Постанова
від 07.06.2010 по справі 2а-1432/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" червня 2010 р. Справа № 2a-1432/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окру жний адміністративний суд в складі:

судді Скільський І.І.,

при секретарі Дякун М.М.,

за участю сторін:

представника позивача - Гордій М.Ю.,

представника відповідача - не з`явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом: Державної податкової інспекції в Косі вському районі

до приватного підприєм ства „Прикарпаття Авто-Транс -Сервіс”

про стягнення податков ого боргу за рахунок активів платника податків в сумі 1019,71г рн.,-

ВСТАНОВИВ:

15 квітня 2010 року Дер жавна податкова інспекція в Косівському районі звернула ся до суду з адміністративни м позовом до приватного підп риємства „Прикарпаття Авто-Т ранс-Сервіс” про стягнення з аборгованості в сумі 1019,71 грн.

Представник позивач а в судовому засіданні позов підтримав та пояснив, що відп овідач в порушення вимог ст.9 З акону України «Про систему о податкування», п.п. 5.3.1, п.5.3 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов`язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »допущено заборгованість по сплаті податку на прибуток в сумі 1019,71 грн. Просив борг стягн ути та задовольнити позов в п овному обсязі.

Відповідач в судове засід ання не з' явився, хоча був на лежним чином повідомлений пр о дату, час та місце розгляду с прави у відповідності до вим ог статті 39 КАС України, про що свідчить оголошення в газет і „Гуцульський край” №22 (1172) від 04 червня 2010 року.

Розглянувши матеріали ад міністративної справи, заслу хавши пояснення представник а позивача, дослідивши доказ и, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотиві в.

Судом встановлено, що відпо відно до свідоцтва про держа вну реєстрацію від 24.12.2007 року ві дповідач зареєстрований суб `єктом підприємницької діяль ності та взятий на облік у ДПІ в Косівському районі як плат ник податків

У відповідності до направл ень № 1571/10/1540 від 18.02.2010 року та № 1897/10/15-0 в ід 19.02.2010 року ДПІ в Косівському районі проведено невиїзну до кументальну перевірку про п орушення податкового законо давства, а саме неподання при ватним підприємством „Прика рпаття Авто-Транс-Сервіс” по даткової звітності по податк у на прибуток за 2008, 2009 роки.

Як встановлено судом, у відп овідності до актів перевірки від 04.03.2010 року № 273/15-01/24701874 та від 10.03.2010 р оку № 290/15-0/34701874 перевіркою про пор ушення податкового законода вства приватним підприємств ом „Прикарпаття Авто-Транс-С ервіс” встановлено порушенн я термінів подання податково ї звітності з податку на приб уток, а саме неподання деклар ації по податку на прибуток п ідприємств.

З матеріалів справи вбачає ться, що на підставі актів вин есено податкове повідомленн я-рішення № 0000681501/0 від 12.03.2009 року в с умі 340 грн. та № 0000311501/0 від 04.03.2009 року в сумі 680 грн.

Згідно ч.1 ст.67 Конституції У країни кожен зобов'язаний сп лачувати податки і збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.

Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я»платники податків зобов' язані подавати до державних податкових органів відповід но до законів декларації, пов ' язані з обчисленням і спла тою податків.

Згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону Украї ни “Про систему оподаткуванн я” платники податків і зборі в (обов' язкових платежів) зо бов' язані сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в' язкових платежів) у встан овлені законом терміни.

Відповідно до ст.2 Закону У країни «Про оподаткування пр ибутку підприємств/94-ВР від 28.12 .1994р. платниками податку з числ а резидентів є суб'єкти госпо дарської діяльності, бюджетн і, громадські та інші підприє мства, установи та організац ії, які здійснюють діяльніст ь, спрямовану на отримання пр ибутку як на території Украї ни, так і за її межами.

Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами2181-III від 21.12.2000 року в статті 1 визначив податковий борг (не доїмка) як податкове зобов'яз ання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), само стійно узгоджене платником п одатків або узгоджене в адмі ністративному чи судовому по рядку, але не сплачене у встан овлений строк, а також пеня, на рахована на суму такого пода ткового зобов'язання.

Штрафна санкція (штраф) - це плата у фіксованій сумі аб о у вигляді відсотків від сум и податкового зобов'язання (б ез урахування пені та штрафн их санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил опод аткування, визначених відпов ідними законами.

Згідно п.17.1.1 ст.17 Закону Укра їни “Про порядок погашень зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами" плат ник податків, що не подає пода ткову декларацію у строки, ви значені законодавством, спла чує штраф у розмірі 10 неоподат кованих мінімумів доходів гр омадян за кожне таке неподан ня або її затримку.

Сплата (стягнення) штрафн их санкцій, передбачених ціє ю статтею, прирівнюється до с плати (стягнення) податку та о скарження їх сум (п.17.3 ст.17 даног о Закону).

Відповідно до п.п.16.4.1. п.16.4 ст.16 згаданого Закону на суму под аткового боргу (включаючи су му штрафних санкцій за їх ная вності) нараховується пеня і з розрахунку 120 відсотків річн их облікової ставки Націонал ьного банку України, діючої н а день виникнення такого под аткового боргу або на день йо го (його частини) погашення, за лежно від того, яка з величин т аких ставок є більшою, за кожн ий календарний день простроч ення у його сплаті.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво здійснювати документаль ні невиїзні перевірки (на під ставі поданих податкових дек ларацій, звітів та інших доку ментів, пов'язаних з нарахува нням і сплатою податків та зб орів (обов'язкових платежів) н езалежно від способу їх пода чі, а також планові та позапла нові виїзні перевірки своєча сності, достовірності, повно ти нарахування і сплати пода тків та зборів (обов'язкових п латежів), додержання валютно го законодавства юридичними особами, їх філіями, відділен нями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають ста тусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємни цької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідн о із законами України поклад ено обов'язок утримувати та/а бо сплачувати податки і збор и (обов'язкові платежі), крім Н аціонального банку України т а його установ.

На виконання ст.6 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” ві дповідачу надсилалась перша податкова вимога № 1/8 від 31.03.2009 р оку та друга податкова вимог а № 2/123 від 07 травня 2009 року, які ни м залишено без виконання.

Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” встановлено, що податкове зобов' язання платника пода тків, нараховане контролюючи м органом, вважається узгодж еним в день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення, за винятком випад ків його апеляційного узгодж ення і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 с т.5 Закону повинно бути сплаче но платником податків на про тязі 10-ти календарних днів, на ступних за днем узгодження. У згоджена сума податкового зо бов' язання, не сплачена пла тником податків у строки, виз начені цією статтею, визнаєт ься сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вказ аного Закону, активи платник ів податків можуть бути прим усово стягнені в рахунок пог ашення його податкових зобов ' язань виключно за рішенням суду.

Податковий борг підтвердж ується податковими повідомл еннями-рішеннями та іншими м атеріалами справи.

Доказів сплати податковог о боргу відповідач суду не пр едставив. Загальна сума пода ткового боргу становить 1019,71 гр н. За таких обставин, суд вважа є, що позовні вимоги підлягаю ть до задоволення.

Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»є спеціальним законо м з питань оподаткування, яки й установлює порядок погашен ня зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами з податків і зборів (об ов' язкових платежів), включ аючи збір на обов' язкове де ржавне пенсійне страхування та внески на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків контролюючими о рганами, у тому числі за поруш ення у сфері зовнішньоеконом ічної діяльності, та визнача є процедуру оскарження дій о рганів стягнення.

Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»платники пода тків - юридичні особи, їх філ ії, відділення, інші відокрем лені підрозділи, що не мають с татусу юридичної особи, на як их згідно з законами покладе но обов' язок утримувати та/ або сплачувати податки і збо ри (обов' язкові платежі), пен ю та штрафні санкції.

Відповідно до ст.16 Закону Ук раїни від 21.12.2000р. „Про порядок п огашення зобов`язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами” нараховано пеню: при са мостійному нарахуванні суми податкового зобов`язання пл атником податків - від першо го робочого дня, наступного з а останнім днем граничного с троку сплати податкового зоб ов`язання; при нарахуванні су ми податкового зобов`язання контролюючими органами - ві д першого робочого дня, насту пного за останнім днем грани чного строку сплати податков ого зобов`язання, визначеног о у податковому повідомленні .

Підпунктом «б»підпункту 4.2. 2 пункту 4.2 статті 4 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»вста новлено, що контролюючий орг ан зобов' язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податк ів у разі якщо дані документа льних перевірок результатів діяльності платника податкі в свідчать про заниження або завищення суми його податко вих зобов' язань, заявлених у податкових деклараціях.

Відповідно підпункту 17.1.3. пу нкту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» у разі коли контролюючий орган сам остійно донараховує суму под аткового зобов' язання плат ника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" пі дпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цьо го Закону, такий платник пода тків зобов' язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсо тків від суми недоплати (зани ження суми податкового зобов 'язання) за кожний з податкови х періодів, установлених для такого податку, збору (обов'яз кового платежу), починаючи з п одаткового періоду, на який п рипадає така недоплата, та за кінчуючи податковим періодо м, на який припадає отримання таким платником податків по даткового повідомлення від к онтролюючого органу, але не б ільше п' ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян сукупно з а весь строк недоплати, незал ежно від кількості податкови х періодів, що минули.

Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»встановлен о, що у разі визначення податк ового зобов' язання контрол юючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків, коли протягом таког о строку такий платник подат ків розпочинає процедуру апе ляційного узгодження.

Оскільки, відповідачем не б ула порушена процедура апеля ційного узгодження податков ого зобов' язання, то сума вк азаного податкових зобов' я зань відповідача, у відповід ності до пункту 5.2 статті 5 Зако ну України Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»є узгоджен ою.

Відповідно до підпункту 6. 2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеног о Закону передбачено, що у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов' язання в установ лені строки, податковий орга н надсилає такому платнику п одатків податкові вимоги.

В судовому засіданн і встановлено, що відповідач ем не було сплачено у встанов лені законодавством терміни узгоджені податкові зобов`я зання, а тому з метою вжиття за ходів щодо погашення заборго ваності відповідачу направл ялись перша та друга податко ві вимоги, а також лист про вид ілення активів для поширення податкової застави. Однак ві дповідачем заборгованість н е сплачена, а тому позивачем б уло прийнято рішення про зве рнення до суду з метою стягне ння даної заборгованості для погашення податкового боргу .

Положенням п.п.5.1 ст.5 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” встановлено, що податко ве зобов»язання, самостійно визначене платником податкі в у податковій декларації, вв ажається узгодженим в день п одання такої податкової декл арації.

Таким чином, сума пода ткового боргу приватного під приємства „Прикарпаття Авто -Транс-Сервіс” становить 1019,71 г рн.

Виходячи з викладеног о, суд вважає, що вимоги позива ча є обгрунтованими, а позов т аким, що підлягає до задоволе ння.

На підставі ст.124 Консти туції України, керуючись ст.2, ст.ст. 8-14, ст.86, ст.ст.158-163, ст.167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повніс тю.

Стягнути з приватного під приємства „Прикарпаття Авто -Транс-Сервіс”, с.Нижній Берез ів, Косівський район, код ЄДРП ОУ 34701874 в доход державного бюдж ету заборгованість за рахуно к активів платника податків в сумі 1019,71грн. (одна тисяча дев`я тнадцять гривень 71 копійка).

Відповідно до ст. 186 Кодексу а дміністративного судочинст ва України постанова може бу ти оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повном у обсязі відповідно до ст. 160 Ко дексу адміністративного суд очинства України - з дня склад ення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову б уло проголошено у відсутност і особи, яка бере участь у спра ві, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчис люється з дня отримання нею к опії постанови. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом двадцяти днів після пода ння заяви про апеляційне оск арження. Заява про апеляційн е оскарження та апеляційна с карга подаються до суду апел яційної інстанції через суд, який ухвалив оскаржуване су дове рішення.

Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.

Суддя: /підпис/ Скільський І.І.

Постанова складен а в повному обсязі 11.06.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10276206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1432/10/0970

Постанова від 07.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 07.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 16.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 07.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні