Герб України

Постанова від 25.06.2010 по справі 2а-21651/09/1270

Донецький апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Головуючий у 1 інстанції - Ушаков Т.С.

Суддя-доповідач - Радіон ова О.О.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 червня 2010 року справ а №2а-21651/09/1270

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донець кого апеляційного адміністр ативного суду у складі:

головуючого судді: Радіонової О.О .

суддів: Яманко В.Г.

Шишов О.О.

при секретарі судового за сідання Турко І.Б.

за участю представників ві д:

позивача: Мухамєтчин А.Т. представник за дов. від 24.06.2010р.

№66

відповідача:

розглянувши у відкритому с удовому Державної пода ткової інспекції у м. Лисичан ську

засіданні апеляційну скар гу Луганської обл асті

на постанову Луганського о кружного адміністративного суду

від 30 квітня 2009 року

по адміністративній справ і № 2а-21651/09/1270

за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю “Ті тан ЛТД”

до Державної податков ої інспекції у м. Лисичанську

Луганської області

про скасування рішенн я про застосування штрафних санкцій від 31 бере зня 2009 року № 00007123400 у с умі 1360 грн. ,-

ВСТАНОВИЛА:

Товариство з обмеженою відповідальністю “Тітан ЛТД ” звернулося до Луганського окружного адміністративног о суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Лис ичанську Луганської області про скасування рішення Держ авної податкової інспекції у м. Лисичанську Луганської об ласті про застосування штраф них (фінансових) санкцій від 31 березня 2009 року №00007123400 у сумі 1360,00г рн. як незаконне та необґрунт оване (арк. спр. 3-6).

Ухвалою Луганського окру жного адміністративного суд у від 7 квітня 2009 року відкрито провадження в адміністратив ній справі за правилами Коде ксу адміністративного судоч инства України (арк. спр. 1).

Постановою Луганського окружного адміністративног о суду від 30 квітня 2009 року позо вні вимоги задоволені у повн ому обсязі: скасовано рішенн я Державної податкової інспе кції у м. Лисичанську про заст осування до Товариства з обм еженою відповідальністю “Ти тан ЛТД” штрафних санкцій ві д 31 березня 2009 року № 00007123400 у сумі 13 60 грн.

В обґрунтування прийнят ого рішення суд першої інста нції зазначив, що згідно акту перевірки від 17 березня 2009 рок у реєстратор розрахункових о перацій у Товариства з обмеж еною відповідальністю «Тіта н ЛТД»відсутній, і, як наслідо к цього, відсутнє реєстрацій не посвідчення та довідка пр о опломбування РРО. Відсутні сть реєстраторів унеможливл ює притягнення до відповідал ьності за їх неналежне викор истання, таким чином спірне р ішення є протиправним внаслі док відсутності складу право порушення.

Державна податкова інспек ція у м. Лисичанськ Лугансько ї області (надалі - ДПІ у м. Ли сичанську) подала апеляційну скаргу, в якій просить скасув ати постанову Луганського ок ружного адміністративного с уду від 30 квітня 2009 року у адмін істративній справі №2а- 21651/09/1270 та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову ТОВ “Тит ан ЛТД” відмовити повністю (а рк. спр. 40-43).

В апеляційній скарзі скарж ник посилається на те, що у суд овому засіданні, яке відбуло ся 30 квітня 2009 року на вимогу пр едставника ДПІ у м. Лисичансь ку повідомити сторони щодо н омеру справи, суд позитивної відповіді не надав. У зв' язк у з тим, що судом були порушені норми ст. 107 КАС України у ДПІ у м. Лисичанську були відсутні можливості для отримання вч асно постанови суду, так як бе з номеру справи рішення суду не видавалися, та лише 24 червн я 2009 року представникам ДПІ у м . Лисичанську була видана оск аржуєма постанова суду від 30 к вітня 2009 року вже з зазначеним номером справи.

Апелянт у скарзі також зазн ачає, що положеннями статті 9 З акону України “Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг” передбачено вичерп ний перелік, який визначає пе релік розрахункових операці й, при здійсненні яких РРО та р озрахункові книжки не застос овуються, та до якого не відне сені розрахункові операції, що проведені позивачем й вка зані в акті перевірки.

Скаржник у апеляційній ска рзі зазначає, що відповідно ч астини 1 статті 44 Господарсько го Кодексу України зазначаєт ься, що підприємництво здійс нюється на основі: вільного в ибору підприємцем видів підп риємницької діяльності; само стійного формування підприє мцем програми діяльності, ви бору постачальників і спожив ачів продукції, що виробляєт ься, залучення матеріально - технічних, фінансових та інш их видів ресурсів, використа ння яких не обмежено законом , встановлення цін на продукц ію та послуги відповідно до з акону.

Товариство з обмеженою «Ті тан ЛТД»(надалі - ТОВ «Тітан ЛТД») зареєстровано ви конавчим комітетом Лисичанс ької міської ради Луганської області 07 червня 1994 року за № 1 381 105 0001 000582 (арк. спр. 11), внесено в Єдин ий державний реєстр підприєм ств та організацій України з ідентифікаційним кодом 21784342 ( а рк.. спр. 12), на податковому облі ку знаходиться в Державній п одатковій інспекції у м. Лиси чанську Луганської області ( надалі - ДПІ у м.Лисичанську ).

ДПІ у м. Лисичанську було пр оведено перевірку ТОВ «Тітан ЛТД»щодо контролю за здійсн енням розрахункових операці й у сфері готівкового та безг отівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності , за результатами якої складе но акт від 17 березня 2009 року ( арк . спр. 9-10).

За наслідками зазначеного акту перевірки відповідачем прийнято рішення про застос ування штрафних (фінансових) санкцій від 31 березня 2009 року № 00007123400 у сумі 1360грн. (арк. спр 7). Прав овою підставою його прийнятт я визначені пункти 1, 2 статті 3 З акону України від 06 липня 1995 ро ку №265/95-ВР «Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г», підставою застосування ш трафних (фінансових) санкцій наведений пункт 2 статті 17 заз наченого Закону з визначення м «за застосування при здійс ненні розрахункових операці й не переведених у фіскальни й режим роботи, не зареєстров аних, не опломбованих реєстр аторів розрахункових операц ій, у розмірі двадцяти неопод атковуваних мінімумів доход ів громадян, помноженої на кі лькість таких автоматів (усь ого 4 гральних автомата-реєст ратора розрахункових операц ій)»

Спірні правовідносини ре гулюються Кодексом адмініст ративного судочинства Украї ни (надалі - КАС України), Зако ном України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» (надалі - Закон №265)

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, органи державно ї влади та органі місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Згідно з п. 1 ст. 9 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд при вирішенні спр ави керується принципом зако нності, відповідно до якого о ргани державної влади, орган и місцевого самоврядування, їхні посадові і службові осо би зобов'язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 11 Закону Укра їни “Про державну податкову службу в Україні” органи дер жавної податкової служби у в ипадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених за конами України, мають право з дійснювати контроль за додер жанням порядку проведення го тівкових розрахунків за това ри (послуги) у встановленому з аконом порядку.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 11 Закон у України “Про державну пода ткову службу в Україні” орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво здійснювати документаль ні невиїзні перевірки (на під ставі поданих податкових дек ларацій, звітів та інших доку ментів, пов'язаних з нарахува нням і сплатою податків та зб орів (обов'язкових платежів) н езалежно від способу їх пода чі), а також планові та позапла нові виїзні перевірки своєча сності, достовірності, повно ти нарахування і сплати пода тків та зборів (обов'язкових п латежів), додержання валютно го законодавства юридичними особами, їх філіями, відділен нями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають ста тусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємни цької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідн о із законами України поклад ено обов'язок утримувати та/а бо сплачувати податки і збор и (обов'язкові платежі), крім Н аціонального банку України т а його установ (далі - платники податків).

Частиною 7 ст. 111 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” визначено, в межах повноважень податкови х органів, визначених закона ми України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг", "Про державне регулюванн я виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" здійснюю ться шляхом проведення позап ланових перевірок, а в інших в ипадках - за рішенням суду.

Відповідно до ст. 15 Закону Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” контроль за додержанням суб 'єктами підприємницької діял ьності порядку проведення ро зрахунків за товари (послуги ), інших вимог цього Закону зді йснюють органи державної под аткової служби України.

Згідно ст. 111 Закону України “ Про державну податкову служб у” позаплановими перевірка ми вважаються перевірки в ме жах повноважень податкових о рганів, визначених Законами України "Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г", "Про державне регулювання в иробництва і обігу спирту ет илового, коньячного і плодов ого, алкогольних напоїв та тю тюнових виробів", а в інших вип адках - за рішенням суду.

Як вбачається із матеріалі в справи, відповідачем прове дена перевірка дотримання по зивачем вимог Закону України “Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг”.

Таким чином, відповідач у сп раві - орган владних повнова жень, на якому чинним законод авством України надані владн і управлінські функції щодо контролю за рухом готівкових коштів та додержання суб' є ктами господарювання вимог З акону у цій сфері.

Як зазначалось раніше, пози вачу інкримінувалось поруше ння вимог п. 1, 2 ст. 3 Закону №265 - за стосування під час здійсненн я розрахункових операцій нез ареєстрованого, неопломбова ного та не приведеного у фіск альний режим реєстратора роз рахункових операцій.

Відповідно до частини 1 ст. 15 Закону №265 контроль за додержа нням суб' єктами підприємни цької діяльності порядку про ведення розрахунків за товар и (послуги), інших вимог Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг»здійснюють органи держав ної податкової служби Україн и шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством Укр аїни.

Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону №265 суб' єкти підприємницько ї діяльності, які здійснюють розрахункові операції в гот івковій та/або в безготівков ій формі (із застосуванням пл атіжних карток, платіжних че ків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг зобов' яз ані проводити розрахункові о перації на повну суму покупк и (надання послуги) через заре єстровані, опломбовані у вст ановленому порядку та переве дені у фіскальний режим робо ти реєстратори розрахункови х операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових д окументів, що підтверджують виконання розрахункових опе рацій, або у випадках, передба чених цим Законом, із застосу ванням зареєстрованих у вста новленому порядку розрахунк ових книжок.

З матеріалів справи вбачає ться, що позивач надає послуг и у сфері грального бізнесу т а при здійснені діяльності з організації та проведення а зартних ігор на гральних авт оматах використовує ігрові а втомати, які розроблені на пі дставі державних стандартів за відсутності фіскальних б локів та сертифіковані Держа вним комітетом України з пит ань технічного регулювання т а споживчої політики, та які з а своєю конструкцією є монет ними, тобто, приймають банкно ти та монети, видають виграш с амостійно, без будь - якої уч асті персоналу.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону №265 реєстратор розрахункових операцій - пристрій або прогр амно-технічний комплекс, в як ому реалізовані фіскальні фу нкції і який призначений для реєстрації розрахункових оп ерацій при продажу товарів (н аданні послуг), операцій з куп івлі-продажу іноземної валют и та/або реєстрації кількост і проданих товарів (наданих п ослуг). До реєстраторів розра хункових операцій відносять ся: електронний контрольно-к асовий апарат, електронний к онтрольно-касовий реєстрато р, комп'ютерно-касова система , електронний таксометр, авто мат з продажу товарів (послуг ) тощо.

Статтею 12 Закону №265 визначен о, що на території України у сф ерах, визначених цим Законом , дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реє стратори розрахункових опер ацій вітчизняного та іноземн ого виробництва, які включен і до Державного реєстру реєс траторів розрахункових опер ацій та конструкція і програ мне забезпечення яких відпов ідає конструкторсько-технол огічній та програмній докуме нтації виробника.

Постановою Кабінету Мініс трів України ““Про терміни п ереведення суб'єктів підприє мницької діяльності на облік розрахункових операцій у го тівковій та безготівковій фо рмі із застосуванням реєстра торів розрахункових операці й” від 07 лютого 2001 року №121 був вс тановлений термін фіскаліза ції гральних автоматів з 31 гру дня 2006 року.

Тобто, починаючи з 01 січня 2007 р оку суб'єкти підприємницької діяльності, які надають посл уги гральних автоматів, зобо в'язані здійснювати облік ро зрахункових операцій із заст осуванням реєстраторів розр ахункових операцій.

Відповідно до п.2 вказаної П останови на Мінпромполітики покладався обов'язок забезп ечити до 01 лютого 2003 року орган ізацію розроблення автоматі в з продажу товарів (послуг) з функціями реєстраторів розр ахункових операцій а також ф іскальних пристроїв для вста новлення у діючі автомати.

Мінекономіки листом від 16 б ерезня 2007 року № 91-28/79 щодо викона ння Постанови КМУ повідомило , що Протокольним рішенням Де ржавної комісії з питань впр овадження електронних систе м і засобів контролю та управ ління товарним і грошовим об ігом при КМУ від 27 червня 2002 рок у № 13 затверджені та введені в дію з 01 липня 2003 року “Вимоги що до реалізації фіскальних фун кцій автоматами з продажу то варів та гральними автоматам и”.

Наряду з викладеним, дія цих вимог поширюється на гральн і автомати в частині виконан ня ними фіскальних функцій і обліку кількості жетонів аб о їх замінників - кредитів, які використовуються у грі на ць ому автоматі.

Листом від 05 березня 2007 року № 10/7-2-338 Мінпромполітики щодо вик онання Постанови КМУ повідом ило, що розробити універсаль ний фіскальний пристрій для більш ніж тридцяти типів гра льних апаратів, які використ овуються в Україні, практичн о неможливо.

Відповідно до Наказу ДПА Ук раїни від 10 вересня 2008 року № 581 « Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрах ункових операцій у новій ред акції»до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій було включено комп ' ютерно-касову систему «Фіс кал», яка призначена для фіск алізації гральних автоматів .

Але, позивачем не надано суд у першої інстанції та апеляц ійному суду доказів неможлив ості встановлення відповідн ого пристрою для гральних ав томатів, які ним використову ються.

Згідно п.2 ст. 17 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг», у ра зі застосування при здійснен ні розрахункових операцій не переведеного у фіскальний ре жим роботи, незареєстрованог о, неопломбованого або оплом бованого з порушенням встано вленого порядку реєстратора розрахункових операцій до с уб' єктів підприємницької д іяльності, які здійснюють ро зрахункові операції за товар и (послуги), за рішенням відпов ідних органів державної пода ткової служби України застос овуються фінансова санкція у розмірі двадцять неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян.

Таким чином, відповідач дов ів правомірність висновків п ро порушення позивачем зако нодавства про обіг готівки в Україні відповідно до пункт у 2 статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Враховуючи наведене колег ія суддів вважає, що суд першо ї інстанції дійшов неправомі рного висновку про задоволен ня позовної заяви, постанова суду прийнята при невірному застосуванні норм матеріаль ного та процесуального права , тому підлягає скасуванню з у хваленням рішення про відмов у в задоволені адміністратив ного позову.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 19 Конституції Укра їни, Законом України “Про дер жавну податкову службу в Укр аїні”, Законом України “Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг”, ст. 2, ст. 9, ст. 160, ст. 167, ст. 195, ст. 196, п. 3 ст. 198, п. 2, 4 ст. 202, ч. 2 ст. 205, ст. 207, ст. 211, ст. 212, ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, колегія судд ів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Де ржавної податкової інспекці ї у м. Лисичанську Луганської області на постанову Луганс ького окружного адміністрат ивного суду від 30 квітня 2009 рок у у адміністративній справі №2а-21651/09/1270 - задовольнити.

Постанову Лугансько го окружного адміністративн ого суду від 30 квітня 2009 року у а дміністративній справі №2а-2165 1/09/1270 - скасувати.

В задоволені позову Т овариства з обмеженою відпов ідальністю “Тітан ЛТД” до Де ржавної податкової інспекці ї у м. Лисичанську Луганської області про скасування ріше ння Державної податкової інс пекції у м. Лисичанську Луган ської області про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій від 31 березня 2009 року №00007123400 у сумі 1360,00грн. - відмовити.

Вступна та резолютивна ч астини постанови проголошен і у судовому засіданні 25 червн я 2010 року.

Постанова набирає закон ної сили з моменту проголоше ння і може бути оскаржена без посередньо до Вищого адмініс тративного суду України прот ягом одного місяця з дня скла дання постанови у повному об сязі.

У повному обсязі постанова складена та підписана колег ією суддів 29 червня 2010 року.

Головуючий суддя О.О.Радіоно ва

Судді В.Г. Яманко

О.О. Шишов

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2010
Оприлюднено09.08.2010
Номер документу10305176
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-21651/09/1270

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 21.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Постанова від 25.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Постанова від 30.04.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ковальова Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні