ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
02.07.10 Справа №2а-5947/10/13/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Ольшанській Т.С. , при секр етарі Барабановій А.І. розгля нувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву за адміністративним по зовом
за позовом Сімферопольсь кого районного центру зайнят ості
до Приватного підприємст ва "Універсал агрозахист"
про стягнення заборговано сті у сумі 12100,00 грн.,
з а участю представників сторі н:
представника позивача - С лабоспіцького В.В., довірен ість № 4046 від 24.11.2009;
представника відповідача - Юрковської Н.В., довірені сть № б/н від 10.05.2010;
Обставини справи: Сімфероп ольський районний центр зайн ятості звернувся до Окружно го адміністративного суду АР Крим з позовом про стягнення з Приватного підприємства "У ніверсал агрозахист" 12100,00 грн. з а порушення ст. 8 Закону Україн и "Про зайнятість населення", м отивуючи позовні вимоги акто м № 45/ш від 25.05.2009 року.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та наполягав на їх задоволе нні.
Представник відповідача п роти позовних вимог заперечу вав у повному обсязі та проси в суд відмовити у їх задоволе нні. У своїх письмових запере ченнях на адміністративний п озов відповідач зазначає, що позивачем пропущений строк для застосування адміністра тивно - господарських санкці й.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, розглянув матеріали справи, дослідив д окази, надані позивачем, всеб ічно і повно з'ясував всі факт ичні обставини, на яких ґрунт уються позовні вимоги, об'єкт ивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Украї ни завданням адміністративн ого судочинства є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України д ано визначення суб' єктів вл адних повноважень, до яких на лежать орган державної влади , орган місцевого самоврядув ання, їхня посадова чи службо ва особа, інший суб' єкт, який здійснює владні управлінсь кі функції на основі законод авства, в тому числі на викона ння делегованих повноважень .
Відповідно до ст. 34 Закону Ук раїни “Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття” N 1533-III від 02.03.2000 року забезпечення збору страхових внесків, кон троль правильності їх нараху вання та своєчасності сплати віднесено до обов'язків Фонд у загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття (далі Фон д).
Згідно з ч. 2 ст. 12 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття ” № 1533-III від 02.03.2000 року функції робо чих органів виконавчої дирек ції Фонду покладаються на це нтр зайнятості Автономної Ре спубліки Крим, обласні, Київс ький і Севастопольський місь кі, районні, міськрайонні, міс ькі та районні у містах центр и зайнятості.
Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України “Про зайнятість нас елення” № 803-XII від 01.03.1991 року, ст. 18 я кого встановлено, що для реал ізації державної політики за йнятості населення, професій ної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлашту вання та соціальної підтримк и тимчасово не працюючих гро мадян у порядку, що визначаєт ься Кабінетом Міністрів Укра їни, створюється державна сл ужба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівн ицтвом Міністерства праці т а соціальної політики Україн и, місцевих державних адміні страцій та органів місцевог о самоврядування.
Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кр им, обласних, Київського та Се вастопольського міських, рай онних, міськрайонних, міськи х і районних у містах центрі в зайнятості, центрів органі зації професійного навчання незайнятого населення і цен трів професійної орієнтації населення, інспекцій по конт ролю за додержанням законода вства про зайнятість населен ня.
Отже, судом встановлено, що Сімферопольський районний ц ентр зайнятості являється ус тановою Державної служби зай нятості, та підпорядковуєтьс я Міністерству праці та соці альної політики Автономної Р еспубліки Крим, яке відповід но до п. 1 Положення про Мініст ерство праці та соціальної п олітики Автономної Республі ки Крим, затвердженого Пост ановою Ради Міністрів Авто номної Республіки Крим від 13.0 6.2005 року № 249 являється республ іканським органом виконавчо ї влади.
За змістом Закону України “ Про загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування на випадок безробіття” № 1533-III в ід 02.03.2000 року Сімферопольський районний центр зайнятості, р еалізуючі свої завдання та ф ункції у відносинах з фізичн ими та юридичними особами яв ляється органом виконавчої в лади та, відповідно, суб' єкт ом владних повноважень.
Судом встановлено, що 02.06.2008 На казом № 12 Приватним підприємс твом "Універсал агрозахист" н а посаду техніка була прийня та громадянка РФ ОСОБА_5 з 02.06.2008 на підставі заяви про при йняття на роботу (а.с.4).
Наказом від 30.01.2009 № 2 ПП "Універ сал агрозахист" звільнено О СОБА_5 з 30.01.2009 по власному бажа нню з виплатою відпускних за 16 календарних діб (а.с.5). Факт ро боти ОСОБА_5 підтверджуєт ься також записом в трудовій книжці.
25 травня 2009 начальником інсп екції з контролю за дотриман ням законодавства про зайнят ість населення Кримського ре спубліканського центра зайн ятості Байбугановою Е.Х. с кладено акт № 453\ш про те, що ПП "У ніверсал агрозахист" порушен а норма ст. 8 Закону України "Пр о зайнятість населення" у час тині використання праці іноз емця без дозволу державної с лужби зайнятості України гро мадянки Російської Феде рації ОСОБА_5 (а.с.9).
Згідно з актом № 453\ш від 25.05.2009 р оку громадянка Російської Федерації ОСОБА_5 з 02.06.2008 п о 30.01.2009 року працювала на посаді техніка ПП "Універсал агроза хист" без дозволу на працевла штування, а отже, за висновком позивача є порушенням ст. 8 За кону України "Про зайнятість населення" та постанови Кабі нету Міністрів України №2028 ві д 01.11.1997 "Про порядок-оформлення іноземцям та особам без гром адянства дозволу працевлашт ування в Україні".
Керуючись ст. 8 Закону Украї ни "Про зайнятість населення ", п. 8 "г" Положення про інспекці ю з контролю за дотриманням з аконодавства про зайнятість населення, затвердженого По становою КМ України від 24.06.1991 р. № 47 відповідачу запропонован о у місячний строк внести штр аф у двадцятикратному розмір і неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян за кожно го працевлаштованого з поруш енням законодавства іноземн ого громадянина у сумі 12100,00 грн .
В зазначений термін штраф н е сплачений відповідачем.
Згідно із ч. ч. 2, 3, 4 ст. 8 Закону У країни "Про зайнятість насел ення", роботодавці мають прав о на використання праці іноз емців та осіб без громадянст ва на умовах трудового догов ору лише за наявності видано го роботодавцю державною слу жбою зайнятості дозволу на в икористання праці іноземців та осіб без громадянства, якщ о інше не передбачено міжнар одними договорами України, з года на обов'язковість яких н адана Верховною Радою Ук раїни. Порядок видачі, продов ження терміну дії та анулюва ння дозволів на використання праці іноземців та осіб без г ромадянства визначається Ка бінетом Міністрів України. У разі використання роботодав цем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах т рудового договору без дозвол у на використання праці іноз емців та осіб без громадянст ва державна служба зайнятост і стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцят икратному розмірі мінімальн ої заробітної плати, встанов леної законом. Порядок накла дення штрафу визначається це нтральним органом виконавчо ї влади у сфері праці та соціа льної політики.
У разі несплати (або відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазна ченого штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від ст ягнутих штрафів спрямовують ся до Фонду загальнообов'язк ового державного соціальног о страхування України на вип адок безробіття.
Відповідно до п.4 Постанов и Кабінету Міністрів Украї ни від 01.11.1999р. №2028 "Про затверджен ня порядку оформлення інозем цями та особами без громадян ства дозволу на працевлаштув ання в Україні" - дозвіл на пра цевлаштування оформляється та видається Державним цент ром зайнятості для роботи на підприємстві, в установі, орг анізації, які запросили іноз емця на певну посаду (за фахом ) - тобто, конкретному роботода вцю на працевлаштування іноз емця на конкретному робочому місці чи посаді.
З акту № 453\ш від 25.05.2009 вбачаєтьс я, що ПП "Універсал агрозахист " порушена норма ст. 8 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння" у частині використання п раці іноземця без дозволу де ржавної служби зайнятості Ук раїни громадянки Російськ ої Федерації ОСОБА_5.
Згідно з Положенням про інс пекцію по контролю за додерж анням законодавства про зайн ятість, інспекції надається право застосовувати економі чні санкції до підприємств, у станов і організацій, незале жно від форм власності й госп одарювання, за порушення зак онодавства про зайнятість на селення, передбачені статтям и 5 і 20 Закону України "Про зайня тість населення" і за недодер жання вимог статей 8 і 18 зазнач еного Закону.
Згідно до п. 6ч. 3 ст. 19 ГК Україн и, держава здійснює контроль та нагляд за господарською д іяльністю суб'єктів господар ювання в сфері виробництва і праці - за безпекою виробницт ва і праці, додержанням закон одавства про працю.
Як вбачається зі ст. 238 ГК Укр аїни, за порушення встановле них законодавчими актами пра вил здійснення господарсько ї діяльності до суб'єктів гос подарювання можуть бути заст осовані уповноваженими орга нами державної влади або орг анами місцевого самоврядува ння адміністративно-господа рські санкції, тобто заходи о рганізаційно-правового або м айнового характеру, спрямова ні на припинення правопоруше ння суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків .
Відповідно до ст. 250 ГК Україн и, адміністративно-господарс ькі санкції можуть бути заст осовані до суб'єкта господар ювання протягом шести місяці в з дня виявлення порушення, а ле не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення го сподарської діяльності, крім випадків, передбачених зако ном.
Судом встановлено, що закон одавець передбачив покладен ня адміністративно - господ арських санкцій за використа ння праці іноземця без належ ного дозволу. Відповідач вик ористовував працю громадян ина Р.Ф. у період дії трудового договору з 02.06.2008 по 30.01.2009. Суд вказ ує, що правопорушення є таким , що триває у часі з моменту пр ийняття іноземця на роботу д о моменту його звільнення. У з в' язку з чим суд вказує, що об числення строку, передбачено го ст. 250 ГК України, з дня поруш ення правил можливо у весь пе ріод, коли суб' єкт господар ської діяльності використов ував працю іноземця та закін чується днем його звільнення , тобто у даному випадку 30.01.2009. Як вбачається з матеріалів спр ави, фінансові санкції засто совані позивачем 25.05.2009.
З урахуванням вищевикладе ного суд зазначає, що посилан ня відповідача на пропущення встановленого строку для за стосування адміністративно - господарських санкцій є без підставними.
У порядку, передбаченому с т. 71 КАС України, відповідачем не надані докази сплати штра фу за порушення ст. 8 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння", у зв' язку з чим суд вваж ає, що позовні вимоги підляга ють задоволенню.
При таких обставинах, суд вв ажає, що вимоги позивача обґр унтовані та підлягають задов оленню у повному обсязі, оскі льки підтверджуються матері алами справи, та відповідают ь чинному законодавству Укра їни.
Під час судового засідання , яке відбулось 02.07.2010 були оголо шені вступна та резолютивна частини постанови.
Постанову складено та пі дписано у повному обсязі 05.07.2010 р оку.
Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити у повн ому обсязі.
Стягнути з Приватного підп риємства "Універсал агрозахи ст" (97501, АР Крим, Сімферопольс ький район, п. Молодіжне, вул. К римська, 15, кв. 15: ЄДРПОУ 22263125) 12100,00 г рн. штрафу за порушення ст. 8 За кону України "Про зайнятість населення", перерахувавши (п/р 37175305900268, в Управління Державного казначейства в АР Крим м. Сімф ерополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 20708712, код п латежу - 50040500).
Постанова може бути оска ржена в Севастопольський апе ляційний адміністративний суд через Окружний адміністр ативний суд АР Крим шляхом по дачі заяви про апеляційне ос карження постанови суду в де сятиденний строк з дня її про голошення, а в разі складення постанови у повному обсязі - з дня складення в повному обся зі. Якщо постанову було прого лошено у відсутності особи, я ка бере участь у справі, то стр ок подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пос танови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано. Якщо було п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не була подана у встанов лений строк, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Суддя Ол ьшанська Т.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2010 |
Оприлюднено | 05.08.2010 |
Номер документу | 10244009 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні