Ухвала
від 04.01.2022 по справі 913/962/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5, м. Харків, 61022, тел./факс (057)702-10-79, inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про відкриття провадження у справі

04 січня 2022 року м. Харків Справа № 913/962/21

Провадження №17пд/913/962/21

Господарський суд Луганської області у складі судді Фонової О.С., розглянувши матеріали позовної заяви заступника керівника Старобільської окружної прокуратури, м. Старобільськ Луганської області

в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах:

- перший позивач - Біловодська селищна рада Луганської області, смт. Біловодськ Луганської області,

- другий позивач - Північно-східний офіс Державної аудиторської служби України, м. Харків,

до першого відповідача - Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області , смт. Біловодськ Луганської області,

другого відповідача - Дочірнього підприємства Комбінат громадського харчування Біловодської районної спілки споживчих товариств, смт. Біловодськ Луганської області,

про визнання недійсними протоколу переговорів №144 від 20.10.2021 та договору про публічну закупівлю №925 від 11.11.2021

в с т а н о в и в:

Заступник керівника Старобільської окружної прокуратури (далі - прокурор) звернувся з позовною заявою в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах: Біловодської селищної ради Луганської області (далі - перший позивач) та Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України (далі - другий позивач) до Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області (далі - перший відповідач у справі) та Дочірнього підприємства Комбінат громадського харчування Біловодської районної спілки споживчих товариств (далі - другий відповідач у справі) з вимогами:

- визнати недійсним рішення тендерного комітету Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області №144 від 20.10.2021, яким прийнято рішення про проведення переговорів з ДП Комбінат громадського харчування Біловодської районної спілки споживчих товариств та рішення про укладання договору на закупівлю послуг їдалень для Біловодського ліцею №1 та Біловодського ліцею Лідер з 16.11.2021 по 25.12.2021 за результатами переговорної процедури;

- визнати недійсним договір №925 від 11.11.2021 укладений між Відділом освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області та ДП Комбінат громадського харчування Біловодської районної спілки споживчих товариств на закупівлю послуг їдалень для Біловодського ліцею №1 та Біловодського ліцею Лідер з 16.11.2021 по 25.12.2021 на суму 872402,00 грн;

- стягнути з Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області та ДП Комбінат громадського харчування Біловодської районної спілки споживчих товариств на користь Луганської обласної прокуратури судовий збір у загальному розмірі 4540,00 грн.

Підставою позову прокурор зазначає порушення порядку проведення публічних закупівель, який передбачений Законом України Про публічні закупівлі .

В обґрунтування позову прокурор вказує на те, що:

- в ході вивчення опрацьовані відомості, наявні у вільному доступі, у мережі Інтернет на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель ( https://prozorro.gov.ua ) (далі - веб-сайт Ргоzогго ) про здійснення Відділом освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради (далі - Замовник), код ЄДРПОУ 41845351, публічної закупівлі у формі переговорної процедури з предметом закупівлі - Послуги їдалень для Біловодського ліцею №1 та Біловодського ліцею Лідер з 16.11.2021 по 25.12.2021 , код класифікатора предмета закупівлі - ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень. Очікувана вартість предмета закупівлі складає 572402,00 грн (№ закупівлі UА-2021-10-20-001873-с);

- згідно з протоколом Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради (далі - Замовник) № 144 від 20.10.2021 за результатами переговорної процедури Замовником визнано переможцем відкритих торгів щодо закупівлі Послуги їдалень для Біловодського ліцею № 1 та Біловодського ліцею Лідер з 16.11.2021 по 25.12.2021 Дочірнє підприємство Комбінат громадського харчування Біловодської районної спілки споживчих товариств код ЄДРПОУ 01744623 (далі - Переможець), прийнято рішення про намір укласти з переможцем договір про закупівлю послуг;

- в електронній системі на веб-порталі Ргоzогго 20.10.2021 Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю послуг гарячого харчування для закладів освіти у процедурі за ідентифікаційним номером № UА-2021-10-20-001873-с з ДП Комбінат громадського харчування Біловодської районної спілки споживчих товариств;

- в процесі аналізу публічної закупівлі за №UА-2021-10-20-001873-с встановлено, що 09.09.2021 за №UА-2021-09-09-003722-b та 27.09.2021 за №UА-2021-09-27-001959-а процедури закупівлі з предметом Послуги їдалень для Біловодського ліцею №1 та Біловодського ліцею Лідер з 16.11.2021 по 25.12.2021 шляхом проведення відкритих торгів були відмінені, через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначених Законом України Про публічні закупівлі ;

- 20.10.2021 на веб-порталі Ргоzогго розміщено інформацію про здійснення публічної закупівлі у формі переговорної процедури за № UА-2021-10-20-001873-с з предметом - Послуги їдалень для Біловодського ліцею № 1 та Біловодського ліцею Лідер з 16.11.2021 по 25.12.2021 . Замовником, як виняток, була використана переговорна процедура закупівлі, передбачена п. 1 ч. 2 ст. 40 Закону України Про публічні закупівлі , до якої законодавцем встановлені додаткові вимоги, які полягають у тому, що предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації;

- виходячи з інформації, яка міститься в протоколі № 144 від 20.10.2021, Замовник повідомляє про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури з ДП Комбінат громадського харчування Біловодської районної спілки споживчих товариств, чим запевняє про відповідність Переможця технічним та якісним характеристикам, а також іншим вимогам, визначеним Замовником в Тендерній документації, а також про відсутність підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 Закону України Про публічні закупівлі ;

- у подальшому, між Відділом освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради та ДП Комбінат громадського харчування Біловодської районної спілки споживчих товариств укладено договір №925 від 11.11.2021 про закупівлю послуг з гарячого харчування учнів 1-11 класів, ДК 021:2015:55510000-8, ціна договору складає 572402,00 грн, строк дії договору з дня підписання та до 21.12.2021;

- тендерна пропозиція учасника не відповідає кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації Замовника (розміщена на веб-порталі Ргоzогго , номери закупівлі відповідно №UА-2021-09-09-003722-b та №UА-2021-09-27-001959-а), що призвело до порушення вимог ст.ст.16, 40 Закону України Про публічні закупівлі та як наслідок прийняття тендерним комітетом Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради незаконного рішення про визначення єдиного можливого постачальника за результатами проведення переговорної процедури, яке оформлено протоколом засідання тендерного комітету № 144 від 20.10.2021 (далі - Протокол), що є підставою для визнання Протоколу № 144 та Договору № 925 недійсними;

- в порушення вимог ст.ст. 5, 10, 12, 13, 40 Закону України Про публічні закупівлі Відділом освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради належним чином не перевірено відповідність тендерної пропозиції ДП Комбінат громадського харчування Біловодської районної спілки споживчих товариств кваліфікаційним критеріям тендерної документації в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень, що може привести до надання послуг гарячого харчування неналежної якості та суспільно небезпечних наслідків у вигляді шкоди для життя та здоров`я дітей, які навчаються в навчальних закладах Біловодського району Луганської області, у зв`язку з чим тендерний комітет Біловодської селищної ради відповідно до ст. 31 Закону Про публічні закупівлі , повинен був відхилити тендерну пропозицію ДП Комбінат громадського харчування Біловодської районної спілки споживчих товариств.

Щодо підстав представництва прокурор зазначив таке.

Згідно з п.3 ч.1 ст.131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до абз.1 ч.3 ст.23 Закону України Про прокуратуру , прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Згідно з абз.1 ч.3 ст.23 Закону України Про прокуратуру , наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

Частиною 4 ст. 23 Закону України Про прокуратуру передбачено, що наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.

Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

Виключно з метою встановлення наявності підстав для представництва інтересів держави в суді у випадку, якщо захист законних інтересів держави не здійснює або неналежним чином здійснює суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, прокурор має право отримувати інформацію, яка на законних підставах належить цьому суб`єкту, витребовувати та отримувати від нього матеріали та їх копії.

Відповідно до ч. 4 ст. 53 Господарського процесуального кодексу України, прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбачених статтею 174 цього Кодексу.

Виходячи з викладеного, виключними випадками, за яких прокурор може здійснювати представництво інтересів держави в суді, є порушення або загроза порушення інтересів держави. При цьому, в кожному конкретному випадку прокурор при зверненні до суду з позовом повинен довести існування обставин порушення або загрози порушення інтересів держави.

Обґрунтовуючи підстави звернення до суду із відповідним позовом, прокурором у даному спорі зазначив, що Біловодська селищна рада Луганської області є органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у відносинах щодо контролю за розпорядженням та використанням коштів місцевого бюджету, та в разі встановлення порушень, має право звертатись до суду за захистом інтересів. В свою чергу, відділ освіти Біловодської селищної ради Луганської області є головним розпорядником коштів на утримання закладів освіти та також має право звертатись до суду за захистом інтересів.

Старобільська окружна прокуратура листом від 16.12.2021 №53-3037вих-21 повідомила Біловодську селищну раду Луганської області щодо невідповідності вимогам Закону України Про публічні закупівлі публічної закупівлі за №UА-2021-10-20-001873-с від 20.10.2021 за результатами переговорної процедури 15.02.2021 за результатами переговорної процедури Відділом освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради та укладення договору з ДП Комбінат громадського харчування Біловодської районної спілки споживчих товариств щодо закупівлі Послуги їдалень для Біловодського ліцею № 1 та Біловодського ліцею Лідер з 16.11.2021 по 25.12.2021 , та запропонувала вжити заходи щодо захисту порушених інтересів держави.

Проте, у листі від 21.12.2021 за №013-41/4498 Біловодська селищна рада Луганської області повідомила прокуратуру, що вона не зверталася до суду з позовом про визнання недійсною закупівлю Послуги їдалень для Біловодського ліцею № 1 та Біловодського ліцею Лідер з 16.11.2021 по 25.12.2021 та звертатися не планує.

З огляду на вказані обставини, листом від 22.11.2021 №53/1-1061вих-21 Старобільська окружна прокуратура повідомила Біловодську селищну раду Луганської області про намір звернутися до Господарського суду Луганської області з позовною заявою у цій справі.

Крім цього, прокурор зазначив, що Північно-східний офіс Державної аудиторської служби України як орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Відповідно до ст. 5 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України Про публічні закупівлі , проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.

Моніторинг процедури закупівлі згідно з ст. 8 Закону України Про публічні закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).

Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.

Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №43 від 03.02.2016, Державна аудиторська служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.

Згідно з Положенням про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженим Наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, Північно-східний офіс Держаудитслужби підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом.

У складі Офісу утворюються структурні підрозділи - Управління, які здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці.

Офіс відповідно до покладених на нього завдань, передбачених Положенням про Північно-східний офіс Держаудитслужби реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту, перевірки закупівель, інспектування (ревізії), моніторингу закупівель; здійснює контроль за цільовим, ефективним використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів; досягненням економії бюджетних коштів і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів; усуненням виявлених недоліків і порушень. Вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб. Звертається до суду в інтересах держави у разі незабезпечення виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Отже, чинним законодавством України визначено орган, уповноважений державою здійснювати функції контролю у сфері публічних закупівель, а саме Державна аудиторська служба в Україні, зокрема в даних правовідносинах - Північно-східний офіс Державної аудиторської служби України.

Старобільська окружна прокуратура листом від 17.11.2021 №53-2745вих-21 повідомила Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області щодо невідповідності вимогам Закону України Про публічні закупівлі публічної закупівлі за №UА-2021-10-20-001873-с від 20.10.2021 за результатами переговорної процедури 15.02.2021 за результатами переговорної процедури Відділом освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради та укладення договору з ДП Комбінат громадського харчування Біловодської районної спілки споживчих товариств щодо закупівлі Послуги їдалень для Біловодського ліцею № 1 та Біловодського ліцею Лідер з 16.11.2021 по 25.12.2021 , та запропонувала вжити заходи щодо захисту порушених інтересів держави.

Проте, листом від 24.11.2021 за №201231-17/3304-2021 Управління повідомило прокуратуру про врахування виявлених прокуратурою порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні заходів фінансового контролю.

У зв`язку з чим, Старобільська окружна прокуратура Луганської області листом від 22.11.2021 №53/1-1060вих-21 повідомила Управління Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України в Луганській області про намір звернутися до Господарського суду Луганської області з позовною заявою у цій справі.

У зв`язку з тим, що Біловодською селищною радою Луганської області та органом Державної аудиторської служби України до теперішнього часу не вжито заходів до усунення зазначених порушень, що призводить до порушення економічних інтересів держави, наявні підстави для представництва прокурором інтересів держави у цій справі, в особі цих органів.

Враховуючи наведене прокурором обґрунтування та норми законодавства, суд вважає за можливе підтвердити підстави представництва заступника керівника Старобільської окружної прокуратури Луганської області інтересів держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах: Біловодської селищної ради Луганської області та Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України, заявленим позовним вимогам.

Згідно з ч.2 п.5 ст.53 ГПК України, у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача.

Отже, Біловодська селищна рада Луганської області та Північно-східний офіс Державної аудиторської служби України набувають статусу позивача у цій справі.

Дослідивши матеріали позовної заяви, суд дійшов висновку про відповідність її вимогам, встановленим ст.ст. 162, 164, 172 Господарського процесуального кодексу України.

Відповідно до приписів ст. 12 ГПК України, господарське судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку наказного провадження, позовного провадження (загального або спрощеного).

Згідно з ч. 3 ст. 12 ГПК України спрощене позовне провадження призначене для розгляду малозначних справ, справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Дослідивши матеріали позовної заяви, господарський суд дійшов висновку про необхідність розгляду справи за правилами загального позовного провадження, враховуючи категорію та складність справи, обсяг та характер доказів, які необхідно дослідити під час розгляду спору та обставини, які необхідно встановити.

Відповідно до приписів ст. 177 ГПК України, підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання. Підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до статті 181 ГПК України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання. Дата і час підготовчого засідання призначаються суддею з урахуванням обставин справи і необхідності вчинення відповідних процесуальних дій. Підготовче засідання має бути розпочате не пізніше ніж через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Враховуючи зазначене, розглянувши матеріали позовної заяви, господарський суд визнав їх достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду.

Керуючись ст.12, 120, 165, 166, 167, 176, 181, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в:

1. Підтвердити підстави представництва заступника керівника Старобільської окружної прокуратури Луганської області інтересів держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах: Біловодської селищної ради Луганської області та Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України, заявленим позовним вимогам.

2. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.

3. Справу розглядати за правилами загального позовного провадження.

4. Підготовче засідання призначити на 01.02.2022 о 14 год 00 хв.

5. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду Луганської області за адресою: м. Харків, проспект Науки, буд. 5, зал судових засідань №205 .

6. Відповідачам встановити строк для подання відзиву - протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, копію відзиву та додані до нього докази надіслати прокурору та позивачам одночасно з надісланням відзиву до суду, докази на підтвердження такого направлення надати суду.

7. Встановити сторонам строк для подання відповіді на відзив (прокурором та позивачами) та заперечень (відповідачами) (якщо такі будуть подані) не пізніше п`яти днів з моменту отримання відзиву.

Явку представників сторін та прокурора визнати необов`язковою.

Звернути увагу учасників справи, що заяви по суті справи, заяви з процесуальних питань, клопотання, пояснення, додаткові письмові докази, висновки експертів, можуть бути ними подані в електронному вигляді на електронну адресу суду, через особистий кабінет в системі Електронний суд, поштою, факсом або дистанційними засобами зв`язку.

Суд звертає увагу сторін на те, що відповідно до ч. 1 ст. 80 ГПК України учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.

Звертаємо увагу учасників судового процесу, що всі копії документів, що додаються до матеріалів справи та довіреності представників сторін повинні бути належним чином засвідчені. Крім того, п. 5.27 Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації (ДСТУ 4163-2003) передбачено, що відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів "Згідно з оригіналом", назви, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії; засвідчуватись повинна кожна сторінка документу з відтиском печатки підприємства, установи, організації, іншої юридичної особи.

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: ( https://court.gov.ua/FAIR ).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання 04.01.2022 та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду першої інстанції в апеляційному порядку відповідно до ст.255 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Олена ФОНОВА

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення04.01.2022
Оприлюднено06.01.2022
Номер документу102408274
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/962/21

Рішення від 16.01.2023

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 02.01.2023

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 26.12.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 12.12.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 28.11.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 10.10.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 14.09.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 17.07.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 28.06.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 24.02.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні