Постанова
від 16.06.2010 по справі 2а-1310/10/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

< Копия >

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

16.06.10 Справа №2а-1310/10/2770

Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя у ск ладі:

головуючого - судді Плієво ї Н.Г.,

при секретарі - Авраменко Г. С.,

за участю:

представника позивача - Ш ишова А.Л., довіреність № 03-03 в ід 13.01.10

представника відповідача - ОСОБА_2, довіреність б/н в ід 07.05.10

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Сева стополі адміністративну спр аву за позовом Севастопольс ького міського відділення Фо нду соціального захисту інва лідів

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Квадрант"

про стягнення заборговано сті

Суть спору:

Севастопольське міське ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів звернул ось до суду з адміністративн им позовом до Товариства з об меженою відповідальністю «К вадрант» про стягнення адм іністративно-господарських санкцій за недотримання н ормативу робочих місць по кількості працюючих інв алідів за 2009 рік у розмірі 13880, 00 грн. та пені за порушен ня терміну сплати адміні стративно-господарських сан кцій у розмірі 58,24 грн.

Позовні вимоги обгрунт овані тим, що відповідачем по рушені вимоги ст. 19 Закону Ук раїни від 21.03.1991 № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні»(далі- Закон № 875-XII), згідно якої для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, я кі використовують найману пр ацю, установлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньо облікової чисельності штатн их працівників облікового ск ладу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідач зобов`язаний б ув у 2009 році працевлаштувати 1 і нваліда, однак фактично не бу ло працевлаштовано жодного і нваліда. Отже, розмір адмініс тративно-господарських санк цій за недотримання нормат иву робочих місць по кіль кості працюючих інвалідів за 2009 рік складає 13880,00 грн., розмі р пені за порушення терміну с плати адміністративно-гос подарських санкцій складає 58,24 грн.

Ухвалою суду від 29.04.10 було від крито провадження у справі.

Ухвалою суду від 29.04.10 було зак інчено підготовче проваджен ня та справа призначена до су дового розгляду на 17.05.10.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вим оги зменшив, просить стягнут и з відповідача заборгованіс ть з адміністративно-господа рських санкцій у розмірі 13538,56 г рн. та пені за порушення терм іну сплати адміністративн о-господарських санкцій у розмірі 56,56 грн., у зв'язку з пров еденою 02.06.10 перевіркою відпові дача.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнала, підтримал а заперечення на позов, які бу ли надано через канцелярію с уду (вхід. № 2811 від 14.05.10). Вважає, що оскільки відповідачем було вжито усі заходи для працевл аштування інвалідів у 2009 році , то він не повинен сплач увати адміністративно-гос подарські санкції у та пеню за недотримання нормативу робочих місць по кількос ті працюючих інвалідів за 2009 рік. Просить у задоволе ні позову відмовити та стягн ути з державного бюджету Укр аїни на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Квадрант» витрати на право ву допомогу у розмірі 997,50 грн.

Заслухавши поясненн я представників сторін, розг лянувши матеріали справи, до слідивши надані докази, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закон у № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» для підприємств, устан ов, організацій, у тому числі п ідприємств, організацій гром адських організацій інвалід ів, фізичних осіб, які викорис товують найману працю, устан овлюється норматив робочих м ісць для працевлаштування ін валідів у розмірі чотирьох в ідсотків середньооблікової чисельності штатних працівн иків облікового складу за рі к, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Закону № 875-XII пі дприємства, установи, органі зації, у тому числі підприємс тва, організації громадських організацій інвалідів, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, самостійно р озраховують кількість робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів відповідно до но рмативу, встановленого части ною першою цієї статті, і забе зпечують працевлаштування і нвалідів. При розрахунках кі лькість робочих місць округл юється до цілого значення.

Як вбачається із Звіту відп овідача про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2009 рік середньооблікова кі лькість штатних працівникі в особового складу у Товарис тві з обмеженою відповідальн ість «Квадрант» складала 10 ч оловік (а.с. 5). Отже, на підприєм стві у 2009 році повинно було пра цювати 1 інвалід, але фактично не було працевлаштовано жод ного інваліда.

Згідно з ч. 1 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 3-ПН "Звіт про наявність вака нсій", затвердженої наказом М іністерства праці та соціаль ної політики України від 19.12.05 № 420, зареєстрованої в Міністер стві юстиції України 2112.05 за № 153 4/11814 (далі- Інструкція). підприєм ства, установи й організації , їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми вл асності та господарювання по винні за наявності вакансій у повному обсязі подавати ін формацію про наявність вільн их робочих місць (вакансій) це нтрам зайнятості за місцем ї х реєстрації як платника стр ахових внесків.

На виконання вимог Інструк ції відповідач подавав до Се вастопольського міського це нтру зайнятості Звіти про на явність вакансій станом на 14.0 1.09 (а.с. 26), 11.02.09 (а.с. 27), 19.03.09 (а.с. 28), 01.04.09 (а.с. 29), 06.05.09 (а.с. 30), 19.06.09 (а.с. 31), 01.07.09 (а.с. 32), 12.08.09 (а .с. 33), 15.09.09 (а.с. 34), 07.10.09 (а.с. 35), 03.11.09 (а.с. 36), 11.12.09 ( а.с. 37).

Згідно з ч. 2 ст. 19 Закону Украї ни від 01.03.1991 № 803-XII «Про зайнятіст ь населення» державна служба зайнятості має право направ ляти для працевлаштування на підприємства, в установи і ор ганізації всіх форм власност і при наявності там вільних р обочих місць (вакантних поса д) громадян, які звертаються д о служби зайнятості, відпові дно до рівня їх освіти і профе сійної підготовки, а інвалід ів, крім того, - відповідно до р екомендацій МСЕК, наявних у н их кваліфікації і знань та з у рахуванням їх побажань.

Допомогу у підбору інвалід ів для їх працевлаштування м ає право здійснювати також ц ентр зайнятості.

Як вбачається з листа Севас топольського міського центр а зайнятості від 03.06.10 вх. № 3332 протягом 2009 року Севаст опольський міський центр зай нятості не направляв інвалід ів до ТОВ «Квадрант», у зв' яз ку з відсутністю фахівців по відповідним вакансіям.

Відповідно до ч. 3 ст. 19 Закону № 875-XII підприємства, установи, о рганізації, у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну.

Однак, відповідно до ч. 1 ст. 18 З акону № 875-XII забезпечення прав інвалідів на працевлаштуван ня та оплачувану роботу, в том у числі з умовою про виконанн я роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього з вернення до підприємств, уст анов, організацій чи до держа вної служби зайнятості.

Отже, стаття 18 Закону № 875-XII не в становлює правил, за якими пі дприємство було б зобов' яза но самостійно здійснювати по шук інвалідів для їх працевл аштування на своєму підприєм стві.

Таким чином, аналіз положен ь Закону України від 21.03.1991 № 875-XII дає підстави зробити висново к про те, що обов'язок підприєм ства щодо створення робочих місць для інвалідів не супро воджується його обов' язком підбирати і працевлаштовув ати інвалідів на створені ро бочі місця.

Враховуючи наведене, сам фа кт відсутності у ТОВ «Квадра нт» працевлаштованих інвалі дів не являється порушенням відповідачем діючого законо давства, оскільки Т ОВ «Квадрант» виконало усі п ередбачені законодавством дії для працевлаштування ін валідів.

Частиною 10 статті 19 Закону № 875-XII передбачено, що керівники підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, у разі незабез печення виконання нормативі в робочих місць для працевла штування інвалідів, неподанн я Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів несуть відповідальніст ь у встановленому законом по рядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Представник позивача не на дав суду доказів того, що Това риством з обмеженою відповід альністю «Квадрант» не виді лені та не створені робочі мі сця для працевлаштування інв алідів, або доказів про факти відмови у працевлаштуванні з боку відповідача за зверн енням інваліда до нього чи за направленням державної служ би зайнятості.

Згідно зі статтями 216-218 Госпо дарського кодексу України, у часники господарських відно син несуть господарсько-прав ову відповідальність за прав опорушення у сфері господарю вання шляхом застосування до правопорушників господарсь ких санкцій на підставах і в п орядку, передбачених цим Код ексом, іншими законами та дог овором.

Застосування господарськи х санкцій повинно гарантуват и захист прав і законних інте ресів громадян, організацій та держави, в тому числі відшк одування збитків учасникам г осподарських відносин, завда них внаслідок правопорушенн я, та забезпечувати правопор ядок у сфері господарювання.

До суб'єктів господарюванн я за порушення ними правил зд ійснення господарської діял ьності застосовуються адмін істративно-господарські сан кції.

Господарські санкції заст осовуються у встановленому з аконом порядку за ініціативо ю учасників господарських ві дносин, а адміністративно-го сподарські санкції - уповнов аженими органами державної в лади або органами місцевого самоврядування.

Підставою господарсько-пр авової відповідальності уча сника господарських відноси н є вчинене ним правопорушен ня у сфері господарювання.

Учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення.

Як вбачається з матеріалів справи та пояснень представ ника відповідача, підприємст во виконало усі заходи, перед бачені діючим законодавство м з метою уникнення господар ського правопорушення.

Крім того, згідно зі статтею 238 Господарського кодексу Укр аїни за порушення встановлен их законодавчими актами прав ил здійснення господарської діяльності до суб'єктів госп одарювання можуть бути засто совані уповноваженими орган ами державної влади або орга нами місцевого самоврядуван ня адміністративно-господар ські санкції, тобто заходи ор ганізаційно-правового або ма йнового характеру, спрямован і на припинення правопорушен ня суб'єкта господарювання т а ліквідацію його наслідків.

Статтею 241 Господарського кодексу України встано влено, що адміністративно-г осподарський штраф - це грошо ва сума, що сплачується суб'єк том господарювання до відпов ідного бюджету у разі поруше ння ним встановлених правил здійснення господарської ді яльності.

Представник позивача у суд овому засіданні не довів, що відповідачем були порушені встановлені правила здійсне ння господарської діяльност і.

Оскільки відповідачем бул о вжито усі заходи, які були с прямовані на працевлаштуван ня інвалідів, Севастопольськ е міське відділення Фонду со ціального захисту інвалідів не має правових підстав накл адати адміністративно-госпо дарські санкції та пеню за не виконання нормативу робочих місць по працевлаштуванню і нвалідів.

За таких обставин, суд дійшо в висновку, що позовні вимоги Севастопольського міського відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів до Това риства з обмеженою відповіда льністю «Квадрант» про стя гнення адміністративно-гос подарських санкцій за недо тримання нормативу робочих місць по кількості пра цюючих інвалідів за 2009 рік у розмірі 13482,00 грн. та пені за пору шення терміну сплати адмініс тративно- господарських са нкцій у розмірі 56,56 грн. задово ленню не підлягають.

Згідно з ч. 1 ст. 94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни встановлено, якщо суд ове рішення ухвалене на кори сть сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд при суджує всі здійснені нею док ументально підтверджені суд ові витрати з Державного бюд жету України (або відповідно го місцевого бюджету, якщо ін шою стороною був орган місце вого самоврядування, його по садова чи службова особа).

Відповідно положень ст. 87 Ко дексу адміністративного суд очинства України до судових витрат належать витрати на п равову допомогу.

Як свідчать матеріали спра ви між відповідачем та прива тним підприємством «Юридичн а фірма «Семенова і Партн ери» було укладено договір № 05/05/01-2010-У від 05.05.10 на надан ня юридичних послуг. Згідно з актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) приватним пі дприємством «Юридична фірма «Семенова і Партнери» бу ли проведені роботи на загал ьну суму 665,00 грн. Згідно з звіто м про виконання робіт станом на 15.06.10 приватне підприємство «Юридична фірма «Семенова і Партнери» надала юридичн і послуги на суму 997,50 грн., що під тверджується платіжними дор ученнями № 67 від 06.05.10, № 68 в ід 25.05.10 та № 94 від 15.06.10.

Частиною 1 статі 90 Кодексу ад міністративного судочинств а України встановлено, що вит рати, пов'язані з оплатою допо моги адвоката або іншого фах івця в галузі права, які надаю ть правову допомогу за догов ором, несуть сторони, крім вип адків надання безоплатної пр авової допомоги, передбачени х законом.

Відповідно ч. 3 ст. 90 Кодексу а дміністративного судочинст ва України граничний розмір компенсації витрат на правов у допомогу встановлюється за коном.

Згідно з положеннями Поста нови Кабінету Міністрів Укра їни від 27.04.06 № 590 «Про граничні р озміри компенсації витрат, п ов'язаних з розглядом цивіль них та адміністративних спра в, і порядок їх компенсації за рахунок держави» витрати, по в'язані з правовою допомогою стороні, на користь якої ухва лено судове рішення і яка не є суб'єктом владних повноваже нь якщо компенсація відповід но до закону сплачується за р ахунок держави не перевищує суму, що обчислюється виходя чи з того, що особі, яка надає п равову допомогу, виплачуєтьс я 5 відсотків розміру мінімал ьної заробітної плати за пов ний робочий день особи, яка на давала правову допомогу при ватне підприємство «Юридичн а фірма «Семенова і Партн ери»

Як вбачається з звіту про ви конання робіт приватним підп риємством «Юридична фірма « Семенова і Партнери» фак тично було відпрацьовано 8 го дин, що є повним робочим днем. (а.с.72).

Законом Украйни від 13.05.10 " 2254-VІ «Про Державний бюджет Україн и на 2010 рік» установлена мінім альна заробітна плата з 01.04.10 у р озмірі 884,00 грн.

За таких обставин, суд дійшо в висновку, що витрати на прав ову допомогу підлягають стя гненню з державного бюджету України на користь Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Квадрант» у розмірі 44,20 грн . (884,00 грн. х 5/100).

Відповідно до ч. 4 ст. 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України у судовому засі данні проголошені тільки вст упна та резолютивна частини постанови.

Постанова складена та підп исана в порядку частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни 21.06.10 о 17-00 годин.

На підставі наведеного, кер уючись ст. ст. 87, 90, 94, 122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністрат ивного позову відмовити.

Стягнути з державного бюдж ету України (Ленінський райо н м. Севастополя, код ЄДРПОУ 24035 598, МФО 824509, р/р 31113095700007) на користь Тов ариства з обмеженою від повідальністю «Квадрант»(99008, м. Севастополь, вул. Пожарова, 28-а, ЄДРПОУ 25149128, р/р 260 080216601 в СФ АТ «Банк «Фінанси та К редит», МФО 384812) витрати на прав ову допомогу у розмірі 44 грн. 20 коп. (сорок чотири грн. 20 коп.).

Постанова може бути оска ржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляц ійного адміністративного с уду через суд першої інстанц ії шляхом подачі в 10-денний ст рок з дня складення постанов и в повному обсязі заяви про а пеляційне оскарження і подан ням після цього протягом 20 дні в апеляційної скарги, з подач ею її копії до апеляційної ін станції або в порядку частин и 5 статті 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо таку з аяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана в строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року.

Суддя Н.Г. Плієва

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення16.06.2010
Оприлюднено07.08.2010
Номер документу10276652
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1310/10/2770

Ухвала від 28.09.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Постанова від 16.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Плієва Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні