1Справа № 335/83/21 1-кс/335/35/2022
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 січня 2022 року м. Запоріжжя
Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , представника ТОВ „ ІНФОРМАЦІЯ_1 адвоката ОСОБА_5 , розглянувши клопотання старшої слідчої в ОВС слідчого управління ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_4 , погоджене з прокурором відділу Запорізької обласної прокуратури ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів та матеріали досудового розслідування, поданого в кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудового розслідування за № №12020080000000004 від 11.01.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Старша слідча в ОВС слідчого управління ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_4 , за погодженням з прокурором, звернулася до суду з клопотанням про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів по кримінальному провадженню внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12020080000000004 від 11.01.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.
В обґрунтування клопотання слідча зазначила, що слідчим управлінням ГУНП в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12020080000000004 від 11.01.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України за наступних обставин.
Досудовим слідством встановлено, що у 2017-2018 роках службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » зловживаючи службовим становищем, тобто умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для себе та інших фізичних та юридичних осіб, використовуючи службове становище, порушуючи покладені на підприємство спеціальні обов`язки забезпечувати загальносуспільні інтереси у процесі функціонування ринку природного газу, а саме п. 14 "Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу" затверджених постановами Кабінету Міністрів України № 758 від 01.10.2015 та № 187 від 22.03.2017, в протиправний спосіб реалізували придбаний за пільговою ціною природний газ за комерційною ціною, чим нанесли шкоду економічним інтересам державі.
Зокрема, відповідно "Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу" затверджених постановами Кабінету Міністрів України № 758 від 01.10.2015 та № 187 від 22.03.2017 (далі "Положення") на ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " покладено спеціальні обов`язки щодо постачання природного газу побутовим споживачам та релігійним організаціям за фіксованою Урядом України ціною.
Відповідно п. 6 "Положення" ПАТ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " зобов`язано щомісячно здійснювати продаж природного газу власного видобутку НАК " ІНФОРМАЦІЯ_3 " для формування останньою ресурсу природного газу для побутових споживачів та релігійним організаціям, за ціною, визначеною п. 7 "Положення" 4849 грн. за 1000 куб. м без ПДВ (в період опалювального сезону 2017/2018 ).
При цьому, п. 6 "Положення" визначено, що зазначений ресурс НАК " ІНФОРМАЦІЯ_3 " може використовувати виключно для потреб побутових споживачів та релігійних організацій.
Підпунктом 3 п. 3, п. 10, п. 11 "Положення" визначено, що НАК " ІНФОРМАЦІЯ_3 " зобов`язаний продавати природний газ постачальникам природного газу із спеціальними обов`язками для потреб побутових споживачів та релігійних організацій за фіксованою Урядом України ціною, визначеною п. 13 "Положення" 4942 грн. за 1000 куб. м без ПДВ (в період опалювального сезону 2017/2018 ).
В свою чергу, п. 14 "Положення" визначено, що постачальники газу із спеціальними обов`язками зобов`язані постачати такий природний газ виключно для потреб побутових споживачів та релігійних організацій за ціною, в якій торгівельна надбавка (націнка) постачальника не може перевищувати 2,5 % ціни, визначеною п. 13 "Положення".
Аналіз наявних даних вказує, що ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", керуючись вимогами "Положення" у період з 01.01.2017 по 31.12.2017 придбало у НАК " ІНФОРМАЦІЯ_3 " 595, 673 млн. куб. м природного газу для побутових споживачів та релігійних організацій на суму 2567 328 тис. грн. без ПДВ (4942 грн. без ПДВ за 1000 куб. м).
Водночас, ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " у вказаний період, з урахуванням вартості транспортування магістральними газопроводами, регіональними газовими мережами (540,6 грн. за 1000 куб. м) та цінової надбавки за реалізацію блакитного палива (не більше 2,5%), реалізувало побутовим споживачам лише 433,205 млн. куб. м природного газу за гранично фіксованою 6879 грн. (з ПДВ) за 1000 м куб., на загальну суму понад 4 394 291 тис. грн. та 0,25 млн. куб. м релігійним організаціям на суму 820,7 тис грн., тобто загалом 433,205 млн. куб. м на суму 3 333 014 тис. грн.
За наявними даними, решту природного газу придбаного за пільговою вартістю, а саме 43,224 млн. куб. м, ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " у порушення вимог "Положення" в період з 01.01.2017 по 31.12.2017 реалізували споживачам Запорізької області за комерційною ціною в середньому 9600 грн. (з ПДВ) за 1000 м куб., на загальну суму понад 584 000 тис. грн.
Отже, наявні дані дають підстави вважати, що службові особи ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " зловживаючи службовим становищем та порушуючи покладені на ТОВ спеціальні обов`язки забезпечувати загальносуспільні інтереси у процесі функціонування ринку природного газу, а саме п. 14 "Положення", в протиправний спосіб реалізували придбаний за пільговою ціною природний газ за комерційною ціною, завдавши шкоду інтересам держави в особі НАК " ІНФОРМАЦІЯ_3 ", ПАТ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " та ПАТ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " на суму приблизно 500 тис. грн. (різниця вартості 43,224 млн. м куб. газу для населення та реалізованої за комерційною ціною).
В тому числі, до матеріалів вищевказаного кримінального провадження приєднано звернення народного депутата України ОСОБА_6 , який у своєму зверненні викладає обставини протиправних дій ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які штучно збільшують часи витоку газу та діаметрів пошкоджених труб, які мали місце на території Запорізької області внаслідок стихійного лиха у вересні 2014, що призвело до списання на аварійні витрати природного газу в особливо великих розмірах та інші факти завдання збитків службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Так, в ході досудового розслідування спеціалістами сектору боротьби відмивання доходів одержаних злочинним шляхом ІНФОРМАЦІЯ_5 , відповідно до постанови слідчого про залучення їх як спеціалістів здійснено заходи щодо проведення аналітичного дослідження фінансової діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за період часу з 01.01.2017 до 31.12.2018, на предмет можливого порушення податкового та іншого законодавства та з метою попередження фактів легалізації доходів отриманих злочинним шляхом. За результатами проведено аналізу встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у період часу з 01.04.2017 по 30.06.2019 в порушення п. 14 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу» від 22.03.2017 № 187, частину природного газу за пільговою ціною ( 4942 гривень за 1000 куб м (без урахування ПДВ) у НАК « ІНФОРМАЦІЯ_3 ». У кількості 54305, 76 тис.м3 на загальну вартість 322054, 88 тис. грн., ймовірно використало у господарській діяльності шляхом реалізації іншим споживачам (крім побутових споживачів та релігійних організацій) за комерційними цінами.
В тому числі, в ході досудового розслідування залучено спеціалістів ІНФОРМАЦІЯ_6 для проведення перевірки, яка проводиться правоохоронними органами та аналізу за фактом того, що у 2017-2018 роках службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » зловживаючи службовим становищем, умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для себе та інших фізичних та юридичних осіб, використовуючи службове становище, порушуючи покладені на підприємство спеціальні обов`язки забезпечувати загальносуспільні інтереси у процесі функціонування ринку природного газу, а саме п. 14 "Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу" затверджених постановами Кабінету Міністрів України № 758 від 01.10.2015 та № 187 від 22.03.2017, в протиправний спосіб реалізували придбаний за пільговою ціною природний газ за комерційною ціною, чим нанесли шкоду економічним інтересам державі.
На даний час для проведення перевірки ІНФОРМАЦІЯ_6 необхідним є надання спеціалістам додаткових документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », про що передостанніми надано відповідний лист, в якому зазначено про необхідність надання додаткових документів.
Так, для отримання документів необхідних для проведення перевірки ІНФОРМАЦІЯ_6 , в ході досудового розслідування слідчим на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » було направлено запити (29.10.2021, 23.11.2021) для отримання документів щодо співпраці з НАК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та документів щодо покладених на останніх спеціальних обов`язків забезпечувати загальносуспільні інтереси у процесі функціонування ринку природного газу, а саме п. 14 "Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу" затверджених постановами Кабінету Міністрів України № 758 від 01.10.2015 та № 187 від 22.03.2017.
В отриманій відповіді зазначено про те, що слідчим не конкретизовано назви документів, які необхідно надати, хоча в запиті вказано конкретні документи щодо ведення фінансово-господарської діяльності товариства, так як відповідний перелік документів надали спеціалісти, що проводять перевірку, в тому числі зазначено, що слідчий повинен надати постанову, якою прийняти процесуальне рішення про витребування документів.
Слідча, посилаючись на те, що на даний час в ході досудового розслідування, виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » для проведення їх дослідження відповідними спеціалістами для з`ясування питань щодо яких проводиться досудове розслідування для їх підтвердження або спростування, так як іншим чином проведення перевірки, без дослідження необхідних документів не можливо провести повне, об`єктивне, всебічне досудове розслідування, встановлення події кримінального правопорушення, встановлення винних осіб, встановлення фактів перерахування грошових коштів за постачання природного газу, подальшого їх зняття та використання за призначеннями, просить клопотання задовольнити, надати тимчасовий доступ до документів які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 », яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , з правом їх вилучення, за період часу з 01.01.2017 до 31.12.2018.
В судовому засіданні прокурор та слідча клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів підтримали з підстав викладених в ньому, просили його задовольнити.
Представник ТОВ „ ІНФОРМАЦІЯ_1 заперечував проти задоволення клопотання слідчого, посилаючись на не відповідність клопотання вимогам ст. 163 КПК України.
Перевіривши наданні матеріали клопотання та дослідивши надані докази, з врахування позиції учасників кримінального провадження, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Виходячи з вимог п. 5 ч. 2 ст. 131 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів є одним з видів забезпечення кримінального провадження.
Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до частини 1 статті 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити виїмку).
За нормою частини шостої статті 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів. Доступ особи до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюється в порядку, визначеному законом. Доступ до речей і документів, що містять відомості, які становлять державну таємницю, не може надаватися особі, що не має до неї допуску відповідно до вимог закону.
Зазначені органом досудового розслідування обставини вказують, що тимчасовий доступ до документів надасть органу досудового розслідування можливість встановити фактичні обставини вчинення ймовірного злочину, які можуть мати доказове значення під час судового розгляду, при цьому підтвердження обставин, які передбачається довести за допомогою цих документів в інший спосіб є неможливим.
Проаналізувавши доводи клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов висновку, що документи, зазначені у клопотанні, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можуть бути використані як доказ, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, неможливо, а тому наявні підстави для надання тимчасового доступу до цих документів, з можливістю вилучення завірених належним чином копій необхідних документів.
Керуючись ст.ст. 40, 131, 132, 159-164 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання старшої слідчої в ОВС слідчого управління ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_4 , погоджене з прокурором відділу Запорізької обласної прокуратури ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів та матеріали досудового розслідування, поданого в кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудового розслідування за № №12020080000000004 від 11.01.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України задовольнити.
Надати старшій слідчій в ОВС слідчого управління ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_4 , дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 », яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , за період часу з 01.01.2017 до 31.12.2018, а саме:
1. договорів на придбання природного газу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у НАК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » для цілей, які не підлягають під дію "Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу" затверджених постановами Кабінету Міністрів України № 758 від 01.10.2015 та № 187 від 22.03.2017;
- зведених облікових регістрів бухгалтерського обліку за синтетичним рахунком «Товари», а саме: руху придбаного природного газу у НАК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » помісячно, в аналітиці договорів постачання;
- зведених облікових регістрів бухгалтерського обліку за синтетичним рахунком «собівартість реалізації» руху реалізованого природного газу помісячно в аналітиці договорів постачання;
- зведених облікових регістрів бухгалтерського обліку за синтетичним рахунком «Розрахунки з покупцями та замовниками» природного газу помісячно в аналітиці договорів постачання та первинних бухгалтерських документів про відпуск природного газу споживачам.
2. документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » щодо виконання спеціальних обов`язків забезпечувати загальносуспільні інтереси у процесі функціонування ринку природного газу, а саме п. 14 "Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу" затверджених постановами Кабінету Міністрів України № 758 від 01.10.2015 та № 187 від 22.03.2017, та співпраці з НАК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 , та подання звітності щодо використаного закупленого в останніх природного газу, за період часу з 01.01.2017 до 31.12.2018, а саме:
ціну на природний газ для різних категорій споживачів;
договори купівлі-продажу природного газу,
акти приймання-передачі природного газу,
акти взаєморозрахунків та інших наявних документів щодо взаємовідносин з вказаним товариством, з приводу купівлі-продажу природного газу;
місячні, річні баланси надходження та розподілу природного газу;
розрахунки обсягів надходження та розподілу природного газу;
плановий розподіл обсягів постачання газу;
коригування місячного планового розподілу обсягу постачання природного газу;
заяву на коригування місячного планового розподілу обсягу постачання природного газу за окремим споживачем (споживачами);
документи, що підтверджують наявність у газопостачального підприємства додаткових ресурсів природного газу;
заяву на коригування місячного планового розподілу обсягу постачання природного газу за окремим споживачем (окремими споживачами) з відповідним обґрунтуванням;
інформацію (звіти/акти тощо) щодо фактичної реалізації у звітному місяці природного газу споживачам у розрізі категорій споживачів (промисловість, населення, бюджетні установи та організації, підприємства комунальної теплоенергетики), газотранспортних, газорозподільних та газодобувних підприємств;
реєстри реалізації газу споживачам;
зведені реєстри реалізації протягом звітного місяця природного газу населенню, релігійним організаціям, бюджетним установам та організаціям, теплогенеруючим підприємствам на вироблення теплової енергії для населення, на виробничо-технологічні витрати та нормативні втрати тощо;
первинні документи, які слугують для формування звітності (баланси, звіти, форми тощо), які подаються до НКРЕКП щодо покладених на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » спеціальних обов`язків забезпечувати загальносуспільні інтереси у процесі функціонування ринку природного газу, а саме п. 14 "Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу" затверджених постановами Кабінету Міністрів України № 758 від 01.10.2015 та № 187 від 22.03.2017;
первинні документи щодо подачі звітності до НКРЕКП щодо закупівлі та витрат природного газу та інших дій: Форма № 6а-НКРЕКП-газ-моніторинг (річна), Форма № 7-НКРЕКП-газ-моніторинг (рік зберігання), Додаток до форми № 7-НКРЕКП-газ-моніторинг (рік зберігання), Форма № 8а НКРЕКП-газ-моніторинг (річна), Додаток 1 до форми № 8а НКРЕКП-газ-моніторинг (річна), Додаток 2 до форми № 8а НКРЕКП-газ- моніторинг (річна);
прогнозний річний баланс надходження та розподілу природного газу;
прогнозні показники видобутку та реалізації природного газу;
плановий (розрахунковий) баланс надходження та розподілу природного газу, з можливістю вилучення завірених належним чином копій необхідних документів.
Визначити строк дії ухвали протягом шістдесяти днів з дня її постановлення слідчим суддею.
Умисне невиконання ухвали суду тягне за собою кримінальну відповідальність, передбачену ст. 382 КК України.
Ухвала є остаточною і оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2022 |
Оприлюднено | 20.05.2024 |
Номер документу | 102948473 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Геєць Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні