КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 13/88а/31а Голов уючий у 1-й інстанції: Фетисов а І.А.
Суддя-доповідач: Данилов а М. В.
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"01" липня 2010 р. м. Київ
Колегія суддів Київськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:
головуючого - судді Данило вої М. В.,
суддів: Бєлово ї Л.В., Бистрик Г.М.
при секретарі судового зас ідання Горбачовій Ю.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті К иєві апеляційні скарги Управ ління транспорту та зв' язку Чернігівської міської ради, суб' єкта підприємницької д іяльності - фізичної особи ОСОБА_2 на постанову Госпо дарського суду Чернігівсько ї області від 27 липня 2009 року у с праві за адміністративним по зовом першого заступника про курора Чернігівської област і в інтересах держави в особі Чернігівської обласної держ авної адміністрації до Управ ління транспорту та зв' язку Чернігівської міської ради, суб' єкта підприємницької д іяльності - фізичної особи ОСОБА_2 про визнання прото колу та правочину недійсними ,
в с т а н о в и л а :
У лютому 2008 року перший заступник прокурора Чернігі вської області в інтересах д ержави в особі Чернігівської обласної державної адмініст рації звернувся до суду з поз овом, в якому, посилаючись на п орушення відповідачем полож ень Закону України «Про авто мобільний транспорт», норми цивільного кодексу України, просив, з урахуванням уточне нь позовних вимог, визнати не правомірним та скасувати п.2 р ішення міського конкурсного комітету на перевезення пас ажирів на міських автобусних маршрутах загального корист ування, оформлене протоколом № 2 від 23.11.2007р., визнати нечинним договір від 26.11.2007р. про організа цію перевезень, укладений мі ж відповідачем 1 та відповіда чем 2.
Постановою Господарського суду Чернігівської області від 27 липня 2009 року позовні вим оги задоволено частково, а са ме: скасовано п. 2 рішення місь кого конкурсного комітету на перевезення пасажирів на мі ських автобусних маршрутах з агального користування, офор млене протоколом № 2 від 23.11.2007р.
Приймаючи рішення, суд перш ої інстанції виходив з того, щ о, оскільки автобусний маршр ут загального користування № 17 здійснює перевезення пасаж ирів за приміським маршрутом , відповідач 1 не наділений пов новаженнями проводити конку рс на перевезення пасажирів за даним маршрутом.
В апеляційних скаргах Відп овідачі, вказуючи на порушен ня судом першої інстанції но рм матеріального і процесуал ьного права, просять скасува ти вказану постанову та прий няти нове рішення, яким у задо воленні позову відмовити.
В апеляційних скаргах відп овідачі зазначають про те, що автобусний маршрут загально го користування № 17 здійснює п еревезення пасажирів за місь ким маршрутом, а тому приймаю чи рішення про проведення ко нкурсу на перевезення пасажи рів за даним маршрутом, відпо відач 1 діяв на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, ви значений Законом.
Заслухавши суддю-доповіда ча про обставини справи, зміс т судового рішення і апеляці йних скарг та, перевіривши до води апеляції наявними у мат еріалах справи письмовими до казами, колегія суддів вважа є, що апеляційні скарги підля гають задоволенню з наступни х підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, 23.11.2007р. було проведено з асідання міського конкурсно го комітету на перевезення п асажирів на міських автобусн их маршрутах загального кори стування, про що складено про токол № 2. На засіданні було за слухано інформацію про надхо дження заяви на участь у конк урсі на перевезення пасажирі в на міському автобусному ма ршруті № 17 "Вокзал-Новоселівка " від одного претендента - СПД ОСОБА_2 та вирішено визнат и суб'єкта підприємницької д іяльності ОСОБА_2 перемож цем конкурсу на перевезення пасажирів на автобусному мар шруті № 17 "Вокзал-Новоселівка" , який задовольняє умови конк урсу, Управлінню транспорту та зв'язку міської ради уклас ти з СПД ОСОБА_2 договір на перевезення пасажирів на да ному маршруті строком на 5 рок ів.
26.11.2007 р. між відповідачем 1 та в ідповідачем 2 укладено догов ір про організацію перевезен ь пасажирів на міському авто бусному маршруті загального користування № 2.
Відповідно до умов договор у замовник (відповідач 1) надає перевізнику (відповідач 2) пра во на перевезення пасажирів на маршруті загального корис тування до 01.12.2002 р. згідно з дода тком № 1 до договору.
Згідно додатку № 1 до догово ру перевізник СПД ОСОБА_2 забезпечує перевезення паса жирів терміном з 01.12.2007 р. по 01.12.2012 р . на таких міських автобусних маршрутах: № 17 "Вокзал-Новосе лівка" кількість автобусів - 7, середньої місткості на 22-27 пос адочних місць, режим роботи - з вичайний, щоденно, двозмінни й.
Судова колегія не погоджує ться з висновком суду першої інстанції про те, що Управлін ня транспорту та зв' язку Че рнігівської міської ради дія ло з перевищенням наданих йо му Законом повноважень, пров одячи конкурс на перевезення пасажирів на міських автобу сних маршрутах загального ко ристування, з огляду на насту пне.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про автомобільний тра нспорт»визначено систему ор ганів державного регулюванн я та контролю, повноваження ц их органів, а саме встановлен о, що Рада міністрів Автономн ої Республіки Крим та обласн і державні адміністрації фор мують у приміському та міжмі ському сполученні мережу авт обусних маршрутів загальног о користування, які не виходя ть за межі території Автоном ної Республіки Крим чи облас ті, та здійснюють контроль за виконанням транспортного за конодавства на відповідній т ериторії згідно з повноважен нями, визначеними законами У країни; органам місцевого са моврядування надані повнова ження цією ж нормою, щодо форм ування мережі міських автобу сних маршрутів загального ко ристування і здійснення конт ролю за виконанням транспорт ного законодавства на відпов ідній території згідно з пов новаженнями, визначеними зак онами України.
Статтею 7 цього Закону функц ії з організації пасажирськи х перевезень покладено:
на міжнародних та міжміськ их і приміських автобусних м аршрутах загального користу вання, які виходять за межі те риторії області (міжобласні маршрути), - на урядовий орган державного управління на авт омобільному транспорті;
на міжміських та приміськи х автобусних маршрутах загал ьного користування, які не ви ходять за межі території обл асті (внутрішньообласні марш рути), - на Раду міністрів Авто номної Республіки Крим чи об ласні держадміністрації;
на міських автобусних марш рутах загального користуван ня - на виконавчий орган сільс ької, селищної, міської ради в ідповідного населеного пунк ту.
Законом України «Про автом обільний транспорт»безпосе редньо врегульовано питання щодо здійснення спеціальних пасажирських перевезень, а с аме абз.54 ст.1 та абз.4 ст.35 закону , що надає право органу місцев ого самоврядування бути замо вником послуг зі спеціальних перевезень пасажирів до дач них масивів, а не перевезення на міському автобусному мар шруті загального користуван ня, який виходить за межі міст а.
Таким чином, зазначені вище повноваження обласних держа вних адміністрацій та органі в місцевого самоврядування с формовані саме виходячи з пр инципів територіальності.
Статтею 1 Закону України "Пр о автомобільний транспорт" в изначено поняття автобусног о маршруту: міський - автобусн ий маршрут, який не виходить з а межі території населеного пункту; приміський - автобусн ий маршрут, який з'єднує насел ені пункти і протяжність яко го не перевищує 50 км; за припис ами ст.35 цього Закону автобусн і маршрути за видами сполуче нь поділяються на: міські, при міські, міжміські, міжнародн і.
Судовою колегією встанов лено, що маршрут №17 не з'єднує н аселені пункти бо його маршр ут руху проходить по місту Че рнігову і закінчується в меж ах міста, на кордоні м.Черніго ва з с. Новоселівка Чернігівс ького району, безпосередньо на дорозі державного значенн я.
Таким чином, маршрут №17 пер евозить пасажирів тільки по території м. Чернігова і не ви ходить за його межи, тобто від повідно до ст.1 ЗУ «Про автомоб ільний транспорт»пасажирсь кий маршрут №17 Вокзал- Новос елівка є міським.
Судова колегія зазначає, щ о дачний масив не може вважат ися окремим населеним пункто м м. Чернігова бо не є адмініст ративно-територіальною один ицею згідно законодавства, н е має автостанції, пошти, орга нів, які представляють місце ве самоврядування та органи державної влади.
Крім перевезення пасажир ів по м. Чернігову в райони сад ово-городніх ділянок м. Черні гова автобусний маршрут №17 пе ревозить пасажирів в автомоб ільні гаражі, які знаходятьс я в міському автокоперативі №40 Деснянського району м. Черн ігова, що розташований на кор доні с. Новоселівка Чернігів ського району але є частиною м. Чернігова.
Крім того, відповідно до ст. 32 ЗУ «Про автомобільний тр анспорт»відправлення чи при буття автобусів приміських м аршрутів загального користу вання здійснюється тільки з автовокзалу чи автостанції. Міський автобусний маршрут з агального користування №17 зд ійснює посадку висадку пасаж ирів тільки на міських зупин ках і таким чином не може відн оситися до категорії примісь кого маршруту загального кор истування. Крім того оплата в артості проїзду в автобусах міського маршруту №17 здійсню ється безпосередньо в автобу сі, а не в касі автовокзалу чи автостанції, як це відбуваєт ься на приміських маршрутах загального користування. Опл ата вартості проїзду на місь кому автобусному маршруті №1 7 здійснюється за міським тар ифом, який затверджується рі шенням виконавчого комітету Чернігівської міської ради. В той же час розмір плати на п риміському маршруті затверд жується розпорядженням Черн ігівської обласної державно ї адміністрації. Той факт, що п еревезення на маршруті №17 зді йснюється за міським тарифом дає підстави стверджувати, щ о це виключно міський маршру т.
Враховуючи той факт, що авт обусний маршрут №17 «Вокзал- Новоселівка»проходить в меж ах м. Чернігова є міським і не може вважатися приміським, с удовою колегією зроблено вис новок про те, що Відповідач - 1 діяв на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, визначе ний Законом.
Отже, постанова суду першо ї інстанції ухвалена з непов ним з'ясуванням всіх обстави н справи та з порушенням норм матеріального права.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції м ає право скасувати її та прий няти нову постанову суду.
Згідно п.4 ч.1 ст.202 КАС України, підставами для скасування п останови суду першої інстанц ії є порушення норм матеріал ьного або процесуального пра ва, що призвело до неправильн ого вирішення справи або пит ання.
Керуючись статтями 195, 196, 198, 202 , 205, 207, 212 Кодексу адміністративн ого судочинства України, кол егія суддів, -
п о с т а н о в и л а :
Апеляційні скарги Управл іння транспорту та зв' язку Чернігівської міської ради, суб' єкта підприємницької д іяльності - фізичної особи ОСОБА_2 - задовольнити.
Постанову Господарського суду Чернігівської області в ід 27 липня 2009 року - скасувати.
Прийняти нову постанову, як ою у задоволенні позовних ви мог першого заступника прок урора Чернігівської області в інтересах держави в особі Ч ернігівської обласної держа вної адміністрації про скасу вання протоколу засідання мі ського конкурсного комітету відмовити.
Повний текст постанови виг отовлено 05 липня 2010 року.
Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом одного місяця шляхом по дачі касаційної скарги до Ви щого адміністративного суду України.
Головуючий:
Судді:
< Текст >
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2010 |
Оприлюднено | 07.08.2010 |
Номер документу | 10303599 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Данилова М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні