Рішення
від 01.02.2022 по справі 913/891/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5 м. Харків, 61022, тел./факс (057)702-10-79, inbox@lg.arbitr.gov.ua


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2022 року м.Харків Справа № 913/891/21

Провадження № 3/913/891/21

Господарський суд Луганської області у складі судді Секірського А.В., за участю секретаря судового засідання Пати А.С. , розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження матеріали справи за позовом

Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області , м. Сєвєродонецьк Луганської області

до Приватного підприємства Виробничо-комерційної фірми "Нірса", м. Сєвєродонецьк Луганської області

про стягнення 71 383 грн 26 коп.

в присутності представників учасників справи:

від позивача - представник не прибув;

від відповідача - Сутковий А.М. - адвокат, ордер серії АН № 1056904 від 16.12.2021.

в с т а н о в и в:

Сєвєродонецька міська військово-цивільна адміністрація Сєвєродонецького району Луганської області звернулася до Господарського суду Луганської області з позовною заявою до Приватного підприємства Виробничо-комерційної фірми "Нірса" про стягнення безпідставно збережених коштів за користування земельною ділянкою в розмірі 71 383 грн 26 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачу на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії ЯЯЯ № 86450, виданого 18.10.2007, належить на праві власності об`єкт нерухомості, розташований за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Промислова, будинок 2д. Розпорядженням керівника військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області від 28.08.2020 № 121 затверджено технічну документацію із землеустрою, передано відповідачу в оренду строком на 1 рік земельну ділянку з кадастровим номером 4412900000:03:002:0003 загальною площею 0,9274 га, зобов`язано відповідача укласти у письмовій формі договір оренди землі та здійснити заходи для державної реєстрації права оренди на земельну ділянку у встановленому законодавством порядку. Відповідач протягом тривалого часу ухиляється від оформлення та реєстрації речового права на вказану земельну ділянку, у зв`язку з чим за період з 23.03.2020 по 15.11.2021 не вносив плату за користування нею, внаслідок чого зберіг у себе безпідставно набуте майно - грошові кошти в розмірі 71 383 грн 26 коп.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 01.12.2021 позовну заяву передано на розгляд судді Секірському А.В.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 06.12.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 913/891/21, розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, встановлено учасникам справи строк для подання заяв по суті справи.

23.12.2021 о 16 год. 26 хв. на офіційну електронну адресу суду від представника Приватного підприємства Виробничо-комерційної фірми "Нірса" адвоката Суткового А.М. надійшло клопотання від 22.12.2021 № б/н, підписане кваліфікованим електронним підписом, яке зареєстроване в автоматизованій системі документообігу суду 24.12.2021, в якому посилаючись на направлені 22.12.2021 адвокатські запити до Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області та Комунального підприємства "Землевпорядник" з метою з`ясування дійсних обставин справи, а також неможливість подання мотивованого відзиву на позовну заяву до отримання відповідей на запити у строки, встановлені Господарським процесуальним кодексом України для справ спрощеного провадження, просить призначити розгляд справи за правилами загального позовного провадження та замінити засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням.

Ухвалою суду 24.12.2021 у задоволенні вказаного клопотання відмовлено, вирішено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням сторін, повідомлено учасників справи про призначення справи до судового розгляду по суті на 11.01.2022.

05.01.2022 на офіційну електронну адресу суду від позивача у справі - Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області надійшло клопотання від 05.01.2022 № б/н, підписане кваліфікованим електронним підписом, про долучення до матеріалів справи запиту від 18.11.2021 № 5380, направленого до Головного управління ДПС у Луганській області, з приводу надання інформації про надходження від відповідача коштів у вигляді земельного податку/орендної плати за період, який охоплено вимогами позовної заяви, та відповіді на нього від 24.12.2021 № 10654/5/12-32-04-01-01, оскільки позивач був позбавлений можливості долучити зазначені письмові докази разом з поданням 26.11.2021 позовної заяви, з огляду на отримання відповіді від Головного управління ДПС у Луганській області лише 29.12.2021.

06.01.2022 о 17 год. 35 хв. на офіційну електронну адресу суду від представника відповідача у справі - Приватного підприємства Виробничо-комерційної фірми "Нірса" адвоката Суткового А.М. надійшов відзив від 06.01.2022, підписаний кваліфікованим електронним підписом, який зареєстрований в автоматизованій системі документообігу суду 10.01.2022, в якому останній проти заявлених вимог заперечує та зазначає, що відповідач на підставі Державного акта на право постійного користування землею серії ІІ-ЛГ № 000174 від 03.02.1998 має на праві постійного користування земельну ділянку загальною площею 0,9274 га. Метою розробки технічної документації на земельну ділянку із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) є присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці.

На адвокатський запит, направлений 22.12.2021 до Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, отримано відповідь від 04.01.2022 № 16, до якої додано клопотання відповідача від 19.06.2020, із якого неможливо зробити висновок, яку саме з виключних підстав для припинення права користування земельною ділянкою, встановлених ст. 141 Земельного кодексу України, позивач вважає належною підставою для припинення права постійного користування відповідача.

Крім того, відповідач з 01.04.2016 є платником єдиного податку, який відповідно до ст. 297 Податкового кодексу України звільнений від обов`язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються відповідачем для провадження господарської діяльності, зокрема, земельної ділянки з кадастровим номером 4412900000:03:002:0003.

Також представником відповідача у відзиві поставлені позивачу запитання у відповідності до ст. 90 ГПК України, строк на поставлення яких просить поновити відповідно до ст. 119 ГПК України, та вказано, що орієнтовний розмір судових витрат, які відповідач очікує понести у зв`язку з розглядом справи, складає 28 700 грн 00 коп. Докази понесених витрат будуть надані суду у встановлені законодавством України строки.

У судове засідання 11.01.2022 прибув представник відповідача.

Позивач правом на участь у судовому засіданні не скористався, хоча про дату, час та місце судового засідання був повідомлений шляхом надсилання електронної форми ухвали до Електронного кабінету позивача, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа, сформованою в автоматизованій системі документообігу суду.

Ухвалою суду від 11.01.2022 повідомлено учасників справи про відкладення розгляду справи по суті на 01.02.2022, встановлено позивачу строк для подання відповіді на запитання, поставлені відповідачем у відзиві на позовну заяву, та відповідь на відзив, а також відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про поновлення строку на постановку запитань.

20.01.2022 на адресу суду від позивача у справі - Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області надійшла відповідь на відзив від 17.01.2022 № б/н про незгоду з доводами відповідача, викладеними у відзиві, в якому також наведені мотиви щодо розміру заявлених відповідачем адвокатських витрат. Також, у відзиві позивачем надано відповіді на запитання відповідача.

Суд зазначає, що подана позивачем відповідь на відзив долучається до матеріалів справи, проте не приймається судом до уваги при розгляді справи, оскільки відповідь не підписана представником, тобто відсутній власноручний підпис Олени Дікарєвої. Крім того, надані позивачем в порядку ст. 90 ГПК України відповіді на запитання не відповідають вимогам ст. 88 ГПК України, оскільки відповіді на запитання не викладені у формі заяви свідка, яка повинна бути нотаріально засвідчена, а також не містять підтвердження про обізнаність свідка зі змістом закону щодо кримінальної відповідальності за надання неправдивих показань та про готовність з`явитися до суду за його викликом для підтвердження своїх свідчень.

31.01.2022 о 20 год. 03 хв. на офіційну електронну адресу суду від представника відповідача у справі - Приватного підприємства Виробничо-комерційної фірми "Нірса" адвоката Суткового А.М. надійшли заперечення на відповідь на відзив від 31.01.2022 № б/н, підписані кваліфікованим електронним підписом, які зареєстровані в автоматизованій системі документообігу суду 01.02.2022.

У судове засідання 01.02.2022 прибув представник відповідача.

Позивач правом на участь у судовому засіданні не скористався, хоча про дату, час та місце судового засідання був повідомлений шляхом надсилання електронної форми ухвали до Електронного кабінету позивача, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа, сформованою в автоматизованій системі документообігу суду.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши представника відповідача, всебічно та повно з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши у сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Приватне підприємство Виробничо-комерційна фірма "Нірса" зареєстрована в якості юридичної особи 05.12.1994, місцезнаходження: вул. Донецька, будинок 60, квартира 16, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400 (аркуш справи 32-35).

15.04.2005 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про проведення державної реєстрації включення відомостей про юридичну особу - Приватне підприємство Виробничо-комерційну фірму "Нірса", номер запису: 13831200000000762.

Приватному підприємству Виробничо-комерційній фірмі "Нірса" на підставі рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської Ради народних депутатів від 03.02.1998 № 209 надано у постійне користування земельну ділянку площею 0,9274 га для розташування будівель та споруд виробничої бази, про що було видано Державний акт на право постійного користування землею серії ІІ-ЛГ № 000174, який зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею 03.02.1998 за № 245 (аркуші справи 45-47).

На вказаній земельній ділянці розташовано комплекс будівель та споруд промислової бази, який належить Приватному підприємству Виробничо-комерційній фірмі "Нірса" на праві приватної власності на підставі свідоцтва на право власності на нерухоме майно від 18.10.2007 серії ЯЯЯ № 862450, що підтверджується Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно від 05.10.2021 № 278202147 (аркуші справи 14, 82 та 83 на звороті).

Рішенням Сєвєродонецької міської ради від 14.03.2019 № 3507 надано Приватному підприємству Виробничо-комерційній фірмі "Нірса" згоду на відновлення меж земельної ділянки площею 0,9274 га, яка розташована за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Промислова, будинок 2д, для обслуговування комплексу будівель та споруд промислової бази. Пунктом 2 вказаного рішення покладено на Приватне підприємство Виробничо-комерційну фірму "Нірса" обов`язок надати технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Сєвєродонецької міської ради для її затвердження (аркуш справи 78 на звороті).

На виконання п. 2 рішення від 14.03.2019 № 3507 Приватне підприємство Виробничо-комерційна фірма "Нірса" звернулася до Комунального підприємства "Землевпорядник" з заявою від 21.02.2020 про розроблення документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) під комплекс будівель та споруд промислової бази, яка розташована за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Промислова, будинок 2д (аркуш справи 77 на звороті).

Комунальним підприємством "Землевпорядник" розроблена Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для обслуговування комплексу будівель та споруд промислової бази, яка розташована за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Промислова, будинок 2д (аркуші справи 75-97).

Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером: 4412900000:03:002:0003 проведена 23.03.2020 (аркуші справи 16-17).

30.06.2020 директор Приватного підприємства Виробничо-комерційної фірми "Нірса" Гукеян Н.О. звернувся до Сєвєродонецької міської ради з заявою від 19.06.2020 № б/н про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання в оренду строком на 49 років земельну ділянку площею 0,9274 га за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Промислова, будинок 2д для обслуговування комплексу будівель та спору промислової бази (аркуш справи 10).

Розпорядженням керівника військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області 28.08.2020 № 121 (аркуш справи 11):

- затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), кадастровий номер 4412900000:03:002:0003 площею 0,9274 га для обслуговування комплексу будівель та споруд промислової бази за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Промислова, будинок 2д;

- припинено Приватному підприємству Виробничо-комерційній фірмі "Нірса" право постійного користування на земельну ділянку площею 0,9274 га, надану для розташування будівель та споруд виробничої бази за адресою: м. Сєвєродонецьк, район об`єднання "Склопластик";

- передано Приватному підприємству Виробничо-комерційній фірмі "Нірса" в оренду строком на 1 рік земельну ділянку з кадастровим номером 4412900000:03:002:0003 площею 0,9274 га за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Промислова, будинок 2д, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, цільове призначення земельної ділянки - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд переробної, машинобудівельної та іншої промисловості (вид використання - для обслуговування комплексу будівель та споруд промислової бази).

Пунктом 4 вказаного розпорядження зобов`язано Приватне підприємство Виробничо-комерційну фірму "Нірса" укласти у письмовій формі договір оренди землі та здійснити заходи для державної реєстрації права оренди земельної ділянки у встановленому законодавством порядку.

Військово-цивільною адміністрацією міста Сєвєродонецьк Луганської області підготовлено договір оренди земельної ділянки та передано до Центру надання адміністративних послуг.

З огляду на тривале зволікання у отриманні та підписанні договору, Сєвєродонецькою міською військово-цивільною адміністрацією Сєвєродонецького району Луганської області договір оренди землі було надіслано для підписання за супровідним листом 10.06.2021 № 1775 на адресу Приватного підприємства Виробничо-комерційної фірми "Нірса", який одержаний останнім 02.07.2021 (аркуші справи 12-13). Підписаний примірник договору Приватним підприємством Виробничо-комерційною фірмою "Нірса" не повернутий.

Інформація про зареєстроване право оренди на земельну ділянку з кадастровим 4412900000:03:002:0003 площею 0,9274 га за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Промислова, будинок 2д відсутня.

Сєвєродонецька міська військово-цивільна адміністрація Сєвєродонецького району Луганської області зверталася до Приватного підприємства Виробничо-комерційної фірми "Нірса" з претензією від 11.10.2021 № 4637 про сплату суми безпідставно збережених коштів в розмірі 66 955 грн 01 коп. за період з 23.03.2020 по 30.09.2021 (аркуші справи 23-25).

Станом на момент звернення з позовною заявою про стягнення безпідставно збережених коштів за користування земельною ділянкою договір оренди землі між Сєвєродонецькою міською військово-цивільною адміністрацією Сєвєродонецького району Луганської області та Приватним підприємством Виробничо-комерційною фірмою "Нірса" не укладений.

Отже, посилаючись на те, що зазначена земельна ділянка в період з 23.03.2020 по 15.11.2021 використовувалась відповідачем без достатніх правових підстав, внаслідок чого відповідач зберіг за рахунок Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, як власника земельної ділянки, майно - грошові кошти у розмірі орендної плати, позивач здійснив розрахунок та звернувся до Господарського суду Луганської області з даним позовом, в якому на підставі ст. 1212 ЦК України просить стягнути безпідставно збережені кошти в загальному розмірі 71 383 грн 26 коп.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам справи, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до п. 3 ч. 1, ч. 5 ст. 78 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради можуть бути достроково припинені у випадках: передбачених законами України "Про військово-цивільні адміністрації", "Про правовий режим воєнного стану". Повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради за наявності підстав, передбачених пунктом 3 частини першої цієї статті, достроково припиняються з дня набрання чинності актом Президента України про утворення відповідної військово-цивільної, військової адміністрації.

Згідно зі ст. 1 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" для виконання повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених цим Законом, в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції можуть утворюватися військово-цивільні адміністрації. Військово-цивільні адміністрації - це тимчасові державні органи у селах, селищах, містах, районах та областях, що діють у складі Антитерористичного центру при Службі безпеки України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі проведення антитерористичної операції) або у складі Об`єднаного оперативного штабу Збройних Сил України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях) і призначені для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення безпеки і нормалізації життєдіяльності населення, правопорядку, участі у протидії актам збройної агресії, диверсійним проявам і терористичним актам, недопущення гуманітарної катастрофи в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема проведення антитерористичної операції.

Статтею 3 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" встановлено, що військово-цивільні адміністрації утворюються у разі потреби за рішенням Президента України. У день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження, зокрема, сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, - у разі утворення військово-цивільної адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів). Військово-цивільні адміністрації населених пунктів утворюються на території територіальних громад, сільські, селищні, міські ради яких та/або їх виконавчі органи не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, у тому числі внаслідок фактичного саморозпуску або самоусунення від виконання своїх повноважень, або їх фактичного невиконання, а також у разі прийняття Центральною виборчою комісією рішення про неможливість проведення виборів до відповідних органів місцевого самоврядування. Найменування військово-цивільних адміністрацій населених пунктів, як правило, є похідними від найменувань населених пунктів, визначених адміністративними центрами відповідних територіальних громад, у формі прикметника.

Указом Президента України від 28.07.2020 № 297/2020 "Про утворення військово-цивільної адміністрації" утворено військово-цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області.

04.08.2020 відомості про державну реєстрацію військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, номер запису: 13831020000005905.

Отже, повноваження Сєвєродонецької міської ради було припинено у зв`язку з утворенням військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області.

Указом Президента України від 19.02.2021 № 62/2021 "Про утворення та реорганізацію військово-цивільних адміністрацій у Луганській області" створено Сєвєродонецьку міську військово-цивільну адміністрацію Сєвєродонецького району Луганської області.

Абзацом 6 ст. 2 вказаного Указу постановлено реорганізувати військово-цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області шляхом приєднання до Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області.

02.03.2021 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про проведення державної реєстрації юридичної особи - Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, номер запису: 1003831020000006017, а також зазначено, що Сєвєродонецька міська військово-цивільна адміністрація Сєвєродонецького району Луганської області є правонаступником військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області.

За приписами п. 11 ч. 2 ст. 7 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" юридична особа - новоутворена військово-цивільна адміністрація є юридичною особою, що тимчасово здійснює повноваження правонаступника прав та обов`язків юридичних осіб виконавчих комітетів рад, що припиняються, та/або військово-цивільних адміністрацій, що припиняються, - з дня, наступного за днем прийняття керівником новоутвореної військово-цивільної адміністрації рішення про її можливість здійснювати повноваження, віднесені законом до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Розпорядженням керівника Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області від 09.03.2021 № 21 "Про можливість новоутвореної Сєвєродонецької міської ВЦА Сєвєродонецького району Луганської області здійснювати повноваження, віднесені законом до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад", яке оприлюднене на офіційному веб-сайті Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, серед іншого визначено можливим новоутвореною Сєвєродонецькою міською ВЦА Сєвєродонецького району Луганської області здійснювати повноваження, віднесені законом до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, а саме: Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області (код ЄДРПОУ 43748368, місцезнаходження юридичної особи: Україна, 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, бульвар Дружби Народів, будинок 32), а також визначено, що Військово-цивільна адміністрація міста Сєвєродонецьк Луганської області здійснює свої повноваження до дня, наступного за днем прийняття цього розпорядження.

Розпорядженням керівника Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області від 11.03.2021 № 39 "Про реорганізацію військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області шляхом приєднання до Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області", яке оприлюднене на офіційному веб-сайті Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, вирішено припинити в результаті реорганізації юридичну особу - військово-цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області шляхом приєднання до Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області. Майно, права та обов`язки юридичної особи, що припиняється - військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області, переходять до правонаступника - Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області.

09.06.2021 відомості про державну реєстрацію припинення юридичної особи - військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області в результаті її реорганізації внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, номер запису: 1003831120009005905.

Зважаючи на положення Закону України "Про військово-цивільні адміністрації", Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Указів Президента України від 28.07.2020 № 297/2020, від 19.02.2021 № 62/2021 має місце публічне правонаступництво (повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції) від Сєвєродонецької міської ради до військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області та від військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області до Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області.

Отже, Сєвєродонецька міська військово-цивільна адміністрація Сєвєродонецького району Луганської області з 02.03.2021 є суб`єктом публічного права, а тому саме на вказану особу покладено обов`язки щодо реалізації положень Земельного кодексу України, зокрема, в частині забезпечення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 ЦК України збитками є доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Частина 1 ст. 1166 ЦК України встановлює, що шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

За приписами ч. 2 ст. 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. При цьому згідно з п. "д" ч. 1 ст. 156 Земельного кодексу України власникам землі відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.

За змістом вказаних приписів Цивільного та Земельного кодексів України відшкодування шкоди (збитків) є заходом відповідальності, зокрема, за завдану шкоду майну чи за порушення прав власника земельної ділянки.

Шкода, завдана майну юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала (ч. 1 ст. 1166 ЦК України). Підставою для відшкодування є наявність таких елементів складу цивільного правопорушення, як: шкода; протиправна поведінка її заподіювача; причинний зв`язок між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача; вина. За відсутності хоча б одного із цих елементів цивільно-правова відповідальність не настає. Особа, яка завдала шкоду, звільняється від обов`язку її відшкодовувати, якщо доведе, що шкоди заподіяно не з її вини (ч. 2 ст. 1166 ЦК України).

Предметом регулювання глави 83 ЦК України є відносини, що виникають у зв`язку з безпідставним отриманням чи збереженням майна і не врегульовані спеціальними інститутами цивільного права.

Відповідно до частин 1 та 2 ст. 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення глави 83 ЦК України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

Кондикційні зобов`язання виникають за наявності одночасно таких умов: набуття чи збереження майна однією особою (набувачем) за рахунок іншої (потерпілого); набуття чи збереження майна відбулося за відсутності правової підстави або підстава, на якій майно набувалося, згодом відпала.

У разі виникнення спору стосовно набуття майна або його збереження без достатніх правових підстав договірний характер спірних правовідносин унеможливлює застосування до них судом положень глави 83 ЦК України.

За змістом приписів глав 82 і 83 ЦК України для деліктних зобов`язань, які виникають із заподіяння шкоди майну, характерним є, зокрема, зменшення майна потерпілого, а для кондикційних - приріст майна в набувача без достатніх правових підстав. Вина заподіювача шкоди є обов`язковим елементом настання відповідальності в деліктних зобов`язаннях. Натомість для кондикційних зобов`язань вина не має значення, оскільки важливим є факт неправомірного набуття (збереження) майна однією особою за рахунок іншої.

Таким чином, обов`язок набувача повернути потерпілому безпідставно набуте (збережене) майно чи відшкодувати його вартість не є заходом відповідальності, оскільки набувач зобов`язується повернути тільки майно, яке безпідставно набув (зберігав), або вартість цього майна.

Предметом позову у цій справі є стягнення з відповідача - власника об`єкта нерухомого майна безпідставно збережених коштів орендної плати за фактичне користування земельною ділянкою без належних на те правових підстав, на якій цей об`єкт розміщений.

Порядок набуття, виникнення, а також припинення права постійного користування земельною ділянкою, що, зокрема, перебуває у державній чи комунальній власності, врегульований нормами Земельного кодексу України.

Статтею 23 Земельного кодексу України, в редакції, чинній на момент видачі позивачу Державного акта, передбачено, що право власності або право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними, міськими, районними Радами народних депутатів.

Частина 1 ст. 92 Земельного кодексу України, прийнятого 25.10.2001, визначає право постійного користування земельною ділянкою як право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

За приписами ст. 19 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на час видачі Державного акта) міська рада народних депутатів надає земельні ділянки (крім ріллі і земельних ділянок, зайнятих багаторічними насадженнями) для будь-яких потреб у межах міста за проектами відведення цих ділянок та на підставі відповідного рішення.

Згідно зі ст. 123 Земельного кодексу України (в чинній редакції) надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Статтею 116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно з ч. 2 ст. 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають: а) підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності; б) громадські організації осіб з інвалідністю України, їх підприємства (об`єднання), установи та організації; в) релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності; г) публічне акціонерне товариство залізничного транспорту загального користування, утворене відповідно до Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування"; ґ) заклади освіти незалежно від форми власності; д) співвласники багатоквартирного будинку для обслуговування такого будинку та забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку; е) оператор газотранспортної системи та оператор системи передачі; господарські товариства в оборонно-промисловому комплексі, визначені частиною першою статті 1 Закону України "Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності.

Право постійного користування земельними ділянками може вноситися державою до статутного капіталу публічного акціонерного товариства залізничного транспорту, утвореного відповідно до Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування" (ч. 3 ст. 92 Земельного кодексу України).

Таким чином, відповідач не є підприємством, установою, організацією, який належить до державної або комунальної власності, а відповідно може набути земельну ділянку у користування на умовах оренди і який має переважне право на належне оформлення правовідносин з власником землі.

Як вбачається із матеріалів справи, Приватне підприємство Виробничо-комерційна фірма "Нірса" користувалася земельною ділянкою площею 0,9274 га на праві постійного користування до 28.08.2020 (дата прийняття розпорядження № 121 керівником військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області) на підставі Державного акта серії ІІ-ЛГ № 000174.

За приписами Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-III відповідач не може мати на праві постійного користування земельну ділянку комунальної форми власності, а відповідно може набути земельну ділянку у користування на умовах оренди.

Приватне підприємство Виробничо-комерційна фірма "Нірса" є власником нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці площею 0,9274, право користування якою припинено.

Матеріали справи не містять доказів належного оформлення права користування спірною земельною ділянкою Приватним підприємством Виробничо-комерційною фірмою "Нірса", зокрема, укладення договору оренди з Сєвєродонецькою міською військово-цивільною адміністрацією Сєвєродонецького району Луганської області та державної реєстрації такого права.

Відтак, оскільки до моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними, Приватне підприємство Виробничо-комерційна фірма "Нірса" як фактичний користувач земельної ділянки, що без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі ч. 1 ст. 1212 ЦК України.

Судом враховано правову позицію Великої Палати Верховного Суду, викладену у постанові від 20.11.2018 у справі № 922/3412/17, відповідно до якої Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку про відсутність підстав для відступлення від висновків Верховного суду України щодо застосування приписів ст.ст. 1212-1214 ЦК України стосовно можливості стягнення суми орендної плати без укладеного між сторонами договору оренди землі.

Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Плата за землю - це обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

Земельним податком є обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, а орендною платою за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (п.п. 14.1.72, 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

З наведеного вбачається, що чинним законодавством розмежовано поняття земельний податок і орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідач з 29.08.2020 не є власником та постійним землекористувачем земельної ділянки, а тому не є суб`єктом плати за землю у формі земельного податку, при цьому, єдина можлива форма здійснення плати за землю для нього, як землекористувача, є орендна плата.

Податковим кодексом України визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є обов`язковим платежем, а його розмір визначається на підставі законодавчих актів, тобто є регульованою ціною (статті 14.1.125, 14.1.136, 288.5 Податкового кодексу України).

За приписами ст. 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Зважаючи на це, у спірних правовідносинах підлягає дослідженню розмір безпідставно збережених коштів орендної плати за фактичне користування відповідачем спірною земельною ділянкою без правовстановлюючих документів.

За змістом глави 15 Земельного кодексу України право користування земельною ділянкою комунальної власності реалізується, зокрема, через право оренди.

Частина 1 ст. 93 Земельного кодексу України встановлює, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Землекористувачі також зобов`язані своєчасно сплачувати орендну плату (п. "в" ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України).

Відповідно до ст. 3 Закону України "Про оренду землі" об`єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.

Частиною 1 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що орендна плата за землю визначена як платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди.

Визначення земельної ділянки наведено в ч. 1 ст. 79 Земельного кодексу України, відповідно до положень якої земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Як встановлено приписами частин 1, 3, 4, 9 ст. 79 1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру; сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі; земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера; земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Отже, земельна ділянка є сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера та реєстрації її у Державному земельному кадастрі.

Земельній ділянці площею 0,9274 га за адресою: вул. Промилова, будинок 2д, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, на якій розташовано об`єкт нерухомого майна, власником якого є відповідач, присвоєний кадастровий номер 4412900000:03:002:0003, а це свідчить про сформованість земельної ділянки, як об`єкту цивільних прав.

Про необхідність застосування ст. 79 1 Земельного кодексу України та положень Закону України "Про Державний земельний кадастр" при розгляді позову про стягнення безпідставно збережених коштів у виді недоотриманої орендної плати неодноразово зазначалося Верховним Судом, зокрема у постановах від 29.01.2019 у справах № 922/3780/17 та № 922/536/18, від 11.02.2019 у справі № 922/391/18, від 12.04.2019 у справі № 922/981/18, у яких міститься висновок про те, що для вирішення спору щодо фактичного користування земельною ділянкою без укладення правовстановлюючих документів та без державної реєстрації прав на неї встановленню підлягають обставини, зокрема, чи є земельна ділянка, за фактичне користування якою позивач просить стягнути безпідставно збережені кошти, сформованим об`єктом цивільних прав протягом усього періоду, зазначеного у позові.

В постанові Верховного Суду від 25.02.2020 у справі № 922/748/19 викладено висновок щодо необхідності перевірки судом обґрунтованості розрахунку позовних вимог, заявлених позивачем саме як безпідставно збережені грошові кошти в розмірі орендної плати за користування відповідачем сформованою земельною ділянкою.

Основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності є нормативна грошова оцінка земель, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України (аналогічну правову позицію викладено у постанові Верховного Суду у складі палати для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду від 10.09.2018 у справі № 920/739/17).

За змістом статей 15, 20, 21 Закону України "Про Державний земельний кадастр" до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки як нормативна грошова оцінка. Внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру є обов`язковим. Відомості про нормативну грошову оцінку земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки.

За положеннями ч. 5 ст. 5, ч. 1 ст. 13 Закону України "Про оцінку земель" для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності використовується нормативна грошова оцінка.

Відповідно до частин 1-2 ст. 15, ч. 2 ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Згідно з частинами 1, 2 ст. 20, ч. 1 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.

Отже, нормативна грошова оцінка є основою визначення розміру орендної плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.

Статтею 288 Податкового кодексу України передбачено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

не може бути меншою за розмір земельного податку:

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;

не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 та ч. 3 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Позивачем до матеріалів справи доданий витяг від 23.06.2020 № 410 із технічної документації про нормативну грошову оцінку спірної земельної ділянки, який виданий Відділом у м. Сєвєродонецьку Головного управління Держгеокадастру у Луганській області (аркуш справи 22).

Рішенням Сєвєродонецької міської ради від 22.06.2016 № 478 затверджено ставки орендної плати за земельні ділянки на території Сєвєродонецької міської ради, яке вступає в дію з 01.01.2017. Відповідно до вказаного рішення ставка орендної плати за землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення складає 3% (аркуші справи 19-21).

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,9274 га (кадастровий номер: 4412900000:03:002:0003) складає 1 464 271 грн 86 коп.

Позивачем у позовній заяві здійснений розрахунок безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати, з урахуванням нормативної грошової оцінки земельної ділянки в сумі 1 464 271 грн 86 коп. (аркуш справи 4 на звороті), у тому числі:

- за період з 23.03.2020 по 31.12.2020 (без врахування періоду з 01.03.2020 по 31.03.2020) в розмірі 32 946 грн 12 коп.;

- за період з 01.01.2021 по 15.11.2021 в розмірі 38 437 грн 14 коп., всього 71 383 грн 26 коп.

Водночас, перевіривши розрахунок безпідставно збережених коштів за заявлений позивачем період судом встановлено, що здійснений позивачем розрахунок за період з 23.03.2020 по 31.12.2020 (без врахування періоду з 01.03.2020 по 31.03.2020) є необґрунтованим, оскільки позивачем не враховано, що право постійного користування земельною ділянкою є припиненим з 28.08.2020, тобто з моменту видання керівником військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області розпорядження № 121.

Таким чином, початком для нарахування безпідставно збережених коштів є 29.08.2020.

Судом здійснено власний перерахунок заявлених до стягнення безпідставно збережених коштів за період з 29.08.2020 по 31.12.2020, з урахуванням якого задоволенню підлягають безпідставно збережених коштів за зазначений період в сумі 14 997 грн 02 коп.

Розрахунок безпідставно збережених коштів за період з 01.01.2021 по 15.11.2021 є обґрунтованим.

Враховуючи викладене, суд вважає, що права та охоронювані законом інтереси позивача, за захистом яких він звернувся до суду, порушені відповідачем, а обраний позивачем спосіб захисту свої прав, як землевласника, є належним та ефективним, у зв`язку з чим, позовні вимоги про стягнення безпідставно збережених відповідачем коштів за користування земельною ділянкою є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в сумі 53 434 грн 16 коп. за період з 29.08.2020 по 15.11.2021. У задоволенні решти позовних вимог слід відмовити.

Доводи відповідача, що про те, що він не відмовлявся у добровільному порядку від права користування земельною ділянкою, а розпорядження від 28.08.2020 № 121 не містить передбачених ст. 141 Земельного кодексу України підстав для припинення права користування земельною ділянкою є необґрунтованими та спростовуються матеріалами справи, зокрема, заявою директора відповідача від 19.06.2020, в якій останній просив затвердити технічну документацію та надати земельну ділянку в оренду. Тим самим відповідач відмовився від права користування земельною ділянкою. Більш того, чинним законодавством України не передбачена чітка форма заяв про відмову від права користування. Отже, позивач правомірно припинив право постійного користування земельною ділянкою, надавши її відповідачу в оренду. Також, суд зауважує, що розпорядження керівника військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області 28.08.2020 № 121 є чинним та у встановленому порядку не скасовано.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судовий збір за подання позову покладається на відповідача пропорційно розміру задоволених позовних вимог в сумі 1 699 грн 22 коп. Решта судового збору покладається на позивача.

У судовому засіданні відповідно до ст. 240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 129, 233, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

в и р і ш и в:

1.Позовні вимоги Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області до Приватного підприємства Виробничо-комерційної фірми "Нірса" про стягнення 71 383 грн 26 коп. задовольнити частково.

2.Стягнути з Приватного підприємства Виробничо-комерційної фірми "Нірса", місцезнаходження: вул. Донецька, будинок 60, квартира 16, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400, ідентифікаційний код 21819158 в доход місцевого бюджету Сєвєродонецької міської територіальної громади на рахунок UA228999980314040544000012499, отримувач - ГУК у Луг.обл/МТГ м. Сєвєр/24060300, код отримувача (ЄДРПОУ) - 37991110, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету - 24060300 безпідставно збережені кошти за користування земельною ділянкою в сумі 53 434 грн 16 коп., видати наказ після набрання рішенням законної сили.

3.У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

4.Стягнути з Приватного підприємства Виробничо-комерційної фірми "Нірса", місцезнаходження: вул. Донецька, будинок 60, квартира 16, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400, ідентифікаційний код 21819158 на користь Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, місцезнаходження: бульвар Дружби Народів, будинок 32, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400, ідентифікаційний код 44083662 судовий збір в сумі 1 699 грн 22 коп., видати наказ після набрання рішенням законної сили.

5.Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Східного апеляційного господарського суду у строки, передбачені ст. 256 ГПК України, та порядку, визначеному п. 17.5 Перехідних положень ГПК України.

6.Повне рішення складено - 07.02.2022 .

Суддя Андрій СЕКІРСЬКИЙ

Надр .2 прим .

позивачу: Е-суд

2 -відповідачу - вул.Донецька, буд. 60, кв. 16, м.Сєвєродонецьк, Луганська область реком. з повід.

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення01.02.2022
Оприлюднено08.02.2022
Номер документу102995596
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/891/21

Рішення від 01.02.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 11.01.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 24.12.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 06.12.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні