Постанова
від 01.07.2010 по справі 2а-3377/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2010 року о 10 год. 17 х в Справа № 2а-3377/10/0870

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді Стрельніково ї Н.В.

при секретарі Горбовій І.С.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом: Запорізьк ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів,

м. Запоріжжя

до: Товариства з обмеж еною відповідальністю «Юг-Тр анзит-СВ»,

смт. Якимівка Запоріз ької області

про: стягнення суми ад міністративно-господарськи х санкцій та пені,

за участю представників:

від позивача: Г рек О.В. за довіреністю № 07-26/4234 від 02.10.2009;

від відповідача: не з' явився,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду наді йшов адміністративний позов Запорізького обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (далі - ЗОВФС З) до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Юг-Транзит -СВ», в якому позивач просить с уд стягнути з відповідача на користь Запорізького обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів суму адміністративно-господарсь ких санкцій та пені за невико нання нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у 2009 році.

Обґрунтовуючи свої позовн і вимоги, позивач посилаєтьс я на те, що відповідачем у пору шення вимог Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні», н е виконано норматив із забез печення робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів. На підставі зазначеного поруше ння ЗОВФСЗ було нарахована в ідповідачу сума адміністрат ивно-господарських санкцій у розмірі 2145 грн. 49 коп., з яких 37 гр н. 80 коп. - пеня, проте зазначен і санкції та пеня відповідач ем не сплачені внаслідок чог о утворилась заборгованість .

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, надав суду пояс нення, аналогічні викладеним у позовній заяві, просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі - стягнути з відповідача на користь Зап орізького обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів суму адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів у 2009 роц і.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про місце, дату та час судо вого розгляду справи відпові дач повідомлявся належним чи ном. Письмові заперечення на позов та документи на їх обґр унтування до суду не надходи ли.

Розглянувши наявні матері али та фактичні обставини сп рави, вислухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши і оцінивши надані доказ и в їх сукупності суд вважає п озов таким, що підлягає задов оленню у повному обсязі, з огл яду на наступне.

Спеціальним нормативно-пр авовим актом, що регулює та ви значає основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні і гарантії їх рівності з усім а іншими громадянами для уча сті в економічній, політичні й і соціальній сферах життя с успільства, створення необхі дних умов, які дають можливіс ть інвалідам вести повноцінн ий спосіб життя згідно з інди відуальними здібностями і ін тересами, є Закон України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» № 875-Х ІІ від 21.03.1991.

Судом встановлено, що ТОВ «Ю г-Транзит-СВ» є суб' єктом пі дприємницької діяльності, як ому, відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» встановлюється нор матив робочих місць для забе зпечення працевлаштування і нвалідів.

Відповідно до приписів ст. 1 9 зазначеного Закону, для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю, встановлюється но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у ро змірі 4% середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я. Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого За коном, і забезпечують працев лаштування інвалідів. При ро зрахунку кількість робочих м ісць округлюється до цілого значення.

Як свідчать дані звіту відп овідача форми 10-ПІ про зайняті сть та працевлаштування інва лідів за 2009 рік, середньооблік ова кількість працюючих на п ідприємстві відповідача у 2009 році складала 13 осіб.

Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», норматив робочих місц ь для забезпечення працевлаш тування інвалідів повинен ск ладати 1 місце. Згідно із звіто м в 2009 році на підприємстві від повідача не працювало жодно ї особи, яким відповідно до чи нного законодавства встанов лена інвалідність.

Статтею 20 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» вс тановлено, що підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю , середньооблікова чисельніс ть працюючих інвалідів є мен ша, ніж установлено норматив ом, передбаченим ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідни м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративного-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

За правилами ч. 2 ст. 20 Закону п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій тягне за собою нарах ування пені. Пеня обчислюєть ся виходячи з 120 відсотків річ них облікової ставки Націона льного банку України, що діял а на момент сплати, нарахован ої на повну суму недоїмки за в есь її строк.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов' язані виділяти та ств орювати робочі місця для пра цевлаштування інвалідів, у т ому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Відповідно до абзацу друго го пункту 2 статті 19 Закону Укр аїни «Про зайнятість населен ня», державна служба зайнято сті має право одержувати від підприємств, установ і орган ізацій, незалежно від форм вл асності, адміністративні дан і про наявність вакантних ро бочих місць, у тому числі приз начених для працевлаштуванн я інвалідів, характер і умови праці на них, про всіх вивільн юваних, прийнятих і звільнен их працівників та інформацію про передбачувані зміни в ор ганізації виробництва і прац і, інші заходи, що можуть призв ести до вивільнення працівни ків.

Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону Украї ни «Про зайнятість населення »,

підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструютьс я у місцевих центрах зайнято сті за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя, щомісяця подають цим цент рам адміністративні дані у п овному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів.

Інформацію про наявність в ільних робочих місць (вакант них посад) для працевлаштува ння інвалідів роботодавці по дають центру зайнятості за м ісцем їх реєстрації як платн иків страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття за формою, затвердженою Наказом Мініст ерства праці та соціальної п олітики України від 19 грудня 2 005 року № 420 за погодженням з Дер жкомстатом.

Правила подання роботодав цями звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду та інформ ації про наявність вільних р обочих місць (вакантних поса д) передбачено Порядком пода ння підприємствами, установа ми, організаціями та фізични ми особами, що використовуют ь найману працю, звітів про за йнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, нео бхідної для організації їх п рацевлаштування, затверджен им постановою Кабінету мініс трів України «Про реалізацію статей 19 і 20 закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» від 31.01.2007 № 70.

З огляду на викладене, суд в важає, що відповідачем не бул о вжито заходів, передбачени х ч. 3 ст. 18 Закону, для забезпече ння реалізації прав інваліді в на працевлаштування.

Нормами господарського за конодавства встановлено, що суб' єкти господарювання т а інші учасники відносин у сф ері господарювання здійснюю ть свою діяльність у межах вс тановленого правового госпо дарського порядку, додержуюч ись вимог законодавства (ч.3 ст .5 Господарського кодексу Укр аїни). За порушення встановле них законодавчими актами пра вил здійснення господарсько ї діяльності до суб' єктів г осподарювання можуть бути за стосовані уповноваженими ор ганами державної влади або о рганами місцевого самовряду вання адміністративно-госпо дарські санкції, тобто заход и організаційно-правового аб о майнового характеру, спрям овані на припинення правопор ушення суб' єкта господарюв ання та ліквідацію його насл ідків (ч.1 ст.238 ГК України).

Відповідно до ст. 218 ГК Україн и, підставою господарської в ідповідальності учасника го сподарських відносин, у тому числі для застосування адмі ністративно-господарських с анкцій, є вчинене таким суб' єктом господарське правопор ушення. У частині другої зазн аченої статті визначено, що у часник господарських віднос ин відповідає за порушення п равил здійснення господарсь кої діяльності, якщо не довед е, що ним ужито всіх залежних в ід нього заходів для недопущ ення господарського порушен ня.

Враховуючи зазначене, та пр иймаючи до уваги, що відповід ачем у судове засідання не на дано доказів щодо вжиття всі х вичерпних та залежних від н ього заходів для недопущення господарського порушення, с уд вважає позовні вимоги про стягнення суми адміністрати вно-господарських санкцій та пені обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю у повному обсязі.

На підставі викладен ого, керуючись ст.ст. 71, 159-163 КАС Ук раїни, суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративного позов З апорізького обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Юг-Транзит-СВ» про стягнен ня суми адміністративно-госп одарських санкцій та пені за невиконання нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів у 2009 році - задово льнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Юг -Транзит-СВ» (72500, смт. Якимівка З апорізької області, вул. Пушк іна, буд. 31, ЄДРПОУ 34377993, роз. рахун ок 260000001000647, МФО 313708, ЗТ ФВАТ банку «Б іг Енергія») на користь Держа вного бюджету Якимівського р айону (роз. рахунок 31211230700016, ЄДРПО У 34676885, ГУДКУ в Запорізькій обла сті, МФО 813015, 50070000 «платежі до Фонд у соціального захисту інвалі дів за 2009 рік») суму адміністра тивно-господарських санкцій та пені за невиконання норма тиву робочих місць для праце влаштування інвалідів у 2009 ро ці у розмірі 2145 (дві тисячі сто сорок п' ять) гривень 49 копійо к.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова набирає законно ї сили після закінчення цьог о строку. У разі подання апеля ційної скарги постанова, якщ о її не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня її складення у пов ному обсязі, заяви про апеляц ійне оскарження і поданням п ісля цього протягом 20 днів апе ляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстан ції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС Ук раїни.

Суддя (підпис) Н.В. Стрельнікова

Постанова складена у повн ому обсязі 05 липня 2010 року

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10244286
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3377/10/0870

Постанова від 01.07.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Постанова від 01.07.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні