Вирок
від 01.02.2022 по справі 161/6973/20
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/6973/20

Провадження № 1-кп/161/36/22

ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 лютого 2022 року м. Луцьк

Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі:

головуючого - судді ОСОБА_1

при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019030000000763 від 18 жовтня 2019 року про обвинувачення ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с.Семенівка, Любарського району, Житомирської області, жителя АДРЕСА_1 , громадянина України, українця, з вищоюосвітою,одруженого,працює напосаді провідного інженера відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту Служби місцевих автомобільних доріг у Волинській області, не судимого,

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженця та жителя АДРЕСА_2 , громадянина України, українця, з професійно-технічною освітою, одруженого, на утриманні перебуває двоє неповнолітніх дітей син ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , донька ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , працює на посаді інженера другої категорії відділу капітального будівництва та експлуатаційного утримання Служби автомобільних доріг Волинської області, не судимого,

у вчиненні кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч. 5 ст. 27, ч.4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України,

за участю прокурора ОСОБА_7 ,

представника потерпілого ОСОБА_8 ,

обвинувачених ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,

захисників ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_3 та ОСОБА_4 обвинувачується в тому, що вони відповідно до наказів директора департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації ОСОБА_11 № 42-ОС та №50-ОС від 27 вересня 2018 року призначені відповідно на посади провідного інженера відділу технічного нагляду за будівництвом об`єктів управління капітального будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації та провідного інспектора відділу технічного нагляду за будівництвом об`єктів управління капітального будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації.

Відповідно до розділу "Загальні положення" посадових інструкції провідного інженера відділу технічного нагляду за будівництвом об`єктів управління капітального будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації та провідного інспектора відділу технічного нагляду за будівництвом об`єктів управління капітального будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації, затверджених 30 липня 2018 року директором департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації ОСОБА_11 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, розпорядженнями голови облдержадміністрації, Положенням про департамент та цими посадовими інструкціями.

Поряд з цим, відповідно до розділу "Загальні положення" вказаної посадової інструкції, ОСОБА_3 повинен знати законодавство України з організації та здійснення будівництва, зокрема, закони, постанови, розпорядження, накази та інші документи щодо виконання будівельних робіт у відповідній галузі; будівельні норми; правила та стандарти; порядок проведення технічного нагляду, прийняття в експлуатацію об`єктів будівництва; правила, послідовність, технічні умови виконання будівельних робіт; вимоги до встановлення інженерного устаткування на об`єктах будівництва; вимоги до якості виконання робіт.

Відповідно до розділу "Завдання та обов`язки" посадової інструкції, ОСОБА_3 здійснює технічний нагляд кожного етапу будівництва; проводить перевірку відповідності виконаних будівельних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта проектним рішенням, вимогам національних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельних робіт проектній документації; веде облік обсягів виконаних та прийнятих будівельних робіт, а також робіт, виконаних з недоліками; проводить огляд та оцінку результатів робіт, у тому числі, прихованих і конструктивних елементів; здійснює нагляд за комплектністю та правильністю ведення встановленої виконавчої, технічної документації, перевіряє правильність та своєчасність її складання.

Відповідно до розділу "Права" вказаної посадової інструкції, ОСОБА_3 має право в межах чинного законодавства реагувати на виявлення фактів виконання дорожніх робіт, що виконуються з порушенням діючих норм, стандартів та відомчих інструкцій.

Крім того, згідно з положеннями розділу "Відповідальність" посадової інструкції, ОСОБА_3 несе відповідальність за правопорушення, здійснені в процесі виконання своєї діяльності, - в межах визначених чинним адміністративним, кримінальним і цивільним законодавством України.

Таким чином, ОСОБА_3 , являючись особою, яка постійно здійснює функції представника органу державної влади Волинської обласної державної адміністрації, виконуючи покладені на нього функції за спеціальним повноваженням, наданим Департаментом інфраструктури та туризму Волинської обласної державної адміністрації; наділений організаційно-розпорядчими обов`язками щодо керування окремою ділянкою роботи здійснення технічного нагляду кожного етапу будівництва по закріплених за ним об`єктах будівництва, та адміністративно - господарськими функціями щодо проведення перевірки та контролю за відповідністю обсягів та якості виконаних будівельних робіт проектній документації, є службовою особою.

Одночасно із цим, відповідно до розділу "Загальні положення" вказаної посадової інструкції, ОСОБА_4 повинен знати законодавство України з організації та здійснення будівництва, зокрема, закони, постанови, розпорядження, накази та інші документи щодо виконання будівельних робіт у відповідній галузі; будівельні норми; правила та стандарти; порядок проведення технічного нагляду, прийняття в експлуатацію об`єктів будівництва; правила, послідовність, технічні умови виконання будівельних робіт; вимоги до встановлення інженерного устаткування на об`єктах будівництва; вимоги до якості виконання робіт.

Відповідно до розділу "Завдання та обов`язки" вказаної посадової інструкції, ОСОБА_4 приймає участь у роботі групи з здійснення технічного нагляду будівництва; проводить перевірку наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта; відповідності виконаних будівельних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта проектним рішенням, вимогам національних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельних робіт проектній документації; веде облік обсягів виконаних та прийнятих будівельних робіт, а також робіт, виконаних з недоліками; проводить огляд та оцінку результатів робіт, у тому числі прихованих і конструктивних елементів; здійснює нагляд за комплектністю та правильністю ведення встановленої виконавчої, технічної документації, перевіряє правильність та своєчасність її складання.

Відповідно до розділу "Права" вказаної посадової інструкції, ОСОБА_4 має право проводити перевірки дорожніх господарств в частині виконання ними вимог нормативних документів, по питаннях, що входять в компетенцію, вимагати відповідні матеріали, усні і письмові пояснення, давати посадовим особам обов`язкові для виконання приписи про усунення виявлених недоліків; в межах чинного законодавства реагувати на виявлення фактів виконання дорожніх робіт, що виконуються з порушенням діючих норм, стандартів та відомчих інструкцій.

Крім того, згідно з положеннями розділу "Відповідальність" посадової інструкції, ОСОБА_4 несе відповідальність за правопорушення, здійснені в процесі виконання своєї діяльності, - в межах визначених чинним адміністративним, кримінальним і цивільним законодавством України.

Таким чином, ОСОБА_4 , являючись особою, яка постійно здійснює функції представника органу державної влади Волинської обласної державної адміністрації; наділений організаційно-розпорядчими обов`язками щодо керування окремою ділянкою роботи здійснення технічного нагляду кожного етапу будівництва по закріплених за ним об`єктах будівництва, та адміністративно - господарськими функціями щодо проведення перевірки та контролю за відповідністю обсягів та якості виконаних будівельних робіт проектній документації, є службовою особою.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 27 вересня 2018 року між Департаментом інфраструктури та туризму Волинської обласної державної адміністрації (Замовник) та ТОВ "АМіЛа", код ЄДРПОУ 25090493, (Підрядник), укладено договір про закупівлю робіт №44-АМ/18, відповідно до умов якого Підрядник зобов`язувався виконати роботи з капітального ремонту автомобільної дороги місцевого значення "О 031590 /Р-15/ - Задиби Клюськ- /Т-03-09/ км 1+000 км 12 + 400 (окремими ділянками)" Турійського району Волинської області, за рахунок бюджетних коштів, відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації. Вартість робіт за договором складала 14018775 грн. 60 коп. (з ПДВ).

Відповідно до пункту 11.2 розділу 11 "Контроль та якість робіт, матеріалів, устаткування" вказаного договору, замовник контролює відповідність робіт, матеріалів, устаткування проектним рішенням, вимогам будівельних та виробничих норм і правил, стандартам, технічним умовам, іншим нормативним документам.

Відповідно до пункту 12.4 розділу 12 "Порядок фінансування та здійснення розрахунків за виконані роботи" вказаного договору, розрахунки за виконані роботи здійснюються Замовником щомісячно на підставі документів, визначених пунктом 12.5 підписаних уповноваженими представниками Сторін в межах забезпечення технологічного циклу виконання робіт.

Відповідно до пункту 12.5 розділу 12 "Порядок фінансування та здійснення розрахунків за виконані роботи" вказаного договору, підставою для здійснення розрахунків є підписані Сторонами Акт прийняття виконаних підрядних робіт (ф. КБ-2в) та довідка про вартість виконаних підрядних робіт (ф.КБ-3), які складаються Підрядником і подаються для підписання Замовнику до 01 числа місяця, наступного за звітним. Розрахунок проводиться протягом 10 робочих днів з дати підписання відповідних документів Сторонами.

Відповідно до пункту 12.7 розділу 12 "Порядок фінансування та здійснення розрахунків за виконані роботи" вказаного договору, Замовник за участю Підрядника має право відкоригувати вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, у випадках: необґрунтованості в поточних документах обсягів робіт, невідповідності їх проектній документації, будівельним нормам і правилам, неправильного застосування цін і розцінок; виявлення будь-яких помилок, упущень, які стосуються раніше підписаних документів.

Відповідно до наказу директора Департаменту інфраструктури та туризму Волинської обласної державної адміністрації ОСОБА_12 № 118 від 22 серпня 2018 року повноваження щодо перевірки достовірності обсягів та якості виконаних робіт за вищевказаним об`єктом покладено на провідного інженера відділу технічного нагляду за будівництвом об`єктів управління капітального будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної ОСОБА_3 .

Здійснення технічного нагляду за станом та якістю робіт, які мали виконуватися в межах вищевказаного договору, було покладено на провідного інженера відділу технічного нагляду за будівництвом об`єктів управління капітального будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної ОСОБА_3 та провідного інспектора вказаного відділу ОСОБА_4 .

У подальшому, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, в ході виконання договору, у службових осіб ТОВ "АМіЛа" виник корисливий умисел на незаконне заволодіння чужим майном бюджетними коштами, передбаченими для оплати робіт, шляхом внесення до актів форми КБ-2в відомостей про роботи, які фактично не мали виконуватися, а саме, влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження.

Усвідомлюючи, що Управлінням Державної казначейської служби у Волинській області здійснюється оплата по акту виконаних робіт форми КБ-2в та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3 лише після підписання останніх уповноваженою службовою особою Замовника, достовірно знаючи про те, що провідному інженеру відділу технічного нагляду за будівництвом об`єктів управління капітального будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації ОСОБА_3 та провідному інспектору вказаного відділу ОСОБА_4 надано повноваження щодо перевірки достовірності обсягів виконаних робіт по вищевказаному об`єкту, службові особи ТОВ "АМіЛа" у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці залучили останніх в якості пособників до реалізації свого незаконного умислу.

Після цього, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, службові особи ТОВ "АМіЛа", на невстановленій досудовим розслідуванням комп`ютерній техніці, склали акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2018 року (код 158_1_7-1_ПД_Кб-2в) та грудень 2018 року (код 187_1_7-1_ПД_ Кб-2в), до яких включили відомості про роботи з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження на автомобільній дорозі місцевого значення "О 031590 /Р-15/ - Задиби Клюськ- /Т-03-09/ км 1+000 км 12 + 400 (окремими ділянками)" Турійського району Волинської області, що використані, які фактично не виконувались.

У свою чергу, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , використовуючи своє службове становище, діючи умисно, усунувши перешкоди, що унеможливлювали реалізацію злочинного наміру співучасників у заволодінні чужим майном бюджетними коштами, діючи за попередньою змовою групою осіб із службовими особами ТОВ "АМіЛа" та провідним інспектором відділу технічного нагляду за будівництвом об`єктів управління капітального будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , виконуючи роль пособників, умисно та протиправно, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, а саме, ОСОБА_3 підписав вищевказані акти приймання виконаних робіт, усвідомлюючи, що роботи з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження на автомобільній дорозі місцевого значення "О 031590 /Р-15/ - Задиби Клюськ- /Т-03-09/ км 1+000 км 12 + 400 (окремими ділянками)" Турійського району Волинської області, фактично не виконані, а ОСОБА_4 не повідомив Замовника про недостовірність відомостей, відображених у вищевказаних актах, а також підписав акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за грудень 2018 року (код 187_1_7-1_ПД_ Кб-2в), усвідомлюючи, що роботи з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження на автомобільній дорозі місцевого значення "О 031590 /Р-15/ - Задиби Клюськ- /Т-03-09/ км 1+000 км 12 + 400 (окремими ділянками)" Турійського району Волинської області, фактично не виконані. У подальшому, зазначені акти були передані до відділу проектування та кошторисного ціноутворення управління капітального будівництва Волинської обласної державної адміністрації для перевірки достовірності цін виконаних робіт. Після цього, на підставі отриманого акту приймання виконаних будівельних робіт службова особа департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації підписала довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3. Надалі, зазначені акти форми КБ-2в, КБ-3, а також платіжні доручення скеровувалися службовою особою відділу фінансово - господарського забезпечення апарату Волинської обласної державної адміністрації до Управління Державної казначейської служби у Волинській області, на підставі яких на банківський рахунок ТОВ "АМіЛа" перераховані бюджетні кошти.

Так, внаслідок підписання актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2018 року (код 158_1_7-1_ПД_Кб-2в), грудень 2018 року (код 187_1_7-1_ПД_ Кб-2в), Управлінням Державної казначейської служби у Волинській області на розрахунковий рахунок ТОВ "АМіЛа", на підставі платіжних доручень № 68 від 03 грудня 2018 року на суму 408381,60 грн. та № 154 від 26 грудня 2018 року на суму 1457628 грн., поданих уповноваженими службовими особами Замовника, 04 грудня 2018 року та 27 грудня 2018 року відповідно перераховано грошові кошти на загальну суму 1866009, 60 грн., з яких 359443,72 грн. оплата за влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження, що використані.

Після цього, з метою незаконного заволодіння та обернення на свою користь перерахованих грошових коштів, службовими особами ТОВ "АМіЛа" здійснено переведення отриманих коштів на інші банківські рахунки, зокрема, 04 грудня 2018 року здійснено перерахунки на загальну суму 409014, 5 грн. та 27 грудня 2018 року на загальну суму 1681740 грн.

Відповідно до висновку судової будівельно-технічної експертизи № 3.7-17/19 від 13 грудня 2019 року встановлено, що загальна вартість невиконаних будівельних робіт з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження на об`єкті дослідження "Капітальний ремонт автомобільної дороги місцевого значення О031590 (Р-15) Задиби Клюйськ (Т-03-09) км1+000 км 12+400 (окремими ділянками) Турійського району Волинської області" відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в за листопад 2018 року (код 158_1_7-1_ПД_Кб-2в), грудень 2018 року (код 187_1_7-1_ПД_ Кб-2в) становить 319223,75 грн.

Вказані обставини свідчать про те, що службовими особами ТОВ "АМіЛа", організовано та проведено роботи з капітального ремонту автомобільної дороги місцевого значення О 031590 /Р-15/ - Задиби Клюськ- /Т-03-09/ км 1+000 км 12 + 400 (окремими ділянками) Турійського району Волинської області з порушенням проектно-кошторисної документації за договором № 44-АМ/18 від 27 вересня 2018 року, зокрема, відомості щодо вартості влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження, що використані, та внесені до актів виконаних робіт КБ-2в за листопад та грудень 2018 року, не відповідають дійсності, внаслідок чого допущено порушення вимог ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", і в результаті чого загальна вартість невиконаних робіт ТОВ "АМіЛа" складає 319223,75 грн.

Таким чином, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , керуючись єдиним умислом, спрямованим на заволодіння чужим майном у великих розмірах службовими особами ТОВ "АМіЛа", а саме, бюджетними грошовими коштами в сумі 319223,75 грн., шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, діючи умисно, як пособники, сприяли службовим особам ТОВ "АМіЛа", шляхом усунення перешкод у незаконному заволодінні бюджетними коштами на суму 319223,75 грн.

Крім того, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, реалізовуючи повноваження щодо здійснення технічного нагляду за станом та якістю робіт відповідно до проектної та кошторисної документації по об`єкту "капітальний ремонт автомобільної дороги місцевого значення О 031590 /Р-15/ - Задиби Клюськ- /Т-03-09/ км 1+000 км 12 + 400 (окремими ділянками) Турійського району Волинської області", достовірно знаючи про фактичне невиконання робіт з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження на вищевказаному об`єкті, загальною вартістю 319223,75 грн., згідно договору про закупівлю робіт № 44-АМ/18 від 27 вересня 2018 року, укладеного між Департаментом інфраструктури та туризму Волинської обласної державної адміністрації (Замовник) та ТОВ "АМіЛа", код ЄДРПОУ 25090493, (Підрядник), діючи з прямим умислом, в порушення вимог п. 5 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та п. 6.4. ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", шляхом підписання видали завідомо підроблені офіційні документи, форма яких затверджена Наказом міністерства регіонального розвитку та будівництва України "Про затвердження примірних форм первинних документів з обліку в будівництві" від 04 грудня 2009 №554, що посвідчували виконання ТОВ "АМіЛа" підрядних робіт.

Так, ОСОБА_3 , діючи за попередньою змовою із невстановленими досудовим розслідуванням службовими особами ТОВ "АМіЛа" та провідним інспектором відділу технічного нагляду за будівництвом об`єктів управління капітального будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної ОСОБА_4 , діючи у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, особисто, в графі "М.П. Замовник В.А. Кордонець", посвідчив своїм підписом та печаткою "інженер технічного нагляду ОСОБА_3 " складений та підписаний службовими особами ТОВ «АМіЛа» акт приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в за листопад 2018 року (код 158_1_7-1_ПД_Кб-2в), який був роздрукований із використанням невстановленого досудовим розслідуванням офісного обладнання і техніки - комп`ютера та принтера, та в якому містилися завідомо недостовірні відомості про виконання робіт з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження на автомобільній дорозі місцевого значення "О 031590/Р-15/-Задиби Клюськ-/Т-03-09/км 1+000 км12+400(окремимиділянками) " Турійського району Волинської області, які виконані не в повному обсязі.

Продовжуючи свою злочинну діяльність та керуючись єдиним умислом, спрямованим на пособництво у заволодінні чужим майном у великих розмірах через усунення перешкод службовим особам ТОВ "АМіЛа", ОСОБА_3 , діючи за попередньою змовою із невстановленими досудовим розслідуванням службовими особами ТОВ "АМіЛа", матеріли відносно яких виділено в окреме провадження та провідним інспектором відділу технічного нагляду за будівництвом об`єктів управління капітального будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації ОСОБА_4 , знаходячись у невстановленому досудовим розслідуванням місці та час, але не пізніше 03 грудня 2018 року, усвідомлюючи, що вищевказаний офіційний документ створює правові наслідки у вигляді перерахування на рахунок ТОВ "АМіЛа" грошових коштів від департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації за виконання робіт з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження, які виконані не в повному обсязі, передав їх до відділу проектування та кошторисного ціноутворення управління капітального будівництва Волинської обласної державної адміністрації для перевірки достовірності цін виконаних робіт.

Після цього, на підставі отриманого акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, службова особа департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації підписала довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3. У подальшому, вищезазначені акти форми КБ-2в, КБ-3, а також платіжне доручення № 68 від 03 грудня 2018 року на суму 408381,60 грн., службовою особою відділу фінансово - господарського забезпечення апарату Волинської обласної державної адміністрації скеровувалися до Управління Державної казначейської служби у Волинській області, на підставі яких управлінням 04 грудня 2018 року здійснено перерахунок грошових коштів на вказану суму на банківський рахунок ТОВ "АМіЛа", в якості оплати робіт з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження.

Крім того, ОСОБА_3 , діючи за попередньою змовою із невстановленими досудовим розслідуванням службовими особами ТОВ "АМіЛа" та провідним інспектором відділу технічного нагляду за будівництвом об`єктів управління капітального будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної ОСОБА_4 , діючи у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, особисто, посвідчив своїм підписом та печаткою "інженер технічного нагляду ОСОБА_3 " складений та підписаний службовими особами ТОВ "АМіЛа" акт приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в за грудень 2018 року (код 187_1_7-1_ПД_ Кб-2в), який був роздрукований із використанням невстановленого досудовим слідством офісного обладнання і техніки - комп`ютера та принтера, та в якому містилися завідомо недостовірні відомості про виконання робіт з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження на автомобільній дорозі місцевого значення "О 031590 /Р-15/ - Задиби Клюськ- /Т-03-09/ км 1+000 км 12 + 400 (окремими ділянками)" Турійського району Волинської області, які виконані не в повному обсязі.

Продовжуючи свою злочинну діяльність та керуючись єдиним умислом спрямованим на пособництво у заволодінні чужим майном у великих розмірах через усунення перешкод службовим особам ТОВ "АМіЛа", ОСОБА_3 , діючи за попередньою змовою із невстановленими досудовим розслідуванням службовими особами ТОВ "АМіЛа" та провідним інспектором відділу технічного нагляду за будівництвом об`єктів управління капітального будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації ОСОБА_4 , знаходячись у невстановленому досудовим розслідуванням місці та час, але не пізніше 26 грудня 2018 року, усвідомлюючи, що вищевказаний офіційний документ створює правові наслідки у вигляді перерахування на рахунок ТОВ "АМіЛа" грошових коштів від департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації за виконання робіт з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження, які виконані не в повному обсязі, передав їх до відділу проектування та кошторисного ціноутворення управління капітального будівництва Волинської обласної державної адміністрації для перевірки достовірності цін виконаних робіт.

Після цього, на підставі отриманого акту приймання виконаних будівельних робіт службова особа департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації підписала довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3. У подальшому, вищезазначені акти форми КБ-2в, КБ-3, а також платіжне доручення № 154 від 26 грудня 2018 року на суму 1457628 грн., службовою особою відділу фінансово - господарського забезпечення апарату Волинської обласної державної адміністрації скеровувалися до Управління Державної казначейської служби у Волинській області, на підставі яких управлінням 27 грудня 2018 року здійснено перерахунок грошових коштів на вказану суму на банківський рахунок ТОВ "АМіЛа".

Таким чином, на підставі складених актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2018 року (код 158_1_7-1_ПД_Кб-2в), грудень 2018 року (код 187_1_7-1_ПД_ Кб-2в), довідок форми КБ-3, платіжних доручень № 68 від 03 грудня 2018 року на суму 408381,60 грн. та № 154 від 26 грудня 2018 року на суму 1457628 грн., Управлінням Державної казначейської служби у Волинській області на розрахунковий рахунок ТОВ "АМіЛа" перераховано грошові кошти на загальну суму 1866009,60 грн., з яких 359443,72 грн. оплата за проведення робіт з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження.

Водночас із цим, відповідно до висновку судової будівельно-технічної експертизи № 3.7-17/19 від 13 грудня 2019 року встановлено, що загальна вартість невиконаних будівельних робіт з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження на об`єкті дослідження "Капітальний ремонт автомобільної дороги місцевого значення О031590 (Р-15) Задиби Клюйськ (Т-03-09) км1+000 км 12+400 (окремими ділянками) Турійського району Волинської області" відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2018 року (код 158_1_7-1_ПД_Кб-2в), грудень 2018 року (код 187_1_7-1_ПД_ Кб-2в) становить 319223,75 грн.

Таким чином, на підставі виданих ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , завідомо підроблених офіційних документів, службові особи ТОВ "АМіЛа" здійснили за їхнього пособництва заволодіння грошовими коштами державного бюджету - департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської обласної державної адміністрації.

Вищевказані умисні дії ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , органами досудового розслідування кваліфіковано, як вчинення кримінальних правопорушень (злочинів), передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, які виразились у пособництві у заволодінні чужим майном у великих розмірах через усунення перешкод, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, за попередньою змовою групою осіб, а також у службовому підробленні, тобто видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів.

Відповідно до вимог ст. 129 Конституції України, норм КПК України, основними засадами судочинства в Україні є верховенство права, законність, рівність усіх учасників судового розгляду перед законом і судом; повага до людської гідності.

Ухвалення судом вироку Іменем України є свідченням того, що саме держава Україна в особі суду надає правову оцінку особі та вчиненому нею діянню; вирок суду повинен бути ухвалений судом на підставі об`єктивно з`ясованих обставин, які підтверджені доказами, дослідженими та оціненими під час судового розгляду з точки зору їх належності, допустимості і достовірності; сукупність доказів повинна бути достатньою та взаємозв`язаною для прийняття законного, обґрунтованого та вмотивованого судового рішення.

При цьому, суд виходить із положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Законом України від 17 липня 1997 року, норм Конституції України, КПК України, які визначають права і свободи кожного, хто перебуває під юрисдикцією членів Ради Європи, які підписали означену Конвенцію, держави, яка ратифікувала її у встановленому Законом порядку, та гарантують кожному права і свободи, визначені в розділі I Конвенції та розділу VIII Конституції України.

У п. 19 постанови Пленуму Верховного Суду України № 9 від 01 листопада 1996 року "Про практику застосування Конституції при здійсненні правосуддя" визнання особи винною у вчиненні злочину можливо лише за умови доведеності її вини.

Суд вважає, що обставини, викладені стороною обвинувачення у даному кримінальному провадженні щодо обвинувачення ОСОБА_3 та ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст.191, ч. 1 ст. 366 КК України, не підтверджуються доказами, наданими стороною обвинувачення та дослідженими під час судового розгляду.

Допитаний в судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_3 вину у інкримінованих йому кримінальних правопорушення (злочинах) не визнав та показав, що будь яких недостовірних даних до акту виконаних робіт та довідки про вартість виконаних будівельних робіт не вносив. Роботи із встановлення бар`єрного огородження, дорожніх знаків та стовпчиків станом на 2018 рік підрядником повністю виконані. При цьому, зауважив, що бар`єрне огородження та дорожні знаки були закуплені підрядником ще до підписання документів про завершення будівельних робіт, що засвідчує відсутність будь якого умислу на заволодіння майном у великих розмірах зі сторони підрядника. Наголосив на тому, що проект на капітальний ремонт автодороги місцевого значення "Задиби-Клюськ", розроблений до 2019 року був неякісним. Супутні роботи в нього не закладалися, а основний акцент зроблено на дорожньому покритті. Зрештою, дорожнє покриття почало нищитися вантажним транспортом сусіднього фермерського господарства, а встановлене бар`єрне огородження фактично опинилося в ямі, тому разом із підрядником прийнято рішення його зняти та покласти його на склад. Після зняття бар`єрів та дорожніх знаків складено акт передачі їх на відповідальне зберігання підряднику. Надалі, прийнято рішення укріпити узбіччя шляхом довезення ґрунту та повторного встановлення бар`єрного огородження та дорожніх знаків. За зиму ґрунт довезено. Крім цього, прийнято рішення про корегування проекту: підсипання узбіччя, підсилення дорожнього покриття, дорога мала піднятися на 30 см. В результаті таких дій вказане обладнання демонтувалося двічі, а встановлювалося тричі. Станом на сьогоднішній день об`єкт готовий до експлуатації, має всі запроектовані дорожні знаки, стовпчики та бар`єрне огородження, а тому просив виправдати його по усіх пред`явлених йому обвинуваченнях.

Разом з цим, обвинувачений ОСОБА_4 в суді також вину у інкримінованих йому кримінальних правопорушення (злочинах) не визнав та відмовився від дачі показань на підставі ст. 63 Конституції України.

В суді свідок ОСОБА_13 показав, що працює головним інженером ТОВ "Аміла" та в листопаді 2018 року на ділянці дороги "Задиби-Клюськ" працівники підрядника дійсно сипали щебінь, ставили дорожні знаки та огородження. Пізніше прийняли рішення їх знімати, щоб підсипати узбіччя. При цьому, складалися документи на демонтаж. Була вказівка повторно встановити дорожні знаки та огородження від керівництва фірми та підтвердив факт виконання цих робіт саме працівниками ТОВ "Аміла" Гаврилюком, Січковським, Мандзиком, Сачуком.

Допитаний в суді свідок ОСОБА_14 показав, що працює начальником загального будівельного відділу ТОВ "Аміла", на ділянці дороги "Задиби-Клюськ" він ставив відбійники наприкінці 2018 року. Пізніше сповзла обочина і треба було її піднімати. Працівники фірми ОСОБА_15 , Мандзик, ОСОБА_16 ставили на об`єкті відбійники та дорожні знаки перший раз в 2018 році, потім знімали, підсипали узбіччя, аналогічна процедури була в 2019-2020 роках.

Свідок ОСОБА_17 , слюсар на ТОВ "Аміла" також показав суду та підтвердив факт встановлення бар`єрного огородження та дорожніх знаків вперше в 2018 році та його пізніший демонтаж.

В суді свідок ОСОБА_18 показав, що він перевозив відбійники на спірний об`єкт в 2019 році.

Допитаний свідок ОСОБА_19 , директор ТОВ "Аміла" показав в суді, що дійсно здійснювався капітальний ремонт на ділянці дороги "Задиби-Клюськ", неодноразовий демонтаж відбійників та дорожніх знаків з метою укріплення узбіччя дороги. Зауважив, що причиною таких дій були недоліки розробленого проекту капітального ремонту дороги. Ствердив суду факт повної готовності об`єкта, як на 2018 рік, так і на даний час.

Свідок ОСОБА_20 показав суду, що інженери технічного нагляду мають відповідні сертифікати, печатку та відповідають за все, що відбувається на будівельному майданчику. Рішення про демонтаж він вважає суто технічним, на об`єкті відбувалися зміни і це було необхідним для того, щоб не гальмувати процес. Свідок також повідомив, що по факту капітального ремонту в Департаменті відбувався аудит, в висновку якого не було зауважень щодо завдання державі будь яких збитків.

Суд оцінюючи показання обвинуваченого ОСОБА_3 та вищевказаних свідків, приходить до наступних висновків, що вони узгоджуються між собою і матеріалами судового провадження.

В судовому засіданні стороною обвинувачення прокурором, на обґрунтування доведеності обвинувачення у вчиненні ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , кримінальних правопорушень (злочинів), передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, подано наступні письмові та інші докази: протокол огляду місця події, а саме, ділянки автомобільної дороги місцевого значення "О 031590 /Р-15/ - Задиби Клюськ- /Т-03-09/ Турійського району Волинської області", за результатами проведення якого зафіксовано факт відсутності дорожнього обладнання (дорожні знаки та бар`єрне огородження), роботи з влаштування яких були відображені в актах приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад та грудень 2018 року; протокол огляду приміщень та вилучених в ході їх проведення документів з приводу укладення та виконання договору про закупівлю робіт №44-АМ/18 від 27 вересня 2018 року з капітального ремонту автомобільної дороги місцевого значення "О 031590 /Р-15/ - Задиби Клюськ- /Т-03-09/ Турійського району Волинської області"; документи, вилучені в ході проведення вищевказаних слідчих (розшукових) дій, а саме договір № 44-АМ/18 від 27 вересня 2018 року з капітального ремонту автомобільної дороги місцевого значення "О 031590 /Р-15/ - Задиби Клюськ- /Т-03-09/ Турійського району Волинської області" з додатками (графік виконання робіт), акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад та грудень 2018 року, довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3 за листопад та грудень 2018 року, платіжні доручення № 68 від 03 грудня 2018 року на суму 408381,60 грн. та № 154 від 26 грудня 2018 року на суму 1457628 грн., табелі обліку робочого часу (відрядження); протокол тимчасового доступу до відомостей про рух коштів на банківському рахунку ТОВ "АМіЛа", згідно якого встановлено факти переведення отриманих від замовника робіт коштів на інші банківські рахунки, зокрема, 04 грудня 2018 року на загальну суму 409014, 5 грн. та 27 грудня 2018 року на загальну суму 1681740 грн.; матеріали проведення негласних слідчих (розшукових) дій, а саме, протоколи про зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж з додатками; висновок семантико-лінгвістичної експертизи № 54/15/6-63 від 15 квітня 2020 року, за результатами дослідження змісту розмов між обвинуваченим ОСОБА_3 та директором ТОВ "АМіЛа"; висновок судової будівельно-технічної експертизи № 3.7-17/19 від 13 грудня 2019 року, згідно якого загальна вартість невиконаних будівельних робіт з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження на об`єкті дослідження "Капітальний ремонт автомобільної дороги місцевого значення О031590 (Р-15) Задиби Клюйськ (Т-03-09) Турійського району Волинської області" відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в за листопад та грудень 2018 року становить 319223,75 грн.; висновок судової економічної експертизи; висновок судової почеркознавчої експертизи.

Суд, дослідивши зібрані по справі докази в сукупності приходить до висновку про недоведеність вини обвинувачених у вчиненні інкримінованих їм кримінальних правопорушень (злочинів), оскільки факт незаконного обернення чужого майна на користь третіх осіб з використанням службовою особою свого службового становища всупереч інтересам служби не доведений.

При цьому, судом приймається до уваги факт відсутності доказів щодо пред`явлення підозри або обвинувачення будь-яким третім особам по факту вчинення злочинів, які були предметом дослідження в суді по даній справі.

Зокрема, договір про закупівлю робіт з капітального ремонту дороги, порядок фінансування, додаткові угоди до договору, договірна ціна, план фінансування, календарний графік виконання робіт, підсумована відомість ресурсів, акти виконаних робіт та платіжні доручення про перерахунок коштів ТОВ "Аміла" свідчать про повне виконання робіт з капітального ремонту дороги на об`єкті та відсутність будь-яких претензій у Замовника до Виконавця щодо їх якості, кількості тощо.

При цьому, із висновку Волинського НДЕКЦ від 13 грудня 2019 року № 3.7-17-19 слідує про факт імовірного неповного виконання робіт підрядником на спірному об`єкті.

Проте, з висновків за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи № 8433 від 28 січня 2021 року та судово-економічної експертизи № 8434 від 29 січня 2021 року випливає повне виконання робіт із капітального ремонту на спірному об`єкті та відсутність будь яких завданих бюджету збитків.

З приводу висновку семантико-текстуальної експертизи № 54/15/6-63 від 15 квітня 2020 року слід вказати наступне.

В примітці № 3 до нього вказується, що "висновок зроблений із застосуванням експертно-лінгвістичних методів, тлумачних словників та довідкової літератури, тому потребує подальшої правової оцінки".

Суд, надаючи правову оцінку вказаному окремому доказу, оцінює зібрані та подані докази в сукупності з іншими доказами у кримінальному провадженні.

У відповідності до п. 23 постанови Пленуму Верховного Суду України № 10 від 06 листопада 2009 року, заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовим становищем полягає в незаконному оберненні чужого майна на свою користь або на користь інших осіб з використанням службовою особою свого службового становища всупереч інтересам служби.

На думку суду, обвинувачення ОСОБА_3 та ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, не знайшло свого підтвердження під час судового розгляду, оскільки стороною обвинувачення не доведено їх винуватості поза розумним сумнівом належними та допустимими доказами, а можливість здобуття інших доказів вичерпана і не пропонується стороною обвинувачення.

Так, відповідно до вимог ст. 22 КПК України кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом.

У відповідності до вимог ст. 25 КПК України, прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції розпочати досудове розслідування в кожному випадку безпосереднього виявлення ознак кримінального правопорушення або в разі надходження заяви про вчинення кримінального правопорушення, а також вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Крім того, саме на них, законом покладається обов`язок всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, відповідно до вимог ст. 9 КПК України.

Практика Європейського суду з прав людини вказує на необхідність оцінювати докази керуючись критерієм доведення "поза розумним сумнівом", зокрема, п. 53 рішення ЄСПЛ у справі "Федорченко та Лозенко проти України" від 20 вересня 2012 року, "…таке доведення може випливати зі співіснування достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою висновків або подібних не спростованих презумпцій щодо фактів". Також має враховуватися якість доказів, включаючи те, чи не ставлять обставини, за яких вони були отримані, під сумнів їхню надійність та точність (п. 86 рішення ЄСПЛ від 11 липня 2013 року у справі "Вєренцов проти України").

За правилами ст. 91 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню: 1) подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення); 2) винуватість обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мотив і мета вчинення кримінального правопорушення; 3) вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а також розмір процесуальних витрат; 4) обставини, які впливають на ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, характеризують особу обвинуваченого, обтяжують чи пом`якшують покарання, які виключають кримінальну відповідальність або є підставою закриття кримінального провадження; 5) обставини, що є підставою для звільнення від кримінальної відповідальності або покарання.

Відповідно до вимог ст. 92 КПК України обов`язок доказування обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, передбачених ст. 91 КПК України, покладається на прокурора.

Тобто, обов`язок доказування обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, покладається на сторону обвинувачення безпосередньо у судовому засіданні.

Так, злочин, передбачений ч. 4 ст. 191 КК України, є злочином з матеріальним складом, і передбачає факт завдання збитків потерпілому у великому розмірі. Стороною обвинувачення в якості потерпілого в кримінальному провадженні зазначено Департамент інфраструктури Волинської обласної державної адміністрації.

При цьому, представник Департаменту ОСОБА_8 в суді заперечила факт завдання збитків державі в рамках даного кримінального провадження та подала заяву про залишення без розгляду поданого прокурором в інтересах Департаменту позову про відшкодування збитків.

Також допитаний в якості свідка директор Департаменту інфраструктури Волинської обласної державної адміністрації ОСОБА_20 серед іншого ствердив, що за результатами ревізії фінансово-господарської діяльності Департаменту інфраструктури Волинської ОДА за період з 01 січня 2018 року по 31 серпня 2020 року збитків департаменту зокрема за результатами господарських відносин із ТОВ "АМіЛа" не завдано.

Крім того, стороною захисту суду надано отриманий на адвокатський запит витяг з Акту ревізії фінансово-господарської діяльності Департаменту інфраструктури Волинської ОДА за період з 01 січня 2018 року по 31 серпня 2020 року № 05-25/001 від 21 вересня 2020 року, зі змісту якого не вбачається фіксування завдання вказаному Департаменту збитків за результатами фінансово-господарських відносин із ТОВ "АМіЛа" по ремонту автомобільної дороги О031590/Р-15/ - Задиби-Клюськ-/Т-03-09/ км 1+000 12+400 (окремими ділянками).

Також, проведеною за замовленням сторони захисту експертизою, зокрема висновком судової будівельно-технічної експертизи від 28 січня 2021 року № 8433 констатовано, що обсяги та вартість виконаних робіт з будівництва на об`єкті "Капітальний ремонт…." в частині влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження відповідають обсягам та вартості, визначеними первинною звітною документацією форми КБ-2в.

Поряд з цим, за висновком судової економічної експертизи від 29 січня 2021 року № 8434, який наданий стороною захисту в судовому засіданні встановлено, що поданими документами підтверджується документально виплата коштів Департаментом… для ТОВ "АМіЛа" по договору …. В частині закупівлі робіт з влаштування дорожніх знаків та бар`єрного огородження на загальну суму 319223,75 грн. з врахуванням висновку судової будівельно-технічної експертизи.

Тобто висновки вказаних експертиз, проведені стороною захисту, підтверджують факт повного виконання ремонтних робіт та відсутність завдання будь яких збитків.

Враховуючи наведене, стверджувати про те, що роботи по встановленню бар`єрного огородження, дорожніх знаків та стовпчиків ТОВ "АМіЛа" при виконанні робіт з ремонту автомобільної дороги О 031590/Р-15/ - Задиби-Клюськ-/Т-03-09/ км 1+000 12+400 (окремими ділянками) здійснено виключно через проведення досудового слідства та з метою уникнення відповідальності за вчинені дії у суду немає жодних підстав.

При цьому, надані стороною захисту документи щодо демонтажу акт та передачі на зберігання дорожнього обладнання та договір тимчасового зберігання, наряди-завдання (дорожньо-будівельної машини) з надання послуг з експлуатаційного утримання дороги, згідно договору від 30 травня 2019 року, підтверджують законність таких дій та сумнів у суду до вказаних документів та їх походження не виникло.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 337 КПК України судовий розгляд проводиться лише стосовно особи, якій висунуте обвинувачення, і лише в межах висунутого обвинувачення, відповідно до обвинувального акта.

Прокурором не надано суду доказів, які підтверджували факт завдання будь яких збитків державному бюджету та заволодіння майном підрядником, оскільки будь кому із посадових осіб підрядника навіть не пред`явлено підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 КК України, за даним фактом.

Наявність обґрунтованих сумнівів, встановлених судом, не узгоджується із принципом доказування поза розумним сумнівом. При цьому, суд враховує правову позицію щодо визнання винності особи "поза розумним сумнівом" та визначення "стандартів доказування", висловлену Верховним Судом у постанові від 04 липня 2018 року по справі № 688/788/15-к, в якій зазначається, що при вирішенні питання щодо достатності встановлених під час змагального судового розгляду доказів для визнання особи винуватою суди мають керуватися стандартом доведення (стандартом переконання), визначеним частинами другою та четвертоюстатті 17КПК України, згідно яких - ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні кримінального правопорушення і має бути виправданим, якщо сторона обвинувачення не доведе винуватість особи поза розумним сумнівом. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на користь такої особи.

Стандарт доведення поза розумним сумнівом означає, що сукупність обставин справи, встановлена під час судового розгляду, виключає будь-яке інше розумне пояснення події, яка є предметом судового розгляду, крім того, що інкримінований злочин був вчинений і обвинувачений є винним у вчиненні цього злочину.

Поза розумним сумнівом має бути доведений кожний з елементів, які є важливими для правової кваліфікації діяння: як тих, що утворюють об`єктивну сторону діяння, так і тих, що визначають його суб`єктивну сторону.

Це питання має бути вирішено на підставі безстороннього та неупередженого аналізу наданих сторонами обвинувачення і захисту допустимих доказів, які свідчать за чи проти тієї або іншої версії подій. Обов`язок всебічного і неупередженого дослідження судом усіх обставин справи у цьому контексті означає, що для того, щоб визнати винуватість доведеною поза розумним сумнівом, версія обвинувачення має пояснювати всі встановлені судом обставини, що мають відношення до події, яка є предметом судового розгляду.

Суд не може залишити без уваги ту частину доказів та встановлених на їх підставі обставин лише з тієї причини, що вони суперечать версії обвинувачення. Наявність таких обставин, яким версія обвинувачення не може надати розумного пояснення або які свідчать про можливість іншої версії інкримінованої події, є підставою для розумного сумніву в доведеності вини особи.

Для дотримання стандарту доведення поза розумним сумнівом недостатньо, щоб версія обвинувачення була лише більш вірогідною за версію захисту. Законодавець вимагає, щоб будь-який обґрунтований сумнів у тій версії події, яку надало обвинувачення, був спростований фактами, встановленими на підставі допустимих доказів, і єдина версія, якою розумна і безстороння людина може пояснити всю сукупність фактів, установлених у суді, - є та версія подій, яка дає підстави для визнання особи винною за пред`явленим обвинуваченням.

Таким чином, суд, виходячи із загальних засад кримінального судочинства, а саме: верховенства права, законності, презумпції невинуватості та забезпечення доведеності вини, створивши необхідні умови для реалізації сторонами їхніх процесуальних прав та виконання процесуальних обов`язків, дослідивши та оцінивши докази, надані стороною обвинувачення, яка проти закінчення з`ясування обставин справи та перевірки їх доказами не заперечувала, в їх сукупності, приймає рішення про визнання невинуватим та виправдування ОСОБА_3 та ОСОБА_4 в інкримінованих їм кримінальних правопорушеннях (злочинах) за ч. 4 ст. 27, ч.4 ст.191, ч. 1 ст. 366 КК України.

Відповідно до приписів ст. 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Беручи до уваги докази, на які посилається сторона обвинувачення, які повністю перевірені в судовому засіданні, та як встановлено судом можливості збирання нових доказів у кримінальному провадженні щодо ОСОБА_3 та ОСОБА_4 в інкримінованих їм кримінальних правопорушеннях (злочинах) за ч. 4 ст. 27, ч.4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України вичерпані, суд приходить до переконання про недоведеність вчинення ними даних кримінальних правопорушень, а тому їх необхідно виправдати по суду.

У зв`язку з ухваленням судом виправдувального вироку, не підлягають стягненню з обвинувачених в порядку ст. 124 КПК України процесуальні витрати за проведення експертиз, що в загальному складають 33210 грн. 52 коп., які слід прийняти за рахунок держави.

Згідно до вимог ст.ст. 100, 174 КПК України, суд вирішує долю речових доказів та питання накладених арештів на майно та речі.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 368, 370 КПК України, суд, -

У Х В А Л И В:

Визнати невинними ОСОБА_3 та ОСОБА_4 в пред`явленому обвинуваченні у вчиненні кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч. 4 ст. 27, ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України та по суду виправданими, за недоведеністю у вчиненні ними даних кримінальних правопорушень (злочинів) на підставі п. 1 ч. 1 ст. 373 КПК України.

Запобіжний захід застосований щодо ОСОБА_3 та ОСОБА_4 у вигляді особистого зобов`язання скасувати.

Судові витрати за проведення експертиз у кримінальному провадженні - прийняти за рахунок держави.

Речові докази: робочий проект (том 1) пояснювальна записка 840518-ПЗ робочі креслення 840518-РК кошторисна документація 840518-К по об`єкту капітальний ремонт автомобільної дороги місцевого значення О031590 /Р-15/-Задиби-Клюйськ-/Т-03-09/ км 1+000-км 12+400 (окремими ділянками) Турійського району Волинської області із експертним звітом щодо розгляду проектної документації за робочим проектом № 03-0483-18 від 13 серпня 2018 року на 72 арк., робочий проект (том 1) пояснювальна записка 840518-ПЗ робочі креслення 840518-РК кошторисна документація 840518-К по об`єкту капітальний ремонт автомобільної дороги місцевого значення О031590 /Р-15/-Задиби-Клюйськ-/Т-03-09/ км 1+000-км 12+400 (окремими ділянками) Турійського району Волинської області (коригування) із додатками на 185 арк., копію експертного звіту щодо розгляду проектної документації за робочим проектом № 03-0605-19 від 25 листопада 2019 року на 4 арк., журнал авторського нагляду під час будівництва за 2018 рік, флеш носій, диск залишити при матеріалах кримінального провадження.

Арешти, накладені на майно, згідно ухвал слідчих суддів Луцького міськрайонного суду Волинської області від 21 січня 2020 року, а саме: транспортний засіб марки OPEL ASTRA, д.н.з. НОМЕР_1 , номер кузова НОМЕР_2 , транспортний засіб марки PEUGEOT 5008, д.н.з. НОМЕР_3 , номер кузова НОМЕР_4 , транспортний засіб марки BMW 3181, д.н.з. НОМЕР_5 , номер кузова НОМЕР_6 , які належать ОСОБА_3 та транспортний засіб марки BMW3181, д.н.з. НОМЕР_7 , номер кузова НОМЕР_8 ; транспортний засіб марки VOLKSWAGEN BORA, д.н.з. НОМЕР_9 , номер кузова НОМЕР_10 ; транспортний засіб марки BMW 3181, д.н.з. НОМЕР_5 , номер кузова НОМЕР_6 , які належать ОСОБА_4 - скасувати.

Арешт,накладений надокументи,згідно ухвалислідчого суддіЛуцького міськрайонногосуду Волинськоїобласті від10січня 2020року,а саме: робочий проект (том 1) пояснювальна записка 840518-ПЗ робочі креслення 840518-РК кошторисна документація 840518-К по об`єкту капітальний ремонт автомобільної дороги місцевого значення О031590 /Р-15/-Задиби-Клюйськ-/Т-03-09/ км 1+000-км 12+400 (окремими ділянками) Турійського району Волинської області із експертним звітом щодо розгляду проектної документації за робочим проектом № 03-0483-18 від 13 серпня 2018 року на 72 арк., робочий проект (том 1) пояснювальна записка 840518-ПЗ робочі креслення 840518-РК кошторисна документація 840518-К по об`єкту капітальний ремонт автомобільної дороги місцевого значення О031590 /Р-15/-Задиби-Клюйськ-/Т-03-09/ км 1+000-км 12+400 (окремими ділянками) Турійського району Волинської області (коригування) із додатками на 185 арк., копію експертного звіту щодо розгляду проектної документації за робочим проектом № 03-0605-19 від 25 листопада 2019 року на 4 арк. скасувати.

На вирок може бути подана апеляційна скарга до Волинського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення через Луцький міськрайонний суд Волинської області.

Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку.

Копію вироку після проголошення негайно вручити обвинуваченим та прокурору.

Головуючий:/підпис/

Згідно з оригіналом:

Суддя Луцького міськрайонного суду ОСОБА_1

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення01.02.2022
Оприлюднено16.01.2023
Номер документу102951884
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем

Судовий реєстр по справі —161/6973/20

Ухвала від 09.10.2023

Кримінальне

Рівненський апеляційний суд

Збитковська Т. І.

Ухвала від 27.09.2023

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Стефанів Надія Степанівна

Постанова від 05.09.2023

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Король Володимир Володимирович

Ухвала від 30.05.2023

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Король Володимир Володимирович

Ухвала від 16.05.2023

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Король Володимир Володимирович

Ухвала від 16.05.2023

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Король Володимир Володимирович

Ухвала від 16.02.2023

Кримінальне

Волинський апеляційний суд

Подолюк В. А.

Ухвала від 16.02.2023

Кримінальне

Волинський апеляційний суд

Подолюк В. А.

Ухвала від 22.03.2022

Кримінальне

Волинський апеляційний суд

Подолюк В. А.

Ухвала від 21.03.2022

Кримінальне

Волинський апеляційний суд

Подолюк В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні