Постанова
від 07.07.2010 по справі 2а-24149/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.6.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 липня 2010 року Справа № 2а-24149/09/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Судді: Ірме тової О.В.

при секретарі: Ліпко Т.М.

за участю:

представник позивача: Бі лощук Я.А.

представник відповідача: н е з' явився

розглянувши у відкритому? с удовому засіданні матеріал?и адміністративної справи за? адміністративним позовом Де ржавної податкової інспекці ї в Артемівському районі м. Лу ганська до Товариства з обме женою відповідальністю «Нік а-Л» про стягнення сум фінанс ових санкцій -

В С Т А Н О В И В:

08 липня 2009 року до Луганськог о окружного адміністративно го суду надійшов адміністрат ивний позов Державної податк ової інспекції в Артемівсько му районі м. Луганська, яким по зивач просив стягнути з Това риства з обмеженою відповіда льністю «Ніка-Л» податкову з аборгованість у розмірі 99565 гр н.

Свої позовні вимоги Д ПІ в Артемівському районі м. Л уганська обґрунтовує тим, що фахівцями державної податк ової адміністрації в Лугансь кій області було проведено п еревірку у відповідача за до триманням порядку проведенн я розрахунків за товари (посл уги), вимог з регулювання обіг у готівки, наявності торгови х патентів і ліцензій. Переві ркою було встановлено поруше ння п.13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг». Податков им повідомленням-рішенням ДП І в Артемівському районі м. Лу ганська від 28.04.2009 року №0001172310 до ТО В «Ніка-Л» застосовані штраф ні санкції у сумі 99565 грн. 20 коп.

У зв' язку з тим, що ві дповідачем не сплачено подат кові зобов' язання в доброві льному порядку. Позивач прос ив стягнути суму штрафних са нкцій в судовому порядку.

Ухвалою суду від 15 жов тня 2009 року провадження у спра ві було зупинено до набрання законної сили рішення по спр аві №2а-25005/09/1270 за позовом ТОВ «Ні ка-Л» до Державної податково ї інспекції в Артемівському районі м. Луганська про скасу вання податкового повідомле ння-рішення від 28.04.2009 року №0001172310 н а суму 99565 грн. 20 коп.

Постановою Лугансько го окружного адміністративн ого суду від 10 грудня 2009 року по справі №2а-25005/09/1270 позовні вимоги ТОВ «Ніка-Л» задоволені, визн ано протиправним та скасован о повністю податкове повідом лення-рішення Державної пода ткової інспекції в Артемівсь кому районі м. Луганська від 28 .04.2009 року №0001172310 на суму 99565 грн. 20 коп .

Вказана постанова су ду була оскаржена в апеляцій ному порядку. Постановою Дон ецького апеляційного адміні стративного суду від 02 червня 2010 року апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луг анська було задоволено. Пост анову Луганського окружного адміністративного суду від 10 грудня 2009 року по справі №2а-25005/ 09/1270 за позовом ТОВ «Ніка-Л» до Д ПІ в Артемівському районі м. Л уганська про скасування ріше ння про застосування штрафни х санкцій скасовано. В задово ленні позовних вимог ТОВ «Ні ка-Л» відмовлено.

Ухвалою суду від 18.06.2010 р оку провадження у справі за п озовом Державної податкової інспекції в Артемівському р айоні м. Луганська до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Ніка-Л» про стягнення с ум фінансових санкцій понов лено та призначено до судово го розгляду.

В судовому засіданні 07.07.2010 ро ку представник позивача підт римав позовні вимоги в повно му обсязі та надав пояснення , що постановою Донецького ап еляційного адміністративно го суду від 02.06.2010 року по справі за позовом ТОВ «Ніка-Л» до ДПІ в Артемівському районі м. Луг анська про скасування податк ового повідомлення-рішення в ід 28.04.2009 року №0001172310 було підтверд жено правомірність застосув ання штрафних санкцій за вия влені під час здійснення пер евірки порушень.

Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про дату, час та місце розгляду справи пов ідомлявся належним чином, до суду надав клопотання про ві дкладення розгляду справи, п осилаючись на те, що директор в період з 05.07.2010 року по 30.07.20101 року перебуватиме у відпустці, в ш таті підприємства не має осі б (зайнятих посад), на які може бути покладено виконання об ов' язків директора підприє мства та/або представництво в суді. Виходячи з норм ст.ст. 3, 122, 128 КАС України, та наявності д остатньої доказової бази по справі, судом відмовлено в за доволенні клопотання відпов ідача про відкладення розгля ду справи та розглянуто спра ву у відсутність відповідача .

Заслухавши пояснення пред ставника відповідача, дослід ивши матеріали справи та док ази, суд дійшов до висновку пр о задоволення позовних вимог .

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Спеціальним законом, який визначає статус державної по даткової служби в Україні, її функції та правові основи д іяльності є Закон України «П ро державну податкову службу в Україні».

Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон У країни «Про державну податко ву службу в Україні» посадов і особи органів державної по даткової служби зобов' язан і дотримувати Конституції (254к /96-ВР) і законів України, інших н ормативних актів, прав та охо ронюваних законом інтересів громадян, підприємств, устан ов, організацій, забезпечува ти виконання покладених на о ргани державної податкової с лужби функцій та повною міро ю використовувати надані їм права.

Згідно п.4 ч.1 ст. 10 Закону Украї ни «Про державну податкову службу в Україні» ограни дер жавної податкової служби Укр аїни здійснюють у межах с воїх повноважень контроль за законністю валютних опер ацій, додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , за наявністю свідоцтв про д ержавну реєстрацію суб'єкті в підприємницької діяльнос ті, ліцензій на проваджен ня видів господарської діял ьності, що підлягають ліценз уванню відповідно до закону, з наступною передачею мате ріалів про виявлені порушенн я органам, що видають ці доку менти, за наявністю торгових патентів.

Згідно ч.2 ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» органи держа вної податкової служби у в ипадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених законами України, мають пра во здійснювати контроль за д одержанням порядку проведе ння готівкових розрахунків за товари (послуги) у встанов леному законом порядку.

Спеціальним законом, який в изначає правові засади заст осування реєстраторів

р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського ха рчування та послуг є Закон Ук раїни «Про застосування реєс траторами розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг ».

Судом встановлено та підтв ерджено матеріалами справи н аступні обставини.

03.04.2009 року працівниками ДПА У країни в Луганській області Пономаренко О.В. та Коня хіной К.Є. на підставі напра влень від 03.04.2009 року №81 проведен а перевірка господарської од иниці - складу оптової торгів лі ТОВ «Ніка-Л», що розташован ий за адресою: м. Луганськ, вул . Лутугінська, 89, з питань дотри мання порядку ведення розрах унків за товари (послуги), вимо г з регулювання обігу готівк и, наявності торгових патент ів і ліцензій, за результатам и якої складений акт №0088/12/33/23/31857161 в ід 03.04.2009 року.

Перевіркою встановлено, що в порушення п.13 ст.3 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг», не була забезпечена відповід ність готівкових коштів на м ісці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в д енному звіті РРО, а саме, на мі сці проведення розрахунків с ума готівкових коштів станов ила 7765.00 грн., в денному звіті РРО зазначено 27678.04 грн., невідповід ність сум готівкових коштів становила 19913.04 грн.

За порушення п.13 ст.3 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг » було прийнято рішення про з астосування штрафних /фінанс ових/ санкцій від 28.04.2009 року №00011723 10 до ТОВ «Ніка-Л» в розмірі 99565,20 г рн.

Згідно опису готівкових ко штів на місці проведення роз рахунків сума становила 7765.00 гр н. і цей опис до акту перевірки підписала матеріально-відпо відальна особа ОСОБА_7 (а.с .11)

В денному звіті РРО сума гот івкових коштів становила 27678.04 грн. (а.с.12).

В пояснювальній податково му органу, директор позивача Лункова Н.Б. зазначила, що касир ОСОБА_7 не перераху вала всю суму грошей, частина з них знаходилася в сейфі в су сідній кімнаті (а.с.14).

Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій в сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» , місце проведення розрахунк ів - це місце, де здійснюють р озрахунки із покупцем за про дані товари /надані послуги/ т а зберігаються отримані за р еалізовані товари /надані по слуги/ готівкові кошти, а тако ж місце отримання покупцем п опередньо оплачених товарів /послуг/ із застосуванням пла тіжних карток, платіжних чек ів, жетонів тощо у сфері торгі влі.

Відповідно до п.13 ст.3 Закону України «Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій в сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г», суб'єкти підприємницької діяльності які здійснюють р озрахункові операції в готів ковій формі при продажу това рів /наданні послуг/ у сфері то ргівлі, громадського харчува ння, послуг, зобов' язані заб езпечити відповідність готі вкових коштів на місці прове дення розрахунків загальній сумі продажу за розрахунков ими квитанціями, виданими з п очатку робочого дня.

Крім того, пп. 4.5 п.4 «Порядку ре єстрації, опломбування та за стосування реєстраторів роз рахункових операцій за товар и (послуги)», затвердженого на казом ДПА України від 01.12.2000р. №614 надано право вносити чи вида вати готівку з місця проведе ння розрахунків, з використа нням операцій "службове внес ення" та "службова видача", якщ о таке внесення чи видача не п ов'язані з проведенням розра хункових операцій.

Наданий денний X - звіт РРО фі скальний №1233001478, виконаний 03.04.2009 р оку о 13 год.41 хв. свідчить про те , що операція "службова видача " на ньому не була виконана, а я кщо до місця проведення розр ахунків було привезено готів кові кошти, для забезпечення відповідності готівкових ко штів на місці проведення роз рахунків сумі коштів, яка заз начена у денному звіті РРО, не обхідно було виконати на РРО фіскальний №1233001478 операцію "слу жбове внесення".

Відповідно до пункту 2 статт і 17 Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг», за порушення вим ог цього Закону до суб'єктів п ідприємницької діяльності, я кі здійснюють розрахункові о перації за товари (послуги), за рішенням відповідних органі в державної податкової служб и України застосовуються фін ансові санкції.

Статтею 22 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг» передб ачено, що у разі невідповідно сті суми готівкових коштів н а місці проведення розрахунк ів сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку в икористання розрахункової к нижки - загальній сумі продаж у за розрахунковими квитанці ями, виданими з початку робоч ого дня, до суб' єктів підпри ємницької діяльності застос овується фінансова санкція у п' ятикратному розмірі суми , на яку виявлено невідповідн ість.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС Укр аїни, обставини, встановлені судовим рішенням в адмініст ративній, цивільній або госп одарській справі, що набрало законної сили, не доказуютьс я при розгляді інших справ, у я ких беруть участь ті самі осо би або особа, щодо якої встано влено ці обставини.

Постановою Донецьког о апеляційного адміністрати вного суду від 02.06.2010 року по спр аві №2а-25005/09/1270 за позовом ТОВ «Ні ка-Л» до ДПІ в Артемівському р айоні м. Луганська про скасув ання рішення про застосуванн я штрафних санкцій вина суб'є кта господарювання ТОВ «Ніка -Л» у недотриманні вимог щодо не забезпечення відповідніс ть готівкових коштів на місц і проведення розрахунків сум і коштів, яка зазначена у денн ому звіті РРО доведена та під тверджена дослідженими в суд овому засіданні доказами.

Враховуюче вищенаведене, с уд вважає позовні вимоги ДПІ в Артемівському районі м. Луг анська щодо стягнення з ТОВ « Ніка-Л» штрафних санкцій за п орушення п. 13 ст. 3 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг» обґ рунтовані та такими, що підля гають задоволенню.

На підставі викладен ого, керуючись ст.ст. 2, 17, 18, 94, 158-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Державної п одаткової інспекції в Артемі вському районі м. Луганська д о Товариства з обмеженою від повідальністю «Ніка-Л» про с тягнення сум фінансових сан кцій задовольнити.

Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Ніка-Л» (вул. Лутугинська, 89, м. Луганськ, 91000, і.к. 31857161) в дохід Д ержавного бюджету суму подат кового боргу у розмірі 99565 грн. 20 коп. (дев' яносто дев' ять т исяч п' ятсот шістдесят п' я ть грн. 20 коп.)

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо та ку заяву не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана в стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.

Постанова суду може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції шля хом подачі в десятиденний ст рок з дня проголошення поста нови заяви про апеляційне ос карження, а в разі складення п останови у повному обсязі ві дповідно до статті 160 цього Ко дексу - з дня складення в пов ному обсязі. Якщо постанову б уло проголошено у відсутност і особи, яка бере участь у спра ві, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчис люється з дня отримання нею к опії постанови. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом двадцяти днів після пода ння заяви про апеляційне оск арження.

Повний текст постано ви складено 07 липня 2010 року.

Суддя Ірметова О.В.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10297796
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-24149/09/1270

Ухвала від 01.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 01.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 18.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 22.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 07.07.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ірметова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні