ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
24 грудня 2021 року Справа № 280/9933/21 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Артоуз О.О. розглянув у судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Азов Буд Компані (71100, Запорізька область, місто Бердянськ, вулиця Портова, будинок 3-Д, корпус 1; код ЄДРПОУ: 43949475) до Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ ВП 43118663) про визнання протиправним та скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
21.10.2021 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Азов Буд Компані (далі - позивач) до Державної податкової служби України (далі-відповідач 1), Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі-відповідач 2) відповідно до якого позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Запорізькій області № 2877223/43949475 від 16.07.2021 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № З від 24.06.2021, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю Азов Буд Компані та обов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю Азов Буд Компані податкову накладну № 3 від 24.06.2021 датою її подання на реєстрацію.
Ухвалою судді від 25.10.2021 позовну заяву прийнято до розгляду та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Відповідачам надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення цієї ухвали для подання суду відзиву на позовну заяву.
17.11.2021 на адресу Запорізького окружного адміністративного суду надійшов відзив відповідача-2 (вх. №67087), відповідно до якого зазначає, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, вказує, що у квитанції про зупинення податкової накладної міститься детальне та чітке посилання на критерії ризиковості платника податку. Просить у задоволенні позову відмовити повністю з підстав, викладених у відзиві.
20.12.2021 позивачем надано до суду відповідь на відзив (вх. №75633), відповідно до якого просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Азов Буд Компані (далі - TOB АБК ) зареєстровано як юридична особа 01.02.2021, номер запису: 1001031020000050596, як платник податків перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Запорізькій області та є платником податку на додану вартість.
Видами діяльності позивача, зокрема, є такі: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 41.10 Організація будівництва будівель; 42.11 Будівництво доріг і автострад; 42.12 Будівництво залізниць і метрополітену; 42.13 Будівництво мостів і тунелів; 42.21 Будівництво трубопроводів; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій; 42.91 Будівництво водних споруд; 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 43.11 Знесення; 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику.
07.06.2021 між Приватним підприємством Консоль та Державшім підприємством Адміністрація морських портів України в особі Бердянської філії (код ЄДРПОУ 38728360) було укладено договір № 39-В-БЕФ-21 від 07.06.2021 на надання послуг з поточного утримання покриття причалу № 4 (інв. № 7805).
До виконання робіт з поточного утримання покриття причалу № 4 (інв. № 7805) генеральний підрядник ПП Консоль залучило субпідрядника - Товариство з обмеженою відповідальністю Азов Буд Компані .
08.06.2021 між позивачем в якості Субпідрядника та ПП Консоль в якості Генпідрядника було укладено договір субпідряду № 08/06 від 08.06.2021.
Згідно з п.1.1 укладеного між позивачем та ПП Консоль договору субпідряду № 08/06 від 08.06.2021 Субпідрядник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, на свій ризик виконати роботи за завдання Генпідрядника, а Генпідрядник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, прийняти та оплатити виконані роботи з поточного утримання покриття причалу № 4 (інв. № 7805) Бердянської філії ДП АМПУ , згідно з проектно-кошторисною документацією, яка є невід`ємною частиною договору.
Відповідно до п.2.1 договору субпідряду № 08/06 від 08.06.2021 вартість робіт, що підлягає виконанню за цим договором, визначається на підставі кошторисів і договірних цін, які є невід`ємними частинами даного договору і становить 811 278,00 грн, у т. ч. ПДВ (20%)- 135 213, 00 гри.
Пунктом 2.3 договору субпідряду № 08/06 від 08.06.2021 передбачено, що оплата виконаних робіт здійснюється Генпідрядником на підставі підписаних обома сторонами форм первинних документів (актів здачі-приймання виконаних робіт за формою КБ-2в), протягом 3 (трьох) банківських днів з моменту підписання актів прийому-передачі по завершенню етапу робіт. За домовленістю сторін Генпідрядник може здійснювати авансування для виконання робіт.
Сторонами до договору субпідряду № 08/06 від 08.06.2021 підписані Локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1 на Бердянська філія Державного підприємства Адміністрація морських портів України Поточне утримання покриття причалу № 4 (інв. № 7805) за адресою: 71112, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Горького, 6 та Договірна ціна на Бердянська філія Державного підприємства Адміністрація морських портів України Поточне утримання покриття причалу № 4 (інв. № 7805) за адресою: 71112, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Горького, 6 .
Позивачем на оплату авансу виставлений ПП Консоль рахунок-фактура № СФ- 0000004 від 11.06.2021 на суму 156 918, 00 грн.
11.06.2021 ПП Консоль оплатило рахунок № СФ-0000004 від 11.06.2021 повністю па загальну суму 156918,00 грн з призначенням платежу як попередня оплата з поточного утримання покриття причалу № 4, а саме: платіжним дорученням № 3270 від 11.06.2021 сплатило позивачу 127 200, 00 грн та платіжним дорученням № 3272 від 11.06.2021 сплатило позивачу 29 718, 00 грн.
24.06.2021 позивач передав, а ПП Консоль прийняло виконані позивачем будівельні роботи, про що сторонами підписаний Акт приймання виконаних будівельних робіт за червень 2021 року за формою № КБ-2в на загальну суму 707092,26 гри в т. ч. ПДВ 117848,71 грн.
Також, 24.06.2021 позивачем та ПП Консоль підписана Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2021 року за формою № КБ-3, згідно з якою вартість виконаних будівельних робіт становить 707092, 26 грн в т. ч. ПДВ 117848, 71 грн.
У свою чергу, 24.06.2021 Генеральний підрядник ПП Консоль , за участю позивача як Субпідрядника, роботи здав, а Замовник Державне підприємство Адміністрація морських портів України в особі Бердянської філії прийняв виконані будівельні роботи, про що сторони підписали трьохсторонній Акт приймання виконаних будівельних робіт за червень 2021 року.
Позивачем на оплату виконаних робіт, з урахуванням здійсненої ПП Консоль 11.06.2021 на користь позивача попередньої оплати роботи на суму 156918, 00 грн, виписаний рахунок-фактура № СФ-0000005 від 25.06.2021 на суму 550174, 26 грн. (707092,26 - 156918, 00 =550 174,26).
25.06.2021 ПП Консоль платіжним дорученням № 43 від 25.06.2021 оплатило 550174,26 грн за виконані будівельні роботи.
13.08.2021 позивач, завершивши виконання наступного етапу робіт згідно з договором субпідряду № 08/06 від 08.06.2021, передав, а ПП Консоль прийняло виконані позивачем будівельні роботи, про що сторонами підписаний Акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2021 року за формою № КБ-2в на загальну суму 104 185,74 грн., в т. ч. ПДВ 17 364,29 грн.
Також, 13.08.2021 позивачем та ПП Консоль підписана Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за серпень 2021 року за формою № КБ-3, згідно з якою вартість виконаних будівельних робіт за звітний місяць становить 104 185, 74 грн в т. ч. ПДВ 17 364,29 грн.
13.08.2021 Генеральний підрядник ПП Консоль , за участю позивача як Субпідрядника, здав, а Замовник Державне підприємство Адміністрація морських портів України в особі Бердянської філії прийняв виконані будівельні роботи, про що сторони підписали трьохсторонній Акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2021 року.
На виконання вимог Податкового кодексу України, на дати виникнення у ході виконання договору субпідряду № 08/06 від 08.06.2021 податкових зобов`язань згідно з правилом першої події , позивачем буди складені та надіслані для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні, а саме:
за подією отримання предоплати 11.06.2021 на загальну суму 156918, 00 грн, у тому числі ПДВ 26 153, 00 грн. - позивач склав податкову накладну № 2 від 11.06.2021 на загальну суму 156 918, 00 грн, у тому числі ПДВ 26 153, 00 гри, у подальшому - розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 14.07.2021;
за подією здачі - прийняття робіт згідно з Актом приймання виконаних будівельних робіт за червень 2021 року від 24.06.2021 за формою № КБ-2в на загальну суму 707 092,26 грн в т. ч. ПДВ 117 848, 71 грн. - позивач склав податкову накладну № 3 від 24.06.2021 на загальну суму 550 174,26 грн, у тому числі ПДВ 91 695, 71 грн;
за подією здачі - прийняття робіт згідно з Актом приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2021 року від 13.08.2021 за формою № КБ-2в на загальну суму 104 185, 74 грн в т. ч. ПДВ 17 364, 29 грн - позивач склав податкову накладну № 1 від 13.08.2021 на загальну суму 104 185, 74 грн, у тому числі ПДВ 17 364, 29 грн.
29.06.2021 позивач направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 2 від 11.06.2021 на загальну суму 156 918,00 грн, у тому числі ПДВ 26 153, 00 грн (що складена за подією предоплати).
Податкова накладна № 2 від 11.06.2021 зареєстрована в ЄРПН згідно з квитанцією від 29.06.2021.
До податкової накладної № 2 від 11.06.2021 позивачем складено та надіслано для реєстрації в ЄРПН розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 14.07.2021, який зареєстрований згідно з квитанцією від 14.07.2021.
14.07.2021 позивач направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 3 від 24.06.2021 на загальну суму 550174, 26 грн, у тому числі ПДВ 91695, 71 грн, що складена за подією здачі - прийняття робіт згідно з Актом приймання виконаних будівельних робіт за червень 2021 року від 24.06.2021 за формою № КБ-2в.
Реєстрація податкової накладної № 3 від 24.06.2021 зупинена.
Через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів позивач отримав квитанцію від 14.07.2021 до податкової накладної № 3 від 24.06.2021, в якій містилася інформація про зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України. В квитанції зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Позивач направив до Головного управління ДПС у Запорізькій області пояснення та копії документів.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Запорізькій області прийнято рішення № 2877223/43949475 від 16.07.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 24.06.2021 в ЄРПН.
За змістом рішення № 2877223/43949475 від 16.07.2021 підставою відмови в реєстрації податкової накладної є ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). У розділі Додаткова інформація зазначено: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, складські документи (інвентаризаційні описи) .
Не погодившись із рішенням № 2877223/43949475 від 16.07.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної, позивач оскаржив його в адміністративному порядку до Державної податкової служби України.
Рішенням відповідача 2 № 34271/43949475/2 від 29.07.2021 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 24.06.2021 без змін.
Аналогічна підстава зупинення реєстрації в ЄРПН була застосована до податкової накладної № 1 від 13.08.2021 на загальну суму 104 185, 74 грн, у томі числі ПДВ 17364, 29 грн, що складена за подією здачі - прийняття робіт згідно з Актом приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2021 року від 13.08.2021 за формою № КБ-2в.
09.09.2021 позивач направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 1 від 13.08.2021.
Через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів позивач отримав квитанцію від 09.09.2021 до податкової накладної № 1 від 13.08.2021, в якій містилася інформація про зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України. В квитанції зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Позивач направив до Головного управління ДПС у Запорізькій області пояснення та копії документів.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Запорізькій області прийнято рішення № 3173666/43949475 від 29.09.2021 про реєстрацію податкової накладної № 1 від 13.08.2021 в ЄРПН.
Реєстрація податкової накладної № 1 від 13.08.2021 підтверджується квитанцією про реєстрацію податкової накладної від 29.09.2021.
Отже, не зареєстрованою в ЄРПН залишилася лише податкова накладна № 3 від 24.06.2021, в реєстрації якій відмовлено рішенням № 2877223/43949475 від 16.07.2021.
Не погоджуючись з рішенням про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 24.06.2021, позивач оскаржує рішення № 2877223/43949475 від 16.07.2021, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Розглядаючи спір по суті, суд зазначає наступне.
Суд зазначає, що відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Подаковий кодекс України (далі - ПК України).
Розділ V ПК України (ст.ст.180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також правила віднесення сум до складу податкового кредиту.
Відповідно до п. 185.1ст. 185 цього Кодексу об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку, зокрема, з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Відповідно до п.187.1 ст. 187 вказаного Кодексу датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарі в/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України за № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246).
Положеннями пункту 2 Порядку №1246 визначено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до абзацу 10 пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, крім іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).
У положеннях пункту 3 Порядку №1165 передбачено, що податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації), які перелічені в даному пункті Порядку.
Відповідно до пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з пунктом 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Як зазначено у пункті 10 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).
З вищенаведених правових приписів слідує наступне:
Нормами податкового законодавства встановлено обов`язок платника податку на додану вартість скласти податкову накладну на дату виникнення податкових зобов`язань та зареєструвати таку податкову накладну в ЄРПН.
Направлена податкова накладна в автоматичному режимі перевіряється на відповідність ознакам безумовної реєстрації, і якщо такі ознаки наявні, реєстрація такої податкової накладної (або розрахунку коригування) не зупиняється.
У випадку ж подання для реєстрації в ЄРПН податкової накладної (розрахунку коригування), що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, контролюючий орган наділений повноваженнями на здійснення автоматизованого моніторингу такої податкової накладної на відповідність критеріям ризиковості платника податку, а також показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу встановлено відповідність господарської операції хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції (за виключенням випадку, коли податкова накладна направлена на реєстрацію платником податку, який відповідає хоча б одному показнику позитивної податкової історії"), реєстрація податкової накладної (розрахунку коригування) зупиняється.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування) платнику податків надсилається квитанція, у якій в обов`язковому порядку зазначається, крім іншого, критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також пропозиція надати пояснення та копії документів, необхідні для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Як вже зазначено, відповідно до отриманої позивачем квитанції від 14.07.2021, реєстрація податкової накладної № 3 від 24.06.2021 зупинена у зв`язку із її відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Додатком №3 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій.
Пункт 1 вказаних Критеріїв передбачає відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з І січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Так, у квитанції від 14.07.2021 про зупинення реєстрації податкової накладної № 3 від 24.06.2021 контролюючий орган вказав на відсутність товару/послуг зазначеного/зазначеної в податковій накладній у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється), а також на те, що обсяг постачання товарів (послуг) дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Додатково повідомлено, що показник 0 = 3,4748%, Р =47903, 82. Крім того, запропоновано платнику податків надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Проте сама по собі відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, є підставою для зупинення реєстрації податкової накладної лише у випадку відповідності такої податкової накладної іншим умовам, визначеним п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а саме: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Також, запропонувавши позивачу падати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН, контролюючий орган не визначив конкретного переліку документів, які він вважає належними та достатніми для прийняття позитивного рішення.
Квитанція не містить інформації, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.
Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків та переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Пропозиція контролюючого органу про надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної без наведення переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття позитивного рішення, призводить до ситуації невизначеності та необгрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. У випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Наведене відповідає усталеній правовій позиції Верховного Суду, висловленій, зокрема, у постанові від 21.05.2019 по справі №0940/1240/18, постанові від 14.05.2019 по справі №817/1356/18, від 10.04.2020 у справі №819/330/18.
Відповідно до пункту 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі - Порядок № 520), прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Пунктом 5 вказаного порядку передбачено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 11 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, вищенаведені норми містять орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду комісією регіонального рівня питання про прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, який може відрізнятись для кожної конкретної господарської операції з урахуванням специфіки діяльності платника податків, особливостей здійснення господарської операції (наприклад, поставка, товару, робіт або послуг), події, за якою складено податкову накладну (дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг) тощо.
Недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникла можливість прояву нічим не обмеженої дискреції.
Рішенння комісії про відмову в реєстрації податкової накладної повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Оскаржуваним рішенням комісії відповідача відмовлено в реєстрації податкової накладної № 3 від 24.06.2021, а підставою зазначеного рішення вказано неподання платником податку копій документів.
Проте, в рішенні № 2877223/43949475 від 16.07.2021 не підкреслено жодного документу, який позивачем не надано, у той час зміст рішення (у разі відмови з підстави ненадання платником податків копій документів) приписує підкреслити не надані платником податків копії документів.
Отже, під час зупинення реєстрації податкових накладних відповідач застосував критерії ризиковості здійснення операцій до податкової накладної, що не відповідає приписам пунктів 6, 7 Порядку № 1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкової накладної.
Тобто контролюючий орган має конкретизувати перелік документів, необхідних для виконання покладених на нього функцій, для того, щоб платник податку чітко розумів адресовану йому вимогу. Пред`явлення контролюючим органом до платника податків загальної вимоги про надання документів без їх конкретизації та без посилання на відповідну норму права виключає можливість органу в подальшому застосовувати до такого платника податків негативні наслідки, пов`язані із ненаданням певного документу.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Неконкретизування податковим органом переліку документів, які необхідно надати позивачу, фактично в кінцевому результаті призвело до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до того критерію, на підставі якого зупинено реєстрацію.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності. При цьому, допущені державним органом помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються, як і не можуть покладати на таких осіб тягар відповідальності.
Подібного правового висновку дійшов Верховний Суд у постановах від 23.10.2018 року у справі № 822/1817/18 та від 04.12.2018 року у справі № 821/1173/17.
Крім того, суд зазначає, що відповідачем не підтверджено факт виявлення під час моніторингу об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій, дані про який зазначено у податковій накладній, та/або ймовірності уникнення позивачем виконання свого податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства.
Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складено на одного отримувача платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п.11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Судом встановлено, що позивачем після зупинення реєстрації спірної податкової накладної надані пояснення та копії первинних документів, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній.
Натомість, спірними рішеннями ГУ ДПС у Запорізькій області відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, проте в графі, де зазначений перелік первинних документів, не вказано, які саме документи не надані позивачем, хоча затверджена у додатку до Порядку №520 форма рішення імперативно вимагає від податкового органу підкреслити у переліку документів ті, які не надані платником податків. Проте, такі дії податковим органом вчинені не були і конкретні документи, які не були надані, у відповідній графі рішень не підкреслені.
Як зазначалось вище, у відзиві ГУ ДПС у Запорізькій області зазначив, що спірне рішення прийнято у зв`язку з ненаданням позивачем копій документів щодо зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи(інвентаризаційні описи).
При цьому позивач надав у додаткових поясненнях всі відповідні підтверджуючі документи.
Таким чином, доводи ГУ ДПС у Запорізькій області повністю спростовуються матеріалами справи.
З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що позивачем підтверджено відповідними поясненнями та первинними документами інформацію, викладену в податковій накладній №3 від 24.06.2021, а тому рішення про відмову в її реєстрації є протиправним.
Відповідно до пп. 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами
Згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246 накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Таким чином, нормами Порядку №1246 визначено компетенцію Державної податкової служби України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН на підставі рішення суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування.
За змістом наведених норм підставою для реєстрації податкової накладної є рішення суду саме про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН, а тому обраний позивачем спосіб захисту порушеного права відповідає законодавчим положенням.
Відповідно до ч.3 ст.245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акту суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд приходить до висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірну податкову накладну.
У відповідності до частини першої ст. 139 КАС України необхідно стягнути на користь позивача судові витрати із судового збору у розмірі 2270 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області.
Керуючись статтями 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Азов Буд Компані (71100, Запорізька область, місто Бердянськ, вулиця Портова, будинок 3-Д, корпус 1; код ЄДРПОУ: 43949475) до Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ ВП 43118663) про визнання протиправним та скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Запорізькій області № 2877223/43949475 від 16.07.2021 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 3 від 24.06.2021, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю Азов Буд Компані .
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю Азов Буд Компані податкову накладну № 3 від 24.06.2021 датою її подання на реєстрацію.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Азов Буд Компані судовий збір у розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення в повному обсязі виготовлено та підписано 06.01.2022
Суддя О.О. Артоуз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2021 |
Оприлюднено | 12.01.2022 |
Номер документу | 102456764 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні