Ухвала
від 01.02.2022 по справі 947/5562/21
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/5562/21

Провадження № 1-кс/947/1201/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.02.2022 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника підозрюваного адвоката ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в рамках кримінального провадження № 42020160000000028 від 13.01.2020, -

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з клопотання, встановлено, що рішенням 1 сесії VIII скликання Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області від 05.11.2020 № 1-VIII, «Про інформацію Ізмаїльської міської територіальної виборчої комісії Ізмаїльського району Одеської області», ОСОБА_5 вступив у повноваження депутата Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області VIII скликання.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Розпорядженням Міського голови Ізмаїльської міської ради ОСОБА_7 від 04.12.2014 за № 289-к, ОСОБА_5 призначено на посаду начальника КП «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства», таким чином він є службовою особою.

Відповідно до сертифікату атестаційної архітектурно-будівельної комісії серія АТ № 006051 від 27.12.2019 ОСОБА_5 є інженером-проєктувальником першої категорії, тобто є уповноваженою особою на здійснення авторського нагляду.

Досудовим розслідуванням установлено, що Рішенням Європейської комісії від 18.12.2015 затверджено Спільну операційну програму Румунія-Україна ENI 2014-2020, якою затверджені великомасштабні інфраструктурні проєкти, у т.ч. проєкт «Чиста Ріка».

Так, з метою реалізації проєкту ЄС «Чиста ріка» Спільної операційної програми «Румунія-Україна 2014-2020», який у т.ч. передбачає здійснення робіт з Реконструкції каналізаційних мереж з влаштуванням резервного трубопроводу у південній та південно-східній частинах м. Ізмаїл Одеської області, міським головою ОСОБА_7 , відповідно до рішення Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради № 654 від 14.06.2017, затверджено та погоджено з ТОВ «ПРОММОНТАЖ», в особі інженера-проєктанта ТОВ «ПРОММОНТАЖ» ОСОБА_8 , завдання на проєктуванняпроєктно-кошторисних робіт по об`єкту: «Реконструкція каналізаційних мереж з влаштуванням резервного трубопроводу у південній та південно-східній частинах м. Ізмаїл Одеської області» (далі- «Об`єкт»).

Досудовим розслідуванням встановлено, що фактичне керівництво ТОВ «ПРОММОНТАЖ» здійснюється начальником КП «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» ОСОБА_5 .

У подальшому, 01.08.2017, між Виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради, в особі міського голови ОСОБА_7 (далі «Замовник»), та ТОВ «ПРОММОНТАЖ», в особі директора ОСОБА_9 (далі «Виконавець»), укладено договір № 03/17/99 на виконання робіт по розробці проєктно-кошторисної документації по Об`єкту.

Згідно з розробленою проєктно-кошторисною документацією по Об`єкту від 27.10.2017, а саме: у розділі 12.2 Том 1. «Пояснювальна записка» техніко-економічного обґрунтування по Об`єкту у розрізі застосування матеріалів для каналізаційних трубопроводів, прийнято рішення використовувати «пластмасові труби: склопластикові та поліетиленові». Склопластикові труби використовувати під час траншейного прокладання трубопроводу, а поліетиленові під час безтраншейного прокладання трубопроводу.

Пунктом 2 «Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об`єкта архітектури», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України, 11.07.2007 № 903 (Надалі «Порядок»), авторський нагляд здійснюється архітектором - автором проєкту об`єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проєкту або уповноваженими особами (далі - генеральний проєктувальник) відповідно до законодавства та договору із замовником (забудовником) протягом усього періоду будівництва і передбачає контроль за відповідністю будівельно-монтажних робіт проєкту.

Відповідно до абзацу 3 пункту 3 Порядку, генеральний проєктувальник утворює групу авторського нагляду з числа розробників проєктуабо уповноважених осіб, на яку покладається здійснення авторського нагляду. До здійснення авторського нагляду за виконанням окремих видів будівельних робіт можуть залучатися представники проектних організацій, які не брали участі у проєктуванні.

З метою забезпечення здійснення авторського нагляду під час будівництва, між Виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради, в особі міського голови ОСОБА_7 , та ТОВ «ПРОММОНТАЖ», в особі директора ОСОБА_10 , 08.04.2020, укладено договір № 75 на виконання авторського нагляду на Об`єкті.

На виконання зазначеного договору, наказом по ТОВ «ПРОММОНТАЖ» від 27.12.2019 за №5, ОСОБА_8 та ОСОБА_5 призначено відповідальними особами за здійсненням авторського нагляду та контролю якості виконання проєктно-вишукувальних робіт на Об`єкті на підставі Порядку.

Таким чином, вже на етапі проєктування у ОСОБА_5 , який будучі директором КП "Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» та фактичним власником ТОВ «ПРОММОНТАЖ», виник злочинний умисел на заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом розроблення злочинного плану та його подальшої реалізації, щодо умисного завищення вартості закуплених матеріалів та обсягів робіт під час реалізації зазначеного Проєкту по Об`єкту.

Реалізовуючи злочинний умисел на заволодіння бюджетними грошовими коштами, ОСОБА_5 , у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, вступив у злочинну змову з ОСОБА_11 засновником та директором ПБП «КИНГС».

З метою реалізації спільного злочинного умислу на заволодіння бюджетними коштами, ОСОБА_11 подав ПБП «КИНГС» ЄДРПОУ 20970338 для участі у закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель https://prozorro.gov.ua/, на якому 18.12.2019 оприлюднено оголошення виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради за відкритими торгами № UA-2019-11-22-002311-b про публічну закупівлю по Об`єкту.

На підставі проведених конкурсних торгів, 26.12.2019, незважаючи на наявність пропозицій ТОВ «ФІЛІТЕС ГРУП» ЄДРПОУ 41137112 та ТОВ «СТРОЙНАВІГАТОР» ЄДРПОУ 33436209 з меншою ціною, ПБП «КИНГС» оголошено переможцем публічної закупівлі.

У подальшому, 15.01.2020, у м. Ізмаїл Одеської області (більш точний час та місце досудовим розслідуванням не встановлено), між ПБП «КИНГС», в особі директора ОСОБА_11 , як «Генпідрядник», та Виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради, в особі міського голови ОСОБА_7 , як «Замовник», укладено договір про закупівлю виконання робіт № 1 (далі «Договір № 1»).

Пунктом 1.2 Договору № 1 зазначено, що склад та обсяги робіт, які доручаються до виконання Виконавцю визначені проєктною документацією, яка передбачає використання склопластикової труби при прокладанні її траншейним способом.

Згідно з п. 2.1 Договору № 1 ціна договору є твердою та становить 80 165 904,00 грн (вісімдесят мільйонів сто шістдесят п`ять тисяч дев`ятсот чотири гривень 00 копійок), що є бюджетними грошовими коштами відповідно до пункту 10 «Порядку підготовки та реалізації проєктів у рамках програм прикордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства та партнерства» затвердженого постановою постановою Кабінету Міністрів України, 08.12.2010 № 1111.

Відповідно до п. 2.2 Договору № 1 вартість виконаних робіт за цим договором визначена на підставі кошторисного розрахунку, складеного відповідно до проєктної документації та інших діючих нормативних документів.

Пунктом 2 Договору № 1 встановлено, що джерелом фінансування є кошти Європейського Союзу в рамках Спільної Операційної Програми «Румунія-Україна 2014-2020» та місцевий бюджет, з яких 80,63 % є кошти Європейського Союзу в рамках Спільної Операційної Програми «Румунія-Україна 2014-2020» та 19,37 % є гроші місцевого бюджету.

Також п.п. 9.3 - 9.6 Договору № 1 визначено, що замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за відповідністю якості, обсягів і вартості виконаних робіт.

З метою забезпечення здійснення технічного нагляду під час будівництва між Виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради («Замовник»), в особі міського голови ОСОБА_7 , та Управлінням капітального будівництва Ізмаїльської міської ради («Виконавець»), в особі ОСОБА_12 , 27.01.2020, у м. Ізмаїл Одеської області (більш точний час та місце досудовим розслідуванням не встановлено), укладено договір про виконання функцій замовника з робіт по технічному нагляду за № 19 по Об`єкту (Надалі «Договір № 19»).

Відповідно до наказу в.о. начальника Управління капітального будівництва Ізмаїльської міської ради ОСОБА_12 від 04.02.2020 за №9 на провідного інженера управління капітального будівництва Ізмаїльської міської ради ОСОБА_13 покладено обов`язок, щодо здійснення функції технічного нагляду на Об`єкті.

У подальшому, реалізовуючи спільний злочинний умисел на заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом зловживання службовим становищем, 07.04.2020, у м. Ізмаїл Одеської області (більш точний час та місце досудовим розслідуванням не встановлено), між ПБП «КИНГС», в особі директора ОСОБА_11 , та ТОВ «Безтраншейні технології та комунікації» ЄДРПОУ 37759969, в особі директора ОСОБА_14 , укладено договір підряду (субпідряду) №07/04-20.

Відповідно до п.1 вказаного договору «Замовник» доручає, а «Підрядник» приймає на себе виконання робіт з безтраншейного прокладання та санації трубопроводів на Об`єкті.

Далі, директор ПБП «КИНГС» ОСОБА_11 , продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, направленого на заволодіння бюджетними грошовими коштами, у невстановлений час та місці, залучив до злочинної змови провідного інженера управління капітального будівництва Ізмаїльської міської ради ОСОБА_13 , за участі якої безпосередньо проводились роботи з безтраншейного прокладання трубопроводу ТОВ «Безтраншейні технології та комунікації» та контролювався хід проведення зазначених робіт.

Розуміючи, що під час укладання поліетиленової труби на ділянці, яка має нестабільний шар ґрунту, можливо завищити об`єми бентоніту та полімерної добавки ОСОБА_11 , ОСОБА_15 та ОСОБА_5 винайшли злочинну схему, щодо заволодіння бюджетними коштами.

Так, з метою реалізації спільного злочинного плану на заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом завищення обсягу виконаних робіт, ОСОБА_5 , як уповноважена особа зі здійснення авторського нагляду, умисно, за попередньою змовою з ОСОБА_11 та ОСОБА_13 , у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці вніс, завідомо неправдиві відомості до трьохсторонніх актів (генпідрядник, авторський нагляд, технічний нагляд) на закриття прихованих робіт за квітень, травень та червень 2020 року, щодо завищених об`ємів використаного бентоніту UNI GEL у кількості 33, 67 тон та полімерної добавки QUIK TROL - 2792,98 кілограм, а саме до:

- Акту на закриття прихованих робіт за травень 2020 року (Буріння пілотної свердловини діаметром до 114 мм. установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2);

- Акту на закриття прихованих робіт за травень 2020 року (Розширення свердловини установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметром до 300 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за травень 2020 року (Розширення свердловини установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметр 30 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за травень 2020 року (Розширення свердловини установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметр до 600 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за травень 2020 року (Розширення свердловини установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметр понад 600 до 750 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за травень 2020 року (Протягування нитки трубопроводу з поліетиленових труб у свердловину установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметр понад 400 до 630 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за червень без року (Буріння пілотної свердловини діаметром до 114 мм. установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2);

- Акту на закриття прихованих робіт за червень без року (Розширення свердловини установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметр понад 114 до 300 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за червень без року (Розширення свердловини установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметр понад 300 до 450 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за червень без року (Розширення свердловини установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметр понад 450 до 600 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за червень без року (Розширення свердловини установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметр понад 600 до 750 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за червень без року (Протягування нитки трубопроводу з поліетиленових труб у свердловину установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметр понад 400 до 630 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за квітень 2020 року (Установлення та знімання оголовка для протягування трубопроводів з поліетиленових труб, діаметр понад 500 до 630 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за квітень 2020 року (Розширення свердловини установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметр понад 600 до 750 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за квітень 2020 року (Розширення свердловини установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметр понад 450 до 600 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за квітень 2020 року (Розширення свердловини установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметр понад 300 до 450 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за квітень 2020 року (Розширення свердловини установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2, діаметр понад 114 до 300 мм.);

- Акту на закриття прихованих робіт за квітень 2020 року (Буріння пілотної свердловини діаметром до 114 мм. установками горизонтального спрямованого буріння, сила протяжки до 36300 кг., група ґрунтів 2).

У результаті внесення ОСОБА_5 у вищевказані документи завідомо неправдивих відомостей сума завищення вартості будівельних матеріалів склала 1 044 090, 34 грн.

У подальшому, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці вищевказані акти ОСОБА_5 видав директору ПБП «КИНГС» ОСОБА_11 .

У подальшому, директор ПБП «КИНГС» ОСОБА_11 , зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою з ОСОБА_13 , на виконання злочинних домовленостей з ОСОБА_5 , відповідно до розподілених ролей, з метою заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом завищення вартості виконаних робіт в частині використаного бентоніту та полімерної добавки, діючи умисно, у період з 27.04.2020 по 23.06.2020, у м. Ізмаїл Одеської області (більш точний час та місце досудовим розслідуванням не встановлено), вніс неправдиві відомості у складені невстановленою досудовим розслідуванням особою та завізовані ОСОБА_13 , документи, а саме:

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 від 27.04.2020, щодо загальної кількості та вартості виконаних будівельних робіт, яка складала 4 223 866 гривень;

- акт №2 (Форми КБ-2в) за квітень 2020 року та додаток до нього - підсумкову відомість ресурсів об`єкт: зовнішні мережі каналізації (І, ІІ черга будівництва) звітний період 1 (за квітень 2020 р.), щодо фактичного використання ТОВ «Безтраншейні технології та комунікації» бентоніту UNI GEL у кількості 14, 414 тон, загальною вартістю 296 344,49 гривен та полімерної добавки QUIK TROL - 1201,28 кілограм, загальною вартістю 521 091,24 гривень,

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 від 26.05.2020, щодо загальної кількості та вартості виконаних будівельних робіт, що складала 3 400 185 гривень,

- акт №4 (Форми КБ-2в) за травень 2020 року та додаток до акту - підсумкову відомість ресурсів об`єкт: зовнішні мережі каналізації (І, ІІ черга будівництва), щодо фактичного використання ТОВ «Безтраншейні технології та комунікації» бентоніту UNI GEL у кількості 18, 0175 т. загальною вартістю 370 430,61 гривень та полімерної добавки QUIK TROL - 1501,6 кг. загальною вартістю 651 364,05 грн.

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 від 23.06.2020, щодо загальної кількості та вартості виконаних будівельних робіт, яка складала 1 022 268 гривень;

- акт №6 (Форми КБ-2в) за червень 2020 року та додаток до акту - підсумкову відомість ресурсів об`єкт: зовнішні мережі каналізації (І, ІІ черга будівництва) звітний період 1 (за червень 2020 р.), щодо фактичного використання ТОВ «Безтраншейні технології та комунікації» бентоніту UNI GEL у кількості 1, 08105 тон загальною вартістю 22 225,84 гривень та полімерної добавки QUIK TROL - 90,096 кілограм, загальною вартістю 39 081,84 гривень.

Однак, досудовим розслідуванням установлено, що протягом квітня - червня 2020 року, під час безтраншейного прокладання труби, ТОВ «Безтраншейні технології та комунікації» використано 11,10 т. бентоніту UNI GEL та полімерної добавки QUIK TROL - 1229,58 кг, вартість яких становить по полімерній добавці QUIK TROL 567 110,39 гривень та по бентоніту UNI GEL 228 039,66 гривень.

Надалі, зазначені документи передано невстановленими службовими особами ПБП «КИНГС» до Ізмаїльської міської ради для скерування до управління Державної казначейської служби України в Ізмаїльському районі Одеської області (далі ДКСУ в Ізмаїльському районі Одеської області).

Продовжуючи злочинні дії з метою заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом завищення вартості виконаних робіт в частині використаного бентоніту та полімерної добавки, директор ПБП «КИНГС» ОСОБА_11 , зловживаючи своїм службовим становищем, умисно, з корисливих мотивів, спільно з ОСОБА_13 та ОСОБА_5 , на підставі скерованих до управління ДКСУ в Ізмаїльському районі Одеської області вищевказаних актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в; додатків до них - підсумкових відомостей ресурсів, а також довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3, отримав на розрахунковий рахунок ПБП «КИНГС», відкритий в АБ «Південний» за № НОМЕР_1 , бюджетні кошти, а саме:

- за Актом №2 (Форми КБ-2в) за квітень 2020 року та додатком до нього - підсумковою відомостю ресурсів об`єкт: зовнішні мережі каналізації (І, ІІ черга будівництва) звітний період 1 (за квітень 2020 р.), а також довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 від 27.04.2020 отримав 28.04.2020 бюджетні кошти у розмірі 4 223 866, 40 гривень, з яких вартість завищення обсягу матеріалів склала 683 416,12 гривень;

- за Актом №4 (Форми КБ-2в) за травень 2020 року та додатком до акту - підсумковою відомостю ресурсів об`єкт: зовнішні мережі каналізації (І, ІІ черга будівництва, а також довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 від 26.05.2020 отримав 28.05.2020 бюджетні кошти у розмірі 3 400 185 гривень, з яких вартість завищення обсягу матеріалів склала 498 224, 74 гривень;

- за Актом №6 (Форми КБ-2в) за червень 2020 року та додатком до акту - підсумковою відомістю ресурсів об`єкт: зовнішні мережі каналізації (І, ІІ черга будівництва) звітний період 1 (за червень 2020 р.), а також довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 від 23.06.2020 отримав 26.06.2020 бюджетні кошти у розмірі 1 022 268 гривень.

Слідством встановлено, що фактичне використаних субпідрядником бентоніту UNI GEL та полімерної добавки QUIK TROL більше ніж вказано генпідрядником у акті № 6 (Форми КБ-2в) на суму 137 550, 52 гривень.

Таким чином, у частині завищення витрат бентоніту та полімерної добавки під час проведення робіт по Об`єкту, начальник КП «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» та уповноважена особа на здійснення авторського нагляду на Об`єкті ОСОБА_5 , зловживаючи службовим становищем, умисно, з корисливих мотивів, спільно з ОСОБА_11 , та ОСОБА_13 , заволоділи бюджетними грошовими коштами у розмірі 1 044 090, 34 грн., що на момент вчинення злочину перевищує більше ніж у 600 разів неоподатковуваний мінімум доходів громадян, розпорядившись ними на свій розсуд.

Крім того досудовим розслідуванням встановлено, що начальник КП «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою з директором ПБП «КИНГС» ОСОБА_11 , реалізовуючи спільний злочинний план на заволодіння бюджетними грошовими коштами, умисно, з корисливих мотивів, шляхом надання недостовірної інформації, 30.03.2020, у м. Ізмаїл Одеської області (більш точний час та місце досудовим розслідуванням не встановлено), на засіданні Робочої групи, щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проєкту «Чиста ріка» узгодили заміну затвердженої склопластикової труби на поліетиленову з подальшим корегуванням Проєкту по Об`єкту.

На підставі протоколу засідання Робочої групи від 30.03.2020, Управління капітального будівництва Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради, 16.04.2020 у м. Ізмаїл Одеської області, (більш точний час та місце досудовим розслідуванням не встановлено), уклало договір № 74 із ТОВ «Проммонтаж» на корегуванням Робочого проєкту по Об`єкту.

На виконання вказаного договору ТОВ «Проммонтаж» здійснено корегування проєктної та проєктно-кошторисної частини Проєкту, в якій безпідставно та без будь-якого обґрунтування замінено склопластикові труби на поліетиленові без суттєвого корегування її вартості, що є порушенням ДБН А.2.2-32014 (Склад та зміст проєктної документації на будівництво).

Продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу направленого на заволодіння бюджетними грошовими коштами, у червні 2020 року (більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено), ОСОБА_5 діючи умисно, за попередньою змовою з ОСОБА_11 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами узгодили закупівлю поліетиленових труб за завищеною вартістю у ТОВ «Ельпласт-Львів» код ЄДРПОУ 23957545.

У подальшому, протягом червня 2020 року - січня 2021 року (більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено), на виконання спільного злочинного умислу ОСОБА_11 , за попередньою змовою з ОСОБА_5 та іншими не встановленими досудовим розслідуванням особами, на підставі укладених договорів купівлі-продажу №240620/001 від 24.06.2020, № 090920/001 від 09.09.2020, № 161020/001 від 16.10.2020, № 021120/001 від 02.11.2020, № 001/220121 від 22.01.2020, між ПБП «КИНГС» та ТОВ «Ельпласт-Львів», придбали 4 267 метрів водяної труби ПЕ 100 450 х 26,7 SDR 17 на загальну суму 11 207 257, 29 грн.

Встановлено, що відповідно до вищезазначених договорів купівлі-продажу вартість придбання водяних труб складала 2 626,19 грн. з ПДВ за 1 метр, однак фактично ПБП «КИНГС» здійснювала закупівлю поліетиленових труб за 1668 грн. по першому договору та, в подальшому, за 1 973, 09 грн. за 1 метр.

Таким чином, у частині завищення вартості закупленої поліетиленової труби, начальник КП «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» та уповноважена особа на здійснення авторського нагляду на Об`єкті ОСОБА_5 , зловживаючи службовим становищем, умисно, з корисливих мотивів, спільно з ОСОБА_11 та іншими не встановленими досудовим розслідуванням особами, заволоділи бюджетними грошовими коштами у розмірі 1 957 537, 89 грн., що на момент вчинення злочину перевищує більше ніж у 600 разів неоподатковуваний мінімум доходів громадян, розпорядившись ними на свій розсуд.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до Державних будівельних норм В.2.5.-75:2013 п. 8.1.4 при прокладанні декількох паралельних напірних трубопроводів відстань між їх зовнішніми поверхнями необхідно визначати в залежності від матеріалу труб, внутрішнього тиску і геологічних умов відповідно до ДБН В.2.5-74 з урахуванням умов проведення ремонтних робіт, забезпечення захисту суміжних трубопроводів під час аварії на одному з них, але не менше ніж 1,0 м.

У проєктній документації по Об`єкту передбачені відповідні вимоги та відстань між паралельними напірними трубопроводами, що по осям складає 2,1 метр. Також кожний трубопровід повинен прокладатись в окремих траншеях із застосування відповідних матеріалів.

Всупереч вимогам ДБН та проєктної документації, 25.06.2020, у м. Ізмаїл Одеської області, (більш точний час та місце досудовим розслідуванням не встановлено), ОСОБА_5 діючи умисно, з корисливих мотивів, за попередньою змовою з ОСОБА_13 та ОСОБА_11 , з метою заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом зменшення фактичних витрат ПБП «КИНГС» по Договору №1 від 15.01.2020, прийняли рішення про укладання паралельних напірних трубопроводів замість двох в одну траншею з відстанню між їх зовнішніми поверхнями менше 1 метра.

З метою реалізації спільного злочинного плану на заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом завищення обсягу виконаних робіт, ОСОБА_5 , достовірно знаючи про укладання резервної та основної ліній напірного трубопроводу в одну траншею, як уповноважена особа зі здійснення авторського нагляду, умисно, за попередньою змовою з ОСОБА_11 та ОСОБА_13 , у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці вніс, завідомо неправдиві відомості до трьохсторонні актів (генпідрядник, авторський нагляд, технічний нагляд), на закриття прихованих робіт за липень, вересень та жовтень 2020 року, щодо укладання вказаних ліній трубопроводу в окремі траншеї та відповідністю проведених робіт Проєкту по Об`єкту, а саме до:

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Розроблення ґрунту у відвал екскаватором «драглайн» або «зворотня лопата» з ковшом кількістю 0,65 (0,5 1) м3, група ґрунтів. 2.-399 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Розроблення ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаватором однокошовим дизельним місткістю 0,25 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Перевезення ґрунту до 8 км. 261,05625 т.);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Водовідлив із траншеї 30 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Улаштування щебеневої основи під трубопроводи 37, 1875 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Улаштування шарів геотекстилю 376, 25 м2);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Улаштування пісчаної основи під трубопроводи 8,75 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Закриття вручну траншеї піском 91,772 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Закриття траншей і котлованів бульдозерами потужністю 59 КВТ (80 х.с.) з переміщенням ґрунту до 5 т. група ґрунтів 2 239,3875 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Ущільнення ґрунту пневматичними трамбівками група ґрунтів 239,3875 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Укладення трубопроводів із поліетиленових труб діаметром 450 мм з гідравлічним випробуванням 87,5 м);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Улаштування бетонних упорів під трубопроводи);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Розроблення ґрунту у відвал екскаватором «драглайн» або «зворотня лопата» з ковшом кількістю 0,65 (0,5 1) м3, група ґрунтів. 2.-1824,46 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Розроблення ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаватором однокошовим дизельним місткістю 0,25 м3 група ґрунтів 732,11125);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Перевезення ґрунту до 8 км. 1244,589125 т.);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Водовідлив із траншеї 125 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Улаштування щебеневої основи під трубопроводи 173,20625 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Улаштування шарів геотекстилю 1796,025 м2);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Улаштування пісчаної основи під трубопроводи 40,35 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Закриття вручну траншеї піском 333,46 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Закриття траншей і котлованів бульдозерами потужністю 59 КВТ (80 х.с.) з переміщенням ґрунту до 5 т. група ґрунтів 2 1065,1875 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Ущільнення ґрунту пневматичними трамбівками група ґрунтів 1,2 1065,1875 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Укладення трубопроводів із поліетиленових труб діаметром 450 мм з гідравлічним випробуванням 409,75 м);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Улаштування бетонних упорів під трубопроводи 0,48 м3).

- Акту на закриття прихованих робіт за жовтень 2020 року (Розроблення ґрунту у відвал екскаватором «драглайн» або «зворотня лопата» з ковшом місткістю 0,65 (0,5 1) м3, група ґрунтів);

- Акту на закриття прихованих робіт за жовтень 2020 року (Розроблення ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаватором однокошовим дизельним на пневматикомістному ходу з ковшом місткістю 0,25 м3 група ґрунтів-591,435 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за жовтень 2020 року (Перевезення ґрунту до 8 км. 1004,94395 т.);

- Акту на закриття прихованих робіт за жовтень 2020 року (Водовідлив із траншеї 129 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за жовтень 2020 року (Улаштування щебеневої основи під трубопроводи 143,225 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за жовтень 2020 року (Улаштування шарів геотекстилю 1449,1 м2);

- Акту на закриття прихованих робіт за жовтень 2020 року (Улаштування пісчаної основи під трубопроводи 33,7 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за жовтень 2020 року (Закриття вручну траншеї піском 261,44 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за жовтень 2020 року (Закриття траншей і котлованів бульдозерами потужністю 59 КВТ (80 х.с.) з переміщенням ґрунту до 5 т. група ґрунтів 1,2 926,75 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за жовтень 2020 року (Ущільнення ґрунту пневматичними трамбівками група ґрунтів 1,2 926,75 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за вересень 2020 року (Укладення трубопроводів із поліетиленових труб діаметром 450 мм з гідравлічним випробуванням 337,0 м);

- Акту на закриття прихованих робіт за жовтень 2020 року (Ущільнення ґрунту пневматичними трамбівками група ґрунтів 2);

- Акту на закриття прихованих робіт за липень 2020 року (Витяжні стояки колодязя. Улаштування трубопроводів із поліетиленових труб діаметром 315 мм (в колодязях) 12 м);

- Акту на закриття прихованих робіт за липень 2020 року (Витяжні стояки колодязя. Ізоляція трубопроводів із поліетиленових труб діаметром 315 мм утеплювачем з фольго-матеріалів);

- Акту на закриття прихованих робіт за липень 2020 року (Розроблення ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаватором однокошовим дизельним на пневматикомістному ходу з ковшом місткістю 0,25 м3 група ґрунтів 2);

- Акту на закриття прихованих робіт за липень 2020 року (Улаштування круглих колодязів зі збірного залізобетону у мокрих ґрунтах 3 шт);

- Акту на закриття прихованих робіт за липень 2020 року (Улаштування круглих водопровідних бетонних колодязів з монолітними стінами і покриттям зі збірного залізобетону у мокрих ґрунтах);

- Акту на закриття прихованих робіт за липень 2020 року (Прямокутний монолітний колодязь к6 1 шт. Улаштування прямокутних водопроводних бетонних колодязів з монолітними стінами і покриттям зі збірного залізобетону у сухих ґрунтах);

- Акту на закриття прихованих робіт за липень 2020 року (Установлення закладних деталей до 5 кг вагою 0,023 т);

- Акту на закриття прихованих робіт за липень 2020 року (Розроблення ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаватором однокошовим дизельним на пневматикомістному ходу з ковшом місткістю 0,25 м3 група ґрунтів 2-459,76 м3);

- Акту на закриття прихованих робіт за липень 2020 року (Установлення закладних деталей вагою до 5 кг. 0,0336 кг), та підписав їх, чим надав їм юридичну силу та здійснив їх видачу.

У результаті внесення ОСОБА_5 у вищевказані документи завідомо неправдивих відомостей сума завищення об`єму робіт склала 534 318,29 грн.

У подальшому, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці вищевказані акти ОСОБА_5 видав директору ПБП «КИНГС» ОСОБА_11 .

Продовжуючи реалізацію спільного злочинного плану на заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом завищення обсягу виконаних робіт, протягом серпня-жовтня 2020 року, у м. Ізмаїл Одеської області (більш точний час та місце досудовим розслідуванням не встановлено), ОСОБА_11 , зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою з ОСОБА_13 , на виконання злочинних домовленостей з ОСОБА_5 , відповідно до розподілених ролей, за результатами проведених робіт, у т. ч. на підставі вищезазначених актів про закриття прихованих робіт із завідомо неправдивими відомостями, умисно вніс неправдиві відомості у складені невстановленою досудовим розслідуванням особою та завізований ОСОБА_13 документи, щодо укладання резервної лінії водопровідних труб в окрему траншею, а саме:

- акт №8 (Форми КБ-2в) приймання виконаних будівельних робіт за липень 2020 року;

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми

№ КБ-3 за липень 2020 року, щодо загальної кількості та вартості виконаних будівельних робіт, яка складає 7 853 556 гривень;

- акт №9 (Форми КБ-2в) приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2020 року;

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 за вересень 2020 року, щодо загальної кількості та вартості виконаних будівельних робіт, яка складає 1 259 515 грн;

- акт №10 (Форми КБ-2в) приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2020 року;

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 за жовтень 2020 року, щодо загальної кількості та вартості виконаних будівельних робіт, яка складає 1 264 308 грн;

- акт №11 (Форми КБ-2в) приймання виконаних будівельних робіт без місяця 2020 року;

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 за липень 2020 року, щодо загальної кількості та вартості виконаних будівельних робіт, яка складає 2 480 048 грн., та підписав їх, чим надав їм юридичну силу.

Надалі, зазначені документи, невстановленими службовими особами ПБП «КИНГС», передано до Ізмаїльської міської ради для скерування до управління ДКСУ в Ізмаїльському районі Одеської області.

У подальшому, продовжуючи злочинні дії з метою заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом завищення обсягу виконаних робіт в частині прокладання основної та резервної ліній напірного трубопроводу в одну траншею, директор ПБП «КИНГС» ОСОБА_11 , зловживаючи своїм службовим становищем, з корисливих мотивів, спільно з ОСОБА_5 та ОСОБА_13 , на підставі скерованих до Управління ДКСУ в Ізмаїльському районі Одеської області вищевказаних актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2 в та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 із завідомо неправдивими відомостями отримав на розрахунковий рахунок ПБП «КИНГС», відкритий у ПАТ «МТБ Банк» за № НОМЕР_2 , бюджетні кошти, а саме:

- за Актом №8 (Форми КБ-2в) приймання виконаних будівельних робіт за липень 2020 року та довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 за липень 2020 року отримав 04.08.2020 грошові кошти у розмірі 7 853 556 грн., з яких вартість невиконаних робіт склала 377 676,43 грн;

- за Актом №9 (Форми КБ-2в) приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2020 року, а також довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 за вересень 2020 року отримав 29.09.2020 грошові кошти у розмірі 1 259 515 грн., з яких вартість невиконаних робіт склала 87 726, 79 грн;

- за Актом №10 (Форми КБ-2в) приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2020 року, а також довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 за жовтень 2020 року отримав 07.10.2020

грошові кошти у розмірі 1 264 308 грн. з яких вартість невиконаних робіт склала 55 760, 86 грн;

- за Актом №11 (Форми КБ-2в) приймання виконаних будівельних робіт без місяця 2020 року, а також довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 за листопад 2020 року отримав 16.10.2020 грошові кошти у розмірі 2 480 048 грн. з яких вартість невиконаних робіт склала 13 154, 21 грн.

Таким чином, доводячи до кінця єдиний злочинний план на заволодіння бюджетними грошовими коштами, шляхом завищення обсягу виконаних робіт в частині прокладання основної та резервної ліній напірного трубопроводу в одну траншею, начальник КП «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» та уповноважена особа на здійснення авторського нагляду на Об`єкті ОСОБА_5 , зловживаючи своїм службовим становищем, умисно, з корисливих мотивів, спільно з ОСОБА_11 , ОСОБА_13 заволоділи бюджетними грошовими коштами у розмірі 534 318,29 грн., що на момент вчинення злочину більше ніж у 250 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, розпорядившись ними на свій розсуд.

У кримінальному провадженні ОСОБА_5 повідомлено про підозру за ч. ч. 4, 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України.

Сторона обвинувачення звертається з клопотанням, обґрунтовуючи його тим, що підозрюваний ОСОБА_5 на даний час займає посаду начальника КП «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» та фактично керує ТОВ «Проммонтаж» та у зв`язку із перебуванням його саме на цій посаді він підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення.

З метою всебічного повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження є необхідність у проведенні слідчих дій за участі інших службових осіб структурних комунальних підприємств виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради та ТОВ «Проммонтаж», подальше перебування ОСОБА_5 на займаній посаді надасть йому можливість спілкуватись з іншими службовими особами, внаслідок чого останні зможуть сприяти підозрюваному в уникненні від кримінальної відповідальності за інкриміноване кримінальне правопорушення. Також, він матиме змогу довести до своїх підлеглих (колег) обставини кримінального провадження, які стали йому відомі при залученні до проведення слідчих дій, з метою впливу на їх покази.

Також, ОСОБА_5 , використовуючи своє керівне службове положення та авторитет, перебуваючи на зазначеній посаді може здійснювати вплив на інших працівників структурних комунальних підприємств Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради та ТОВ «Проммонтаж», які є у цьому кримінальному провадженні свідками, а також на тих, які у майбутньому будуть встановленні, та яким може бути що-небудь відомо про обставини вчинення ним кримінального правопорушення, що в свою чергу негативно відобразиться на показаннях цих свідків у цьому провадженні, а також схилити інших службових осіб, зокрема які також займають керівні посади у до здійснення впливу на свідків у кримінальному провадженні, з метою уникнення відповідальності.

Так, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, має право доступу до службових документів вищезазначеного органу, а тому може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення.

При цьому, саме перебування на посаді КП «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства»,в силу можливості приймати рішення в межах наданих йому службових повноважень, сприяло вчиненню підозрюваним ОСОБА_5 кримінального правопорушення.

За рахунок займаної посади та реалізації своїх повноважень підозрюваний ОСОБА_5 має стійкі постійні зв`язки з іншими органами державної влади, місцевими жителями м. Ізмаїл, Одеської області, що з використанням цих зв`язків дає змогу йому незаконно впливати на свідків у даному кримінальному провадженні, які викривають його у вчиненні злочину.

Крім того, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника КП «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства», може продовжити злочинну діяльність, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, та ураховуючи, що кримінальне правопорушення, у вчиненні якого він підозрюється пов`язане із виконанням ним службових обов`язків, необхідно відсторонити вказану службову особу від займаної посади.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав у повному обсязі та просив задовольнити.

Захисник підозрюваного в судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання, вказавши, що підозра необґрунтована, ОСОБА_5 раніше до кримінальної відповідальності не притягувався, від виконання ОСОБА_5 посадових обов`язків залежить добробут громади міста, ризики відсутні, підозрюваний не має наміру впливати на свідків, знищити речі та документи.

Підозрюваний у судовому засіданні підтримав думку захисника.

Дослідивши клопотання та долучені в його обґрунтування матеріали, заслухавши думку учасників судового засідання, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 157 КПК України, слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Згідно ч. 5 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції», особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

Як вбачається з матеріалів клопотання, 25.01.2022 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених:

- ч. 2 ст. 366 КК України - внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей та видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, що спричинило тяжкі наслідки;

- ч. 4 ст. 191 КК України - заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене повторно за попередньою змовою групою осіб у великих розмірах;

- 5 ст. 191 КК України - заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене за попередньою змовою групою осіб у особливо великих розмірах;

- 5 ст. 191 КК України - заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене повторно за попередньою змовою групою осіб у особливо великих розмірах.

Обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 4, 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України, підтверджується: договором № 1 про закупівлю від 15.01.2020 року, додатковою угодою № 10 від 24.05.2021 року до договору № 1 від 15.01.2020 року, актом № 2 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2020 року, актом № 4 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2020 року, актом № 8 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2020 року, актом № 9 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2020 року, актом № 10 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2020 року, актом № 11 приймання виконаних будівельних робіт, договором купівлі-продажу №001/220121 від 22.01.2021 року, специфікацією до договору купівлі-продажу №001/220121 від 22.01.2021 року, договором №021120/001 купівлі продажу від 02.11.2020 року, специфікацією до договору купівлі-продажу №021120/001, договором купівлі-продажу №161020/001 від 16.10.2020 року, видатковими накладними, договором підряду (субпідряду) №07/04-20 від 07.04.2020 року, договором № 75 на виконання авторського нагляду від 08.04.2020 року, кошторисом на виконання робіт, висновком експерта судової будівельно-технічної експертизи №21-1613 від 29.11.2021 року, протоколом огляду місця події від 31.05.2021 року, протоколом огляду місця події від 20.08.2021 року, протоколом огляду місця події від 30.08.2021 року, протоколом огляду місця події від 10.10.2021 року, висновком експерта №21-6006 судово-почеркознавчої експертизи від 17.11.2021 року, та іншими матеріалами клопотання в сукупності.

Слідчий суддя зазначає, що нормами чинного КПК України не закріплено поняття обґрунтованості пред`явленої підозри, в зв`язку з чим, при вирішенні такого питання слід звертатися до практики ЄСПЛ, оскільки кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини (ч. 5 ст. 9 КПК України).

Так, стандарт доказування «обґрунтована підозра» передбачає існування фактів чи інформації, які б переконали об`єктивного спостерігача, що відповідна особа могла вчинити кримінальне правопорушення (п. 32 рішення ЄСПЛ у справі Fox, Campbell and Hartley v. the United Kingdom, п. 175 рішення ЄСПЛ у справі Нечипорук і Йонкало проти України, п. 161 рішення ЄСПЛ у справі Selahattin Demirtaє v. Turkey, п. 88 рішення ЄСПЛ у справі Ilgar Mammadov v. Azerbaijan, п. 51 рішення ЄСПЛ у справі Erdagoz v. Turkey).

Зважаючи на дані, які містяться в наданих слідчому судді матеріалах, а також приймаючи до уваги вищевказані рішення ЄСПЛ, слідчий суддя вважає доведеним у судовому засіданні наявність обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення ОСОБА_5 кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 4, 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України.

Беручи до уваги те, що ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 4, 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України, слідчий суддя приходить до переконання про наявність правових підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади.

Так, слідчий суддя враховує обґрунтованість підозри у вчиненні підозрюваним ОСОБА_5 кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 4, 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України, кваліфікуючі ознаки даних діянь, а саме можливе вчинення кримінальних правопорушень службовою особою шляхом зловживання службовим становищем, у зв`язку з чим, підозрюваний, займаючи посаду начальника КП «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства», має доступ до службових кабінетів комунального підприємства, документів, а також електронних носіїв інформації, що можуть містити відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, тому наявний ризик у вигляді можливого знищення, приховання або спотворення речей та документів, які мають значення для досудового розслідування та можуть бути використані як докази в рамках даного кримінального провадження.

Крім того, слідчий суддя зазначає, що в рамках даного кримінального провадження наявні особи свідків, на показання яких сторона обвинувачення на теперішній час посилається в обґрунтування існування в рамках даного кримінального провадження обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення ОСОБА_5 кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 4, 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України, у зв`язку з чим, слідчий суддя приходить до переконання про наявність ризику у вигляді можливого незаконного впливу підозрюваного на свідків, які працюють у КП «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства», зокрема, тих, які безпосередньо підпорядковуються ОСОБА_5 , та можуть повідомити важливі обставини вчинення кримінальних правопорушень.

Більш того, сформовані під час спільної праці дружні, приятельські стосунки, або відносини, які випливають із почуття поваги та авторитету, мають зазвичай тривалий характер і формують сталі соціальні зв`язки, тому використовуючи власні усталені зв`язки із іншими особами органів державної влади та місцевого самоврядування, ОСОБА_5 може продовжити використовувати їх для впливу на учасників кримінального провадження.

Слідчий суддя також звертає увагу на те, що КПК встановлює наступну процедуру отримання показань від осіб, які є свідками у кримінальному провадженні, а саме, спочатку на стадії досудового розслідування показання отримуються шляхом допиту слідчим чи прокурором, а після направлення обвинувального акта до суду на стадії судового розгляду - усно шляхом допиту особи в судовому засіданні (частини 1, 2 ст. 23, ст. 224 КПК). Суд може обґрунтовувати свої висновки лише на показаннях, які він безпосередньо сприймав під час судового засідання або отриманих у порядку, передбаченому ст. 225 КПК, тобто допитаних на стадії досудового розслідування слідчим суддею. Суд не вправі обґрунтовувати судові рішення показаннями, наданими слідчому, прокурору, або посилатися на них (ч. 4 ст. 95 КПК).

Слідчий суддя вважає також доведеним в судовому засіданні, з огляду на обставини вчинення кримінального правопорушення та обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_5 інкримінованих йому кримінальних правопорушень, що саме займана ним посада сприяла можливому вчиненню останнім кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 4, 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України.

З урахуванням викладеного, вбачається наявність достатніх підстав вважати, що для запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який, перебуваючи на посаді, може спотворити, знищити або приховати докази, які мають значення для досудового розслідування, впливати на свідків, існує необхідність в застосуванні заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення ОСОБА_5 від займаної посади, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання сторони обвинувачення є обґрунтованим, а тому підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 131, 132, 154-157, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в рамках кримінального провадження № 42020160000000028 від 13.01.2020 року задовольнити.

Тимчасово відсторонитипідозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади начальника КП «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства», строком до 25.03.2022 року, в межах строку досудового розслідування.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її проголошення.

Копію ухвали вручити прокурору відділу Одеської обласної прокуратури для виконання, та направити до КП «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» до відома.

Апеляційна скарга, на ухвалу слідчого судді може бути подана протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення01.02.2022
Оприлюднено19.01.2023
Номер документу102980885
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —947/5562/21

Ухвала від 01.06.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 31.05.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 29.05.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Постанова від 28.02.2023

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Яновська Олександра Григорівна

Постанова від 28.02.2023

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Яновська Олександра Григорівна

Ухвала від 23.01.2023

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Яновська Олександра Григорівна

Ухвала від 04.11.2022

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тонконоженко М. М.

Ухвала від 27.10.2022

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 18.10.2022

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Яновська Олександра Григорівна

Ухвала від 18.10.2022

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Яновська Олександра Григорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні