Рішення
від 19.01.2022 по справі 460/10808/21
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

19 січня 2022 року м. Рівне №460/10808/21

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді К.М.Недашківської, розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями КЛМ Енерго-Інвест про припинення права користування надрами.

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов Державної служби геології та надр України (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями КЛМ Енерго-Інвест (далі - відповідач), в якому позивач просить суд: припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5237 від 03.12.2020, припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5238 від 03.12.2020.

Заяви по суті справи.

Позовна заява обґрунтована тим, що Товариству з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями КЛМ Енерго-Інвест видані: Спеціальний дозвіл на користування надрами від 03.12.2010 №5237 та Спеціальний дозвіл на користування надрами від 03.12.2010 №5238. Контролюючим органом неодноразово виносилися накази про зупинення дії Спеціальних дозволів. Позивачем складний Акт перевірки від 30.10.2020 №06-03/25/2020-23у (124) щодо перевірки додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, щодо Спеціального дозволу №5237 та 02.11.2020 внесений Припис про усунення порушень: суб`єкт господарювання не допустив посадових осіб до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного (контролю), встановленого законодавством. Також, складний Акт перевірки від 30.10.2020 №06-03/25/2020-23у (125) щодо перевірки додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, щодо Спеціального дозволу №5238 та 06.11.2020 внесений Припис про усунення порушень: суб`єкт господарювання не допустив посадових осіб до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного (контролю), встановленого законодавством. Держгеонадра видало наказ № 616 від 28.12.2020 Про поновлення дії, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів чим вносяться зміни до пункту 9, 10 до додатка 2 до наказу від 01.04.2016 № 113 в частині доповнення підстав зупинення дії Спеціальних дозволів №5237, №5238. Позивач вказує, що ним сформовані Подання про на анулювання Спеціальних дозволів. Тому, відповідачем порушено вимоги статті 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності в частині не допуску до перевірки, що є підставою для звернення до суду з відповідним позовом.

Відзив на позовну заяву обґрунтований тим, що в матеріалах справи відсутні акти перевірки, в яких зафіксовані порушення відповідачем чинних стандартів, правил, норм виконання робіт, пов`язаних із користуванням надрами, не використання надр відповідно до цілей, для яких їх було надано, та не дотримання вимог, передбачених дозволом та Угодою. Зазначив, що становлення таких порушень можливе лише в ході проведеної перевірки, результати якої відображаються в акті, за наслідками її проведення, що підтверджує невиконання умов користування надрами. А оскільки фактично перевірки проведено не було, позивачем не підтверджено наявності порушень у сфері використання надр. Крім того зазначив, що відповідач не був проінформований про факт проведення перевірки, виявлені порушення та спосіб їх усунення. За таких підстав просив у позові відмовити.

Ухвалою суду від 09.08.2021 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження у підготовчому засіданні на 07.09.2021.

Ухвалою суду від 07.09.2021 підготовче засідання відкладене на 07.10.2021.

Ухвалою суду від 07.10.2021 у підготовчому засіданні оголошена перерва до 08.10.2021.

Ухвалою суду від 08.10.2021 підготовче засідання відкладене на 09.11.2021.

Ухвалою суду від 09.11.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 09.12.2021.

Ухвалою суду від 09.12.2021 постановлено провадити розгляд справи у порядку письмового провадження.

За приписами частини четвертої статті 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд

В С Т А Н О В И В:

Товариству з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями КЛМ Енерго-Інвест видані:

Спеціальний дозвіл на користування надрами від 03.12.2010 №5237 з метою видобування торфу і торф`яних добрив та палива, строком на 20 років, та, як додаток до спеціального дозволу, укладено Угоду про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин від 27.05.2019 №5237 (а.с. 8-12);

Спеціальний дозвіл на користування надрами від 03.12.2010 №5238 з метою видобування торфу для виробництва добрив для внесення в ґрунт торф`яних компостів та палива, та як додаток до спеціального дозволу, укладено Угоду про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин від 27.05.2019 №5238 (а.с. 59-63).

01.04.2016 наказом Держгеонадра за №113 зупинено дію спеціального дозволу від 03.12.2010 №5237 та надано Товариству строк тривалістю 30 календарних днів для усунення порушень (а.с. 14).

Вказаний наказ направлено на адресу відповідача супровідним листом від 07.04.2016 за №5981/13/14-16. За змістом поштового відправлення №0311321340445, таке повернулося на адресу позивача без вручення адресату.

28.11.2019 наказом Держгеонадра за №444, на підставі листа Держаної податкової служби України від 01.10.2019 №827/5/99-00-04-04-01-16, зупинено дію спеціального дозволу від 03.12.2010 №5237 та надано Товариству строк тривалістю 30 календарних днів для усунення порушень.

Вказаний наказ направлено на адресу відповідача супровідним листом від 10.12.2019 за №24478/01/14-19. Проте, за змістом поштового відправлення №0411200872991, таке повернулося на адресу позивача без вручення адресату.

28 листопада 2019 року Державною службою геології та надр України виданий наказ №444 Про зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів для усунення порушень та внесення змін до наказів , яким зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами №5238 від 03.12.2010. Позивачу надано 30 календарних днів на усунення порушень.

27.04.2020 наказом Держгеонадр за №145, на підставі листа Держаної податкової служби України від 17.03.2020 №2766/5/99-00-04-03-01-05, відтерміновано дату зупинення дії спеціального дозволу від 03.12.2010 №5237 та надано Товариству строк до 01.06.2020 для усунення порушень.

Вказаний наказ направлено на адресу відповідача супровідним листом від 13.05.2020 за №7172/01/07-20. Проте, за змістом поштового відправлення №0411201577055, таке повернулося на адресу позивача без вручення адресату.

27 квітня 2020 року Державною службою геології та надр України видано наказ №145 Про зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів для усунення порушень та внесення змін до наказів , яким зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами №5238 від 03.12.2010. Позивачу надано 30 календарних днів на усунення порушень.

ДНВП Геоінформ України направило лист від 26.08.2020 щодо надання інформації про перелік надрокористувачів, які не подали звітні баланси запасів корисних копалин за формами 5-гр, 6-гр, 7-гр, за 2019 рік.

Держгеонадра виданий наказ №391 від 09.09.2020 Про зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів на усунення порушень та надано 15 календарних днів на усунення порушень.

Про даний наказ повідомлено відповідача листом від 15.09.2020, який повернувся позивачу із зазначенням причини повернення за закінченням терміну зберігання .

Контролюючим органом виданий наказ від 09.09.2020 №394 Про проведення позапланових перевірок , відповідно до якого наказано Департаменту державного геологічного контролю провести позапланову перевірку діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями КЛМ Енерго-Інвест , якому видані Спеціальні дозволи на користування надрами (а.с. 29).

У подальшому позивачем складний Акт перевірки від 30.10.2020 №06-03/25/2020-23у (124) щодо перевірки додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, щодо Спеціального дозволу №5237 (а.с. 35).

02.11.2020 внесений Припис про усунення порушень: суб`єкт господарювання не допустив посадових осіб до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного (контролю), встановленого законодавством (а.с. 47).

Позивачем складний Акт перевірки від 30.10.2020 №06-03/25/2020-23у (125) щодо перевірки додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, щодо Спеціального дозволу №5238 (а.с. 85).

06.11.2020 внесений Припис про усунення порушень: суб`єкт господарювання не допустив посадових осіб до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного (контролю), встановленого законодавством (а.с. 97).

Держгеонадра видало наказ № 616 від 28.12.2020 Про поновлення дії, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів чим вносяться зміни до пункту 9, 10 до додатка 2 до наказу від 01.04.2016 № 113 в частині доповнення підстав зупинення дії Спеціальних дозволів №5237, №5238 (а.с. 52).

Центральний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю направив Подання №259-14/06 від 01.03.2021 на анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5237 (а.с. 54).

Центральний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю направив Подання №260-14/06 від 01.03.2021 на анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5238 (а.с. 104).

06.04.2021 контролюючий орган надіслав відповідачу листи щодо надання згоди / незгоди на припинення права користування надрами (а.с. 55, 105).

Позивач вказує, що відповідачем порушено вимоги статті 11 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , в частині недопуску представників Держгеонадр до здійснення планової перевірки надрокористувача, у Держгеонадра існують всі підстави для припинення права надрокористування відповідачем на підставі статті 26 КУпН.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає таке.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Державна служба геології та надр України є центральним органом виконавчої влади, який наділений функціями для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування та діє відповідно до Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1174 (далі - Положення № 1174). Пунктом 4 зазначеного Положення визначено, що Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами); зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 (зі змінами та доповненнями) (далі - Порядок №615).

Згідно з пунктом 22 Порядку № 615 право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбачених Кодексом України про надра, та Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» .

Відповідно до пункту 25 Порядку № 615 про надання, продовження строку дії, зупинення, поновлення, переоформлення, видачу дубліката, анулювання дозволу та внесення змін до нього Держгеонадра видає наказ, а Рада міністрів Автономної Республіки Крим - розпорядження. Наказ Держгеонадр та розпорядження Ради міністрів Автономної Республіки Крим про зупинення, анулювання, відмову в наданні чи продовженні строку дії дозволу можуть бути оскаржені в установленому законодавством порядку.

Надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу (частина перша статті 19 Кодексу України про надра).

Частиною 2 статті 24 Кодексу України про надра встановлено, що користувачі надр зобов`язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Статтями 60, 61 Кодексу України про надра визначено, що державний контроль і нагляд за веденням робіт по геологічному вивченню надр, їх використанням та охороною спрямовані на забезпечення додержання всіма державними органами, підприємствами, установами, організаціями та громадянами встановленого порядку користування надрами, виконання інших обов`язків щодо охорони надр, встановлених законодавством України.

Державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним використанням надр України здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Пунктом 21 Порядку № 615 встановлено, що дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Міндовкілля, Держпраці, МОЗ, Держекоінспекції, органів місцевого самоврядування, ДПС у разі: 1) порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; 2) виникнення внаслідок проведення робіт, пов`язаних з користуванням ділянкою надр, безпосередньої загрози життю чи здоров`ю працівників або населення; 3) невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища; 4) наявності підстав, передбачених Законом України «Про санкції» ; 5) невиконання умов висновків з оцінки впливу на довкілля та/або висновків державної екологічної експертизи; 6) відсутності висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин.

Судом встановлено, що позивачем 01.04.2016, 28.11.2019, 27.04.2020, 09.09.2020, 28.12.2020 було зупинено дію Спеціальних дозволів на користування надрами №5237, №5238 на підставі підпунктів 1,3 пункту 21 Порядку №615, враховуючи зміну підстав згідно з останнім наказом від 28.12.2020.

Підстави припинення права користування надрами визначенні статтею 26 Кодексу «Про надра» , відповідно до якої право користування надрами припиняється в разі:

1) якщо відпала потреба в користуванні надрами;

2) закінчення встановленого стр. користування надрами;

3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано в користування;

4) користування надрами із застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення;

5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр;

6) якщо користувач без поважних причин протягом 2 років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами;

7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої в користування ділянки надр.

Право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, в разі незгоди користувачів - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

Верховним Судом України у постановах від 25.06.2011 у справі № 21-36а11, від 19.09.2011 у справі № 21-164а11 та від 10.12.2013 у справі № 21-450а13 та постановах Верховного Суду від 10.10.2018 у справі № 802/4846/13-а, від 26.06.2018 у справі № 802/923/14-а та від 10.10.2018 у справі № 812/1735/17 зроблено правовий висновок про те, що право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, самостійно або у судовому порядку. У разі відсутності спору відповідач має право у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 3, 7 частини першої статті 26 Кодексу, самостійно припиняти право користування надрами, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів це право припиняється у судовому порядку.

Зазначена норма спрямована на захист інтересів надрокористувачів шляхом обмеження суб`єкта владних повноважень, у визначених законом випадках, приймати рішення про припинення права користування надрами в межах адміністративної процедури. Таким чином, законом встановлюється судовий порядок позбавлення права користування надрами, як додаткова гарантія захисту прав надрокористувачів, яка реалізується під час звернення суб`єкта владних повноважень із позовом до суду.

Отже, орган, який надав надра у користування, повноважний припинити право користування надрами у випадку, передбаченому пунктом 5 частини першої статті 26 Кодексу України «Про надра» , лише за наявності згоди на це користувача надрами.

У свою чергу, відповідно до пункту 22 Порядку № 615 право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра, Законами України «Про нафту і газ» та «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» .

Суд зауважує, що згідно з частиною 7 статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 № 2806-IV дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації; 2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Так, судом з`ясовано, що однією з фактичних підстав припинення права користування надрами, яку зазначає позивач в позовній заяві, є не усунення відповідачем порушень, зазначених у Приписах, які винесено за наслідками державного контролю згідно з Актами перевірки від 30.10.2020 №06-03/25/2020-23у (124) та від 30.10.2020 №06-03/25/2020-23у (125), у яких зафіксовано не допуск посадових осіб Державної служби геології та надр України до здійснення заходів державного нагляду (контролю).

За висновком щодо застосування вказаних норм права у подібних правовідносинах, викладеного колегією суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, анулювання раніше зупиненого спеціального дозволу можливе, зокрема, у разі, якщо надрокористувачем не усунуто порушення, які стали підставою для зупинення дії дозволу (постанова від 18.10.2018 у справі № 812/1735/17).

Положеннями ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 05.04.2007 (далі - Закон № 877-V) встановлено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи орган)' державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання.

Частиною 1 статті 12 Закону № 877-V встановлено, що невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб`єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

З системного аналізу норм Закону № 877-V вбачається, що Держгеонадра уповноважене здійснювати державний геологічний контроль суб`єктів господарювання у формі планових та позапланових перевірок, які проводяться з метою виявлення та запобігання порушення вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр. Результати таких перевірок оформлюються у формі акту, а у разі необхідності вжиття інших заходів, зокрема, у вигляді припису з конкретною вимогою щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Водночас складання акту про недопущення до перевірки не може свідчити про виявлення у суб`єкта господарювання порушень вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, адже його складання засвідчує лише факт неможливості здійснення такого заходу та, як наслідок, відсутності результату державного геологічного контролю із зазначених у ньому підстав.

Судом з`ясовано, що посадовою особою позивача було винесено Приписи, з яких вбачається, що їх складено у зв`язку не допуском посадових осіб Держгеонадр України до здійснення заходів державного нагляду (контролю).

Разом з тим, винесеними Приписами встановлено відповідачу строки для надання до Центрального міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України матеріалів згідно з наведеним переліком.

Тобто, вимоги приписів стосуються усунення суб`єктом господарювання порушень вимог законодавства щодо не допуску позивача до перевірки шляхом надання певних документів та матеріалів, що безпосередньо стосуються питань, які підлягають перевірці.

Проте, докази отримання відповідачем внесених позивачем Приписів або про його обізнаність з їх змістом у матеріалах справи відсутні, що на думку суду, унеможливило їх виконання надрокористувачем у вказаний термін.

За правовим висновком Великої Палати Верховного Суду повернення відправлення з вказівкою причини повернення «за закінченням терміну зберігання» не свідчить про відмову відповідача від одержання відправлення чи про його незнаходження за адресою (постанова ВС від 12.12.2018 у справі 752/11896/17).

Крім цього, ані у Приписах, ані у наказах про зупинення дії спеціальних дозволів не зазначено, які конкретні умови користування ділянкою надр передбачені спеціальними дозволами і відповідними угодами порушені відповідачем.

Також позивачем жодними доказами не доведено, що Товариство з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «КЛМ ЕНЕРГО-ІНВЕСТ» використовувало надра не для тієї мети, для якої їх було надано, а саме не для видобутку торфу або, що надрокористувачем порушені інші вимоги, передбачені спеціальними дозволами на користування ділянками надр.

Щодо наявності у відповідача заборгованості з рентної плати та неподання звітності, то суд не приймає їх до уваги, оскільки анулювання відповідачу Спеціальних дозволів з цих підстав є необґрунтованим: відповідно до частини 7 статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 № 2806-IV обов`язковою умовою застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру є не усунення, порушень вказаних у приписі, а Приписи з цих підстав не видавалися.

Тому суд констатує, що правових підстав для припинення права користування надрами шляхом анулювання Спеціальних дозволів на користування надрами №5237 та №5238, саме з підстав порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр, немає.

Отже, позивачем не доведено обґрунтованість заявлених позовних вимог належними та допустимим доказами, а тому суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позову.

Питання щодо розподілу судових витрат у порядку статті 139 КАС України не підлягає вирішенню.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Державної служби геології та надр України (вулиця Антона Цедіка, 16, місто Київ, 03057; код ЄДРПОУ 37536031) до Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями КЛМ Енерго-Інвест (вулиця Івана Франка, 1, смт Рокитне, Рівненська область, 34200; код ЄДРПОУ 36711088) про припинення права користування надрами - залишити без задоволення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 19 січня 2022 року

Суддя К.М. Недашківська

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2022
Оприлюднено09.02.2022
Номер документу103017724
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/10808/21

Постанова від 29.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 17.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 17.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 01.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Рішення від 19.01.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 09.12.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 08.10.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 07.09.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні