13.12.2021 Справа № 756/16742/21
ОБОЛОНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА
Справа № 756/16742/21
3/756/8493/21
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13.12.2021 місто Київ
Оболонський районний суд міста Києва у складі головуючого судді Касьян А.В., розглянувши справу про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, жителя АДРЕСА_1 ), керівника Громадської організації Фонд ліберальних ініціатив ,
за ч. 1 ст. 188 46 КУпАП,
в с т а н о в и в:
02.11.2021 до Оболонського районного суду міста Києва на розгляд по суті надійшов протокол про адміністративне правопорушення № 53-15/282 від 21.10.2021, складений уповноваженою особою Національного агентства з питань запобігання корупції - заступником керівника відділу моніторингу та перевірок ризикових операцій Департаменту запобігання політичної корупції Мариною Бариніною стосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 188 46 КУпАП.
У результаті розгляду справи про адміністративне правопорушення, судом встановлено наступне.
Відповідно до пункту 8 1 ч. 1 ст. 11 Закону України від 14.10.2014 №1700-VII Про запобігання корупції (далі - Закон України №1700-VII) до повноважень Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) належить, зокрема, здійснення у порядку та в межах, визначених законом, державного контролю за дотриманням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичних партій, своєчасністю подання звітів партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, повнотою таких звітів, відповідністю їх оформлення встановленим вимогам, достовірністю включених до них відомостей.
Здійснюючи аналіз звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії Демократична сокира (ідентифікаційний код 43012606, далі - Партія) за І, II, III та IV квартали 2020 року відповідно до ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні , НАЗК виявлено, що на вебсайтах Партії (https://sokyra.party) та її осередку Демократична сокира. Краматорськ (https://www.d7kram.space/) розміщено реквізити Громадської організації Фонд ліберальних ініціатив (ідентифікаційний код 43737120) для здійснення внесків на фінансування передвиборної кампанії та для здійснення внесків на фінансування цільової програми Демократична Сокира Краматорськ .
З метою здійснення державного контролю за діяльністю політичних партій та керуючись пунктом 1 1 ч. 1 та ч. 8 ст. 12 Закон України №1700-VII НАЗК на адресу Громадської організації Фонд ліберальних ініціатив направлено запит від 02.08.2021 № 51-05/58080/21 про надання інформації та копій документів, що стосуються грошових внесків, перерахованих Громадською організацією Фонд ліберальних ініціатив на поточні рахунки Партії, та внесків, наданих Громадською організацією Фонд ліберальних ініціатив на підтримку Партії в іншій, ніж грошова, формі, а також попереджено про адміністративну відповідальність за . 1 ст. 188 46 КУпАП, тобто за ненадання інформації, документів, порушення встановлених законодавством строків їх надання, надання завідомо недостовірної інформації або не у повному обсязі.
Згідно з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення запит НАЗК вручено 30.08.2021. При цьому, 13.09.2021 - граничний термін надання відповіді на запит.
Тобто, ОСОБА_1 як керівник Громадської організації Фонд ліберальних ініціатив , що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та положеннями пункту 4.3, підпідпунктом 2 підпункту 4.3.2, підпунктами 4.3.3 та 4.3.4 розділу 4 Статуту Громадської організації Фонд ліберальних ініціатив , порушив встановлений законом обов`язок щодо надання запитуваної НАЗК інформації та документів, а саме ч. 8 ст. 12 Закону України від 14.10.2014 №1700-VII Про запобігання корупції (далі - Закон України №1700-VII), протягом десяти робочих днів з дня одержання запиту.
Матеріали справи про адміністративне правопорушення надійшли до суду 02.11.2021, судове засідання було призначено на 12.11.2021.
12.11.2021 ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, при цьому від останнього на електронну пошту суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, а тому розгляд справи про адміністративне правопорушення було відкладено на 01.12.2021.
01.12.2021 ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, при цьому від останнього на електронну пошту суду надійшла заява про відвід судді Касьян А.В. від розгляду справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 188 46 КУпАП.
Постановою Оболонського районного суду міста Києва від 02.12.2021 відмовлено у задоволенні заяви ОСОБА_1 про відвід судді Касьян А.В. від розгляду справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 188 46 КУпАП.
Розгляд справи було призначено на 07.12.2021, у визначений день ОСОБА_1 не з`явився, однак з огляду на позицію останнього про розгляд справи за його участі, судом було прийнято рішення про відкладення розгляду справи на 10.12.2021.
10.12.2021 до суду прибув адвокат Матківський Т.О., який повідомив про свою необізнаність з матеріалами справи, заявив клопотання про надання матеріалів справи для ознайомлення та перенесення розгляду справи з урахуванням строків, установлених ч. 2 ст. 38 КУпАП, з метою надання особі, відносно якої складено протокол про адміністративне правопорушення додаткового часу для формування правової позиції у справі, підготовки пояснень та/або заперечень, роз`яснено захиснику про те, що чинним законодавством не установлено обов`язковість присутності особи, відносно якої складено протокол про адміністративне правопорушення при розгляді справи про адміністративне правопорушення в суді, роз`яснено можливість подання пояснень, заяв, клопотань і заперечень шляхом їх направлення засобами поштового зв`язку, у тому числі на електронну пошту, роз`яснено обов`язок суду дотримуватися розумного строку розгляду справи та строків, визначених ст. 38, 277 КУпАП.
Судове засідання було відкладено в межах строку, передбаченого ч. 1 ст. 277 КУпАП, - 13.12.2021, у визначений день учасники провадження до суду не прибули. Жодних заяв чи клопотань до суду не надходило.
Приймаючи до уваги обмеженість процесуальних строків розгляду справи про адміністративне правопорушення та строків накладення адміністративного стягнення суд (суддя) дійшов висновку про можливість розгляду справи про адміністративне правопорушення за відсутності ОСОБА_1 та захисника Матківського Т.О.
Разом із тим, 13.12.2021 на електронну пошту суду від захисника Матківського Т.О. надійшли заперечення, відповідно до яких захисник, посилаючись на відсутність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення за ч. 1 ст. 188 46 КУпАП, просить закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 188 46 КУпАП.
Обґрунтовуючи свої вимоги, захисник зазначає про те, що у ОСОБА_1 не було умислу на ненадання інформації на запит Національного агентства з питань запобігання корупції у встановлений законодавством строк, оскільки ОСОБА_1 підготував відповідь НАЗК з дотриманням строку, встановленого законодавством, однак лист не було вчасно відправлено через введенням в місті Києві посилення боротьби з короновірусом, а також через проведення вакцинації працівників для отримання відповідних сертифікатів.
Дослідивши докази, що містяться в матеріалах справи про адміністративне правопорушення, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, суд дійшов наступного висновку.
Так, відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Положеннями ч. 1 ст. 188 46 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за ненадання інформації, документів, порушення встановлених законодавством строків їх надання, надання завідомо недостовірної інформації або не у повному обсязі.
Відповідно до пункту 8 1 ст. 11 Закону України №1700-VII до повноважень НАЗК належить, серед іншого, здійснення у порядку та в межах, визначених законом, державного контролю за дотриманням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичних партій, законним та цільовим використанням політичними партіями коштів, виділених з державного бюджету на фінансування їхньої статутної діяльності, своєчасністю подання звітів партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, повнотою таких звітів, відповідністю їх оформлення встановленим вимогам, достовірністю включених до них відомостей.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 12 Закону України №1700-VII НАЗК з метою виконання покладених на нього повноважень, зокрема, має право одержувати за письмовими запитами від суб`єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, у тому числі з обмеженим доступом, необхідну для виконання покладених на нього завдань.
Відповідно до ч. 8 ст. 12 Закону України №1700-VII фізичні та юридичні особи зобов`язані надавати запитувані НАЗК документи чи інформацію, у тому числі з обмеженим доступом, протягом десяти робочих днів з дня одержання запиту.
З матеріалів справи вбачається, що винуватість ОСОБА_1 підтверджується безпосередньо дослідженими в судовому засіданні доказами, що містяться у справі про адміністративне правопорушення, зокрема:
- лист (запит) Національного агентства про надання інформації від 02.08.2021 №51-05/58080/21;
- копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення № 0110313478505 з відмітками про вручення за 30.08.2021;
- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно Політичної партії Демократична сокира (код ЄДРПОУ 43737120);
- Статут Громадської організації Фонд ліберальних ініціатив (код ЄДРПОУ 43737120), затверджений загальними зборами членів (учасників) Громадської організації Фонд ліберальних ініціатив протокол №2 від 17.08.2020;
- копія листа Національного агентства від 22.09.2021 №51-05/70739-21;
- роздруківка з інформаційно-довідкової системи Національного агентства (про надання пояснень (перший виклик ОСОБА_1 );
- роздруківка з офіційного вебсайту АТ Укрпошта з відміткою про вручення поштового відправлення №0110313651800;
- копія листа Громадської організації Фонд ліберальних ініціатив від 08.09.2021 №09-1/21к;
- копія конверта; роздруківка з офіційного вебсайту АТ Укрпошта з відміткою про вручення поштового відправлення №0209508385982;
- копія акта телефонної розмови від 29.09.2021 №50-07/463;
- копія листа Національного агентства від 30.09.2021 №51-05/72575-21;
- копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення № 0110313688399 з відмітками про отримання 06.10.2021 особисто ОСОБА_1 ;
- копія акта телефонної розмови від 07.10.2021 №50-07/468;
- копія листа Національного агентства від 08.10.2021 №51-05/74229-21;
- копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення № 0110313711056 з відміткою про отримання 19.10.2021 особисто ОСОБА_1
- копія акта телефонної розмови від 18.10.2021 №50-07/476;
- копія акта телефонної розмови від 19.10.2021 №50-07/479;
- витяг з наказу Національного агентства від 03.03.2021 №142/21;
- копія наказу Національного агентства від 20.07.2021 №431/21 Про деякі питання визначення уповноважених осіб Національного агентства з питань запобігання корупції .
Відповідно до статей 245, 251, 252, 280, 283 цього Кодексу доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, а також іншими документами.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 188 46 КУпАП, що підтверджується належними та допустимими доказами у справі, які повністю узгоджуються між собою та відповідають дійсним фактичним обставинам установленим у судовому засіданні та вважає, що дії ОСОБА_1 слід кваліфікувати за ч. 1 ст. 188 46 КУпАП, як порушення встановлених законодавством строків надання запитуваної інформації та документів на законну вимогу Національного агентства з питань запобігання корупції .
Подія та склад адміністративного правопорушення доводяться поданими уповноваженим органом матеріалами, де, зокрема, міститься протокол про адміністративне правопорушення, який за формою та змістом відповідає вимогам ст. 256 КУпАП та Порядку оформлення протоколів про адміністративні правопорушення Національним агентством з питань запобігання корупції, затвердженому наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 06.12.2019 № 159/19 (в редакції, чинній станом на 24.09.2021).
Водночас, приймаючи рішення про накладення адміністративного стягнення, суд враховує встановлені під час судового розгляду обставини, які заслуговують на увагу та впливають на визначення ступеню суспільної небезпечності як вчиненого ОСОБА_1 правопорушення, так і його особи.
Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Вирішуючи питання про накладення стягнення за адміністративне правопорушення, суд відповідно до ст. 33 КУпАП враховує характер вчиненого правопорушення, дані про особу ОСОБА_1 , ступінь вини, відсутність обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність відповідно до статей 34, 35 цього Кодексу.
Відповідно до статті 22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
Оцінивши обставини вчиненого адміністративного правопорушення у сукупності з відомостями про особу ОСОБА_1 , що свідчить про наявність обґрунтованих підстав для застосування положень ст. 22 КУпАП та звільнення останнього від адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 188 46 цього Кодексу, обмежившись усним зауваженням, а тому провадження у справі підлягає закриттю на підставі п. 3 ч. 1, ч. 2 ст. 284 КУпАП.
Оскільки стягнення судового збору передбачено законом лише при накладенні адміністративного стягнення, судовий збір стягненню не підлягає.
Керуючись статтями 22, 33, ст. 188 46 , 221, 284, 285, 289, 294 КУпАП, суд -
п о с т а н о в и в:
ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 188 46 КУпАП.
Провадження в справі про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 188 46 КУпАП відносно ОСОБА_1 закрити на підставі п. 3 ч. 1, ч. 2 ст. 284 КУпАП, звільнивши останнього від адміністративної відповідальності, і обмежитись усним зауваженням.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Оболонський районний суд міста Києва протягом десяти днів з дня її винесення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя А.В. Касьян
Суд | Оболонський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2021 |
Оприлюднено | 04.01.2022 |
Номер документу | 102385424 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Оболонський районний суд міста Києва
Касьян А. В.
Адмінправопорушення
Оболонський районний суд міста Києва
Касьян А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні