Ухвала
від 14.02.2011 по справі 2а-5947/10/13/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-5947/10/13/0170

14.02.11 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Єланської О.Е.,

суддів Дадінської Т.В. ,

Санакоєвої М.А.

секретар судового засідання Плисенко Ф.Ю.

за участю сторін:

представник позивача - Сімферопольського районного центру зайнятості - ОСОБА_2, довіреність № 4046 від 24.11.2009 року;

представник відповідача - Приватного підприємства "Універсал агрозахист" - Юрковська Н.В., паспорт серії НОМЕР_1 виданий 08.05.2003 року Центральним РВ Сімферопольського МУ ГУ МВС України в Криму;

розглянувши апеляційну скаргу Приватного підприємства "Універсал агрозахист" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Ольшанська Т.С.) від 02.07.10 року у справі № 2а-5947/10/13/0170

за позовом Сімферопольського районного центру зайнятості (вул. Кечкеметська, 198, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95022)

до Приватного підприємства "Універсал агрозахист" (вул. Кримська, 15, кв. 15, Молодіжне, Сімферопольський район, Автономна Республіка Крим, 97501)

про стягнення заборгованості у сумі 12100,00 грн.

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Ольшанська Т.С.) від 02.07.10 року у справі № 2а-5947/10/13/0170 адміністративний позов Сімферопольського районного центру зайнятості до Приватного підприємства "Універсал агрозахист" про стягнення заборгованості у сумі 12100,00 грн., було задоволено у повному обсязі. Стягнено з Приватного підприємства "Універсал агрозахист" 12100,00 грн., штрафу за порушення статті 8 Закону України "Про зайнятість населення".

Не погодившись з постановою суду, Приватне підприємство "Універсал агрозахист" звернулося з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції, прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, заслухавши пояснення представника відповідача, заперечення на апеляційну скаргу представника позивача, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права та відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія встановила наступне.

З матеріалів справи вбачається, що Сімферопольський районний центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Універсал агрозахист" з вимогами про стягнення з відповідача 12100,00 грн., штрафу за порушення статті 8 Закону України "Про зайнятість населення".

Правовий статус центрів зайнятості визначений Законом України "Про зайнятість населення" № 803-XII від 01.03.1991 року, ст. 18 якого встановлено, що для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Державна служба зайнятості складається з: Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.

Сімферопольський районний центр зайнятості являється установою Державної служби зайнятості, та підпорядковується Міністерству праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, яке відповідно до п. 1 Положення про Міністерство праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, затвердженого Постановою Ради Міністрів Автономної Республіки Крим від 13.06.2005 року № 249 являється республіканським органом виконавчої влади.

За змістом Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 1533-III від 02.03.2000 року Сімферопольський районний центр зайнятості, реалізуючі свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами являється органом виконавчої влади та, відповідно, суб'єктом владних повноважень.

З матеріалів справи вбачається, що Приватним підприємством "Універсал агрозахист" 02.06.2008 року Наказом № 12 на посаду техніка була прийнята громадянка РФ ОСОБА_5 на підставі її заяви про прийняття на роботу (а.с.4).

Наказом від 30.01.2009 року № 2 ПП "Універсал агрозахист" звільнено ОСОБА_5 з 30.01.2009 року за власним бажанням з виплатою відпускних за 16 календарних діб (а.с.5).

25 травня 2009 року начальником інспекції з контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення Кримського республіканського центра зайнятості Байбугановою Е.Х., було складено акт № 45/ш, в якому відображено порушення ПП "Універсал агрозахист" норми ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення" у частині використання праці іноземця без дозволу державної служби зайнятості України громадянки Російської Федерації ОСОБА_5, а саме, громадянка Російської Федерації ОСОБА_5 з 02.06.2008 по 30.01.2009 року працювала на посаді техніка ПП "Універсал агрозахист" без дозволу на працевлаштування, що є порушенням ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення" та постанови Кабінету Міністрів України № 2028 від 01.11.1997 року "Про порядок-оформлення іноземцям та особам без громадянства дозволу працевлаштування в Україні" (а.с.9).

На підставі ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення", п. 8 "г" Положення про інспекцію з контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення, затвердженого Постановою КМ України від 24.06.1991 року № 47 ПП "Універсал агрозахист" запропоновано у місячний строк внести штраф у двадцятикратному розмірі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожного працевлаштованого з порушенням законодавства іноземного громадянина у сумі 12100,00 грн.

Отже, в зазначений термін штраф ПП "Універсал агрозахист" не був сплачений.

Відповідно до ч. ч. 2, 3, 4 ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення", роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Порядок видачі, продовження терміну дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства визначається Кабінетом Міністрів України. У разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Порядок накладення штрафу визначається центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.

У разі несплати (або відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Відповідно до п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.11.1999 року № 2028 "Про затвердження порядку оформлення іноземцями та особами без громадянства дозволу на працевлаштування в Україні" - дозвіл на працевлаштування оформляється та видається Державним центром зайнятості для роботи на підприємстві, в установі, організації, які запросили іноземця на певну посаду (за фахом) - тобто, конкретному роботодавцю на працевлаштування іноземця на конкретному робочому місці чи посаді.

Відповідно до Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість, інспекції надається право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності й господарювання, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України "Про зайнятість населення" і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону.

Згідно до п. 6 ч. 3 ст. 19 ГК України, держава здійснює контроль та нагляд за господарською діяльністю суб'єктів господарювання в сфері виробництва і праці - за безпекою виробництва і праці, додержанням законодавства про працю.

Відповідно до ст. 238 ГК України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Відповідно до ст. 250 ГК України, адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Судом першої інстанції правильно встановлено, що правопорушення ПП "Універсал агрозахист" є таким, що триває у часі з моменту прийняття іноземця на роботу до моменту його звільнення, а саме, у період дії трудового договору з 02.06.2008 по 30.01.2009 року. Фінансові санкції застосовані позивачем саме актом від 25.05.2009 року, де було визначено суть порушення і сума штрафу за це порушення, що відповідає вимогам ст. 250 ГК України. До суду Сімферопольський районний центр зайнятості звернувся вже про примусове стягнення вже накладеного штрафу. Вказані обставини спростовують доводи апелянта про пропущення строку, передбаченого ст. 250 ГК України.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись статтями 195, 196, ч. 1 п. 1 ст. 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Універсал агрозахист" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Ольшанська Т.С.) від 02.07.10 року у справі № 2а-5947/10/13/0170, залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Ольшанська Т.С.) від 02.07.10 року у справі № 2а-5947/10/13/0170, залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 21 лютого 2011 р.

Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська

Судді підпис Т.В. Дадінська

підпис М.А.Санакоєва

З оригіналом згідно

Суддя О.Е.Єланська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2011
Оприлюднено25.04.2012
Номер документу23637399
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5947/10/13/0170

Ухвала від 14.02.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 02.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні