Рішення
від 28.01.2022 по справі 480/4945/21
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 січня 2022 року Справа № 480/4945/21

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Прилипчука О.А.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/4945/21

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "С.І.М.А"

до Головного управління ДПС у Сумській області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "С.І.М.А" звернулось до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Сумській області, в якій просить:

1. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Сумській області форми «С» від 25.02.2021р. № 00013510901 на суму 17000,00грн.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Сумській області від 25.02.2021р. форми «С» № 00013500901 на суму 17000,00грн.

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Сумській області форми «С» від 25.02.2021р. № 00013390901 на суму 17000,00грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що Головним управлінням ДПС у Сумській області проведено фактичну перевірку ТОВ «С.І.М.А.» з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні виробництва, оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, за результатами якої складено акт № 367/А/18-28-09-01/41387229 від 02.02.2021 р.

Згідно висновку Акту перевіркою встановлено: роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії, чим порушено ч. 20 ст. 15 Закону України № 481-ВР; несвоєчасне подання «Звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» (форма № 1-0А) за жовтень 2020, чим порушено ч. 3 ст. 16 Закону України № 481-ВР; несвоєчасне подання «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» (форма № 2-РС) за жовтень 2020, чим порушено ч. 3 ст. 16 Закону України № 481-ВР

Позивачем подано до ГУ ДПС у Сумській області заперечення на акт.

Листом № 1790/6/18-28-09-01-13 від 22.02.2021р. ГУ ДПС у Сумській області повідомлено про залишення заперечень без задоволення, а висновків акту - без змін.

25.02.2021 ГУ ДПС у Сумській області на підставі Акту винесені наступні податкові повідомлення-рішення:

- № 00013510901 за платежем: адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів на суму 17000,00грн. (за несвоєчасне подання звіту за формою 2-РС за жовтень 2020р.);

- № 00013500901 за платежем: адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів на суму 17000,00грн. (за несвоєчасне подання звіту за формою за 1-ОА жовтень 2020р.);

- № 00013390901 за платежем: адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів на суму 17000,00грн. (за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності відповідної ліцензії).

Вказані повідомлення-рішення були оскаржені позивачем у адміністративному порядку.

Листом № 10383/6/99-00-06-03-01-06 від 07.05.2021р. ДПС України повідомила про залишення скарги без задоволення, а винесених податкових повідомлень-рішень - без змін.

Позивач не погодився з прийнятими рішеннями та вважає, що контролюючим органом вони прийняті з допущенням порушення чинного законодавства, враховуючи наступне.

Як було встановлено перевіркою, ТОВ «С.І.М.А.» на дату проведення фактичної перевірки здійснювало роздрібну торгівлю пивом на розлив з виносом з використанням електронно-касового апарату МINІ-Т 400МЕ, заводський номер ПБ4101460646, фіскальний номер 3000820601, у єдиному місці торгівлі у будівлі за адресою: м. Суми, вул. Псільська, 26.

Висновок щодо здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями (пивом) на розлив за адресою: м. Суми, вул. Псільська, 26 за наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, виданої на іншу господарську одиницю, яка знаходиться в іншому приміщенні за цією ж адресою, обґрунтований, на думку позивача, помилковим ототожненням з боку ГУ ДПС у Сумській області місця торгівлі з елементом найменування нежитлового приміщення, що належить підприємству на праві власності.

Дійсно, підприємству належить на праві власності нежитлове приміщення № 1 - пивоварний комплекс з баром та адміністративним приміщенням, загальною площею 645,8 кв.м. Однак, як вбачається з технічного паспорту, що було надано під час перевірки та копія якого є додатком до акту, вказане нежитлове приміщення не має в своєму складі відокремленого елементу з назвою «бар» .

Місце торгівлі, відносно якого підприємством було отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (пивом), характеризується комплексним характером прав власності та користування, на яких підприємством організовано діяльність бару за адресою: м. Суми, вул. Псільська, 26.

Отже, висновок про те, що на час перевірки роздрібна торгівля алкогольними напоями (пивом) на розлив за адресою: м. Суми, вул. Псільська, 26 ТОВ «С.І.М.А.» здійснювало за наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, виданої на іншу господарську одиницю, яка знаходиться в іншому приміщенні за цією ж адресою, є необґрунтованим, а тому податкове повідомлення-рішення № 00013390901 від 25.02.2021р., яким до підприємства застосовано штрафні санкції, є протиправним та підлягає скасуванню.

Також, у Акті перевірки зазначено, що звіти за формами № 2-РС та 1-ОА за жовтень 2020 року були подані Товариством 10.11.2020, у зв`язку з чим ГУ ДПС у Сумській області вважає, що підприємством було допущено порушення строку подачі звітності, позаяк останнім днем строку для подачі цих звітів слід вважати 9 число місяця, наступного за звітним.

Фактично вказане питання зводиться до тлумачення змісту частини 3 статті 16 Закону №481, а саме: чи включається 10 число місяця, наступного за звітним, до останнього дня строку для подачі звітів за формами № 2-РС та 1-ОА.

Однак ані законом № 481, ані Податковим Кодексом України чи іншим актом податкового законодавства України не визначені загальні правила обчислення строків, у тому числі щодо подачі звітності, які б могли бути застосовані у спірній ситуації.

На підставі цього, позивач вважає, що формулювання в частині 3 статті 16 Закону №481 обов`язку суб`єкта господарювання подавати "щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, за формою, встановленою цим органом" слід розцінювати як таке, що включає останнє число (десяте) граничного строку у період подання відповідної звітності.

Отже, з огляду на вищезазначене кінцевою календарною датою подачі звітів за формами 2-РС та 1-ОА слід вважати саме 10 число місяця, наступного за звітним, що, в свою чергу, свідчить про те, що відповідні звіти за жовтень 2020 року були подані ТОВ «С.І.М.А.» своєчасно, а підстави для притягнення підприємства до відповідальності відсутні.

Як наслідок, винесені податкові повідомлення-рішення № 00013510901, № 00013500901 від 25.02.2021р., якими до підприємства застосовано штрафні санкції, є протиправними та підлягають скасуванню.

Підсумовуючи вищезазначене, позивач просить позовні вимоги задовольнити.

Ухвалою суду від 14.07.2021 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Відповідач у відзиві на позовну заяву не визнає позовні вимоги.

Щодо твердження ТОВ «С.І.М.А.» про те, що роздрібна торгівля здійснюється за наявності відповідної ліцензії у єдиному місці торгівлі у будівлі за адресою: м. Суми, вул. Псільська, 26 зазначив наступне.

Проведеною фактичною перевіркою встановлено, що ТОВ «С.І.М.А.» за адресою: м. Суми, вул. Псільська, 26 має у власності нежитлове приміщення - «пивоварний комплекс з баром та адміністративним приміщенням» загальною площею 645,5 кв.м (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, реєстраційний номер 89884231 від 19.06.2017). Пивоварний комплекс, крім приміщень для виробництва пива, включає в себе приміщення загальною площею 99,1 кв.м., яке облаштоване під бар (барна стійка, вітрина, столи та стільці (місця для споживання продуктів харчування та напоїв на місці, інше) (технічний паспорт на «пивоварний комплекс з баром та адміністративним приміщенням» ). Над входом в це приміщення вивішено вивіску з написом «АС-ПИВО 1997 На Псельській БАР» . На час перевірки бар був зачинений, на вхідних дверях у бар вивішено табличку «РЕМОНТ» , торгівля алкогольними напоями не здійснювалася.

Також, товариство «С.І.М.А.» за цією ж адресою має в користуванні орендоване приміщення загальною площею 37 кв.м. (договір оренди нежитлового приміщення №1 від 04.01.2021 року, укладеного з ТОВ «ДОСУГ» , термін дії договору з 04.01.2021 по 31.12.2021), яке не входить до «пивоварного комплексу з баром та адміністративним приміщенням» . Це приміщення облаштоване для здійснення роздрібної торгівлі пивом на розлив з виносом (холодильна камера з 2-ма кегами пива, пристрій для розливу пива з`єднаний з кегами, полиця з ПЕТ-пляшки різної місткості для розливу у них пива, інше). Над входом в приміщення вивішено вивіску «Пиво з нашої пивоварні на розлив» . На час перевірки у цьому приміщенні здійснювалась роздрібна торгівля пивом на розлив з виносом, що підтверджується фіскальним чеком №0000000466 від 25.01.2021, відображено у акті фактичної перевірки і що не оскаржується платником.

При проведенні даної перевірки, особою, яка здійснює розрахункові операції за реалізоване пиво, ОСОБА_1 , було надане пояснення, зі змісту якого вбачається, що роздрібна торгівля пивом здійснюється саме в магазині, при цьому ОСОБА_1 є продавцем магазину та не має відношення до виробництва пива та до бару.

Обидва приміщення мають окремі входи з вулиці і відокремлені одне від одного.

Таким чином, Товариство має два приміщення для здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями - магазин (з пояснення наданого продавцем) та бар.

Товариство для перевірки надало ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями за адресою: АДРЕСА_1 , в барі площею 99,1 кв.м., що знаходиться в пивоварному комплексі (реєстраційний номер 18190308202001291 від 31.07.2020, термін дії з 01.08.2020). Ліцензія видана Товариству до укладення з ТОВ «ДОСУГ» договору оренди нежитлового приміщення, у якому на час перевірки здійснювалась торгівля пивом (договір укладено 04.01.2021, ліцензія видана 31.07.2020).

Таким чином, ліцензія з реєстраційним номером 18190308202001291 оформлена без врахування приміщення, у якому на час перевірки здійснювалась роздрібна торгівля алкогольними напоями (пивом) і видана товариству лише на одне місце торгівлі (одне приміщення - бар).

Товариство для перевірки надало ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями з додатком до неї (реєстраційний номер 18190308202001291), до якого внесено РРО Міні-Т 400 МЕ, заводський номер ПБ 4101460646, фіскальний номер 3000820601. Відповідно до реєстраційного посвідчення № НОМЕР_1 цей РРО зареєстрований на бар за адресою: АДРЕСА_1 - 21.07.2020, до укладення з ТОВ «ДОСУГ» договору оренди нежитлового приміщення, який укладено 04.01.2021. Другий РРО, для проведення розрахункових операцій з продажу товарів у іншому приміщенні, в додатку до ліцензії не значиться.

Виходячи з вищезазначеного, встановлений перевіркою факт здійснення товариством «С.І.М.А.» роздрібної торгівлі алкогольними напоями (пивом) на розлив за адресою: м. Суми, вул. Псільська, 26 за наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями виданої на іншу господарську одиницю, яка знаходиться в іншому приміщенні за цією ж адресою, відповідає дійсності.

Щодо твердження TQB «С.І.М.А.» про те, що граничним терміном подання звітів форми №1-ОА та №2-РС є 10 число місяця відповідач зазначив, що ч. 3 ст.16 Закону №481/95-ВР передбачено, що суб`єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до податкових органів щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, за формою, встановленою цим органом.

Для перевірки Товариством було надано електронні копії звітів про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма №2-РС), звітів про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма №1-ОА) та квитанцій №2.

Відповідно квитанції №2 звіт № 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» з жовтень 2020 року, код форми документа J0206508, реєстраційний №43661129 доставлено до ГУ ДПС у Сумській області 10.11.2020 15:29:38. У квитанції зазначено граничний термін подання - 09.11.2020 рік.

Відповідно квитанції №2 звіт № 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» за жовтень 2020 року, код форми документа J0208206, реєстраційний №43661059 доставлено до ГУ ДПС у Сумській області 10.11.2020 15:29:07. У квитанції зазначено граничний термін подання - 09.11.2020 рік.

Враховуючи вищевикладене, Головне управління ДПС у Сумській області вважає заявлені у справі позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню та є безпідставними, а тому просить відмовити у їх задоволенні (а. с. 54-56).

Дослідивши матеріали адміністративної справи та зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні відносини, суд виходить з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що на підставі наказу "Про проведення фактичної перевірки" № 68 від 13.01.2021, Головним управлінням ДПС у Сумській області 25.01.2021 проведено фактичну перевірку ТОВ «С.І.М.А.» з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні виробництва, оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, за результатами якої складено акт № 367/А/18-28-09-01/41387229 від 02.02.2021 р. (а. с. 11-14).

Актом перевірки встановлено: роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії, чим порушено ч. 20 ст. 15 Закону України № 481-ВР; несвоєчасне подання «Звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» (форма № 1-0А) за жовтень 2020, чим порушено ч. 3 ст. 16 Закону України № 481-ВР; несвоєчасне подання «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» (форма № 2-РС) за жовтень 2020, чим порушено ч. 3 ст. 16 Закону України № 481-ВР.

25.02.2021 ГУ ДПС у Сумській області складено податкові повідомлення-рішення:

- № 00013510901, яким до позивача застосовано штрафну санкцію за платежем: адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів на суму 17000,00грн. (а. с. 16);

- № 00013500901, яким до позивача застосовано штрафну санкцію за платежем: адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів на суму 17000,00грн. (а. с. 17);

- № 00013390901, яким до позивача застосовано штрафну санкцію за платежем: адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів на суму 17000,00грн. (а. с. 15).

Позивач, не погодився із наведеними податковими-повідомленням рішеннями та оскаржив їх до ДПС України.

Листом № 10383/6/99-00-06-03-01-06 від 07.05.2021р. ДПС України повідомила про залишення скарги без задоволення, а винесених податкових повідомлень-рішень - без змін (а. с. 18-19).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Щодо порушення зазначеного в акті перевірки, а саме про роздрібну торгівлю алкогольними напоями підприємством без наявності ліцензії, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що TOB С.І.М.А. отримало ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, реєстраційний номер 18190308202001291, дата реєстрації 31.07.2020р., термін дії до 01.08.2021р. (а.с.26-27).

Як зазначено у ліцензії та додатку до неї, адресою місця торгівлі є: Україна, Сумська обл., Зарічний р-н, вул. Псільська, 26, бар 99,1 кв. м.

Також у додатку до ліцензії зазначено, що підприємством для здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями у вказаному місці торгівлі використовується електронно-касовий апарат MINI-T 400МЕ, заводський номер ПБ4101460646, фіскальний номер 3000820601.

Відповідно до реєстраційного посвідчення № 56165 від 21.07.2020р., вказаний РРО зареєстрований на бар за адресою: м. Суми, вул. Псільська, 26.

Проведеною перевіркою встановлено, що ТОВ С.І.М.А. за адресою: м. Суми, вул. Псільська, 26 має у власності нежитлове приміщення - пивоварний комплекс з баром та адміністративним приміщенням загальною площею 645,5 кв.м (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, реєстраційний номер 89884231 від 19.06.2017). Пивоварний комплекс, крім приміщень для виробництва пива, включає в себе приміщення загальною площею 99,1 кв. м., яке облаштоване під бар (барна стійка, вітрина, столи та стільці (місця для споживання продуктів харчування та напоїв на місці, інше) (технічний паспорт на пивоварний комплекс з баром та адміністративним приміщенням ). Над входом в це приміщення вивішено вивіску з написом АС-ПИВО 1997 На Псельській БАР . На час перевірки бар був зачинений, на вхідних дверях у бар вивішено табличку РЕМОНТ , торгівля алкогольними напоями не здійснювалася.

Також, товариство С.І.М.А. за цією ж адресою має в користуванні орендоване приміщення загальною площею 37 кв.м. (договір оренди нежитлового приміщення №1 від 04.01.2021 року укладеного з ТОВ ДОСУГ , термін дії договору з 04.01.2021 по 31.12.2021), що не входить до пивоварного комплексу з баром та адміністративним приміщенням . Це приміщення облаштоване для здійснення роздрібної торгівлі пивом на розлив з виносом (холодильна камера з 2-ма кегами пива, пристрій для розливу пива з`єднаний з кегами, полиця з ПЕТ-пляшки різної місткості для розливу у них пива, інше). Над входом в приміщення вивішено вивіску Пиво з нашої пивоварні на розлив . На час перевірки у цьому приміщенні здійснювалась роздрібна торгівля пивом на розлив з виносом, що підтверджується фіскальним чеком №0000000466 від 25.01.2021, відображено у акті перевірки і не заперечується позивачем.

При проведенні перевірки, особою, яка здійснює розрахункові операції за реалізоване пиво, ОСОБА_1 , було надане пояснення, зі змісту якого вбачається, що роздрібна торгівля пивом здійснюється саме в магазині, при цьому ОСОБА_1 є продавцем магазину та не має відношення до виробництва пива та до бару (а.с.76).

Обидва приміщення мають окремі входи з вулиці і відокремлені одне від одного.

Таким чином, суд приходить висновку, що підприємство має два приміщення для здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями - магазин та бар.

Частиною 20 статті 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР передбачено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю. Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (ч. 33 ст.15 Закону №481/95-ВР).

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в контролюючих органах. (ч.36 ст.15 Закону №481/95-ВР).

Місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пива - без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, - торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій та/або програмними реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів (абз. 14 ст. 1 Закону №481/95-ВР).

Судом встановлено, що підприємство для перевірки надало ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями за адресою: м. Суми, вул. Псільська, 26, в барі площею 99,1 кв.м., що знаходиться в пивоварному комплексі (реєстраційний номер 18190308202001291 від 31.07.2020, термін дії з 01.08.2020).

Проте, суд зауважує, що ліцензія видана позивачу до укладення з ТОВ ДОСУГ договору оренди нежитлового приміщення, у якому на час перевірки здійснювалась торгівля пивом (договір укладено 04.01.2021, а ліцензія видана 31.07.2020).

Таким чином, суд погоджується із доводами податкового органу, що ліцензія з реєстраційним номером 18190308202001291 оформлена без врахування приміщення, у якому на час перевірки здійснювалась роздрібна торгівля алкогольними напоями (пивом) і видана товариству лише на одне місце торгівлі (одне приміщення - бар).

Частиною 38 статті 15 Закону №481/95-ВР передбачено, що у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб`єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій.

Так, позивачем надано ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями з додатком до неї (реєстраційний номер 18190308202001291) до якого внесено РРО Міні-Т 400 МЕ, заводський номер ПБ 4101460646, фіскальний номер 3000820601. Відповідно до реєстраційного посвідчення №56165 цей РРО зареєстрований на бар за адресою: АДРЕСА_1 - 21.07.2020, до укладення з ТОВ ДОСУГ договору оренди нежитлового приміщення, який укладено 04.01.2021.

Суд звертає увагу, що інших РРО для проведення розрахункових операцій з продажу товарів у іншому приміщенні в додатку до ліцензії не значиться.

Відповідно до п. 3 р. ІІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) затвердженого наказом Міністерства фінансів України №547 від 14.06.2016 РРО може застосовуватися тільки в тій господарській одиниці, яка зазначена в реєстраційному посвідченні.

Виходячи з вищезазначеного, суд приходить висновку, що податковим органом правомірно встановлено факт здійснення ТОВ С.І.М.А. роздрібної торгівлі алкогольними напоями (пивом) на розлив за адресою: м. Суми, вул. Псільська, 26 за наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями виданої на іншу господарську одиницю, яка знаходиться в іншому приміщенні за цією ж адресою.

Таким чином, оскаржуване податкове повідомлення-рішення в № 00013390901 від 25.02.2021р. прийнято у відповідності до ч.2 ст.19 Конституції України, а тому суд відмовляє у задоволенні в наведеній частині позовних вимог.

Щодо порушення зазначеного в акті перевірки про несвоєчасне подання позивачем Звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма № 1-0А) за жовтень 2020 та несвоєчасне подання Звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма № 2-РС) за жовтень 2020, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Положеннями статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Згідно статті 16 Закону № 481/95-ВР визначено, що контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України. Контроль за дотриманням вимог відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.

Суб`єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою (z0340-16), встановленою цим органом.

Форма звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі та порядок його заповнення затвердженні наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 року №49 (далі - Порядок), пунктом 3 розділу 1 якого встановлено, що звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб`єкта господарювання.

Абзацом 18 частини 2 статті 17 Закону № 481/95-ВР передбачено, що до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень.

З аналізу вищенаведених норм можна дійти висновку, що суб`єкт господарювання, за неподання чи несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, повинен нести відповідальність, передбачену приписами статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" у вигляді фінансових санкцій (штрафу) в розмірі, визначеному приписами вказаної статті.

Судом встановлено, що 10.11.2020 року ТОВ "С.І.М.А" сформовано та надіслано до Головного управління ДПС у Сумській області звіт за формою №2-РС звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв та формою №1-ОА звіт про обсяги придбання реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за жовтень 2020 року (а.с.13).

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ПК України встановлено, що податкове законодавство України ґрунтується на таких принципах, зокрема, презумпції правомірності рішень платника податку, яка передбачає, що в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Частиною 1 статті 251, частиною 1 статті 252 та частиною 1 статті 255 Цивільного кодексу України встановлено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Якщо строк встановлено для вчинення дії, вона може бути вчинена до закінчення останнього дня строку. У разі, якщо ця дія має бути вчинена в установі, то строк спливає тоді, коли у цій установі за встановленими правилами припиняються відповідні операції.

Відповідно до частини другої статті 251 та частиною другою статті 252 Цивільного кодексу України терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати.

Отже дата закінчення в даному випадку поєднана з прийменником "до", у зв`язку з чим така прийменникова конструкція в українській мові прямо вказує на зазначення кінцевої календарної дати чинності або виконання чого-небудь. Тому вживати після цієї дати прислівник включно зайве. Тобто, кінцева дата є останнім днем терміну для подання звіту.

Суд наголошує, що подання звіту 10 го числа включно, не є порушенням строків подання звітності, оскільки дата закінчення поєднана з прийменником до , у зв`язку з чим така прийменникова конструкція в українській мові прямо вказує на зазначення кінцевої календарної дати чинності або виконання чого-небудь.

Крім того, згідно із частиною першою статті 3 Європейської конвенції про обчислення строків від 16.05.1972 року строки, обчислені у днях, тижнях, місяцях і роках починаються опівночі dies a quo і спливають опівночі dies ad quem.

За змістом статті 2 цієї Конвенції термін dies a quo означає день, з якого починається відлік строку, а термін dies ad quem означає день, у який цей строк спливає.

Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 25 квітня 2019 року у справі № 810/2129/16 (адміністративне провадження № К/9901/31252/18).

З урахуванням викладеного, суд приходить висновку щодо відсутності підстав вважати факт подання ТОВ "С.І.М.А" Звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма № 1-0А) за жовтень 2020 та Звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма № 2-РС) за жовтень 2020 року несвоєчасним поданням звітів.

Таким чином, податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Сумській області від 25.02.2021: № 00013510901 та № 00013500901 винесені протиправно, а тому підлягають скасуванню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "С.І.М.А" до Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Сумській області від 25.02.2021р. № 00013510901 на суму 17000,00грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Сумській області від 25.02.2021р. № 00013500901 на суму 17000,00грн.

В задоволенні інших позовних вимог-відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги на рішення суду протягом тридцяти днів з дня складення судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.А. Прилипчук

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2022
Оприлюднено09.02.2022
Номер документу103025278
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/4945/21

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 11.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 01.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 07.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 11.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 21.08.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Рішення від 28.01.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 14.07.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні