ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
21.06.10 Справа №2а-918/10/5/0170
12:15
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі судді Сид оренко Д.В., при секретарі Моро децької Ю.В. розглянувши за уч астю представника позивача Харінка О.І. - дов. № 2062 від 0 5.06.09р. у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву за адміністративним позо вом Приватного підприємства «Квадр»,
до Державної податкового і нспекції в Кіровському район і АР Крим,
про визнання недійсним ріш ення.
Обставини справи: Приватне підприємство «Квадр» (далі п озивач) звернулось до Окружн ого адміністративного суду А Р Крим із адміністративним п озовом до Державної податков ого інспекції в Кіровському районі АР Крим (далі відповід ач) про визнання недійсним рі шення № 0000372303 від 14.09.09р. про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій в розмірі 28187,18 грн.
У судовому засіданні 21.06.2010р. п редставник позивача надав кл опотання про уточнення позов них вимог, в якому просить зал ишити без розгляду позов в ча стині застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмір і 1053,90 грн., у зв' язку з чим, суд у хвалою від 21.06.10р. залишив без ро згляду позов в цій частині.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем взагалі не досліджувались документи бухгалтерського обліку, які є у позивача. Податківцями зр облено необґрунтовані висно вки щодо відсутності докумен тів, у зв' язку з чим відсутні підстави для застосування ш трафних (фінансових) санкцій за порушення п. 12 ст. 3 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій в сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» .
Відповідач у судове засіда ння 21.06.10р. не з' явився, про час, день та місце розгляду справ и сповіщений належним чином - судовою повісткою. В запер еченнях на позов зазначив, що при проведенні перевірки 24.06.09 р. встановлено порушення поз ивачем зокрема вимог п. 12 ст. 3 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій в сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг», у зв' язку з чим на підставі ст. 21 цього Закону бу ли застосовані штрафні (фіна нсові) санкції.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, досліди вши надані докази, суд,
ВСТАН ОВИВ:
19.03.2003р. позивач зареєстровани й Кіровською районною держав ною адміністрацією АР Крим в якості юридичної особи, що пі дтверджується свідоцтвом пр о державну реєстрацію серії А00 та внесено запис до ЄДР № 1 126 120 0000 000111 (а.с.31).
24.06.2009р. відповідачем проведен а перевірка контролю за здій сненням розрахункових опера цій в сфері готівкового та бе зготівкового обігу суб' єкт ами підприємницької діяльно сті, а саме, проведена перевір ка АЗС, яка належить позивачу .
Під час проведення перевір ки встановлено порушення поз ивачем зокрема п.12 ст. 3 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг », яке виразилось у неведенні обліку товарно-матеріальних цінностей за місцем їх реалі зації, неврахованих у встано вленому порядку, а саме, збері гання бензину А 92 в кількості 323 л за ціною 6,88 грн. на загальну суму 2222,24 грн. та бензину А 95 за ці ною 7,18 грн. в кількості 1580 л на за гальну суму 11344,40 грн.
За результатами перевірки складений акт за № 000368 0101/01/19/23/23201801 ві д 24.06.09р. (а.с.12-13), відповідно до яко го за допущене порушення до п озивача були застосовані фін ансові санкції на загальну с уму 27573,28 грн., у тому числі 27133,28 грн . за порушення п. 12 ст. 3 зазначен ого закону, про що винесене Рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкцій № 000 0332303 від 07.07.09р. (а.с.11).
Не погоджуючись із зазначе ним рішенням позивач оскаржи в його, рішенням про розгляду скарги ДПА в АР Крим за № 8829/7/25-023 в ід 27.08.09р. зменшила суму штрафни х санкцій по рішенню № 0000332303 від 07.07.09р. в частині застосуван ня штрафних санкцій в розмір і 340,00 грн. по п. 2 ст. 17 Закону Украї ни “Про застосування реєстра торів розрахункових операці ї у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг” та збільшила штрафну санкцію п о п. 1 ст. 17 цього Закону на 953,00 грн .
У зв' язку з чим, відповідач ем 14.09.09р. прийнято рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій № 0000372303 в розмі рі 28187,18 грн., у тому числі 27133,28 грн. з а порушення п. 12 ст. 3 Закону Укр аїни “Про застосування реєст раторів розрахункових опера ції у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг”.
Дослідивши подані сторона ми докази, всебічно і повно з'я сувавши всі фактичні обстави ни, на яких ґрунтуються позов ні вимоги та заперечення, об'є ктивно оцінивши докази, які м ають значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті суд дійшов до висновку, що п озовні вимоги підлягають зад оволенню з наступних підстав .
Правові засади застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг визначені Законом Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ації у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” (далі Закон про РРО).
Пунктом 12 ст. 3 Закону про РРО закріплено, що суб'єкти підпр иємницької діяльності, які з дійснюють розрахункові опер ації в готівковій та/або в без готівковій формі (із застосу ванням платіжних карток, пла тіжних чеків, жетонів тощо) пр и продажу товарів (наданні по слуг) у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг зобов'язані вести у порядку, в становленому законодавство м, облік товарних запасів на с кладах та/або за місцем їх реа лізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відобра жені в такому обліку, за винят ком продажу товарів особами, які відповідно до законодав ства оподатковуються за прав илами, що не передбачають вед ення обліку обсягів реалізов аних товарів (наданих послуг ).
Облік товарних запасів фіз ичною особою - суб'єктом підпр иємницької діяльності ведет ься у порядку, визначеному чи нним законодавством, а юриди чною особою (її філією, відділ енням, іншим відокремленим п ідрозділом) - у порядку, визнач еному відповідним національ ним положенням (стандартом) б ухгалтерського обліку. Облік ведеться з урахуванням особ ливостей, встановлених для с уб'єктів малого підприємницт ва. Обов'язок із ведення облік у товарних запасів не застос овується до осіб, які відпові дно до законодавства оподатк овуються за правилами, що не п ередбачають ведення обліку п ридбаних або проданих товарі в (ст. 6 Закону про РРО).
Законом, який визначає прав ові засади регулювання, орга нізації, ведення бухгалтерсь кого обліку та складання фін ансової звітності в Україні є Закон України «Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні», відпо відно до ч. 2 ст. 3 якого бухгалте рський облік є обов'язковим в идом обліку, який ведеться пі дприємством. Фінансова, пода ткова, статистична та інші ви ди звітності, що використову ють грошовий вимірник, ґрунт уються на даних бухгалтерськ ого обліку.
Цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створен их відповідно до законодавст ва України, незалежно від їх о рганізаційно-правових форм і форм власності, а також на пре дставництва іноземних суб'єк тів господарської діяльност і, які зобов'язані вести бухга лтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.
Згідно до ст.1 Закону Україн и "Про бухгалтерський облік т а фінансову звітність в Укра їні" первинний документ - доку мент, який містить відомості про господарську операцію т а підтверджує її здійснення.
Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни "Про бухгалтерський об лік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухга лтерського обліку господарс ьких операцій є первинні док ументи, які фіксують факти зд ійснення господарських опер ацій. Первинні документи пов инні бути складені під час зд ійснення господарської опер ації, а якщо це неможливо - без посередньо після її закінчен ня. Для контролю та впорядкув ання оброблення даних на під ставі первинних документів м ожуть складатися зведені обл ікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на папе рових або машинних носіях і п овинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (ф орми); дату і місце складання; назву підприємства, від імен і якого складено документ; зм іст та обсяг господарської о перації, одиницю виміру госп одарської операції; посади о сіб, відповідальних за здійс нення господарської операці ї і правильність її оформлен ня; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифі кувати особу, яка брала участ ь у здійсненні господарської операції.
Документами, що є підставою для внесення записів до бухг алтерського обліку є накладн і, витратні накладні, товарно -транспортні накладні, тощо.
Відсутність відповідних п ервинних документів, які під тверджують рух товарно-матер іальних цінностей є порушенн ям встановленого порядку вед ення бухгалтерського обліку .
В матеріалах справи є належ ним чином завірені копії всі х відповідних документів, що підтверджують облік товарни х запасів (звіт про рух ПЗМ за червень 2009р., накладні про прид бання бензину).
Більш того, в матеріалах спр ави є завірена належним чино м копія Накладної № 11 від 25.06.09р. в ідповідно до якої відправник : ПП «Квадр» АЗС Первомайське передало отримувачу: ПП «Ква др» АЗС Батальне бензин А92 у к ількості 323 л. за ціною 6,88 грн. на загальну суму 2222,24 грн. та бензи н А95 у кількості 1580 л. за ціною 7,18 грн. на загальну суму 11344,40 грн.
Таким чином, висновок відпо відача щодо зберігання бензи ну А92, А95 із порушенням встанов леного порядку обліку товарі в за місцем реалізації (збері гання) є безпідставним.
Будь-яких доказів, що спрост овують зазначені висновки, п редставником відповідача пі д час розгляду справи не нада но.
Згідно до ч.2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.
Оцінюючи правомірність ді й відповідача щодо прийняття спірного рішення, суд керува вся критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС Україн и, які певною мірою відобража ють принципи адміністративн ої процедури, які повинні дот римуватися при реалізації ди скреційних повноважень влад ного суб' єкта.
Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5)доб росовісно; 6) розсудливо; 7) з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; 8) пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); 9) з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.
Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, перед бачені Конституцією та закон ами України.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що рішення № 0000372303 від 1 4.09.09р. у частині нарахування шт рафних (фінансових) санкцій у розмірі 27133,28 грн. за порушення п . 12 ст. 3 Закону України “Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операції у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг” не може бути в изнане таким в зазначеної ча стині, що прийняте на підстав і та відповідно до діючого за конодавства, добросовісно та безсторонньо, тому позовні в имоги є правомірними, обґрун тованими і підлягають задово ленню.
Відповідно до п.1 ч.2 ст. 162 КАС У країни у разі задоволення ад міністративного позову суд м оже прийняти постанову про в изнання протиправними рішен ня суб'єкта владних повноваж ень чи окремих його положень , дій чи бездіяльності і про ск асування або визнання нечинн им рішення чи окремих його по ложень.
З наведеного слідує, що скас ування рішення суб' єкта вла дних повноважень є наслідок визнання цього рішення проти правним.
Позивач просить суд лише ви знати недійсним рішення № 0 000372303 від 14.09.09р. в частині застос ування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 27133,28 грн., без вимоги про визнання оскаржу ваного рішення в цій частині протиправним та скасування.
В свою чергу, частиною 2 ст.11 К АС України передбачено право суду вийти за межі позовних в имог, тільки в разі, якщо це не обхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сто рін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Враховуючи необхідність п овного захисту прав та інтер есів позивача, суд вважає нео бхідним визнати протиправни м та скасувати рішення № 00003723 03 від 14.09.09р. в частині застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій в розмірі 27133,28 грн.
Відповідно до частини 1 с татті 94 КАС України, якщо судо ве рішення ухвалене на корис ть сторони, яка не є суб' єкто м владних повноважень, суд пр исуджує всі здійснені нею до кументально підтверджені су дові витрати з Державного бю джету України.
Таким чином, суд вважає необ хідним стягнути з Державного бюджету України на користь п озивача судовий збір у розмі рі 3,40 грн.
Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 21.06.10р.
У повному обсязі постанову складено та підписано 29.06.10р.
Керуючись ст.ст. 11, 94, 98, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов за довольнити повністю.
Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції в Кіровському районі АР Крим № 0000372303 від 14.09.09р. в частині за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій в розмірі 27133,28 грн.
Стягнути з державного бюдж ету України на користь Прива тного підприємства «Квадр» ( 97345, АР Крим, Кіровський район, м . Старий Крим, вул. Чапаєва, б. 50 « б»: ЄДРПОУ 23201801) 3,40 грн. витрат зі с плати судового збору.
Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний су д через Окружний адміністра тивний суд АР Крим шляхом под ачі заяви про апеляційне оск арження постанови суду в дес ятиденний строк з дня склада ння постанови у повному обся зі та поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2010 |
Оприлюднено | 05.08.2010 |
Номер документу | 10243993 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні