Рішення
від 31.12.2021 по справі 420/7049/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7049/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко O.A.,

секретар судового засідання Іщенко С.О.,

за участю:

представника позивача - Пономаренко К.В. (за довіреністю),

представника КП АНАНЬЇВ-ВОДОКАНАЛ - Маналатія Ю.М. (згідно витягу),

розглянувши у порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до комунального підприємства ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області, комунального підприємства Ананьїв-водоканал Ананьївської міської ради , про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 27 квітня 2021 року надійшла позовна заява Головного управління Держпраці в Одеській області до комунального підприємства ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до комунального підприємства ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області (код ЄДРПОУ: 40349796; вул. Грушевського, буд. 47, село Жеребкове, Ананьївський район, Одеська область, 66410) шляхом зобов`язання комунального підприємства ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області негайно зупинити експлуатацію повітряних ліній 0,22 кВ вуличного освітлення, які знаходяться в селі Жеребкове, Ананьївського району, та водопостачальних споруд, а саме: водонапірної башти Лукашево інв. № 10300094, водонапірної башти вул. Залізнична інв. № 11005, насосної станції вул. Залізнична інв. № 10002, водонапірної башти вул. Привокзальна інв. № 49, артсвердловини вул. Степова без інв. №, водонапірної башти Опитна без інв. №, з метою недопущення спричинення загрози життю та здоров`ю людей.

Ухвалою від 11 травня 2021 року позов Головного управління Держпраці в Одеській області залишено без руху та встановлено позивачу 5-денний строк на усунення недоліків позовної заяви.

17 травня 2021 року до суду від позивача за вх. № 24846/21 надійшла заява про усунення недоліків із засвідченою копією акту перевірки №15/14.7/03-471 від 08.07.2020 року.

Ухвалою суду від 21 травня 2021 року прийнято до розгляду позовну заяву Головного управління Держпраці в Одеській області, відкрито провадження у адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами проведеної позапланової перевірки у КП ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області було складено Акт № 15/5.7-04/211 від 19.02.2021 року із зазначенням в додатковій інформації до заходу про те, що підприємство усунуло не в повному обсязі порушення, зазначені в приписі від 29.11.2019 року № 15/14.7/03-1362-2130 та акті від 08.07.2020 року № 15/14.7/03-471. В описі виявлених порушень вимог законодавства Акту перевірки № 15/5.7-04/211 від 19.02.2021 року відображено усього 14 порушень, п`ять з яких, зафіксовані у рядках - 1, 8, 11, 12, 14 створюють загрозу життю та здоров`ю людей. Враховуючи відсутність добровільного усунення з боку Комунального підприємства ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області порушень вимог законодавства з охорони праці, зафіксованих у рядках 1, 8,11,12,14 Акту перевірки № 15/5.7-04/211 від 19.02.2021 року, відповідач продовжує експлуатувати устаткування та виконувати роботи підвищеної небезпеки з грубим порушенням законодавства, чим сприяє аваріям та нещасним випадкам на підприємстві, є підстави для зупинення у судовому порядку експлуатацію Комунальним підприємством ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області повітряних ліній 0,22 кВ вуличного освітлення, які знаходяться в селі Жеребкове, Ананьївського району, та водопостачальних споруд, а саме: водонапірної башти Лукашево інв. № 10300094, водонапірної башти вул. Залізнична інв. № 11005, насосної станції вул. Залізнична інв. № 10002, водонапірної башти вул. Привокзальна інв. № 49, артсверловини вул. Степова без інв. №, водонапірної башти Опитна без інв. №, з метою недопущення спричинення загрози житло та здоров`ю людей.

18 червня 2021 року до суду (вх.№32197/21) від голови ліквідаційної комісії комунального підприємства ЖСМ Жеребковської сільської ради Ананьївського району Одеської області надійшов відзив на позовну заяву у якому зазначається, що 26.02.2021 було прийнято рішення щодо припинення внаслідок реорганізації комунального підприємства ЖСМ Жеребковської сільської ради Ананьївського району Одеської області шляхом приєднання до комунального підприємства Ананьїв-водоканал Ананьївської міської ради згідно рішення сесії Ананьївської міської ради №155-VIII та на даний час проходить процедура передачі майна. Вказано, що до задач ліквідаційної комісії не належать функції щодо усунення порушень згідно актів перевірок позивача.

Враховуючи викладене, відповідач просив у задоволенні позовних вимог відмовити.

До суду від позивача 29.06.2021 за вх. №34030/21 надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, що до відповіді на відзив не надано жодних документів на підтвердження усунення виявлених порушень. Вказано, що на сьогодні відповідачем не надані докази наявності передавального акту щодо майна та зобов`язань КП ЖСМ Жеребковської сільської ради Ананьївського району Одеської області, зокрема об`єктів, експлуатація яких йде на заборону у судовому порядку, до іншої особи, а також відомостей про внесення до ЄДРПОУ запису про його припинення.

20 липня 2021 року ухвалою суду залучено до участі у справі №420/7049/21 у якості другого відповідача - комунальне підприємство Ананьїв-водоканал Ананьївської міської ради (код ЄДРПОУ 34108926, адреса: 66400, Одеська область, Ананьївський район, місто Ананьїв, вул.Соборна, будинок 30, корпус В) та розпочато спочатку розгляд адміністративної справи №420/7049/21.

Ухвалою суду від 20 вересня 2021 року визначено розгляд справи №420/7049/21 за позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до комунального підприємства ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області, комунального підприємства Ананьїв-водоканал Ананьївської міської ради про застосування заходів реагування проводити за правилами загального позовного провадження.

19 жовтня 2021 року ухвалою суду: продовжено строк підготовчого провадження у справі та відкладено підготовче засідання; заяву позивача про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою власних технічних засобів задоволено та ухвалено судові засідання по справі № 420/7049/21 здійснювати в режимі відеоконференції поза межами суду за допомогою комплексу технічних засобів та програмного забезпечення EasyCon (https://vkz.court.gov.ua - EasyCon ).

ухвалою суду від 25 листопада 2021 року закрито підготовче провадження по справі та призначено справу №420/7049/21 до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити.

Представник КП АНАНЬЇВ-ВОДОКАНАЛ у судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечував.

Вивчивши матеріали справи, ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї доказами, відзивом на позовну заяву та відповіддю на відзив, дослідивши обставини, якими сторони обґрунтовуються вимоги та перевіривши їх наданими з боку учасників справи доказами, судом встановлено наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Статтею 1 Закону України Про охорону праці визначено, що охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров`я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.

Згідно ст.37 Закону України Про охорону праці , державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

На підставі Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96, Державна служба України з питань праці та її територіальні органи є повноважними органами щодо реалізації державної політики охорони праці зі здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки.

За результатами позапланової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки,

Судом встановлено що позивачем на підставі наказу №123 від 16.02.2021 (а.с.7) та направлення №15/01-29/225 від 16.02.2021 (а.с.8) у період з 18.02.2021 по 19.02.2021 проведено позапланову перевірку щодо додержання законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки в частині виконання раніше виданого припису від 29.11.2019 №15/14.7/03-1362-2130 (а.с.15-17) та вимог акту від 08.07.2020 №15/14.7/03-471 (а.с.42-46), в комунальному підприємстві ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області (ЄДРПОУ 40349796), за результатами якої 19 лютого 2021 року складено акт № 15/5.7-04/211 (а.с.9-12), яким встановлено порушення, зокрема які створюють загрозу життю та здоров`ю людей:

1) Стаття 21 ЗУ №2694, додаток 6 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (ПКМ України від 26.10.2011 № 1107 в редакції від 03.03.2020) - не надана декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки на виконання робіт підвищеної-небезпеки та машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. Порушено вимоги додатку 6 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (ПКМ України від 26Л0.2011 № 1107 в редакції від 03.03.2020);

8) Стаття 13 ЗУ №2604, п. 4.1.1, 4.2.9, додатку 2 НПАОП 40.1-1.07-01 Правила експлуатації електрозахисних засобів - відсутні електрозахисні засоби для обслуговування електроустановок, а також засоби індивідуального захисту, а саме: до 1000 В - показчик напруги - 2 шт., електровимірювальні кліщі - 1 шт., діелектричні рукавички - 2 пари, діелектричні калоши - 1 пара, інструмент з ізолювальними рукоятками - 1 компл., захисні каски - 1 шт. на кожного електротехнічного працівника, респіратори - 2 шт., захисні окуляри - 2 пари;

11) Стаття 13 ЗУ № 2694, п. 8.7.1 НПАОП 40.1-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроугановок споживачів - не провалено випробування ізоляції, опору петлі фаза-нуль кабельних ліній КЛ 0.4, кабельних вводів 0.4 кВ внутрішньої електропроводки;

12) Стаття 13 ЗУ № 2694, розділ 8 НПАОП 40.1-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроугановок споживачів - не проведено опосвідчення стану безпеки електроустановок: кабельних ліній 0,4 кВ;

14) Стаття 13 ЗУ № 2694, п. 8.7.3 НПАОП 40.1-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроугановок споживачів - відсутні паспорти, схеми та протоколи вимірювання на кожен заземлювальний пристрій, що є в експлуатації.

Вказаний акт перевірки направлявся комунальному підприємству ЖСМ Жеребковської сільської ради Ананьївського району Одеської області засобами поштового зв`язку за номером поштового відправлення 6630204017927 та відповідачем отримано 02.03.2021 (а.с.13-14).

Враховуючи зазначені порушення, Головне управління Держпраці в Одеській області звернулось до суду з даним позовом, де просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом у зв`язку із загрозою життю та здоров`ю людей.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд зазначає наступне.

Відповідно до інвентаризаційного опису необоротних активів від 30.08.2019 (а.с.19-22), переліку об`єктів споживача, актів №173-2 та №173-5 розмежування балансової належності об`єктів електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін, які є додатками до договору про постачання електроенергії №А173 від 10.01.2017 (а.с.23-25), акту розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін та схеми електропостачання споживача, які є додатками до договору про постачання електричної енергії №УЗ/ЕЕЦ/О-17-01/6612 (а.с.26-27я), на балансі у комунального підприємства ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області перебувають наступні електромереєі ат установки:

- повітряні лінії 0,22 кВ вуличного освітлення, які знаходяться в селі Жеребкове, Ананьївського району;

- водонапірна башта Лукашево інв. № 10300094;

- водонапірна башта вул. Залізнична інв. № 11005:

- насосна станція вул. Залізнична інв. № 10002;

- водонапірна башта вул. Привокзальна інв. № 49;

- артсвердловина вул. Степова без інв. №;

- водонапірна башта Опитна без інв. №.

Суд зазначає, що комунальним підприємством ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області до суду жодних доказів усунення порушень, зазначених під номерами 1, 8, 11, 12, 14 акту перевірки до суду не надано.

Нормативно-правовим актом, який визначає основні засади господарювання в Україні і регулює господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб`єктами господарювання, а також між цими суб`єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання, є Господарський кодекс України.

Стаття 55 Господарського кодексу України відносить до суб`єктів господарювання осіб, які здійснюють господарську діяльність.

Стаття 3 цього Кодексу визначає господарську діяльність як діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямовану на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Діяльність негосподарюючих суб`єктів, спрямована на створення і підтримання необхідних матеріально-технічних умов їх функціонування, що здійснюється за участі або без участі суб`єктів господарювання, є господарчим забезпеченням діяльності негосподарюючих суб`єктів.

Відповідно до ст.13 Закону України Про охорону праці , роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці. Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

Частиною 9 статті 21 Закону України Про охорону праці передбачено, що набуття права на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки може здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, виконання або експлуатація (застосування) яких може здійснюватися на підставі такої декларації, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з абз.1, 3, 4 п.21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №207), виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені в додатку 6, експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені в додатку 7, здійснюються роботодавцем, виробником або постачальником на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Декларація подається роботодавцем, виробником або постачальником, уповноваженою ним особою або надсилається поштою до територіального органу Держпраці або адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці. Територіальний орган Держпраці здійснює реєстрацію декларацій на безоплатній основі протягом п`яти робочих днів з дня їх отримання.

Відповідно до п.4.1.1, 4.2.9 НПАОП 40.1-1.07-01 Правила експлуатації електрозахисних засобів , Під час обслуговування електроустановок повинні застосовуватись засоби захисту від ураження електричним струмом (електрозахисні засоби), від впливу електричного поля, а також засоби індивідуального (далі - ЗІЗ) та колективного захисту згідно з ГОСТ 12.4.011.

Інвентарні засоби захисту необхідно розподіляти між об`єктами, оперативновиїздними та іншими бригадами відповідно до системи організації експлуатації, місцевих умов і норм комплектування згідно з додатком 2 до цих Правил. Такий розподіл засобів захисту з визначенням місць зберігання необхідно зафіксувати в списках, які затверджує роботодавець підприємства або працівник, який відповідає за електрогосподарство.

Згідно з п. 8.1 НПАОП 40.1-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів , регламентні роботи по проведенню опосвідчення стану безпеки електроустановок споживачів виконується підприємством (власником) згідно з орієнтовним переліком робіт. Періодичність опосвідчень стану безпеки встановлена один раз на три роки, після первинного опосвідчення, яке провадиться протягом року після затвердження цих Правил. Рівень безпечного стану електроустановок оформлюється актом, у якому оцінюється стан безпеки діючого електроустаткування, наявність необхідної експлуатаційної та оперативної документації в електрогосподарстві.

Відповідно до п.8.7 НПАОП 40.1-1.21-98, під час проведення опосвідчення стану безпеки електроустановок споживачів необхідно перевірити:

- стан безпеки електроустановок, зокрема кабельних ліній: стан кабельних каналів, конструкцій, оболонок, вводів в будівлю, переходів, розпізнавальних знаків; перетинів з комунікаціями, спорудами; наявність маркування; захист від механічних пошкоджень, корозії; заземлення оболонок, броні, контроль температури нагрівання, кінцеві заробки і з`єднувальні муфти (п.8.7.1);

- відповідність експлуатації електроустановок нормативним вимогам безпеки;

- наявність та стан документації, зокрема протоколів перевірок і випробування електрообладнання, апаратури, пристроїв РЗ і А, електромереж і заземлювальних пристроїв (п.8.7.3).

Суд зазначає, що в адміністративних справах щодо застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) суд має встановити наявність підстав для застосування таких заходів на момент постановлення судового рішення, зокрема, наявність не усунутих суб`єктом господарювання порушень вимог законодавства, які дійсно створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Мета застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) полягає в убезпеченні працівників підприємства та його відвідувачів від можливої небезпеки. Разом з тим, форма такого захисту повинна бути розумною, не порушувати прав відповідача і не повинна перешкоджати власнику (користувачу) вживати заходів до усунення виявлених порушень.

Суд встановив, що підставою для звернення позивача з даним позовом був висновок щодо порушення відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці і промислової безпеки, які викладені в акті позапланової перевірки.

Суд вважає, що встановлені позивачем при перевірці комунального підприємства ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області у пунктах 1, 8, 11, 12 та 14 акту перевірки порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Позивачем до суду не надано доказів на підтвердження усунення вказаних порушень чи їх відсутності.

При цьому, щодо доводів комунального підприємства ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області, що воно перебуває у процедурі припинення внаслідок реорганізації та що на даний час проходить процедура передачі його майна комунальному підприємству Ананьїв-водоканал Ананьївської міської ради , суд не приймає їх до уваги, оскільки доказів фактичної передачі такого майна, зокрема повітряних ліній 0,22 кВ вуличного освітлення, які знаходяться в селі Жеребкове, Ананьївського району, та водопостачальних споруд, а саме: водонапірної башти Лукашево інв. № 10300094, водонапірної башти вул. Залізнична інв. № 11005, насосної станції вул. Залізнична інв. № 10002, водонапірної башти вул. Привокзальна інв. № 49, артсвердловини вул. Степова без інв. №, водонапірної башти Опитна без інв. №, відповідачами до суду не надано.

При цьому, відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на дату прийняття даного рішення комунальне підприємство ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області не припинено.

Суд зазначає, що відповідач не позбавлений можливості, за умови усунення виявлених порушень, звернутись до Головного управління Держпраці в Одеській області з відповідною заявою про усунення встановлених порушень для проведення повторної перевірки.

Статтею 39 Закону України Про охорону праці передбачено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право, зокрема: забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Враховуючи викладене, враховуючи те, що позивачем у своїх позовних вимогах не зазначено терміну, на який до відповідача слід застосувати заходи реагування, суд вважає, що підлягають частковому задоволенню позовні вимоги Головного управління Держпраці в Одеській області в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до комунального некомерційного підприємства Овідіопольської селищної ради Овідіопольська лікарня шляхом зобов`язання комунального підприємства ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області зупинити експлуатацію повітряних ліній 0,22 кВ вуличного освітлення, які знаходяться в селі Жеребкове, Ананьївського району, та водопостачальних споруд, а саме: водонапірної башти Лукашево інв. № 10300094, водонапірної башти вул. Залізнична інв. № 11005, насосної станції вул. Залізнична інв. № 10002, водонапірної башти вул. Привокзальна інв. № 49, артсвердловини вул. Степова без інв. №, водонапірної башти Опитна без інв. №, з метою недопущення спричинення загрози життю та здоров`ю людей, - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, які загрожують життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки суб`єкта господарювання №15/5.7-04/211 від 19 лютого 2021 року за номерами: 1, 8, 11, 12, 14.

Відповідно до ч.ч.1-2 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до ч.1, ч.2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.1, ч.5 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

За таких обставин, враховуючи вищевикладене у сукупності, суд доходить висновку, що позовна заява Головного управління Держпраці в Одеській області підлягає задоволенню частково.

Керуючись ст.ст.7, 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління Держпраці в Одеській області - задовольнити частково.

Застосувати до комунального підприємства ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Зобов`язати комунальне підприємство ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області зупинити експлуатацію повітряних ліній 0,22 кВ вуличного освітлення, які знаходяться в селі Жеребкове, Ананьївського району, та водопостачальних споруд, а саме: водонапірної башти Лукашево інв. № 10300094, водонапірної башти вул. Залізнична інв. № 11005, насосної станції вул. Залізнична інв. № 10002, водонапірної башти вул. Привокзальна інв. № 49, артсвердловини вул. Степова без інв. №, водонапірної башти Опитна без інв. №, з метою недопущення спричинення загрози життю та здоров`ю людей, - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, які загрожують життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки суб`єкта господарювання №15/5.7-04/211 від 19 лютого 2021 року за номерами: 1, 8, 11, 12, 14.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - Головне управління Держпраці в Одеській області (просп.Шевченка, буд.2, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 39781624).

Відповідачі:

- комунальне підприємство ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області (вул.Грушевського, буд.47, с.Жеребкове, Ананьїнський р-н., Одеська обл., 66410, код ЄДРПОУ 40349796);

- комунальне підприємство Ананьїв-водоканал Ананьївської міської ради (вул.Соборна, буд.30, корп. В, м.Ананьїв, Одеська обл, 66400, код ЄДРПОУ 34108926).

Повний текст рішення складено та підписано 31.12.2021.

Суддя О.А. Вовченко

Дата ухвалення рішення31.12.2021
Оприлюднено10.01.2022
Номер документу102425933
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування

Судовий реєстр по справі —420/7049/21

Ухвала від 08.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 06.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Рішення від 31.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Рішення від 31.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 25.11.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 19.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 20.09.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 20.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 21.05.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні