Постанова
від 27.01.2022 по справі 219/56/17
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 січня 2022 року

м. Київ

справа № 219/56/17

адміністративне провадження № К/9901/65346/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Стрелець Т.Г.,

суддів: Мороз Л.Л., Тацій Л.В.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу №219/56/17

за позовом Часовоярської міської ради до Управління муніципального розвитку Бахмутської міської ради Донецької області, третя особа - Публічне акціонерне товариство "Часівоярський вогнетривкий комбінат", про визнання нечинними документів, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою Публічного акціонерного товариства "Часівоярський вогнетривкий комбінат" на рішення Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 05 липня 2018 року (суд у складі головуючого судді - Павленко О.М.) та постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2018 року (колегія суддів у складі головуючого судді - Міронової Г.М., суддів: Компанієць І.Д., Геращенка І.В.)

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. 04 січня 2017 року Часовоярська міська рада звернулась до суду з позовом до Управління муніципального розвитку Бахмутської міської ради Донецької області, третя особа - Публічне акціонерне товариство Часівоярський вогнетривкий комбінат , в якому (з урахуванням уточнень) просила:

1.1. визнати нечинними Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки: м. Часів Яр, кар`єр Городской по видобуванню вогнетривких глин, розташований у північно-східній частині ділянки Городской Часів-Ярського родовища вогнетривких глин у м. Часів Яр Донецької області від 15.10.2012 року № 01-2108/9, видані начальником відділу архітектури та містобудування Управління муніципального розвитку Артемівської міської ради, у пунктах 2, 4, 5, 8, 9, 10 яких містяться посилання на детальний план;

1.2. визнати нечинними Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки: м. Часів Яр, кар`єр Городской по видобуванню вогнетривких глин, розташований у північно-східній частині ділянки Городской Часів-Ярського родовища вогнетривких глин у м. Часів Яр Донецької області від 15.10.2012 року № 01-2108/9, видані начальником відділу архітектури та містобудування Управління муніципального розвитку Артемівської міської ради, в яких в 2016 році були змінені пункти 2, 4, 5, 8, 9, 10.

2. В обґрунтування позову заявник зазначив, що з кінця грудня 2011 року ПАТ Часівоярський вогнетривкий комбінат неодноразово зверталось до Часовоярської міської ради з проханням надати вихідні дані, а саме: містобудівні умови та обмеження для виконання робочого проекту Вскриття та відпрацювання кар`єру Городской Часівярського родовища (далі - умови та обмеження). Часовоярська міська рада кожен раз відмовляла в наданні умов та обмежень через невідповідність паперів ПАТ Часівоярський вогнетривкий комбінат (будівництва кар`єру) існуючій містобудівній документації - Генеральному плану м. Часів Яр 1984 року, який знаходиться в міській раді з 2012 року з грифом Для службового користування .

Під час розгляду питання щодо можливості задоволення вимог Товариства Часовоярською міською радою було встановлено, що Генеральний план міста Часів Яр 1984 року, затверджений рішенням виконкому Донецької обласної ради народних депутатів 11.10.1987 року № 427, є безстроковим; проектний період Генерального плану - 15-20 років; в Генеральному плані зазначено, що вогнетривкі глини, які знаходяться під містом, розроблятися не будуть, тобто, проектування і розробка кар`єру Городской по видобуванню вогнетривких глин Генеральним планом не передбачено, а тому наміри Товариства не відповідають діючому Генеральному плану м. Часів Яр.

Позивач зазначає, що підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Змінені Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки: м. Часів Яр, кар`єр Городской по видобуванню вогнетривких глин, розташований у північно-східній частині ділянки Городской Часів-Ярського родовища вогнетривких глин у м. Часів Яр Донецької області від 15.10.2012 року № 01-2108/9 видані начальником відділу архітектури та містобудування Управління муніципального розвитку Артемівської міської ради, Часовоярська міська рада отримала 28.11.2016 року в судовому засіданні по іншій справі.

Позивач вжив всі можливі позасудові заходи для захисту прав і законних інтересів територіальної громади м. Часів Яр, зокрема, неодноразово своїми листами звертав увагу відповідних державних органів (Державної архітектурно-будівельної інспекції України, СБУ, НАБУ) на вказане порушення.

Однак, на теперішній час правопорушення не припинено, що, на думку позивача, є підставою для поновлення строку звернення до суду за захистом прав та інтересів громади.

Короткий зміст рішення судів першої та апеляційної інстанцій

3. Рішенням Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 05 липня 2018 року, залишеним без змін постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2018 року , адміністративний позов задоволено.

Визнано нечинними Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки: м. Часів Яр, кар`єр Городской по видобуванню вогнетривких глин, розташований у північно-східній частині ділянки Городской Часів-Ярського родовища вогнетривких глин у м. Часів Яр Донецької області від 15.10.2012 року № 01-2108/9, видані начальником відділу архітектури та містобудування Управління муніципального розвитку Артемівської міської ради, у пунктах 2, 4, 5, 8, 9, 10 яких містяться посилання на детальний план розробки території кар`єру.

Визнано нечинними Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки: м. Часів Яр, кар`єр Городской по видобуванню вогнетривких глин, розташований у північно-східній частині ділянки Городской Часів-Ярського родовища вогнетривких глин у м. Часів Яр Донецької області від 15.10.2012 року № 01-2108/9, видані начальником відділу архітектури та містобудування Управління муніципального розвитку Артемівської міської ради, у пунктах 2, 4, 5, 8, 9, 10 яких містяться посилання на містобудівний розрахунок, проект та завдання на проектування по розробці території кар`єру.

4. Рішення судів мотивовані тим, що видані відповідачем Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки: м. Часів Яр, кар`єр Городской по видобуванню вогнетривких глин, розташований у північно-східній частині ділянки Городской Часів-Ярського родовища вогнетривких глин у м. Часів Яр Донецької області від 15.10.2012 року № 01-2108/9 стосуються забудови земельної ділянки, яка розташована на території Часовоярської міської ради Бахмутського району Донецької області.

Часовоярською міською радою рішення про розробку та затвердження містобудівної документації не приймалось та громадські слухання щодо проектів такої документації не проводилось. Наміри забудови земельної ділянки не відповідають положенням містобудівної документації на місцевому рівні, що призводить до порушення інтересів територіальної громади від імені якої виступає позивач.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

5. Не погоджуючись з ухваленими по справі рішеннями, Публічне акціонерне товариство Часівоярський вогнетривкий комбінат звернулося до Верховного Суду із касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати та прийняти по справі нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

6. Касаційна скарга мотивована тим, що у позивача відсутнє процесуальне право подання адміністративного позову щодо акту індивідуальної дії.

Касатор вказує, що суди дійшли помилкового висновку про відсутність у відповідача компетенції на надання третій особі містобудівних умов.

Заявник стверджує, що несвоєчасне виконання гірничих робіт з укріплення бортів кар`єру може привести до зсувних явищ, що створює загрозу життю та здоров`ю мешканців міста Часів Яр.

У касаційній скарзі третя особа зазначає, що суди попередніх інстанцій не надали належну правову оцінку тому, що оскаржувані Містобудівні умови відповідають вимогам Кодексу України про надра та Генеральному плану міста Часів Яр.

При цьому, суди помилково посилались на статтю 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності щодо необхідності проведення громадських слухань, оскільки містобудівні умови не входять до складу містобудівної документації, а є складовою вихідних даних.

7. Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача - Гімона М.М., суддів: Анцупової Т.О., Мороз Л.Л ухвалою від 13 грудня 2018 року відкрив провадження у справі за вказаною касаційною скаргою.

8. У зв`язку зі зміною спеціалізації судді-доповідача Гімона М.М. (відповідно до рішення зборів суддів Верховного Суду в Касаційному адміністративному суді від 20 травня 2019 року № 14), розпорядженням заступника керівника апарату Верховного Суду - керівника секретаріату Касаційного адміністративного суду призначено повторний автоматизований розподіл касаційних скарг, зокрема, касаційної скарги у справі № 219/56/17.

9. Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 26 червня 2019 року визначено склад колегії суддів: головуючий суддя Стрелець Т.Г., судді: Стеценко С.Г., Тацій Л.В., справу передано головуючому судді. У зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді Стеценка С.Г. призначений повторний автоматизований розподіл судової справи, внаслідок якого для розгляду касаційних скарг сформовано колегію суддів у складі: головуючого судді Стрелець Т.Г., суддів: Бучик А.Ю., Тацій Л.В.

10. Артемівська місцева прокуратура та Часовоярська міська рада подали відзиви на касаційну скаргу, в якому просили залишити її без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій - без змін.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ

11. ПАТ Часівоярський вогнетривкий комбінат звернулося до Часовоярської міської ради з листом № 35/105 від 6.04.2012 року, в якому просило надати вихідні дані, а саме - містобудівні умови та обмеження для виконання робочого проекту Вскриття та відпрацювання кар`єру Городской Часівярського родовища .

12. 13.04.2012 року міський голова м. Часів Яр Донецької області Опанасенко О.М. у відповідь на лист № 35/105 від 6.04.2012 року повідомила генерального директора ПАТ Часівоярський вогнетривкий комбінат про те, що для забудови земельної ділянки необхідно: замовити розробку детального плану території в організації, яка має ліцензію на виконання даного виду робіт; узгодити детальний план території з організаціями, балансоутримувачами інженерних мереж, що знаходиться на місці припустимого кар`єру; згідно ст. 21 Закону провести громадські слухання щодо врахування громадських інтересів; згідно абзацу 5 ст. 22 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 109 від 07.07.2011 року додати черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру). Також звернуто увагу керівництва Товариства, що генеральним планом міста Часів Яру 1984 року проектування та розробка кар`єру Городской не передбачено, тому надати містобудівні умови та обмеження для розробки робочого проекту Вскриття і відпрацювання кар`єру Городской по видобуванню вогнетривких глин (1 етап відпрацювання) неможливо.

13. 01.06.2012 року керівництвом Товариства було направлено до міської ради лист, в якому зазначалось, що згідно вимог Артемівської міської ради та Часовоярської міської ради, між Товариством та організацією, що має ліцензію на виконання містобудівної документації - ДП Донецький Промбудндіпроект державного акціонерного товариства Укрбуд вже укладено контракт від 16.05.2012 року № 334/Д-227/12 на розробку детального плану території кар`єру Городской по видобуванню вогнетривких глин (1 етап відпрацювання). Також в листі було зазначено, що ПАТ вважає, що вимога, вказана міською радою в листі від 13.04.2012 року за вх. № 39-и, і є дозволом на розробку детального плану.

14. У відповіді від 08.06.2012 року позивач вказав, що вищевказаний лист не є дозволом на розробку детального плану.

15. 17.08.2012 року Часовоярська міська рада ухвалила рішення № 6/26-298 Про розробку детального плану території проєктуємого кар`єру Городской по видобуванню вогнетривких глин (1 етап відпрацювання), площею 23 га, яка знаходиться згідно державного акту 1-ДН № 001584 від 06.11.1996 року в постійному користуванні Публічного акціонерного товариства Часівоярський вогнетривкий комбінат та визначила замовником містобудівної документації, визначеної в п.1 цього рішення, Часовоярську міську раду. Цим же рішенням було доручено міському голові м. Часів Яр Опанасенко О.М. укласти трьохсторонній договір на розробку містобудівної документації з Товариством та суб`єктом господарювання, який уповноважений на розроблення детальних планів території. Здійснити фінансування робіт з розробки містобудівної документації за рахунок коштів Товариства, як інвестора даного проекту.

16. Рішенням Часовоярської міської ради від 25.04.2013 року № 6/37-411 Про хід виконання рішення Часовоярської міської ради від 17.08.2012 року № 6/26-298 Про розробку детального плану території проектуємого кар`єру Городской по видобуванню вогнетривких глин (1 етап відпрацювання) та внесення змін до нього встановлено строк дії рішення № 6/26-298 до 01.11.2013 року.

17. 15.10.2012 року начальником відділу архітектури та містобудування Управління муніципального розвитку Артемівської (тепер - Бахмутської) міської ради видані Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки: м. Часів Яр, кар`єр Городской по видобуванню вогнетривких глин, розташований у північно-східній частині ділянки Городской Часів-Ярського родовища вогнетривких глин у м. Часів Яр Донецької області під номером 01-1208/9, де у пунктах 2, 4, 5, 8, 9, 10 містяться посилання на детальний план розробки територій: п.2. - Максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки - згідно детального плану розробки територій; п.4.- Відстані від об`єкта, який проектується, до меж червоних ліній та ліній регулювання забудови - згідно детального плану розробки територій відведення земельної ділянки; п.9 - Вимоги щодо благоустрою (в тому числі щодо відновлення благоустрою) - згідно детального плану розробки території кар`єру тощо. Крім того, пункт 10 Основні техніко-економічні показники об`єкта будівництва також містять посилання, що площа благоустрою має відповідати детальному плану розробки території.

18. 15.10.2012 року начальником відділу архітектури та містобудування Управління муніципального розвитку Артемівської (тепер - Бахмутської) міської ради видані Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки: Кар`єр Городской по видобуванню вогнетривких глин, розташований у північно-східній частині ділянки Городской Часів-Ярського родовища вогнетривких глин у м. Часів Яр Донецької області під номером 01-1208/9, в яких були змінені пункти 2, 4, 5, 8, 9, 10. Дата проведених змін (коригувань) невідома.

Відкориговані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки містять: у текстовій частині у розділі Загальні дані п. 8 посилання на містобудівну документацію, а саме зазначено: Генеральний план міста Часів Яр Донецької області , розроблений у 1984 роді ГПИ Донбасцивілпроект і затверджений 11.10.1987 р. У розділі Містобудівні умови та обмеження (надалі містобудівні умови та обмеження) у п.2 максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки - робиться посилання на містобудівний розрахунок та згідно діючого законодавства; у п. 4 відстані від об`єкта, який проектується, до меж червоних ліній та ліній регулювання забудови - робиться посилання на містобудівний розрахунок та відведення земельної ділянки; у п. 5 планувальні обмеження (зони охорони пам`яток культурної спадщини; зони охоронюваного ландшафту, межі історичних ареалів, прибережні захисні смуги; санітарно-захисні та інші охоронювані зони) - посилання на розробку проекту освоювання території, необхідність виконання проекту санітарно - захисної зони кар`єру та отримання висновку його розміру в Міністерстві охорони здоров`я України; у п.7 доповнено, що при проектуванні передбачити винос інженерних комунікацій, розташованих в межі розробки кар`єру; у п. 8 - вимоги до необхідності проведення інженерних вишукувань - Інженерні вишукування для будівництва - посилання на необхідність проведення комплексу робіт по виконанню гідрологічних та інженерно-геологічних досліджень грунтів згідно завдання на проектування по розробки території кар`єру; у п. 9 вимоги щодо благоустрою - посилання на завдання на проектування по розробки території кар`єру.

19. 05.01.2016 року міський голова Часовоярської міської ради Опанасенко О.М. звернулася з листом № 02-44/5 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України з приводу скасування Декларації про початок виконання будівельних робіт № ДЦ 083150630352 від 04.03.2015 року, зареєстрованої органом державного архітектурно-будівельного контролю, оскільки відповідно до положень діючого законодавства, детальний план території є містобудівною документацією на місцевому рівні і розробляється за рішенням міської ради, виконавчі органи якої є замовником такої документації .

У вказаному листі також зазначено, що за рішенням Часовоярської міської ради будь-які детальні плани території міста Часів Яр не розроблялись, тож в місті існує лише одна містобудівна документація - Генеральний план міста Часів Яр, розроблений в 1984 року. Тож, містобудівні умови та обмеження, які були видані ПАТ Часівоярський вогнетривкий комбінат на підставі незаконно розробленого детального плану території, на думку позивача, також є незаконними. Міський голова занепокоєна тим, що дії ПАТ Часівоярський вогнетривкий комбінат щодо здійснення розробки відкритим шляхом кар`єру Городской та відкачка ним води з водоймища (площа водного дзеркала 1,9 га), яке там було розташовано, вже призводять до зсуву грунтів, тріщин на будинках та дорожньому покритті, а надалі можуть спричинити значні пошкодження навколишніх будинків, споруд та комунікацій.

20. 27.01.2016 року листом № 40-231/-12/496 перший заступник Голови ДАБІ України Філончук В.В. повідомив Часовоярську міську раду, що на підставі її звернення посадовою особою структурного підрозділу апарату Державної архітектурно-будівельної інспекції України - Департаментом архітектурно-будівельної інспекції у Донецькій області 21.01.2016 року було проведено документальну перевірку. За результатами перевірки встановлено, що детальний план забудови земельної ділянки м. Часів Яр, кар`єр Городской по видобуванню вогнетривких глин, розташований у північно-східній частині ділянки Городской Часів-Ярського родовища вогнетривких глин у м. Часів Яр Донецької області , розроблений ДП Науково-дослідний та проектний інститут Донецький промбуднііпроект , не розглядався та не затверджено виконавчим органом Часівоярської міської ради, що є порушенням ч. 8 ст. 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

21. На підставі листа міського голови Часовоярської міської ради Опанасенко О.М. від 05.01.2016 року № 02-44/4 та відповідно до наказу від 25.01.2016 року № 39 головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту ДАБІ у Донецькій області Фоміною Я.І. на підставі направлення 25.01.2016 № 39 та від 28.01.2016 № 1005-01-121 в присутності начальника відділу архітектури і містобудування Управління муніципального розвитку Артемівської міської ради - головного архітектора міста Сьомченкова Л.В. в період з 28.01.2016 року по 17.02.2016 року було проведено позапланову перевірку дотримання відділом архітектури і містобудування Управління муніципального розвитку Артемівської (тепер Бахмутської) міської ради, за адресою Донецька область, м. Артемівськ, вул. Артема, 44 вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів та правил.

22. Під час перевірки було встановлено, що з дотриманням вимог ч. 6 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (у редакції, чинній на час видачі містобудівних умов та обмежень), містобудівні умови та обмеження були надані протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви. На виконання п. 2.5 Порядку надання містобудівних умов та обмежу забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 7.07.2011 № 109 (далі - Порядок № 109) другий примірник містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки - зберігається у відділі архітектури та містобудування Управління муніципального розвитку Артемівської міської ради. На виконання п. 3.1 та п. 3.7 Порядку № 109 містобудівні умови та обмеження складаються з текстової та графічної частини. Видача містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки реєструється у журналі реєстрації видачі документів. На виконання п. 2.2 Порядку № 109 (у редакції, чинній на час подання замовником заяви та видачі містобудівних умов та обмежень) замовником заяви були надані наступні документи: засвідчена копія Державного акту право постійного користування землею; ситуаційний план щодо місцезнаходження земляної ділянки; викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; черговий кадастровий план; фото фіксація земельної ділянки; містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об`єкта будівництва, детальний план забудови земельної ділянки.

Під час огляду містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки встановлено: у текстовій частині у розділі Загальні дані п. 8 викладено наступним чином: Посилання на містобудівну документацію: генеральний план населеного пункту, план зонування, детальний план території та рішення про їх затвердження (у разі наявності) - Генеральний план міста Часів Яр, Донецької області, розроблений у 1984 році ГПИ Донецькцивілпроект і затверджений 11.10.1987 року .

Перевіркою встановлено, що містобудівні умови та обмеження містять посилання на містобудівну документацію - детальний план території, яку фактично не затверджено виконавчим органом місцевої ради всупереч ч.8 ст.19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а також встановлено порушення абз.2 п.2.4, п.п. б, г, ґ, є, ж, з п.3.4 Порядку 109.

Під час перевірки начальником відділу містобудування та архітектури Управління муніципального розвитку Артемівської міської ради Сьомченковим Л.В. посадовій особі відділу нагляду надані письмові пояснення від 10.02.2016 року, в яких ним було зазначено про те, що в якості основної містобудівної документації, на підставі якої було видано містобудівні умови та обмеження, було використано Генеральний план м. Часів Яр. У поясненнях зазначається, що у пояснювальній записці Генерального плану визначено перелік родовищ вогнетривких глин, розташованих як у місті, так і за його межами, у складі якого є кар`єр Городской № 1 . Також Сьомченков Л.В. вказує, що детальний план забудови території було запропоновано розробити у зв`язку з тим, що стратегія Генерального плану 1984 року не давала конкретного визначення санітарно-захисної зони від кар`єру існуючого житла, з урахуванням чинних нормативних вимог.

23. Згідно копії наданого Детального плану території Вскриття та відпрацювання кар`єру Городской по видобуванню вогнетривких глин (1-й етап відпрацювання) у м. Часів Яр Донецької області , виконаного Державним акціонерним товариством Будівельна компанія УКРБУД на замовлення ПАТ Часівоярський вогнетривкий комбінат у 2012 році, він розроблявся на підставі наступних документів: лист-замовлення ПАТ Часівоярський вогнетривкий комбінат від 14.05.2012. "35/127; лист Артемівської міської ради від 13.04.2012 № 01-1189-08; лист Часовоярської міської ради б/н Генеральному директору ПАТ "Часівоярський вогнетривкий комбінат" Третьякову К.М. від 13.04.2012; протокол наради при начальнику управління містобудування та архітектури Донецької обласної державної адміністрації від 11.05.2012; лист в.о. начальника головного управління промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації від 17.05.2012 № ДО-111-1012.

24. Рішенням № 1 від 17.02.2016 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту ДАБІ у Донецькій області Фоміною Я.І. зупинено дію Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для будівництва кар`єру Городской по видобуванню вогнетривких глин, розташований у північно-східній частині ділянки Городской Часів-Ярського родовища вогнетривких глин у м. Часів Яр Донецької області від 15.10.2012 року № 01-2108/9, виданих начальником відділу архітектури та містобудування Управління муніципального розвитку Артемівської міської ра. В цей же день Фоміною Я.І. винесено припис про усунення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, яким зобов`язано привести містобудівні умови обмеження у відповідність до вимог п.п. б, г, ґ, є, ж, з п.3.4 Порядку 109 та повідомити про його виконання в строк до 17.05.2016 року.

25. 18.03.2016 року відповідно до наказу від 11.03.2016 року № 142 на підставі припису Департаменту від 17.02.2016 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту ДАБІ у Донецькій області Фоміною Я.І. проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів та правил, про що складено акт перевірки від 18.03.2016 року. Цією перевіркою виявлено, що відкориговані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки містять: у текстовій частині у розділі Загальні дані п. 8 посилання на містобудівну документацію, а саме зазначено: Генеральний план міста Часів Яр Донецької області , розроблений у 1984 роді ГПИ Донбасцивілпроект і затверджений 11.10.1987 р. У розділі "Містобудівні умови та обмеження у п.2 максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки - робиться посилання на містобудівний розрахунок та згідно діючого законодавства; у п. 4 відстані від об`єкта, який проектується, до меж червоних ліній та ліній регулювання забудови - робиться посилання на містобудівний розрахунок та відведення земельної ділянки; у п. 5 планувальні обмеження (зони охорони пам`яток культурної спадщини; зони охоронюваного ландшафту, межі історичних ареалів, прибережні захисні смуги; санітарно-захисні та інші охоронювані зони) - посилання на розробку проекту освоювання території, необхідність виконання проекту санітарно - захисної зони кар`єру та отримання висновку його розміру в Міністерстві охорони здоров`я України; у п.7 доповнено, що при проектуванні передбачити винос інженерних комунікацій, розташованих в межі розробки кар`єру; у п. 8 - вимоги до необхідності проведення інженерних вишукувань - "Інженерні вишукування для будівництва"- посилання на необхідність проведення комплексу робіт по виконанню гідрологічних та інженерно-геологічних досліджень грунтів згідно завдання на проектування по розробки території кар`єру; у п. 9 вимоги щодо благоустрою - посилання на завдання на проектування по розробки території кар`єру.

26. Цим актом перевірки головний інспектор будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту ДАБІ у Донецькій області Фоміна Я.І. встановлює, що вимоги припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 17.02.2016 року, а саме - порушення абз.2 п.2.4; п.п. б, г, ґ, є, ж, з п.3.4 Порядку 109 виконані, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки відкореговані.

27. Відповідно до заяви № 01-0197-08 від 7.02.2017 року, поданої представником відповідача Скрипник В.І. за довіреністю від 26.09.2016 року № 01-1568-09, акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 17.02.2016 року, рішення № 1 про зупинення дії від 17.02.2016 року, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 17.02.2016 року, акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 18.03.2016 року, рішення № 1 від 18.03.2016 року про відновлення дії містобудівних умов та обмеження забудови земельної ділянки: м. Часів Яр, кар`єр Городской по видобуванню вогнетривких глин, розташований у північно-східній частині ділянки Городской Часів-Ярського родовища вогнетривких глин у м. Часів Яр Донецької області від 15.10.2012 року № 01-2108/9 стали підставою для внесення змін до вищевказаних умов та обмежень забудови земельної ділянки .

28. Як вбачається з державного акту на право постійного користування землею серії І-ДН № 001584 від 06.11.1996 року, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 35, ПАТ Часівоярський вогнетривкий комбінат надано право постійного користування 119,88 гектарів землі в межах згідно з планом землекористування, в тому числі під виробничою базою 89,99 га, для розміщення та обслуговування основних фондів відповідно до рішень Часовоярської міської ради народних депутатів від 28.12.1994 року № 154/1, 29.05.1996 року № 58/1, 22.01.1997 року № 10.

29. Експертна оцінка з питань екології № 05-0172-15/ЕО, затверджена директором філії ДП Укрдержбудекспертиза у Донецькій області Осіпенковим В.С. 07.04.2015 року, містить посилання на те, що проектований кар`єр є підрозділом діючого підприємства ПАТ "Часівоярський вогнетривкий комбінат" (Товариства). Проектними рішеннями передбачається знесення будівель електроцеху з прибудовами, санаторію-профілакторію і нежилих приміщень і розробка родовища корисних копалин на існуючій промисловій ділянці Товариства.

30. З пояснювальної записки до Генерального плану (наряд-заказ № 32 від 07.08.1984 року) вбачається, що родовище умовно поділене на ділянки: Блок № 1, селище Північний і цех № 4, рудник Північний (Северний), Рідкодуб , цілик під ж.д. МПС, "Городской", Жовтневий (Октябрьский), цілик під залізницею і забудована частина (блок № 9), "Цегельний" (Кирпичний), блок № 12, цілик під шосейною дорогою, блок № 18, блок № 19 (а.с.131-134 т.1).

31. 04 березня 2015 року за № ДЦ 083150630352 Департаментом державного архітектурно-будівельного контролю зареєстровано декларацію ПАТ "Часівоярський вогнетривкий комбінат" про початок виконання будівельних робіт Будівництво кар`єру Городской по видобуванню вогнетривких глин, розташованого у північно-східній частині ділянки Городской Часів-Ярського родовища вогнетривких глин у м. Часів Яр Донецької області.

32. В декларації, зокрема, зазначено наступне: проектна документація розроблена ДП Донецький інститут науково-дослідних, проектувальних робіт та інженерних послуг у вогнетривкій промисловості (ЄДРПОУ 00193720); експертиза проекту будівництва проведена: філія ДП Укрдержбудекспертиза у Донецькій області Державного підприємства Спеціалізована державна експертна організація - центральна служба української державної будівельної експертизи ДП Укрдержбудекспертиза Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 05-0023-15 від 13.02.2015 року; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані (крім об`єктів, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не видаються) Управління муніципального розвитку Артемівської міської ради № 01-2108/9 від 15.10.2012 року; земельна ділянка використовується для будівництва кар`єру на підставі Державного акту про право постійного користування землею від 06.11.1996 р. І-ДН № 001584, площа земельної ділянки на початок будівельних робіт зазначена 23 га. Промислові запаси вогнетривкої глини становлять 169,3 тис.т.

33. За даними технічної документації із землеустрою ТОВ Компанія Геомаркпроект щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), які надано в постійне користування ПАТ Часівоярський вогнетривкий комбінат , земельні ділянки: 1) з кадастровим номером 1410370600:00:005:1022 належить до державної форми власності з цільовим призначенням - для обслуговування профілакторія; 2) з кадастровим номером 1410370600:00:002:0565 до комунальної власності з цільовим призначенням - для розміщення та обслуговування основних фондів та для розміщення промислової площадки, кар`єрів, відвалів, під`їзних доріг; 3) з кадастровим номером 1410370600:00:005:1023 державної форми власності з цільовим призначенням - для обслуговування виробничої бази; 4) з кадастровим номером 1410370600:00:002:0570 державної форми власності з цільовим призначенням - для розміщення та обслуговування основних фондів та для розміщення промислової площадки, кар`єрів, відвалів, під`їзних доріг; 5) з кадастровим номером 1410370600:00:002:0575 комунальної власності з цільовим призначенням - для розміщення та обслуговування основних фондів та для розміщення промислової площадки, кар`єрів, відвалів, під`їзних доріг; 6) з кадастровим номером 1410370600:00:005:1021 відноситься до комунальної власності з цільовим призначенням - для розміщення та обслуговування основних фондів та для розміщення промислової площадки, кар`єрів, відвалів, під`їзних доріг.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

34. Суд касаційної інстанції наголошує на тому, що перевірка законності судових рішень судів першої та апеляційної інстанції, згідно зі статтею 341 КАС України, здійснюється виключно у частині застосування норм матеріального та процесуального права.

35. Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також КАС України) провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

36. 8 лютого 2020 року набрали чинності зміни до КАС України, внесені Законом України від 15 січня 2020 року № 460-IX Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ .

37. За правилом пункту 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення зазначеного Закону касаційні скарги на судові рішення, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.

38. За наведених підстав касаційний розгляд здійснюється за правилами, що діяли до набрання чинності цим Законом, а саме за правилами КАС України в редакції зі змінами, внесеними Законом України від 19 грудня 2019 року № 394-IX.

39. Частинами 1 та 2 статті 341 КАС України визначено, що суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

Таким чином, касаційний перегляд оскаржуваних рішень судів першої та апеляційної інстанцій має здійснюватися межах доводів касаційної скарги на підставі встановлених у справі обставин та доказів, що містяться у матеріалах справи, на їх підтвердження.

Аналізуючи доводи, викладені у касаційній скарзі, колегія суддів Верховного Суду дійшла висновку про відсутність підстав для її задоволення з огляду на наступне.

40. У касаційній скарзі заявник зазначає, що у позивача відсутнє процесуальне право подання адміністративного позову про визнання нечинними Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки: м. Часів Яр, кар`єр Городской від 15.10.2012 року № 01-2108/9 та Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки: м. Часів Яр, кар`єр Городской від 15.10.2012 року № 01-2108/9 зі змінами, які були внесені у 2016 році у пункти 2, 4, 5, 8, 9, 10, оскільки останні є актами індивідуальної дії.

З цього приводу колегія суддів зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 4 КАС України адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір. Публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи;

За правилами п. 3 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах між суб`єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень

Під вжитим у цій процесуальній нормі терміна суб`єкт владних повноважень розуміється - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України ).

З аналізу зазначених норм Закону вбачається, що предметом адміністративного процесуального права є взаємовідносини у сфері, що складаються у зв`язку з реалізацією зацікавленими особами права на судовий захист.

Особливістю цих відносин є те, що вони пов`язані із реалізацією прав, свобод та інтересів суб`єктів у сфері публічно - правових відносин і спрямовані на захист від порушень з боку публічної влади при здійсненні нею владних управлінських функцій.

Статтею 18-1 Закону України Про місцеве самоврядування передбачено, що орган місцевого самоврядування може бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції, зокрема, звертатися до суду, якщо це необхідно для реалізації його повноважень і забезпечення виконання функцій місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Статтею 26 Закону України Про місцеве врядування визначена виключна компетенція сільських, селищних, міських рад, відповідно до ч. 1 якої виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема: надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об`єктів, у тому числі місць чи об`єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію (п.38); затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації (п.42).

Зі змісту адміністративного позову вбачається, що оскаржувані містобудівні умови, видані начальником відділу архітектури та містобудування Управління муніципального розвитку Артемівської міської ради, стосуються забудови земельної ділянки, що знаходяться на території міста Часів Яр та перебуває у віданні Часовоярської міської ради. Позивач зазначає, що дії ПАТ Часівоярський вогнетривкий комбінат щодо здійснення розробки відкритим шляхом кар`єру Городской та відкачка ним води з водоймища (площа водного дзеркала 1,9 га), яке там було розташовано, вже призводять до зсуву ґрунтів, тріщин на будинках та дорожньому покритті, а надалі можуть спричинити значні пошкодження навколишніх будинків, споруд та комунікацій.

Позивач стверджує, що спірні містобудівні умови прийняті з порушенням норм діючого законодавства, зокрема, без затвердження на пленарному засіданні ради детального плану міста.

Колегія суддів звертає увагу, що в даних спірних правовідносинах позивач є представником територіальної громади міста Часів Яр та діє в її інтересах, а, відтак, суди попередніх інстанцій дійшли правильних висновків про наявність у позивача права на звернення до суду з позовом про оскарження нормативно-правового акту, що регулює правовідносини між третіми особами.

Відтак, доводи касатора в цій частині є необґрунтованими.

41. Щодо відповідності спірних містобудівних умов нормам діючого законодавства, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року №3038-VI (далі - Закон №3038-VI) в редакції, чинній на час видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Пунктом 2.4 Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України № 290 від 16.11.2011, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 1468/20206 від 20.12.2011 розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної документації . Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Частиною 1 ст. 17 Закону №3038-VI генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Згідно ч. 8 ст. 19 Закону №3038-VI детальний план території розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою.

Суди встановили, що Генеральний план міста Часів Яр 1984 року, затверджений рішенням виконкому Донецької обласної ради народних депутатів № 427 від 11.10.1987, є безстроковим.

В судовому засіданні судів першої та апеляційної інстанцій представники позивача пояснили, що згідно з Генеральним планом м. Часів Яр на проектний період запаси глини, які знаходяться під містом, розроблятись не будуть (для цієї мети визначені ділянки за межами міста - північно - західніше Блок-1 зі знесенням 200 індивідуальних жилих будинків по вулиці Першотравневій, Паризькій, Комуни, Дачній, Менделєва, Залізничній, Запотоцького). Інші розділи передбачають розвиток території, на яких буде здійснюватись переселення мешканців територій, де заплановано добування корисних копалин.

Згідно з Генеральним планом будівництво кар`єрів в місті здійснюється після вирішення всіх питань щодо забудови житла в іншому місці, чим захищаються права територіальної громади - мешканців міста. Здійснення будівництва Городской 1 не заплановано Генеральним планом та призведе до руйнівних наслідків для майна міської ради, що підтверджується висновком до Звіту Оцінка впливу передбачуваних проектованих кар`єрів по розробці вогнетривких глин ПАТ Часівоярський вогнетривкий комбінат на інфраструктуру центральної частини міста Часів Яр, яка виконана Українським науково - дослідним інститутом екологічних проблем в 2016 році. Відповідно до Висновку аналіз інженерно - геологічних умов в межах м. Часів Яр показав, що будівництво нового кар`єра, в межах проектованого кар`єру Городской призведе до повного знищення інфраструктури міста з населенням.

Відповідно до п. 4.1 Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України № 290 від 16.11.2011, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за №1468/20206 від 20.12.2011, рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована а межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

Пунктом 2.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року № 109 передбачено, що розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності". При цьому єдиною підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні (абз.2).

За унормуванням ч. 1 та ч. 2 ст. 21 Закону №3038-VI громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється.

Сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи (у разі делегування їм таких повноважень) відповідно до частини 3 статті 21 Закону України Про регулювання містобудівної документації забезпечують, зокрема, оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення проектів містобудівної документації з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками.

Судами встановлено та не спростовано касатором, що громадські слухання щодо розробки проектів містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, у тому числі щодо будівництва кар`єру, проведені не були.

Видані відповідачем Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки: м. Часів Яр, кар`єр Городской по видобуванню вогнетривких глин, розташований у північно-східній частині ділянки Городской Часів-Ярського родовища вогнетривких глин у м. Часів Яр Донецької області від 15.10.2012 року № 01-2108/9 стосуються забудови земельної ділянки, яка розташована на території Часовоярської міської ради Бахмутського району Донецької області.

Разом з тим, Часовоярською міською радою Бахмутського району Донецької області рішення про розробку та затвердження містобудівної документації не приймались та громадські слухання щодо проектів такої документації не проводилось.

Судами також встановлено, що наміри забудови земельної ділянки не відповідають положенням містобудівної документації на місцевому рівні та призводить до порушення інтересів територіальної громади, від імені якої виступає позивач.

Враховуючи вищевикладене, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли висновку, що спірні містобудівні умови прийняті з порушення передбаченого законом порядку.

42. У касаційній скарзі заявник стверджує, що суди дійшли помилкового висновку про відсутність у відповідача компетенції на надання третій особі містобудівних умов.

З цього приводу колегія суддів зазначає, що питання наявності/відсутності у відповідача повноважень видавати зазначені вище містобудівні умови не було визначальним при прийнятті рішення про їх скасування. Основною підставою для скасування цих рішень стало те, що наміри забудови земельної ділянки не відповідають положенням містобудівної документації на місцевому рівні.

43. Посилання касатора на те, що зупинка будівництва кар`єру Городской може призвести до зсувних явищ, що створюватиме загрозу життю та здоров`ю мешканців міста Часів Яр, а несвоєчасне введення в дію кар`єру Городской призведе до нестачі сортових вогнетривких глин - сировини для виробництва вогнетривкої продукції, та масового скорочення чисельності працівників підприємства до 70% і зростанню безробіття у місті Часів Яр, суд касаційної інстанції вважає такими, що не можуть вплинути на відновлення порушених інтересів громади в частині руйнування території та інфраструктури прилеглих районів.

44. У касаційній скарзі заявник зазначає, що факт відповідності Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування кар`єру Городской положенням містобудівної документації на місцевому рівні підтверджується Висновком експерта № 638 від 24 грудня 2015 року про відповідність Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування кар`єру Городской , наданим третьою особою до суду.

З цього приводу колегія суддів Верховного Суду звертає увагу, що судами попередніх інстанцій було досліджено вказаний Висновок та відхилено його як такий, що не спростовує встановлені в ході судового розгляду справи порушення містобудівного законодавства, вчинені відповідачем при прийнятті оскаржуваних Містобудівних умов та обмежень.

При цьому, касаційний суд, в силу положень статті 341 КАС України, не може встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

Таким чином, доводи касатора в цій частині є необґрунтованими.

Решта доводів, викладених у касаційній скарзі, не спростовують висновки судів першої та апеляційної інстанції про наявність підстав для задоволення позову.

45. Частиною першою статті 350 КАС України передбачено, що суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

46. З огляду на викладене, висновки судів попередніх інстанцій є правильними, обґрунтованими, відповідають нормам матеріального та процесуального права, підстави для скасування чи зміни оскаржуваних судових рішень відсутні.

47. Зважаючи на результат касаційного розгляду та відсутність документально підтверджених судових витрат, понесених учасниками справи у зв`язку з переглядом справи в суді касаційної інстанції, судові витрати розподілу не підлягають.

48. Керуючись статтями 341, 345, 349, 350, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду

п о с т а н о в и в :

Касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Часівоярський вогнетривкий комбінат" - залишити без задоволення.

Рішення Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 05 липня 2018 року та постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2018 року по справі № 219/56/17 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий Т.Г.Стрелець

Судді Л.Л. Мороз

Л.В. Тацій

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення27.01.2022
Оприлюднено09.02.2022
Номер документу103034703
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —219/56/17

Постанова від 27.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 26.09.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 26.09.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Рішення від 05.07.2018

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Павленко О. М.

Рішення від 05.07.2018

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Павленко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні