Постанова
від 27.05.2010 по справі 2а-1524/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" травня 2010 р. Справа № 2a-1524/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:

Судді Скільський І.І.

при секретарі Дякун М.М.

за участю:

представника позивача : Павлів В.І.,

представника відповідача : не з`явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву

за позовом Управління Пе нсійного фонду України в м.Бо лехові

до приватного підприєм ця ОСОБА_2

про стягнення заборговано сті по сплаті страхових внес ків в сумі 2420,87грн., -

ВСТАНОВИВ:

22 квітня 2010року Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в м. Болехові звернулося в суд з адміністративним поз овом до приватного підприємц я ОСОБА_2 про стягнення за боргованості по сплаті страх ових внесків в сумі 2420,87грн.

Представник пози вача в судовому засіданні по зовні вимоги підтримала в по вному обсязі з підстав, викла дених в позовній заяві. В обгр унтування посилається на те, що відповідачем, в порушення статей 18, 20, Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування»н е погашено заборгованість по сплаті суми страхових внеск ів в розмірі 2420,87гривень. Вважа є, що сума несплачених страхо вих внесків підлягає стягнен ню з відповідача.

Відповідач в судове з асідання не з`явився, хоча про час та місце проведення судо вого засідання, був належним чином повідомлений, що підтв ерджується повідомленнями п ро вручення поштового відпра влення (рекомендоване).

Розглянувши позовну з аяву, заслухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, суд пр иходить до висновку, що адмін істративний позов підлягає д о задоволення.

В судовому засіданні в становлено, що ОСОБА_2 зар еєстрований як фізична особ а-підприємець виконавчим ком ітетом Болехівської міської ради 22.10.1996р. та взятий на облік у правлінням Пенсійного фонду України в м.Болехові відпові дно до ст.1 Закону України „Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування” та За кону України „Про загальнооб ов`язкове державне пенсійне страхування”.

Виключно Законом України «Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я»визначаються: принципи та структура системи загальноо бов' язкового державного пе нсійного страхування; коло о сіб, які підлягають загально обов' язковому державному п енсійному страхуванню; перел ік платників страхових внеск ів, їх права та обов' язки; пор ядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків ; стягнення заборгованості з а цими внесками. Статтею 5 вказ аного Закону його дію пошире но на регулювання відносин, щ о виникають між суб' єктами системи загальнообов' язко вого державного пенсійного с трахування. Дія інших нормат ивно-правових актів на ці пра вовідносини може поширювати ся лише у випадках, передбаче них цим Законом, або в частині , що йому не суперечить.

Статтею 1 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання»визначено, що страхувал ьниками є роботодавці та інш і особи, які відповідно до цьо го Закону сплачують страхові внески на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 14 даного Зако ну Страхувальниками відпові дно є роботодавці: підприємс тва, установи і організації, с творені відповідно до законо давства України, незалежно в ід форми власності, виду діял ьності та господарювання, об ' єднання громадян, профспіл ки, політичні партії (у тому чи слі філії, представництва, ві дділення та інші відокремлен і підрозділи зазначених підп риємств, установ, організаці й, об' єднань громадян, профс пілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самос тійно ведуть розрахунки із з астрахованими особами), фізи чні особи - суб' єкти підпр иємницької діяльності та інш і особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті, які обрали особливий спос іб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фікс ований сільськогосподарськ ий податок, придбали спеціал ьний торговий патент), які вик ористовують працю фізичних о сіб на умовах трудового дого вору (контракту) або на інших у мовах, передбачених законода вством, або за договорами цив ільно-правового характеру, - д ля осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Частина перша статті 15 Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування»визначає, що пл атниками страхових внесків д о солідарної системи є страх увальники, зазначені в статт і 14 цього Закону. Частина трет я вказаної статті встановлює , що страхувальники набувают ь статусу платників страхови х внесків до Пенсійного фонд у з дня взяття їх на облік тери торіальним органом Пенсійно го фонду.

Частина 2 статті 17 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання»встановлює обов' язк и страхувальників, пункт шос тий якої передбачає, що страх увальники зобов' язані нара ховувати, обчислювати і спла чувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Частина 6 статті 20 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання»встановлює обов' язо к страхувальників сплачуват и страхові внески, нарахован і за відповідний базовий зві тний період, не пізніше ніж че рез 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідач є ст рахувальником, платником стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, на якого покла дені обов' язки нараховуват и, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повн ому обсязі страхові внески.

Стаття 106 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання»встановлює відповідал ьність страхувальників, част иною 1 якої передбачено, що у р азі виявлення своєчасно не с плачених сум страхових внеск ів страхувальники зобов' яз ані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нараху ванням пені в порядку і розмі рах, визначених цією статтею . Частина 2 вказаної статті Зак ону передбачає, що суми страх ових внесків своєчасно не на раховані та/або не сплачені с трахувальниками у строки, ви значені статтею 20 цього Закон у, в тому числі обчислені тери торіальними органами Пенсій ного фонду у випадках, передб ачених частиною третьою стат ті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в (далі - недоїмка) і стягуютьс я з нарахуванням пені та заст осуванням фінансових санкці й.

Відповідно до ч.6 ст. 20 Закон у України № 1058-ІV, страхувальник и зобов'язані сплачувати стр ахові внески не пізніше ніж ч ерез 20 календарних днів з дня закінчення базового звітног о періоду, що дорівнює календ арному місяцю для даного стр ахувальника.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем здійсн ювалась несвоєчасна сплата с трахових внесків за 2009 рік, в з в`язку з чим станом на сьогодн ішній день виникла заборгова ність в сумі 2420,87грн. Вказаний ф акт підтверджується наявним и в матеріалах справи копією розрахунку суми страхових в несків на загальнообов`язков е державне пенсійне страхува ння за 2009 рік.

Статтями 14, 15 ЗУ “Про з агальнообов”язкове державн е пенсійне страхування” та п .2.1.1. Інструкції “Про порядок об числення і сплати страхуваль никами та застрахованими осо бами внесків на загальнообов ”язкове державне пенсійне ст рахування до Пенсійного фонд у України” передбачено, що ро ботодавці - підприємства, ус танови й організації, створе ні відповідно до законодавст ва України, незалежно від фор м власності, виду діяльності та господарювання, які викор истовують працю фізичних осі б на умовах трудового догово ру (контракту) або на інших умо вах, передбачених законодавс твом є платниками страхових внесків до Пенсійного фонду України.

Відповідно до ЗУ “Пр о збір на обов”язкове держав не пенсійне страхування” та п.4.1.Інструкції “Про порядок о бчислення і сплати страхувал ьниками та застрахованими ос обами внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування до Пенсійного фон ду України”встановлюється р озмір страхових внесків на з агальнообов”язкове державн е пенсійне страхування, зокр ема для платників, зазначени х у п.п.2.1.1. п.2.1. Інструкції - 32 від сотки суми фактичних витрат на оплату праці і 1-2% від суми до ходу у вигляді заробітної пл ати.

Таким чином, суд прих одить до висновку про правом ірність нарахування позивач ем сум недоїмки страхових вн есків на загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання відповідача в розмірі 2420 ,87гривень, а також до висновку , що відповідачу було відомо п ро наявність обов' язку пога шення заборгованості по спла ті страхових внесків на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування.

Враховуючи вищевикладен е, суд вважає, що вимоги позива ча про стягнення з приватног о підприємця ОСОБА_2 забор гованості в розмірі 2420,87 гриве нь обґрунтованими, а позовні вимоги такими, що підлягають до задоволення.

На підставі статті 124 Конс титуції України, керуючись с таттями 158-163, 167 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з приватного пі дприємця ОСОБА_2, АДРЕСА _1, ідентифікаційний код Н ОМЕР_1 на користь управлінн я Пенсійного фонду України в м.Болехові, р/р 256073121125, код ЄДРПОУ 20550955, МФО 336503 заборгованість в су мі 2420,87грн.(дві тисячі чотирист а двадцять гривень вісімдеся т сім копійок).

Відповідно до ст. 186 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова мо же бути оскаржена протягом 10 д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративно го судочинства України - з дня складення в повному обсязі ш ляхом подачі заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення.

Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.

Суддя: /підпис/ Скільський І.І.

Постанова складен а в повному обсязі 01.06.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10276192
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1524/10/0970

Постанова від 27.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 27.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 22.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 27.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні