ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"18" червня 2010 р. Справа № 2a-1551/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окру жний адміністративний суд в складі:
судді Скільський І.І.,
при секретарі Дякун М.М.,
за участю сторін:
представника позивача - Воришко Я.Я.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом: Заступник а прокурора м.Івано-Франківс ька в інтересах держави в осо бі Державної податкової інсп екції в м.Івано-Франківську
до приватного підприєм ства „Біо-імпульс”
про стягнення заборгов аності за рахунок активів бо ржника в сумі 18840,19 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
26 квітня 2010 року Заст упник прокурора м.Івано-Фран ківська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекці в м.Івано-Франківсь ку звернувся з адміністратив ним позовом до приватного пі дприємства „Біо-імпульс” про стягнення заборгованості за рахунок активів боржника в с умі 18840,19 грн.
Позовні вимоги мотиво вані тим, що в результаті пров еденої прокуратурою м.Івано- Франківська перевірки своєч асності подання податкової з вітності встановлено, що від повідачем в порушення Закон у України „Про систему опода ткування”, Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»допущено з аборгованість перед бюджето м, яка виникла в зв`язку з несп латою податку на прибуток, по датку на додану вартість, оре ндної плати за землю, комунал ьного податку. Загальний под атковий борг відповідача ста новить 18840,19 гривень.
Прокурор в судове зас ідання не з`явився, хоча належ ним чином був повідомлений п ро дату, час та місце розгляду справи.
Представник позивач а позов підтримав з підстав, в икладених у позовній заяві.
Відповідач в судове за сідання не з`явився, про дату, час та місце судового засіда ння повідомлявся через засоб и масової інформації (газета ”ЗПС Інформ” №23(382) від 10 червня 2 010 року).
Розглянувши матеріали ад міністративної справи, заслу хавши пояснення представник а сторін, дослідивши докази, с уд прийшов до висновку, що адм іністративний позов слід зад овольнити з таких мотивів.
Судом встановлено, що відпо відно до свідоцтва про держа вну реєстрацію від 06.04.2006 року ві дповідач є юридичною особою - суб`єктом підприємницької діяльності та взятий на облі к у ДПІ в м.Івано-Франківську я к платник податків.
З матеріалів справи вбачає ться, що у відповідності до ро зрахунку заборгованості № 112 с таном на 25.02.2010 року за приватним підприємством „Біо-Імпульс” рахується заборгованість пе ред бюджетом в загальній сум і 18840,19 грн., за наступними платеж ами: податок на прибуток - 257,27 грн., в т.ч. штрафні санкції - 247 ,33 грн., пеня, що буде розрахован а на суму несплаченого подат кового боргу - 9,94 грн.; податок н а додану вартість - 89,55 грн., в т .ч. штрафні санкції - 0,76 грн., пе ня, що обліковується по особо вому рахунку - 88,78 грн., пеня, що б уде розрахована на суму несп лаченого податкового боргу - 0,01 грн.; орендна плата за землю - 18286,01, в т.ч. штрафних санкцій - 2338,3 грн., пеня, що обліковується по особовому рахунку - 720,91, пе ня, що буде розрахована на сум у несплаченого податкового б оргу - 1074,48 грн; комунальний пода ток - 207,36 грн., в т.ч. штрафні сан кції - 2765,13 грн., пеня, що буде ро зрахована на суму несплачено го податкового боргу платник а податків - 21,72 грн.
Як встановлено судом, за рез ультатами проведеної ДПІ в м .Івано-Франківську перевірки своєчасності подання податк ової звітності складено акт № 4299/15-03 від 31.03.2009 року, яким встанов лено факт несвоєчасної сплат и комунального податку та ор ендної плати з юридичних осі б. За наслідками перевірки ви несено податкове повідомлен ня-рішення № 0006051503/0 в сумі 2075,62 грн , № 0006041503/0 в сумі 409,5 грн., № 0006011503/0 на сум у 2,04грн., № 0006021503/0 на суму 6,7грн., № 000603150 3/0 в сумі 32,56 грн.
Проведеною 28 квітня 2009 року п еревіркою з питань подання п одаткового розрахунку комун ального податку ДПІ в м.Івано -Франківську встановлено фак т несвоєчасного подання розр ахунку за IV квартал 2009 року при ватним підприємством „Біо-Ім пульс”, за наслідками якої ви несено податкове повідомлен ня-рішення № 0006941503/0 на суму 170 грн.
Проведеною 29 квітня 2009 року н евиїзною документальною пер евіркою своєчасності поданн я податково звітності з пода тку на прибуток встановлено факт несвоєчасного подання в ідповідачем декларації з по датку на прибуток за 2008 рік, за наслідками якої винесено под аткове повідомлення-рішення № 0006371501/0 на суму 340 грн.
Проведеною 10 червня 2009 року п еревіркою своєчасності пода ння податкової звітності по орендній платі за землю ДПІ в м.Івано-Франківську встанов лено факт несвоєчасного пода ння приватним підприємство м „Біо-Імпульс” податкової д екларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2009 р ік, за наслідками якої винесе но податкове повідомлення-рі шення №0008291903/0 на суму 170грн.
Проведеною 29 липня 2009 року пе ревіркою своєчасності подан ня податкової звітності вста новлено факт несвоєчасної сп лати узгодженої суми податко вого зобов`язання по орендні й платі за землю, за наслідкам и якої винесено податкове по відомлення-рішення № 0011481503/0 на с уму 2041,73грн.
Проведеною 21 січня 2010 року не виїзною документальною пере віркою своєчасності подання податкової звітності ДПІ в м .Івано-Франківську встановле но факт несвоєчасного поданн я приватним підприємством „ Біо-Імпульс” декларації з по датку на прибуток за 3 квартал и 2009 року, за наслідками якої ви несено податкове повідомлен ня-рішення № 0000371501/0 на суму 170 грн.
Згідно ч.1 ст.67 Конституції Ук раїни кожен зобов'язаний спл ачувати податки і збори в пор ядку і розмірах, встановлени х законом.
Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я»платники податків зобов' язані подавати до державних податкових органів відповід но до законів декларації, пов ' язані з обчисленням і спла тою податків.
Згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону Украї ни “Про систему оподаткуванн я” платники податків і зборі в (обов' язкових платежів) зо бов' язані сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в' язкових платежів) у встан овлені законом терміни.
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами2181-III від 21.12.2000 року в статті 1 визначив податковий борг (не доїмка) як податкове зобов'яз ання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), само стійно узгоджене платником п одатків або узгоджене в адмі ністративному чи судовому по рядку, але не сплачене у встан овлений строк, а також пеня, на рахована на суму такого пода ткового зобов'язання.
Штрафна санкція (штраф) - це плата у фіксованій сумі аб о у вигляді відсотків від сум и податкового зобов'язання (б ез урахування пені та штрафн их санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил опод аткування, визначених відпов ідними законами.
Згідно п.17.1.1 ст.17 Закону Укра їни “Про порядок погашень зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами" плат ник податків, що не подає пода ткову декларацію у строки, ви значені законодавством, спла чує штраф у розмірі 10 неоподат кованих мінімумів доходів гр омадян за кожне таке неподан ня або її затримку.
Сплата (стягнення) штрафн их санкцій, передбачених ціє ю статтею, прирівнюється до с плати (стягнення) податку та о скарження їх сум (п.17.3 ст.17 даног о Закону).
Відповідно до п.п.16.4.1. п.16.4 ст.16 згаданого Закону на суму под аткового боргу (включаючи су му штрафних санкцій за їх ная вності) нараховується пеня і з розрахунку 120 відсотків річн их облікової ставки Націонал ьного банку України, діючої н а день виникнення такого под аткового боргу або на день йо го (його частини) погашення, за лежно від того, яка з величин т аких ставок є більшою, за кожн ий календарний день простроч ення у його сплаті.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво здійснювати документаль ні невиїзні перевірки (на під ставі поданих податкових дек ларацій, звітів та інших доку ментів, пов'язаних з нарахува нням і сплатою податків та зб орів (обов'язкових платежів) н езалежно від способу їх пода чі, а також планові та позапла нові виїзні перевірки своєча сності, достовірності, повно ти нарахування і сплати пода тків та зборів (обов'язкових п латежів), додержання валютно го законодавства юридичними особами, їх філіями, відділен нями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають ста тусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємни цької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідн о із законами України поклад ено обов'язок утримувати та/а бо сплачувати податки і збор и (обов'язкові платежі), крім Н аціонального банку України т а його установ.
Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” встановлено, що податко ве зобов' язання платника по датків, нараховане контролюю чим органом, вважається узго дженим в день отримання плат ником податків податкового п овідомлення, за винятком вип адків його апеляційного узго дження і відповідно до п.п.5.3.2 п .5.2 ст.5 Закону повинно бути спла чено платником податків на п ротязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження . Узгоджена сума податкового зобов' язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ється сумою податкового борг у платника податків.
Земельний податок та о рендна плата - це обов'язковий платіж, що справляється з юри дичних і фізичних осіб за кор истування земельними ділянк ами.
Відповідно до ст.2 Зако ну України «Про плату за земл ю»використання землі в Украї ні є платним. Плата за землю сп равляється у вигляді земельн ого податку або орендної пла ти, що визначається залежно в ід грошової оцінки земель. Вл асники земельних ділянок, зе мельних часток (паїв) та земле користувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників уго ди про розподіл продукції, сп лачують земельний податок. З а земельні ділянки, надані в о ренду, справляється орендна плата.
Статтею 4 даного Закон у передбачено, що розмір земе льного податку не залежить в ід результатів господарсько ї діяльності власників землі та землекористувачів. Ставк и земельного податку, порядо к обчислення і сплати земель ного податку не можуть встан овлюватись або змінюватись і ншими законодавчими актами, крім цього Закону.
Об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також зем ельна частка (пай), яка перебув ає у власності або користува нні, у тому числі на умовах оре нди. Суб'єктом плати за землю ( платником) є власник земельн ої ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у том у числі орендар (стаття 5 Закон у).
Відповідно до ст.13 Зак ону України «Про плату за зем лю»від 03.07.1992 року № 2535-Х-111 підстав ою для нарахування земельног о податку є дані державного з емельного кадастру, а орендн ої плати за земельну ділянку , яка перебуває у державній аб о комунальній власності, - дог овір оренди такої земельної ділянки.
В статті 14 даного Закон у зазначено, що платники земе льного податку, а також оренд ної плати за земельні ділянк и державної або комунальної власності (крім громадян) сам остійно обчислюють суму земе льного податку та орендної п лати щороку за станом на 1 січн я і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земель ної ділянки податкову деклар ацію на поточний рік за формо ю, встановленою центральним податковим органом, з розбив кою річної суми рівними част ками за місяцями. Подання так ої декларації звільняє від о бов'язку подання щомісячних декларацій.
Платник податків має право подавати щомісячно но ву звітну податкову декларац ію, що не звільняє його від обо в'язку подання податкової де кларації до 1 лютого поточног о року, у тому числі і за новов ідведені земельні ділянки, щ о не звільняє від обов'язку по дання податкової декларації протягом місяця з дня виникн ення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 к алендарних днів місяця насту пного за звітним.
Відповідно до статті 15 даного Закону власники земл і та землекористувачі сплачу ють земельний податок, а тако ж орендну плату за земельні д ілянки державної та комуналь ної власності з дня виникнен ня права власності або права користування земельною діля нкою.
Згідно з ст.17 Закону Ук раїни «Про плату за землю»ві д 03.07.1992 року № 2535-Х-111 податкове зоб ов»язання по земельному пода тку, а також по орендній платі за землі державної та комуна льної власності, визначене у податковій декларації на по точний рік, сплачується рівн ими частками власниками та з емлекористувачами земельни х ділянок за місцезнаходженн ям земельної ділянки за базо вий податковий (звітний) пері од, який дорівнює календарно му місяцю, щомісячно протяго м 30 календарних днів, наступни х за останнім календарними д нем звітного (податкового) мі сяця.
Статтею 19 даного Закон у передбачено, що розмір, умов и і строки внесення орендної плати за землю встановлюють ся за угодою сторін у договор і оренди між орендодавцем (вл асником) і орендарем (крім стр оків внесення орендної плати за земельні ділянки державн ої та комунальної власності) .
Платежі за землю зарахов уються до відповідних місцев их бюджетів у порядку, визнач еному Бюджетним кодексом Укр аїни для плати за землю (статт я 20 Закону).
Відповідно до ст. 27 Зако ну України «Про плату за земл ю»контроль за правильністю о бчислення і справляння земел ьного податку, а також орендн ої плати за земельні ділянки державної та комунальної вл асності здійснюється органа ми державної податкової служ би.
Закон України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами»є спеціальним закон ом з питань оподаткування, як ий установлює порядок погаше ння зобов'язань юридичних аб о фізичних осіб перед бюджет ами та державними цільовими фондами з податків і зборів (о бов' язкових платежів), вклю чаючи збір на обов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я та внески на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків контролюючими о рганами, у тому числі за поруш ення у сфері зовнішньоеконом ічної діяльності, та визнача є процедуру оскарження дій о рганів стягнення.
Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»платники пода тків - юридичні особи, їх філ ії, відділення, інші відокрем лені підрозділи, що не мають с татусу юридичної особи, на як их згідно з законами покладе но обов' язок утримувати та/ або сплачувати податки і збо ри (обов' язкові платежі), пен ю та штрафні санкції.
На виконання ст.6 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” ві дповідачу надсилалась перша податкова вимога № 1/2916 від 03 вер есня 2007 року та друга податков а вимога № 2/3208 від 17 жовтня 2007 рок у, які ним залишено без викона ння.
Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»встановлен о, що у разі визначення податк ового зобов' язання контрол юючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків, коли протягом таког о строку такий платник подат ків розпочинає процедуру апе ляційного узгодження.
Відповідно до ст.16 Закону Ук раїни від 21.12.2000 року „Про порядо к погашення зобов`язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” нараховано пеню: при самостійному нарахуванні су ми податкового зобов`язання платником податків - від пер шого робочого дня, наступног о за останнім днем граничног о строку сплати податкового зобов`язання; при нарахуванн і суми податкового зобов`яза ння контролюючими органами - від першого робочого дня, нас тупного за останнім днем гра ничного строку сплати податк ового зобов`язання, визначен ого у податковому повідомлен ні.
Оскільки, відповідачем не б ула порушена процедура апеля ційного узгодження податков ого зобов' язання, то сума вк азаного податкових зобов' я зань відповідача, у відповід ності до пункту 5.2 статті 5 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми»є узгодженою.
Відповідно до підпункту 6. 2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеног о Закону передбачено, що у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов' язання в установ лені строки, податковий орга н надсилає такому платнику п одатків податкові вимоги.
Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вка заного Закону, активи платни ків податків можуть бути при мусово стягнені в рахунок по гашення його податкових зобо в' язань виключно за рішення м суду.
Доказів сплати податковог о боргу відповідач суду не пр едставив. Загальна сума пода ткового боргу становить 18840,19 г рн.
За таких обставин, суд вважа є, що позовні вимоги підлягаю ть до задоволення.
На підставі ст.124 Конститу ції України, керуючись ст.2, ст .ст. 8-14, ст.86, ст.ст.158-163, ст.167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повн істю.
Стягнути з приватного під приємства „Біо-імпульс”, вул . Польова, 2А, м.Івано-Франківсь к, код ЄДРПОУ 34078661 в доход держав ного бюджету заборгованість в сумі 18840,19 грн.(вісімнадцять ти сяч вісімсот сорок гривень 19 к опійок).
Відповідно до ст. 186 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова мо же бути оскаржена протягом 10 д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративно го судочинства України - з дня складення в повному обсязі ш ляхом подачі заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення.
Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Суддя: /підпис/ Скільський І.І.
Постанова складен а в повному обсязі 23.06.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10276244 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні