2021 року, № 13 від 09.03.2021, № 62 від 5.04.2021 року, № 20 від 15.04.2021 року, № 02-23/51 від 09.03.2021 року, № 21 від 16.04.2021 року, № 24 від 05.03.2021 року, № 02-12/19 від 09.03.2021 року, № 40 від 15.04.2021 року, № 91 від 19.04.2021 року, № 836-21 від 19.04.2021 року (а.с. 84-95), повідомили, що протягом 2019-2020 років закінчили навчальні заклади 23 випускника із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а саме:
ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , закінчила Рибінську ЗОНІ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , закінчила Рибінську ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , закінчила Донську ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , закінчив Донську ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , закінчив Волноваський ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 7;
ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , закінчив Волноваську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , закінчив Волноваську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , закінчила Волноваську ЗОІІІ І-ІІІ ступенів № 6 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , закінчив Волноваську 30Ш І-ІІІ ступенів № 6 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , закінчила Новотроїцьку ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , закінчила Волноваський опорний заклад ЗСО І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області.
ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , закінчив Андріївську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , закінчила Волноваську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , закінчила Новотроїцьку ЗОШ І-ІІІ ступеня № 4 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , закінчила Новотроїцьку ЗОШ І-ІІІ ступеня № 4 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , закінчила Володимирську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , закінчила Ольгинську ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , закінчив Андріївську ЗОШ І-ІІ ступенів № 1 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , закінчив Андріївську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_24 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , закінчила Мирненську ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , закінчила Володимирську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , закінчила Новотроїцьку ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області;
ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , закінчив Володимирську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Волноваської районної ради Донецької області.
31 травня 2021 року заступник начальника Волноваської окружної прокуратури звернувся до начальника служби у справах дітей Волноваської райдержадміністрації із запитом № 51-943 вих.21 відповідно до якого, серед іншого, просив надати інформацію щодо розпорядника бюджетних коштів, які надходять з метою утримання закладів загальної середньої освіти Волноваського району, а також належним чином засвідчені копії документів, які підтверджують наявність статусу дитини-сироти (дитини позбавленої батьківського піклування) (а.с. 75-76).
На запит Волноваської окружної прокуратури Службою у справах дітей Волноваської районної державною адміністрацією Донецької області від 04.06.2021 року № 374/01-25 надано документи на підтвердження наявності статусу дитини - сироти (дитини, позбавленої батьківського піклування) у вищезазначених осіб (а.с.23-73).
31 травня 2021 року заступник начальника Волноваської окружної прокуратури звернувся до голови ліквідаційної комісії Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації із запитом № 51-931 вих.21 відповідно до якого, просив надати інформацію щодо того, чи здійснювалось нарахування та виплата грошової допомоги вищезазначеним особам, передбаченої ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та постанови Кабінету Міністрів України Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування № 226 від 05.04.1994 року, надати копії платіжних доручень, а також інформацію щодо розпорядника бюджетних коштів, які надходять з метою утримання закладів загальної середньої освіти Волноваського району (а.с. 78-79).
02.06.2021 року Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації листом № 363/01-21 на запит заступника начальника Волноваської окружної прокуратури від 31.05.2021 року № 51-931 вих.21 щодо виплати грошової допомоги дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування повідомило, що нарахування та виплата грошової допомоги відповідно до ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування не здійснювалось, оскільки зазначені діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування не перебували на повному державному забезпеченні - вони не навчалися у спеціалізованих закладах, а перебували на сімейній формі виховання та навчалися у закладах загальної середньої освіти.
Щодо розпорядників бюджетних коштів з 01.0.2021 року повідомлено, що видатки по галузі Освіта почало здійснюватися з бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад. УОСМС з переліку мережі розпорядників і одержувачів коштів місцевого бюджету на 2021 рік було вилучено, оскільки Бюджетним кодексом України (у редакції Закону України № 907-ІХ від 17.09.2020 року) ст. 89 передбачено розмежування доходів і видатків між бюджетами районів та територіальних громад. Відділ освіти Ольгинської селищної ради є розпорядником коштів, які надходять з метою утримання закладів освіти, що розташовані на території Ольгинської селищної територіальної громади. Відділ освіти Мирненьскої селищної ради є розпорядником коштів, які надходять з метою утримання закладів освіти, що розташовані на території Мирненської селищної територіальної громади. Відділ освіти Волноваської міської військово-цивільної адміністрації є розпорядником коштів, які надходять з метою утримання закладів освіти, що розташовані на території Волноваської міської територіальної громади, Міський відділ освіти Вугледарської міської ради є розпорядником коштів, які надходять з метою утримання закладів освіти, що розташовані на території Вугледарської міської територіальної громади. Відділ освіти Хлібодаровської сільської ради є розпорядником коштів, які надходять з метою утримання закладів освіти, що розташовані на території Хлібодаровської сільської територіальної громади (а.с. 74).
10 червня 2021 року заступник начальника Волноваської окружної прокуратури звернувся до начальника Служби у справах дітей Волноваської райдержадміністрації із запитом № 51-1096 вих. 21 стосовно надання інформації чи вживалися Службою у справах дітей Волноваської РДА будь-які заходи щодо виплати вказаної одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_24 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 дітям - сиротам та дітям, позбавлених батьківського піклування, якщо вживалися просили вказати які саме (а.с. 87-98).
15.06.2021 року Служба у справах дітей Волноваської районної державної адміністрації Донецької області листом № 368/02-04 повідомила, що діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, що зазначені у листі не перебували в навчальних закладах Волноваського району на повному державному забезпеченні, тому підстав для виплати одноразової грошової допомоги дітям-сиротам та дітям, позбавлених батьківського піклування немає (а.с. 96).
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.
Стосовно повноважень керівника Волноваської окружної прокуратури на пред`явлення вказано позову суд зазначає, що відповідно до статті 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Згідно з частинами 3-5 статті 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Згідно з положеннями статті 23 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.
Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Конституційний суд України у рішенні № 3-рп/99 від 08.04.1999 року у справі № 1-1/99 визначив, що прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних чи інших інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. При цьому інтереси держави можуть збігатися повністю, частково, або не збігатися зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій чи з інтересами господарських товариств з часткою державної власності у статутному фонді. Держава може вбачати свої інтереси не тільки в їх діяльності, але й в діяльності приватних підприємств, товариств.
В обґрунтування свого звернення до суду керівником Слов`янської місцевої прокуратури зазначено, що у даному випадку позовна заява спрямовується на захист незахищеної категорії громадян, а саме на захист соціальних прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Поняття «орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах» означає орган, на який державою покладено обов`язок щодо здійснення конкретної діяльності у відповідних правовідносинах, спрямований на захист інтересів держави. Таким органом відповідно до статей 6, 7, 13 та 143 Конституції України може виступати орган державної влади чи місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.
Згідно з частиною 1 статті 1 Закону України «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей» від 24.01.1995 року № 20/95-ВР здійснення соціального захисту дітей і профілактики серед них правопорушень покладається в межах визначеної компетенції на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері сім`ї та дітей, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері сім`ї та дітей, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері сім`ї та дітей, відповідні структурні підрозділи обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, виконавчих органів міських і районних у містах рад.
Відповідно до статті 4 Закону «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей» та «Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов`язаної із захистом прав дитини» , затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 року № 866, на служби у справах дітей покладається безпосереднє ведення справ та координація діяльності стосовно дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Служба у справах дітей бере участь у здійсненні заходів щодо соціального захисту і захисту прав та інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і несе відповідальність за їх дотримання, а також координує здійснення таких заходів, зокрема стосовно соціального захисту дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб із їх числа.
На території Волноваського району Донецької області вказані повноваження здійснює Служба у справах дітей Волноваської районної державної адміністрації.
Основними завданнями служби згідно з п.п. 1-3 п. 1 Положення про Службу у справах дітей Волноваської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 08.05.2021 року № 211 (а.с. 18-22), є реалізація на відповідній території державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень. Розроблення і здійснення самостійно або разом з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей. Координація зусиль структурних підрозділів райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності.
Забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень (пп. 5 п. 2 Положення).
Таким чином, органом, який уповноважений здійснювати заходи щодо реалізації державної політики з питань соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на території Волноваського району є Служба у справах дітей Волноваської районної державної адміністрації.
При розгляді справи встановлено, що Службою у справах дітей Волноваської РДА повноваження щодо захисту інтересів соціально незахищеної категорії дітей в частині спірного питання не здійснювалися.
Зокрема, керівником Волноваської окружної прокуратури зазначено, що відповідно до вимог чинного законодавства Службою у справах дітей Волноваської РДА стан соціально-правового захисту дітей дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, не перевірявся. Обов`язок Служби у справах дітей Волноваської РДА щодо захисту інтересів дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, є безумовним та не залежить від наявності звернень про не виплату грошової допомоги. Як наслідок, порушення вимог чинного законодавства не виявлялись, заяви до суду в інтересах вказаної категорії дітей про нарахування та виплату сум одноразової допомоги не подавались, що в свою чергу вказує на неналежний захист інтересів держави у цій сфері, а також порушених прав таких дітей.
Вказані обставини учасниками справи не спростовані.
У справі «Менчинська проти Російської Федерації» (рішення від 15.01.2009 року, заява № 42454/02, пункт 35) ЄСПЛ висловив позицію, що підтримка, що надається прокуратурою одній зі сторін, може бути виправдана за певних обставин, наприклад, при захисті інтересів незахищених категорій громадян (дітей, осіб з обмеженими можливостями та інших категорій), які, ймовірно, не в змозі самостійно захищати свої інтереси, або в тих випадках, коли відповідним правопорушенням зачіпаються інтереси великого числа громадян, або у випадках, коли потрібно захистити інтереси держави.
Тому суд дійшов висновку, що захист інтересів держави шляхом поновлення прав дітей указаної категорії становить суспільний інтерес та вимагає судового захисту з метою дотримання встановленого Конституцією України принципу верховенства права, реалізації державних гарантій щодо охорони дитинства.
Через наведені обставини суд дійшов висновку про наявність підстав для звернення прокурора до суду з цим адміністративним позовом.
Суд вважає безпідставними посилання відповідача на норми статей 25 та 39-9 Закону № 2342-IV через інший предмет правового регулювання.
А саме, вказана стаття 25 Закону № 2342-IV встановлює порядок відшкодування витрат, пов`язаних з утриманням дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, у тому числі на харчування, одяг, взуття, м`який інвентар на одну фізичну особу, здійснення грошових виплат при працевлаштуванні та вступі до навчального закладу, а також інших виплат, передбачених цим Законом, який встановлюється Кабінетом Міністрів України відповідно до державних соціальних стандартів.
Тобто, зазначена стаття Закону регулює процедурні питання порядку відшкодування витрат, вирішення яких делеговане Кабінету Міністрів України. Отже, норми статті 25 Закону № 2342-IV не встановлюють умов виплат певних видів грошової допомоги, або наявність права на їх отримання.
Аналогічним чином статтею 39-9 Закону № 2342-IV врегульовані процедурні питання щодо затвердження Кабінетом Міністрів України порядку відшкодування витрат на виплату допомоги випускникам закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, повне державне забезпечення відповідно до статті 8 цього Закону при працевлаштуванні та вступі до навчального закладу.
При цьому суд зауважує, що граматична конструкція статті 39-9 Закону № 2342-IV містить складне речення, яке включає два окремих твердження через розділовий знак коми. Зміст вказаного речення слід тлумачити так, що Кабінетом Міністрів України затверджується порядок відшкодування витрат:
по-перше, на виплату допомоги випускникам закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
по-друге, на повне державне забезпечення відповідно до статті 8 цього Закону при працевлаштуванні та вступі до навчального закладу відповідно до норм забезпечення випускників закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Тобто, посилання у статті 39-9 Закону № 2342-IV на статтю 8 цього Закону стосується саме повного державного забезпечення при працевлаштуванні та вступі до навчального закладу, але жодним чином не вказує на факт працевлаштування, як необхідну умову для виплати допомоги випускникам закладів.
Отже, норми статей 25 та 39-9 Закону № 2342-IV не вказують на безпідставність позовних вимог через інший предмет правового регулювання та відсутність будь-яких умов для виплати одноразової грошової допомоги в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів випускникам навчальних закладів.
Водночас, частина сьома статті 8 Закону № 2342-IV містить три речення, з яких спірні відносини врегульовані першим реченням: випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку.
Конструкція зазначеного речення жодним чином не передбачає такої умови для виплати одноразової грошової допомоги в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів, як факт працевлаштування особи.
За таких обставин суд враховує і висновки Європейського суду з прав людини, зокрема, наведені в рішеннях Гавенда проти Польщі (Gawedav. Poland, скарга № 26229/95, ECHR 2002-II) від 14 березня 2002 року та Амман проти Швейцарії (CASEOFAMANNv. SWITZERLAND, заява № 27798/95) від 16 лютого 2000 року про те, що якість закону вимагає, щоб він був доступний для даної особи і вона також могла передбачити наслідки його застосування до неї та щоб закон не суперечив принципові верховенства права. Це означає, що в національному праві закон має містити досить зрозумілі й чіткі формулювання, які давали б громадянам належне уявлення стосовно обставин та умов, за якими державні органи уповноважені вдаватися до втручання в право.
Частина сьома статті 8 Закону № 2342-IV чітко і недвозначно встановлює право випускників навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на отримання одноразової грошової допомоги в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку без обмеження будь-якими умовами. Зі змісту зазначеної норми випливає, що юридичним фактом, який є підставою для нарахування і виплати такої допомоги, є факт випуску з навчального закладу.
Проте, у підпунктах 3 та 4 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування № 226 від 05.04.1994 року, виплата одноразової грошової допомоги в розмірі шести прожиткових мінімумів пов`язана з фактом працевлаштування випускників, що не відповідає вимогам спеціального Закону № 2342-IV.
Отже, Кабінет Міністрів України, встановивши додаткову, не передбачену Законом № 2342-IV умову - факт працевлаштування дитини-сироти чи дитини, позбавленої батьківського піклування, звузив гарантії вказаних осіб на отримання одноразової грошової допомоги.
Щодо нормативного регулювання спірних відносин суд вказує про такі джерела права.
Відповідно до п.1 ст.3 Конвенції ООН "Про права дитини" (від 20.11.1989 року, ратифікованої Постановою BP №789-ХІІ від 27.02.1991 року) (далі - Конвенція) в усіх діях щодо дітей. незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага мас приділятись якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.
Згідно із ч.2, 3 ст.3 Конвенції держави-учасниці Конвенції зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї та законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.
Затверджуючи та забезпечуючи права і свободи громадян, держава окремими законами України встановила певні соціальні пільги, компенсації і гарантії, що є складовою конституційного права на соціальний захист і юридичними засобами здійснення цього права, а тому відповідно до ч.2 ст.19, ч.1 ст.68 Конституції України є загальнообов`язковими та однаковою мірою мають додержуватися органами державної влади, місцевого самоврядування, їх посадовими особами. Невиконання державою своїх соціальних зобов`язань щодо окремих осіб ставить їх у нерівні умови, підриває принцип довіри особи до держави, що призводить до порушення засад соціальної правової держави.
Згідно із ст.3 Конституції України людина, її житія і здоров`я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Відповідно до ст.8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (прийнята 04.11.1950 року, ратифікована Законом України №475/97-ВР від 17.07.1997 року) кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.
Основним законом, який визначає охорону дитинства в Україні як стратегічний загальнонаціональний пріоритет і з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров`я, освіту, соціальний захист та всебічний розвиток, встановлює основні засуди державної політики у цій сфері, є Закон України від 26.04.2001 року №2402-111 "Про охорону дитинства".
Згідно зі ст.ст.5, 8 Закону України "Про охорону дитинства" кожна дитина має право на рівень життя, достатній для її фізичного, інтелектуального, морального, культурного, духовного і соціального розвитку. Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до їх компетенції, визначеної законом, забезпечують, зокрема, проведення державної політики у сфері охорони дитинства, розроблення і здійснення галузевих та регіональних програм поліпшення становища дітей, підтримки сімей з дітьми, вирішення інших питань у цій сфері; вирішення питань щодо забезпечення прав дітей. встановлення опіки і піклування, створення інших передбачених законодавством умов для виховання дітей, які внаслідок смерті батьків, позбавлення батьків батьківських прав, хвороби батьків чи з інших причин залишилися без батьківського піклування, а також для захисту особистих і майнових прав та інтересів дітей.
Відповідно до ст.25 цього Закону діти, які внаслідок смерті батьків, позбавлення батьків батьківських прав, хвороби батьків чи з інших причин залишилися без батьківського піклування, мають право на особливий захист і допомогу з боку держави.
Статтями 52, 53 Конституції України передбачено, що утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, покладається на державу. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.
Правові, організаційні, соціальні засади та гарантії державної підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа визначено Законом "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування" (далі - Закон №2342-IV), який є складовою частиною законодавства про охорону дитинства.
Згідно з визначеннями, наведеними у статті 1 Закону №2342-IV:
- дитина-сирота - дитина, в якої померли чи загинули батьки;
- статус дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, - визначене відповідно до законодавства становище дитини, яке надає їй право на повне державне забезпечення і отримання передбачених законодавством пільг та яке підтверджується комплектом документів, що засвідчують обставини, через які дитина не має батьківського піклування;
- випускники закладів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування,
- особи, які перебували на повному державному забезпеченні у закладі для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, і закінчили своє перебування у зазначеному закладі у зв`язку із закінченням навчання;
- державне утримання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб із їх числа - повне забезпечення відповідно до державних соціальних стандартів матеріальними та грошовими ресурсами дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб із їх числа для задоволення їх життєво необхідних потреб та створення умов для нормальної життєдіяльності.
З аналізу вищенаведеного видно, що статус позбавленої батьківського піклування надає таким особам право на повне державне забезпечення і отримання передбачених законодавством пільг.
Як встановлено статтею 3 Закону №2342-IV, одним із основних принципів державної політики в частині соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, є захист прав і інтересів таких дітей, а також забезпечення соціально-правових гарантій.
Відповідно до статті 4 Закону №2342-IV заходи соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа гарантуються, забезпечуються та охороняються державою.
Відповідно до частини першої статті 8 Закону №2342-IV держава здійснює повне забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа.
За такого правового регулювання, усі діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування незалежно від форми їх утримання та виховання гарантовано перебувають на повному державному утриманні.
За правилами частини 3 статті 4 Закону №2342-IV державні соціальні стандарти і нормативи встановлюються, серед іншого, щодо мінімального стандарту разової державної фінансової допомоги при закінченні такими дітьми виховного, навчального закладу.
Відповідно до частини 7 статті 8 цього Закону випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку.
Таким чином, Законом №2342-IV встановлено обов`язок з виплати грошової допомоги усім випускникам навчальних закладів із числа дітей, позбавлених батьківського піклування, не розмежовуючи їх на окремі категорії - тих, хто продовжив навчання в іншому навчальному закладі, та тих, хто працевлаштувався, і інші.
Оскільки Закон №2342-IV не конкретизує, який саме навчальний заклад має закінчити дитина-сирота або дитина, позбавлена батьківського піклування, то, за змістом наведеної норми, право на отримання грошової допомоги мають усі випускники навчальних закладів (в т.ч. не інтернатного типу) з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Так, треті особи не навчалися у закладах для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а формою їх влаштування як дітей, позбавлених батьківського піклування, як уже зазначалося, було встановлення опіки, визначення місця проживання в сім`ї бабусі, влаштування на виховання у прийомну сім`ю.
Водночас, сам факт випуску вказаних осіб з навчального закладу є підставою для виплати одноразової грошової допомоги у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів, встановленої законом.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 18.09.2018 у справі №493/407/16-а, від 05.06.2019 у справі №158/1684/16-а, від 28.01.2021 у справі №169/521/16-а висновки якого, в силу вимог частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, суд враховує при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.
У свою чергу статтею 9 Закону №2342-IV встановлено, що витрати на утримання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа у сім`ях опікунів, прийомних сім`ях, дитячих будинках сімейного типу, у державних закладах фінансуються з державного, обласних бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, інших джерел, не заборонених законодавством.
Витрати на фінансування заходів щодо соціального забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб із їх числа передбачаються в Державному бюджеті України окремим рядком.
У разі зміни форми влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа дозволяються трансферти між бюджетами різних рівнів.
Відповідно до статті 25 Закону №2342-IV порядок відшкодування витрат, пов`язаних з утриманням дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, у тому числі на харчування, одяг, взуття, м`який інвентар на одну фізичну особу, здійснення грошових виплат при працевлаштуванні та вступі до навчального закладу, а також інших виплат, передбачених цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України відповідно до державних соціальних стандартів.
Статтею 39-9 Закону №2342-IV установлено, що порядок відшкодування витрат на виплату допомоги випускникам закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, повне державне забезпечення відповідно до статті 8 цього Закону при працевлаштуванні та вступі до навчального закладу відповідно до норм забезпечення випускників закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, затверджується Кабінетом Міністрів України.
Зі змісту статей 25, 39-9 Закону №2342-IV вбачається, що вони регулюють правовідносини щодо відшкодування навчальним закладам або відповідним установам, в яких виховуються та навчаються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, понесених ними витрат на харчування, одяг, взуття, м`який інвентар, здійснення грошових виплат при працевлаштуванні та вступі до навчального закладу, та не розповсюджуються на правовідносини навчальних закладів з їх випускниками, що є предметом спору у даній справі.
Отже, одноразова грошова допомога є соціальною гарантією державної підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Повноваження щодо виплати зазначеної допомоги державою делеговані навчальним закладам, у яких навчаються діти-сироти чи діти, позбавлені батьківського піклування.
Основним завданням служби згідно п.п. 1 п. 1 Положення про Службу у справах дітей Волноваської РДА (далі - Положення) є реалізація на відповідній території державної політики з питань соціального захисту дітей.
Служба у справах дітей відповідно до покладених на неї завдань забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей (пп. 5 п. 2 Положення).
Таким чином, органом, який уповноважений здійснювати заходи щодо реалізації державної політики з питань соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на території Волноваського району є Служба у справах дітей Волноваської РДА.
Відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону № 2342-IV закони України та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону. Розмір одноразової грошової допомоги, який підлягає виплаті при випуску з навчального закладу, на забезпеченні якого перебували, зокрема, діти, позбавлені батьківського піклування, та визначений Законом № 2342-IV, не узгоджується з розміром такої одноразової грошової допомоги за постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 року № 226.
Враховуючи загальні засади пріоритетності законів над іншими підзаконними нормативними актами, та оскільки норми постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 року №226 прийняті до набрання чинності Законом №2342-IV та не приведені у його відповідність, при вирішенні спірного питання підлягають застосуванню норми Закону №2342-IV, згідно з якими одноразова грошова допомога підлягає виплаті у розмірі 6 прожиткових мінімумів.
Також суд наголошує, що обов`язок відповідача щодо нарахування та виплати випускникам навчальних закладів із числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, одноразової грошової допомоги у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку є безумовним та не залежить від наявності звернень таких осіб про виплату зазначеної грошової допомоги.
Згідно інформації з навчальних закладів, які розташовані на території Волноваського району протягом 2019-2020 років закінчили навчальні заклади 23 випускника із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а саме: ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , закінчила Рибінську ЗОНІ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , закінчила Рибінську ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , закінчила Донську ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , закінчив Донську ЗОНІ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , закінчив Волноваський ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 7; ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , закінчив Волноваську ЗОНІ І-ІІІ ступенів № 6 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , закінчив Волноваську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , закінчила Волноваську ЗОІІІ І-ІІІ ступенів № 6 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , закінчив Волноваську 30Ш І-ІІІ ступенів № 6 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , закінчила Новотроїцьку ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , закінчила Волноваський опорний заклад ЗСО 1-111 ступенів Волноваської районної ради Донецької області, ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , закінчив Андріївську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , закінчила Волноваську ЗОНІ 1-ІІІ ступенів № 6 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , закінчила Новотроїцьку ЗОШ-ІІІ ступеня № 4 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , закінчила Новотроїцьку ЗОШ І-ІІІ ступеня № 4 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , закінчила Володимирську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , закінчила Ольгинську ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , закінчив Андріївську ЗОШ І-І1 ступенів № 1 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , закінчив Андріївську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_24 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , закінчила Мирненську ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , закінчила Володимирську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , закінчила Новотроїцьку ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області; ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , закінчив Володимирську ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Волноваської районної ради Донецької області.
Також, на запит Волноваської окружної прокуратури Донецької області Службою у справах дітей Волноваської РДА надано документи на підтвердження наявності статусу дитини - сироти (дитини, позбавленої батьківського піклування) у вищезазначених осіб.
Відповідно до інформації Управління освіти Волноваської РДА від 02.06.2021 № 363/01-21, вказаним особам з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування за період 2019-2020 рр. виплата одноразової грошової допомоги в розмірі шести прожиткових мінімумів Управлінням освіти Волноваської РДА не здійснювалась.
Також, згідно інформації діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, продовжили своє навчання шляхом вступу до професійно- технічних та вищих навчальних закладів, а саме: ОСОБА_14 вступила до ДПТНЗ Богуславське вище професійне училище сфери послуг , ОСОБА_15 вступила до КВНЗ КОР Богуславський гуманітарний колед імені І.С. Нечуя - Левицького , ОСОБА_17 вступила до Бердянського державного педагогічного університету, ОСОБА_18 вступив до ПТУ м. Маріуполь, ОСОБА_19 вступив до Маріупольського професійно-технічного училища, ОСОБА_20 вступив до Маріупольського вищого професійного училища, ОСОБА_4 вступив до Маріупольського вищого професійного училища, ОСОБА_5 вступила до Великоанадольського лісотехнічного коледжу, ОСОБА_6 вступив до Лиманського ПТУ, ОСОБА_2 вступила до Маріупольського професійного ліцею сфери послуг і торгівлі, ОСОБА_7 вступила до Маріупольського ВМПУ, ОСОБА_9 вступив до Приазовського державного технічного університету, ОСОБА_25 вступила до Волноваського ПТУ, ОСОБА_12 вступила до ПТУ № 74 м. Маріуполь, ОСОБА_1 , ОСОБА_16 вступила до Запорізького медичного коледжу, ОСОБА_23 вступила до Харківського національного економічного університету, ОСОБА_21 вступив до Харківського національного університету цивільного захисту України, ОСОБА_24 вступила до Маріупольсього державного університету, ОСОБА_22 вступила до Великоанадольського лісотехнічного коледжу, ОСОБА_10 , Великоанадольського лісотехнічного коледжу, ОСОБА_11 вступила до Дніпропетровського медичного коледжу. Крім того, дитина-сирота ОСОБА_26 у 2020 році закінчив навчальний загальноосвітній заклад, однак навчання не продовжив.
Відповідно до наданої інформації навчальних закладів, які розташовані на території Волноваського району ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_26 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 були відраховані з загальноосвітніх навчальних закладів у 2020 року. Також, ОСОБА_12 , ОСОБА_24 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 були відраховані з загальноосвітніх навчальних закладів у 2019 року.
Так, Законом України Про Державний бюджет України на 2019 рік встановлено прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення: дітей віком від 6 до 18 років у розмірі 2027 грн., Законом України Про державний бюджет України на 2020 рік встановлено прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення: дітей віком від 6 до 18 років у розмірі 2218 грн.
Відтак наявні правові підстави, для нарахування та виплати одноразової грошової допомоги, передбаченої ст.8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законом України Про Державний бюджет України на 2019 рік , в сумі не менше 12162 грн. ( ОСОБА_12 , ОСОБА_27 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_28 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 ) та не менше 13908 грн ( ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_26 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 ).
Таким чином, у порушення вимог ст.8 Закону № 2342-IV, незважаючи на законодавчо встановлений обов`язок після закінчення навчальних закладів виплатити одноразову грошову допомогу випускникам навчальних закладів із числа дітей, позбавлених батьківського піклування, відповідачем у 2019 - 2020 році протиправно не нараховано та не виплачено вказані кошти ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , що є протиправною бездіяльністю.
У той же час, неналежне виконання Управлінням освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації делегованих йому державою функцій, суперечить принципам верховенства права, задоволення суспільної потреби у відновленні законності, та як наслідок реалізації державних гарантій захисту прав і свобод дітей, у тому числі соціально вразливих категорій.
Враховуючи зміст ч.1 ст. 8 Конституції України, охоронюваний законом інтерес перебуває під захистом не тільки закону, а й об`єктивного права в цілому, що панує у суспільстві, зокрема, справедливості, оскільки інтерес у вузькому розумінні зумовлюється загальним змістом такого права та є його складовою.
Суперечності, які виникають у зв`язку із реалізацією органами, установами державної влади та місцевого самоврядування повноважень щодо дотримання, забезпечення та захисту прав дитини, у тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, зачіпають інтереси держави; порушення інтересів держави в цій сфері є порушенням загальнодержавних інтересів, що у відповідності до ст.131-1 Конституції України покладає на прокурора обов`язок представництва в суді.
Право на звернення прокурора або його заступника до суду в інтересах держави передбачене статтями 2, 23 Закону України "Про прокуратуру" та статтею 53 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до вимог статті 23 Закону України "Про прокуратуру" представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави.
Обираючи форму представництва, прокурор визначає, у чому полягає порушення або загроза порушення інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту.
Згідно із частиною 4 статті 53 КАС України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
У даному випадку, охоронюваний законом інтерес полягає в реалізації державних гарантій захисту прав і свобод дітей, у тому числі соціально вразливих категорій (дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування).
Державні соціальні стандарти для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа, - встановлені законами, іншими нормативно-правовими актами мінімальні норми і нормативи забезпечення дітей-сиріт, дітей, які залишилися без батьківського піклування, та осіб з їх числа. Державне утримання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб із їх числа - повне забезпечення відповідно до державних соціальних стандартів матеріальними та грошовими ресурсами дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб із їх числа для задоволення їх життєво необхідних потреб та створення умов для нормальної життєдіяльності (ст. 1 Закону України "Про забезпечення організаційно - правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування").
Маючи свої специфічні потреби, інтереси, володіючи притаманними лише їй характеристиками, дитина потребує не тільки законодавчого закріплення, а і дотримання своїх прав, оскільки неспроможна захистити себе самостійно. Тому питання захисту прав дітей є частиною формування відповідної політики держави.
Згідно ст.ст.1, 2 Закону України "Про засади внутрішньої і зовнішньої політики" засади внутрішньої і зовнішньої політики визначають принципи та пріоритети державної політики у відповідних сферах. Засади внутрішньої і зовнішньої політики базуються на безумовному додержанні Конституції України, забезпеченні в Україні прав і свобод людини і громадянина та гарантуванні прав і свобод, проголошених Конституцією України. Внутрішня політика ґрунтується на таких принципах, зокрема, верховенства права, забезпечення реалізації прав і свобод людини і громадянина, поваги до гідності кожної особи, забезпечення особливого піклування про дитину та реалізації її прав.
Держава, як гарант цього права, здійснює захист прав дітей, у тому числі, через діяльність служб у справах дітей, які безпосередньо забезпечують реалізацію державної політики з питань захисту прав дітей.
Законом України "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування" (ст.7, ст.12) визначено, що органи державної влади відповідно до їх компетенції, визначеної законом, забезпечують вирішення питань щодо захисту особистих, житлових і майнових прав та інтересів дітей та осіб із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Безпосереднє ведення справ та координація діяльності стосовно дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, покладаються на служби у справах дітей.
Зокрема, служба у справах дітей здійснює координацію діяльності підприємств, установ, організацій усіх форм власності, розташованих на території відповідної ради, у вирішенні питань захисту дітей; розроблення і здійснення заходів, спрямованих на поліпшення становища і соціального захисту дітей, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей, усунення причин, що породжують ці явища, а також здійснення контролю за виконанням цих заходів та законодавства щодо соціального захисту дітей.
Так, органом, який уповноважений здійснювати заходи щодо реалізації державної політики з питань соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, є Служба у справах дітей Волноваської раойнної державної адміністрації.
Разом з тим, Волноваською окружною прокуратурою Донецької області встановлено, що вказаним органом повноваження щодо захисту інтересів соціально незахищеної категорії дітей, а саме, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, здійснюються не належним чином. Як наслідок, заяви до суду в інтересах указаної вище категорії дітей про нарахування та виплату коштів одноразової допомоги не подавались, що в свою чергу, вказує на неналежний захист інтересів держави у цій сфері, а також порушення прав таких дітей.
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 15.10.2019 року у справі №903/129/18 вказала, що сам факт не звернення до суду суб`єкта владних повноважень з позовом, який би відповідав вимогам процесуального законодавства та відповідно мав змогу захистити інтереси держави, свідчить про те, що указаний орган неналежно виконує свої повноваження у зв`язку із чим у прокурора виникають обґрунтовані підстави для захисту інтересів держави та звернення до суду з таким позовом, що відповідає нормам національного законодавства та практиці Європейського суду з прав людини.
За приписами статті 6 КАС України суд при вирішення справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини. Звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується. Забороняється відмова в розгляді та вирішенні адміністративної справи з мотивів неповноти, неясності, суперечливості чи відсутності законодавства, яке регулює спірні відносини.
Частиною 2 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно із частиною другою статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем протиправно не було нараховано та виплачено випускникам навчальних закладів у 2019-2020 роках: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , одноразову грошову допомогу, як дітям, позбавленим батьківського піклування, у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законами України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" та "Про Державний бюджет України на 2020 рік", у відповідності до статті 8 Закону №2342-IV, чим порушено їх права, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Приймаючи до уваги положення ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, з огляду на задоволення позову суб`єкта владних повноважень та відсутність судових витрат суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даній справі не відшкодовуються.
Керуючись Законом України "Про охорону дитинства", "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування", Кодексом адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов керівника Волноваської окружної прокуратури Донецької області в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Волноваської районної державної адміністрації до Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації щодо не нарахування та виплати одноразової грошової допомоги, передбаченої ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування дітям: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_20 .
Зобов`язати Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02142632, місцезнаходження: вул. Героїв 51 ОМБр, 1, м. Волноваха, Донецька область, 85700) нарахувати та виплатити одноразову грошову допомогу, передбачену ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно - правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік , в сумі 13308 грн.: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 .
Зобов`язати Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02142632, місцезнаходження: вул. Героїв 51 ОМБр, 1, м. Волноваха, Донецька область, 85700) нарахувати та виплатити одноразову грошову допомогу, передбачену ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законом України Про Державний бюджет України на 2019 рік в сумі 12162 грн.: ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_20 .
Повне судове рішення складене 14 грудня 2021 року.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Приймаючи до уваги прийняття даного рішення у порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя С.І. Бабіч
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2021 |
Оприлюднено | 29.12.2021 |
Номер документу | 102247454 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабіч С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні