Рішення
від 05.01.2022 по справі 620/16824/21
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 січня 2022 року Чернігів Справа № 620/16824/21

Чернігівський окружний адміністративний суду складі:

головуючого судді Клопота С.Л.,

за участю секретаря Шевченко А.В.,

представника позивача Грищенка О.В.

представника відповідача Голована О.Г.

представника відповідача Євтушенко О.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області до Державного реєстратора Коропської селищної ради Коропського району Євтушенко Ольги Юріївни, Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради, третя особа: Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області звернулось з позовом до Державного реєстратора Коропської селищної ради Коропського району Євтушенко Ольга Юріївна, Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради та просить:

1. Визнати дії державного реєстратора Коропської селищної ради Коропського району Євтушенко О.Ю. та Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради протиправними.

2. Скасувати проведену державним реєстратором Коропської селищної ради Коропського району Євтушенко О.Ю. 02.11.2021 реєстраційну дію щодо припинення юридичної особи: сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що в наслідок оскаржуваної реєстраційної дії виконавча дирекція Фонду соціального страхування України в Чернігівській області не може в повній мірі реалізувати свої повноваження, в частині стягнення заборгованості з ліквідованої юридичної особи.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представники відповідачів в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, просили відмовити в задоволенні позову, посилаючись на заперечення, які викладені у відзиві на позовну заяву, що приєднаний до матеріалів справи.

Представник третьої особи в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом встановлено, що 02.11.2021 державним реєстратором Коропської селищної ради Коропського району Євтушенко Ольга Юріївна у результаті розгляду поданого головою комісії з припинення гр. ОСОБА_1 пакету документів внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) реєстраційну дію ДР припинення ЮО в результаті ліквідації , номер запису: 1000521110012000565.

Не погодившись з такою реєстраційною дією, відповідач звернувся до суду з позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до положень Закону України Про адміністративні послуги юридична особа має - право на отримання адміністративної послуги за місцезнаходженням такої особи або у випадках, передбачених законом, - за місцем провадження діяльності або місцезнаходженням відповідного об`єкта.

На сьогоднішній день, до суб`єктів, які мають повноваження у сфері державної реєстрації прав та бізнесу входять райдержадміністрації, виконавчі органи, створені міськими радами міст обласного значення, нотаріуси, а також за необхідності виконкоми сільських, селищних, міських рад тощо.

Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради (далі - Управління) відповідно до покладених на нього завдань згідно рішення Чернігівської міської ради від 28.01.2016 №3/VII-19, з березня 2016 року виконує повноваження суб`єкта державної реєстрації прав та їх обтяжень та державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до відомостей ЄДР місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (02231809) визначено Новгород-Сіверську районну державну адміністрацію.

Згідно частини першої статті 4 Закону про реєстрацію, одним із основних принципів державної реєстрації є внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Відповідно до Закону про реєстрацію функціонує Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), що створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу/ юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з ЄДР.

Держателем ЄДР згідно Закону про реєстрацію є Міністерство юстиції України, яке вживає організаційних заходів, пов`язаних із забезпеченням функціонування ЄДР.

Технічне, технологічне забезпечення створення та супроводження програмного забезпечення ведення автоматизованих систем Єдиних та Державних реєстрів, що створюються відповідно до наказів Мін`юсту здійснює Державне підприємство "Національні інформаційні системи".

У відповідності до ст. 6 Закону про реєстрацію державний реєстратор:

1) приймає документи;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;

4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

5) веде Єдиний державний реєстр, який створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців;

6) веде реєстраційні справи;

7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Законодавством не надано державному реєстратору ні права, ні обов`язку роз`яснювати чи у інший, ніж передбачений законодавством, спосіб тлумачити діючі нормативно-правові акти. Втручання будь-яких органів, їх посадових осіб, громадян, юридичних осіб та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, у діяльність державного реєстратора під час проведення реєстраційних дій, крім випадків передбачених Законом, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

За правилами ст. 6 Закону про реєстрацію надання правової оцінки поданим документам до компетенції державного реєстратора наведеною нормою не віднесено.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій визначений статтею 25 Закону про реєстрацію.

Ст. 25 Закону про реєстрацію визначає порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій який, окрім іншого, включає:

- прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

- перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

- перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

- проведення реєстраційної дії за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

Для державної реєстрації припинення юридичної особи, в результаті її ліквідації, на підставі рішення про припинення юридичної особи, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявления вимог кредиторами (ч. 13 ст. 17 Закону про реєстрацію) подаються:

- заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

- довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

У разі неодержання від державних органів відомостей, зазначених у цій частині, у порядку та строки, визначені цим Законом, та неодержання від органів державної податкової служби відомостей про наявність заборгованості із сплати податків д зборів та наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, від органів Пенсійного фонду України про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації проводиться за принципом мовчазної згоди із зазначенням органів державної влади, від яких відповідні відомості не надійшли (п. 7 ст. 25 Закону про реєстрацію).

Вичерпний перелік підстав для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації визначено у ст. 27 Закону про реєстрацію. Ст. 28 Закону про реєстрацію встановлює чіткі підстави для відмови у державній реєстрації.

Відповідно до ст.35 Закону про реєстрацію, засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству. Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесению до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.

Пенсійний фонд України, в порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Під час проведення реєстраційних дій державний реєстратор використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Відповідно до Порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Пенсійного фонду України (затвердженого спільним наказом 13.07.2016 № 1915/5/755) інформаційна взаємодія здійснюється на центральному рівні в електронній формі інформаційно-телекомунікаційними засобами. Підтвердження щодо отримання відомостей про проведені реєстраційні дії, документів в електронній формі з Реєстру формується Пенсійним фондом України автоматично програмними засобами ведення реєстрів Пенсійного фонду України та передається до ЄДР одночасно із завантаженням таких відомостей, документів до реєстрів Пенсійного фонду України. Пенсійний фонд України здійснює контроль за відомостями, що надійшли з Реєстру, стосовно відповідності наданих кодів класифікаційних ознак класифікаторів та довідників, повноти заповнення полів реєстраційних карток.

Законодавством та технічними можливостями ЄДР не передбачено подання такої інформації у паперовій формі.

Таким чином у державного реєстратора та управління адміністративних послуг відсутні як правові підстави, так і технічна можливість для повідомлень Пенсійного фонду у паперовій формі до ЄДР і приєднання їх до реєстраційної справи, як фізично знаходиться у володінні Новгород-Сіверської районної державної адміністрації

Згідно частини 1 статті 4 Закону про реєстрацію, одним із основних принципів державної реєстрації є внесення відомостей до ЄДР виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Законодавством не надано державному реєстратору ні права, ні обов`язку роз`яснювати чи у інший, ніж передбачений законодавством, спосіб тлумачити діючі нормативно-правові акти.

У тексті позовної заяви позивач не зазначає, які саме норми чинного законодавства порушено державним реєстратором Коропської селищної ради Коропського району Євтушенко О.Ю., враховуючи що остання не знала і не могла знати про існування у юридичної особи заборгованості перед позивачем.

Також позивачем не конкретизовано які саме норми чинного законодавства порушено Управлінням адміністративних послуг Чернігівської міської ради, з огляду на те що місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації визначено Новгород-Сіверську районну державну адміністрацію.

У позовній заяві Позивач не надає належних доказів протиправності дій посадових осіб управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради чи невідповідності таких дій нормам діючого законодавства. Також позивач не надає обґрунтування щодо обов`язку управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради вносити такі повідомлення до ЄДР. Позивач взагалі не обґрунтовує, чому саме до управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради надсилались повідомлення стосовно юридичних осіб, реєстраційні справи яких обліковуються зі іншими суб`єктами державної реєстрації.

Таким чином, позовні вимоги позивача до державного реєстратора та управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії є необгрунтованими та безпідставними.

Враховуючи вищевикладене, в задоволенні адміністративного позову Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області необхідно відмовити.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позовних вимог Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області (вул.Музична, 1-А, м.Чернігів,14014) до Державного реєстратора Коропської селищної ради Коропського району Євтушенко Ольги Юріївни (вул. Кибальчича, 12, смт.Короп, Чернігівська область,16200), Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради (вул. Рокосовського, 20-А, м.Чернігів,14032), третя особа: Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області (вул. П`ятницька, 83 А, м.Чернігів,14005) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення виготовлено 13 січня 2022 року.

Суддя С.Л. Клопот

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.01.2022
Оприлюднено07.02.2022
Номер документу102964846
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/16824/21

Постанова від 14.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Постанова від 14.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 04.05.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 04.05.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 10.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 05.01.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Рішення від 05.01.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні